abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183038590
NIET MIJN OP VRIEND


"
quote:


Vegans redden de wereld en dat is nu ook bewezen
Je steentje bijdragen bij het redden van de wereld? Vegan worden is dé oplossing, zo blijkt uit een nieuwe studie.

Onderzoekers van de universiteit van Oxford ontdekten dat wanneer je een volledig plantaardig dieet volgt, je je ecologische voetafdruk kan verminderen met 73 procent. Als de hele wereld plotseling zou besluiten om veganist te worden, zou er wereldwijd 75 procent minder landbouwgrond nodig zijn, vergelijkbaar met een oppervlakte van de Verenigde Staten, China, Australië en Europa samen. Wat ervoor kan zorgen dat er weer plaats komt voor gewone natuur, wat fauna en flora meer de kans geeft om te overleven.

Alsof dat nog niet genoeg is, zou het ook een gigantische vermindering in de uitstoot van slechte broeikasgassen met zich meebrengen. De nieuwe studie werd gepubliceerd in de Journal of Science en is een van de meest gespecificeerde analyses die ingaat op het effect van landbouw op het milieu. De studie bekeek dan ook zo'n 40.000 boerderijen in 119 landen.

Het onderzoek toont aan dat de vlees- en zuivelproductie verantwoordelijk is voor 60 procent van de uitstoot van broeikasgassen. Terwijl de producten, over het algemeen, op zich eigenlijk amper 18 procent calorieën en 37 procent proteïnen opleveren.

De manier om impact te hebben
De onderzoekers ging dieper in op 40 producten, goed voor 90 procent van al het voedsel dat opgegeten wordt. Ze bekeken hierbij hoe elke soort impact had op het milieu op basis van uitstoot, water en luchtvervuiling.

,,Een vegan dieet is waarschijnlijk de beste manier om je impact op de planeet, niet alleen broeikasgassen, maar ook oceaanverzuring, gebruik van water en land te beperken," stelt onderzoeker Joseph Poore. ,,Het heeft een veel grotere impact dan minder met het vliegtuig reizen of elektrisch rijden,. Het vermijden van dierlijke producten brengt veel meer ecologische voordelen met zich mee dan gewoon bewuste inkopen doen."


Oftewel: wat hierin wordt beweerd is dus dat de wereld helemaal niet noodzakelijk tot de ondergang gedoemd is, maar een omkeer dus nog echt wel mogelijk is. Zou vandaag de hele wereld ineens vegan worden, dan zou de wereld in rap tempo kunnen herstellen en kan het eigenlijk weer best een hele mooie boel worden. Het klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn, en met een mensheid dat doorgaans te zwak is z'n begeertes te weerstaan, is het dat ook waarschijnlijk. Maar het zou dus echt heel goed zijn voor de wereld als veel mensen zouden kappen met vleesconsumptie, en dat is toch een hoopvol iets als je het mij vraagt.

https://www.ad.nl/koken-e(...)k-bewezen~a2b56413a/ "
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_183038621
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 10:59 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Het probleem is ons economisch stelsel, veranderen we dat niet, dan blijft de allesverslinde groei rondgraaien tot de aarde een onleefbare steen geworden is. Zolang er wordt toegestaan dat marketing en industrie alle registers op mogen trekken om hun producten via slinkse psychologische spelletjes aan de man te brengen, zal er niets veranderen. Als een heroïne junk leeft in een omgeving waar ie praktisch over de naalden struikelt, dan gaat ie niet snel afkicken zelfs met alle sociale druk van buitenaf.
Ik kan je niet in je visie vinden.

De amazone bossen worden uit armoede en noodzaak gekapt door arme boeren. Ze zien geen andere optie om te overleven. Verder nemen wij de geproduceerde Soja graag af.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:03:40 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183038646
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik kan je niet in je visie vinden.

De amazone bossen worden uit armoede en noodzaak gekapt door arme boeren. Ze zien geen andere optie om te overleven. Verder nemen wij de geproduceerde Soja graag af.
Voor onze tofu. ;)
pi_183038664
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik kan je niet in je visie vinden.

De amazone bossen worden uit armoede en noodzaak gekapt door arme boeren. Ze zien geen andere optie om te overleven. Verder nemen wij de geproduceerde Soja graag af.
Als veevoer ;) ?
Dus de arme boeren zouden dan Coca moeten verbouwen.
pi_183038676
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Voor onze tofu. ;)
Voor ons veevoer, zoek maar op. Google is je vriend.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:06:16 #6
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183038687
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Voor onze tofu. ;)
Neen. Voor veevoer.

