Waarom?quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:17 schreef franklop het volgende:
Laten we ons vooral richten op Hamilton en daaraan ergeren
Het is bizar, maar ik ben er wel aan gewend eigenlijk. Hij komt altijd overal mee weg. Het is niet anders.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:17 schreef franklop het volgende:
Laten we ons vooral richten op Hamilton en daaraan ergeren
Ja echt schandalig. Maar vooral dat de investigation ontbreektquote:Op zaterdag 10 november 2018 20:17 schreef franklop het volgende:
Laten we ons vooral richten op Hamilton en daaraan ergeren
quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:12 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Waar zie jij een stoplicht bij de weegbrug?
Dat gaat random hè de auto selectie. Kan mij een voorval met HAM herinneren dat hij net wel net niet nog een ronde kon doen. Soms heb je pech.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het is zeer onwaarschijnlijk (en totaal zinloos) dat de FIA een auto binnenhaalt wanneer er nog niet 1 getimede ronde gereden is.
Vettel was alleen maar naar buiten gereden en kwam direct weer binnen. Niemand anders had in die tijd ook maar één snelle ronde kunnen rijden.
Op andere circuits zit de weegbrug nog wel eens in een pitbox en is het vanzelfsprekend dat er twee teamleden van elk team daar in de buurt staan. Maar voor ver weg gelegen races neem je niet zo veel personeel mee om daar nog twee teamleden neer te kunnen zetten.
Dat weet iedereen, of zou dat iig moeten weten.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:21 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Als je een signaal krijgt, rijdt je de FIA box in en tief je je motor uit"
[ afbeelding ]
Signaal:
5
VET
<ROOD>
Ik ga zo maar eens eten maken. Ik blijf happenquote:Op zaterdag 10 november 2018 20:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat weet iedereen, of zou dat iig moeten weten.
Maar
Exact. Zou ook iedereen moeten wetenquote:Op zaterdag 10 november 2018 20:21 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat gaat random hè de auto selectie. Kan mij een voorval met HAM herinneren dat hij net wel net niet nog een ronde kon doen. Soms heb je pech.
Wat als hij door eventuele heisa dit bordje had gemist?quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:21 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Als je een signaal krijgt, rijdt je de FIA box in en tief je je motor uit"
[ afbeelding ]
Signaal:
5
VET
<ROOD>
-> Vettel rijdt Fia box in, tieft pylon omver en rijdt door de brug op. Ik zie een probleem.
Staat er nog een 10 meter verderquote:Op zaterdag 10 november 2018 20:23 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Wat als hij door eventuele heisa dit bordje had gemist?
Ws zelfde verhaal, under investigation.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:23 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Wat als hij door eventuele heisa dit bordje had gemist?
Dat klopt. Ik gaf slechts antwoord op de vraag waarom het team daar niemand had staan.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:21 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat gaat random hè de auto selectie. Kan mij een voorval met HAM herinneren dat hij net wel net niet nog een ronde kon doen. Soms heb je pech.
Ik vind het terecht dat je doorgaat met uitleggen hoorquote:Op zaterdag 10 november 2018 20:22 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik ga zo maar eens eten maken. Ik blijf happen
Ben jij F1 mod?quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:24 schreef trein2000 het volgende:
[warning] Het op de man spelen en getroll is klaar nu [/warning]
Aan het gastmodden?quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:24 schreef trein2000 het volgende:
[warning] Het op de man spelen en getroll is klaar nu [/warning]
Ook wel maf dat ze gewoon totaal niet klaar waren voor hem.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik gaf slechts antwoord op de vraag waarom het team daar niemand had staan.
Jazekerquote:
Nee, maar nu ff wel. Met toestemming van een FA overigensquote:
Die 2de staat wel op gelijke hoogte met de weegbrug. Dan moet je toch snelle reflexen hebben om nog snel uit te wijken.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:23 schreef CrashO het volgende:
[..]
Staat er nog een 10 meter verder
[ afbeelding ]
Waar kunnen we dat lezen?quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, maar nu ff wel. Met toestemming van een FA overigens
Dat deed Magnusssen twee jaar terug in Bahrain en mocht achteraan starten.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:23 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Wat als hij door eventuele heisa dit bordje had gemist?
In FC. Maar ook dit is off-topic.quote:
Het zou bij elk team bekend moeten zijn dat de weegbrug sessie kan gebeuren. Dan is het een fout van het team om Vettel het zelf maar te laten uitzoeken.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik gaf slechts antwoord op de vraag waarom het team daar niemand had staan.
Het probleem is dat die pylon dus in de weg staat om die box in te rijden waar die weegbrug staat. Ferrari claimt overigens dat Vettel weldegelijk de motor afgezet heeft. Als dat het geval is zal hij dus geen straf krijgen.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:21 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Als je een signaal krijgt, rijdt je de FIA box in en tief je je motor uit"
[ afbeelding ]
5
VET
<ROOD>
-> Vettel rijdt Fia box in, tieft pylon omver en rijdt door de brug op. Ik zie een probleem.
Niet alle FIA mannetjes waren er klaar voor inderdaad...quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:24 schreef Fir3fly het volgende:
Ook wel maf dat ze gewoon totaal niet klaar waren voor hem.
Omdat Vettel daar moet stoppen en zijn motor uitgooien... Die FIA kerel stond een cut-it gebaar te maken terwijl er 2 man naar de achterkant van zijn auto liep...quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het probleem is dat die pylon dus in de weg staat om die box in te rijden waar die weegbrug staat. Ferrari claimt overigens dat Vettel weldegelijk de motor afgezet heeft. Als dat het geval is zal hij dus geen straf krijgen.
quote:Both Kevin Magnussen and Sergey Sirotkin have been summoned to the stewards for driving unnecessarily slowly in qualifying #F1 #BrazilGP
Die pilon stond niet in de weg...quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het probleem is dat die pylon dus in de weg staat om die box in te rijden waar die weegbrug staat. Ferrari claimt overigens dat Vettel weldegelijk de motor afgezet heeft. Als dat het geval is zal hij dus geen straf krijgen.
Dat is dus nergens aangegeven, voor de zoveelste keer. Vandaar dat Vettel dus die pylon ook omver reed. Die lui waren er gewoon niet klaar voor. Overigens maakt diezelfde kerel daarna het gebaar aan Vettel dat hij door moet rijden. Ook geeft hij Vettel het gebaar dat hij van de brug af kan rijden. Hij doet exact wat die lui zeggen.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:30 schreef CrashO het volgende:
[..]
Omdat Vettel daar moet stoppen en zijn motor uitgooien...
