abonnement Unibet Coolblue
pi_183074550
137.000 EURODe blokkeerfriezen kunnen wel tot aan de Hoge Raad procederen. Er wordt een enorme hoeveelheid geld ingezameld via doneeractie.nl. Er is inmiddels bijna 137.000 euro binnen om de kosten van een hoger beroep te dekken.

Het geld is bestemd voor de juridische kosten die een hoger beroep met zich meebrengt. De 34 blokkeerfriezen , de mensen die vorig jaar de A7 blokkeerden om anti-Zwarte Piet-demonstranten tegen te houden, kregen vrijdag taakstraffen van de rechter. Boegbeeld Jenny Douwes kreeg 240 uur taakstraf en een maand voorwaardelijke celstraf.

Veel donaties worden vergezeld van steunbetuigingen. Van ‘Bedankt namens mijn kinderen voor jullie inzet voor het behouden van deze mooie Nederlandse kindertraditie!’ tot commentaar over ‘linkse rechters’ die hun ‘macht misbruiken'.

Gemiddeld geven de veelal anonieme donoren twee tientjes. Maar er zijn ook forsere schenkingen. Zo geeft ene Gerrit 1500 euro met de woorden: ‘Dank voor het beschermen van onze Nederlandse cultuur’.

Eerder werd via de site ook al geld ingezameld voor de juridische kosten van de groep Friezen. Die pot van 43 mille is leeg, zeggen initiatiefnemers Robin van Prattenburg en Jenny Douwes, vandaar de nieuwe inzamelingsactie.

‘Racistische intocht’
Het proces van de blokkeerfriezen is niet de enige juridische procedure over het uiterlijk van Zwarte Piet. Volgende week arriveert de goedheiligman uit Spanje in ons land. Dinsdag dient er een kort geding bij de rechtbank in Haarlem om de volgens de initiatiefnemers ‘racistische landelijke intocht' te verbieden en tot nu toe hebben vier actiegroepen aangekondigd dat ze in Zaanstad, waar de Sint voer aan wal zet, gaan demonstreren.

De stichting Majority Perspective daagt onder meer de NTR, die de tv-uitzending verzorgt, en burgemeester Jan Hamming van Zaanstad, waar de intocht volgende week is, voor de civiele rechter. Ook het Commissariaat voor de Media, de Staat, Kijkwijzer en mediabedrijf Vinke Vision zijn gedagvaard.

Van de vier actiegroepen die zich hebben gemeld in Zaanstad, zijn er twee pro- en twee anti-Zwarte Piet, liet een gemeentewoordvoerder weten. Wie wil demonstreren moet dat uiterlijk 72 uur van tevoren bij de gemeente aangeven. Tijdens de intocht gelden strikte regels. Zo wordt het gebied waar de Sint aankomt afgezet met hekken en moeten toeschouwers eerst langs een jassen- en tassencontrole via toegangspoortjes. De actiegroepen krijgen plekken toegewezen die ver uit elkaar liggen. Dit om confrontaties te voorkomen. Het kinderfeest vergt de inzet van 600 agenten.

Verder heeft de actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) acties aangekondigd in zeker achttien plaatsen bij de lokale intochten van de goedheiligman.

Goede zaak, daar zit dus ook ¤100 van TS bij.
Daarbij vraag ik mij af of kick out zwarte piet niet racistisch is, want ze schoppen letterlijk een zwarte het land uit.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 11 november 2018 @ 09:31:50 #2
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183074582
Terechte inzameling, als van die turkse of marokkaanse bruiloft stoeten dit doen dan hoor je niemand niet en nu doen hun het en krijge ze gelijk gezeik
Man of Steal.
pi_183074693
Geld doneren aan een stel tokkies die andere hun recht ontnamen om te demonstreren :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_183074744
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 09:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Geld doneren aan een stel tokkies die andere hun recht ontnamen om te demonstreren :')
Wen er maar vast aan, komen er nog veel meer.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 11 november 2018 @ 09:56:15 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183074751
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 09:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Geld doneren aan een stel tokkies die andere hun recht ontnamen om te demonstreren :')
Dat. Bizar.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183074760
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 09:55 schreef halfway het volgende:

[..]

Wen er maar vast aan, komen er nog veel meer.
Alles voor de kinderen hè.

Inclusief het geld werven voor veroordeelde misdadigers.
pi_183074763
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 09:55 schreef halfway het volgende:

[..]

Wen er maar vast aan, komen er nog veel meer.
Dat worden er de volgende keer gewoon celstraffen opgelegd, moet jij eens opletten hoe snel het dan voorbij is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2018 09:58:07 ]
  zondag 11 november 2018 @ 10:00:11 #8
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_183074778
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2018 09:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat worden er de volgende keer gewoon celstraffen opgelegd, moet jij eens opletten hoe snel het dan voorbij is.
en dat kan dus nu niet zomaar meer, aangezien de eerste actie heeft geleid tot taakstraffen is er een precedent gezet.
  zondag 11 november 2018 @ 10:00:45 #9
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183074780
Dit is precies waarom ik hoopte op taakstraffen, boetes zouden toch geen zin gehad hebben.
Overigens heeft dat hoger beroep geen enkele kans, feit blijft dat ze willens en wetens een snelweg hebben afgesloten en dat is gewoonweg gevaarlijk.
pi_183074787
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:00 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

en dat kan dus nu niet zomaar meer, aangezien de eerste actie heeft geleid tot taakstraffen is er een precedent gezet.
Welnee, er is genoeg jurisprudentie te vinden over gelijke vergrijpen waarbij op basis van omstandigheden in het ene geval de minimumstraf opgelegd wordt, en in andere gevallen de maximumstraf.
pi_183074812
137.000 vind ik overigens ook helemaal niet zo veel. Als deze actie echt zo breed gedragen zou worden qua steun vanuit de samenleving zou die teller veel hoger staan.

