abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 15:12:23 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183062328
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:11 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ik reageerde met een stopopargument op een stropopargument, dat was mijn punt nu juist.
ja dat was dus geen stropop
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183062337
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat was dus geen stropop
Ja dus wel.
1 + 1 = blauw
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 15:26:27 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183062581
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:12 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ja dus wel.
nee natuurlijk niet

de stelling is dit:
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Vergeet het maar; volgens een deel van die zeikers is Piet an sich gewoon het probleem. Piet moet gewoon verdwijnen omdat zijn personage GEBASEERD is op een zwarte slaaf. Dan maakt het niet uit of je hem roetvegen geeft of hem pimpelpaars schildert met gouden stipjes; hij staat nog steeds symbool voor slavernij. (In z'n Spaanse edelmankostuum. :') )


mijn reactie is ja daarom begrijp ik ook niet dat mensen roetveegpiet als oplossing zien

want:
A: hij heeft nog steeds alle kwalijke eigenschappen
B: hij is niet meer zwart

geen van de partijen kan hiermee leven

dan kun je roepen 'jamaar de kinderen, maar die doen niet mee in deze discussie, die vinden zwarte piet ook prima en gele en stroopwafelpiet ook' ergo ... stropopje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 10 november 2018 @ 15:31:05 #184
74056 crew  ToT
pi_183062677
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet

de stelling is dit:

[..]

mijn reactie is ja daarom begrijp ik ook niet dat mensen roetveegpiet als oplossing zien

want:
A: hij heeft nog steeds alle kwalijke eigenschappen
B: hij is niet meer zwart

geen van de partijen kan hiermee leven

dan kun je roepen 'jamaar de kinderen, maar die doen niet mee in deze discussie, die vinden zwarte piet ook prima en gele en stroopwafelpiet ook' ergo ... stropopje
De mensen die de traditie in ere willen houden zijn er voornamelijk op tegen omdat de Nederlandse identiteit meer en meer aan het afbrokkelen is en een groepje chronisch gekwetsten steeds meer en meer hun zin wil hebben.
Als zelfs roetveegpieten racistisch zijn, moet de Piet dus helemaal verdwijnen of echt compleet veranderd worden, en daarmee moet het hele Sinterklaasfeest volledig op de schop.Ook de goedheiligman zelf zal waarschijnlijk moeten veranderen.
Dit bovenop dat straatnamen moeten veranderen (laatst was er ook iets van een straatnaam van een "racistische" Nederlander van vroeger die veranderd werd naar één of andere islamitische kapitein?), het verdwijnen van de negerzoenen als naam (hoewel dat een publiciteitsstunt was, blijft het niet onopgemerkt) enz.
pi_183062686
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet

de stelling is dit:

[..]

mijn reactie is ja daarom begrijp ik ook niet dat mensen roetveegpiet als oplossing zien

want:
A: hij heeft nog steeds alle kwalijke eigenschappen
B: hij is niet meer zwart

geen van de partijen kan hiermee leven

dan kun je roepen 'jamaar de kinderen, maar die doen niet mee in deze discussie, die vinden zwarte piet ook prima en gele en stroopwafelpiet ook' ergo ... stropopje
Het begint al met de fout dat hij geen slaaf was, niet volgens de vertelling van Schenkman en niet volgens de eeuwenoude heidense vertelling.

Daar bovenop stel jij dat roetpiet voor niemand leuk zou zijn, wat een karikatuur is van de werkelijke stelling.

Je gooit een stropop op een stropop, waar ik voor de grap nóg een stropop op gooide.

Wel heel traditioneel in de geest van sinterklaas, die stropoppen. :)
1 + 1 = blauw
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 15:34:30 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183062725
nee die van jou was echt de enige stropop hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183062762
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 07:40 schreef Kamina het volgende:
Nee hoor, de traditie zoals nu is net aan 30 jaar oud, dat weet je zelf ook. Je schreef zelf net nog dat de traditie van nu zo jong is. En die verandert nu weer.

