abonnement Unibet Coolblue
pi_183056841
quote:

Milan (16) meldt zich ziek voor debuut, maakt winnende goal... en wordt dan ontslagen


Om te kunnen debuteren bij het eerste elftal van SC Rheden meldt de 16-jarige Milan Schouten zich op zondagochtend ziek bij de plaatselijke Albert Heijn. ’s Maandags staat hij als matchwinner in de krant, nog diezelfde avond is de voetballer zijn baantje kwijt.

Remco Kock 09-11-18, 12:24




Voetballer Milan Schouten van derdeklasser SC Rheden maakte een onvergetelijk debuut met een assist en een winnende goal. Een dag later betaalt hij de prijs. © Gerard Burgers


Tot maandag 29 oktober vult de 16-jarige Rhedenaar drie avonden in de week vakken bij de Albert Heijn in het dorp. Vaak ook nog op zondagmiddag. Alleen niet op 28 oktober. Die zondag meldt Milan zich ziek.

Milan, speler van SC Rheden A1, wordt opgenomen in de selectie van het eerste elftal, dat thuis moet aantreden tegen VIOS. ,,Mijn hele leven voetbal ik bij Rheden”, vertelt hij. ,,Als kleine jongen ging ik al bij het eerste kijken. Als je dan zelf mag debuteren, komt een droom uit.”

Eigenlijk moet Milan die zondagmiddag vakken vullen bij de Albert Heijn. ,,Als je onverhoopt niet kan, moet je zelf een vervanger regelen. Meestal lukt dat als je het in de AH-appgroep gooit. Daar zitten zo’n vijftig medewerkers in.”

Milan vindt echter geen vervanger. Zondagochtend zit er niks anders op: hij pakt zijn telefoon. Niet om Rheden-trainer Wilco Klop te vertellen dat hij niet komt. Milan belt zijn ‘chef’ bij de Albert Heijn. ,,Ik zei dat ik me niet lekker voelde.”

Moeder Annette wist niet van de ziekmelding. ,,Ik dacht dat hij een vervanger had gevonden.” Milan: ,,Ik hoopte dat het in de doofpot zou belanden en concentreerde me op mijn debuut.”
Een week later heeft SC Rheden de smaak opnieuw te pakken: 4-0 winst bij SML.


Bult vol
Vanaf de bank ziet Milan dat er veel publiek is. ,,De hele bult stond vol vrienden en familie.” Als trainer Klop hem in de vijftigste minuut laat warmlopen, weet hij: ik ga spelen.

Met een twinkeling in zijn ogen beschrijft Milan zijn invalbeurt. ,,In de zestigste minuut kwam ik erin, het stond 1-1. Ik voelde het wel in mijn buik, ja.” Rheden komt met 1-2 achter. Vlak voor tijd valt de 2-2. Assist: Milan Schouten. ,,Mijn debuut was al geslaagd. Toen kwam die steekpass achter hun verdediging, in blessuretijd. Ik ging er op snelheid langs en schoot de bal rechts van de keeper: doelpunt. Het hele team sprong op me… Een jongensboek. Schitterend.” Moeder Annette: ,,’s Avonds lag hij boven zijn bed, in plaats van erin.’’

De volgende dag. Nog steeds euforisch meldt Milan zich bij de Albert Heijn. ,,Mijn chef Peter had de krant gelezen. Hij zei: ‘Je hoeft je hesje niet aan te trekken’.” In het kantoortje legt Milan uit dat hij ‘voor zijn passie’ heeft gekozen. ,,Peter begreep me, maar kon me niet meer in dienst houden.”

Spijt?
Heeft hij spijt? ,,Nee, het was het waard”, antwoordt Milan. ,,Zeker hoe het is uitgepakt, als eerstejaars A-junior de winnende maken… Het hele dorp had het erover. Maar dit is Rheden: hier gebeurt verder ook niet veel.”

De bedrijfsleider van Albert Heijn was niet aanwezig om te reageren.
Bron: https://www.tubantia.nl/b(...)-ontslagen~a278badd/

Waanzinnig nieuws. Milan krijgt de kans om te debuteren bij zijn clubbie en besluit om, na alles te hebben ondernomen, zich ziek te melden. En wat denk je? Peter besluit om Milan te ontslaan. Moeder Annette kan het allemaal niet geloven. Haar zoon, Milan, ontslagen bij de AH door Peter. Het hele dorp sprak over de wedstrijd maar nu zal het de komende maanden (jaren?) vooral gaan over de ziekmelding van Milan en het daarbij behorende ontslag.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:01:22 #2
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183056886
Ja, en? Als je niet ziek bent, moet je je niet ziek melden. Als hij echt had willen voetballen, had hij zelf ontslag kunnen nemen, zo werkt dat als je wel een baan hebt maar niet (meer) wilt werken. Dit klinkt erg als werkweigering en dan is ontslag op staande voet gebruikelijk.
Nu wil hij met zijn ziekmelding gewoon doorbetaald krijgen voor de tijd dat hij niet werkt maar gezond en wel op het voetbalveld staat. Smerige oplichter is het ook.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 10 november 2018 @ 09:01:27 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183056887
Milan is niet zo snugger zeker? Ziek melden omdat je 'moet' voetballen en denken dat niemand er dan achter komt _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:01:45 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_183056889
Terecht als je het mij vraagt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:02:21 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183056894
Verder enigszins terecht al had Petertje het misschien ook wel met een waarschuwing af kunnen doen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 10 november 2018 @ 09:02:25 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183056896
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:01 schreef Lunatiek het volgende:
Ja, en? Als je niet ziek bent, moet je je niet ziek melden. Als hij echt had willen voetballen, had hij zelf ontslag kunnen nemen, zo werkt dat als je wel een baan hebt maar niet (meer) wilt werken. Dit klinkt erg als werkweigering en dan is ontslag op staande voet gebruikelijk.
Nu wil hij met zijn ziekmelding gewoon doorbetaald krijgen voor de tijd dat hij niet werkt maar gezond en wel op het voetbalveld staat. Smerige oplichter is het ook.
Of bijvoorbeeld even proberen een dienst met iemand te ruilen, of eventueel zelfs gewoon een dagje vrij vragen (desnoods zeggen dat je dat later wel weer inhaalt). Eigenlijk alles behalve jezelf ziek melden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183056903
Dat dit het lokale suffertje haalt, soit.
Maar dat dit zelfs in het AD moet vond ik ietwat overschat.
pi_183056910
Milan moest kiezen tussen twee dingen, koos, en lijkt daar vrede mee te hebben en de gevolgen van zijn keuze te overzien. Top joch.

En vanuit het perspectief van de baas snap ik het ook. Al was een waarschuwing ook wel afdoende geweest lijkt me.
"Pools are perfect for holding water"
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 10 november 2018 @ 09:04:28 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183056911
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:02 schreef J.Caesar het volgende:
Dat dit het lokale suffertje haalt, soit.
Maar dat dit zelfs in het AD moet vond ik ietwat overschat.
Het is Tubantia :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183056914
Maar op zondag werken is komt toch vanuit de medewerker zelf? Of in ieder geval moet je ja daarvoor zegen staat mij bij.

Maar, terecht, smerige oplichter dat het is.
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:05:37 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183056924
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:01 schreef Lunatiek het volgende:
Ja, en? Als je niet ziek bent, moet je je niet ziek melden.

Als hij echt had willen voetballen, had hij zelf ontslag kunnen nemen, zo werkt dat als je wel een baan hebt maar niet (meer) wilt werken.

Dit klinkt erg als werkweigering en dan is ontslag op staande voet gebruikelijk.
Nu wil hij met zijn ziekmelding gewoon doorbetaald krijgen voor de tijd dat hij niet werkt maar gezond en wel op het voetbalveld staat. Smerige oplichter is het ook.
Juist

het is gewoon oplichting, hij wil salaris, meldt zich ziek en hijj gaat voerballen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183056930
Terecht besluit van de AH. Dit is geen nieuws.
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:06:23 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183056933
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:02 schreef Dven het volgende:
Verder enigszins terecht al had Petertje het misschien ook wel met een waarschuwing af kunnen doen.
nee dat zal het hoofdkantoor hem niet in dank afnemen

krijgt peter een zware aantekening
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183056936
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:02 schreef J.Caesar het volgende:
Dat dit het lokale suffertje haalt, soit.
Maar dat dit zelfs in het AD moet vond ik ietwat overschat.
Ik denk dat je het AD te hoog inschaalt. Waardeloos krantje.
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:07:01 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183056938
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat zal het hoofdkantoor hem niet in dank afnemen

krijgt peter een zware aantekening
Peter las de fucking lokale krant. Denk je dat die op de koffietafel van het hoofdkantoor ligt? :') Daar geven ze geen neuk om man.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_183056967
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Peter las de fucking lokale krant. Denk je dat die op de koffietafel van het hoofdkantoor ligt? :') Daar geven ze geen neuk om man.
Geen secretaresse hebben om alle lokale sufferdjes voor je door te nemen. Die komt er nooit die AH directeur.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183056978
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het is Tubantia :+
Deze bron wel ja ;)
Maar die is nog enigzins lokaal ook.
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:12:50 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183056988
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Peter las de fucking lokale krant. Denk je dat die op de koffietafel van het hoofdkantoor ligt? :') Daar geven ze geen neuk om man.
De voetballer had niet op de lokale krant gerekend en heeft dit mogelijk al eerder geflikt

Het is gewoon oplichting en fraude
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:13:08 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183056990
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De voetballer had niet op de lokale krant gerekend en heeft dit mogelijk al eerder geflikt
Rot op met je pietluttige aannames vent
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:13:15 #20
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_183056992
Leuk dat hij bij zijn debuut gelijk beslissend is.
Beetje dom om je ziek te melden, maarja.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:14:03 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183056998
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Geen secretaresse hebben om alle lokale sufferdjes voor je door te nemen. Die komt er nooit die AH directeur.
De holding heeft een fulltime detective ingehuurd om alle vakkenvullertjes volcontinu in de gaten te houden, omdat die vlegels mogelijk wel een dagje zouden kunnen skippen :Y
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_183057002
En dan nog optreden in de pers ook. Dom figuur.
Dit zou 10 jaar later voor mij nog steeds een reden zijn hem niet aan te nemen.
pi_183057003
Krijg je zo'n hongerloontje (in Qatar worden slaven bijna beter betaald) moet je zelf nog een vervanger regelen ook. Voor mij reden genoeg om nooit, maar Dan ook nooit voor zo'n bedrijf te gaan werken. Genoeg andere baantjes Milan, ook die veel beter betaald worden.
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:14:22 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183057004
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Of bijvoorbeeld even proberen een dienst met iemand te ruilen, of eventueel zelfs gewoon een dagje vrij vragen (desnoods zeggen dat je dat later wel weer inhaalt). Eigenlijk alles behalve jezelf ziek melden.
Alleen lukte dat niet met die vervanger dus niet, zie OP. En er moeten natuurlijk wel vakken worden gevuld.
Opvallend ook dat het er op lijkt dat terwijl het voetbalrooster vaak al maanden vastligt het besef dat er dan niet gewerkt kan worden pas op het laatste moment is gekomen.
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:15:04 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183057012
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Rot op met je pietluttige aannames vent
die vent heeft zich ziek gemeld en is gaan voetballen met vrienden
de baas moet hem doorbetalen

de voetballer had vrijaf moeten vragen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:15:38 #26
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_183057020
Goed verhaal dit. Het klinkt alsof Milan het winnende doelpunt voor oranje in de WK-finale heeft gemaakt
pi_183057023
Waarom is dit in hemelsnaam nieuws
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:16:26 #28
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183057030
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:04 schreef probeer het volgende:
Milan moest kiezen tussen twee dingen, koos, en lijkt daar vrede mee te hebben en de gevolgen van zijn keuze te overzien. Top joch.

En vanuit het perspectief van de baas snap ik het ook. Al was een waarschuwing ook wel afdoende geweest lijkt me.
Werkweigering is vrijwel altijd ontslag op staande voet. Je moet als werkgever ergens een grens stellen en onterecht ziekmelden als werkweigering lijkt mij een heel goede grens.
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:16:37 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183057031
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Alleen lukte dat niet met die vervanger dus niet, zie OP. En er moeten natuurlijk wel vakken worden gevuld.
Opvallend ook dat het er op lijkt dat terwijl het voetbalrooster vaak al maanden vastligt het besef dat er dan niet gewerkt kan worden pas op het laatste moment is gekomen.
Opvallend ook dat jij het topic schijnbaar niet leest en hij normaliter speler van de A1 (de jeugd) is en opeens kon debuteren voor het eerste elftal.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:17:49 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183057041
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Werkweigering is vrijwel altijd ontslag op staande voet. Je moet als werkgever ergens een grens stellen en onterecht ziekmelden als werkweigering lijkt mij een heel goede grens.
juist , het is oplichting
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:18:00 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183057045
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:14 schreef Hamzoef het volgende:
En dan nog optreden in de pers ook. Dom figuur.
Dit zou 10 jaar later voor mij nog steeds een reden zijn hem niet aan te nemen.
Dat dus.
pi_183057050
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:14 schreef Dven het volgende:

[..]

De holding heeft een fulltime detective ingehuurd om alle vakkenvullertjes volcontinu in de gaten te houden, omdat die vlegels mogelijk wel een dagje zouden kunnen skippen :Y
Er worden lokvoetbaltrainers ingezet heb ik gehoord. Kamervragen in de maak, en de PVV wil een politie-taskforce oprichten.

Hulde, zeg ik. Dit soort praktijken hebben geen plaats in onze maatschappij.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:18:38 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183057053
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

die vent heeft zich ziek gemeld en is gaan voetballen met vrienden
de baas moet hem doorbetalen

de voetballer had vrijaf moeten vragen
Dat kreeg hij niet. Hij had ontslag moeten nemen, en als dat wegens opzegtermijn niet kon, gewoon naar zijn werk moeten gaan.
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:18:57 #34
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_183057055
Terecht ontslag, je werkgever besodemieteren en je collega’s in de steek laten voor je hobby. :')
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:19:08 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183057058
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Er worden lokvoetbaltrainers ingezet heb ik gehoord. Kamervragen in de maak, en de PVV wil een politie-taskforce oprichten.

