abonnement Unibet Coolblue
pi_183094261
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 00:54 schreef Za het volgende:

[..]

Er moet dan wel sprake van (ander) wettig en overtuigend bewijs zijn en niet alleen een huidschilfer.
Ja-ha, is al meerdere keren aangegeven.
pi_183107982
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 05:55 schreef Physsic het volgende:

Ja-ha, is al meerdere keren aangegeven.
Waarom blijf je dan maar doorhameren op de consequenties van het beroepen op zwijgrecht als het je allemaal zo duidelijk is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 12-11-2018 20:07:14 ]
pi_183108566
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 20:01 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom blijf je dan maar doorhameren op de consequenties van het beroepen op zwijgrecht als het je allemaal zo duidelijk is?
Omdat er nog steeds mensen zijn die denken (of dachten) dat er geen consequenties verbonden mogen of kunnen worden aan gebruikmaken van het zwijgrecht. Algemeen dus. Er is geen sprake van ‘doorhameren’. Drekkoning (degene user waar ik mee in gesprek was) heeft het inmiddels zelf ook ontdekt.

Jij betrekt het telkens specifiek op deze zaak (en doet daarbij aannamens die je presenteert als feit). Maar als je denkt dat het aantreffen van één huidschilfer valt in de categorie “ernstige bezwaren” en een voorarrest van (voorlopig) 90 dagen rechtvaardigt, dan staat dat je natuurlijk vrij.
  maandag 12 november 2018 @ 20:43:44 #154
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183109224
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 20:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Omdat er nog steeds mensen zijn die denken (of dachten) dat er geen consequenties verbonden mogen of kunnen worden aan gebruikmaken van het zwijgrecht.
In bepaalde gevallen kan zwijgrecht consequenties hebben, maar dat is pas aan de orde als de bewijslast praktisch rond is. Zwijgrecht kan nooit verschil tussen schuld en onschuld uitmaken.

In die zin is het überhaupt maar de vraag deze discussie relevant is voor deze zaak.
pi_183110406
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 00:42 schreef Za het volgende:

[..]

Het is volkomen onlogisch te denken dat Jos B. aan het vluchten was.
De zaak zou na 20 jaar bijna gaan verjaren, waarom zichzelf in de kijker spelen door vermist te raken, ook nog eens in de wetenschap dat je familie dan je DNA moet aanleveren.

Wat een kolder.

Was Jos Brech dan op de hoogte dat bij vermissing familieleden DNA moesten afgeven?
pi_183112417
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 21:24 schreef Inbox het volgende:

[..]

Was Jos Brech dan op de hoogte dat bij vermissing familieleden DNA moesten afgeven?
Moesten of mochten afgeven?
pi_183112618
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 22:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Moesten of mochten afgeven?
Niet relevant. Gaat erom dat Za feitelik zegt dat Jos Brech op de hoogte was dat bij vermissingszaken door de politie DNA wordt vergaard, even ongeacht wat er mee gedaan zou worden en dat Jos Brech daarom niet bewust vermist is geraakt danwel gevlucht is.
pi_183112639
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 22:47 schreef Inbox het volgende:

[..]

Niet relevant. Gaat erom dat Za feitelik zegt dat Jos Brech op de hoogte was dat bij vermissingszaken door de politie DNA wordt vergaard, even ongeacht wat er mee gedaan zou worden en dat Jos Brech daarom niet bewust vermist is geraakt danwel gevlucht is.
Juist wel relevant moeten is iets anders als mogen, ging blauw er al vanuit dan voor het geval ze een lijk zouden vinden, vanwaar dna?
pi_183112883
Natuurlijk is dat anders. Laat ik het anders zeggen: Za zegt dus dat Jos Brech dat de vermissing van Jos Brech onlogisch was vanuit de kant van Jos Brech, omdat dat weleens naar zn DNA zou kunnen lijden. Volgens hem was Jos Brech dus kennelijk op de hoogte over de procedures bij vermissingen. Ik betwijfel dat of durf het in ieder geval niet zo stellig te beweren als Za dat doet.