Is 33% goedkoper dan soja uit Europa en wordt voornamelijk door de vee industrie gebruikt. Het leeuwendeel aan soja producten voor mensen komt uit andere bronnen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:06:49 #7
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183038692
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Neen. Voor veevoer.

Is 33% goedkoper dan soja uit Europa en wordt voornamelijk door de vee industrie gebruikt. Het leeuwendeel aan soja producten voor mensen komt uit andere bronnen.
Welke andere bronnen dan?
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:08:14 #8
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183038711
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:06 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Welke andere bronnen dan?
Hier in Europa geteeld bv. Of oerwoud vriendelijk geteeld.

De ernstig vernietigende teelt is er voornamelijk voor veevoer. Want goedkoper.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:08:57 #9
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183038721
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hier in Europa geteeld bv. Of oerwoud vriendelijk geteeld.

Dat draagt toch ook bij aan de ontbossing van de aarde?
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:10:03 #10
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183038744
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 10:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik denk dat je maar gewoon een beetje dwars zit te doen om het dwars doen.
Daarom focus je op kleine onderdelen. Ga je het over reststromen hebben, terwijl het probleem bij al dat andere zit waar die industrie niet zonder kan bestaan. Je kan de veestapel gewoonweg niet voeden met reststromen. De reststromen zijn enkel mooi meegenomen.
Grappig. Ik denk dat jij gewoon interessanter zit te doen dan je je met je werkelijke kennis kan veroorloven. Je bent inmiddels meerdere keren gecorrigeerd op je beweringen, als die zogenaamd zo onbelangrijk zijn dan had je ze niet moeten doen.

Voor het feit dat de veehouderij niet goed is voor het milieu heb je overigens niets meer dan zeer basale kennis/begrip nodig, dus dat vind ik geen interessante discussie en die voer ik dus ook niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183038806
Wat landgebruik betreft kan je, als je vlees eet, best varkensvlees of kip eten. 1000 kcal dierenvoeder levert 30 kcal koeienvlees, 90 kcal varkensvlees of 130 kcal kippenvlees op. Eieren zijn nog efficienter, 170 kcal.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183038837
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Grappig. Ik denk dat jij gewoon interessanter zit te doen dan je je met je werkelijke kennis kan veroorloven. Je bent inmiddels meerdere keren gecorrigeerd op je beweringen, als die zogenaamd zo onbelangrijk zijn dan had je ze niet moeten doen.
Hetzelfde geldt voor jou .. dus dat is een beetje een raar argument.
Of ik moet jullie allebei niet vertrouwen. Dat kan ook.
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:18:17 #13
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183038852
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat draagt toch ook bij aan de ontbossing van de aarde?
Amper.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:24:44 #14
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183038951
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Grappig. Ik denk dat jij gewoon interessanter zit te doen dan je je met je werkelijke kennis kan veroorloven. Je bent inmiddels meerdere keren gecorrigeerd op je beweringen, als die zogenaamd zo onbelangrijk zijn dan had je ze niet moeten doen.

Voor het feit dat de veehouderij niet goed is voor het milieu heb je overigens niets meer dan zeer basale kennis/begrip nodig, dus dat vind ik geen interessante discussie en die voer ik dus ook niet.
Voor zowat alles wat ik beweer heb ik bronnen gegeven. Je hebt geen flikker gecorigeerd dus.

Ik heb werkelijk nergens beweerd dat er geen reststromen gebruikt worden, ik beweer dat die bij lange na niet voldoende zijn.
Ik heb gezegd dat koeien die enkel op gras en reststromen gevoerd worden niet de realiteit zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183038979
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Voor het feit dat de veehouderij niet goed is voor het milieu heb je overigens niets meer dan zeer basale kennis/begrip nodig, dus dat vind ik geen interessante discussie en die voer ik dus ook niet.
Wat wil je? Nooit meer eten? Komop
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_183038990
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Voor zowat alles wat ik beweer heb ik bronnen gegeven. Je hebt geen flikker gecorigeerd dus.