Hulde, zeg ik. Dit soort praktijken hebben geen plaats in onze maatschappij.
Lunatiek wordt aangesteld als voorzitter van de taskforce.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 10 november 2018 @ 09:21:19 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183057075
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:14 schreef Hamzoef het volgende:
En dan nog optreden in de pers ook. Dom figuur.
Dit zou 10 jaar later voor mij nog steeds een reden zijn hem niet aan te nemen.
Nou, nee, dat is natuurlijk vrij overdreven. Iemand tien jaar later nog afstraffen voor een domme fout, het is niet alsof hij een moord gepleegd heeft ofzo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183057088
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou, nee, dat is natuurlijk vrij overdreven. Iemand tien jaar later nog afstraffen voor een domme fout, het is niet alsof hij een moord gepleegd heeft ofzo.
Dit is tekenend voor iemands arbeidsethos. Serieus, ik zou hem niet aannemen. Zelfs nu niet, terwijl het behoorlijk krap is op de arbeidsmarkt.
pi_183057090
Had Milan even pech dat de bedrijfsleider van de AH ņf niet van voetbal houdt ņf uit een ander gehucht kwam. Nu is de lokale dorpsheld z'n baantje kwijt...
Nu is vakkenvuller niet echt een carriėre, maar er is vast wel een andere super die Milan, die nu uiteraard bekend staat als "de held van 28 oktober" wel een flutbaantje wil geven om AH een hak te zetten.
Racist
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:23:12 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183057095
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:14 schreef Hamzoef het volgende:
En dan nog optreden in de pers ook. Dom figuur.
Dit zou 10 jaar later voor mij nog steeds een reden zijn hem niet aan te nemen.
inderdaad

maar goed ik denk dat deze voetballer dit voorval niet in zijn CV zal zetten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183057110
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

inderdaad

maar goed ik denk dat deze voetballer dit voorval niet in zijn CV zal zetten
Als bedrijfsleider niet de FOK!-historie doornemen voordat je iemand aanneemt :')
Racist
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:25:35 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183057118
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Er worden lokvoetbaltrainers ingezet heb ik gehoord. Kamervragen in de maak, en de PVV wil een politie-taskforce oprichten.
Waarom? Dit is allang afgetimmerd in de wetgeving. Waarom zou ontslag op staande voet voor werkweigering bij iedereen oké zijn, behalve bij dit kind?
Het is dat veel werkgevers het te duur vinden tegenwoordig, maar vroeger stond op je eerste ziektedag de arbo al op de stoep om te controleren of je echt ziek was.
pi_183057121
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Werkweigering is vrijwel altijd ontslag op staande voet. Je moet als werkgever ergens een grens stellen en onterecht ziekmelden als werkweigering lijkt mij een heel goede grens.
Like I said, ik snap het helemaal.

En toch had ik coulance getoond. Bij een 16-jarige is arbeidsethos nog iets wat zich voor een deel moet ontwikkelen. En daar was dit denk ik een prima situatie voor geweest. Aan de andere kant is '16-jarige opvoeden' niet een van de taken van zijn werkgever, en dient die gewoon een bedrijf te runnen.

Och.

Ik hoop dat z'n pa ook om een reactie gevraagd is, en hij iets zei als 'och, leert ie van'.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:26:43 #43
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_183057131
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:23 schreef Toga het volgende:
Had Milan even pech dat de bedrijfsleider van de AH ņf niet van voetbal houdt ņf uit een ander gehucht kwam. Nu is de lokale dorpsheld z'n baantje kwijt...
Nu is vakkenvuller niet echt een carriėre, maar er is vast wel een andere super die Milan, die nu uiteraard bekend staat als "de held van 28 oktober" wel een flutbaantje wil geven om AH een hak te zetten.
Om vervolgens zelf tijdens de volgende wedstrijd een onderbezetting te hebben bij de vakkenvullers.
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:26:46 #44
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183057134
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:24 schreef Toga het volgende:

[..]

Als bedrijfsleider niet de FOK!-historie doornemen voordat je iemand aanneemt :')
Ik denk dat dit voorval nog best goed kan vallen voor de knul z'n jeugdige carričre. Genoeg ondernemers die zichzelf een bult lachen om dit soort pietluttigheden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:27:18 #45
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183057136
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb net even het verzuimprotocol van ons er bij gepakt, en daar staat het verkeerd dan. :') Op de website van het FNV en veel andere grote organisaties ook trouwens.
Het is dan ook geen gemakkelijke maar het is degelijk iets dat je mag moet samenvoegen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:28:50 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183057156
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom? Dit is allang afgetimmerd in de wetgeving. Waarom zou ontslag op staande voet voor werkweigering bij iedereen oké zijn, behalve bij dit kind?
Het is dat veel werkgevers het te duur vinden tegenwoordig, maar vroeger stond op je eerste ziektedag de arbo al op de stoep om te controleren of je echt ziek was.
:') x 4564891654186

Niemand stelt dat het niet conform de de mogelijkheden is. Dat je een kleinzerige balhaar bent door dit toch wel te doen ipv hem een draai om de oren te geven daarentegen is evengoed conform de realiteit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:29:15 #47
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183057160
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, dit soort naai-praktijken goedkeuren. Man, veel lager dan dit wordt het niet.

Als ik moet kiezen tussen een kandidaat die 10 jaar geleden dit geflikt heeft, of iemand die 10 jaar geleden iemand mishandeld heeft, dan wist ik het wel.
k
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:30:39 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183057176
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:26 schreef tja77 het volgende:

[..]

Om vervolgens zelf tijdens de volgende wedstrijd een onderbezetting te hebben bij de vakkenvullers.
De wereld stopt inderdaad met draaien wanneer de AH een medewerker van nog geen 6 euro per euro tekort komt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:32:25 #49
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_183057188
1.) Doen alsof je ziek bent, gaan voetballen en huilie huilie doen als je baas je ontslaat. Is dit weer zo'n speciaal sneeuwvlokje die meent dat 'ie overal mee wegkomt?
2.) We weten uiteraard niet of 'ie in het verleden al zulke acties heeft ondernomen en daar voor gewaarschuwd is. Of dat ie überhaupt al iets op zijn kerfstok had.
With love :*
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:33:14 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183057195
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:24 schreef Toga het volgende:

Als bedrijfsleider niet de FOK!-historie doornemen voordat je iemand aanneemt :')
Alsof Milan tafelvoetbal op zijn zolderkamertje speelt. In zijn eentje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183057198
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom? Dit is allang afgetimmerd in de wetgeving. Waarom zou ontslag op staande voet voor werkweigering bij iedereen oké zijn, behalve bij dit kind?
Niemand zegt dat het 'niet OK' is. Iedereen begrijpt dat die knul iets fout deed en contractbreuk pleegt.

quote:
Het is dat veel werkgevers het te duur vinden tegenwoordig, maar vroeger stond op je eerste ziektedag de arbo al op de stoep om te controleren of je echt ziek was.
Ja, en vroeger had de eigenaar van de lokale supermarkt nog passie voor zijn vak en hart voor zijn klanten en personeel. Want hij woonde ook gewoon in het dorp, iedereen kende hem bij naam en hij kende iedereen. En hij zag de waarde in van goed werknemerschap boven het alom heilige winstoptimalisatie, waardoor het geen deel was van zijn personeelsbeleid om jonge tieners uit te knijpen. Heeft hier verder geen ene fuck mee te maken, maar och, ik probeer een plaatje te schetsen.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:34:17 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183057211
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:25 schreef Lunatiek het volgende:

Het is dat veel werkgevers het te duur vinden tegenwoordig, maar vroeger stond op je eerste ziektedag de arbo al op de stoep om te controleren of je echt ziek was.
Nog nooit meegemaakt. En ik loop toch al aardig wat jaartjes mee in het werkproces.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183057216
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dit is tekenend voor iemands arbeidsethos. Serieus, ik zou hem niet aannemen. Zelfs nu niet, terwijl het behoorlijk krap is op de arbeidsmarkt.
Een puber.....ik denk dat hij zijn les wel heeft geleerd.
pi_183057229
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:34 schreef Copycat het volgende:
Nog nooit meegemaakt. En ik loop toch al aardig wat jaartjes mee in het werkproces.
Ik wel (en was uiteraard ook echt goed ziek)
Racist
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:36:02 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183057237
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:35 schreef Toga het volgende:

Ik wel (en was uiteraard ook echt goed ziek)
Op de eerste dag na ziekmelding?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183057255
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Op de eerste dag na ziekmelding?
Hij was misschien in de buurt, geen idee, ik was ook verbaasd.
Racist
pi_183057257
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:35 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik wel (en was uiteraard ook echt goed ziek)
Bij een vakken-vul baantje?

Mocht die werkgever je niet? Deed die arbo-arts gratis werk? Want voor de kosten van dat ene bezoekje had je baas waarschijnlijk een week lang een 16-jarige vakken kunnen laten vullen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:37 schreef Toga het volgende:

[..]

Hij was misschien in de buurt, geen idee, ik was ook verbaasd.
Snap ik ja.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:44:07 #58
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183057349
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Opvallend ook dat jij het topic schijnbaar niet leest en hij normaliter speler van de A1 (de jeugd) is en opeens kon debuteren voor het eerste elftal.
Detail. Hij had dus tegen de trainer moeten zeggen "Sorry, dan kan ik niet, dan moet ik werken".
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:44:27 #59
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_183057354
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:30 schreef Dven het volgende:

[..]

De wereld stopt inderdaad met draaien wanneer de AH een medewerker van nog geen 6 euro per euro tekort komt.
Zeg ik dat dan?
Je naait je collega’s die wel op komen draven en hun werk wel boven hun hobby verkiezen. Die mogen extra hun best doen omdat meneer liever gaat voetballen.
pi_183057381
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:37 schreef probeer het volgende:
Bij een vakken-vul baantje?
Nee, ik was toen militair, die hebben misschien arbo's in dienst.
Racist
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:45:57 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183057387
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Detail. Hij had dus tegen de trainer moeten zeggen "Sorry, dan kan ik niet, dan moet ik werken".
Geen detail.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:46:10 #62
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183057389
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:44 schreef tja77 het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?
Je naait je collega’s die wel op komen draven en hun werk wel boven hun hobby verkiezen. Die mogen extra hun best doen omdat meneer liever gaat voetballen.
Heftig verhaal man.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:46:58 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183057401
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Like I said, ik snap het helemaal.

En toch had ik coulance getoond. Bij een 16-jarige is arbeidsethos nog iets wat zich voor een deel moet ontwikkelen. En daar was dit denk ik een prima situatie voor geweest. Aan de andere kant is '16-jarige opvoeden' niet een van de taken van zijn werkgever, en dient die gewoon een bedrijf te runnen.

Och.

Ik hoop dat z'n pa ook om een reactie gevraagd is, en hij iets zei als 'och, leert ie van'.
Misschien eerder paal en perk stellen aan kinderarbeid. Ze weten duidelijk niet wat het betekent om een (arbeids)contract aan te gaan.
pi_183057438
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:44 schreef tja77 het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?
Je naait je collega’s die wel op komen draven en hun werk wel boven hun hobby verkiezen. Die mogen extra hun best doen omdat meneer liever gaat voetballen.
:D

"Oh nee, Milan is er niet!? Kom jongens, laten we nu allemaal extra hard ons best gaan doen, onze schouders er onder zetten en het klusje samen klaren!" aldus de vakkenvullers tijdens hun werkbespreking voor dienstaanvang.

They don't care.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183057440
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vind het ergens altijd heel treurig wanneer mensen woorden gelijk 'infantiel' bezigen om een ander zogezegd op hun plaats te zetten. Echt iets wat stugge autistische lullen zouden doen.
ik zou zeggen, lees je reacties eens na en kom dan maar weer terug :)
pies on joe toe
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:50:25 #66
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_183057449
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Heftig verhaal man.
Je bent niet veel gewend schijnbaar.

Dat joch krijgt nu gewoon mee dat z’n acties gevolg hebben, big deal. Om als krant hier aandacht aan te wijden en de chef van de AH in een kwaad daglicht te stellen alsof hij één of andere boeman is, is gewoon sneu.
Maar ik lig er niet wakker van.
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:50:45 #67
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183057456
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:50 schreef bonke het volgende:

[..]

ik zou zeggen, lees je reacties eens na en kom dan maar weer terug :)
Oke bonke, fijne dag nog, relax een beetje en haal die augurk uit je gleuf O+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_183057472
Lekker genieten van je voetbalprestatie, je kan daarna nog 60+ jaar lang braaf slaafje zijn.

AH baasje kan weer een kindje van 14 aannemen,scheelt weer 2 euri p uur.
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:52:23 #69
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183057476
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je bent niet veel gewend schijnbaar.

Dat joch krijgt nu gewoon mee dat z’n acties gevolg hebben, big deal. Om als krant hier aandacht aan te wijden en de chef van de AH in een kwaad daglicht te stellen alsof hij één of andere boeman is, is gewoon sneu.
Maar ik lig er niet wakker van.
De straf is terecht. Daar hoor je mij niets over zeggen :) Zelf had ik er niet voor gekozen maar bon, dat is aan ieder om zelf te bepalen.

Reacties als 'DIE ZOU IK TIEN JAAR LATER NOG NIET AANNEMEN WANNEER IK DIT ZOU WETEN', sorry, dat gaat er voor mij echt over.

Daarentegen moet die knaap daar dan misschien weer blij mee zijn want voor dat soort mensen zou je niet eens moeten willen werken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:52:48 #70
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_183057484
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:49 schreef probeer het volgende:

[..]

:D

"Oh nee, Milan is er niet!? Kom jongens, laten we nu allemaal extra hard ons best gaan doen, onze schouders er onder zetten en het klusje samen klaren!" aldus de vakkenvullers tijdens hun werkbespreking voor dienstaanvang.

They don't care.
Dan nog naai je je collega’s.
Dat die collega’s het voor hem opnemen en extra hun best doen, is een leuk gebaar.
Dat er zoveel mensen vallen over het optreden van de chef van de AH. :')
pi_183057495
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Misschien eerder paal en perk stellen aan kinderarbeid. Ze weten duidelijk niet wat het betekent om een (arbeids)contract aan te gaan.
Apart dat jij uit dit bericht op kan maken dat die knul niet weet wat het betekent om een arbeidscontract aan te gaan. Hij koos gewoon tussen twee dingen die onverenigbaar waren.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:54:47 #72
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_183057503
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:52 schreef Dven het volgende:

[..]


Reacties als 'DIE ZOU IK TIEN JAAR LATER NOG NIET AANNEMEN WANNEER IK DIT ZOU WETEN', sorry, dat gaat er voor mij echt over.
Hier ben ik het wel mee eens hoor.
Joch is nog jeugd, en zijn acties zeggen geen fuck over hou serieus hij zijn werk over 10 jaar neemt.
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:55:18 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183057508
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:45 schreef Toga het volgende:

Nee, ik was toen militair, die hebben misschien arbo's in dienst.
Oe! Ik heb ooit een vriendje gehad die zijn militaire dienstplicht niet zo nauw nam en die is toen een keer bij mijn ouderlijk huis opgehaald door de militaire politie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183057515
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je bent niet veel gewend schijnbaar.