Ik acht vluchten juist wel logisch. Een verdachte wil zo lang mogelijk uit handen blijven van justitie. En Jos Brech wist echt wel dat ie wat te verklaren heeft als er daderprofiel is gevonden en dat dat best weleens van hem had kunnen zijn. Tenzij ie echt onschuldig si, maar dat geloof ik niet.
pi_183112990
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 22:56 schreef Inbox het volgende:
maar dat geloof ik niet.
Laat ik het anders stellen als jij mij 1 euro in de hand drukken doet geloof ik pas dat die erin zit als ik hem gezien heb, heb jij daar voldoende info mee?
pi_183113030
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 22:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Laat ik het anders stellen als jij mij 1 euro in de hand drukken doet geloof ik pas dat die erin zit als ik hem gezien heb, heb jij daar voldoende info mee?
Ik snap even niet wat je nu wilt zeggen, om eerlijk te zijn.
pi_183113075
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 14:44 schreef Inbox het volgende:

[..]

Wellicht.

Maar niet-zwijgen kan wel je onschuld aantonen als jij aantoonbaar niet liegt. Kennelijk kiest Jos Brech daar niet voor en kiest ie ervoor om vast te blijven zitten.

Mja, Brech zal wel beseffen dat ie jarenlang de bak indraait als ie de waarheid gaat vertellen. Dan is zwijgen idd beter; mogelijk komt ie daar dan onderuit.
Mijn strafrechtdocent vertelde ongeveer elke werkgroep dat hij ons ALTIJD zou aanraden om te zwijgen mochten we ooit verdacht worden van een strafbaar feit. Zelfs al ben je onschuldig. Elke verklaring die je aflegt kunnen ze namelijk tegen je gebruiken.

Stel je wordt verdacht van een gewapende overval. En je verklaart dat je op tijdstip x vlak voor de overstap met je scooter door een straat reed in de buurt van de plek van de gewapende overval. Dan kunnen ze dat gebruiken om aan te tonen dat jij in de buurt van het plaats delict was. Dat jij daarbij verteld dat jij je nieuwe scooter aan het uittesten was zetten ze niet in hun bewijsvoering.

Zelfs al ben je nog zo onschuldig, zwijgen is altijd beter. Altijd.

En in het geval van Jos.B waar alles er op wijst dat hij schuldig is maar er een gebrek aan bewijs lijjkt te zien, is dat natuurlijk helemaal de strategie die je als advocaat voert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Platinumgoat op 12-11-2018 23:09:32 ]
pi_183113101
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:02 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik snap even niet wat je nu wilt zeggen, om eerlijk te zijn.
Dat ik nog niks uitsluiten doe, maar ook niets insluiten doe.
pi_183113223
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:04 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Mijn strafrechtdocent vertelde ongeveer elke werkgroep dat hij ons ALTIJD zou aanraden om te zwijgen mochten we ooit verdacht worden van een strafbaar feit. Zelfs al ben je onschuldig. Elke verklaring die je aflegt kunnen ze namelijk tegen je gebruiken.


Ja, dat las ik ook op de website over politieverhoren. Wanneer zou jou docent wel adviseren om te gaan praten? Weet je dat?
Somebody that I used to know
pi_183113431
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 23:09 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, dat las ik ook op de website over politieverhoren. Wanneer zou jou docent wel adviseren om te gaan praten? Weet je dat?
Ehm .... nooit?!
pi_183113459
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Ehm .... nooit?!
als je je op noodweer wil beroepen?
pi_183113490
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Ehm .... nooit?!
Waarom nooit?
Lees echter goed na wat je tekenen doet, een woordje anders en een zin kan heel anders vallen!
Of gelezen worden, geef dan aan dat je dat niet gezegd hebt hoe het daar staan doet, zo teken je dus niet dan!
pi_183113548
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 23:09 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, dat las ik ook op de website over politieverhoren. Wanneer zou jou docent wel adviseren om te gaan praten? Weet je dat?
Nadat je een advocaat hebt, die als het goed is inzage in de processtukken vraagt, en je weet waar je precies van verdacht wordt kun je aan de hand daarvan inschatten of een verklaring je eventueel verder kan helpen. Zoals hierboven al vermeldt wordt, zijn dit voornamelijk de zaken waarin je je wil beroepen op een strafuitsluitingsgrond. Als jij namelijk iemand hebt mishandeld met tientallen getuigen dan zal je zwijgen natuurlijk niet veel helpen ;)
pi_183113550
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom nooit?
Dat is toch wat die docent adviseert (en dat was de vraag van Postbus100)?
pi_183113565
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 23:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