En dat zwarte gezicht is niet constant, hoevaak je ook naar die strohalm probeert te reiken. Kijk als voorbeeld alleen al naar Zwarte Klaas met zijn roetvegen.

En stop aub met ook deze discussie te verpesten door me voor alles en nog wat uit te maken. Ik kan het bovendien niet terug doen dus dat is niet fair.
Als je bullshit wilt uitkramen in plaats van een discussie voeren, kun je dan in ONZ gaan zitten of zo? :')

De huidige traditie is meer dan 150 jaar oud; langer dan Koningsdag, dat teruggaat naar 1885 en ook als een onomstreden traditie te boek staat. De werkelijke herkomst van Sinterklaas en Zwarte Piet gaat nog veel, veel verder terug in de tijd.

Door de jaren heen zijn zaken veranderd op basis van maatschappelijk draagvlak. Het zijn namelijk burgers die de traditie vieren en dus ook vormgeven. Als er in Nederland een breed gedeelde opvatting bestond dat Zwarte Piet er anders moet gaan uitzien, dan vindt die verandering vanzelf plaats.

De realiteit is echter dat het gaat om een klein groepje extreem-linkse beroepsactivisten, aangevuld met Social Justice Warriors en andere "weldenkende" types. De steun voor hun ideeën is zeer gering. En zoals met verschillende voorbeelden is bewezen: het gaat ze nooit ver genoeg. Hierna moet Sinterklaas van het paard af en in de rolstoel. En daarna wordt Klaas vervangen door Klazien: https://wnl.tv/2018/11/06/sinterklaas-iemand-in-rolstoel/

Ik heb jaren geleden eens een satirisch stukje geschreven in een ONZ-topic: ONZ / Schrijf je eigen The Onion/De Speld verhaal. Inmiddels begint het hoe langer hoe meer op de waarheid te lijken. Compleet van het padje, dat volk. Niet de mensen die vasthouden aan de traditie en Zwarte Piet, maar deze beroepsactivisten en hun politiek-correcte fanclub zijn degenen die het Sinterklaasfeest kapotmaken.

Eigenlijk zou het recht om feesten en tradities te vieren in één adem genoemd moeten worden het het recht om te demonstreren. Wie het verstoort, wordt opgepakt en strafrechtelijk vervolgd.
pi_183063904
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2018 16:23 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Daarmee vat je de idioterie die je hier neerpent inderdaad mooi samen.
Makkelijk hè? Niet ingaan op de inhoud.

Maar goed.

Ga eens onder de mensen, ga ze zonder ingenomen en sturend standpunt eens vragen naar hun mening

En neem dan natuurlijk ook zeker de gekleurde medemens mee in je vragenronde.

Ik ken er meerdere: (goede) vrienden, kennissen en collega's.

O.a. nogal wat Turken, een Eritreeër, een Peruaan, 3 Marokkanen, een Surinaams echtpaar en 2 mannelijke witte collega's getrouwd met zwarte (zo zeggen de dames het zelf) vrouwen.

Kun je raden wat deze gekleurde, bruine en zwarte mannen en de koppels (met zwarte vrouwen, zo zeggen de dames het zelf)) van de deze hysterische idioterie rondom Zwarte Piet vonden meteen al toen de kwestie begon te spelen?

Maar ik vrees dat hun meningen niet ertoe doen bij mensen zoals jij.

Ze ZULLEN en MOETEN TEGEN zijn.

Ik zou zeggen : accepteer dat een meerderheid er geen probleem mee heeft, vier het zelf anders : met gele, rode of regenboogpieten / of vier het helemaal niet en ga barbecueën op de heide , wees gelukkig en ga verder met je leven.

Net zoals ik accepteer dat een kleine minderheid er wel een probleem mee heeft maar dat niemand ze ergens toe dwingt het WEL te doen, dat ik al vele jaren helemaal niks vier of doe met Sinterklaas en ik accepteer dat de meerderheid van dit land er geen probleem mee heeft.

En wat ik al schreef (waar je niet op ingaat) :
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:57 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

..............

Tering, hebben volwassen mensen die zich opwinden over de kleur van een persoon uit een kinderverhaal niks beters te doen?

De stelselmatige onderdrukking en discriminatie van vrouwen en minderheden door een heel gevaarlijk, dominant en en dodelijk sprookje dat wereldwijd ranzige haat en gif verspreidt.

Ik noem maar wat.
Het ga je goed.
pi_183064345
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:48 schreef Myrr het volgende:
Roetveegpiet ziet er minder kut uit dan blackfacepiet. Laten we wel wezen, kinderen beginnen bij hun eerste encounter met zwarte piet direct te janken en te vluchten en de ouders dat kind maar naar die Piet toe duwen van is leuk joh haha.

Roetveegpiet lijkt tenminste gewoon op een normaal mens. Veel minder traumagevoelig, dus snap die kinderen uit Zaandam wel.
Miljoenen PTSS gevallen in Nederland dankzij zwarte piet...

:') :')
pi_183064382
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:48 schreef Myrr het volgende:
Roetveegpiet ziet er minder kut uit dan blackfacepiet. Laten we wel wezen, kinderen beginnen bij hun eerste encounter met zwarte piet direct te janken en te vluchten en de ouders dat kind maar naar die Piet toe duwen van is leuk joh haha.

Roetveegpiet lijkt tenminste gewoon op een normaal mens. Veel minder traumagevoelig, dus snap die kinderen uit Zaandam wel.
Vind zwartepiet als blackfacepiet er minder kut uitzien dan Myrr met een ronde zonnebril op dr neus :/

Kan me geen trauma herinneren van Zwartepiet ook.
pi_183064394
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
.

Eigenlijk zou het recht om feesten en tradities te vieren in één adem genoemd moeten worden het het recht om te demonstreren. Wie het verstoort, wordt opgepakt en strafrechtelijk vervolgd.
_O-
pi_183064408
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Miljoenen PTSS gevallen in Nederland dankzij zwarte piet...

:') :')
De enige neger die ik wel wilde knuffelen als kind :Y
En voor de rest waren er toen nog niet zoveel negers in mn jeugd :)
pi_183064629
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 15:34 schreef sp3c het volgende:
nee die van jou was echt de enige stropop hier
Dan weet jij duidelijk niet wat een stropop betekent en weiger je het na te kijken. Daaraan verspil ik mijn tijd niet langer.
1 + 1 = blauw
pi_183064642
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:20 schreef bamibij het volgende:

[..]

_O-
Bedankt voor je sterke, inhoudelijke reactie.
pi_183064652
pi_183067430
Kinderen hebben geen voorkeur voor iets, daar zijn ze nog te onbevangen voor.

Waarom gaat dat stel linkse anti zwarte Pieten niet emigreren, kunnen ze daar de boel gaan verkloten. Anders moeten we ze maar een paar forse tikjes met de roe geven. Het gaat slechts om een handjevol anti's.
pi_183068188
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:37 schreef JannekeC5 het volgende:
Kinderen hebben geen voorkeur voor iets, daar zijn ze nog te onbevangen voor.

Waarom gaat dat stel linkse anti zwarte Pieten niet emigreren, kunnen ze daar de boel gaan verkloten. Anders moeten we ze maar een paar forse tikjes met de roe geven. Het gaat slechts om een handjevol anti's.
Nee joh dan moeten ze die gratis uitkering missen
pi_183068517
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:37 schreef JannekeC5 het volgende:
Kinderen hebben geen voorkeur voor iets, daar zijn ze nog te onbevangen voor.

Waarom gaat dat stel linkse anti zwarte Pieten niet emigreren, kunnen ze daar de boel gaan verkloten. Anders moeten we ze maar een paar forse tikjes met de roe geven. Het gaat slechts om een handjevol anti's.
Dan lopen ze maandelijks heel veel subsidie en/of dr bijstandsuitkering mis.
pi_183068749
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:37 schreef JannekeC5 het volgende:
Kinderen hebben geen voorkeur voor iets, daar zijn ze nog te onbevangen voor.

