abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 november 2018 @ 13:15:48 #1
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_183020132
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Xperia Z3 compact.
Ik had de Sony XZ2 Compact gezien als enige high end apparaat in compact formaat. Echter heeft Sony nogal last bloatware en omdat het geen Android One is kunnen updates op den duur er ook niet meer doorheen komen.

Ik heb eigenlijk niet echt alternatieven gezien met dat formaat. Ik denk dat ik dan toch echt overstag moet gaan voor een wat grotere. Ooit had ik de HTC One X (want yeah nVidia in je phone waar ik eigenlijk nooit wat mee deed :') ) maar dat vond ik toen een log ding. Tussendoor heb ik tijdelijk nog een Huawai gehad die iets groter was maar daar stoorde ik mij voornamelijk aan dat ballen ding zelf. Dat merk was toen nog niet van wat het nu is (althans, het lijkt nu beter).

Ik ben misschien ook nog enigzins geïnteresseerd in the Honor 10 wat op een goede prijs/kwaliteit lijkt en een kek aurora kleurtje :P . Maar ook dat is geen android One en toen ik 'm vast had voelde hij toch ook wel weer wat groot aan.

Verder hoeft het niet een 1000,- ding te zijn waar 64Tb aan RAM inzit of iets maar wat wel weer even mee kan. Ik kijk wat video's voor het pitten, zit wat op fora en andere sites en doe er wel eens wat custom apps op voor bijvoorbeeld een g-meter emulator voor een Wii-U emulator.

Gedachten en ervaringen met deze informatie? Zal ik toch iets groter gaan voor een breder aanbod? Of zal ik daar verder niet op vooruit gaan?
pi_183020189
scoor iphone SE, Android op kleinere budgettoestellen wordt toch zo traag als dikke stront.
pi_183020216
Ik heb een zwarte en die doet het best goed.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_183020406
Er zijn een aantal toestellen van Samsung die aan je schermdiagonaaleis voldoet, maar deze zijn vooral budgettoestellen en ook nog eens 'oud' (draaien bijvoorbeeld geen Android 8).

Zou in dat opzicht van Samsung alleen de Galaxy S7 aanraden; deze draait Android 8, is 5,1 inch én 'goedkoop'.



Verder heb je de iPhone SE. Dit is een optie als iOS geen obstakel voor je is (is toch weer anders dan Android).



Wat ook een optie is, is de Nokia 8. Deze zou ik jou het meest aanraden. Is 5,3 inch, draait ook Android 8 (met een geplande upgrade naar 9), is inmiddels goedkoper (in de range van de S7), en is een recente 'high end'-toestel (1 jaar oud). Enige klacht die ik er vaak over lees, is dat de camera minder is dan de concurrentie.



Ook optie zijn de zogenoemde Chinaphones. Dit zijn telefoons uit China, met veel keus en hele aantrekkelijke prijzen.


Edit: Motorola's X4 is ook een mogelijkheid. 5,2 inch.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2018 13:34:05 ]
  donderdag 8 november 2018 @ 13:32:58 #5
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_183020432
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:19 schreef mrPanerai het volgende:
scoor iphone SE, Android op kleinere budgettoestellen wordt toch zo traag als dikke stront.
Mijn huidige Z3 compact is niet traag voor een bloated Sony apparaat. Ik heb 'm alleen een keer laten stuiteren en niet goed laten repareren bij een gare gast en nu doet volume- en trilfunctie het niet meer en de cover is de verkeerde kleur.
pi_183020563
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:32 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Mijn huidige Z3 compact is niet traag voor een bloated Sony apparaat. Ik heb 'm alleen een keer laten stuiteren en niet goed laten repareren bij een gare gast en nu doet volume- en trilfunctie het niet meer en de cover is de verkeerde kleur.
Ken Android niet zo goed maar kan je daar niet gewoon een naakte versie op draaien?
Dan kan je zo'n sony toch rooten of hoe heet het.
  donderdag 8 november 2018 @ 13:45:09 #7
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_183020610
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:31 schreef zarGon het volgende:
Er zijn een aantal toestellen van Samsung die aan je schermdiagonaaleis voldoet, maar deze zijn vooral budgettoestellen en ook nog eens 'oud' (draaien bijvoorbeeld geen Android 8).

Zou in dat opzicht van Samsung alleen de Galaxy S7 aanraden; deze draait Android 8, is 5,1 inch én 'goedkoop'.



Verder heb je de iPhone SE. Dit is een optie als iOS geen obstakel voor je is (is toch weer anders dan Android).



