abonnement Unibet Coolblue
pi_183026088
Hoi, via marktplaats zo'n Logitech x530 speakersysteem gekocht. Het is helaas een slecht geluidsysteem omdat de subwoofer (in laagste stand) veel te hard gaat en door dreunt. Dat is voor de buren vervelend (voor mij net zo goed). Nu heb ik gelukkig onder me geen buren, maar het dreunt alle kanten uit.
Ik zou het basgeluid willen dempen. Als het zou kunnen zou ik de helft van wat er aan geluid uit komt uit willen halen. Het is waar ik woon zeer gehorig en ik ben graag tot diep in de nacht wakker met muziek aan.
Nu kan ik wel een beetje timmeren. Ik zat er aan te denken iets van een houten doos te maken, van massief hout, om de subwoofer in op te sluiten. Het idee is dus om het geluid op sluiten. Misschien wat gaten in de doos boren, dat er nog een beetje wat doorheen kan.

Voor mensen die verstand van geluidsystemen hebben (dat heb ik niet), aan hen is de vraag of dit plan je verstandig lijkt?
pi_183026111
Prop het vol met wol of watten.
pi_183026161
quote:
99s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:36 schreef Mr.Ping het volgende:
Prop het vol met wol of watten.
Er zit als een sok in. Maar dat is niet genoeg. Want aan de zijkant komt ook geluid uit.
pi_183026179
een equalizer downloaden en zo de bas lager zetten
:]
  donderdag 8 november 2018 @ 18:40:42 #5
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_183026205
Weerstandje tussen de kabel van de woofer.
Ik dacht dat er trouwens een draaiknopje voor je sub achter op de woofer zat? Is al weer een tijdje geleden dus weet niet zeker.
pi_183026220
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:39 schreef wootahH het volgende:
een equalizer downloaden en zo de bas lager zetten
Heeft dat zin dan? Kan een equaliser de bas nog lager laten gaan dan de laagste instelling van de subwoofer zelf? Heb niet veel verstand van die apparaten,maar lijkt me merkwaardig als dit kan...
pi_183026232
Ik heb zelf mijn subwoofer op zo'n plaat staan:


Dat dempt doordreun-geluid enorm goed :)
pi_183026251
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:42 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik heb zelf mijn subwoofer op zo'n plaat staan:
[ afbeelding ]

Dat dempt doordreun-geluid enorm goed :)
Maar dat is meer bedoelt om gedreun naar beneden toe te veminderen ofniet (voor onderburen) Naar mijn gehoor deugt die hele subwoofer gewoon niet, als in slecht ontworpen, dus het dreunt naar alle kanten. Dus zon plaat zal dat niet echt gaan verhelpen lijkt me..
pi_183026285
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:43 schreef MF22 het volgende:

[..]

Maar dat is meer bedoelt om gedreun naar beneden toe te veminderen ofniet (voor onderburen) Naar mijn gehoor deugt die hele subwoofer gewoon niet, als in slecht ontworpen, dus het dreunt naar alle kanten. Dus zon plaat zal dat niet echt gaan verhelpen lijkt me..
Ik had ook meer gereageerd zonder je OP goed te lezen. :*

Equalizer proberen? Als zelfs dat niet werkt dan is de sub wss gaar ofzo :') als ie al op de laagste stand staat. Heb zo'n setje in mn studententijd wel gehad, kan me juist herinneren dat de bas vrij matig was.
pi_183026328
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:45 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik had ook meer gereageerd zonder je OP goed te lezen. :*

Equalizer proberen? Als zelfs dat niet werkt dan is de sub wss gaar ofzo :') als ie al op de laagste stand staat. Heb zo'n setje in mn studententijd wel gehad, kan me juist herinneren dat de bas vrij matig was.
Ik kan me niet voorstellen, dat een equalizer iets kan veranderen aan de laagste stand van het apparaat zelf.
Nee de subwoofer staat gewoon te hard uitzich zelf. Het was een domme koop, want later zag ik in de reviews dat iedereen hierover klaagt.
pi_183026343
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:48 schreef MF22 het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen, dat een equalizer iets kan veranderen aan de laagste stand van het apparaat zelf.
Nee de subwoofer staat gewoon te hard uitzich zelf. Het was een domme koop, want later zag ik in de reviews dat iedereen hierover klaagt.
Maar daarom de gedachte het geluid op te sluiten, een geluidscapsule achtig iets te maken, waardoorheen ik geluid kanaliseer.

Maar goed, ik kom er wel uit. Bedankt voor reacties. groet
pi_183026620
Je kan in Windows zelf ook al tweaken.

rechtermuisklik op het 'speakericoontje' in je taakbalk > Geluiden > Tabblad: Afspelen > Dubbelklik op je luidsprekers (speakers in dit geval) > Tabblad: Verbetering (zie foto) > Zoek Equalizer in het rijtje > 1x op klikken en daarna klikken op de [...] Onderin waarna er een Equalizer tevoorschijn komt.

Success.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2018 19:05:26 ]
pi_183027052
Speaker er uit schroeven .
Dan weerstand je plaatsen op de aansluiting van de speaker.

Niet zo moeilijk hoor als je denkt.

Kabeltje op de plus door knippen.
En weerstand tussen solderen.
Af tape en klaar.
  donderdag 8 november 2018 @ 19:32:55 #14
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_183027201
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 19:05 schreef henkkeumus het volgende:
...iets over Windows equalizers...
Ik denk wel dat het aan je type geluidskaart ligt. Ik heb die optie namelijk niet en heb er wel vaker naar gekeken in het verleden maar kon het toen ook niet vinden met een andere mobo.
Heb je toevallig een realtek geluidskaart? Die hebben wel vaker leuke extraatjes!
pi_183027888
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 19:32 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het aan je type geluidskaart ligt. Ik heb die optie namelijk niet en heb er wel vaker naar gekeken in het verleden maar kon het toen ook niet vinden met een andere mobo.
Heb je toevallig een realtek geluidskaart? Die hebben wel vaker leuke extraatjes!
Klopt ja.

Maarrrrrrrrrr ook zonder Realtek kaart is er de optie om bass in te stellen :)

  donderdag 8 november 2018 @ 20:10:17 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183028117
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:34 schreef MF22 het volgende:
Voor mensen die verstand van geluidsystemen hebben (dat heb ik niet), aan hen is de vraag of dit plan je verstandig lijkt?
Het is verstandiger om gewoon ff aan het knoppie achterop de woofer te draaien.. :7
Das de volume knop van de woofer alleen..

pi_183028220
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het is verstandiger om gewoon ff aan het knoppie achterop de woofer te draaien.. :7
Das de volume knop van de woofer alleen..

[ afbeelding ]
Ja das idd gewoon een volume toch, en geen instelknop? _O- dacht ik ook al
  donderdag 8 november 2018 @ 20:17:00 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183028336
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:13 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja das idd gewoon een volume toch, en geen instelknop? _O- dacht ik ook al
Nouja het is wel een instelknop.. je kan er het volume ten opzichte van de satellieten mee instellen.. :+

(oftewel het sub volume) :P
  donderdag 8 november 2018 @ 20:19:01 #19
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_183028394
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het is verstandiger om gewoon ff aan het knoppie achterop de woofer te draaien.. :7
Das de volume knop van de woofer alleen..

[ afbeelding ]
Zie je wel, ik wist wel dat die dingen het hadden!
  donderdag 8 november 2018 @ 20:19:57 #20
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_183028424
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:02 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Klopt ja.

Maarrrrrrrrrr ook zonder Realtek kaart is er de optie om bass in te stellen :)

[ afbeelding ]
Bij mij staat die optie er maar grijsgevlakt. Maar dat is omdat mijn set 2.1 is.
  donderdag 8 november 2018 @ 21:21:53 #21
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_183030482
Doe jezelf een lol en verkoop dat ding weer. Koop een goede 2.0 speakerset, bijvoorbeeld een Edifier RT1280T of zo.

Mooi zuiver geluid, perfect voor muziek. Ik heb zelf de versie met bluetooth (RT1280DB). Ideaal om muziek vanaf je telefoon te spelen.
pi_183060629
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 21:21 schreef versterker het volgende:
Doe jezelf een lol en verkoop dat ding weer. Koop een goede 2.0 speakerset, bijvoorbeeld een Edifier RT1280T of zo.

Mooi zuiver geluid, perfect voor muziek. Ik heb zelf de versie met bluetooth (RT1280DB). Ideaal om muziek vanaf je telefoon te spelen.
Wat hij zegt.

Dit is een heel bekend probleem van dit soort computerspeakertjes. Die zijn gewoon alleen leuk voor games. Of misschien voor iemand die allen snoeiharde hardstyle draait of zo.

De ellende is bovendien dat de sattelites véél te weinig power hebben om medium-low tonen weer te geven, waardoor de subwoofer die ook voor een groot deel tot zijn rekening neemt. Die kun je dus wel proberen te dempen, maar dan hou je helemaal vreselijk geluid over.
pi_183094278
De frequenties waar een subwoofer voor bedoeld is zijn eigenlijk niet te dempen, die gaan dwars door elke constructie heen, als je in een appartement woont ben je gewoon fucked. Dan is het heel zacht zetten, afspraken maken met je buren wanneer het aan mag, of verhuizen. Dance muziek is sowieso erg irritant dan voor buren i.v.m. de kick.
  maandag 12 november 2018 @ 13:19:50 #24
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_183099674
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:34 schreef MF22 het volgende:
Hoi, via marktplaats zo'n Logitech x530 speakersysteem gekocht. Het is helaas een slecht geluidsysteem omdat de subwoofer (in laagste stand) veel te hard gaat en door dreunt.
Dreunen van een subwoofer (alhoewel dat ding geen echte subwoofer is want hij doet ook mid-range) komt vaak door een te zwakke versterker. Is niet veel aan te doen anders dan een fatsoenlijke geluidsinstallatie aanschaffen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  maandag 12 november 2018 @ 14:25:51 #25
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183101036
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:42 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik heb zelf mijn subwoofer op zo'n plaat staan:
[ afbeelding ]

Dat dempt doordreun-geluid enorm goed :)
ik heb gewoon van dat acoustische schuim eronder liggen

maar die subwoofer staat zo goed als uit, heb je in nederlandse huizen namelijk toch niks aan. Komt genoeg bass uit de normale boxen. Tenzij je dus in een grote vrijstaande villa woont of zo
Man of Steal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')