Niet echt geloofwaardig als je trein2000 heet.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, maar nu ff wel. Met toestemming van een FA overigens
Je vergelijkt een brug die 100 ton aan kan even met een die op de gram max 1 ton doet?quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:30 schreef hjansen82 het volgende:
Alleen wel raar dat een weegbrug er niet tegen kan, als je er op en afrijdt. Er zijn ook weegbruggen voor vrachtwagens en die gaan ook niet zo maar kapot.
wel fijn dat ze nederlandse pylonnen gebruiken, dan zie je ze goed, Vettel had dus best op tijd kunnen stoppenquote:Op zaterdag 10 november 2018 20:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus nergens aangegeven, voor de zoveelste keer. Vandaar dat Vettel dus die pylon ook omver reed. Die lui waren er gewoon niet klaar voor. Overigens maakt diezelfde kerel daarna het gebaar aan Vettel dat hij door moet rijden. Ook geeft hij Vettel het gebaar dat hij van de brug af kan rijden.
quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus nergens aangegeven, voor de zoveelste keer. Vandaar dat Vettel dus die pylon ook omver reed. Die lui waren er gewoon niet klaar voor. Overigens maakt diezelfde kerel daarna het gebaar aan Vettel dat hij door moet rijden. Ook geeft hij Vettel het gebaar dat hij van de brug af kan rijden. Hij doet exact wat die lui zeggen.
Als Sirotkin daarvoor gestraft wordt en Hamilton niets krijgt dan kom ik helemaal niet meer bijquote:Op zaterdag 10 november 2018 20:31 schreef Jonmen het volgende:
https://twitter.com/LukeSmithF1/status/1061338056723173376
[..]
Misschien hebben ze uit geldbesparing maar 1 kleine brug. Die is makkelijk te vervoeren. Dan kan natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Je vergelijkt een brug die 100 ton aan kan even met een die op de gram max 1 ton doet?
Er staat ook nergens aangegeven dat je bij de start pas mag wegrijden als alle lichten uit zijnquote:Op zaterdag 10 november 2018 20:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus nergens aangegeven, voor de zoveelste keer. Vandaar dat Vettel dus die pylon ook omver reed. Die lui waren er gewoon niet klaar voor. Overigens maakt diezelfde kerel daarna het gebaar aan Vettel dat hij door moet rijden. Ook geeft hij Vettel het gebaar dat hij van de brug af kan rijden. Hij doet exact wat die lui zeggen.
Dan ga ik ook stuk van het lachen!quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als Sirotkin daarvoor gestraft wordt en Hamilton niets krijgt dan kom ik helemaal niet meer bij
eerder huilenquote:Op zaterdag 10 november 2018 20:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan ga ik ook stuk van het lachen!
Laatste gerucht was +50 pk.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:24 schreef hjansen82 het volgende:
Gasly trouwens wel goed. P10 volgens mij. Ik ben benieuwd of Honda voor maart nog een stap kan maken.
Ja ok. Het zou echt bizar zijn.quote:
Tja wat weegt zwaarder. Iemand uitschelden of hinderen?quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan ga ik ook stuk van het lachen!
Te triest voor woorden dat Hamilton niet bestraft wordt.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als Sirotkin daarvoor gestraft wordt en Hamilton niets krijgt dan kom ik helemaal niet meer bij
Die mag je uitleggenquote:Op zaterdag 10 november 2018 20:34 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Niet echt geloofwaardig als je trein2000 heet.
+50 pk is goed. Red Bull is het wel vertrouwd om een goed chassis te bouwen. Dat klinkt wel goed.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Laatste gerucht was +50 pk.
Ik vind Gasly wel lastig om in te schatten. Hartley is niet denderend en de STR soms ook niet. In de kwalificatie doet hij het wel redelijk maar in race pace is het niet super.
Max had Hamilton bij bocht 1 rechtdoor gestuurd als het hem was overkomenquote:Op zaterdag 10 november 2018 20:38 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Te triest voor woorden dat Hamilton niet bestraft wordt.
https://www.motorsport.co(...)e-brazil-gp/3211647/
Top snelheid van de TR Honda was hoger dan die van de RB @ speedtrap, hoe slecht dat chassis nu ook is, dat is niet verkeerd heuvel op.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:39 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
+50 pk is goed. Red Bull is het wel vertrouwd om een goed chassis te bouwen. Dat klinkt wel goed.
TR chassis is heel goed.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:40 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
hoe slecht dat chassis nu ook is, dat is niet verkeerd heuvel op.
Dus TR Honda verliest het op downforce, afstellling of ervaring van de coureur?quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:40 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Top snelheid van de TR Honda was hoger dan die van de RB @ speedtrap, hoe slecht dat chassis nu ook is, dat is niet verkeerd heuvel op.
Owh? Heb je een onderbouwing? Want die heb ik niet eerder gehoord.quote:
En testteam zijn.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:45 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dus TR Honda verliest het op downforce, afstellling of ervaring van de coureur?
Nou ja, je moet ergens een excuus vandaan trekken als je op voorhand beweerde dat de TR weer zou teleurstellen in de Q.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh? Heb je een onderbouwing? Want die heb ik niet eerder gehoord.
Dat briljante chassis was 15e in de qualy van Singapore. Maar dat is natuurlijk een rasecht powercircuit.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, je moet ergens een excuus vandaan trekken als je op voorhand beweerde dat de TR weer zou teleurstellen in de Q.
Torro Rosso staat vaak nog hoger in de speedtraps dan Red Bull.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:49 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat briljante chassis was 15e in de qualy van Singapore. Maar dat is natuurlijk een rasecht powercircuit.
Klopt. Top speed zegt dan ook niet veelquote:Op zaterdag 10 november 2018 20:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Torro Rosso staat vaak nog hoger in de speedtraps dan Red Bull.
Nee en data ook niet. Feiten eigenlijk ook niet. Als je maar goed leest.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt. Top speed zegt dan ook niet veel
Nou vooruit, de doelpalen in deze discussie verplaatsen zich sneller dan een F1 wagen met een Honda motor.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:53 schreef opgebaarde het volgende:
We kunnen een medefokker ook gewoon iets gunnen en meegaan met zijn opinie. Ik ben de moeilijkste niet, dus: Honda is kut
Dat was vroeger ook zo met de arrows :-Pquote:Op zaterdag 10 november 2018 20:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt. Top speed zegt dan ook niet veel
Kom op zeg, toen Sauber nog absoluut het laatste team was stonden ze ook regelmatig hoger in de speedtraps dan bijv RBR...quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nee en data ook niet. Feiten eigenlijk ook niet. Als je maar goed leest.
Verschil in downforce iddquote:Op zaterdag 10 november 2018 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kom op zeg, toen Sauber nog absoluut het laatste team was stonden ze ook regelmatig hoger in de speedtraps dan bijv RBR...
Daar komt ie goed mee weg.twitter:LukeSmithF1 twitterde op zaterdag 10-11-2018 om 21:23:56 OFFICIAL: Vettel gets a reprimand and a 25,000 euro fine #F1 #BrazilGP reageer retweet
quote:Op zaterdag 10 november 2018 21:25 schreef beantherio het volgende:Daar komt ie goed mee weg.twitter:LukeSmithF1 twitterde op zaterdag 10-11-2018 om 21:23:56 OFFICIAL: Vettel gets a reprimand and a 25,000 euro fine #F1 #BrazilGP reageer retweet
Yups. Niks was verzonnenquote:Op zaterdag 10 november 2018 21:32 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
The cone placed to stop the drive.
Een beetje?quote:Op zaterdag 10 november 2018 21:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geen straf, wel waarschuwing Vettel.
En een beetje uitleg over weegbrugprocedure:
https://racingnews365.nl/(...)na-weegbrug-incident
Ja. Er mist nog wel eeaquote:
https://racingnews365.nl/(...)na-sirotkin-incidentquote:Lewis Hamilton hinderde tijdens de kwalificatie eerst Kimi Raikkonen en later nog Sergey Sirotkin. Laatstgenoemde moest flinke capriolen uithalen om niet vol in de Mercedes te crashen. Desondanks vindt teambaas Toto Wolff een straf niet op zijn plaats.
