abonnement Unibet Coolblue
pi_183097820
Beste Fokkers,

Allereerst zal ik mijn situatie zo goed mogelijk uit proberen te leggen. Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer en een bezoekje aan de plaatselijke gemeente heeft me ook geen stap verder geholpen, vandaar dat ik mij tot jullie wend.

Ik sta momenteel ingeschreven in Nederland, echter ben ik ook een groot gedeelte van de tijd in het buitenland te vinden(Zuid-Oost Azie). Momenteel verblijf ik 4 maanden per jaar in Nederland en 8 maanden per jaar in het buitenland. Op deze manier kan ik mij ingeschreven laten. In 2016 en 2017 heb ik die 4 maanden niet gehaald en had ik me officieel uit moeten laten schrijven, dit heb ik niet gedaan. Ben ook getrouwd met een lokale meid dus qua visum voor dat land is alles geregeld.

Mijn werksituatie is als volgt; dit jaar heb ik samen met mijn broertje een bedrijf opgezet. Dit is een eenmanszaak en we doen online marketing voor andere bedrijven. Mijn broertje woont in Nederland en het bedrijf staat ook op zijn naam. Ik sta simpelweg op de loonlijst en betaal dus ook alle premies en gewoon loonbelasting.

Begin volgend jaar kom ik weer voor 4 maanden terug naar Nederland, in 2019 zal ik dus 4 maanden in Nederland verblijven, echter ben ik voornemend om dit in 2020 te veranderen en langer in het buitenland te verblijven. Dit maakt dat ik me officieel uit moet laten schrijven.

Jullie zien het probleem vast al aankomen. Mijn werkzaamheden verricht ik in Nederland, ik krijg mijn loon in Nederland en betaal alle premies als werknemer. Echter zal ik dus de grootste tijd van het jaar in het buitenland willen verblijven maar wel ingeschreven willen blijven in Nederland. Ook betaal ik uiteraard alle premies en betaal ik loonbelasting. Op deze manier kan ik mijn verzekering behouden, betaal ik voor mijn pensioen en verlies ik geen AOW omdat ik uitgeschreven sta.

De vraag is dus eigenlijk als volgt; kan ik ingeschreven blijven staan in Nederland? Ik krijg dus in Nederland betaald, betaal alle premies maar zal fysiek in het buitenland zijn.

Ik weet dat de belastingen hier hoog zijn, er daar een veel gunstiger belastingklimaat is en ik hoe dan ook ergens belasting zal moeten betalen. Voorkeur heeft Nederland zodat ik ondanks de hoge belastingen, gewoon ingeschreven kan blijven staan.

Alvast bedankt allemaal voor het meedenken!
pi_183098001
Is een briefadres geen optie?
pi_183099276
Inschrijven als niet-ingezetene in de BRP een optie? Als ik het goed interpreteer krijg houd je dan een BSN (belasting) en blijf je (vanwege loondienst in NL) voor de aow verzekerd. Zie ook https://www.rijksoverheid(...)r-in-brp-inschrijven en https://www.svb.nl/int/nl(...)w/wanneer_verzekerd/.

quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is een briefadres geen optie?
In deze situatie niet van toepassing, toch?

quote:
Inschrijven als u in Nederland komt wonen
U moet zich inschrijven bij de gemeente:
• op uw vaste woonadres;
• op een briefadres, als u geen vast woonadres heeft. Bijvoorbeeld omdat u binnenvaartschipper bent, of in een instelling verblijft (gevangenis, psychiatrische instelling, blijf-van-mijn-lijf-huis).


