Als hij afgelopen weekend 1e was geworden was plek 3 in de WK stand ook wel erg dichtbij geweest.quote:Op maandag 12 november 2018 18:53 schreef Tinos85 het volgende:
Ondanks dat Verstappen in de eerste zes races dit seizoen behoorlijk wat fouten maakte is dit toch zn beste jaar tot nu toe. Meeste podia, meeste punten, meeste snelste rondes en zeker de tweede helft van het seizoen goed meedoen in de top 3.
Ik zeg niet dat een afvalrace perfect is, maar F1 is natuurlijk wel bekend met dit fenomeen. Immers de kwalificatie wordt ook gereden met afvallers. Inderdaad het kent een aantal nadelen dat zal ik niet ontkennen, maar het heeft ook voordelen. Allereerst, het is overzichtelijk. P1 rijdt altijd vooraan en er zitten geen gelapte auto's tussen. Dit kan behoorlijk verwarrend zijn als een auto van RBR, Ferrari of Mercedes op een ronde gezet wordt. Verder kan ik het niet uitstaan dat bij een SC, de gelapte auto's gewoon weer hun rondje mogen terug pakken. Met een DNF heb je dat probleem niet meer. En natuurlijk zijn niet alle auto's meteen weg, want hamilton zal toch minstens 20 ronden moeten rijden om de eerste te pakken. Dus een groot deel van de wedstrijd zie je de meeste auto's op de baan. En gezien de tijdsregistraties van gelapte auto's, geeft de FIA ook niet zo veel waarde aan dit fenomeen. Immers als je op een ronde gezet wordt, zie je lap achter de naam staan en geen actuele tijden meer, wat overigens ook niet meer kan. Als kijker is het dan toch al heel moeilijk te volgen wat er in de middenveld gebeurd qua tijden en ligt het accent dan meer op de leiders van de race. En eerlijk gezegd heb ik weinig medelijden met de achterblijvers net zoals ik dat heb met de kwalificatie, haal je de eerste kwalificatie niet dan lig je er in de tweede kwalificatie eruit.quote:Op maandag 12 november 2018 05:27 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zelfs al zou dit een serieus voorstel zijn, dan loop je wel tegen problemen aan. Wat als een auto spint/gewoon wat achterstand heeft en dan ook nog eens pit? Dan kun je wel zeggen dikke pech, maar dan zou je vanaf P10 nooit meer kunnen pitten voordat ze race leader dat doet?
En bovendien, met de huidige stand van de teams hou je dan regelmatig races over met <8 wagens op de baan. Dat lijkt mij niet leuk om te kijken. Sterker nog, er zijn races bij waarbij de gevechten in het mid- en achterveld het enige leuke van de race is.
Ik stem tegen.
Wint de onderlinge kwalificatiestrijd echt met gemak dit jaar en voor het eerst meer punten dan z'n teamgenoot. En na die beroerde seizoensstart heeft hij zich ook goed herpakt en volwassenheid getoond. Gisteren liet hij zich na de wedstrijd even gaan, maar reed hij ook gewoon een volwassen wedstrijd. Geen wilde inhaalacties, maar gewoon soepel door het veld heen.quote:Op maandag 12 november 2018 18:53 schreef Tinos85 het volgende:
Ondanks dat Verstappen in de eerste zes races dit seizoen behoorlijk wat fouten maakte is dit toch zn beste jaar tot nu toe. Meeste podia, meeste punten, meeste snelste rondes en zeker de tweede helft van het seizoen goed meedoen in de top 3.