Dat joch krijgt nu gewoon mee dat z’n acties gevolg hebben, big deal. Om als krant hier aandacht aan te wijden en de chef van de AH in een kwaad daglicht te stellen alsof hij één of andere boeman is, is gewoon sneu.
Maar ik lig er niet wakker van.
Precies dit. En het kan zelfs zo zijn dat hij dat al best wist, maar toch gewoon voor het voetbal koos omdat dat voor hem belangrijker was. Big whoop.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183057526
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:52 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dan nog naai je je collega’s.
Dat die collega’s het voor hem opnemen en extra hun best doen, is een leuk gebaar.
Het is inderdaad niet netjes naar je collega's. Maar het idee dat zij nu extra hard hun best gaan doen .. mwah. Het blijven slecht betaalde vakkenvullers.

quote:
Dat er zoveel mensen vallen over het optreden van de chef van de AH. :')
Niemand valt ergens over. (behalve hamzoef, die doet moeilijk, maar loopt volgens mij te trollen.)
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:56:57 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183057530
En verder: van harte met je debuutgoal, Milan!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183057532
quote:
19s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:56 schreef Copycat het volgende:
En verder: van harte met je debuutgoal, Milan!
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:57:52 #78
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183057544
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:54 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens hoor.
Joch is nog jeugd, en zijn acties zeggen geen fuck over hou serieus hij zijn werk over 10 jaar neemt.
Buiten dat. Een fucking vakkenvuller :') Die knaap kan over tien jaar net zo goed de leidinggevende zijn van de users zijn die hier zo woest om worden :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:58:04 #79
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_183057548
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oe! Ik heb ooit een vriendje gehad die zijn militaire dienstplicht niet zo nauw nam en die is toen een keer bij mijn ouderlijk huis opgehaald door de militaire politie.
Ach iedereen doet wel eens iets wat niet mag.
Ik ook maar word ik gepakt, vette pech. Volgende keer beter m’n best doen.
pi_183057554
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heet Dven, speel al eeuwen geen voetbal weer, woon niet in Nederland en heb de afgelopen jaren vaker gewerkt wanneer ziek (want dan werk ik gewoon thuis vanuit bed :) ) dan dat ik mij ziekgemeld heb. Taalfouten zijn inderdaad wel in dingetje. Al met al scoor je 1/5, dus allicht moet je dit soort pseudo-psychologie in de toekomst gewoon best links laten liggen, je bent er immers tamelijk belabberd in :)
Nou, dan hebben we buiten deze 5 nog meer gemeen dan ik dacht.
Racist
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:59:12 #81
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183057558
quote:
19s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:56 schreef Copycat het volgende:
En verder: van harte met je debuutgoal, Milan!
Prima nummertje gezien het onderwerp

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:00:03 #82
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_183057567
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:04 schreef probeer het volgende:
Milan moest kiezen tussen twee dingen, koos, en lijkt daar vrede mee te hebben en de gevolgen van zijn keuze te overzien. Top joch.

En vanuit het perspectief van de baas snap ik het ook. Al was een waarschuwing ook wel afdoende geweest lijkt me.
Als je een hoop mensen van die leeftijd in dienst hebt denk ik niet dat je gelukkig gaat worden als je er 1 weg laat komen met een valse ziekmelding.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_183057612
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:00 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Als je een hoop mensen van die leeftijd in dienst hebt denk ik niet dat je gelukkig gaat worden als je er 1 weg laat komen met een valse ziekmelding.
Verder is een officiėle waarschuwing niet hetzelfde als 'iemand er mee weg laten komen'. Het is gewoon niet de consequentie die je wellicht bij een volwassen werknemer wel zou hanteren. Lijkt me desgewenst een prima te verdedigen keuze. Het was echter niet de keuze van Milan's werkgever, en ook dat is prima. Het was alleen niet mijn keuze geweest denk ik. Maar ik ben dan ook geen bedrijfsleider.
"Pools are perfect for holding water"
  Spellchecker zaterdag 10 november 2018 @ 10:08:09 #84
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183057664
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:02 schreef J.Caesar het volgende:
Dat dit het lokale suffertje haalt, soit.
Maar dat dit zelfs in het AD moet vond ik ietwat overschat.
En dan ook nog op FOK! :N

OT: terecht ontslagen.
pi_183057671
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heet Dven, speel al eeuwen geen voetbal weer, woon niet in Nederland en heb de afgelopen jaren vaker gewerkt wanneer ziek (want dan werk ik gewoon thuis vanuit bed :) ) dan dat ik mij ziekgemeld heb. Taalfouten zijn inderdaad wel in dingetje. Al met al scoor je 1/5, dus allicht moet je dit soort pseudo-psychologie in de toekomst gewoon best links laten liggen, je bent er immers tamelijk belabberd in :)
in dingetje ? :)
oww en de rest :)
pies on joe toe
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:10:20 #86
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183057683
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:08 schreef bonke het volgende:

[..]

in dingetje ? :)
oww en de rest :)
Een typefout is geen taalfout. Ik had beter van je verwacht :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:10:55 #87
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_183057686
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:01 schreef Lunatiek het volgende:
Ja, en? Als je niet ziek bent, moet je je niet ziek melden.
Ja dit wel
pi_183057716
Van beide kanten goed te begrijpen. Milan had beter kunnen bellen en de zaak uitleggen, en bijvoorbeeld voorstellen om voor en na de wedstrijd te werken? Maarja.
pi_183057755
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:08 schreef maily het volgende:

[..]

En dan ook nog op FOK! :N

OT: terecht ontslagen.
Dat wilde ik eerst typen :D
pi_183057783
Milan heeft in ieder geval geleerd dat keuzes gevolgen kunnen hebben.

Een wijze les.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:20:04 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183057798
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:18 schreef Montagui het volgende:
Milan heeft in ieder geval geleerd dat keuzes gevolgen kunnen hebben.

Een wijze les.
Yep. Soms moet je risico’s durven nemen om een droomdebuut onvergetelijk te maken.
Ik neem tenminste aan dat Milan niet de ambitie heeft zijn dagen in retailland te blijven vullen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183057821
Tja het is natuurlijk wel terecht. Maar waarom niet ruilen met een collega. Maar AH had er ook alles aan kunnen doen hem voor die dag verlof te geven. En gelukkig ben ik geen teamleider of manager want bij mij was hij met een waarschuwing ervan afgekomen en ingetrokken verlof. Een van de redenen dat ik nooit geschikt zou zijn voor dat soort functies :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Cherni op 10-11-2018 10:32:15 ]
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:21:47 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183057822
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:18 schreef Montagui het volgende:
Milan heeft in ieder geval geleerd dat keuzes gevolgen kunnen hebben.

Een wijze les.
zo is dat hij heeft gegokt, ach daar komt mijn chef nooit achter, het is toch zaterdag en ik krijg doorbetaald vandaag
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183057825
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:34 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Een puber.....ik denk dat hij zijn les wel heeft geleerd.
Ik weet het niet. Ook toen ik puber was, zou dit niet in mijn opkomen. Natuurlijk kunnen mensen veranderen, maar zoals gezegd, ik denk dat dit soort wangedrag wel diep in het binnenste van iemands ziel verankerd zit.
  Spellchecker zaterdag 10 november 2018 @ 10:21:55 #95
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183057826
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Yep. Soms moet je risico’s durven nemen om een droomdebuut onvergetelijk te maken.
Ik neem tenminste aan dat Milan niet de ambitie heeft zijn dagen in retailland te blijven vullen.
Wedden dat hij straks gesponsord wordt door Jumbo? _O-
pi_183057882
Je ziek melden terwijl je niet ziek bent lijkt me een uitstekende reden voor ontslag.

De nieuwswaarde hiervan ontgaat me eerlijk gezegd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183057889
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Juist

het is gewoon oplichting, hij wil salaris, meldt zich ziek en hijj gaat voerballen
volgens mij krijg je bij een vakantie/bijbaantje geen doorbetaling als je ziek bent hoor. Maar ik zou het fout kunnen hebben.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_183057896
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ook toen ik puber was, zou dit niet in mijn opkomen. Natuurlijk kunnen mensen veranderen, maar zoals gezegd, ik denk dat dit soort wangedrag wel diep in het binnenste van iemands ziel verankerd zit.
Het spreekt voor hem dat hij eerst vervanging zocht. Ziekmelden was niet zijn eerste oplossing.
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:25:57 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183057900
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:25 schreef spierbal het volgende:

[..]

volgens mij krijg je bij een vakantie/bijbaantje geen doorbetaling als je ziek bent hoor. Maar ik zou het fout kunnen hebben.
ja dat heb je fout

arbeidsovereenkomst is arbeidsovereenkomst
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183057909
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:25 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Het spreekt voor hem dat hij eerst vervanging zocht. Ziekmelden was niet zijn eerste oplossing.
Fijne collega's als er niemand bereid is om te ruilen.
pi_183057987
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja dat heb je fout

arbeidsovereenkomst is arbeidsovereenkomst
ja en als daar in staat 0 uren contract.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:32:57 #102
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_183057993
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

Fijne collega's als er niemand bereid is om te ruilen.
Kan ook aan Milan zelf liggen natuurlijk, misschien had hij alle krediet bij collega's al verbruikt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_183058004
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:32 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Kan ook aan Milan zelf liggen natuurlijk, misschien had hij alle krediet bij collega's al verbruikt.
Dat zou kunnen. Wij doen niets anders dan ruilen. Werkt fantastisch.
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:36:58 #104
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183058036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag? Als Nederlands bij jou ook niet je eerste taal is, kan dit best een taalfout zijn hoor. Zie ik wel vaker (heb ervaring met NT2-ers)

En de 'e' zit totaal niet in de buurt van de 'i'. Dan is een per abuis aangeraakte spatie nog waarschijnlijker, maar ik verschuil me daar niet achter.
Typefouten zijn meer dan een 'e' als 'r' intypen. Ik geef overigens geen antwoord op je vraag omdat ik geen interesse heb in een gesprek met jou. Dus je mag de vraag waarom ik jouw vraag niet beantwoord in het vervolg laten liggen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:37:45 #105
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183058042
Nu kunnen we het weer over arme Milan hebben :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_183058080
Wat een lamlul :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:47:22 #107
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_183058154
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Of bijvoorbeeld even proberen een dienst met iemand te ruilen, of eventueel zelfs gewoon een dagje vrij vragen (desnoods zeggen dat je dat later wel weer inhaalt). Eigenlijk alles behalve jezelf ziek melden.
heb je het artikel wel gelezen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_183058174
Milan is dom.
pi_183058211
Hij is nog maar 16. Dus dat ontslag zal hem niet al te veel pijn doen. Heb je een gezin te onderhouden dan heb je een behoorlijk probleem. Ontslag door eigen schuld en daarmee geen ww etc.
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:54:57 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183058254
Wat een nieuwswaarde weer.. jezus.

Ontslag was misschien niet nodig, maar is logischerwijs terecht. Alleen dat er hier dan users rondlopen die roepen dat ze 'm over 10 jaar nog kwalijk willen nemen dat hij niet op een zondagmiddag het gangpad ging poetsen :( :( :o :'( :( --> :') !!! Treurig hoor.

Over het algemeen zijn planners en managers bij dat soort baantjes zo flexibel als een stoeptegel. Oké.. je bent ingeroosterd en moet werken, maar iedereen begrijpt dat het wel eens kan gebeuren dat je wat belangrijkers te doen hebt dan pindakaaspotten stapelen.

Wanneer zoiets niet wekelijks voorkomt dan kan je, als manager of planner, een beetje mee proberen te denken (want zo onmisbaar zal ons aller Milan vast niet geweest zijn, ook gezien z'n ontslag) of je kan je opstellen als een starre lul. In het tweede geval zou ik ook denken: weet je wat? Zoek 't maar lekker uit met je boodschappen :W .
Huilen dan.
pi_183058373
Als 16 jarige in de blessuretijd de winnende maken bij je debuut in het eerste _O_
  zaterdag 10 november 2018 @ 11:02:21 #112
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183058384
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:01 schreef Zwoerd het volgende:
Als 16 jarige in de blessuretijd de winnende maken bij je debuut in het eerste _O_
Als uit een jongensboek O+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 11:06:34 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183058437
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:01 schreef Zwoerd het volgende:
Als 16 jarige in de blessuretijd de winnende maken bij je debuut in het eerste _O_
Exact _O_ .

Derhalve heb ik de moderatie verzocht om de topictitel aan te passen naar iets in deze strekking. Lekker boeiend, die Albert Heijn.
Huilen dan.
pi_183058438
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Als uit een jongensboek O+
Ik denk dat hij geen seconde spijt heeft dat hij nu z'n bijbaantje kwijt is _O-
Hij vindt zo wel weer een nieuw baantje, maar deze ervaring vergeet hij nooit meer.
pi_183058467
Ziekmelden is wel dom. Hij had ook kunnen vragen of hij vrij zou kunnen krijgen omdat meevoetballen met dat team schijnbaar zijn droom is. Als Peter van de AH dan een beetje normaal mens is gaf hij die jongen vrij. Desnoods was hij zelf mee gaan vullen want die chefs doen echt helemaal niks, zijn vaak ook van die jonge knapen. Toen ik nog vulde zat die chef een beetje op kantoor met zijn mobiel en maar mekkeren als er teveel gepraat werd en het te langzaam ging. En maar mekkeren dat er niet goed gespiegeld werd. Was er gauw klaar mee. Denken dat ze heel wat zijn.

Als Milan geen vrij had gekregen had hij moeten zeggen dat Peter zijn ballen kon likken. Genoeg beter betaalde baantjes.
Niet Fokken met mij.
  zaterdag 10 november 2018 @ 11:09:33 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183058487
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:32 schreef spierbal het volgende:
0 uren contract.
https://www.rijksoverheid(...)loon-als-ik-ziek-ben


google is your friend

quote:
U wordt ziek tijdens een oproepperiode
Uw werkgever betaalt u minstens 70% van uw loon over de afgesproken periode die u zou moeten werken. Als dit lager is dan het voor u geldende minimumloon, krijgt u het minimumloon.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 10 november 2018 @ 11:10:45 #117
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183058501
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:06 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ik denk dat hij geen seconde spijt heeft dat hij nu z'n bijbaantje kwijt is _O-
Hij vindt zo wel weer een nieuw baantje, maar deze ervaring vergeet hij nooit meer.
Ja maar stel nu dat hamzoef of lunatiek nu over tien jaar hem aan de tafel hebben zitten wegens een sollicitatie en hij wordt niet aangenomen als datawetenschapper omdat hij als jonge knaap het durfde om een dagje geen pindakaaspotjes te stapelen :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 10 november 2018 @ 11:11:36 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183058512
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:06 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ik denk dat hij geen seconde spijt heeft dat hij nu z'n bijbaantje kwijt is _O-
Hij vindt zo wel weer een nieuw baantje, maar deze ervaring vergeet hij nooit meer.
volgende baantje vraagt men waar hij het laatst gewerkt heeft

voordorp AH, ok dank u volgende week hoort U meer

"maakt aantekening bedrijfsleider AH voordorp bellen voor info"
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 10 november 2018 @ 11:13:01 #119
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183058526
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:08 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ziekmelden is wel dom. Hij had ook kunnen vragen of hij vrij zou kunnen krijgen omdat meevoetballen met dat team schijnbaar zijn droom is. Als Peter van de AH dan een beetje normaal mens is gaf hij die jongen vrij. Desnoods was hij zelf mee gaan vullen want die chefs doen echt helemaal niks, zijn vaak ook van die jonge knapen. Toen ik nog vulde zat die chef een beetje op kantoor met zijn mobiel en maar mekkeren als er teveel gepraat werd en het te langzaam ging. En maar mekkeren dat er niet goed gespiegeld werd. Was er gauw klaar mee. Denken dat ze heel wat zijn.

