abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 november 2018 @ 11:30:04 #151
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183119056
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat een kind zich dan ook maar een seconde druk maakt over de tint van Piet?
Waarom niet? Zeker als je ze gewend bent van voorgaande jaren kan dat best zo zijn.
pi_183119060
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat een kind zich dan ook maar een seconde druk maakt over de tint van Piet?
schermen met een kind is een strategie van de pro pieten. de pro pieten geven geen ene fuck om het kind, maar willen hun eigen gedachten omtrent piet eren, waardoor ze blijven vasthouden aan de traditionele vorm
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 13 november 2018 @ 11:31:26 #153
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183119084
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:30 schreef Iblardi het volgende:

Waarom niet? Zeker als je ze gewend bent van voorgaande jaren kan dat best zo zijn.
Daar is de doelgroep tot een leeftijd van 8 toch helemaal niet mee bezig, joh.
Het zijn de volwassenen die er zo'n drama van maken. Wel tot grote hilariteit. Dat wel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 13 november 2018 @ 11:31:37 #154
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183119086
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

schermen met een kind is een strategie van de pro pieten. de pro pieten geven geen ene fuck om het kind, maar willen hun eigen gedachten omtrent piet eren, waardoor ze blijven vasthouden aan de traditionele vorm
Jammer dat dit topic altijd weer ontaardt in dit soort langeneuzentrekkerij.
pi_183119087
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:28 schreef Japepk het volgende:
Eensch. Het Sinterklaasjournaal werkt nu al enkele jaren met het verhaal dat Pieten zwart worden dmv de schoorsteen. Toch hebben we juist gezien dat enkele traditionele Pieten (Hoofdpiet, Wellespiet) van Zwart naar Roetveeg zijn gegaan, en minder andersom (van lieverlee zwart)

Ik vind het verhaal goed, omdat het de pro-pieten pleased (argument; piet wordt zwart door de schoorsteen) en de contra's die niet enkel de boom in schieten om wat zwart geschminkte mensen. Toch schemert er in de weergave van de NTR wel een mening door (95% roet), die de stand van het land zeker niet weerspiegelt.

Roetveeg blijft een halve oplossing omdat het in de praktijk bij lokale intochten en sintbezoeken niet te bolwerken is. Ze hadden met grijs moeten experimenteren.
Grijs :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183119096
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:28 schreef Japepk het volgende:

Toch schemert er in de weergave van de NTR wel een mening door (95% roet), die de stand van het land zeker niet weerspiegelt.

we hebben tot nu toe ook maar 1 aflevering bekeken, mogelijk/waarschijnlijk krijgen we meer traditionele pieten te zien
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183119113
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

schermen met een kind is een strategie van de pro pieten. de pro pieten geven geen ene fuck om het kind, maar willen hun eigen gedachten omtrent piet eren, waardoor ze blijven vasthouden aan de traditionele vorm
De anti pieten geven ook geen fuck om het kind
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  dinsdag 13 november 2018 @ 11:33:34 #158
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183119123
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daar is de doelgroep tot een leeftijd van 8 toch helemaal niet mee bezig, joh.
Ik weet het niet. Ik heb geen onderzoeken gezien waaruit het een of het ander zou blijken. Het verschilt misschien ook wel weer per kind.

quote:
Het zijn de volwassenen die er zo'n drama van maken. Wel tot grote hilariteit. Dat wel.
Dat geldt natuurlijk voor beide zijden.
  dinsdag 13 november 2018 @ 11:35:22 #159
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183119156
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:33 schreef Iblardi het volgende:

Ik weet het niet. Ik heb geen onderzoeken gezien waaruit het een of het ander zou blijken.
Ik heb ooit een filmpje gezien waarin de Juf van een klas zich een baard en mijter aanmat en direct Sinterklaas werd voor de kinderen. Kinderen zijn helemaal niet met dat soort dingen bezig. Sint is Sint, Piet is Piet en cadeautjes zijn vooral cadeautjes.
quote:
Dat geldt natuurlijk voor beide zijden.
Ik maakte dan ook geen onderscheid tussen welke volwassenen ;) .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183119195
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:31 schreef Iblardi het volgende:

Jammer dat dit topic altijd weer ontaardt in dit soort langeneuzentrekkerij.
het is gewoon een gegeven, dat de pro pieten schermen met kinderen. "het is een kinderfeest" was de leus vorig jaar. volgens mij heeft rutte het ook zo een keer beschrven.

als de pro pieten zo te doen hadden met kinderen hadden ze het advies van de kinderombudsman ter harte genomen, maar dat doen ze natuurlijk niet, omdat ze geen ene fuck geven om kinderen, maar hun eigen herinneringen aan ZP willen blijven eren, zoals ze het zelfs in hun jeugd hebben beleeft en die is zwart als roet en als het ff kan met een gebrekkig nederlands sprekend surinaams accent