Kinderen ontwikkelen al op jonge leeftijd voorkeuren voor allerlei zaken.
Van smaak, kleuren en type speelgoed en leermiddelen bijvoorbeeld, tot aan plekken/plaatsen, dieren en mensen.

Hele jonge kinderen kunnen mogelijk nog niet gedetailleerd uitleggen waarom ze deze voorkeur hebben, maar een voorkeur kunnen kinderen wel degelijk hebben.

Wat betreft het artikel.
Het is geheel niet vreemd dat dit de uitkomst is.
Kinderen zijn nog niet of niet bewust bezig met tactiek, spelletjes, macht, tradities etc.

Normen en waarden waar zij zich aan conformeren zijn basaal. Je mag niet stelen, niet schoppen en slaan, niet iemand pijn doen, je moet aardig zijn tegen de ander etc.

Als je kinderen uitlegt dat ZP voor andere kinderen kwetsend kan zijn en je ze vraagt of ze een andere kleur Piet ook oke vinden, dan zal het gros zeggen dat ze voor de Piet zijn die niemand of de minste kinderen kwetst.

Aan het 'argument' traditie hebben kinderen geen enkele boodschap, ze weten niet wat dit inhoud en welk 'eergevoel' meespeelt.
Zij denken alleen aan wat hun ouders hen hebben meegegeven: dat je een ander geen pijn mag doen, niet mag kwetsen en je lief moet zijn voor anderen.
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:56:54 #200
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183069483
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:24 schreef FYazz het volgende:

[..]

Kinderen ontwikkelen al op jonge leeftijd voorkeuren voor allerlei zaken.
Van smaak, kleuren en type speelgoed en leermiddelen bijvoorbeeld, tot aan plekken/plaatsen, dieren en mensen.

Hele jonge kinderen kunnen mogelijk nog niet gedetailleerd uitleggen waarom ze deze voorkeur hebben, maar een voorkeur kunnen kinderen wel degelijk hebben.

Wat betreft het artikel.
Het is geheel niet vreemd dat dit de uitkomst is.
Kinderen zijn nog niet of niet bewust bezig met tactiek, spelletjes, macht, tradities etc.

Normen en waarden waar zij zich aan conformeren zijn basaal. Je mag niet stelen, niet schoppen en slaan, niet iemand pijn doen, je moet aardig zijn tegen de ander etc.

Als je kinderen uitlegt dat ZP voor andere kinderen kwetsend kan zijn en je ze vraagt of ze een andere kleur Piet ook oke vinden, dan zal het gros zeggen dat ze voor de Piet zijn die niemand of de minste kinderen kwetst.

Aan het 'argument' traditie hebben kinderen geen enkele boodschap, ze weten niet wat dit inhoud en welk 'eergevoel' meespeelt.
Zij denken alleen aan wat hun ouders hen hebben meegegeven: dat je een ander geen pijn mag doen, niet mag kwetsen en je lief moet zijn voor anderen.
Waar heb jij het onderzoek gelezen?
pi_183070126
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:19 schreef Inbox het volgende:

[..]

Vind zwartepiet als blackfacepiet er minder kut uitzien dan Myrr met een ronde zonnebril op dr neus :/

Kan me geen trauma herinneren van Zwartepiet ook.
Relevante vergelijking wel ja. oO<

Anyhow, ik zie elk jaar weer zat kinderen janken, en een boel volwassenen ook.

Ze PaKkeN oNS , KinDerFeesD Af boEHoeHoE . ! ! ! !

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2018 21:25:12 ]
pi_183070160
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:24 schreef Myrr het volgende:

[..]

Relevante vergelijking wel ja. oO<

Anyhow, ik zie elk jaar weer zat kinderen janken, en een boel volwassenen ook.

Ze PaKkeN oNS , KinDerFeesD Af boEHoeHoE . ! ! ! !
Die mensen moeten samen met de andere groep snelgekwetsten vanwege dr huidskleurtje psychologische hulp gaan zoeken. Misschien verbroedert dat ook wel een beetje?
  dinsdag 13 november 2018 @ 15:25:33 #203
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_183124085
Kinderen betrekken in een volwassen discussie waar zij de ballen nog niet van begrijpen.
Typisch krampachtig links dat alles wil aangrijpen om hun waanzin te legitimeren.
Zelfs kinderen!
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_183124315
Zal blij zijn als het 6 december is en de waanzin van een stel beroeps gekwetsten weer voor een poosje stopt.
pi_183124336
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:24 schreef Myrr het volgende:

[..]

Relevante vergelijking wel ja. oO<

Anyhow, ik zie elk jaar weer zat kinderen janken, en een boel volwassenen ook.

Ze PaKkeN oNS , KinDerFeesD Af boEHoeHoE . ! ! ! !
Kijk; weer zo'n een die er niets van snapt.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183125431
Propieters: "oh je verpest het voor de kinderen met de discussie, het maakt toch niet uit welke kleur Piet heeft!"
Kinderen: * kiezen optie waar Propieters het niet mee eens zijn *
Propieters: GODVERDOMME DIE KUTKINDEREN HEBBEN NIETS TE ZEGEGN HET IS ONS FEEST KUTBOETELANDERS
With bloody fists I'll batter like a ten ton hammer, son.
  woensdag 14 november 2018 @ 13:55:46 #207
3542 Gia
User under construction
pi_183142656
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:21 schreef Dorothykloon het volgende:
Sinterklaas gebruik je om je kinderen in toom te houden als ze in het najaar weer meer binnen gaan spelen.
Precies. En zwarte Piet is er om kinderen angst aan te jagen, zodat ze zich gedragen.

Werkt als een tierelier. Niets aan veranderen.

Wij hadden die van ons, vroeger, wijs gemaakt dat er altijd een aantal zwarte Pieten met het vliegtuig vooruit reizen om alvast rond te kijken welke kinderen braaf waren en welke niet. Dat verlengt de periode van braaf zijn aanzienlijk.
pi_183142724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 13:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies. En zwarte Piet is er om kinderen angst aan te jagen, zodat ze zich gedragen.

Werkt als een tierelier. Niets aan veranderen.

Wij hadden die van ons, vroeger, wijs gemaakt dat er altijd een aantal zwarte Pieten met het vliegtuig vooruit reizen om alvast rond te kijken welke kinderen braaf waren en welke niet. Dat verlengt de periode van braaf zijn aanzienlijk.
Hier voeren de Pieten ook tot in Maart nog een nazorg-functie uit waarbij ze tevredenheidsenquetes houden en een laatste kwartaalrapport opmaken, eigenlijk kan je je kinderen zo nog een half jaar zoet houden.
-nee-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 14 november 2018 @ 14:01:45 #209
74056 crew  ToT
pi_183142787
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:37 schreef Lavenderr het volgende:
Zal blij zijn als het 6 december is en de waanzin van een stel beroeps gekwetsten weer voor een poosje stopt.
Het houdt niet op, niet vanzelf. :N
Deze lui voelen zich 365 dagen per jaar gekwetst. (En hooguit dat ze tijdens een schrikkeljaar misschien een dagje genoeg afleiding hebben van hun frustraties, maar ik waag het te betwijfelen.)
  woensdag 14 november 2018 @ 14:04:51 #210
3542 Gia
User under construction
pi_183142843
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 13:58 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Hier voeren de Pieten ook tot in Maart nog een nazorg-functie uit waarbij ze tevredenheidsenquetes houden en een laatste kwartaalrapport opmaken, eigenlijk kan je je kinderen zo nog een half jaar zoet houden.
En dat willen ZE van ons afnemen! Belachelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')