abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 10 november 2018 @ 11:02:04 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183058376
Ik zie Rutte echt niet naar Brussel gaan. Waar halen ze die onzin vandaan? :') Mja, zou het wel tof vinden, iemand met ballen bij de EU!
En dan kan hier in Nederland Thierry Baudet de touwtjes in handen nemen _O_

quote:
CDA en D66: Als Rutte vertrekt, valt het kabinet



Regeringspartijen CDA en D66 willen nieuwe verkiezingen als VVD-premier Mark Rutte volgend jaar tussentijds naar Brussel zou gaan voor een Europese topfunctie. Dat zeggen hooggeplaatste bronnen in de coalitie.

Wat de twee grootste regeringspartners van Rutte betreft, zou een tussentijds vertrek niet zonder consequenties zijn. Dan valt het kabinet, waarschuwen ze. ,,Theoretisch zijn nieuwe verkiezingen niet nodig. Maar het zou onwenselijk zijn om zo’n grote ingreep in het kabinet zonder verkiezingen te doen’’, zegt een D66-topper.

Een hooggeplaatste CDA’er uit de coalitie is stellig: ,,Als Rutte naar Brussel gaat, zullen er zeker verkiezingen komen. Dat beseft Rutte ook, dus hij zal wel drie keer nadenken. Maar de druk vanuit 27 landen kan zo groot worden dat er geen andere optie meer is.’’

Over de toekomst van Rutte wordt al maanden gespeculeerd. Na de Europese verkiezingen van komend voorjaar komt de post van voorzitter van de Europese Commissie vacant. Die wordt nu vervuld door Luxemburger Jean-Claude Juncker. Ook wordt Rutte getipt om eind volgend jaar Donald Tusk op te volgen als president van de Europese Unie.
Langstzittende regeringsleider

Dat Ruttes naam telkens opduikt, komt doordat hij een van de langstzittende regeringsleiders van de EU is. Bovendien heeft hij veel ervaring met het sluiten van ingewikkelde coalities. Iets wat de soms tot op het bot verdeelde unie hard nodig heeft.

Zelf heeft Rutte al meermaals gezegd dat er geen sprake van is dat hij voor een topbaan afreist naar Brussel. ,,Ik maak deze periode af en kijk of ik dan weer beschikbaar ben voor een nieuwe periode’’, zei Rutte afgelopen voorjaar.

Over de opvolging van Juncker is een strijd gaande tussen het Europarlement en de EU-regeringsleiders. Het parlement vindt dat een van de zogeheten Spitzenkandidaten (lijsttrekkers bij de Europese verkiezingen) deze functie moet krijgen. De regeringsleiders willen zelf een vinger in de pap houden bij de samenstelling van het dagelijks bestuur van de unie in Brussel.

https://www.ad.nl/politie(...)et-kabinet~aea3108c/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183058404
Rutte heeft ballen?
:')
pi_183058436
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:04 schreef Banaanvragen het volgende:
Rutte heeft ballen?
:')
Regelmatig, in z'n mond. Die van Juncker bijvoorbeeld.
Racist
pi_183058800
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:04 schreef Banaanvragen het volgende:
Rutte heeft ballen?
:')
Mwoah... Hij durfde Trump gewoon te onderbreken en te corrigeren, en dat gebeurt niet zo vaak.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_183058841
Liever Rutte dan Juncker. I’ll give you that. En ja, ook liever Rutte dan Timmermans. Ik heb zelfs liever Rutte dan je moeder, eigenlijk ben ik dan ook een beetje verliefd op hem.
pi_183058858
Echt zo'n gepest ventje van op school, met zijn smalle schoudertjes en nooit gewerkte handen verkoopt hij het land aan de investeerders en andere graaiers.
Vervolgens liegt hij alles aan elkaar en komt er mee weg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183059032
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:02 schreef Nikonlover het volgende:
Mja, zou het wel tof vinden, iemand met ballen bij de EU!
_O_

[..]