[ Bericht 32% gewijzigd door baskick op 12-11-2018 13:21:01 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 13 november 2018 @ 00:43:35 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_183114821
Samen met je broer een eenmanszaak?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_183114845
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is een briefadres geen optie?
Nee + dat gemeentes je dan alsnog uitschrijven als je je niet periodiek kan melden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183114850
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:05 schreef baskick het volgende:
Inschrijven als niet-ingezetene in de BRP een optie?
Dat bedoelen ze dus met uitschrijven. ;)
quote:
Als ik het goed interpreteer krijg houd je dan een BSN (belasting)
Van een BSN kom je niet af als je je uitschrijft. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door oranjevogel1 op 13-11-2018 00:54:27 ]
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183114854
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Samen met je broer een eenmanszaak?
Zijn broer is een eenmanszaak en hij werkt daar dus in loondienst.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183114904
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:55 schreef Richter6000 het volgende:
De vraag is dus eigenlijk als volgt; kan ik ingeschreven blijven staan in Nederland?
Nee, de wet - die je zelf ook gevonden had - is duidelijk, langer als 8 maanden weg betekent uitschrijven. Uitschrijven betekent overigens niet altijd automatisch dat je niet meer belastingplichtig of zorgverzekeringsplichtig bent.
quote:
Ik weet dat de belastingen hier hoog zijn, er daar een veel gunstiger belastingklimaat is en ik hoe dan ook ergens belasting zal moeten betalen.
Het is (in beginsel) niet dat je zelf een keuze hebt, waar je betaalt. Ondanks dat je in Nederland betaalt, kun je (reken daar eigenlijk maar zeker op) nog steeds belastingplichtig zijn in het land waar je feitelijk ingezeten bent.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183114916
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:46 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee + dat gemeentes je dan alsnog uitschrijven als je je niet periodiek kan melden.
Periodiek melden? TS is toch Volkert vd G niet?
pi_183114933
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:55 schreef Farenji het volgende:

[..]

Periodiek melden? TS is toch Volkert vd G niet?
Nee, maar gemeentes zijn niet zo happig op spookburgers. Hebben ze je niet in zicht, schrijven je ze van ambtswege gewoon weer uit. Je moet niet denken dat de gemeente je verder met rust laat als je je via een briefadres inschrijft.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183114966
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:57 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, maar gemeentes zijn niet zo happig op spookburgers. Hebben ze je niet in zicht, schrijven je ze van ambtswege gewoon weer uit. Je moet niet denken dat de gemeente je verder met rust laat als je je via een briefadres inschrijft.
Wat bedoel je met niet in zicht, als je je gewoon in laat schrijven op het adres van bijv je ouders, hoe gaat de gemeente dan erachter komen dat je meer dan 8 maanden weg bent?
pi_183114986
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 01:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wat bedoel je met niet in zicht, als je je gewoon in laat schrijven op het adres van bijv je ouders,
Het ging hier over een briefadres, niet via een reguliere inschrijving.
quote:
hoe gaat de gemeente dan erachter komen dat je meer dan 8 maanden weg bent?
Maar ook daar kan de gemeente achter komen aan de hand van een adresonderzoek, al is dat minder waarschijnlijk als je je bij je ouders inschrijft (maar nooit uit te sluiten).
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183115552
Ik woon ook in Zuid-Oost Azie met nog wat zakelijke banden in Nederland. Om je vraag direkt te beantwoorden: je kunt je in- of uitschrijving niet baseren op wat je voorkeuren zijn, maar alleen op basis van je feitelijke woonsituatie.

Ik begrijp niet dat je jezelf vastklampt aan het behouden van de huidige situatie. Ik denk dat een permanente uitschrijving voordeliger voor je uitpakt.

quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:55 schreef Richter6000 het volgende:
Jullie zien het probleem vast al aankomen. Mijn werkzaamheden verricht ik in Nederland, ik krijg mijn loon in Nederland en betaal alle premies als werknemer. Echter zal ik dus de grootste tijd van het jaar in het buitenland willen verblijven maar wel ingeschreven willen blijven in Nederland. Ook betaal ik uiteraard alle premies en betaal ik loonbelasting. Op deze manier kan ik mijn verzekering behouden, betaal ik voor mijn pensioen en verlies ik geen AOW omdat ik uitgeschreven sta.
Ik begrijp dat je in 2020 je werkzaamheden niet meer verricht in Nederland, maar in het buitenland dmv online werken. Je kunt het bedrijf in Nederland dan simpelweg een faktuur sturen als leverancier van diensten. Zit je toevallig in Maleisie of SIngapore? Die landen hoeven geen belasting over offshore inkomen te hebben. Jouw gastland misschien ook niet.