Als Milan geen vrij had gekregen had hij moeten zeggen dat Peter zijn ballen kon likken. Genoeg beter betaalde baantjes.
Ziekmelden is gewoon pragmatisch: kom je ermee weg dan is het prima, lukt het niet dan is 't jammer.

Als ik het goed begrijp heeft hij ook eerst netjes geprobeerd vrij te krijgen.
Huilen dan.
pi_183058536
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:01 schreef Lunatiek het volgende:
Ja, en? Als je niet ziek bent, moet je je niet ziek melden. Als hij echt had willen voetballen, had hij zelf ontslag kunnen nemen, zo werkt dat als je wel een baan hebt maar niet (meer) wilt werken. Dit klinkt erg als werkweigering en dan is ontslag op staande voet gebruikelijk.
Nu wil hij met zijn ziekmelding gewoon doorbetaald krijgen voor de tijd dat hij niet werkt maar gezond en wel op het voetbalveld staat. Smerige oplichter is het ook.
Volkomen terecht inderdaad

Het eerlijkst is om gewoon volledig transparant te zijn en aan te geven dat je heel graag die wedstrijd wil spelen. Weet niet of er wat positiefs uit komt maar dat is wel de manier.
  zaterdag 10 november 2018 @ 11:13:59 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183058550
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja maar stel nu dat hamzoef of lunatiek nu over tien jaar hem aan de tafel hebben zitten wegens een sollicitatie en hij wordt niet aangenomen als datawetenschapper omdat hij als jonge knaap het durfde om een dagje geen pindakaaspotjes te stapelen :'(
Ik denk dat je beter af bent wanneer hamzoef en lunatiek niet willen dat je bij hen komt werken. Misschien heeft deze knul zichzelf zo een hoop leed bespaard _O_ .
Huilen dan.
pi_183058570
Tja, Milan had beter moeten nadenken. Neemt niet weg dat ik als werkgever hem eerst een waarschuwing had gegeven.
pi_183058591
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ziekmelden is gewoon pragmatisch: kom je ermee weg dan is het prima, lukt het niet dan is 't jammer.

Als ik het goed begrijp heeft hij ook eerst netjes geprobeerd vrij te krijgen.
Hij heeft geprobeerd vervanging te regelen. Alleen dat lukte niet. Dan had hij contact op moeten nemen met die chef en het gewoon uit moeten leggen. Je bent wel heel zielig als je dan vol blijft houden dat hij moet komen. Tenzij Milan niet alles vertelt, misschien heeft hij wel vaker zulke streken geflikt en werkt hij niet zo goed. Misschien dat hij daarom ook meteen weg mag.
Niet Fokken met mij.
  zaterdag 10 november 2018 @ 11:16:18 #124
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183058594
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter af bent wanneer hamzoef en lunatiek niet willen dat je bij hen komt werken. Misschien heeft deze knul zichzelf zo een hoop leed bespaard _O_ .
Nouja, stiekem denk ik dat Milan meer in z'n mars heeft dan zoef en lunatiek tezamen :@
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_183058604
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:10 schreef Dven het volgende:

[..]
.. omdat hij als jonge knaap het durfde om een dagje geen pindakaaspotjes te stapelen :'(
Hij kon zeggen; "ik kom niet omdat... en ik neem de gevolgen voor lief"
Nee, hij zei: "ik ben ziek, uche uche, snotter" en daarmee hoopte hij ņf dat hij doorbetaald kreeg ņf dat zijn leugen niet uitkwam, in beide gevallen oneerbaar.
Maar goed, 16 jaar, nog geen man om mijn eerste zin te durven opdreunen, ik hoop dat 'ie meeleest.
Racist
  zaterdag 10 november 2018 @ 11:17:34 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183058613
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Volkomen terecht inderdaad

Het eerlijkst is om gewoon volledig transparant te zijn en aan te geven dat je heel graag die wedstrijd wil spelen. Weet niet of er wat positiefs uit komt maar dat is wel de manier.
Ach, die knulletjes worden toch als voetveeg gebruikt door supermarkten. Dat weet toch iedereen? Waarom zou je je baantje heel serieus nemen als dat andersom ook niet het geval is?

We hebben het hier niet over een luchtverkeersleider die er met de pet naar gooit of zo hč.
Huilen dan.
pi_183058620
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:14 schreef theunderdog het volgende:
Tja, Milan had beter moeten nadenken. Neemt niet weg dat ik als werkgever hem eerst een waarschuwing had gegeven.
ik zou 'm geen waarschuwing geven als werkgever als de regels van het contract duidelijk zijn. Dan geef je overige werknemers ook een +1 krediet voor overtredingen want die zullen Milan er altijd bijhalen.
  zaterdag 10 november 2018 @ 11:19:02 #128
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183058658
Terecht ontslag. Het is fucking SC Rheden, niet het Nederlands elftal ofzo.
  zaterdag 10 november 2018 @ 11:19:24 #129
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183058666
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, stiekem denk ik dat Milan meer in z'n mars heeft dan zoef en lunatiek tezamen :@
Ik weet niet of je de lat nu heel erg hoog legt hoor _O- . Hoe dan ook denk ik dat we wel vrij zeker kunnen stellen dat deze heren niet bij hun debuut het winnende doelpunt gescoord hebben.

En iets zegt me dat dat niet komt omdat ze op dat moment hun slavenbaantje heel erg serieus aan het nemen waren.
Huilen dan.
pi_183058704
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:14 schreef theunderdog het volgende:
Tja, Milan had beter moeten nadenken. Neemt niet weg dat ik als werkgever hem eerst een waarschuwing had gegeven.
Och, je hebt vaak met een middenkader te maken dat niet durft te werken in een grijs gebied en blind op cijfers afgaan. Bovendien bij een AH zijn dit soort managers ook nog vrij jong.
pi_183058705
Man waar hebben we het over...een 16 jarig jochie dat een paar uur per week vakken loopt te vullen....ten eerste is dit gewoon geen nieuws, en tweede wees blij dat je dat kutwerk niet meer hoeft te doen, je bent pas 16 en hebt nog een heel leven om te werken voor je, geniet gewoon eerst even van je jeugd of zo. :{w
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183058727
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik zou 'm geen waarschuwing geven als werkgever als de regels van het contract duidelijk zijn. Dan geef je overige werknemers ook een +1 krediet voor overtredingen want die zullen Milan er altijd bijhalen.
Onzin. Het gaat hier om een baantje bij de AH (vakkenvullen), niet om een belangrijke baan.
pi_183058757
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:19 schreef Twiitch het volgende:
Terecht ontslag. Het is fucking SC Rheden, niet het Nederlands elftal ofzo.
zelfs dan..

Je bespreekt de kans met de werkgever die het dan maar af moet wegen waarna je bijna zeker een nee krijgt; of misschien wel een ja. Of je neemt redelijk op tijd ontslag met de reden dat je de wedstrijd beslist wil spelen en voegt er excuses bij. Dan adverteer je jezelf als iemand waar je wat mee kan in een maatschappij. Een leugen gebruiken en vervolgens met je hoofd in de krant is niet de manier.

[ Bericht 7% gewijzigd door Beathoven op 10-11-2018 11:32:29 ]
pi_183058808
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]


maar dat die ouders het als onrecht aan de grote klok hangen
Hoe kom je daarbij?
pi_183058866
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:28 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
correctie
pi_183058888
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:22 schreef Hathor het volgende:
Man waar hebben we het over...een 16 jarig jochie dat een paar uur per week vakken loopt te vullen....ten eerste is dit gewoon geen nieuws, en tweede wees blij dat je dat kutwerk niet meer hoeft te doen, je bent pas 16 en hebt nog een heel leven om te werken voor je, geniet gewoon eerst even van je jeugd of zo. :{w
Als 16-jarige hoor je je ook gewoon aan ethische regels te houden.
pi_183058891
Precies, ze maken van Milan gewoon een voorbeeld om de rest van die pubers in het gareel te houden. De werkgever ligt hier verder niet wakker van en dat joch zit wekenlang op een roze wolk omdat hij de pot van z’n leven speelde. :P
-nee-
pi_183058929
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als 16-jarige hoor je je ook gewoon aan ethische regels te houden.
Als 16 jarige moet je gewoon lol maken, en kutbaantjes zoals vakkenvullen links laten liggen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 10 november 2018 @ 11:40:33 #139
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_183059000
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als 16 jarige moet je gewoon lol maken, en kutbaantjes zoals vakkenvullen links laten liggen.
Want als je de voordeur open zet komen de Euro’s binnen gevlogen? Of met welk geld wil je anders lol maken?
Niks mis met jeugd die wil werken voor de poen.
pi_183059014
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als 16 jarige moet je gewoon lol maken, en kutbaantjes zoals vakkenvullen links laten liggen.
Tja als je op die leeftijd ook van de luxe gaat genieten is er niets mis mee.
pi_183059116
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onzin. Het gaat hier om een baantje bij de AH (vakkenvullen), niet om een belangrijke baan.
Zelfs bij een zeer belangrijke baan ontsla je niet direct iemand. Sterker nog, je kunt je behoorlijk wat permitteren bij een belangrijke baan in tegenstelling tot een makkelijk vervangbaar persoon.
  zaterdag 10 november 2018 @ 12:11:10 #142
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183059486
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onzin. Het gaat hier om een baantje bij de AH (vakkenvullen), niet om een belangrijke baan.
Het gaat erom dat dat joch met zijn volle verstand een arbeidscontract is aangegaan met zijn werkgever en als het hem even niet uitkomt schijt heeft aan die juridische overeenkomst. En niet gewoon schijt heeft en niet komt opdagen, maar nota bene gaat liegen om niet te hoeven werken, zodat hij doorbetaald wordt.
Maakt niet uit of dat een kutbaan bij de AH is of iets verheveners, contract is contract.
  zaterdag 10 november 2018 @ 12:12:15 #143
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183059511
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:40 schreef tja77 het volgende:

[..]

Want als je de voordeur open zet komen de Euro’s binnen gevlogen? Of met welk geld wil je anders lol maken?
Niks mis met jeugd die wil werken voor de poen.
Er gaat nogal wat zwart geld om in het semi-professionele voetbalcircuit van getalenteerde jeugd... meer dan je bij de AH verdient.
  zaterdag 10 november 2018 @ 12:13:00 #144
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183059524
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:46 schreef Cherni het volgende:

[..]

Zelfs bij een zeer belangrijke baan ontsla je niet direct iemand. Sterker nog, je kunt je behoorlijk wat permitteren bij een belangrijke baan in tegenstelling tot een makkelijk vervangbaar persoon.
Gewoonlijk niet nee. Maar werkweigering is daarop een van de uitzonderingen.
pi_183059577
Wat een ophef allemaal :')

Jongetje had gewoon moeten zeggen dat hij echt heel graag naar die wedstrijd wil gaan en gezien het achterliggende verhaal zou de ap daar ook wel akkoord mee moeten gaan. Als dat niet het geval is laat je je gewoon uitbuiten door een van de andere supermarkten. Die zijn toch allemaal aan het springen voor hardwerkend personeel wat geen fuck kost.
Conscience do cost.
  zaterdag 10 november 2018 @ 12:18:02 #146
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_183059613
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er gaat nogal wat zwart geld om in het semi-professionele voetbalcircuit van getalenteerde jeugd... meer dan je bij de AH verdient.
?

Ik reageerde op het feit dat iemand stelde dat je vakkenvul baantjes links moest laten liggen. En dat je lol moest gaan hebben.
En dan kom jij aan met talentvolle jeugd die op zondagochtend geld kunnen grijpen (weg zaterdagavond vertier). Terwijl dat lang niet voor alle jeugd is weggelegd.
pi_183059752
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Gewoonlijk niet nee. Maar werkweigering is daarop een van de uitzonderingen.
Zelfs werkweigering is daar geen uitzondering op. Natuurlijk voor een vakkenvuller wel. Maar in belangrijkere functies speelt dat ook geen rol.

In de engineering weigerde ik vaker werk en dat heeft niet een keer tot ontslag geleid. Zelfs gewoon opgestapt en naar huis gegaan zonder ziekmelding door een meningsverschil met een projectmanager en dan gewoon doorbetaald worden. Nu als machinist ligt dat totaal anders. Daar hoef ik dat soort fratsen natuurlijk niet uit te halen. Dan sta je gelijk op straat.
  zaterdag 10 november 2018 @ 12:29:47 #148
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183059805
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat erom dat dat joch met zijn volle verstand een arbeidscontract is aangegaan met zijn werkgever en als het hem even niet uitkomt schijt heeft aan die juridische overeenkomst. En niet gewoon schijt heeft en niet komt opdagen, maar nota bene gaat liegen om niet te hoeven werken, zodat hij doorbetaald wordt.
Maakt niet uit of dat een kutbaan bij de AH is of iets verheveners, contract is contract.
Overdrijf niet zo. Juridische overeenkomst blablabla :O , doe normaal. We hebben het over een bijbaantje bij de fucking Albert Heijn. Verder: over het algemeen hebben supermarkten structureel minstens net zo'n schijt aan die contracten (denk bv aan allerlei klusjes uitvoeren voor of na werktijd) maar komen ze er altijd mee weg want "voor jou 10 anderen".