:{ .
I´m back.
pi_183059293
Waarom kan een kabinet niet vallen en de Tweede Kamer hetzelfde blijven (zonder nieuwe verkiezingen)? In theorie kunnen andere partijen toch proberen om een kabinet te vormen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 10 november 2018 @ 12:00:57 #9
408813 crew  trein2000
pi_183059344
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:57 schreef Nielsch het volgende:
Waarom kan een kabinet niet vallen en de Tweede Kamer hetzelfde blijven (zonder nieuwe verkiezingen)? In theorie kunnen andere partijen toch proberen om een kabinet te vormen?
In theorie kan dat. Maar de regering kan ook de kamer ontbinden...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183059624
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In theorie kan dat. Maar de regering kan ook de kamer ontbinden...
Ik vind dat maar een rare macht die de regering over de kamer heeft...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_183059798
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vind dat maar een rare macht die de regering over de kamer heeft...
Lijkt me logisch dat als de minister-president het ontslag van zijn kabinet indient dat de regeringspartijen, maar ook de oppositiepartijen een nieuw mandaat van de kiezer vragen. Maar mocht een minister-president zelf opstappen uit eigen beweging hoeft dat idd niet per se logisch te zijn. Aan de andere kant precedenten zijn er niet, volgens mij. Ze zouden hem kunnen vervangen dan bijvoorbeeld en gewoon kunnen doorgaan.
I´m back.
pi_183060361
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me logisch dat als de minister-president het ontslag van zijn kabinet indient dat de regeringspartijen, maar ook de oppositiepartijen een nieuw mandaat van de kiezer vragen. Maar mocht een minister-president zelf opstappen uit eigen beweging hoeft dat idd niet per se logisch te zijn. Aan de andere kant precedenten zijn er niet, volgens mij. Ze zouden hem kunnen vervangen dan bijvoorbeeld en gewoon kunnen doorgaan.
In het VK doen ze het wel. Brown en May zijn recente voorbeelden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 10 november 2018 @ 13:09:09 #13
408813 crew  trein2000
pi_183060404
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me logisch dat als de minister-president het ontslag van zijn kabinet indient dat de regeringspartijen, maar ook de oppositiepartijen een nieuw mandaat van de kiezer vragen. Maar mocht een minister-president zelf opstappen uit eigen beweging hoeft dat idd niet per se logisch te zijn. Aan de andere kant precedenten zijn er niet, volgens mij. Ze zouden hem kunnen vervangen dan bijvoorbeeld en gewoon kunnen doorgaan.
De ministerraad kan de kamer ontbinden. Hoeft de regering niet voor af te treden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183060419
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De ministerraad kan de kamer ontbinden. Hoeft de regering niet voor af te treden.
Die wordt dan demissionair per definitie, lijkt me.
I´m back.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:07:56 #15
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_183061191
Gewoon Pechtold terughalen als vervanger. Veel slechter wordt het niet.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_183061811
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me logisch dat als de minister-president het ontslag van zijn kabinet indient dat de regeringspartijen, maar ook de oppositiepartijen een nieuw mandaat van de kiezer vragen. Maar mocht een minister-president zelf opstappen uit eigen beweging hoeft dat idd niet per se logisch te zijn. Aan de andere kant precedenten zijn er niet, volgens mij. Ze zouden hem kunnen vervangen dan bijvoorbeeld en gewoon kunnen doorgaan.
Het lijkt mij logisch dat de minister-president het landsbelang dient, en dus geen carriereperspectieven heeft of toelaat die hem daarin zouden kunnen beinvloeden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183061911
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt mij logisch dat de minister-president het landsbelang dient, en dus geen carriereperspectieven heeft of toelaat die hem daarin zouden kunnen beinvloeden.
Ja, nou ja, lijkt me in de eerste plaats al zeer speculatief dat-ie zou opstappen. Volgens mij gaan de christen-democraten weer de volgende EU-chef leveren en ze hebben al vastgesteld wie dit gaat worden ook dan, ene meneer Weber uit Dld en lid van de Beierse christen-democratische partij CSU. Verder dat-ie het landsbelang niet zou dienen is natuurlijk een mening. Hijzelf en zijn partij (en wrs nog steeds een behoorlijk aantal stemmers) denken daar anders over natuurlijk.
I´m back.
  zaterdag 10 november 2018 @ 15:03:06 #18
286575 Roces18
Chef de party
pi_183062163
daarom om dit te voorkomen gewoon een monarchie,