"Nee, ik verwacht geen straf. Sirotkin heeft na de kwalificatie ook in een interview gezegd dat hij Lewis een groot kampioen vindt, die hem niet gehinderd heeft. Dat vind ik erg sportief van hem en ik verwacht dan ook geen straf."
Mwah, het is meer dan een halve zin. Maar wel beknopt.quote:Op zaterdag 10 november 2018 21:36 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Een halve zin is nog minder als een beetje
Williams rijdt met wat voor motoren?quote:
Ben je nu werkelijk verrast? De FIA hanteert een enorme dubbele standaard bij het uitdelen van straffen. Als je in een Ferrari of Mercedes zit kom je met veel meer weg.quote:Op zaterdag 10 november 2018 21:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
https://racingnews365.nl/(...)na-sirotkin-incident
WTF?
Het blijkt dat Sirotkin ook in z'n outlap zat en daarom zelf ook had op moeten passen (en daarom geen onderzoek plaatsvind)... maar dat staat nergens officieel, vind het ook maar vreemd.quote:Op zaterdag 10 november 2018 21:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
https://racingnews365.nl/(...)na-sirotkin-incident
WTF?
Hij is eerder pissed dat VET een reprimande krijgt hoorquote:Op zaterdag 10 november 2018 21:39 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ben je nu werkelijk verrast? De FIA hanteert een enorme dubbele standaard bij het uitdelen van straffen. Als je in een Ferrari of Mercedes zit kom je met veel meer weg.
Dat zeiden ze op Sky al tijdens de Q (dat SIR ook niet met een getimede ronde bezig was). En dat het daar aan kon liggenquote:Op zaterdag 10 november 2018 21:41 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Het blijkt dat Sirotkin ook in z'n outlap zat en daarom zelf ook had op moeten passen (en daarom geen onderzoek plaatsvind)... maar dat staat nergens officieel, vind het ook maar vreemd.
Dat is wat Toto vindt. Die gaat zijn eigen coureur niet afvallen, dus deze reactie is normaal, ook al heeft hij geen gelijk.quote:Op zaterdag 10 november 2018 21:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
https://racingnews365.nl/(...)na-sirotkin-incident
WTF?
zou niets uit moeten maken. Hamilton reed als een slak op de racelijn en Sirotkin kwam er met veel meer snelheid aan. Tjsa, dan moet Hamilton gewoon ruimte geven aan een snellere deelnemer, outlap of niet.quote:Op zaterdag 10 november 2018 21:41 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Het blijkt dat Sirotkin ook in z'n outlap zat en daarom zelf ook had op moeten passen (en daarom geen onderzoek plaatsvind)... maar dat staat nergens officieel, vind het ook maar vreemd.
zekerquote:Op zaterdag 10 november 2018 21:47 schreef maan_man het volgende:
Zal de milde reactie van Sirotkin ook te maken hebben met de motorleverancier die zijn team heeft?
volgens mij was dat een snelle rondequote:Op zaterdag 10 november 2018 21:46 schreef opgebaarde het volgende:
Was Raikkonen ook in een outlap toen hij moest uitwijken voor Hamilton?
Mwah, ik snap wel dat de FIA voor zijn stewards in de pitstraat moet staan en Vettel ging wel een grens over bij het maken van zijn punt, wat op zich een fair punt was. Een voetballer moet soms ook gewoon geel pakken voor een statement.quote:Op zaterdag 10 november 2018 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is eerder pissed dat VET een reprimande krijgt hoor
Ferrari niet hoor. Mercedes wel en als je Hamilton heet kom je overal mee weg.quote:Op zaterdag 10 november 2018 21:39 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ben je nu werkelijk verrast? De FIA hanteert een enorme dubbele standaard bij het uitdelen van straffen. Als je in een Ferrari of Mercedes zit kom je met veel meer weg.
Ook Ferrari komt er te vaak gunstiger van af dan andere teams.quote:Op zaterdag 10 november 2018 22:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Ferrari niet hoor. Mercedes wel en als je Hamilton heet kom je overal mee weg.
BS, regels zijn duidelijk en bevatten geen uitzinderingsbepaling.quote:Op zaterdag 10 november 2018 22:13 schreef Mickytjuh het volgende:
Ok. Er is een discussie op feestboek dat er nooit tijdens een regen kwalificatie mensen in Q2 naar de weging geroepen worden.
. Ik weet zeker dat dit nonsens is maar ik kan dat niet bewijzen. Heeft er iemand documentatie over
Verstappen in Oostenrijk nog. Al was dat geen regen. Vandaag ook niet eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 november 2018 22:13 schreef Mickytjuh het volgende:
Ok. Er is een discussie op feestboek dat er nooit tijdens een regen kwalificatie mensen in Q2 naar de weging geroepen worden.
. Ik weet zeker dat dit nonsens is maar ik kan dat niet bewijzen. Heeft er iemand documentatie over
Ja daar ga je al, Facebook.quote:Op zaterdag 10 november 2018 22:13 schreef Mickytjuh het volgende:
Ok. Er is een discussie op feestboek dat er nooit tijdens een regen kwalificatie mensen in Q2 naar de weging geroepen worden.
. Ik weet zeker dat dit nonsens is maar ik kan dat niet bewijzen. Heeft er iemand documentatie over
1. FBquote:Op zaterdag 10 november 2018 22:13 schreef Mickytjuh het volgende:
Ok. Er is een discussie op feestboek dat er nooit tijdens een regen kwalificatie mensen in Q2 naar de weging geroepen worden.
. Ik weet zeker dat dit nonsens is maar ik kan dat niet bewijzen. Heeft er iemand documentatie over
ten minste, als je in een Mercedes rijdt ...quote:Op zaterdag 10 november 2018 22:30 schreef beantherio het volgende:
Het is inmiddels (3,5 uur na de race) wel duidelijk dat er geen straf voor Hamilton aan zit te komen. Vrij bizar. Maar de boodschap is duidelijk: in een outlap mag je blijkbaar doen wat je wilt.
ja dit is exact mijn punt maar daar gaat toetsenbord held niet mee akkoordquote:Op zaterdag 10 november 2018 22:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
BS, regels zijn duidelijk en bevatten geen uitzinderingsbepaling.
Wat zijn de straffen nu dan?quote:Op zaterdag 10 november 2018 22:09 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ook Ferrari komt er te vaak gunstiger van af dan andere teams.
ook dat. Er is geen regenbanden aan te pas gekomen.quote:Op zaterdag 10 november 2018 22:14 schreef Multiply het volgende:
Dit is toch ook geen regen kwalificatie?
telemetrie wees uit dat motor wel uitgestaan heeft?quote:Op zaterdag 10 november 2018 22:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat zijn de straffen nu dan?
Niks want Ferrari en taxi zeker ?
Wederom een gevaarlijke situatie veroorzaken en totaal gebrek aan de stewards (die hem hadden moeten laten staan imo tot hij met motor uit de weegbrug op kon, zoals de procedure is. Bij onze races hoef je dit niet te flikken want sta je er nu nog) hebben en weer geen straf. Maar ferrari en Mercedes worden hetzelfde behandeld hoorquote:Op zaterdag 10 november 2018 22:36 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
telemetrie wees uit dat motor wel uitgestaan heeft?