En contract of geen contract, ik vind dat je van een werkgever af en toe wel enige flexibiliteit mag vragen.
Huilen dan.
pi_183059944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als 16 jarige moet je gewoon lol maken, en kutbaantjes zoals vakkenvullen links laten liggen.
Als je dat wil doen prima, maar als je besluit om te gaan werken zul je je moeten houden aan je contract en de gemaakte afspraken.
  zaterdag 10 november 2018 @ 12:41:42 #150
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183059957
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo. Juridische overeenkomst blablabla :O , doe normaal. We hebben het over een bijbaantje bij de fucking Albert Heijn. Verder: over het algemeen hebben supermarkten structureel minstens net zo'n schijt aan die contracten (denk bv aan allerlei klusjes uitvoeren voor of na werktijd) maar komen ze er altijd mee weg want "voor jou 10 anderen".

En contract of geen contract, ik vind dat je van een werkgever af en toe wel enige flexibiliteit mag vragen.
Jij vind het normaal dat een werkgever je loon doorbetaalt terwijl je lekker met je hobby bezig bent?
Vakkenvuller bij AH is geen vrijwilligerswerk.

Verwacht je van de klanten ook flexibiliteit als hun boodschappen niet in de schappen liggen omdat de vakkenvullers liever voetballen tijdens werktijd?
pi_183059997
Weet niet hoe dat in NL zit maar hier in Belgiė krijg je een beetje meer om in het eerste elftal te voetballen Op het laagste niveau hier in BelgiĖ zou hij hier zo'n 75-100 euro opstrijken.
  zaterdag 10 november 2018 @ 12:46:27 #152
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183060049
Ik had hetzelfde gedaan. Bedrijfsleider kan wel erg weinig sympathie voor opbrengen. Waarschuwingje was wel genoeg en eisen dat hij het inhaalt en voortaan een vervanger zoekt voor zondagmiddag als hij moet opdraven bij 1e elftal.

Nu is Peter persona non grata in Rheden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
Weet niet hoe dat in NL zit maar hier in Belgiė krijg je een beetje meer om in het eerste elftal te voetballen Op het laagste niveau hier in BelgiĖ zou hij hier zo'n 75-100 euro opstrijken.
Hier geloof ik hélémįįl niets van.
pi_183060098
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo. Juridische overeenkomst blablabla :O , doe normaal. We hebben het over een bijbaantje bij de fucking Albert Heijn.
Jij snapt de wereld van de overeenkomsten nog niet zo heb ik het idee. Je werknemers hebben gelijke rechten en plichten, als jij onderscheid maakt en die 16-jarige ontziet en boven de regels plaatst dan staat je personeel straks in de groep ontevreden voor je desk. Leg het dan maar even uit met 'een belangrijke voetbalwedstrijd' als gegeven.

quote:
Verder: over het algemeen hebben supermarkten structureel minstens net zo'n schijt aan die contracten (denk bv aan allerlei klusjes uitvoeren voor of na werktijd) maar komen ze er altijd mee weg want "voor jou 10 anderen".
Dan staat dat vaak niet zo gebarricadeerd in het contract en kun je daar afspraken over maken door aan tafel het punt te bespreken met je werkgever. Je tekent waar je voor tekent en als je binnen die marges er met de werkgever niet uitkomt en je denkt een punt te hebben kun je altijd nog om advies bij een Juridisch loket oid.

quote:
En contract of geen contract, ik vind dat je van een werkgever af en toe wel enige flexibiliteit mag vragen.
Dan moet je dat ook vragen, en anders maar ontslag nemen als het allemaal niet naar je zin is. Hoef je ook niet de rebel uit te hangen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 10-11-2018 12:56:55 ]
  zaterdag 10 november 2018 @ 12:53:53 #154
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183060154
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:50 schreef Beathoven het volgende:

Dan moet je dat ook vragen, en anders maar ontslag nemen als het allemaal niet naar je zin is. Hoef je ook niet de rebel uit te hangen.
Die jongen is 16... Hij probeert hier onderuit te komen. Daarvoor is hij een puber en nog geen volwassene. Enig compassie is wel op z'n plaats. Hij weet nu dat het dom was en zal het wellicht niet meer doen.

Laten we de kinderen en pubers lekker dom wezen als dat mag. Tegenslagen leren ze van.
pi_183060173
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Die jongen is 16... Hij probeert hier onderuit te komen. Daarvoor is hij een puber en nog geen volwassene. Enig compassie is wel op z'n plaats. Hij weet nu dat het dom was en zal het wellicht niet meer doen.

Laten we de kinderen en pubers lekker dom wezen als dat mag. Tegenslagen leren ze van.
Ik neem het hem ook niet kwalijk dat hij het nog moet leren, maar ik neem het de werkgever ook niet kwalijk dat hij streng is geweest.
pi_183060211
Milan heeft gewoonweg een valse ziekmelding gedaan en keihard zitten liegen en heeft daar ook geen spijt van nu zijn leugen uitgekomen is. Volkomen terecht dat hij ontslagen is.
pi_183060509
Hij scoorde wel vaker zo te lezen..... dus zal wel goed komen.

https://www.gelderlander.(...)-sc-rheden~a99366fb/

quote:
Debutant Milan Schouten maakt het verschil voor SC Rheden
RHEDEN - Een debutant bezorgde SC Rheden drie punten tegen VIOS Beltrum (3-2). A-junior Milan Schouten scoorde kort voor tijd het beslissende doelpunt. Eerder was Kai Dorland al twee keer trefzeker geweest.

Redactie 28-10-18, 21:30
Jammer dat hij geen collega's had op hem zijn dienst over te nemen, misschien waren
ze jaloers :')

We hebben het over een 16 jarige toch? :P
  zaterdag 10 november 2018 @ 13:34:20 #158
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183060721
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Die jongen is 16... Hij probeert hier onderuit te komen. Daarvoor is hij een puber en nog geen volwassene. Enig compassie is wel op z'n plaats. Hij weet nu dat het dom was en zal het wellicht niet meer doen.

Laten we de kinderen en pubers lekker dom wezen als dat mag. Tegenslagen leren ze van.
Normale kinderen leren dat op heel jonge leeftijd aan de hand van het sprookje van De Kikvorsch. Je moet je altijd houden aan wat je belooft en afspreekt. Jonge kinderen leren dat vaak ook spelenderwijs: als je een voetbalwedstrijd moet spelen en daarvoor moet trainen, kun je dat niet zomaar afzeggen omdat je iets anders op dat moment leuker vindt.
Deze jongen heeft dat ņf niet meegekregen in zijn opvoeding, ņf vind zichzelf een speciaal sneeuwvlokje dat overal mee weg komt. Ik vrees het laatste.
  zaterdag 10 november 2018 @ 13:59:46 #159
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_183061045
Wat een domme mongool :')
#KICKOUTZP
pi_183061058
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Normale kinderen leren dat op heel jonge leeftijd aan de hand van het sprookje van De Kikvorsch. Je moet je altijd houden aan wat je belooft en afspreekt. Jonge kinderen leren dat vaak ook spelenderwijs: als je een voetbalwedstrijd moet spelen en daarvoor moet trainen, kun je dat niet zomaar afzeggen omdat je iets anders op dat moment leuker vindt.
Deze jongen heeft dat ņf niet meegekregen in zijn opvoeding, ņf vind zichzelf een speciaal sneeuwvlokje dat overal mee weg komt. Ik vrees het laatste.
in de OP staat .........

Moeder Annette wist niet van de ziekmelding. ,,Ik dacht dat hij een vervanger had gevonden.”

dus je kan niet de schuld geven.

Maar goed, ik hoop dat hij snel een ander baantje vindt, waarschijnlijk zal het een gewoon
bijbaantje zijn, die had ik vroeger ook, al vanaf mijn 12e jaar ofzo.......
Babyzitten, Ovens schoonmaken bij de Plaatselijke Bakkerij, e weet ik veel wat allemaal,
wel ''zwart'' hoor, zo ging dat eenmaal zo (8>
pi_183061352
Mooie keuze van die jongen al is het ziekmelden niet de handigste manier maar als ik als 16 jarige moest kiezen tussen een bijbaantje en debuteren dan zou ik ook die keuze maken. Er zijn baantjes zat.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:20:03 #162
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183061372
Iemand meldt zich onterecht ziek omdat hij wil voetballen, raakt zijn baan kwijt, waarom is dit eigenlijk nieuws?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 14:26:54 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183061442
wat een flapdrol :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:28:53 #164
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183061476
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:01 schreef FANN het volgende:

[..]

in de OP staat .........

Moeder Annette wist niet van de ziekmelding. ,,Ik dacht dat hij een vervanger had gevonden.”

dus je kan niet de schuld geven.
Zij heeft kennelijk haar zoon zo opgevoed dat hij niet weet dat als je afspraken met iemand maakt je die ook moet nakomen. Ook heeft ze hem niet geleerd dat ziekmelden als je niet ziek bent not done is. Ze heeft hem ook niet geleerd dat het nogal dom is om als je officieel ziekgemeld bent het nogal dom is om te gaan sporten in het openbaar.
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 14:31:08 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183061525
dat blijkt nergens uit natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183061572
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:31 schreef sp3c het volgende:
dat blijkt nergens uit natuurlijk
Precies........ :+
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 14:34:55 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183061610
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:33 schreef FANN het volgende:

[..]

Precies........ :+
ja toch

iedereen doet wel eens wat waarvan je weet dat het dom en/of not done is, dat wil echt niet automatisch zeggen dat moeders het verkeerd heeft uitgelegd

deze dude vind voetbal gewoon belangrijker en voor hem was dit blijkbaar de enige optie, ik had dezelfde keuze gemaakt al had ik eerder ontslag genomen dan mezelf ziek gemeld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 14:35:15 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183061615
al had ik het wel gedaan als dat echt de enige andere mogelijkheid was en dan weet ik heus wel dat het eigenlijk not done is en dat er consequenties op staan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:35:19 #169
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_183061616
Gewoon ontslag nemen, lekker boeiend.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:38:42 #170
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183061667
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zij heeft kennelijk haar zoon zo opgevoed dat hij niet weet dat als je afspraken met iemand maakt je die ook moet nakomen. Ook heeft ze hem niet geleerd dat ziekmelden als je niet ziek bent not done is. Ze heeft hem ook niet geleerd dat het nogal dom is om als je officieel ziekgemeld bent het nogal dom is om te gaan sporten in het openbaar.
Je bent er van op de hoogte dat jongens van een jaar of 16 zich nog wel eens willen afzetten tegen wat ze geleerd is?

Verder de nieuwswaarde en een deel van de reacties in dit topic: :')
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:39:18 #171
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183061679
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:31 schreef sp3c het volgende:
dat blijkt nergens uit natuurlijk
Uit de feiten blijkt dat. Iemand die goed is opgevoed, doet zoiets niet.
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 14:39:49 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183061691
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Uit de feiten blijkt dat. Iemand die goed is opgevoed, doet zoiets niet.
nee dat blijkt niet uit de feiten al is een goede opvoeding iets subjectiefs natuurlijk

het is sowieso een stropopje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:40:41 #173
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_183061708
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:06 schreef Handleiding het volgende:
Terecht besluit van de AH. Dit is geen nieuws.
Mee eens. Ziekmelden om tijd te maken voor andere activiteiten is zelfs oplichting.
pi_183061712
Welkom in de echte wereld Milan.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:42:11 #175
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183061737
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Uit de feiten blijkt dat. Iemand die goed is opgevoed, doet zoiets niet.
Ah! De feiten. Zoals het feit dat je niet weet of hij dergelijke shit eerder deed. Of dat je niet weet of hij thuis nog op z'n donder heeft gekregen?
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:43:16 #176
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183061761
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zij heeft kennelijk haar zoon zo opgevoed dat hij niet weet dat als je afspraken met iemand maakt je die ook moet nakomen. Ook heeft ze hem niet geleerd dat ziekmelden als je niet ziek bent not done is. Ze heeft hem ook niet geleerd dat het nogal dom is om als je officieel ziekgemeld bent het nogal dom is om te gaan sporten in het openbaar.
Jij bent vast ook heel leuk op feestjes.
Huilen dan.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:45:45 #177
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_183061814
Nou nog wachten op de eerste clown die een KLB-topic opent dattie ontslagen is bij de AH. :P
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:57:21 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183062043
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:35 schreef sp3c het volgende:
al had ik het wel gedaan als dat echt de enige andere mogelijkheid was en dan weet ik heus wel dat het eigenlijk not done is en dat er consequenties op staan
Ik denk ik ook, maar dan zou ik wel gewoon eerlijk zijn, en zeggen dat ik niet kom werken vanwege een voetbaldebut.

De mentaliteit van de boel proberen te flessen door je (met doorbetaling van loon) ziek te melden is zum kotsen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:58:22 #179
286575 Roces18
Chef de party
pi_183062060
En in ander nieuws: gras is groen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 15:00:47 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183062108
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik denk ik ook, maar dan zou ik wel gewoon eerlijk zijn, en zeggen dat ik niet kom werken vanwege een voetbaldebut.

De mentaliteit van de boel proberen te flessen door je (met doorbetaling van loon) ziek te melden is zum kotsen.
ja ziekmelden zou niet mijn eerste keuze zijn, ik meldde bij het solliciteren altijd gewoon netjes dat de wedstrijden voorrang hadden

nooit problemen mee gekregen verder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183062279
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zij heeft kennelijk haar zoon zo opgevoed dat hij niet weet dat als je afspraken met iemand maakt je die ook moet nakomen. Ook heeft ze hem niet geleerd dat ziekmelden als je niet ziek bent not done is. Ze heeft hem ook niet geleerd dat het nogal dom is om als je officieel ziekgemeld bent het nogal dom is om te gaan sporten in het openbaar.
Was jij zo'n kind wat altijd luisterde naar zijn moeder?
pi_183063081
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Was jij zo'n kind wat altijd luisterde naar zijn moeder?
Een jongen van 16 jaar hoort zelf heel goed te weten dat dit niet door de beugel kan. Hij heeft gewoon stijlloos zitten liegen en is daarop betrapt en heeft daar blijkbaar ook geen spijt van volgens het artikel.
pi_183063211
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:55 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Een jongen van 16 jaar hoort zelf heel goed te weten dat dit niet door de beugel kan. Hij heeft gewoon stijlloos zitten liegen en is daarop betrapt en heeft daar blijkbaar ook geen spijt van volgens het artikel.
Hij aanvaart gewoon de consequenties. Hij had idd niet moeten liegen, maar gewoon moeten zeggen: "Ik kom zondag niet werken"
  zaterdag 10 november 2018 @ 16:10:21 #184
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183063384
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:55 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Een jongen van 16 jaar hoort zelf heel goed te weten dat dit niet door de beugel kan. Hij heeft gewoon stijlloos zitten liegen en is daarop betrapt en heeft daar blijkbaar ook geen spijt van volgens het artikel.
Hij geeft ook niet aan dat dat ok is maar reageerde op een post waarin lekker dramatisch zijn complete opvoeding op de korrel genomen werd.
pi_183063516
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:01 schreef kanovinnie het volgende:
Terecht als je het mij vraagt.
pi_183063540
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:10 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Hij geeft ook niet aan dat dat ok is maar reageerde op een post waarin lekker dramatisch zijn complete opvoeding op de korrel genomen werd.
Volgens mij is iedereen het in dit topic er wel over eens dat hij terecht ontslagen is, maar sommigen overdrijven weer en zien deze jongen volgens mij het liefst gekruizigd worden.
  zaterdag 10 november 2018 @ 16:24:24 #187
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183063608
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:19 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Volgens mij is iedereen het in dit topic er wel over eens dat hij terecht ontslagen is, maar sommigen overdrijven weer en zien deze jongen volgens mij het liefst gekruizigd worden.
Ja inderdaad, typische reacties galore hier.