wim-lex als kapitein van de voc

Vaar je mee. met de VOC. naar verre vreemde landen. Naar gebieden overzee. Het teken van de Republiek: een grote zilvermeeuw. Een land van handelaren.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183062214
Wel sneu voor Rutte. Volgens mij wil hij best wel en is hij er ook geschikt voor, maar ik snap ook wel dat de situatie het totaal niet toelaat.
Somebody that I used to know
pi_183062305
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:03 schreef Roces18 het volgende:
daarom om dit te voorkomen gewoon een monarchie,

wim-lex als kapitein van de voc

Vaar je mee. met de VOC. naar verre vreemde landen. Naar gebieden overzee. Het teken van de Republiek: een grote zilvermeeuw. Een land van handelaren.
Hahaha. O, dit meen je niet toch? Of wel? Nee. Toch?
I´m back.
  zaterdag 10 november 2018 @ 15:12:29 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183062332
Rutte gaat 2021 naar Brussel.
  zaterdag 10 november 2018 @ 15:47:48 #22
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183062941
Rutte is allang over zijn houdbaarheid heen en is totaal ongeloofwaardig. Hinkelde van schandaal naar schandaal en is roverhoofdman van boevennest VVD. Bij het dividendbelastingdebacle kwam zijn ware aard weer eens boven, wiens belang behartigt hij eigenlijk?

Al met al een prima kandidaat voor een hoge functie bij de EU.
pi_183063010
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:47 schreef BasEnAad het volgende:
Rutte is allang over zijn houdbaarheid heen en is totaal ongeloofwaardig. Hinkelde van schandaal naar schandaal en is roverhoofdman van boevennest VVD. Bij het dividendbelastingdebacle kwam zijn ware aard weer eens boven, wiens belang behartigt hij eigenlijk?

Al met al een prima kandidaat voor een hoge functie bij de EU.
Klopt dat het wrs ook ten partijburele van de VVD langzaam begint door te dringen dat Rutte over zijn houdbaarheidsdatum zit. Idem trouwens Sybrand Buma hoor voor CDA.
I´m back.
  zaterdag 10 november 2018 @ 15:55:20 #24
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183063084
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt dat het wrs ook ten partijburele van de VVD langzaam begint door te dringen dat Rutte over zijn houdbaarheidsdatum zit. Idem trouwens Sybrand Buma hoor voor CDA.
Buma is nog een veel grotere engerd. Heeft totale schijt aan vrijheid en privacy van het individu en is vaandeldrager van de feitenvrije politiek. VVD haalt ook altijd het allerslechtste in het CDA naar boven.
pi_183063090
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, lijkt me in de eerste plaats al zeer speculatief dat-ie zou opstappen. Volgens mij gaan de christen-democraten weer de volgende EU-chef leveren en ze hebben al vastgesteld wie dit gaat worden ook dan, ene meneer Weber uit Dld en lid van de Beierse christen-democratische partij CSU. Verder dat-ie het landsbelang niet zou dienen is natuurlijk een mening. Hijzelf en zijn partij (en wrs nog steeds een behoorlijk aantal stemmers) denken daar anders over natuurlijk.
Het is natuurlijk onzin dat het landsbelang en het EU-belang elkaar volledig zouden overlappen, sterker nog, er is vaak een tegenstrijdig belang. Heel concreet is het bijvoorbeeld bij overleg hoeveel elke lidstaat moet bijdragen. Hoe hard gaat Rutte dat spelen als hij voorzitter van de EC wil worden? Hoeveel kans op die functie zou Orban bijvoorbeeld maken? De redenering is niet dat iemand die zo hard voor zijn lidstaat opkomt ook heel hard voor de EU zal opkomen.

Perspectieven op hoge EU functies is ook gewoon een middel waarmee de EU pro EU geluiden onder nationale poliltici en politieke partijen stimuleert. In wezen is dat natuurlijk corrumperend en het wordt ironisch genoeg verdedigd met nationalistische sentimenten. "Onze man in Brussel", dan hebben "we" ineens een grote vinger in de pap terwijl Timmermans of straks Rutte daar natuurlijk niet het Nederlandse belang aan het dienen zijn. Als ze dat stiekem wel doen corrumpeert dat weer de EU en is dat ook niet goed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')