Vettel heeft een reprimand en boete. Hamilton niets want beiden zaten in een outlap (dan hoor je niet in te halen, aldus Hamilton).quote:Op zaterdag 10 november 2018 22:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat zijn de straffen nu dan?
Niks want Ferrari en taxi zeker ?
Ik had hem ook laten staan. Anderzijds, als stewards moet je ook je collega's in bescherming nemen en zo'n malloot lekker vrijaf geven morgen.quote:Op zaterdag 10 november 2018 22:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wederom een gevaarlijke situatie veroorzaken en totaal gebrek aan de stewards (die hem hadden moeten laten staan imo tot hij met motor uit de weegbrug op kon, zoals de procedure is. Bij onze races hoef je dit niet te flikken want sta je er nu nog) hebben en weer geen straf. Maar ferrari en Mercedes worden hetzelfde behandeld hoor
Bi-zarquote:Op zaterdag 10 november 2018 22:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel heeft een reprimand en boete. Hamilton niets want beiden zaten in een outlap (dan hoor je niet in te halen, aldus Hamilton).
Truequote:Op zaterdag 10 november 2018 22:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik had hem ook laten staan. Anderzijds, als stewards moet je ook je collega's in bescherming nemen en zo'n malloot lekker vrijaf geven morgen.
Maar ook niet in de weg te rijden. Dat moet ze bij hem eens doen, dan is de wereld te klein .quote:Op zaterdag 10 november 2018 22:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel heeft een reprimand en boete. Hamilton niets want beiden zaten in een outlap (dan hoor je niet in te halen, aldus Hamilton).
neuh, maar hij reed wel onnodig langzaam rond en bracht door zijn actie zichzelf en een andere coureur in gevaarquote:Op zaterdag 10 november 2018 22:53 schreef Twieki het volgende:
Als beiden in een outlap zitten wordt er toch niet met blauw gezwaaid..?
Hij liet een gat vallen met zijn voorganger en verwachtte dat Sirotkin ook zou doen in plaats van op volle snelheid er langs gaan. Hij noemde de actie van Sirotkin 'disrespectful'quote:Op zaterdag 10 november 2018 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, maar hij reed wel onnodig langzaam rond en bracht door zijn actie zichzelf en een andere coureur in gevaar
Ik vind het disrespectvol dat hij dat zegt.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij liet een gat vallen met zijn voorganger en verwachtte dat Sirotkin ook zou doen in plaats van op volle snelheid er langs gaan. Hij noemde de actie van Sirotkin 'disrespectful'
Sirotkin wilde nog een rondje doen. Wat Hamilton denkt is niet relevant, blauwe vlag is optiefen.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij liet een gat vallen met zijn voorganger en verwachtte dat Sirotkin ook zou doen in plaats van op volle snelheid er langs gaan. Hij noemde de actie van Sirotkin 'disrespectful'
dat is mooi dat hij dat vindt, maar er staat nergens in de regels geschreven dat het ook zo moet.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij liet een gat vallen met zijn voorganger en verwachtte dat Sirotkin ook zou doen in plaats van op volle snelheid er langs gaan. Hij noemde de actie van Sirotkin 'disrespectful'
Dit ja. Maargoed hopen dat Max dezelfde speciale behandeling krijgt wanneer RBR weer meedoen om de pegels.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sirotkin wilde nog een rondje doen. Wat Hamilton denkt is niet relevant, blauwe vlag is optiefen.
Ik heb liever eerlijke en consequente naleving van de regels dan dit voor alle fans en teams.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:12 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dit ja. Maargoed hopen dat Max dezelfde speciale behandeling krijgt wanneer RBR weer meedoen om de pegels.
Lekker collegiaal naar Sirotkin toe die nog wel een tijd neer wilde zetten.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij liet een gat vallen met zijn voorganger en verwachtte dat Sirotkin ook zou doen in plaats van op volle snelheid er langs gaan. Hij noemde de actie van Sirotkin 'disrespectful'
Pff daar vraag je wel erg veel.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb liever eerlijke en consequente naleving van de regels dan dit voor alle fans en teams.
Jup. Niet eens een investigation. En later bij de interviews gaf Lewis de schuld aan Sirotkinquote:Op zaterdag 10 november 2018 23:23 schreef Nattekat het volgende:
Wachtwachtwacht.... Dit is 100% onbestraft gebleven?
snap je nu wat voor scam F1 is geworden ipv sport met gelijke regels en maten?quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:23 schreef Nattekat het volgende:
Wachtwachtwacht.... Dit is 100% onbestraft gebleven?
Dit komt de populariteit van Hamilton niet ten goede.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:20 schreef CrashO het volgende:
Nog maar even een slomo gifje dan
[ afbeelding ]
Haha mooi inderdaad.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:23 schreef Nattekat het volgende:
Wachtwachtwacht.... Dit is 100% onbestraft gebleven?
Dan was het de schuld van SIR.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Haha mooi inderdaad.
Geen onderzoek
Geen reprimande
Geen straf
En dat allemaal omdat beiden in een outlap zaten. Nu moet ik toegeven, was wel een beetje gekke actie van Sirotkin. Maar als FOM veiligheid zo belangrijk vindt, dan is het wel heel gek dat er nu gedaan wordt alsof er niks gebeurd is. Stel ze hadden elkaar geraakt, met deze enorme snelheidsverschillen...
Hopelijk doen ze het de volgende keer. Ik kan me niet voorstellen dat de andere coureurs zich niet ergeren aan dit diva gedrag.quote:Op zaterdag 10 november 2018 22:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar ook niet in de weg te rijden. Dat moet ze bij hem eens doen, dan is de wereld te klein .
Ik zou me kapot ergeren aan die vent als coureur. Schumacher zou hem al lang een keer voor de kop willen rammen.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:20 schreef CrashO het volgende:
Nog maar even een slomo gifje dan
[ afbeelding ]
Welke van de twee bedoel je?quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:43 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik zou me kapot ergeren aan die vent als coureur. Schumacher zou hem al lang een keer voor de kop willen rammen.
Beiden wilden nog een tijd neerzetten. Hamilton liet daarvoor juist een gat vallen met zijn voorganger waar Sirotkin dus in dook.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:19 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lekker collegiaal naar Sirotkin toe die nog wel een tijd neer wilde zetten.
Dus dan stuur je maar op hem in?quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beiden wilden nog een tijd neerzetten. Hamilton liet daarvoor juist een gat vallen met zijn voorganger waar Sirotkin dus in dook.
Hij ging juist aan de kant voor Sirotkin, die echter op dat moment ook van zijn lijn afweek om Hamilton in te halen.quote:
Ik snap sowieso niet waarom ze niet elke coureur apart de baan op laten gaan. Misschien niet in Q1, maar wel in Q2 en Q3 en dan bijv. 2 outlaps en 1 flying lap voor iedereen. Dan zal de Q wel langer duren, maar dan heb je nooit het gezeik dat ze elkaar voor de voeten rijden ...ehh in de wielen...quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beiden wilden nog een tijd neerzetten. Hamilton liet daarvoor juist een gat vallen met zijn voorganger waar Sirotkin dus in dook.