Ventje komt zichzelf vanzelf wel tegen als hij meer van dit soort geintjes uithaalt. En als hij er wel van leert is er geen hol aan de hand op langere termijn.
pi_183063694
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zij heeft kennelijk haar zoon zo opgevoed dat hij niet weet dat als je afspraken met iemand maakt je die ook moet nakomen. Ook heeft ze hem niet geleerd dat ziekmelden als je niet ziek bent not done is. Ze heeft hem ook niet geleerd dat het nogal dom is om als je officieel ziekgemeld bent het nogal dom is om te gaan sporten in het openbaar.
stel je aan
  zaterdag 10 november 2018 @ 16:42:29 #189
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183063887
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:19 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Volgens mij is iedereen het in dit topic er wel over eens dat hij terecht ontslagen is
Lees even terug over "waarschuwing" en zo.
pi_183063913
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jij bent vast ook heel leuk op feestjes.
:D
pi_183063937
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Uit de feiten blijkt dat. Iemand die goed is opgevoed, doet zoiets niet.
Heeft niets met opvoeding te maken. Ook mensen die een normale opvoeding hebben gehad halen dit soort streken uit. Omdat hij daar het plaatselijke nieuws gehaald heeft is hij door de mand gevallen.

Tijdens het wk voetbal neemt het aantal ziekmeldingen ook enorm toe. Ook daar zal een deel niet ziek van zijn. En als verlofaanvragen van werknemers stelselmatig steeds worden geweigerd zullen ook die zich uiteindelijk ziek melden. Over de feestdagen en weekeinden nog maar te zwijgen.

Zouden die allemaal een slechte opvoeding hebben gehad?
pi_183063971
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Lees even terug over "waarschuwing" en zo.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:02 schreef Dven het volgende:
Verder enigszins terecht al had Petertje het misschien ook wel met een waarschuwing af kunnen doen.
Hij vindt het wel terecht

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:04 schreef probeer het volgende:
Milan moest kiezen tussen twee dingen, koos, en lijkt daar vrede mee te hebben en de gevolgen van zijn keuze te overzien. Top joch.

En vanuit het perspectief van de baas snap ik het ook. Al was een waarschuwing ook wel afdoende geweest lijkt me.
Begrijpt het ook wel.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:21 schreef Cherni het volgende:
Tja het is natuurlijk wel terecht. Maar waarom niet ruilen met een collega. Maar AH had er ook alles aan kunnen doen hem voor die dag verlof te geven. En gelukkig ben ik geen teamleider of manager want bij mij was hij met een waarschuwing ervan afgekomen en ingetrokken verlof. Een van de redenen dat ik nooit geschikt zou zijn voor dat soort functies :)
Vindt het ook terecht

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:14 schreef theunderdog het volgende:
Tja, Milan had beter moeten nadenken. Neemt niet weg dat ik als werkgever hem eerst een waarschuwing had gegeven.
Hij had hem liever een waarschuwing gegeven, maar snapt ook wel dat deze chef dat niet heeft gedaan.


Volgens mij is er niemand die het onslag onterecht vindt.
pi_183063996
Was verlof aanvragen geen optie? Of vakantiedagen opnemen? Er moet toch wel iets meer mogelijk zijn dan ziek melden bij de Appie?
pi_183064058
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:48 schreef Zwoerd het volgende:

[..]


[..]

Hij vindt het wel terecht

[..]

Begrijpt het ook wel.

[..]

Vindt het ook terecht

[..]

Hij had hem liever een waarschuwing gegeven, maar snapt ook wel dat deze chef dat niet heeft gedaan.


Volgens mij is er niemand die het onslag onterecht vindt.
In theorie is het ontslag natuurlijk terecht, maar ik zou het anders opgelost hebben. Een waarschuwing en het intrekken van verlof zou wat mij betreft genoeg zijn geweest. Tenzij hij al vaker een waarschuwing heeft gehad. Dan is er natuurlijk geen houden meer aan. Maar hij is 16 en het betreft een bijbaantje. Ik zou mij daar als 16 jarige, wonend bij mijn ouders ook niet druk om maken. Op naar het volgende bijbaantje.
pi_183064185
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:01 schreef kanovinnie het volgende:
Terecht als je het mij vraagt.
pi_183064316
Staat slecht op je CV ontslagen bij de Albert Heijn.

Menneke heeft zijn hele carriere om zeep geholpen met deze domme actie. :')
  zaterdag 10 november 2018 @ 17:15:14 #197
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183064331
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:13 schreef Nintex het volgende:
Staat slecht op je CV ontslagen bij de Albert Heijn.

Menneke heeft zijn hele carriere om zeep geholpen met deze domme actie. :')
:')

Ja joh, er is nu geen mogelijkheid voor hem meer om nog een normaal leven te leiden.

Kneuterige dramaqueens hier, man man man...
pi_183064353
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:15 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

:')

Ja joh, er is nu geen mogelijkheid voor hem meer om nog een normaal leven te leiden.

Kneuterige dramaqueens hier, man man man...
Ahold is een groot concern. Ze hebben overal filialen en franchise ondernemingen. Daar hoeft meneer niet meer aan te kloppen.

Om nog maar te zwijgen over de benadeelde consumenten die lege schappen aantroffen bij het boodschappen doen.
pi_183064356
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:13 schreef Nintex het volgende:
Staat slecht op je CV ontslagen bij de Albert Heijn.

Menneke heeft zijn hele carriere om zeep geholpen met deze domme actie. :')
Wat? _O-

Albert Heijn op je CV hebben lijkt me nog veel schadelijker... :')
  zaterdag 10 november 2018 @ 17:19:02 #200
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183064375
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:16 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ahold is een groot concern. Ze hebben overal filialen en franchise ondernemingen. Daar hoeft meneer niet meer aan te kloppen.

Om nog maar te zwijgen over de benadeelde consumenten die lege schappen aantroffen bij het boodschappen doen.
Ok joh.
pi_183064391
Niet handig van dat joch maar wel overtrokken reactie van die baas.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 10 november 2018 @ 17:40:01 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183064676
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Niet handig van dat joch maar wel overtrokken reactie van die baas.
Bas kan niet anders en zou ook dom zijn om oplichting te belonen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183064728
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Bas kan niet anders en zou ook dom zijn om oplichting te belonen
Ontslag is de ultieme strafmaatregel als werkgever. Er zit nog heel wat tussen belonen en ontslag.

Zelf zou ik voorstellen dat de dag van zijn verlof wordt afgetrokken en dat hij een paar schijtdiensten draait de komende maand of zo :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_183064859
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:13 schreef Nintex het volgende:
Staat slecht op je CV ontslagen bij de Albert Heijn.

Menneke heeft zijn hele carriere om zeep geholpen met deze domme actie. :')
Hahaha, als die jongen gewoon gaat studeren en een diploma haalt gaat hij hier heus geen problemen mee krijgen.

hele carriere om zeep geholpen :')
pi_183064905
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ontslag is de ultieme strafmaatregel als werkgever. Er zit nog heel wat tussen belonen en ontslag.

Zelf zou ik voorstellen dat de dag van zijn verlof wordt afgetrokken en dat hij een paar schijtdiensten draait de komende maand of zo :P
Als je een klein bedrijfje hebt met 1 a 2 man personeel die je tevreden kunt houden met het door de vingers zien van veel dingen, prima. Maar je kunt als manager van een groot bedrijf als de AH niet wat gaan lopen improviseren met de geschreven regels. Het andere personeel zal 100% zeker eenzelfde coulance wensen en dan lig je er als manager buiten als je getoetst wordt.
pi_183064923
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je kunt als manager van een groot bedrijf als de AH niet wat gaan lopen improviseren met de geschreven regels. Het andere personeel zal 100% zeker eenzelfde coulance wensen en dan lig je er als manager buiten als je getoetst wordt.
Ik zeg toch ook nergens dat er geen sancties moeten volgen? Alleen dat ontslag disproportioneel is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_183064931
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ontslag is de ultieme strafmaatregel als werkgever. Er zit nog heel wat tussen belonen en ontslag.

Zelf zou ik voorstellen dat de dag van zijn verlof wordt afgetrokken en dat hij een paar schijtdiensten draait de komende maand of zo :P
Mensen die plotseling niet op komen dagen zijn onbetrouwbaar en heb je als werkgever niets aan, mensen kunnen wel roepen dat het maar om een schijtbaantje gaat, maar het werk moet toch echt gebeuren anders zou de positie van vakkenvuller niet bestaan.

Milan had zich niet op het laatst ziek moeten melden en daarmee liegen, maar gewoon zeggen dat hij ondanks de mogelijk gevolgen toch echt gaat voetballen en dat belangrijker vind, dan kan zijn werkgever daar op inspelen.
pi_183064946
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook nergens dat er geen sancties moeten volgen? Alleen dat ontslag disproportioneel is.
Lijkt me niet meer dan logisch dat ze je ontslaan voor zoiets, helemaal als je als je makkelijk vervangbaar bent.
  zaterdag 10 november 2018 @ 17:59:37 #209
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_183064997
Een jongen van 16 die zijn debuut mag maken bij het eerste. Dat kan je toch wel door de vingers zien? Kom op he :')
AZ
ALKMAAR
pi_183065005
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:55 schreef chefpapier het volgende:
Mensen die plotseling niet op komen dagen zijn onbetrouwbaar en heb je als werkgever niets aan,
Wat boeit dat? Zijn schijtbaantjes tegen een symbolische "beloning". Werkgevers worden verwend these days. Ze kunnen spotgoedkope slaven krijgen die ze tevens lekker tegen elkaar uit kunnen spelen. Wat ze dan ook doen. Het gros van de werkgevers is k*tvolk die we het leven zo moeilijk mogelijk moeten maken. Anders worden we gepiepeld.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183065015
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:59 schreef Durmada het volgende:
Een jongen van 16 die zijn debuut mag maken bij het eerste. Dat kan je toch wel door de vingers zien? Kom op he :')
Lijkt me ook. Die "bedrijfsleider" voelt e.e.a. niet goed aan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183065064
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook nergens dat er geen sancties moeten volgen? Alleen dat ontslag disproportioneel is.
Hij gebruikte een leugen over ziekte als uitvlucht om mee te doen aan een activiteit. Het is niet dat er iemand is overleden.

Daarbij maakt het niet uit of je bij een concert staat of op een sportveld. Je werkgever zal een harde lijn hanteren anders gaat iedereen het kopieeren en nieuwe grenzen opzoeken en is het hek van de dam.
  zaterdag 10 november 2018 @ 18:03:46 #213
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183065073
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ontslag is de ultieme strafmaatregel als werkgever. Er zit nog heel wat tussen belonen en ontslag.

Zelf zou ik voorstellen dat de dag van zijn verlof wordt afgetrokken en dat hij een paar schijtdiensten draait de komende maand of zo :P
als ik zijn chef was en had had tegen mij gelogen, dan wilde ik hem ook niet meer zien , voor hem 10 anderen,
tenzij hij bereid is om een paar keer op zijn knieėn flink af te zuigen in het kantoortje en doorslikken

Dan zou ik bereid zijn om over de bol te aaien , dan zou ie zelfs nog een goede beoordeling kunnen krijgen op termijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183065498
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als ik zijn chef was en had had tegen mij gelogen, dan wilde ik hem ook niet meer zien , voor hem 10 anderen,
tenzij hij bereid is om een paar keer op zijn knieėn flink af te zuigen in het kantoortje en doorslikken

Dan zou ik bereid zijn om over de bol te aaien , dan zou ie zelfs nog een goede beoordeling kunnen krijgen op termijn
Ga je lekker pedo?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_183065501
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:03 schreef Beathoven het volgende:
Je werkgever zal een harde lijn hanteren anders gaat iedereen het kopieeren en nieuwe grenzen opzoeken en is het hek van de dam.
Ja, laat ons daar naar verlangen. Een schijntje betalen en tevens een keiharde lijn hanteren. Wat geeft werkgevers eigenlijk dat soort rechten? Het lijken wel heiligen these days.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183065528
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ga je lekker pedo?
Ik denk dat onze Michael dronken is. Dat doet hij anders nooit. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183065734
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat boeit dat? Zijn schijtbaantjes tegen een symbolische "beloning". Werkgevers worden verwend these days. Ze kunnen spotgoedkope slaven krijgen die ze tevens lekker tegen elkaar uit kunnen spelen. Wat ze dan ook doen. Het gros van de werkgevers is k*tvolk die we het leven zo moeilijk mogelijk moeten maken. Anders worden we gepiepeld.
Minimum jeugdloon is een bizar lage beloning voor arbeid, ben ik direct met je eens. Maar niemand word verplicht zo'n arbeidsovereenkomst aan te gaan (of aan te bieden), als je zo'n overeenkomst toch aangaat moet je je aan je afspraken houden. Zoals ik al zei, gewoon niet liegen, vind je die voetbalwedstrijd belangrijker zeg dat gewoon en dan moet die werkgever maar kijken welke gevolgen hij daar aan verbind en jij zal die moeten aanvaarden. Zijn zat baantjes momenteel, dus kan me ook niet echt zorgen maken om Milan.
  zaterdag 10 november 2018 @ 18:40:11 #218
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_183065737
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Bas kan niet anders en zou ook dom zijn om oplichting te belonen
Die jongen is 16, tuurlijk kies je dan voor voetbal. We hebben het hier niet over iemand van 18/19/20 maar 16 jaar. Dan kan je toch echt wel een keertje met je hand over je hart strijken.

Ik ben blij dat ik niet zo'n kut supermarktmanager heb gehad, kom gewoon lekker altijd voetballen. :)
AZ
ALKMAAR
pi_183065791
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:40 schreef chefpapier het volgende:
Maar niemand word verplicht zo'n arbeidsovereenkomst aan te gaan
Dat is wel zo. Als het het enige is wat er is. En dat lijkt zo te zijn. We kunnen wel vrolijk doen alsof alles wat we doen vrije keuze is... Het is natuurlijk wel een soort verplichting als ze het allemaal zo doen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183065798
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lijkt me ook. Die "bedrijfsleider" voelt e.e.a. niet goed aan.
Kom aan. Ik ben het vaak met je eens als het om sociaaleconomische zaken gaat, maar hier sla je de plank wat mij betreft toch wel mis.