als je je op noodweer wil beroepen?
Dat is iets voor in de rechtbank.
pi_183113699
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is iets voor in de rechtbank.
daar dacht de advocaat van de ‘juweliersvrouw’ denk ik anders over
pi_183113729
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:23 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Nadat je een advocaat hebt, die als het goed is inzage in de processtukken vraagt, en je weet waar je precies van verdacht wordt kun je aan de hand daarvan inschatten of een verklaring je eventueel verder kan helpen. Zoals hierboven al vermeldt wordt, zijn dit voornamelijk de zaken waarin je je wil beroepen op een strafuitsluitingsgrond. Als jij namelijk iemand hebt mishandeld met tientallen getuigen dan zal je zwijgen natuurlijk niet veel helpen ;)
Ah zo. Merci :)
Somebody that I used to know
  maandag 12 november 2018 @ 23:32:29 #173
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_183113734
Kan de TT niet aangepast worden? Nu lijkt het net of er een nieuwe doorbraak is, terwijl het ondertussen gewoon oud nieuws is. Zeker als je door de AT gaat is het irritant als zoiets in NWS staat.
pi_183113764
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 23:09 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, dat las ik ook op de website over politieverhoren. Wanneer zou jou docent wel adviseren om te gaan praten? Weet je dat?
Nooit waarschijnlijk.

Of als je een vrouw van 100 bent ofzo :P Alhoewel, dan is het misschien qua zorg wel beter om vast te zitten.
pi_183113793
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom nooit?
Lees echter goed na wat je tekenen doet, een woordje anders en een zin kan heel anders vallen!
Of gelezen worden, geef dan aan dat je dat niet gezegd hebt hoe het daar staan doet, zo teken je dus niet dan!
En dit is dus wat je moet doen. Alles heeeeel goed nalezen en pas tekenen als alles klopt met wat jij zegt. Ook als dat betekent dat ze het 100x moeten aanpassen.
pi_183113822
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:34 schreef Inbox het volgende:
100x moeten aanpassen
100 keer? Al moeten ze het 1000 keer of meer doen dan.
pi_183113886
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

100 keer? Al moeten ze het 1000 keer of meer doen dan.
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

100 keer? Al moeten ze het 1000 keer of meer doen dan.
Of 1001 keer ;)
pi_183113892
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 22:39 schreef john2406 het volgende:

Moesten of mochten afgeven?
Moesten.
pi_183113898
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:39 schreef Inbox het volgende:
1000 keer of meer doen dan
1000 keer of MEER doen dan
pi_183113928
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 23:39 schreef Za het volgende:

[..]

Moesten.
Weet je wat moet, sterven moet ik ooit eens, iets anders niet, ik geef een vermissing op, als ze niet willen ga ik naar een ander bureau, als die niet willen stap ik wel een deur verder.
pi_183113990
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 21:24 schreef Inbox het volgende:

Was Jos Brech dan op de hoogte dat bij vermissing familieleden DNA moesten afgeven?
Hij had 20 jaar de tijd om het protocol bij vermissing op te zoeken indien hij schuldig was. 1 simpele internet search van 5 minuten.

Waarom zou iemand bewust vermist raken uit angst voor een DNA match, wanneer je familie verplicht is je DNA te verstrekken bij een vermissing, daar zit geen logica in.
pi_183114017
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:41 schreef john2406 het volgende:

Weet je wat moet, sterven moet ik ooit eens, iets anders niet, ik geef een vermissing op, als ze niet willen ga ik naar een ander bureau, als die niet willen stap ik wel een deur verder.
Je moet ook een foto van de vermiste verstrekken, ga je dat ook weigeren, er zijn gewoon protocollen.
pi_183114038
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 23:43 schreef Za het volgende:

[..]

Hij had 20 jaar de tijd om het protocol bij vermissing op te zoeken indien hij schuldig was. 1 simpele internet search van 5 minuten.