Is al geprobeerd en sloeg niet aan bij de coureurs en fans. Toen hebben ze dit format geïntroduceerd.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:50 schreef Cattom het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom ze niet elke coureur apart de baan op laten gaan. Misschien niet in Q1, maar wel in Q2 en Q3 en dan bijv. 2 outlaps en 1 flying lap voor iedereen. Dan zal de Q wel langer duren, maar dan heb je nooit het gezeik dat ze elkaar voor de voeten rijden ...ehh in de wielen...
Aha, Je ne savait pas...quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is al geprobeerd en sloeg niet aan bij de coureurs en fans. Toen hebben ze dit format geïntroduceerd.
De keren dat iemand echt gehinderd wordt valt wel mee en vandaag toont aan wat het grote nadeel van jouw idee is. Bij weersomstandigheden die wisselen wordt het momentum leidend. Bij een gescheiden kwalificatie hebben de teams geen invloed op het moment dat ze gaan rijden en is iedereen individueel afhankelijk van de omstandigheden. Dan gaat het niet om het individueel presteren, maar km externe niet te beïnvloeden factoren.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:50 schreef Cattom het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom ze niet elke coureur apart de baan op laten gaan. Misschien niet in Q1, maar wel in Q2 en Q3 en dan bijv. 2 outlaps en 1 flying lap voor iedereen. Dan zal de Q wel langer duren, maar dan heb je nooit het gezeik dat ze elkaar voor de voeten rijden ...ehh in de wielen...
Eens, dat bedacht ik me ook al. Aan alles zit nadelen en voordelenquote:Op zaterdag 10 november 2018 23:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De keren dat iemand echt gehinderd wordt valt wel mee en vandaag toont aan wat het grote nadeel van jouw idee is. Bij weersomstandigheden die wisselen wordt het momentum leidend. Bij een gescheiden kwalificatie hebben de teams geen invloed op het moment dat ze gaan rijden en is iedereen individueel afhankelijk van de omstandigheden. Dan gaat het niet om het individueel presteren, maar km externe niet te beïnvloeden factoren.
Dat weegt niet op tegen de coureurs die een gaatje op de baan zoeken.
Omdat Hamilton al lang en breed van die lijn had moeten zijn.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij ging juist aan de kant voor Sirotkin, die echter op dat moment ook van zijn lijn afweek om Hamilton in te halen.
Dat is niet waar. Het is geen vereiste dat als je in een outlap zit oid je dan niet op de racelijn mag rijden.quote:Op zondag 11 november 2018 00:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat Hamilton al lang en breed van die lijn had moeten zijn.
Gewoon plaats maken voor snellere deelnemers en geen gevaarlijke situaties maken door mensen die voor jou uit moeten wijken nog ff extra in de weg te gaan zittenquote:Op zondag 11 november 2018 00:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het is geen vereiste dat als je in een outlap zit oid je dan niet op de racelijn mag rijden.
Dat is onzin natuurlijk, als hij zo kort achter je zit ga niet ineens opzij.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij ging juist aan de kant voor Sirotkin, die echter op dat moment ook van zijn lijn afweek om Hamilton in te halen.
Max zou er een straf voor krijgenquote:Op zondag 11 november 2018 00:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat is onzin natuurlijk, als hij zo kort achter je zit ga niet ineens opzij.
Ongetwijfeld want roekeloos, Vettel ook wel denk ik.quote:
Natuurlijk maakt men plaats.quote:Op zondag 11 november 2018 00:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon plaats maken voor snellere deelnemers en geen gevaarlijke situaties maken door mensen die voor jou uit moeten wijken nog ff extra in de weg te gaan zitten
Gek joh, op een circuit voluit gaan. Hoe haalt sirotkin het in z'n hoofd.quote:Op zondag 11 november 2018 00:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt men plaats.
Maar als een coureur ineens besluit om zonder reden of noodzaak vol over het circuit te racen, dan kan jij je ook voorstellen dat er coureurs en teams zijn die voor dat moment even geen rekening hebben gehouden dat dit ook kan gebeuren
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 11 november 2018 00:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Gek joh, op een circuit voluit gaan. Hoe haalt sirotkin het in z'n hoofd.
Alle gekheid op een stokje, andersom had het een andere afloop gehad.quote:Op zondag 11 november 2018 00:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Ze moeten Hamilton zijn rijbewijs afnemen.
Als het Max was geweest was het natuurlijk puberaal gedrag, waarvoor meteen een gridstraf opgelegd moet worden om op die manier een signaal af te geven.quote:Op zondag 11 november 2018 06:16 schreef KillerBee4ever het volgende:
Hij reed bijna iemand over zijn poten, notabene
Maar ja, het is Vettel / Ferrari, kennelijk moet er eerst iemand echt overhoop gereden worden, eer de FIA er ook maar aan denkt om hem een paar puntjes op zijn licentie bij te schrijven .
Koffiedik kijken uiteraard, maar wat had hier gebeurd als het een andere coureur zou zijn geweest? (maakt niet uit welke). Ik durf wel een gokje te wagen...
Racen in legale auto's.quote:Op zondag 11 november 2018 00:30 schreef opgebaarde het volgende:
Nee Vettel dan. Wat is nu belangrijker, dat die gasten racen of dat we weten hoe zwaar de auto is!?
lol. je hebt het over Vettel die whiting over de radio verrot schold. die gast heeft nergens respect voor.quote:Op zondag 11 november 2018 08:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als het Max was geweest was het natuurlijk puberaal gedrag, waarvoor meteen een gridstraf opgelegd moet worden om op die manier een signaal af te geven.
Ik vond Vettel gedurende de weegprocedure behoorlijk respectloos en opgefokt naar die stewards. Je hebt als coureur maar de aanwijzingen op te volgen. En als je gevraagd wordt je motor af te zetten, dan doe je dat.
Ik ben nog steeds van mening dat ie daar veel te goed is weggekomen toen. En toen ie dacht dat ie op de kermis in de botsauto's zat ook.quote:Op zondag 11 november 2018 08:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
lol. je hebt het over Vettel die whiting over de radio verrot schold. die gast heeft nergens respect voor.
Vettel heeft hem niet uitgezet.quote:Op zondag 11 november 2018 08:56 schreef THEFXR het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)na-weegbrugincident/
ik wist niet dat coureurs de auto zelf konden starten.
Nee, dat was Lewis die dat deed.quote:Did not drive in a manner that was unsafe or adversely affected any another driver.
Echt belachelijk dat ze dat tijdens de kwalificatie moesten doen.quote:Op zondag 11 november 2018 09:22 schreef CrashO het volgende:
En bonus gifje van Vettel die de weegbrug sloopt
[ afbeelding ]
Ik denk middelmatig. Hij zet die TR af en toe op plekken 9 of 10 neer oid, maar dat zou die wagen in theorie moeten kunnen. Hij zet m nooit op plekken waar dat ding eigenlijk niks te zoeken heeft zoals Verstappen en Sainz jr (in mindere mate) dat soms wel deden.quote:Op zaterdag 10 november 2018 20:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Laatste gerucht was +50 pk.