Correct me if I’m wrong, maar dit was volgens mij geen blauwe vlag situatie, maar gewoon iemand die op een ronde ligt, sneller is en zich van een ronde achterstand wil ontdoen. Dat mag gewoon.quote:Op maandag 12 november 2018 19:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat een afvalrace perfect is, maar F1 is natuurlijk wel bekend met dit fenomeen. Immers de kwalificatie wordt ook gereden met afvallers. Inderdaad het kent een aantal nadelen dat zal ik niet ontkennen, maar het heeft ook voordelen. Allereerst, het is overzichtelijk. P1 rijdt altijd vooraan en er zitten geen gelapte auto's tussen. Dit kan behoorlijk verwarrend zijn als een auto van RBR, Ferrari of Mercedes op een ronde gezet wordt. Verder kan ik het niet uitstaan dat bij een SC, de gelapte auto's gewoon weer hun rondje mogen terug pakken. Met een DNF heb je dat probleem niet meer. En natuurlijk zijn niet alle auto's meteen weg, want hamilton zal toch minstens 20 ronden moeten rijden om de eerste te pakken. Dus een groot deel van de wedstrijd zie je de meeste auto's op de baan. En gezien de tijdsregistraties van gelapte auto's, geeft de FIA ook niet zo veel waarde aan dit fenomeen. Immers als je op een ronde gezet wordt, zie je lap achter de naam staan en geen actuele tijden meer, wat overigens ook niet meer kan. Als kijker is het dan toch al heel moeilijk te volgen wat er in de middenveld gebeurd qua tijden en ligt het accent dan meer op de leiders van de race. En eerlijk gezegd heb ik weinig medelijden met de achterblijvers net zoals ik dat heb met de kwalificatie, haal je de eerste kwalificatie niet dan lig je er in de tweede kwalificatie eruit.
Maar ik erger me vooral aan de blauwe vlag systeem, ik had mijn twijfels al voor het incident Verstappen, waarbij de een wel nauw luistert en de ander weer niet. Nu weten we ook nog hoe weinig consequenties er zijn als de dader de blauwe vlag negeert. En misschien nog erger, wat de consequenties zijn voor de leider van de race, hij verliest namelijk alles wat op het spel stond zonder een straf dat recht doet aan het fatale verlies.
Volledig mee eens. Natuurlijk is het achteraf beter om meer ruimte te geven, maar Ocon had daar niet eens mogen zijn. Je mag jezelf wel unlappen, maar dat moet zonder de ander te hinderen. En dat was hier niet het geval.quote:Op maandag 12 november 2018 17:15 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Van: https://www.gpupdate.net/(...)d-prix-van-brazilie/
Prima analyse.
Ocon was (als ik de onboard zo bezie) aanmerkelijk sneller aan het rijden op dat moment. Waarom zou hij dan rustig achter Max aanhobbelen?quote:Op maandag 12 november 2018 18:50 schreef Kuhly het volgende:
Kijk, ik snap dat mensen zeggen, laat die Ocon er gewoon voorbij. Maar het gevolg daarvan denken ze niet over.
Het kost tijd, en met Ham zo dicht achter je.. je wilt niet dat ie in DRS komt. Vervolgens rijdt je achter iemand, iets wat je ook gewoon niet wilt. Je bent de leider, dan mag je daar ook van profiteren. En vervolgens 3 laps verder moet hij je toch weer voorbij laten.. Ocon had moeten accepteren, hoogstens gebruik maken van de DRS om makkelijker mee te komen.
Daarna is gewoon dom, had hem gewoon genegeerd.
Dan had hij nog 10 punten goed moeten maken op Raikkonen in Abu Dhabi, dat was een hele klus geworden..quote:Op maandag 12 november 2018 18:54 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Als hij afgelopen weekend 1e was geworden was plek 3 in de WK stand ook wel erg dichtbij geweest.
?? Je hebt de onboard en laptimesgezien? Aanmerkelijk sneller?quote:Op maandag 12 november 2018 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ocon was (als ik de onboard zo bezie) aanmerkelijk sneller aan het rijden op dat moment. Waarom zou hij dan rustig achter Max aanhobbelen?
Tuurlijk, hij had ernaast moeten zitten en dat zat hij niet, maar ik denk dat met andere stewards het ook best eens ‘een raceongeval’ had kunnen zijn. Daar is de wedstrijdleiding inconsequent genoeg voor.
Dankzij DRS. In de bocht was Verstappen weer sneller. En zelfs ernaast was niet genoeg geweest, hij had er al voor moeten zitten na de eerste bocht, omdat hij nu in de volgende bocht de ander hindert. En dat staat dus letterlijk zo in de stewards decision.quote:Op maandag 12 november 2018 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ocon was (als ik de onboard zo bezie) aanmerkelijk sneller aan het rijden op dat moment. Waarom zou hij dan rustig achter Max aanhobbelen?