Wat ook een optie is, is de Nokia 8. Deze zou ik jou het meest aanraden. Is 5,3 inch, draait ook Android 8 (met een geplande upgrade naar 9), is inmiddels goedkoper (in de range van de S7), en is een recente 'high end'-toestel (1 jaar oud). Enige klacht die ik er vaak over lees, is dat de camera minder is dan de concurrentie.



Ook optie zijn de zogenoemde Chinaphones. Dit zijn telefoons uit China, met veel keus en hele aantrekkelijke prijzen.

Edit: Motorola's X4 is ook een mogelijkheid. 5,2 inch.
Chinaphones zijn vaak wel een beetje hit or miss apparaten. Je weet nooit precies wat je krijgt en hoe lang zoiets meegaat. Ze zijn dan niet al te duur maar als ik er gezeik mee heb kan ik niet gelijk nog één kopen. Zo welgesteld ben ik nog niet :P

Nokia heeft inderdaad ook goede berichten sinds ze Android hebben. Die trekken mij ook wel steeds meer.

De Motorola wist ik niets vanaf eigenlijk. Die ziet er ook wel vrij getadeerd uit dus het zou best kunnen zijn dat ik daar overheen heb gekeken.

Apple dingen zijn niets voor mijn privé gebruik; veel te gesloten.

Ik ga mij eens verdiepen in de door jouw bovengenoemde apparaten.
pi_183020657
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:45 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Chinaphones zijn vaak wel een beetje hit or miss apparaten. Je weet nooit precies wat je krijgt en hoe lang zoiets meegaat. Ze zijn dan niet al te duur maar als ik er gezeik mee heb kan ik niet gelijk nog één kopen. Zo welgesteld ben ik nog niet :P

Nokia heeft inderdaad ook goede berichten sinds ze Android hebben. Die trekken mij ook wel steeds meer.

De Motorola wist ik niets vanaf eigenlijk. Die ziet er ook wel vrij getadeerd uit dus het zou best kunnen zijn dat ik daar overheen heb gekeken.

Apple dingen zijn niets voor mijn privé gebruik; veel te gesloten.

Ik ga mij eens verdiepen in de door jouw bovengenoemde apparaten.
Je kunt de Pricewatch van Tweakers gebruiken om toestellen te vinden die aan je eisen voldoen (o.a. schermdiagonaal).

En je kunt gsmarena.com gebruiken om snel alle specs te zien. (OS-informatie is niet altijd accuraat, dus als een toestel je bevalt, altijd zelf nog extra info opzoeken.)
pi_183020667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:20 schreef Hallojo het volgende:
Ik heb een zwarte en die doet het best goed.
Racist!
Powered by Janetje®
  donderdag 8 november 2018 @ 13:47:59 #10
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_183020672
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:42 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ken Android niet zo goed maar kan je daar niet gewoon een naakte versie op draaien?
Dan kan je zo'n sony toch rooten of hoe heet het.
Dat heb ik ooit eens gedaan met mijn Samsung Xcover. Als je daar niet de goede Android voor hebt met de juiste drivers (de vertalers tussen hardware en software zeg maar) dan werkt het gewoon niet goed en kan soms de telefoon niet meer werken. En omdat ik niet meer de fabrieks rom had heb ik 'm weg moeten doen. Dat doe ik niet meer dus ;')

Dus kale android is dus eigenlijk 'kaal'
  donderdag 8 november 2018 @ 13:48:21 #11
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_183020680
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:47 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Racist!
_O-
pi_183020754
Het punt is wel zo ongeveer dat Sony de enige is die mooie degelijke kleine toestellen maakt waarbij geen consessies gedaan worden op de hardware. Als bloatware je enige argument is zou ik er lekker omheen kijken en weer voor een Sony gaan, ook qua batterijduur zijn ze erg ok.
Powered by Janetje®
  donderdag 8 november 2018 @ 13:52:21 #13
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_183020760
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je kunt de Pricewatch van Tweakers gebruiken om toestellen te vinden die aan je eisen voldoen (o.a. schermdiagonaal).

En je kunt gsmarena.com gebruiken om snel alle specs te zien. (OS-informatie is niet altijd accuraat, dus als een toestel je bevalt, altijd zelf nog extra info opzoeken.)
Pricewatch is daar inderdaad echt geniaal in. gsmarena heb ik nooit aan gedacht eigenlijk.

Ik vind het ook vaak wel prettig wat anderen er over denken. Gelukkig is tweakers vaak wel levendig genoeg dat er een aantal reviews zijn van wat apparaten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')