Ik vind Gasly wel lastig om in te schatten. Hartley is niet denderend en de STR soms ook niet. In de kwalificatie doet hij het wel redelijk maar in race pace is het niet super.
Precies, beter doen ze dit tijdens de race.quote:Op zondag 11 november 2018 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Echt belachelijk dat ze dat tijdens de kwalificatie moesten doen.
Nope. Want anders kunnen ze met een te lichte auto kwalificeren. Deze random checks voorkomen dat een team dat risico neemt.quote:Op zondag 11 november 2018 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Echt belachelijk dat ze dat tijdens de kwalificatie moesten doen.
Kunnen ze ook prima na afloop van de kwalificatie doen.quote:Op zondag 11 november 2018 09:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nope. Want anders kunnen ze met een te lichte auto kwalificeren. Deze random checks voorkomen dat een team dat risico neemt.
nope, hoogstens als je maar 1 getimede ronde mag zettenquote:Op zondag 11 november 2018 09:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Kunnen ze ook prima na afloop van de kwalificatie doen.
20.10 uurquote:
oke bedanktquote:
heeft ook met het chassis te maken, die van dit jaar is een zeepkist en als je de balans ook niet in orde krijgt en dan een wat mindere coureur erin hebt vertekent het enorm. Het enige waar je aan zou kunnen zien dat Honda stappen heeft gezet is bij het rechtdoor accelereren op (lange) rechte stukken, en bij de start, maar ook daar ligt het voor een groot deel aan de coureur)quote:Op zondag 11 november 2018 09:42 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik denk middelmatig. Hij zet die TR af en toe op plekken 9 of 10 neer oid, maar dat zou die wagen in theorie moeten kunnen. Hij zet m nooit op plekken waar dat ding eigenlijk niks te zoeken heeft zoals Verstappen en Sainz jr (in mindere mate) dat soms wel deden.
Ter info, alleen beide Ferrari's starten op soft. Mercedes, Red Bull en de rest van de top 10 op supersoft.quote:Pirelli expects a stint on Soft tyres of length 32 to 36 laps, before taking on Mediums, to be the quickest strategy.
Starting on Supersofts and running for between 25 and 30 laps, prior to pitting for Mediums, is also deemed to be a quick approach.
Should warmer conditions prevail a two-stop strategy may wind up being quicker, running two 20-22 lap stints on Supersofts before taking on Softs for the remainder of the race.
Gewoon de regels volgen, dat moet iedereen.quote:Op zondag 11 november 2018 00:30 schreef opgebaarde het volgende:
Nee Vettel dan. Wat is nu belangrijker, dat die gasten racen of dat we weten hoe zwaar de auto is!?
Hamilton heeft niks te maken met de snelheid waarmee Sirotkin over circuit rijdt in welk rondje dan ook. Gewoon aan de kant, er is helemaal niks moeilijks aan. En als je dan een fout maakt qua inschatting, geef dan niet de ander de schuldquote:Op zondag 11 november 2018 00:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt men plaats.
Maar als een coureur ineens besluit om zonder reden of noodzaak vol over het circuit te racen, dan kan jij je ook voorstellen dat er coureurs en teams zijn die voor dat moment even geen rekening hebben gehouden dat dit ook kan gebeuren
Zoals elke race tot nu toe. En ook daarvoor geen enkele straf of licentiepunten heeft ontvangen.quote:Op zondag 11 november 2018 08:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds van mening dat ie daar veel te goed is weggekomen toen. En toen ie dacht dat ie op de kermis in de botsauto's zat ook.
Dit is echt de omgekeerde wereldquote:Op zondag 11 november 2018 09:16 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
Was deze al voorbij gekomen? Sirotkin heeft een reprimand gekregen voor "slow driving" (Kmag ook)
Het zou handig zijn als we dit soort zaken ergens centraal zouden neerzetten. Wellicht kan dit voortaan in de OP.quote:
Niet voor die actie met Hamilton. Is een apart geval (in Q1).quote:
Eens.quote:Op zondag 11 november 2018 10:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zou handig zijn als we dit soort zaken ergens centraal zouden neerzetten. Wellicht kan dit voortaan in de OP.
quote:Op zondag 11 november 2018 10:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hamilton heeft niks te maken met de snelheid waarmee Sirotkin over circuit rijdt in welk rondje dan ook. Gewoon aan de kant, er is helemaal niks moeilijks aan. En als je dan een fout maakt qua inschatting, geef dan niet de ander de schuld
Echt ongekend dat dit zo uitpakt, Hamilton is eigenlijk het slachtoffer. Kans-loos.quote:
Misschien wel een goed idee voor het volgende seizoen.quote:Op zondag 11 november 2018 10:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zou handig zijn als we dit soort zaken ergens centraal zouden neerzetten. Wellicht kan dit voortaan in de OP.
Staat in de OP!quote:Op zondag 11 november 2018 10:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zou handig zijn als we dit soort zaken ergens centraal zouden neerzetten. Wellicht kan dit voortaan in de OP.
Eensch.quote:Op zondag 11 november 2018 10:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wellicht kan dit voortaan in de OP.
Die twee zaken hebben niets met elkaar te maken.quote:Op zondag 11 november 2018 10:14 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
[..]
Echt ongekend dat dit zo uitpakt, Hamilton is eigenlijk het slachtoffer. Kans-loos.
Bij deze gedaan!quote:Op zondag 11 november 2018 10:15 schreef CrashO het volgende:
[..]
Eensch.
Kan iemand even een klacht indienen bij de droeftoeter die verantwoordelijk is voor dat ding?
Dat is snel, het lijkt Overtoom Manutan welquote:Op zondag 11 november 2018 10:18 schreef CrashO het volgende:
[..]
Klacht bij dezen ontvangen en verwerkt
[ afbeelding ]
Dat snap ik, maar de diva is niet eens under investigation geweest, na 2x in de weg rijden. Duidelijker kunnen ze weer niet maken dat Mercedes en Ferrari een dikke streep voor hebben op de rest.quote:Op zondag 11 november 2018 10:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet voor die actie met Hamilton. Is een apart geval (in Q1).
En ook die regel is er niet voor niets. Je moet in je in- en outlap binnen een bepaald percentage van je snelste tijd zitten om te voorkomen dat je onnodig langzaam rijdt en daarmee coureurs hindert die bezig zijn met een snelle ronde.
Boeit geen fuck. Het slaat gewoon nergens opquote:Op zondag 11 november 2018 10:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die twee zaken hebben niets met elkaar te maken.
quote:
bedanktquote:
Dat aan de kant gaan is wel moeilijk als de snelheidsverschillen oplopen tot 200 km p/u en de coureur volledig afhankelijk van de spiegels is want er is niemand bezig met een snelle ronde en er is daarom geen teamradio. Als je dan in het bochtige gedeelte bent met beperkter zicht kan ik mij voorstellen dat iemand aan zien komen een stuk lastiger en later is.quote:Op zondag 11 november 2018 10:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hamilton heeft niks te maken met de snelheid waarmee Sirotkin over circuit rijdt in welk rondje dan ook. Gewoon aan de kant, er is helemaal niks moeilijks aan. En als je dan een fout maakt qua inschatting, geef dan niet de ander de schuld
Dit, gaat nergens over natuurlijk. Als Verstappen (even als voorbeeld) dit gedaan had, dan hadden ze nog voor het einde van de kwalificatie, al een gridstraf toegekend van 5 plaatsen...quote:Op zondag 11 november 2018 10:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de diva is niet eens under investigation geweest, na 2x in de weg rijden. Duidelijker kunnen ze weer niet maken dat Mercedes en Ferrari een dikke streep voor hebben op de rest.
mja, Mercedes had Hammie kunnen informeren dat Sirotkin aan een snelle outlap bezig was. De Rus moest wel pushen omdat Williams geen banden voor hem opgewarmd had voor Q2. Ze hadden het op de telemetrie moeten zienquote:Op zondag 11 november 2018 10:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat aan de kant gaan is wel moeilijk als de snelheidsverschillen oplopen tot 200 km p/u en de coureur volledig afhankelijk van de spiegels is want er is niemand bezig met een snelle ronde en er is daarom geen teamradio. Als je dan in het bochtige gedeelte bent met beperkter zicht kan ik mij voorstellen dat iemand aan zien komen een stuk lastiger en later is.