Liegen, en nep ziekmelden is echt ten allen tijde zeer verwerpelijk.
pi_183065841
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kom aan. Ik ben het vaak met je eens als het om sociaaleconomische zaken gaat, maar hier sla je de plank wat mij betreft toch wel mis.

Liegen, en nep ziekmelden is echt ten allen tijde zeer verwerpelijk.
Een jongen van 16. Leef je eens in. Die mogen toch fouten maken nog? En dat allemaal om zo'n schijtbaantje. De "manager" is w.s. ook pas 20 ofzo.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183065857
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Een jongen van 16. Leef je eens in. Die mogen toch fouten maken nog? En dat allemaal om zo'n schijtbaantje. De "manager" is w.s. ook pas 20 ofzo.
Ik weet niet hoe jij opgevoed bent, maar liegen is altijd fout. Dat reken je iemand van 12 al aan, laat staan iemand van 16.
pi_183065869
Dat jong heeft zo weer ander werk joh

mooi man
  zaterdag 10 november 2018 @ 18:48:32 #224
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_183065924
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kom aan. Ik ben het vaak met je eens als het om sociaaleconomische zaken gaat, maar hier sla je de plank wat mij betreft toch wel mis.

Liegen, en nep ziekmelden is echt ten allen tijde zeer verwerpelijk.
Gast, een jongen van 16 die een prachtige dag kan hebben op het voetbalveld. Leef je eens in. Als manager hoef je echt niet altijd super hardhandig en streng te zijn, dat maakt je echt geen goede manager.
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 10 november 2018 @ 18:48:49 #225
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183065930
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:40 schreef Durmada het volgende:

[..]

Die jongen is 16, tuurlijk kies je dan voor voetbal. We hebben het hier niet over iemand van 18/19/20 maar 16 jaar. Dan kan je toch echt wel een keertje met je hand over je hart strijken.

Ik ben blij dat ik niet zo'n kut supermarktmanager heb gehad, kom gewoon lekker altijd voetballen. :)
jij was dus eerlijk en loog niet

duidelijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183065946
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:48 schreef Durmada het volgende:

[..]

Gast, een jongen van 16 die een prachtige dag kan hebben op het voetbalveld. Leef je eens in. Als manager hoef je echt niet altijd super hardhandig en streng te zijn, dat maakt je echt geen goede manager.
Ik zou hem zeker vrij geven, dat is een ander verhaal. Maar als iemand geen vrij krijgt, en hij meldt zich dan nep ziek, is dat nooit goed te praten. Liegen kan niet.
  zaterdag 10 november 2018 @ 18:50:15 #227
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_183065958
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jij was dus eerlijk en loog niet

duidelijk
Dat levert ook een prettigere werksfeer op, blijkbaar kon die jongen niet in overleg met de manager en was genoodzaakt zich ziek te melden. Nu is de AH sowieso wel een slechte plek voor jeugdige werknemers, andere supermarkten hoor je meestal veel fijnere verhalen over.
AZ
ALKMAAR
pi_183065981
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij opgevoed bent, maar liegen is altijd fout. Dat reken je iemand van 12 al aan, laat staan iemand van 16.
Volgens mij ben je nu een bietje aan het Trollen Zoefster. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 10 november 2018 @ 19:21:44 #229
286575 Roces18
Chef de party
pi_183066857
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:59 schreef Durmada het volgende:
Een jongen van 16 die zijn debuut mag maken bij het eerste. Dat kan je toch wel door de vingers zien? Kom op he :')
debuut bij fc knudde ja :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 10 november 2018 @ 19:23:05 #230
286575 Roces18
Chef de party
pi_183066900
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:40 schreef chefpapier het volgende:

[..]

Minimum jeugdloon is een bizar lage beloning voor arbeid, ben ik direct met je eens.
als jeugdloon niet bestond zou niemand meer kinderen aannemen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 10 november 2018 @ 19:34:15 #231
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183067328
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zou hem zeker vrij geven, dat is een ander verhaal.
En de klanten maar klagen dat de schappen niet gevuld zijn.
pi_183067743
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Volgens mij ben je nu een bietje aan het Trollen Zoefster. :)
Nee, ik ben serieus. Vond jij je op je 16e niet volwassen genoeg om te weten dat liegen not done is?
pi_183067903
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Een jongen van 16. Leef je eens in. Die mogen toch fouten maken nog? En dat allemaal om zo'n schijtbaantje. De "manager" is w.s. ook pas 20 ofzo.
Misschien moet iemand van 16 dan ook maar eens door je bebouwde kom heen knallen voor een klopje op z'n schouder.
pi_183068070
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zou hem zeker vrij geven, dat is een ander verhaal.
Als hij mij wist te overtuigen dat het belangrijk voor hem was zou ik dat ook wel doen als de regels dat zouden toelaten en er niet veel personeel zou zijn om tevreden te houden. De anderen zouden dan ook een coulance krijgen voor één geval. Maar in een groot bedrijf zou jij als manager dus op zoek gaan naar vervanging terwijl anderen dat zelf moeten regelen. Dan komen die anderen de volgende keer ook als ze naar een feestje willen of wat anders dat 'belangrijk' voor hen is en scheep je jezelf met extra werk op buiten je takenpakket.

quote:
Maar als iemand geen vrij krijgt, en hij meldt zich dan nep ziek, is dat nooit goed te praten. Liegen kan niet.
dat.
pi_183068134
Begrijp niet dat dit een discussie is, toch gewoon logisch dat hij eruit vliegt
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:01:50 #236
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_183068162
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:21 schreef Roces18 het volgende:

[..]

debuut bij fc knudde ja :')
Ja boeien, velen hebben nooit een debuut kunnen maken bij het eerste van hun plaatselijke voetbalclub. Die jongen is 16 hč, dan kan je als goede manager toch een beetje mildheid tonen.
AZ
ALKMAAR
pi_183068229
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:01 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ja boeien, velen hebben nooit een debuut kunnen maken bij het eerste van hun plaatselijke voetbalclub. Die jongen is 16 hč, dan kan je als goede manager toch een beetje mildheid tonen.
Dus je wil er eigenlijk wel een regel bij dat als iets hobbymatigs ter eigen invulling belangrijk voor je is, je best mag liegen en niet hoeft te komen opdagen.
pi_183068258
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:21 schreef Roces18 het volgende:

[..]

debuut bij fc knudde ja :')
Jaap en Dirk hebben daar jaren met trots in het eerste gestaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183068310
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Misschien moet iemand van 16 dan ook maar eens door je bebouwde kom heen knallen voor een klopje op z'n schouder.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken.... Slechte beurt maestro. Kut op Dirk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183068326
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:07 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken.... Slechte beurt maestro. Kut op Dirk.
iemand van 16 mag fouten maken maestro
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:08:35 #241
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_183068339
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dus je wil er eigenlijk wel een regel bij dat als iets hobbymatigs ter eigen invulling belangrijk voor je is, je best mag liegen en niet hoeft te komen opdagen.
Het is letterlijk een keer gebeurd, die jongen is zestien. Ontslaan is toch overdreven?
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:10:13 #242
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_183068380
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

iemand van 16 mag fouten maken maestro
Maak inderdaad vooral geen onderscheid tussen fouten!! Een keertje niet op komen dagen op werk en iemand doodrijden is gewoon hetzelfde!!!!!!! :')
AZ
ALKMAAR
pi_183068505
Ik snap het ergens wel, het moet voor die gast een droom zijn geweest om als 16 jarige te mogen debuteren in het eerste van zijn club, hij had dat alleen gewoon precies zo tegen zijn manager moeten zeggen, die zal daar best begrip voor hebben gehad en hem zijn gang hebben laten gaan. Maar hij koos er voor om te liegen, en dan is het met het begrip natuurlijk snel gedaan. Gewoon niet slim. Bovendien dacht ik dat ze een 16 jarige niet kunnen verplichten om op zondag te werken, zeker als hij maar voor paar uur per week is aangesteld.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:14:46 #244
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183068516
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Misschien moet iemand van 16 dan ook maar eens door je bebouwde kom heen knallen voor een klopje op z'n schouder.
Jezelf belachelijk maken, je doet het goed!
Huilen dan.
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:20:28 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183068662
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:08 schreef Durmada het volgende:

[..]

Het is letterlijk een keer gebeurd, die jongen is zestien. Ontslaan is toch overdreven?
nee liegen om ten onrechte salaris op te strijken

dan volgt ontslag
het is gewoon diefstal van het bedrijf
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183068801
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:08 schreef Durmada het volgende:

[..]

Het is letterlijk een keer gebeurd, die jongen is zestien. Ontslaan is toch overdreven?
Het ontslag is z'n leermoment want hij wist al van zichzelf dat het niet goed zat.

Als ik een andere medewerker zou zijn van een iets hogere leeftijd dan zou ik niet willen dat iemand rond een bepaalde leeftijd buiten de lijntjes mag pissen en zich ziek mag melden om een wedstrijd te spelen onder het mom van "hij is maar 16", "tja, dat is Henk" of "doen we toch allemaal weleens" om vervolgens een afwijzing te krijgen op basis van de regels als ik ook eens wat wil doen wat ik zogenaamd belangrijk vind.

Iemand van 16 kan toch ook gewoon de situatie uitleggen en als er geen mogelijkheden tot een oplossing voor het uitoefenen van z'n hobby zijn gewoon vriendelijk bedanken voor alles en ontslag nemen. Dat de ene 16 jarige nog niet zo competent is als de andere is, is een feit, maar dat geldt voor alle leeftijden.
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:53:47 #247
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183069420
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:14 schreef Hathor het volgende:
Ik snap het ergens wel, het moet voor die gast een droom zijn geweest om als 16 jarige te mogen debuteren in het eerste van zijn club, hij had dat alleen gewoon precies zo tegen zijn manager moeten zeggen, die zal daar best begrip voor hebben gehad en hem zijn gang hebben laten gaan.
De manager moet de tent laten draaien, het is geen liefdadigheidsinstelling. Als hij niemand anders heeft en de werknemer kan ook geen vervanging regelen dan zal een verzoek om verlof worden afgewezen. De manager moet immers om de toko denken, aan de klanten, de omzet. Een werknemer die ingeroosterd was en ineens niet meer wil helpt de manager niet zijn doel te bereiken.

quote:
Bovendien dacht ik dat ze een 16 jarige niet kunnen verplichten om op zondag te werken, zeker als hij maar voor paar uur per week is aangesteld.
Als dat zo is neem ik aan dat hķj heeft toegestemd met een vrijwillige inroostering op zondag. En dan is het ook begrijpelijk dat de manager niet zomaar wat andere zestienjarigen kan verplichten die shift over te nemen omdat de voetballer zich niet aan de afspraken wenst te houden.
pi_183070930
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De manager moet de tent laten draaien, het is geen liefdadigheidsinstelling. Als hij niemand anders heeft en de werknemer kan ook geen vervanging regelen dan zal een verzoek om verlof worden afgewezen. De manager moet immers om de toko denken, aan de klanten, de omzet. Een werknemer die ingeroosterd was en ineens niet meer wil helpt de manager niet zijn doel te bereiken.

[..]

Als dat zo is neem ik aan dat hķj heeft toegestemd met een vrijwillige inroostering op zondag. En dan is het ook begrijpelijk dat de manager niet zomaar wat andere zestienjarigen kan verplichten die shift over te nemen omdat de voetballer zich niet aan de afspraken wenst te houden.
In het hypothetische geval dat de manager zich coulant zou opstellen zou het ook betekenen dat een debuut bij een voetbalwedstrijd een dusdanig hevige emotionele snaar bij 'm zou raken waar een ander dan aan tegemoet zou moeten komen om zijn vrije tijd op te offeren of dat de manager er zelf moet gaan staan. Dat krijg je er bij niemand doorheen, niet alleen niet bij je meerdere, maar ook niet bij je vrouw of partner. Als die grens zo laag wordt ingezet heb je iedere week een probleem en kun je als manager ook wel de biezen pakken.
  zaterdag 10 november 2018 @ 22:38:49 #249
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183071314
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 22:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In het hypothetische geval dat de manager zich coulant zou opstellen zou het ook betekenen dat een debuut bij een voetbalwedstrijd een dusdanig hevige emotionele snaar bij 'm zou raken waar een ander dan aan tegemoet zou moeten komen om zijn vrije tijd op te offeren of dat de manager er zelf moet gaan staan. Dat krijg je er bij niemand doorheen, niet alleen niet bij je meerdere, maar ook niet bij je vrouw of partner. Als die grens zo laag wordt ingezet heb je iedere week een probleem en kun je als manager ook wel de biezen pakken.
Je kent het verhaal van manager Peter niet.
  zaterdag 10 november 2018 @ 22:38:56 #250
286575 Roces18
Chef de party
pi_183071317
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee liegen om ten onrechte salaris op te strijken

dan volgt ontslag
het is gewoon diefstal van het bedrijf
een oproepkracht krijgt bij ziekte niet doorbetaald.......???.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 10 november 2018 @ 22:40:15 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183071344
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 22:38 schreef Roces18 het volgende:

[..]

een oproepkracht krijgt bij ziekte niet doorbetaald.......???.
google dat voortaan zelf even
https://www.rijksoverheid(...)loon-als-ik-ziek-ben
quote:
U wordt ziek tijdens een oproepperiode
Uw werkgever betaalt u minstens 70% van uw loon over de afgesproken periode die u zou moeten werken. Als dit lager is dan het voor u geldende minimumloon, krijgt u het minimumloon.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 10 november 2018 @ 22:41:30 #252
286575 Roces18
Chef de party
pi_183071368
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 22:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

google dat voortaan zelf even
https://www.rijksoverheid(...)loon-als-ik-ziek-ben

[..]

heb je ooit een bijbaantje gehad? :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183071430
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De voetballer had niet op de lokale krant gerekend en heeft dit mogelijk al eerder geflikt

Het is gewoon oplichting en fraude
Nou, nou, die gast is zestien
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 10 november 2018 @ 22:45:33 #254
286575 Roces18
Chef de party
pi_183071440
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 22:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou, nou, die gast is zestien
80 uur taakstraf zeg ik!!1 schavuit
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183071474
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 22:45 schreef Roces18 het volgende:

[..]