Waarom zou iemand bewust vermist raken uit angst voor een DNA match, wanneer je familie verplicht is je DNA te verstrekken bij een vermissing, daar zit geen logica in.
Het zou niet in me opkomen om überhaupt te denken dat ik daar rekening mee zou moeten houden. Ik zou het over het hoofd zien.
Somebody that I used to know
pi_183114080
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 23:43 schreef Za het volgende:

[..]

Hij had 20 jaar de tijd om het protocol bij vermissing op te zoeken indien hij schuldig was. 1 simpele internet search van 5 minuten.

Waarom zou iemand bewust vermist raken uit angst voor een DNA match, wanneer je familie verplicht is je DNA te verstrekken bij een vermissing, daar zit geen logica in.
Ik banjer al meer dan die 20 jaar op deze aardkloot rond. Ik heb nooit dat protocol opgezocht, noch heb ik daar behoefte aan gehad. Waarom zou Jos Brech dat wel hebben gehad?

Vermist raken uit angst omdat je weet dat je betrokken bent, dat ze naar jouw op zoek zijn en niet de bak in wilt. Genoeg criminelen zijn op de vlucht, maar niet als vermist opgegeven door famlie.

De vraag is, of Jos Brech dus op de hoogte was dat zn familie zn DNA zou moeten afstaan. Of dat ie uberhaupt gevlucht is. Ik sluit daarbij niets uit in ieder geval. Dr zijn argumenten om aan te nemen dat ie gevlucht was, maar ook genoeg om aan te nemen dat daar geen sprake van was. Zn hobby/levenswijze speelt daarbij een rol.
pi_183114099
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 23:45 schreef Za het volgende:

[..]

Je moet ook een foto van de vermiste verstrekken, ga je dat ook weigeren, er zijn gewoon protocollen.
Dan ga ik als ik een buurman of iemand wat ik ken mijn dna afgeven of een foto die ik niet hebben doe, verklaar ja nader, ik kan iemand vermissen die totaal niet in relatie met mij staat.
Laat staan familie van mij is?
Een protocol van lik mijn vestje dus dan, of gaat men er maar van uit dat het niet kan?
pi_183114217
Ik zeg zo ondertussen laat hem maar vrij, laat Karma maar zijn werk doen...

Scheelt een hoop belastingcenten. Vertrouwen in justitie is hier 0,0

Men kan hier een hoop proberen recht te lullen maar mijn huidschilfers worden nooit gevonden op een omgekeerde onderbroek op een lichaam van een dood misbruikt jongentje in een veld.
pi_183114403
In Heibloem worden/werden daar nu zaken onder de mat geveegd ja of nee?
pi_183114441
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:48 schreef Inbox het volgende:

Ik banjer al meer dan die 20 jaar op deze aardkloot rond. Ik heb nooit dat protocol opgezocht, noch heb ik daar behoefte aan gehad. Waarom zou Jos Brech dat wel hebben gehad?
Indien hij schuldig zou zijn in de zaak NV, en zou vrezen voor een DNA match, en besluit te vermist te raken (net voor de verjaring), dan heeft hij toch alle redenen om dat even op te zoeken, slechts 5 minuten werk voor iemand die 20 jaar onder de radar had weten te blijven.
pi_183114494
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:48 schreef john2406 het volgende:

Dan ga ik als ik een buurman of iemand wat ik ken mijn dna afgeven of een foto die ik niet hebben doe, verklaar ja nader, ik kan iemand vermissen die totaal niet in relatie met mij staat.
Laat staan familie van mij is?
Een protocol van lik mijn vestje dus dan, of gaat men er maar van uit dat het niet kan?
Waarom zou je je buurman of iemand die je niet kent als vermist opgeven?
Mensen hebben het recht te verdwijnen.

Mocht je iemand als vermist opgeven omdat hij een gevaar is voor zichzelf of er sprake is van verdachte omstandigheden, zul je als familie bepaalde zaken moeten aanleveren, ook nog binnen een bepaald tijdsbestek.
pi_183114524
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:15 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom zou je je buurman of iemand die je niet kent als vermist opgeven?
Mensen hebben het recht te verdwijnen.

Mocht je iemand als vermist opgeven omdat hij een gevaar is voor zichzelf of er sprake is van verdachte omstandigheden, zul je als familie bepaalde zaken moeten aanleveren, ook nog binnen een bepaald tijdsbestek.
En als je niet weet of die persoon familie heeft of zelfs had, dan mag ik die persoon niet als vermist opgeven, kan wel eens dood in de/zijn woning liggen?
pi_183114531
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 23:46 schreef Postbus100 het volgende:

Het zou niet in me opkomen om überhaupt te denken dat ik daar rekening mee zou moeten houden. Ik zou het over het hoofd zien.
Maar indien je een kind zou hebben misbruikt en om het leven gebracht, en daarbij je DNA achtergelaten, dan zou je zoiets niet over het hoofd zien.
pi_183114536
Wat dan wachten dat meneer/mevrouw/juffrouw/jongeman agent vindt dat het genoeg stinken doet?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2018 00:19:44 ]
pi_183114570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:17 schreef john2406 het volgende:

En als je niet weet of die persoon familie heeft of zelfs had, dan mag ik die persoon niet als vermist opgeven, kan wel eens dood in de/zijn woning liggen?
We verzanden in een OT discussie.
Jos B is als vermist opgegeven door zijn zus, en zij heeft volgens protocol zijn DNA aangeleverd.
Jos B wist dat hij zussen had toen hij "vermist raakte" en kon gevoeglijk aannemen dat deze procedure in werking zou worden gesteld.

Dat hij bewust vermist raakte om DNA afgifte te voorkomen is dus nogal waanzin. MO
pi_183114594
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:15 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom zou je je buurman of iemand die je niet kent als vermist opgeven?
Mensen hebben het recht te verdwijnen.

Mocht je iemand als vermist opgeven omdat hij een gevaar is voor zichzelf of er sprake is van verdachte omstandigheden, zul je als familie bepaalde zaken moeten aanleveren, ook nog binnen een bepaald tijdsbestek.
Nog tips hoe ik mijn recht te verdwijnen kan gebruiken voor de belastingdienst, zodat ik nooit meer een cent aan ze hoef af te dragen?
pi_183114628
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:25 schreef Inbox het volgende:

[..]

Nog tips hoe ik mijn recht te verdwijnen kan gebruiken voor de belastingdienst, zodat ik nooit meer een cent aan ze hoef af te dragen?
Geen schuld van/aan DUO?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2018 00:28:48 ]
pi_183114637
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:18 schreef Za het volgende:

[..]

Maar indien je een kind zou hebben misbruikt en om het leven gebracht, en daarbij je DNA achtergelaten, dan zou je zoiets niet over het hoofd zien.
Dan lijkt me googlen op plaatsen om naartoe onder te duiken, relevanter..
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Geen schuld van/aan DUO?
Nee.
pi_183114650
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:25 schreef Inbox het volgende:

Nog tips hoe ik mijn recht te verdwijnen kan gebruiken voor de belastingdienst, zodat ik nooit meer een cent aan ze hoef af te dragen?
Je bent belastingplichtig en hebt het recht te verdwijnen. In die volgorde.
pi_183114699
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:29 schreef Inbox het volgende:

Dan lijkt me googlen op plaatsen om naartoe onder te duiken, relevanter..
Waarom?
De verjaring stond voor de deur, hij woonde in Frankrijk en was niet verplicht DNA af te staan verder.
Zonder zijn "verdwijning" was deze aandacht niet op hem gevestigd geweest en evenmin DNA aangeleverd.
pi_183114761
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:21 schreef john2406 het volgende:
Lees echter goed na wat je tekenen doet, een woordje anders en een zin kan heel anders vallen!
Of gelezen worden, geef dan aan dat je dat niet gezegd hebt hoe het daar staan doet, zo teken je dus niet dan!
Dit soort verhoren worden opgenomen op toonband, daar hoeft Jos niet voor te tekenen. Het zal niet de eerste keer zijn dat later in de rechtbank verklaringen à decharge weggelaten zijn.
pi_183114776
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:25 schreef Inbox het volgende:

[..]

Nog tips hoe ik mijn recht te verdwijnen kan gebruiken voor de belastingdienst, zodat ik nooit meer een cent aan ze hoef af te dragen?
Gewoon voor 1 december schriftelijk je abonnement opzeggen per 1-1-2019.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')