Je kunt jezelf gewoon prive verzekeren in je gastland. Dit is vrijwel zeker goedkoper dan een Nederlandse verplichte verzekering, zeker als je relatief gezond bent en genoegen neemt met een plaatselijke behandeling als er toch iets medisch mocht zijn.

Het geld dat je bespaart met bovenstaande en je (waarschijnlijk) veel lagere dagelijkse kosten, zet je apart om je onderbreking in pensioen en AOW in Nederland aan te vullen.
pi_183115555
Met het met jaco eens. Permanente uitschrijving is ws. een stuk voordeliger. Er zijn weinig landen waar je zo veel belasting betaalt als in Nederland (alhoewel ik ook landen ken waar je er nog minder voor terug krijgt).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_183116183
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:47 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat bedoelen ze dus met uitschrijven. ;)

[..]

Van een BSN kom je niet af als je je uitschrijft. ;)
Ik zie dat de 'g' van 'geen' is weggevallen. Mijn vraag was of dat niet gewoon een optie was voor TS. Of eigenlijk meer waarom niet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183116326
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:46 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee + dat gemeentes je dan alsnog uitschrijven als je je niet periodiek kan melden.
Klopt. Maar was enige wat ik kon bedenken omdat meestal meer dan half jaar weg betekent voornemen tot uitschrijven.

Ingeschreven blijven is dan een soort vorm van fraude.
pi_183130006
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:12 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik zie dat de 'g' van 'geen' is weggevallen. Mijn vraag was of dat niet gewoon een optie was voor TS. Of eigenlijk meer waarom niet.
Kerel, eens je een BSN hebt gekregen kom je daar nooit meer van af.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183130573
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Klopt. Maar was enige wat ik kon bedenken omdat meestal meer dan half jaar weg betekent voornemen tot uitschrijven.

Ingeschreven blijven is dan een soort vorm van fraude.
Volgens mij gebeurd dit heel veel. Hoe kan men ooit controleren dat je 8 maanden van het jaar in het buitenland bent terwijl je staat ingeschreven bij je ouders?
pi_183131785
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 20:29 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Volgens mij gebeurd dit heel veel. Hoe kan men ooit controleren dat je 8 maanden van het jaar in het buitenland bent terwijl je staat ingeschreven bij je ouders?
Adresonderzoek
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183136494
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 20:08 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Kerel, eens je een BSN hebt gekregen kom je daar nooit meer van af.
Dat staat er toch.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183142232
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:19 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Adresonderzoek
Dat wordt nooit zomaar gedaan alleen op verzoek van de bewoner van het adres.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_183150666
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 13:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat wordt nooit zomaar gedaan alleen op verzoek van de bewoner van het adres.
Zijn wel meerdere reden voor, behalve op verzoek van de bewoner van het adres. Die kans is misschien niet zo heel groot - dat ben ik het geheel met je eens, maar het kan knap vervelend zijn om op een willekeurig onbekend moment in de toekomst van ambtswege te worden uitgeschreven, terwijl je aan de andere kant van de wereld bent zonder alternatief plan.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183150762
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 06:30 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat staat er toch.
Uhm. Dat is mijn initiele stellingname, welke jij tegen lijkt te spreken in jouw daaropvolgende post. Maar misschien dat ik de inhoud van jouw post onjuist heb begrepen, al is het me niet duidelijk welk punt je anderszins met jouw post tracht te maken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183158356
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 20:28 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Uhm. Dat is mijn initiele stellingname, welke jij tegen lijkt te spreken in jouw daaropvolgende post. Maar misschien dat ik de inhoud van jouw post onjuist heb begrepen, al is het me niet duidelijk welk punt je anderszins met jouw post tracht te maken.
Volgens mij zei ik dat je als niet-ingezetene een BSN houdt. Dat 'uitschrijven' lijkt dus geen probleem op te leveren voor TS. De TS die overigens nergens op reageert..
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183158361
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 06:51 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat 'uitschrijven' lijkt dus geen probleem op te leveren voor TS.
Dat uitschrijven heeft de nodige gevolgen voor de TS. In hoeverre dat een probleem oplevert is aan de TS. Mijn standpunt is dat het beter is om voorzieningen te treffen en jezelf uit te schrijven, voordat je van ambtshalve wordt uitgeschreven.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')