Tuurlijk, hij had ernaast moeten zitten en dat zat hij niet, maar ik denk dat met andere stewards het ook best eens ‘een raceongeval’ had kunnen zijn. Daar is de wedstrijdleiding inconsequent genoeg voor.
Nee helemaal niet. Die supersoft zou na 5 rondjes zn vuur kwijt zijn en in het bochtige gedeelte zou Ocon sowieso in de weg rijden. Zou alleen maar tijd kosten. https://www.racefans.net/(...)rts-times-and-tyres/quote:Op maandag 12 november 2018 19:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Correct me if I’m wrong, maar dit was volgens mij geen blauwe vlag situatie, maar gewoon iemand die op een ronde ligt, sneller is en zich van een ronde achterstand wil ontdoen. Dat mag gewoon.
Achteraf bezien (koe, kont, enz) zou Max er verstandiger aan gedaan hebben om hem lekker te laten gaan.
Winnen en Raikkonen die geen tweede wordt lijkt me niet zo vergezocht als je ziet hoe ze beiden hier reden.quote:Op maandag 12 november 2018 19:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan had hij nog 10 punten goed moeten maken op Raikkonen in Abu Dhabi, dat was een hele klus geworden..
Jezelf ontlappen gaat per definitie niet om een positie.quote:Op maandag 12 november 2018 19:15 schreef pmponer het volgende:
[..]
?? Je hebt de onboard en laptimesgezien? Aanmerkelijk sneller?
Het ging NIET om een positie.Die rukker had toen hij zag dat het op Drs net niet lukte moeten liften en niet gas bij geven om het gevecht aan te gaan in de volgende bocht.
Nee dan heb jij gelijkquote:Op maandag 12 november 2018 19:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jezelf ontlappen gaat per definitie niet om een positie.
Op het moment dat ze elkaar raken is waar ik op doelde.quote:Op maandag 12 november 2018 19:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dankzij DRS. In de bocht was Verstappen weer sneller. En zelfs ernaast was niet genoeg geweest, hij had er al voor moeten zitten na de eerste bocht, omdat hij nu in de volgende bocht de ander hindert. En dat staat dus letterlijk zo in de stewards decision.
Ik schrijf het de koe in zijn kont kijkend hè...quote:Op maandag 12 november 2018 19:16 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Die supersoft zou na 5 rondjes zn vuur kwijt zijn en in het bochtige gedeelte zou Ocon sowieso in de weg rijden. Zou alleen maar tijd kosten. https://www.racefans.net/(...)rts-times-and-tyres/
Hier zie je ook dat Perez er 4 snelle rondjes uitperst om vervolgens weer 6/7 tienden per ronde te verliezen
Ook dat is een koe in de kont kijken hè.quote:Op maandag 12 november 2018 19:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik schrijf het de koe in zijn kont kijkend hè...
Natuurlijk zou hij er last van hebben gehad, maar nu is hij de overwinning kwijtgeraakt.
Dat bedoel ik ook. Of Ocon had er toen al voor moeten zitten of erachter, maar niet ernaast. Want dan hinder je de ander tijdens het unlappen.quote:Op maandag 12 november 2018 19:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op het moment dat ze elkaar raken is waar ik op doelde.
Met ernaast bedoel ik dat je op exact de gelijke hoogte bent. Beter nog is ervoor. Nu zat hij erachter (maar wel in een andere betekenis van het woord ernaast).quote:Op maandag 12 november 2018 19:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. Of Ocon had er toen al voor moeten zitten of erachter, maar niet ernaast. Want dan hinder je de ander tijdens het unlappen.
Het is allemaal makkelijk gelul van mij. Maar het is achteraf bezien gewoon jammer.quote:Op maandag 12 november 2018 19:31 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ook dat is een koe in de kont kijken hè.
Johan Derksen interesseert het geen hol, dus is het een b sport.quote:Op maandag 12 november 2018 19:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dit is een discussie zonder einde.
Laten we afwachten wat Johan Derksen er over te zeggen heeft en dat oordeel accepteren.
“Limburgse tokkie, zoals zijn vader Jos met zijn losse handjes.”quote:Op maandag 12 november 2018 19:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dit is een discussie zonder einde.
Laten we afwachten wat Johan Derksen er over te zeggen heeft en dat oordeel accepteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |