abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183442179
Yeah, ons bod voor een huis is geaccepteerd. Binnenkort het contract tekenen :) *O*

Weet iemand misschien het volgende?
De prijs die we betalen ligt boven de NHG grens van 2018 maar onder die van 2019. Dat zou aardig wat schelen op de hypotheekrente.

Weet iemand welke datum bepalend is? Die van koopovereenkomst, wanneer je hypotheek afsluit of wanneer je in het huis intrekt?

Misschien moeten we anders een paar weken treuzelen :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  donderdag 29 november 2018 @ 17:58:33 #102
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_183443171
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:12 schreef MaxC het volgende:
Yeah, ons bod voor een huis is geaccepteerd. Binnenkort het contract tekenen :) *O*

Weet iemand misschien het volgende?
De prijs die we betalen ligt boven de NHG grens van 2018 maar onder die van 2019. Dat zou aardig wat schelen op de hypotheekrente.

Weet iemand welke datum bepalend is? Die van koopovereenkomst, wanneer je hypotheek afsluit of wanneer je in het huis intrekt?

Misschien moeten we anders een paar weken treuzelen :P
De datum waarop je definitieve hypotheekaanvraag wordt verstuurd naar de hypotheekverstrekker. Aldus de koper van ons huis die vandaag het voorlopig koopcontract heeft ondertekend ( *O* ) en zich in dezelfde situatie bevindt.
pi_183562889
Gisteren bericht gekregen dat er op de beoogde basisschool plek is voor onze dochter! Toch een zorg minder. in januari gaan we er met haar kijken om te zien of zij het ook ziet zitten daar. Zij heeft de laatste stem.

Langzamerhand begin ik me te verheugen op het nieuwe jaar. De stress van al die gedwongen keuzes en het almaar niet passeren van de woning is weggeëbd en ik heb zin om me in de wat rustigere tijd vanaf januari te verdiepen in de verschillende dingen die we nog moeten en willen uitzoeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 december 2018 @ 10:37:05 #104
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_183563156
Wat fijn miss!

Hier begint het ook een beetje te komen. Ons huidige huis is dus verkocht en nu gaan de weken in waarin zij de tijd hebben om hun financiering rond te krijgen. Alle vertrouwen gelukkig dat dit goed gaat komen.

Ons nieuwe huis begint ook aardig vorm te krijgen, ze zijn nu bijna klaar met de buitenkant (buitenmuren en kozijnen) van de begane grond en 1e verdieping. Hopelijk zetten ze nog even door en hebben we ook straks een 2e verdieping en dak voordat het echt koud wordt.
  donderdag 6 december 2018 @ 10:40:29 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183563197
Fijn Miss Sly en Tante Soesa, als dingen op hun plek beginnen te vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183563285
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat fijn miss!

Hier begint het ook een beetje te komen. Ons huidige huis is dus verkocht en nu gaan de weken in waarin zij de tijd hebben om hun financiering rond te krijgen. Alle vertrouwen gelukkig dat dit goed gaat komen.

Ons nieuwe huis begint ook aardig vorm te krijgen, ze zijn nu bijna klaar met de buitenkant (buitenmuren en kozijnen) van de begane grond en 1e verdieping. Hopelijk zetten ze nog even door en hebben we ook straks een 2e verdieping en dak voordat het echt koud wordt.
Fijn dat het vorm begint te krijgen! Dat is zo leuk aan een nieuwbouwhuis, als je eenmaal zover bent.

Welk project hebben jullie een huis?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183563311
De aankoop is 100% klaar om te gaan, de verkoop is er bijna, en de kopers gaan vandaag kijken of het volgens hun vertegenwoordiging nog mogelijk is om voor de kerst te verhuizen.... :o ze willen iig wel heel graag voor kerst al over zijn... :o
Ja doei.
  donderdag 6 december 2018 @ 10:48:20 #108
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_183563331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Fijn dat het vorm begint te krijgen! Dat is zo leuk aan een nieuwbouwhuis, als je eenmaal zover bent.

Welk project hebben jullie een huis?
Ik DM je even :)

Motorbloempje, jeej! *O*
pi_183563371
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat fijn miss!

Hier begint het ook een beetje te komen. Ons huidige huis is dus verkocht en nu gaan de weken in waarin zij de tijd hebben om hun financiering rond te krijgen. Alle vertrouwen gelukkig dat dit goed gaat komen.

Ons nieuwe huis begint ook aardig vorm te krijgen, ze zijn nu bijna klaar met de buitenkant (buitenmuren en kozijnen) van de begane grond en 1e verdieping. Hopelijk zetten ze nog even door en hebben we ook straks een 2e verdieping en dak voordat het echt koud wordt.
Oh, nieuwbouw? :D Dat is ook zo afwachten en spannend! Hopelijk blijft het weer ook goed!
Ja doei.
  donderdag 6 december 2018 @ 10:53:38 #110
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_183563405
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, nieuwbouw? :D Dat is ook zo afwachten en spannend! Hopelijk blijft het weer ook goed!
Ja, je hebt echt heeeeel veeeeel geduld nodig. Niet mijn sterkste kant helaas ;) maar het is wel erg leuk om zo je huis gebouwd te zien worden.

We hebben wel het geluk dat als alles gaat zoals gepland we niet tussentijds nog hoeven te verhuizen :), kunnen in onze huidige woning blijven wonen tot september (verwachte oplevering is juni-juli).
  donderdag 6 december 2018 @ 10:54:55 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183563420
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
De aankoop is 100% klaar om te gaan, de verkoop is er bijna, en de kopers gaan vandaag kijken of het volgens hun vertegenwoordiging nog mogelijk is om voor de kerst te verhuizen.... :o ze willen iig wel heel graag voor kerst al over zijn... :o
OMG :o *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183563981
Wat goed, Motorbloempje!

Even een update.
We hebben na enige stress ons huis verkocht voor de vraagprijs en we leveren het huis half januari op. Op 29 november zijn we verhuisd naar ons nieuwe huis. En dat ging dus allemaal op een voor ons typische manier. Alhoewel we al maanden wisten dat het eraan zat te komen, hebben we alles op het laatste moment geregeld en besloten: de inrichting, maar ook de keuze om de vloerbedekking eruit te halen en toch een nieuwe vloer te laten leggen, het schilderwerk, zowel binnen als buiten, meubels, de verhuizer. Alles in een maandje gedaan, :o , :P . Gelukkig dus een aannemer kunnen vinden en iemand die de vloer kon leggen. Vervelend was wel dat er nog veel plintjes gedaan moesten worden en ook moest in de bijkeuken en de werkkamer de vloer nog worden gelegd waardoor dus juist de enorme hoeveelheid dozen bestemd voor die ruimtes (boeken, voorraad etc.) de eerste dagen in de woonkamer gezet moesten worden. Nu is die woonkamer wel huge, dus dat scheelde.

We zijn wel heel erg blij en de kinderen ook. Met het huis, zo ruim en fijn ingedeeld. De omgeving: we kijken uit op water, horen ganzen en eenden ipv scooters ( :') ), de school die voelt als een warm bad voor onze dochter. En de nabijheid van bos en strand. O+ .

Nu wat foto's.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_183564102
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
De aankoop is 100% klaar om te gaan, de verkoop is er bijna, en de kopers gaan vandaag kijken of het volgens hun vertegenwoordiging nog mogelijk is om voor de kerst te verhuizen.... :o ze willen iig wel heel graag voor kerst al over zijn... :o
Dat is drie weken :o
Redden jullie dat ook?

Fijn dat er vooruitgang is!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183564121
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:23 schreef Franny_G het volgende:
Wat goed, Motorbloempje!

Even een update.
We hebben na enige stress ons huis verkocht voor de vraagprijs en we leveren het huis half januari op. Op 29 november zijn we verhuisd naar ons nieuwe huis. En dat ging dus allemaal op een voor ons typische manier. Alhoewel we al maanden wisten dat het eraan zat te komen, hebben we alles op het laatste moment geregeld en besloten: de inrichting, maar ook de keuze om de vloerbedekking eruit te halen en toch een nieuwe vloer te laten leggen, het schilderwerk, zowel binnen als buiten, meubels, de verhuizer. Alles in een maandje gedaan, :o , :P . Gelukkig dus een aannemer kunnen vinden en iemand die de vloer kon leggen. Vervelend was wel dat er nog veel plintjes gedaan moesten worden en ook moest in de bijkeuken en de werkkamer de vloer nog worden gelegd waardoor dus juist de enorme hoeveelheid dozen bestemd voor die ruimtes (boeken, voorraad etc.) de eerste dagen in de woonkamer gezet moesten worden. Nu is die woonkamer wel huge, dus dat scheelde.

We zijn wel heel erg blij en de kinderen ook. Met het huis, zo ruim en fijn ingedeeld. De omgeving: we kijken uit op water, horen ganzen en eenden ipv scooters ( :') ), de school die voelt als een warm bad voor onze dochter. En de nabijheid van bos en strand. O+ .

Nu wat foto's.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ziet er sfeervol uit, mooie vloeren! Ik vind de VT-wonen kleuren wel mooi.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 december 2018 @ 11:32:53 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183564151
Wat ziet het er mooi uit Franny! Fijn dat jullie over zijn en dat jullie oude huis verkocht is! *O*

En MoBlo, ik duim! :Y *O* Wat zou dat lekker zijn zeg! :Y

Wij zijn gisteren bij een huis gaan kijken en willen waarschijnlijk wel een bod uit gaan brengen. Het is lekker rum in vergelijking met wat we nu hebben, onder andere omdat het heel hoog is en we dus in de punt van de 'waskamer' op zolder een vliering zouden willen maken waar we dan alle kampeerzooi etc. op kunnen bergen. Nu nog even bedenken wat voor bod we neer gaan leggen...
Spannend toch weer. De afwerking viel ons hier en daar wat tegen. Niks dat we zelf niet zouden kunnen aanpassen hoor, maar eigenlijk wilden we dat niet, maar ja, als mijn eigen bedrijf volgend jaar nog niet meteen als een razende loopt kan ik daar mooi mijn tijd aan besteden. ;)

Ik laat het wel weten als we een bod gedaan hebben. ;)

Verder druk bezig, we willen toch echt het huidige huis voor het eind van de maand in de verkoop hebben. ;)
***
pi_183564254
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:32 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ziet het er mooi uit Franny! Fijn dat jullie over zijn en dat jullie oude huis verkocht is! *O*

En MoBlo, ik duim! :Y *O* Wat zou dat lekker zijn zeg! :Y

Wij zijn gisteren bij een huis gaan kijken en willen waarschijnlijk wel een bod uit gaan brengen. Het is lekker rum in vergelijking met wat we nu hebben, onder andere omdat het heel hoog is en we dus in de punt van de 'waskamer' op zolder een vliering zouden willen maken waar we dan alle kampeerzooi etc. op kunnen bergen. Nu nog even bedenken wat voor bod we neer gaan leggen...
Spannend toch weer. De afwerking viel ons hier en daar wat tegen. Niks dat we zelf niet zouden kunnen aanpassen hoor, maar eigenlijk wilden we dat niet, maar ja, als mijn eigen bedrijf volgend jaar nog niet meteen als een razende loopt kan ik daar mooi mijn tijd aan besteden. ;)

Ik laat het wel weten als we een bod gedaan hebben. ;)

Verder druk bezig, we willen toch echt het huidige huis voor het eind van de maand in de verkoop hebben. ;)
Spannend hoor! Het is heel gaaf, maar man wat een gedoe allemaal. :') . Veel succes!!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 6 december 2018 @ 11:38:47 #117
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_183564269
Ziet er mooi uit Franny, en ik vind de kleur op de muur ook erg mooi!

Spannend BE, zowel het evt nieuwe huis als jullie eigen huis in de verkoop! Ik vond het verkoop-je-huis traject behoorlijk spannend. En we kregen zo enorm veel interesse in ons huis, heel bijzondere ervaring. Mensen die gewoon naar binnen staan de gluren, constant langzaam rijdende auto’s voor ons huis, mensen die aan de overkant van de straat naar ons huis staan te loeren... heel bizar. Zo bijzonder is ons huis echt niet namelijk. De makelaar kreeg ook tot gister nog iedere dag mailtjes en telefoontjes over ons huis en het is inmiddels ruim 4000x bekeken op funda. Iedereen uit de buurt kent nu ook onze woning van binnen en van buiten, ook al een gek gevoel :o :P
  donderdag 6 december 2018 @ 11:45:54 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183564412
:D Dat is wel heel bizar inderdaad!

Maar ja, wij maken ons toch best zorgen nog om de verkoop. 3 jaar geleden kregen we een adviesprijs die 50.000 euro lager ligt dan wat ze nu zeggen! :o Echt bizar.
Dus wij zijn echt heel benieuwd.
***
  donderdag 6 december 2018 @ 11:48:08 #119
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_183564448
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:45 schreef Brighteyes het volgende:
:D Dat is wel heel bizar inderdaad!

Maar ja, wij maken ons toch best zorgen nog om de verkoop. 3 jaar geleden kregen we een adviesprijs die 50.000 euro lager ligt dan wat ze nu zeggen! :o Echt bizar.
Dus wij zijn echt heel benieuwd.
Wat een verschil :o. Wij hebben een prijs voor het huis gekregen die ook bizar te noemen is. Ik durf het ook bijna niet te geloven :’). Ons huis is er in 9 jaar ¤61.000 op vooruit gegaan...
  donderdag 6 december 2018 @ 11:49:56 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183564472
Wat een geld he! Niet normaal, maar wel fijn.
Voor ons betekende het toen 'geen optie' en nu zouden we gewoon nog zelfs een klein beetje overwaarde hebben. Echt bizar!
***
  donderdag 6 december 2018 @ 11:51:32 #121
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_183564507
Voor ons is het fantastisch ja! Ik denk alleen ook vaak aan onze (jonge) kopers, hun huis staat in feite direct onder water. Lastig hoor :{ .
pi_183564531
Het is inderdaad bizar maar ook soms moeilijk te voorspellen. Wij hadden dus helemaal niet veel kijkers en daar kreeg ik het toch benauwd van, vooral toen de eerste kopers afhaakten.

Terwijl er in DH toch woningnood is, maar wij zaten denk ik net in een prijsklasse die voor veel mensen niet haalbaar is en met een woning die net niet aantrekkelijk genoeg was? Beetje zo er tussen in, 'net niet'. In ieder geval, ik begon me op een gegeven moment een beetje zorgen te maken. Maar we hebben het uiteindelijk ook echt met veel winst verkocht, voor de vraagprijs dus die vrij hoog was, en dat komt voornamelijk omdat mijn vriend het al in 2001 heeft gekocht en er sowieso een grote stijging is geweest sindsdien.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 6 december 2018 @ 11:56:17 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183564620
Dat is dan wel even spannend idd Franny. :Y Maar wel goed verkocht uiteindelijk toch. ^O^

Wij hebben een jaren '30 woning van +/-115m2 met (wrsch) vraagprijs 200.000. Dat is best een gunstige prijsklasse als ik het verloop in de straat en op Funda bezie.
We gaan het meemaken binnenkort. ;)
***
  donderdag 6 december 2018 @ 11:57:33 #124
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_183564647
Daar was ik ook bang voor bij ons Franny. Iedereen zei maar: ohh, dat huis ben je zo kwijt! Maar de pessimist in mij zei steeds: wacht nou maar, je zal het net zien.

En de eerste bezichtigingen waren ook helemaal
niet mega positief. Een paar afhakers, een paar twijfelaars en 1 bod, de vraagprijs en we moesten er in mei uit. Dat was de score na dag 1 toen werd ik wel nerveus. Maar ons geluk was dat we nog 13 kijkers te gaan hadden toen. Dag 2 was gelukkig een stuk positiever maar alsnog maar 1 bod. Wel een megabod :P maar toch! Dag 3 is niet eens meer doorgegaan. Het blijft toch afwachten.
pi_183564698
Bij ons in de wijk was de prijsstijging echt gigantisch, al vergeleken met verkopen een jaar eerder: in 2017 gingen huizen voor een ton minder weg dan in 2018 :o Echt bizar!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 december 2018 @ 12:07:11 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183564818
Wauw! :o
***
  donderdag 6 december 2018 @ 12:09:32 #127
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_183564841
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:56 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is dan wel even spannend idd Franny. :Y Maar wel goed verkocht uiteindelijk toch. ^O^

Wij hebben een jaren '30 woning van +/-115m2 met (wrsch) vraagprijs 200.000. Dat is best een gunstige prijsklasse als ik het verloop in de straat en op Funda bezie.
We gaan het meemaken binnenkort. ;)
Dat is een heel gunstige verkoopprijs! Klinkt zo ‘op het oog ;) ‘ nog als laag. Dat gaat vast goedkomen :)

Miss, wat bizar toch :X
pi_183565100
Die prijsklasse is heel gunstig, denk ik, dan is het zo weg volgens mij, maar ik vind het inderdaad ook een lage prijs voor het type woning en de oppervlakte? Zijn er soortgelijke huizen de laatste tijd verkocht in jullie buurt?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_183565114
Het zou intens krap worden, en als het tussen Kerst en Oud en Nieuw wordt dan ben ik 'alleen', omdat Mr.Mo moet werken donderdag, vrijdag, en maandag na kerst. :X :') maar we huren wel een verhuisbedrijf in als het goed is en kan kijken of er wat vrienden beschikbaar zijn. Anders wordt het papier-exchange voor kerst en eerste week van januari ofzo, hopelijk...

Hangt ook af van onze verkopers of zij denken in 2.5 weken tijd een huis te kunnen regelen en daar intrekken (ze gaan tijdelijk particulier huren).

Ik zit nu de hele dag naar m'n email en telefoon te staren... :X :@
Ja doei.
  donderdag 6 december 2018 @ 13:09:14 #130
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_183565542
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:48 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wat een verschil :o. Wij hebben een prijs voor het huis gekregen die ook bizar te noemen is. Ik durf het ook bijna niet te geloven :’). Ons huis is er in 9 jaar ¤61.000 op vooruit gegaan...
Bizar he... Mijn oude huis werd 2,5 jaar geleden nog 75k minder getaxeerd...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 6 december 2018 @ 13:12:41 #131
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_183565591
Wij zijn aan het wachten op de sleutel... Nog 13 nachtjes slapen......

De koper heeft gisteren de bankgarantie gestort, dus dat loopt ook allemaal voorspoedig *O*
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 6 december 2018 @ 13:21:30 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183565719
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:30 schreef Franny_G het volgende:
Die prijsklasse is heel gunstig, denk ik, dan is het zo weg volgens mij, maar ik vind het inderdaad ook een lage prijs voor het type woning en de oppervlakte? Zijn er soortgelijke huizen de laatste tijd verkocht in jullie buurt?
Deze is net weg:
https://www.funda.nl/koop/gouda/huis-40821762-kievitstraat-43/
Dat is de straat haaks op waar wij wonen. Deze is ietsje kleiner, maar heeft een voortuin, die hebben wij niet. En veel kunststof en ziet er zeer gelikt uit.
Vraagprijs was 209, dat zullen ze er ook voor gekregen hebben gok ik.

https://www.funda.nl/koop/gouda/huis-40842656-koekoekstraat-63/
En deze ligt iets verderop. Stuk kleiner maar hoog afwerkniveau, mooie keuken en badkamer.

Onze badkamer is trws ook 2 jaar oud, maar wij hebben geen tweede toilet.

Ik denk dat 200.000 een mooie richtprijs is om mee te starten en te zien wat er gaat gebeuren.
Het is een wijk met hier en daar funderingsonzekerheden, dat maakt het wel spannend.
***
pi_183566091
Huizen van 2 ton vliegen weg.

Ons huis was in twee jaar tijd 30.000 euro gestegen in waarde. En als we het nu zouden verkopen zou het waarschijnlijk nog meer waard zijn.

Maargoed die wijk is dan ook een gekkenhuis. We hadden al een bod liggen voor de makelaar langs geweest was :')
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 6 december 2018 @ 13:54:15 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183566291
Manlief heeft wat heen en weer gebeld met de makelaar, het bleek dat de mechanische afzuiging helemaal weggehaald was. De buizen zitten er wel, de motor niet meer.
Een nieuwe erin is niet zo heel duur, maar wel gedoe, dat gaan de bewoners nu iig regelen. Aangezien de knop ook weg is gaat het met een soort afstandsbediening dan.

En dan gaat hij dus over een uurtje terugbellen en een bod neerleggen. :o Spannend! Stiekem wil ik het toch wel heel gaag geloof ik. Ondanks spuuglelijke oranje linoleum trap met industriele rubberen profielen erop. :D

*fingers crossed! :o
***
pi_183566723
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
Manlief heeft wat heen en weer gebeld met de makelaar, het bleek dat de mechanische afzuiging helemaal weggehaald was. De buizen zitten er wel, de motor niet meer.
Een nieuwe erin is niet zo heel duur, maar wel gedoe, dat gaan de bewoners nu iig regelen. Aangezien de knop ook weg is gaat het met een soort afstandsbediening dan.