Ik heb werkelijk nergens beweerd dat er geen reststromen gebruikt worden, ik beweer dat die bij lange na niet voldoende zijn.
Ik heb gezegd dat koeien die enkel op gras en reststromen gevoerd worden niet de realiteit zijn.
Kan opzicht wel in NL
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:26:34 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183038994
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Amper.
Ik acht het voldoende bewezen dat jullie jezelf voor de gek houden met het veganisme. Een veganistisch gezin met gemiddeld 2/3 kinderen is na 2 generaties al vervuilender dan een carnivoor met 1 kind.
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:33:06 #18
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183039127
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kan opzicht wel in NL
Niet in deze mate. 12 miljoen varkens, 104 miljoen kippen, 4 miljoen koeien.
Hoe wil je die voeren met de reststromen van 17 miljoen mensen?

Of als we het lokaal houden.



Voor 1 kilo (karkasgewicht, dus met botten) rund, 25 kilo voer. Voor 1 kilo varken 9 kilo voer, voor 1 kilo kip 4.5 kilo voer.

Reken maar uit...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:49:50 #19
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183039451
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Voor zowat alles wat ik beweer heb ik bronnen gegeven. Je hebt geen flikker gecorigeerd dus.
Je doet beweringen waarbij ik niet het idee heb dat je het snapt. Zoals je eerdere opmerking dat er naast sojaschroot en sojaolie ook sojameel in veevoer gaat. En je begrip van bijvoeders en mengvoeders en hoe een rantsoen is opgebouwd. Ik wacht nog steeds op bronnen van wat je daarover zei en van jouw idee van de definitie van sojameel.
quote:
Ik heb werkelijk nergens beweerd dat er geen reststromen gebruikt worden, ik beweer dat die bij lange na niet voldoende zijn.
Ik heb gezegd dat koeien die enkel op gras en reststromen gevoerd worden niet de realiteit zijn.
Er wordt nog steeds veel weggegooid. Op zich is het interessant om te kijken of en in hoeverre dat nog uitgebouwd kan worden. Interessanter dan roepen dat vlees slecht is voor het milieu, want nogmaals, dat weten we nou wel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:50:13 #20
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183039460
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat wil je? Nooit meer eten? Komop
Wat een domme conclusie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:55:16 #21
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183039565
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Je doet beweringen waarbij ik niet het idee heb dat je het snapt. Zoals je eerdere opmerking dat er naast sojaschroot en sojaolie ook sojameel in veevoer gaat. En je begrip van bijvoeders en mengvoeders en hoe een rantsoen is opgebouwd. Ik wacht nog steeds op bronnen van wat je daarover zei.

[..]

En ik heb gezegd dat ik dat geen interessante discussie vind.
Ik heb een bron gegeven die aantoont dat een melkkoe (melk gevend) 1800 kilo krachtvoer per jaar krijgt. Als je andere dingen wil weten van me moet je het even opnieuw vragen, dan zal ik erop antwoorden.
Sojaschroot wordt zo gegeven (bijvoer), sojameel is een bewerkingsvorm daarvan en zit vooral in krachtvoer.
Oh sorry, mengvoer, anders val je daar weer over.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 9 november 2018 @ 12:03:56 #22
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183039710
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik heb een bron gegeven die aantoont dat een melkkoe (melk gevend) 1800 kilo krachtvoer per jaar krijgt. Als je andere dingen wil weten van me moet je het even opnieuw vragen, dan zal ik erop antwoorden.
Waarom voert men brijvoer en in welke hoeveelheden aan welke soorten?

Welke reststromen gaan er in mengvoeders en in welke hoeveelheden/percentages?

quote:
Sojaschroot wordt zo gegeven (bijvoer), sojameel is een bewerkingsvorm daarvan en zit vooral in krachtvoer.
Oh sorry, mengvoer, anders val je daar weer over.
Nee. Het is hetzelfde product. Meel klinkt alleen lekkerder.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183039755
hoe meer vegans hoe beter.. blijft er meer vlees voor mij over
  vrijdag 9 november 2018 @ 12:13:25 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183039854
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 12:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Waarom voert men brijvoer en in welke hoeveelheden aan welke soorten?

Welke reststromen gaan er in mengvoeders en in welke hoeveelheden/percentages?

[..]

Nee. Het is hetzelfde product. Meel klinkt alleen lekkerder.
Ruwvoer, voornamelijk gezondheid maag/darmen, bijvoer als energiebron, krachtvoer als energiebron.

Dat van welke reststromen en hoeveel zal ik op moeten zoeken, ken die cijfers niet uit mijn hoofd. Daar kom ik later op terug.
Ik heb zelf bierborstel, appels, peren en tomaten gevoerd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 9 november 2018 @ 12:18:48 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183039932


Voor nu even deze alleen, moet hem nog factchecken.
Het aantal kilo krachtvoer is hier alleen wel wat laag zie ik al.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')