80 uur taakstraf zeg ik!!1 schavuit
Je kan hem ook nog een jaar opsluiten :R :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_183071562
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 22:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je kent het verhaal van manager Peter niet.
ik bel 'm wel ff
pi_183072858
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:51 schreef Tocadisco het volgende:
Was verlof aanvragen geen optie? Of vakantiedagen opnemen? Er moet toch wel iets meer mogelijk zijn dan ziek melden bij de Appie?
Denk dat dat x dagen van te voren moet. Volgens CAO 2 weken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183074219
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 09:02 schreef Dven het volgende:
Verder enigszins terecht al had Petertje het misschien ook wel met een waarschuwing af kunnen doen.
Peter begreep Milan echt wel, maar om de eventuele precedentwerking kon Peter geen andere keus maken.
Als Milan hem van te voren gemeld had, dat hij zijn debuut kon maken in het eerste elftal van Rheden, dan was er volgens mij niks aan de hand geweest.

Wat het meest opvalt in dit bericht, is niet het ontslag van Milan, maar dat niemand anders in een groepsapp van 50 personen wil werken op zondag voor Albert Heijn. Ik zou toch maar wat doen aan het uurloon.

[ Bericht 12% gewijzigd door Idisrom op 11-11-2018 07:46:35 ]
  zondag 11 november 2018 @ 07:52:43 #259
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183074243
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 07:36 schreef Idisrom het volgende:

Wat het meest opvalt in dit bericht, is niet het ontslag van Milan, maar dat niemand anders in een groepsapp van 50 personen wil werken op zondag voor Albert Heijn. Ik zou toch maar wat doen aan het uurloon.
Een aantal van die vijftig zullen hebben gewerkt, neem ik aan. Een deel zal op herfstvakantie zijn geweest. En het zou me niet verbazen als een groot deel van de rest óók moest voetballen op die zondag. Dat heeft weinig met het uurloon te maken.
pi_183074497
En terecht. Liegen tegen je werkgever is not-done.
Ō mon citoyens vous serez unis.
pi_183074559
Er is hoop schijnheiligheid hier.
Iedereen heeft toch wel eens een belletje gedaan terwijl hij echt wel in staat was om toch nog wat te werken. Het is alleen niet zo slim om dan te gaan voetballen bij de plaatselijke dorpsclub. Maar goed hij accepteert de gevolgen.
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_183074579
Yuri v Gelder topic all over.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 11 november 2018 @ 09:31:59 #263
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183074584
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 09:27 schreef mar1m het volgende:
Er is hoop schijnheiligheid hier.
Iedereen heeft toch wel eens een belletje gedaan terwijl hij echt wel in staat was om toch nog wat te werken. Het is alleen niet zo slim om dan te gaan voetballen bij de plaatselijke dorpsclub. Maar goed hij accepteert de gevolgen.
Is dat zo? Of probeert hij nu via de media sociale druk op te bouwen om alsnog zijn zin te krijgen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 11 november 2018 @ 09:33:27 #264
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183074591
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 09:31 schreef SpecialK het volgende:

Is dat zo? Of probeert hij nu via de media sociale druk op te bouwen om alsnog zijn zin te krijgen?
Ja, zijn felbegeerde vakkenvullerbaantje terugkrijgen. Die zijn er niet zoveel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183074596
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 09:27 schreef mar1m het volgende:
Er is hoop schijnheiligheid hier.
Iedereen heeft toch wel eens een belletje gedaan terwijl hij echt wel in staat was om toch nog wat te werken. Het is alleen niet zo slim om dan te gaan voetballen bij de plaatselijke dorpsclub. Maar goed hij accepteert de gevolgen.
Nee, nog nooit gedaan. Dan neem ik een vrije dag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 11 november 2018 @ 09:35:14 #266
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183074602
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2018 09:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, zijn felbegeerde vakkenvullerbaantje terugkrijgen. Die zijn er niet zoveel.
Zou best kunnen dat in het dorp zelf weinig opties zijn mbt werk voor 16 jarigen ja.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 11 november 2018 @ 09:36:16 #267
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183074611
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 09:35 schreef SpecialK het volgende:

Zou best kunnen dat in het dorp zelf weinig opties zijn mbt werk voor 16 jarigen ja.
Mwoah, dik 43.000 inwoners.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 11 november 2018 @ 09:38:26 #268
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183074623
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2018 09:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mwoah, dik 43.000 inwoners.
Dus? Er zullen vast wel een paar supermarkten zijn maar dat zegt verder weinig over beschikbare posities.

Waarom moest dit in de krant dit verhaal?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_183074631
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 09:27 schreef mar1m het volgende:
Iedereen heeft toch wel eens een belletje gedaan terwijl hij echt wel in staat was om toch nog wat te werken.
Spreek voor jezelf. :{w
  zondag 11 november 2018 @ 09:40:42 #270
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183074643
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 09:38 schreef SpecialK het volgende:

Waarom moest dit in de krant dit verhaal?
Dat moet je aan de eindredacteur vragen die dit verhaal geschikt vond om te publiceren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 11 november 2018 @ 09:43:56 #271
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183074667
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2018 09:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat moet je aan de eindredacteur vragen die dit verhaal geschikt vond om te publiceren.
Verhalen vinden hun weg naar de redactie, meestal niet andersom.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 11 november 2018 @ 09:44:57 #272
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183074674
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 09:43 schreef SpecialK het volgende:

Verhalen vinden hun weg naar de redactie, meestal niet andersom.
En vervolgens beslist die (eind)redactie of ze er al dan niet iets mee doen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 11 november 2018 @ 10:24:34 #273
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183075007
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2018 09:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

En vervolgens beslist die (eind)redactie of ze er al dan niet iets mee doen.
Hoe komt dat verhaal daar om te beginnen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_183075028
Terecht ontslag. Bij iedere werkgever vlieg je eruit als je je ten onrechte ziekmeldt.
pi_183075030
Daarom plaatsen we ons steeds niet voor de ek en de wk, omdat we zo omgaan met talenten.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 11 november 2018 @ 10:27:59 #276
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183075040
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:24 schreef SpecialK het volgende:

Hoe komt dat verhaal daar om te beginnen?
Dat is het punt niet. Er liggen daar zoveel verhalen. En dan blijft het nog steeds aan de redactie om het al dan niet op te pakken, niet aan de aangever.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 11 november 2018 @ 10:28:54 #277
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183075050
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2018 10:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Er liggen daar zoveel verhalen. En dan blijft het nog steeds aan de redactie om het al dan niet op te pakken, niet aan de aangever.
Ga jij mij nu vertellen wat mijn bloedeigen punt is?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 11 november 2018 @ 10:29:43 #278
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183075061
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:28 schreef SpecialK het volgende:

Ga jij mij nu vertellen wat mijn bloedeigen punt is?
Dan vertel ik je dat je punt als een tang op een varken slaat. Ook goed. Je hebt in ieder geval geen valide punt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183075065
Hij had gewoon eerlijk moeten wezen tegen AH. Terecht ontslag. Hopelijk ook nog een boete van 10.000 euro
U MAD?
  zondag 11 november 2018 @ 10:31:07 #280
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183075083
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2018 10:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan vertel ik je dat je punt als een tang op een varken slaat. Ook goed. Je hebt in ieder geval geen valide punt.
Ben jij geestelijk gehandicapt of doe je alsof?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 11 november 2018 @ 10:32:19 #281
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183075098
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:31 schreef SpecialK het volgende:

Ben jij geestelijk gehandicapt of doe je alsof?
Goede comeback wel. Maar blijf vooral denken dat iedere henkie zijn verhaal in de krant krijgt. Gewoon omdat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 11 november 2018 @ 10:33:45 #282
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183075117
quote:
17s.gif Op zondag 11 november 2018 10:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Goede comeback wel. Maar blijf vooral denken dat iedere henkie zijn verhaal in de krant krijgt. Gewoon omdat.
Daar gaat het niet om. Als jouw intentie is om jouw verhaal in de krant te krijgen terwijl dit gewoon een terecht ontslag is dan probeer je dus al sociale druk op te bouwen... ongeacht of het je lukt of niet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 11 november 2018 @ 10:34:34 #283
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183075124
Nee, dat heb je er zelf van gemaakt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 11 november 2018 @ 10:37:00 #284
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183075151
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2018 10:34 schreef Copycat het volgende:
Nee, dat heb je er zelf van gemaakt.
Oh ik heb die jongen verteld zijn verhaal in de media te krijgen?

Ok.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 11 november 2018 @ 10:37:34 #285
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183075157
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:37 schreef SpecialK het volgende:

Oh ik heb die jongen verteld zijn verhaal in de media te krijgen?

Ok.
Nee, jij maakt er die sociale druk om zijn baantje terug te krijgen van.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 11 november 2018 @ 10:38:58 #286
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183075170
quote:
3s.gif Op zondag 11 november 2018 10:37 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, jij maakt er die sociale druk om zijn baantje terug te krijgen van.
Wat? :D
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 11 november 2018 @ 10:41:07 #287
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183075194
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:38 schreef SpecialK het volgende:

Wat? :D
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 09:31 schreef SpecialK het volgende:

Is dat zo? Of probeert hij nu via de media sociale druk op te bouwen om alsnog zijn zin te krijgen?
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2018 09:33 schreef Copycat het volgende:

Ja, zijn felbegeerde vakkenvullerbaantje terugkrijgen. Die zijn er niet zoveel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183075215
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Als jouw intentie is om jouw verhaal in de krant te krijgen terwijl dit gewoon een terecht ontslag is dan probeer je dus al sociale druk op te bouwen... ongeacht of het je lukt of niet.
Een beetje wat er bij beide kanten van de pietendiscussie speelt. Maar dat terzijde. Ben blij dat het geen land is waarin de emotie boven de wet regeert.
  zondag 11 november 2018 @ 10:44:08 #289
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183075227
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2018 10:41 schreef Copycat het volgende:

[..]


[..]


[..]

Wat is je argument nou? Dat hij zijn baantje niet belangrijk genoeg vind en dat al deze media-aandacht ongewenst is?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 11 november 2018 @ 10:45:26 #290
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183075245
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 10:44 schreef SpecialK het volgende:

Wat is je argument nou? Dat hij zijn baantje niet belangrijk genoeg vind en dat al deze media-aandacht ongewenst is?
Heb jij gezopen of zo? Jij komt met die aanname van sociale druk creėeren om zijn baantje terug te krijgen. Niet ik.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183075275
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Daarom plaatsen we ons steeds niet voor de ek en de wk, omdat we zo omgaan met talenten.
Wat?
pi_183075298
Als je nou in de eredivisie debuteert dan snap ik het nog enigszins, maar je debuut maken bij bal op het dak 4 en daarom je baantje opgeven :')
  zondag 11 november 2018 @ 10:53:02 #293
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183075328
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:50 schreef nickhguitar het volgende:
Als je nou in de eredivisie debuteert dan snap ik het nog enigszins, maar je debuut maken bij bal op het dak 4 en daarom je baantje opgeven :')
Het is ook een baantje van het niveau bal op het dak, waarom niet? Dozen schuiven kan altijd en overal nog.
pi_183075334
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2018 10:53 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het is ook een baantje van het niveau bal op het dak, waarom niet? Dozen schuiven kan altijd en overal nog.
Zeker, ik oordeel ook niet. Maar waarom is dit nieuws dan? Als ik morgen lekker de hele dag Netflix ga kijken zonder aantoonbare reden dan word ik toch ook ontslagen? Actie -> consequentie. Ik snap de nieuwswaardigheid niet echt.
  zondag 11 november 2018 @ 10:54:04 #295
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183075335
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2018 10:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heb jij gezopen of zo? Jij komt met die aanname van sociale druk creėeren om zijn baantje terug te krijgen. Niet ik.
Ik neem helemaal niks aan
Ik stelde een vraag mbt een reėle optie. Lees die post nog eens debbie debieltje.

Als hij deze aandacht heeft gegenereerd of gestart dan vind ik dat dat wijst op een moreel gebrek in deze jongen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 11 november 2018 @ 10:55:09 #296
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183075349
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:54 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Zeker, ik oordeel ook niet. Maar waarom is dit nieuws dan? Als ik morgen lekker de hele dag Netflix ga kijken zonder aantoonbare reden dan word ik toch ook ontslagen? Actie -> consequentie. Ik snap de nieuwswaardigheid niet echt.
Hij zegt het zelf al:

quote:
Maar dit is Rheden: hier gebeurt verder ook niet veel.”
  zondag 11 november 2018 @ 11:21:06 #297
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183075662
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:50 schreef nickhguitar het volgende:
Als je nou in de eredivisie debuteert dan snap ik het nog enigszins, maar je debuut maken bij bal op het dak 4 en daarom je baantje opgeven :')
t jochie ging gewoon liever voetballen en dus heeft ie zich ziek gemeld
wetende dat de baas die dag moet doorbetalen

laat dit een les zijn , want in de grote mensen wereld is het gewoon het eind van je carričre
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 11 november 2018 @ 11:24:12 #298
286575 Roces18
Chef de party
pi_183075710
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:29 schreef de_boswachter het volgende:
Hij had gewoon eerlijk moeten wezen tegen AH. Terecht ontslag. Hopelijk ook nog een boete van 10.000 euro
:2,50 = 4000 uur werken, vind ik een forse straf
kan je beter 100 uur taakstraf doen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183076593
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 10:54 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Zeker, ik oordeel ook niet. Maar waarom is dit nieuws dan? Als ik morgen lekker de hele dag Netflix ga kijken zonder aantoonbare reden dan word ik toch ook ontslagen? Actie -> consequentie. Ik snap de nieuwswaardigheid niet echt.
Ik mag toch niet hopen dat het in de krant komt dat jij de hele dag netflix hebt gekeken. Hoe moet je baas er dan achter komen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 11 november 2018 @ 12:42:01 #300
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183076628
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 22:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik bel 'm wel ff
Wat zei die?
pi_183076904
https://www.gelderlander.(...)-ontslagen~a278badd/

Dinsdagavond. Het meisje bij de informatiebalie van de Albert Heijn in Rheden kan haar lach nauwelijks inhouden als ze naar kantoor telefoneert. ,,Er staat iemand van De Gelderlander die wil praten over Milan.”

Al snel verschijnt Myron, vulploegleider. ,,Milan? Dat heb ik niet op mijn geweten.” Wie wel? ,,Mijn collega, Peter. Die is er morgenochtend weer. Bel dan even naar onze winkel.” Over Milan zegt Myron: ,,Jammer dat hij weg is. Milan kon alles.”

Milan Schouten. Tot maandag 29 oktober vult de 16-jarige Rhedenaar drie avonden in de week vakken bij de Albert Heijn in het dorp. Vaak ook nog zondagmiddag. Alleen niet op 28 oktober. Die zondag meldt Milan zich ziek.

Komt wel weer goed. (8>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')