abonnement Unibet Coolblue
pi_183059727
Ik ben mij aan het orienteren op een opstalverzekering.
Wie heeft er zelf één of is er bekend mee (geweest)?
Wat zijn de voor- en nadelen voor jou van deze verzekering?
  zaterdag 10 november 2018 @ 12:40:16 #2
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_183059934
Ik heb er momenteel eentje bij de ABN AMRO. Inclusief aansprakelijkheidsverzekering is dat een krappe 15 euro. Dat gezegd hebbende, ik vind 'm vrij goedkoop.

Voor zover ik weet, zitten er nauwelijks bijzonderheden aan een opstal. Je loopt door een soort online wizard en met eenvoudige vragen (o.a. type bouw, type dak, enz.) Soms kun je dealtjes krijgen door de inboedelverzekering in een pakket erbij te stoppen maar die heb ik niet (schokkend, ik weet het).

Nog wel twee dingen.

Glasschade. Dit zit er volgens mij regelmatig niet bij. Als jij duur glas hebt (bijv. omdat het geluidswerend is, omdat je aan een drukke straat woont), of als het gewoon ontzettend grote glasvlakken zijn vanwege bijzondere architectuur, dan moet je dat vaak apart verzekeren.

Overstromingen. Voor zover ik weet, is er geen enkele Nederlandse verzekeraar die schade vergoedt als de boel overstroomt. Daarvoor moet je een aparte verzekering afsluiten, bijv. de overstromingsrisicoverzekering van Klap.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 12:45:09 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183060022
Ik heb zo'n heel pakket, inderdaad ook inclusief glas, 0 euro eigen risico, etc.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183060734
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:24 schreef r_one het volgende:
Ik ben mij aan het orienteren op een opstalverzekering.
Wie heeft er zelf één of is er bekend mee (geweest)?
Wat zijn de voor- en nadelen voor jou van deze verzekering?
Bij de ING een pakket voor AVP, inboedel en opstal; ik meen iets van ¤32/maand

Nadeel: je betaalt er premie voor
Voordeel: bij schade aan de (het?) verzekerde opstal, wordt die schade vergoed, met een paar uitzonderingen: overstroming bijv.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183060798
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:35 schreef blomke het volgende:

[..]

Bij de ING een pakket voor AVP, inboedel en opstal; ik meen iets van ¤32/maand

Nadeel: je betaalt er premie voor
Voordeel: bij schade aan de (het?) verzekerde opstal, wordt die schade vergoed, met een paar uitzonderingen: overstroming bijv.
_O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183061319
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:35 schreef blomke het volgende:
Nadeel: je betaalt er premie voor
Voordeel: bij schade aan de (het?) verzekerde opstal, wordt die schade vergoed, met een paar uitzonderingen: overstroming bijv.
^O^
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:43:10 #8
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_183061759
Down
pi_183061764
Uiteindelijk zijn de verzekeringen er vooral voor om de schades te dekken die je niet zelf kunt dragen. De verzekeraars hebben veel last van een groot aantal kleine claims. Daardoor kan het heel nuttig zijn om te spelen met je eigen risico.

Een beperkte eigen risico zorgt in verhouding voor een betere premie.
Let ook goed op bijvoorbeeld de extra fratsen zoals zonnepanelen. Veel verzekeraars hebben daar specifieke uitsluitingen voor.

Tot slot vind ik het zelf prettig om gebruik te maken van die pakketverzekeringen. Niet zozeer dat het overzichtelijker is, maar ook vooral voor het voorkomen van het gezeik bij een schade. Er loopt water naar binnen. Is het nu opstal, inboedel etc.
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 17:06:48 #10
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')