Hoeveel zal een gemiddelde donatie zijn? 25-50 euro? Dan hebben we het over 2740-5480 mensen. Nou nou.
pi_183074845
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:04 schreef Hamzoef het volgende:
137.000 vind ik overigens ook helemaal niet zo veel. Als deze actie echt zo breed gedragen zou worden qua steun vanuit de samenleving zou die teller veel hoger staan.

Hoeveel zal een gemiddelde donatie zijn? 25-50 euro? Dan hebben we het over 2740-5480 mensen. Nou nou.
Wel mooi dat je de OP niet helemaal hebt gelezen, hehe.


Dit hele discussie is zo bizar voor mij, voor iemand die echt helemaal niets heeft en voelt voor Sinterklaas ende Zwarte Piet. Wat is het heerlijk om het nu nog te kunnen negeren/vermijden... Kan niet wachten totdat het 6 december is.
pi_183074853
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:08 schreef zarGon het volgende:
Wel mooi dat je de OP niet helemaal hebt gelezen, hehe.
Welk deel heb ik gemist?
pi_183074866
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Welk deel heb ik gemist?
quote:
Gemiddeld geven de veelal anonieme donoren twee tientjes.
  zondag 11 november 2018 @ 10:11:30 #15
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_183074873
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2018 09:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat worden er de volgende keer gewoon celstraffen opgelegd, moet jij eens opletten hoe snel het dan voorbij is.
Geld inzamelen leidt tot hogere straffen? Alsof het hoger beroep er dan “een schepje bovenop” doet. Dat zou pas bizar zijn.
heitieh
pi_183074881
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wel mooi dat je de OP niet helemaal hebt gelezen, hehe.

Dit hele discussie is zo bizar voor mij, voor iemand die echt helemaal niets heeft en voelt voor Sinterklaas ende Zwarte Piet. Wat is het heerlijk om het nu nog te kunnen negeren/vermijden... Kan niet wachten totdat het 6 december is.
Dit leeft ook echt niet zo breed als beide kanten je willen doen vermoeden. De moord en brand die geschreeuwd wordt over dat duizenden kinderen in gevaar waren of zullen zijn is niets meer dan paniekzaaierij. Zes december gaan een hele hoop kinderen veel plezier hebben. Een deel gaat doodsbang zijn voor de man met de grote baard die ze niet kennen maar waar ze blijkbaar aardig tegen moeten doen, om cadeaus te vangen. Nog wat meer kinderen gaan zich misselijk vreten aan snoepgoed en volgend jaar herhaalt het hele circus zich weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2018 10:13:56 ]
pi_183074887
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Ah ja. :@

Nou vooruit: 6850 steunbetuigers dus. Dat is helemaal niets.

Maar dat is sowieso het gevoel dat ik heb. Ik denk dat 5 % van Nederland zich boos maakt om zwarte Piet, en dat 5% zich druk dat Zwarte Piet verdwijnt.

En ondertussen wordt 90% van Nederland continu geconfronteerd met heftige discussies omtrent dit non-issue. :{
pi_183074889
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2018 09:57 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Alles voor de kinderen hè.

Inclusief het geld werven voor veroordeelde misdadigers.
Wij zullen zien wanneer de werkschuwe parasieten over de schreef gaan wat er gaat gebeuren.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183074902
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:13 schreef halfway het volgende:

[..]

Wij zullen zien wanneer de werkschuwe parasieten over de schreef gaan wat er gaat gebeuren.
Ik ben blij dat je iets hebt gevonden om je superieur mee te voelen.
pi_183074905
De pot van 43 duizend is al leeg.

De broertjes Anker zullen wel het meest profiteren van deze hele actie.
pi_183074929
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2018 10:14 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je iets hebt gevonden om je superieur mee te voelen.
Niet nodig, ik toch altijd al met enig dedain naar dat volk.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183074933
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:16 schreef halfway het volgende:

[..]

Niet nodig, ik toch altijd al met enig dedain naar dat volk.
Welk volk bedoel je precies?
pi_183074943
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:13 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dit leeft ook echt niet zo breed als beide kanten je willen doen vermoeden. De moord en brand die geschreeuwd wordt over dat duizenden kinderen in gevaar waren of zullen zijn is niets meer dan paniekzaaierij.
Vind het echt jammer dat de media er zoveel aandacht aan besteedt. Is vast goed voor de kijkcijfers of zo; zie de nieuwswaarde er inmiddels echt niet meer in.
  zondag 11 november 2018 @ 10:19:03 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183074950
Je bent niet helemaal lekker als je doneert aan een stel sukkels die levensgevaarlijke situaties veroorzaken op de snelweg.

En het getuigt sowieso van intense zieligheid als je niet gewoon op normale volwassen manier je mening kunt uiten. Of je nu voor of tegen Zwarte Piet bent.
Resistance is futile.
pi_183074961
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Vind het echt jammer dat de media er zoveel aandacht aan besteedt. Is vast goed voor de kijkcijfers of zo; zie de nieuwswaarde er inmiddels echt niet meer in.
Tsja, sadness sells. Er zijn hele hordes mensen die ineens een levensdoel hebben. Dat dat betekent dat je op militante wijze moet demonstreren rondom een peuterfeest, lijkt ze blijkbaar niet te deren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')