Kinderombudsman: Zwarte Piet vraagt om aanpassing

De figuur van Zwarte Piet kan bijdragen aan pesten, uitsluiting of discriminatie en is daarmee in strijd met het Kinderrechtenverdrag. De Kinderombudsman stelt dat Zwarte Piet zodanig moet worden aangepast dat kinderen geen negatieve effecten meer ervaren door het Sinterklaasfeest. Door Zwarte Piet te ontdoen van discriminerende en stereotyperende kenmerken kan er van hem een figuur gemaakt worden die recht doet aan het plezier dat zovelen beleven aan de Sinterklaastraditie.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183119216
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

schermen met een kind is een strategie van de pro pieten. de pro pieten geven geen ene fuck om het kind, maar willen hun eigen gedachten omtrent piet eren, waardoor ze blijven vasthouden aan de traditionele vorm
Het merendeel van de propieten krijg je niet te horen. Dat zijn namelijk de honderdduizenden ouders die met hun kind naar 1 van de 1100 intochten gaat waar alleen zwarte pieten zijn.
Zij geven wel om hun kind. En het zijn de demonstranten (lang niet alle anti-pieten, maar relatief een veel groter deel demonstreert daarvan) die al schreeuwend en beledigend zo'n intocht willen verpesten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 13 november 2018 @ 11:39:59 #163
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183119233
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:38 schreef Slayage het volgende:

het is gewoon een gegeven, dat de pro pieten schermen met kinderen. "het is een kinderfeest" was de leus vorig jaar. volgens mij heeft rutte het ook zo een keer beschrven.

De duizenden tere kinderzieltjes die beschermd moeten worden voor de barbaren die onze cultuur ondermijnen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183119247
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is gewoon een gegeven, dat de pro pieten schermen met kinderen. "het is een kinderfeest" was de leus vorig jaar. volgens mij heeft rutte het ook zo een keer beschrven.

als de pro pieten zo te doen hadden met kinderen hadden ze het advies van de kinderombudsman ter harte genomen, maar dat doen ze natuurlijk niet, omdat ze geen ene fuck geven om kinderen, maar hun eigen herinneringen aan ZP willen blijven eren, zoals ze het zelfs in hun jeugd hebben beleeft en die is zwart als roet en als het ff kan met een gebrekkig nederlands sprekend surinaams accent

Kinderombudsman: Zwarte Piet vraagt om aanpassing

De figuur van Zwarte Piet kan bijdragen aan pesten, uitsluiting of discriminatie en is daarmee in strijd met het Kinderrechtenverdrag. De Kinderombudsman stelt dat Zwarte Piet zodanig moet worden aangepast dat kinderen geen negatieve effecten meer ervaren door het Sinterklaasfeest. Door Zwarte Piet te ontdoen van discriminerende en stereotyperende kenmerken kan er van hem een figuur gemaakt worden die recht doet aan het plezier dat zovelen beleven aan de Sinterklaastraditie.

De kinderombudsman, die met een paar kinderen gesproken had, uitgerekend de kinderen die het geen leuk feest vinden. Heel objectief inderdaad.
pi_183119253
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daar is de doelgroep tot een leeftijd van 8 toch helemaal niet mee bezig, joh.
Het zijn de volwassenen die er zo'n drama van maken. Wel tot grote hilariteit. Dat wel.
Oh op de kleuterschool doen ze niet aan het sinterklaas feest ?
Kinderen zijn daar al op hele jonge leeftijd mee bezig.
Het is juist het kozp tuig die er een drama van maken.
pi_183119259
ADnl twitterde op dinsdag 13-11-2018 om 09:12:10 Voor- en tegenstanders van Zwarte Piet kondigen acties aan tijdens de intocht van Sinterklaas zaterdag in Nijmegen https://t.co/4wvOGX6oAx reageer retweet
  dinsdag 13 november 2018 @ 11:41:30 #168
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183119264
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:40 schreef Spectator19 het volgende:

Oh op de kleuterschool doen ze niet aan het sinterklaas feest ?

Misschien even beter lezen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183119285
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:41 schreef Houtenbeen het volgende:
ADnl twitterde op dinsdag 13-11-2018 om 09:12:10 Voor- en tegenstanders van Zwarte Piet kondigen acties aan tijdens de intocht van Sinterklaas zaterdag in Nijmegen https://t.co/4wvOGX6oAx reageer retweet
'Schop ze de stad uut!', staat onder de oproep die in verschillende Nijmeegse appgroepen is gedeeld uit naam van de 'oude' East Side. Dat is de (goeddeels) oudere garde van de HKN, de harde kern van NEC-supporters. Die wil zaterdagmiddag om 12.30 uur verzamelen op de Grote Markt in de Nijmeegse binnenstad.

'De East Side is het geëtter rondom Zwarte Piet helemaal zat", zegt een bron die goed is ingevoerd in de harde kern van NEC. ,,Deze jongens willen gewoon met hun kinderen naar de intocht kunnen, zonder gedoe. Ze willen ervoor gaan zorgen dat de anti-zwartepiet-actievoerders niet eens in de buurt van de intocht kunnen komen. Ze zijn bereid om te vechten, de woede is groot. Het moet een keer afgelopen zijn."

https://www.ad.nl/binnenl(...)etbetogers~a41b8f84/
pi_183119292
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het merendeel van de propieten krijg je niet te horen. Dat zijn namelijk de honderdduizenden ouders die met hun kind naar 1 van de 1100 intochten gaat waar alleen zwarte pieten zijn.
Zij geven wel om hun kind. En het zijn de demonstranten (lang niet alle anti-pieten, maar relatief een veel groter deel demonstreert daarvan) die al schreeuwend en beledigend zo'n intocht willen verpesten.
dat heet indoctrinatie, jouw denkbeelden doorgeven op kinderen die geen idee hebben dat ze te doen hebben met een racistische karikatuur, als je denkt dat je daarmee in 2018 je kind een goede dienst doet :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 13 november 2018 @ 11:43:38 #171
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183119309
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:42 schreef Spectator19 het volgende:

Ze willen ervoor gaan zorgen dat de anti-zwartepiet-actievoerders niet eens in de buurt van de intocht kunnen komen. Ze zijn bereid om te vechten, de woede is groot. Het moet een keer afgelopen zijn."

Paupers gonna pauper.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183119311
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat heet indoctrinatie, jouw denkbeelden doorgeven op kinderen die geen idee hebben dat ze te doen hebben met een racistische karikatuur, als je denkt dat je daarmee in 2018 je kind een goede dienst doet :')
Deze uitspraken, hoe krijg je het je strot uit.

Het is een feit dat het Pietenprobleem vooral speelt in de randstad en door de media worden uitgesmeerd/opgedrongen aan de rest van het land. Hier in Brabant maalt er vrijwel niemand om Zwarte Piet en zijn de intochten dus ook overwegend met Zwarte Pieten. Landelijk is er dus ook nog steeds een meerderheid voor Zwarte Piet. Of liever gezegd, niet tegen.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 13 november 2018 @ 11:44:28 #174
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183119322
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is gewoon een gegeven, dat de pro pieten schermen met kinderen. "het is een kinderfeest" was de leus vorig jaar. volgens mij heeft rutte het ook zo een keer beschrven.

als de pro pieten zo te doen hadden met kinderen hadden ze het advies van de kinderombudsman ter harte genomen, maar dat doen ze natuurlijk niet, omdat ze geen ene fuck geven om kinderen, maar hun eigen herinneringen aan ZP willen blijven eren, zoals ze het zelfs in hun jeugd hebben beleeft en die is zwart als roet en als het ff kan met een gebrekkig nederlands sprekend surinaams accent

Kinderombudsman: Zwarte Piet vraagt om aanpassing

De figuur van Zwarte Piet kan bijdragen aan pesten, uitsluiting of discriminatie en is daarmee in strijd met het Kinderrechtenverdrag. De Kinderombudsman stelt dat Zwarte Piet zodanig moet worden aangepast dat kinderen geen negatieve effecten meer ervaren door het Sinterklaasfeest. Door Zwarte Piet te ontdoen van discriminerende en stereotyperende kenmerken kan er van hem een figuur gemaakt worden die recht doet aan het plezier dat zovelen beleven aan de Sinterklaastraditie.

Dat onderzoek van die Kalverboer werd al in 2016 ontmaskerd als doorgestoken kaart.
  dinsdag 13 november 2018 @ 11:44:55 #175
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183119328
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daar is de doelgroep tot een leeftijd van 8 toch helemaal niet mee bezig, joh.
Het zijn de volwassenen die er zo'n drama van maken. Wel tot grote hilariteit. Dat wel.
Ik ben zo, zo moe van dit onoprechte kulargument. Oh haha nee het maakt de kinderen niets uit joh, het zijn de volwassenen die moeilijk doen! Hahaha! Hahaha! Hahaha! Wat zijn we toch allemaal moeilijk aan het doen terwijl het de kinderen niets uitmaakt. Hahaha! Hahaha! Kijk mij toch fucking deugen! Kijk mij eens genuanceerd zijn! Waarom maken jullie je druk over een kinderfeest? Hahaha!

Echt flikker nou eens op met deze grijsgedraaide intellectueel armoedige kletspraat. Er is niet zoiets als 'de kinderen'. Ook kinderen hebben diverse meningen onderling.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')