Zeker als de eennalaatste bocht aangebroken is, dan zijn alle coureurs altijd bezig om een vrij stuk baan te krijgen voor hun snelste ronde die ze gaan starten. Dan gebeurt dat inhalen niet meer (Okok in Italië liet Magnussen zien het wel eens gebeurt, maar dat was vast bedoel om de ronde van Alonso te verpesten)
Eigenlijk best wel heel simpel om te begrijpen waarom Hamilton op de baan zo handelde. Of het nu fout is of niet.
Als de Brit het bij Max had gedaan was Hammie niet fatsoenlijk door bocht 1 geraaktquote:Op zondag 11 november 2018 10:59 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Dit, gaat nergens over natuurlijk. Als Verstappen (even als voorbeeld) dit gedaan had, dan hadden ze nog voor het einde van de kwalificatie, al een gridstraf toegekend van 5 plaatsen...
Zeer trieste zaak dit
Zo kun alles wel recht praten wat krom is. Het gaat erom dat Hamilton al meerdere malen verschillende fratsen heeft laten zien én er keer op keer mee weggekomen is.quote:Op zondag 11 november 2018 10:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eigenlijk best wel heel simpel om te begrijpen waarom Hamilton op de baan zo handelde. Of het nu fout is of niet.
Dat maakt het al wel anders.quote:Op zondag 11 november 2018 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Mercedes had Hammie kunnen informeren dat Sirotkin aan een snelle outlap bezig was. De Rus moest wel pushen omdat Williams geen banden voor hem opgewarmd had voor Q2. Ze hadden het op de telemetrie moeten zien
wel met je eens hoor dat ze met 2 maten meten maar voor de race straks is het natuurlijk wel leuk, zowel Ham als Vet kunnen de beuk er volledig in gooienquote:Op zondag 11 november 2018 11:03 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Zo kun alles wel recht praten wat krom is. Het gaat erom dat Hamilton al meerdere malen verschillende fratsen heeft laten zien én er keer op keer mee weggekomen is.
Sterker nog, degene die hij in de weg zit, hebben het gedaan..
Hier staat het trouwens:quote:Op zondag 11 november 2018 11:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat maakt het al wel anders.
En williams
quote:Although Hamilton was upset about the situation – saying that Sirotkin should not have tried to pass him ahead of their qualifying runs – the Williams driver has explained that he had no choice but to go so fast.
He said that, having unexpectedly made it through to Q2, Williams had no new tyres available for him so he had to run with a used set from Q1, which had not been pre-heated.
"They were minus-27 degrees compared to the delta, so I had to push very hard all the way around," he said.
"I was still pushing all the way through Turn 11 and he [Hamilton] was very slow preparing for his lap.
Prima, maar dan leg je de schuld niet bij degene die je van de baan hebt geduwd. Simpel.quote:Op zondag 11 november 2018 10:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat aan de kant gaan is wel moeilijk als de snelheidsverschillen oplopen tot 200 km p/u en de coureur volledig afhankelijk van de spiegels is want er is niemand bezig met een snelle ronde en er is daarom geen teamradio. Als je dan in het bochtige gedeelte bent met beperkter zicht kan ik mij voorstellen dat iemand aan zien komen een stuk lastiger en later is.
Zeker als de eennalaatste bocht aangebroken is, dan zijn alle coureurs altijd bezig om een vrij stuk baan te krijgen voor hun snelste ronde die ze gaan starten. Dan gebeurt dat inhalen niet meer (Okok in Italië liet Magnussen zien het wel eens gebeurt, maar dat was vast bedoel om de ronde van Alonso te verpesten)
Eigenlijk best wel heel simpel om te begrijpen waarom Hamilton op de baan zo handelde. Of het nu fout is of niet.
Het is ook niet normaal om voor de laatste paar bochten te gaan inhalen in een outlap, terwijl je net zelf bezig bent een gat te laten vallen naar je voorganger.quote:Op zondag 11 november 2018 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Prima, maar dan leg je de schuld niet bij degene die je van de baan hebt geduwd. Simpel.
Want? Het brandstofverbruik van die auto's is niet bekend?quote:Op zondag 11 november 2018 09:47 schreef franklop het volgende:
[..]
nope, hoogstens als je maar 1 getimede ronde mag zetten
Omdat je in de pits er weer gewicht bij kan doen zodat je weer aan het reglement voldoet. En dus een snelle ronde met een te lichte wagen kan rijden.quote:Op zondag 11 november 2018 11:50 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Want? Het brandstofverbruik van die auto's is niet bekend?
Als ze 2x een tijd zetten in een sessie (wat normaal is) kan het zijn dat je eerste tijd het snelst is in een mogelijk te lichte auto. Als ze bij 2e run de auto zwaarder maken en na de sessie pas meten heb je geen correct beeld. Vandaar de random checks tussendoor.quote:Op zondag 11 november 2018 11:50 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Want? Het brandstofverbruik van die auto's is niet bekend?
Ik vond het ook opmerkelijk om te zien dat Hamilton geen straf heeft gekregen. Blijkt dus zo te zijn dat zowel Hamilton en Sirotkin aan het aanzetten waren voor een hotlap. Sirotkin was dus ook nog niet in een hotlap en heeft er niks mee verloren. Dat zal wel de reden zijn waarom Hamilton geen straf krijgt, al heb ik er geen officiële reden voor gelezen. Zet het incident in ieder geval in een ander daglicht.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:23 schreef CrashO het volgende:
[..]
Jup. Niet eens een investigation. En later bij de interviews gaf Lewis de schuld aan Sirotkin
Als het Verstappen was geweest was men hier nog steeds massaal Ziggo aan het nablaten over hoe ergerlijk die bureaucratische treuzelaars van de FIA en hoe lekker brutaal Verstappen wel niet is.quote:Op zondag 11 november 2018 08:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als het Max was geweest was het natuurlijk puberaal gedrag, waarvoor meteen een gridstraf opgelegd moet worden om op die manier een signaal af te geven.
Ik vond Vettel gedurende de weegprocedure behoorlijk respectloos en opgefokt naar die stewards. Je hebt als coureur maar de aanwijzingen op te volgen. En als je gevraagd wordt je motor af te zetten, dan doe je dat.
Hij zei Fuck off Charlie toen die weer eens in het nadeel van Vettel verzaakte. Whiting zou gerespecteerd moeten worden als de onpartijdige en deskundige wedstrijdleiding. Maar hij is niet deskundig genoeg om vast te stellen dat de bandenwarmers er nog om zaten toen hij beweerde dat Mercedes naar buiten ging voor een bandenwissel in die ronde. Hij is net zo partijdig als welk ander lid van de Hamilton fanclub dan ook.quote:Op zondag 11 november 2018 08:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
lol. je hebt het over Vettel die whiting over de radio verrot schold. die gast heeft nergens respect voor.
In Oostenrijk stond dat niet aan een gridstraf in de weg.quote:Op zondag 11 november 2018 00:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het is geen vereiste dat als je in een outlap zit oid je dan niet op de racelijn mag rijden.
En zelfs al zou jij gelijk hebben, Sirotkin zat ook in een outlap. Dan zouden beiden niet op die lijn mogen zitten.
Coureurs worden gewaarschuwd als er iemand aankomt die sneller is, er komt geen bericht als de coureur achter hem ineens zonder reden versnelt. En natuurlijk moet er "gespiegeld" worden, maar op een circuit met hoge snelheid en grote snelheidsverschillen is het lastig om een goed overzicht te hebben
quote:Op zondag 11 november 2018 09:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Vettel heeft hem niet uitgezet.
Gevalletje wel de melk horen klotsen maar niet weten waar de tepel hangt
Ze hebben dus eigenlijk niks anders dan dat Vettel de instructies verkeerd zou hebben begrepen en hij niet de verkeerde instructie heeft gekregen.quote:It was explained in the verdict that Vettel had indeed “eventually stopped the engine, although not at the time usually expected in the established procedure”.
This cleared him of one of the relevant charges.
However, the stewards continued in their explanation: “Once the weight was taken he did not wait for the officials to push the car off the scales, and while the Stewards accept that he may have misunderstood the indication from the official, he then refired the car and drove off the scales, which is not the procedure because it can damage the scales, which in this case it did.
“While no one was hurt by the scales being thrown out from behind the car, and while the Stewards accept that the driver did not drive off the scales in a reckless manner, the procedure is established exactly to prevent damage to the scales or a potentially dangerous situation, which is exactly what was caused.”
Dure weegschaal slopen niet te vergeten.quote:Op zondag 11 november 2018 14:01 schreef daNpy het volgende:
Pion omrijden, inrijden op een marshall... niet aan de procedure voldoen (hij moet er met de motor uit opgerold en afgerold worden).
Ja, hij komt weer straffeloos weg.
Je doelt op Vettel, neem ik aan? Hij kreeg een straf voor het ophouden van Sainz in zijn hotlap. Sirotkin zat in een outlap. Je vergelijkt appels met peren.quote:Op zondag 11 november 2018 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In Oostenrijk stond dat niet aan een gridstraf in de weg.
kan wel zijn maar de actie was behoorlijk gevaarlijk. Je mag geen andere coureurs in gevaar brengen. Hotlap of niet.quote:Op zondag 11 november 2018 15:10 schreef MAJESTICS het volgende:
[..]
Je doelt op Vettel, neem ik aan? Hij kreeg een straf voor het ophouden van Sainz in zijn hotlap. Sirotkin zat in een outlap. Je vergelijkt appels met peren.
Dat ben ik met je eens. Maar dan hebben we het over 'dangerous driving', waar wat mij betreft een case voor te maken is. Ik doel met bovenstaande post alleen op het appels met peren vergelijken van Weltschmerz, zoals wel vaker als het om Hamilton/Vettel gaat.quote:Op zondag 11 november 2018 16:15 schreef vosss het volgende:
[..]
kan wel zijn maar de actie was behoorlijk gevaarlijk. Je mag geen andere coureurs in gevaar brengen. Hotlap of niet.
Dit ja. Net etenstijd, kinderen naar bed en koters die aanbellen voor sint Maarten. Doe mij maar 20:00 uur.quote:Op zondag 11 november 2018 16:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind dit echt een kuttijdstip eigenlijk
Best wel ja. Rond etenstijd is altijd gedoe.quote:Op zondag 11 november 2018 16:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind dit echt een kuttijdstip eigenlijk
Ik ook. Ik ben voor ochtend races.quote:Op zondag 11 november 2018 16:37 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind dit echt een kuttijdstip eigenlijk
Neequote:Op zondag 11 november 2018 16:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik ook. Ik ben voor ochtend races.
Nah gewoon 10u of 11u, dan heb je nog de hele middag vrij en 's avonds naar tv kijken.quote:
Om 7 uur hoeft er nooit gemod te wordenquote:Op zondag 11 november 2018 16:52 schreef zoem het volgende:
[..]
Nah gewoon 10u of 11u, dan heb je nog de hele middag vrij en 's avonds naar tv kijken.
Precies!quote:Op zondag 11 november 2018 16:52 schreef zoem het volgende:
[..]
Nah gewoon 10u of 11u, dan heb je nog de hele middag vrij en 's avonds naar tv kijken.
quote:Op zondag 11 november 2018 17:01 schreef Gehrman het volgende:
Introtje met Centuries eronder is altijd wel cool gedaan bij de Ziggy.
Rictwitter:MercedesAMGF1 twitterde op zondag 11-11-2018 om 17:08:19 When @danielricciardo steals your phone... Again. 😂😂😂#BrazilGP 🇧🇷 #F1 https://t.co/210mFhaZ40 reageer retweet
So many Ricciardo fans.quote:Op zondag 11 november 2018 17:10 schreef franklop het volgende:Rictwitter:MercedesAMGF1 twitterde op zondag 11-11-2018 om 17:08:19 When @danielricciardo steals your phone... Again. 😂😂😂#BrazilGP 🇧🇷 #F1 https://t.co/210mFhaZ40 reageer retweet
Ik verwacht niet anders van Stealciardoquote:Op zondag 11 november 2018 17:10 schreef franklop het volgende:Rictwitter:MercedesAMGF1 twitterde op zondag 11-11-2018 om 17:08:19 When @danielricciardo steals your phone... Again. 😂😂😂#BrazilGP 🇧🇷 #F1 https://t.co/210mFhaZ40 reageer retweet
quote:Op zondag 11 november 2018 17:15 schreef DeMolay het volgende:
heeft iemand mischien nog een stream linkje voor mij
quote:
https://www.ziggo.nl/televisie/vergelijken/quote:Op zondag 11 november 2018 17:15 schreef DeMolay het volgende:
heeft iemand mischien nog een stream linkje voor mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 11 november 2018 17:23 schreef CrashO het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
quote:
Druppeltjes zoals gister op het einde van de race zei Olav daarstraksquote:
Staat nergens in de regelmenten dat dat niet mag.quote:Op zondag 11 november 2018 14:06 schreef Kuhly het volgende:
Lekker weegschalen schieten..
https://streamable.com/6pzrx
Dat ze niet openbaar zijn wil niet zeggen dat ze er niet zijn.quote:Op zondag 11 november 2018 17:30 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Staat nergens in de regelmenten dat dat niet mag.
Ik denk gasten van de teamsquote:Op zondag 11 november 2018 17:49 schreef potjecreme het volgende:
Die random mensen op de grid hebben zo'n dure weekendpas?
Of fia, liberty.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |