abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183070008
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom wordt er telkens religie bij dit topic gehaald?

Alcohol heeft gewoon een bewezen slecht invloed op de maatschappij. Ook bij mensen die niet per definitieve verslaafd zijn zorgt voor alcohol voor een gevaar in het verkeerd, en het leidt tot heel veel agressie. Ook bij mensen die bijvoorbeeld 'alleen' in het weekend drinken.
Omdat religie ook voor de roes is. Is het niet voor het vrolijke samenzijn dan wel voor het vrolijker sterven.

Religie heeft gewoon een bewezen slecht invloed op de maatschappij. Ook bij mensen die niet per definitieve fundamentalist zijn zorgt voor alcohol voor een gevaar in het verkeer,
en het leidt tot heel veel agressie. Ook bij mensen die bijvoorbeeld 'alleen' in het weekend bidden.
pi_183070037
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom wordt er telkens religie bij dit topic gehaald?
Onterecht inderdaad.
quote:
Alcohol heeft gewoon een bewezen slecht invloed op de maatschappij.
Religie des te meer.
Conscience do cost.
  zaterdag 10 november 2018 @ 21:26:59 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183070164
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom wordt er telkens religie bij dit topic gehaald?

Alcohol heeft gewoon een bewezen slecht invloed op de maatschappij. Ook bij mensen die niet per definitieve verslaafd zijn zorgt voor alcohol voor een gevaar in het verkeerd, en het leidt tot heel veel agressie. Ook bij mensen die bijvoorbeeld 'alleen' in het weekend drinken.
Correct, maar met verbieden los je dat probleem niet op, met verbieden bereik je alleen maar dat je een enorme criminaliteit krijgt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183070811
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Correct, maar met verbieden los je dat probleem niet op, met verbieden bereik je alleen maar dat je een enorme criminaliteit krijgt.
En het creëert nog meer schijnheilige leugenaars.
ies geen wiesky ies thee... wolla _O_

Waarna het vrouwtje gedwee haar muil bevallige mondje houdt. ~O>
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 10 november 2018 @ 22:09:30 #55
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183070864
De mens zal altijd manieren zoeken om zichzelf te verdoven of vermaken. Daar horen drugs zoals alcohol "gewoon" bij. Prima om daar een drempel voor te leggen, maar verbieden... Kijk voor de grap eens naar de drooglegging :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183071587
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Klopt, maar als het net zover uitgebannen wordt als heroïne, ben ik tevreden
Die heroïne die voornamelijk uit moslimlanden, door moslimlanden, door moslimhanden hier heen gevoerd wordt? :+
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_183071619
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 22:54 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Die heroïne die voornamelijk uit moslimlanden, door moslimlanden, door moslimhanden hier heen gevoerd word? :+
En al die van "onder de toonbank" verkrijgbare vitriool in die landen natuurlijk niet te vergeten... :')
pi_183071665
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 22:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

En al die van "onder de toonbank" verkrijgbare vitriool in die landen natuurlijk niet te vergeten... :')
eigen quote uit ander topic :9
ies geen wiesky ies thee... wolla _O_

Waarna het vrouwtje gedwee haar muil bevallige mondje houdt. ~O>
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_183072570
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:09 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja lekker een glaasje cola bij je gerecht in het sterrenrestaurant. Want wijn ist verboten.

Er zijn ook genoeg mensen die gewoon van een glaasje wijn, whisky of een speciaalbiertje houden zonder direct alcoholist te zijn.
Haten op cola :')
pi_183074521
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Correct, maar met verbieden los je dat probleem niet op, met verbieden bereik je alleen maar dat je een enorme criminaliteit krijgt.
Dat is de keerzijde, ik ben me daar van bewust. Dat is het dilemma. Daarom zeg ik ook dat we moeten beginnen met het ontmoedigen en stigmatiseren van alcoholgebruik, zoals nu bijvoorbeeld met roken gebeurt.

Nu wordt er op televisie nog steeds aangezet tot alcoholverbruik. Als je dat aan banden legt, zet je al steppen.
pi_183074606
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 09:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is de keerzijde, ik ben me daar van bewust. Dat is het dilemma. Daarom zeg ik ook dat we moeten beginnen met het ontmoedigen en stigmatiseren van alcoholgebruik, zoals nu bijvoorbeeld met roken gebeurt.

Nu wordt er op televisie nog steeds aangezet tot alcoholverbruik. Als je dat aan banden legt, zet je al steppen.
Je wilt in cafés speciale drinkruimtes maken en daarbuiten mag geen enkele alcohol in het dagelijkse leven meer zichtbaar zijn? :')

Er zijn wel wat niet westerse landen die dit nog verder doorgevoerd hebben dan ga je toch daar wonen als je dit zo erg vindt in het vrije westen.
pi_183074617
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 09:35 schreef Basp1 het volgende:


Er zijn wel wat niet westerse landen die dit nog verder doorgevoerd hebben dan ga je toch daar wonen als je dit zo erg vindt in het vrije westen.
Dit argument... :') Please...
  zondag 11 november 2018 @ 09:39:40 #64
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_183074635
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Eens. Maar reclame-uitingen voor alcohol verbieden kost niets. Begin daar eens mee. Er mogen toch ook geen sigaretten-reclames getoond worden op T.V.? Gevolg is dat er al veel minder gerookt wordt dan vroeger. Laten we alcohol zo ook uitbannen.
Oh tuurlijk want meneer voelt zich natuurlijk op zijn besneden pikkie getrapt door dergelijke reclames :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183074648
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 09:39 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Oh tuurlijk want meneer voelt zich natuurlijk op zijn besneden pikkie getrapt door dergelijke reclames :')
Nee alcoholmisbruik is iets dat wel als maatschappij willen ontmoedigen. Dan moet je het gebruik niet gaan propageren middels televisiereclame, onder druk van de drankindustrie.
  zondag 11 november 2018 @ 09:42:23 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183074656
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 09:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is de keerzijde, ik ben me daar van bewust. Dat is het dilemma. Daarom zeg ik ook dat we moeten beginnen met het ontmoedigen en stigmatiseren van alcoholgebruik, zoals nu bijvoorbeeld met roken gebeurt.

Nu wordt er op televisie nog steeds aangezet tot alcoholverbruik. Als je dat aan banden legt, zet je al steppen.
Een paar post geleden riep je nog dat het net zoals heroïne moest worden aangepakt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 november 2018 @ 09:45:26 #67
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_183074678
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 09:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee alcoholmisbruik is iets dat wel als maatschappij willen ontmoedigen. Dan moet je het gebruik niet gaan propageren middels televisiereclame, onder druk van de drankindustrie.
Er zit nogal een verschil tussen alcoholmisbruik en alcoholconsumptie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183074715
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een paar post geleden riep je nog dat het net zoals heroïne moest worden aangepakt
Dat interpreteer je verkeerd. Ik zeg dat wanneer het net zo ver uitgebannen wordt als heroïne, dat ik daar tevreden mee ben. Dat is iets anders dan dat ik pleit voor dezelfde methodiek.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Je kan zoiets ook niet van het ene op de andere moment doen, dat moet geleidelijk. Vandaar dat ik pleit voor ontmoediging.
En hier zijn ook wel gradaties.

Iemand die een zalmgerecht combineert met een goede Menetou Salon, is van een andere orde dan iemand die een halve krat pils achterover tikt.

En waar denk jij dat er op tv reclame voor gemaakt wordt? Voor goede wijn, of voor bierconsumptie (welke meestal niet beperkt blijft) ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2018 09:52:29 ]
  zondag 11 november 2018 @ 09:51:43 #69
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183074717
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 09:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is de keerzijde, ik ben me daar van bewust. Dat is het dilemma. Daarom zeg ik ook dat we moeten beginnen met het ontmoedigen en stigmatiseren van alcoholgebruik, zoals nu bijvoorbeeld met roken gebeurt.

Nu wordt er op televisie nog steeds aangezet tot alcoholverbruik. Als je dat aan banden legt, zet je al steppen.
We moeten alcoholgebruik helemaal niet stigmatiseren. Miljoenen mensen die eens in de zoveel tijd een biertje of een wijntje drinken met elkaar zonder dat zij zichzelf of anderen in gevaar brengen. Dat het wellicht een klein beetje impact op hun gezondheid kan hebben geldt voor zoveel dingen in het leven. Je zou dan met evenveel recht zaken als wintersport of het consumeren van koek, chips, cola en andere vette of zoete troep kunnen verbieden. Als matig drinken ze plezier geeft, en ze nemen het vrij kleine gezondheidsrisico op de koop toe, laat ze dan. Hun keuze.
  zondag 11 november 2018 @ 09:55:38 #70
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183074745
Hopelijk maken ze sigaretten wel duurder dan.
Man of Steal.
  zondag 11 november 2018 @ 10:06:51 #71
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183074831
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 09:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee alcoholmisbruik is iets dat wel als maatschappij willen ontmoedigen. Dan moet je het gebruik niet gaan propageren middels televisiereclame, onder druk van de drankindustrie.
Misbruik wel, voor zover haalbaar en realistisch, gebruik niet.

Er zijn trouwens nog legio andere dingen waar je als mens of maatschappij schade door kunt oplopen. Dat is de consequentie van het leven in een relatief vrije samenleving zoals de onze.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183074846
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Er zijn trouwens nog legio andere dingen waar je als mens of maatschappij schade door kunt oplopen. Dat is de consequentie van het leven in een relatief vrije samenleving zoals de onze.
Kan jij een ding opnoemen wat net zoveel schade oplevert voor de maatschappij als alcoholmisbruik?
  zondag 11 november 2018 @ 10:10:25 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183074859
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kan jij een ding opnoemen wat net zoveel schade oplevert voor de maatschappij als alcoholmisbruik?
Religie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183074869
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Religie
Rot nou eens op met die onzin man. Ik probeer in dit topic serieus en ontopic te reageren, zou fijn zijn als jullie dit ook doen.
  zondag 11 november 2018 @ 10:13:18 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183074888
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Rot nou eens op met die onzin man. Ik probeer in dit topic serieus en ontopic te reageren, zou fijn zijn als jullie dit ook doen.
Accepteer gewoon dat religie een sterke maatschappelijk invloed heeft die kwalijk is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')