En dan gaat hij dus over een uurtje terugbellen en een bod neerleggen. :o Spannend! Stiekem wil ik het toch wel heel gaag geloof ik. Ondanks spuuglelijke oranje linoleum trap met industriele rubberen profielen erop. :D

*fingers crossed! :o
Die trap is te fixen spannend!
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 6 december 2018 @ 14:28:38 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183566811
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Deze is net weg:
https://www.funda.nl/koop/gouda/huis-40821762-kievitstraat-43/
Dat is de straat haaks op waar wij wonen. Deze is ietsje kleiner, maar heeft een voortuin, die hebben wij niet. En veel kunststof en ziet er zeer gelikt uit.
Vraagprijs was 209, dat zullen ze er ook voor gekregen hebben gok ik.

https://www.funda.nl/koop/gouda/huis-40842656-koekoekstraat-63/
En deze ligt iets verderop. Stuk kleiner maar hoog afwerkniveau, mooie keuken en badkamer.

Onze badkamer is trws ook 2 jaar oud, maar wij hebben geen tweede toilet.

Ik denk dat 200.000 een mooie richtprijs is om mee te starten en te zien wat er gaat gebeuren.
Het is een wijk met hier en daar funderingsonzekerheden, dat maakt het wel spannend.
Ik verwacht dat dat probleemloos gehaald gaat worden, zeker als de boel gewoon netjes en strak is.
Als mensen niet hoeven te verbouwen dan is die prijs voor heel veel mensen haalbaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 december 2018 @ 18:25:58 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183570672
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik verwacht dat dat probleemloos gehaald gaat worden, zeker als de boel gewoon netjes en strak is.
Als mensen niet hoeven te verbouwen dan is die prijs voor heel veel mensen haalbaar.
Onze keuken is wel oud, laatjes die niet helemaal vastzitten enzo... Maar goed, we shall see.

Bod is gedaan en toen werd het stil en bijten wij nagels. :D
***
  donderdag 6 december 2018 @ 18:41:17 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183570885
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 18:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Onze keuken is wel oud, laatjes die niet helemaal vastzitten enzo... Maar goed, we shall see.

Bod is gedaan en toen werd het stil en bijten wij nagels. :D
Succes!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 december 2018 @ 19:53:33 #139
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_183572043
Spannend BE! Duimen!
pi_183575501
Badkamerradiator past net :% we moeten wel de vensterbank weghalen en het muurtje bij de ramen wat ophogen en de radiator komt een stukje naast de wc te hangen lekker warm savonds ~:)
  vrijdag 7 december 2018 @ 08:53:07 #141
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_183579305
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:21 schreef Brighteyes het volgende:

Het is een wijk met hier en daar funderingsonzekerheden, dat maakt het wel spannend.
Heb je zelf ooit een inspectie laten doen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 7 december 2018 @ 08:55:15 #142
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_183579333
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
Spannend BE! Duimen!
Dit :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_183579766
En be?
pi_183587699
De vertegenwoordiging van de verkopende partij doet niet aan exchanges en completions tussen 14 december en 1 januari :') dus nu wordt het wrsch exchange volgende week, met officiele overdracht op :') 2 :') januari :')
Ja doei.
pi_183587728
Wat een vastgoednieuws hier allemaal, gefeliciteerd!

Ik kan echt niet meer wachten tot verhuizen...!
  Moderator vrijdag 7 december 2018 @ 16:49:53 #146
5428 crew  miss_sly
pi_183587736
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 18:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Onze keuken is wel oud, laatjes die niet helemaal vastzitten enzo... Maar goed, we shall see.

Bod is gedaan en toen werd het stil en bijten wij nagels. :D
Weet je al iets?
Spannend dit!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 december 2018 @ 17:54:52 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183589007
De makelaar belde om 16.10, toen zat manlief in de sauna. ;)
Nu net contact gehad. Wij boden 305, zij willen 311, want dat heeft het huis van de buren vorige week opgebracht. Maar die was wel beter afgewerkt boven.
Wij hebben 308 teruggelegd...

Spannend!!! :o
***
  Moderator vrijdag 7 december 2018 @ 18:02:42 #148
5428 crew  miss_sly
pi_183589122
Aah, zenuwslopend he?s
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 december 2018 @ 18:43:46 #149
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_183589825
ik ga nooit meer zelf stucen, tis een jaar geleden dat we het gedaan hebben en het ziet er nog steeds prachtig uit maar man man man wat een tyfus bende
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  vrijdag 7 december 2018 @ 20:40:17 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183592918
Argh!!! Wat een stress! :o
Nog niks... hopelijk morgen dan.

Wel hebben we nu de geest gekregen vwb ons huidige huis en we gaan echt even keihard aan de slag dit weekend, het is geen misschien meer, we willen echt verhuizen. ;)
***
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')