Kansloos weer, het minste beetje gladdigheid en alles in paniekquote:Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende:
Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw
Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron.
Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog:
"Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad."
Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen
't Was mij zo het ritje wel weer
Rijden kunnen ze ook niet he..quote:Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende:
Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw
Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron.
Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog:
"Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad."
Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen
't Was mij zo het ritje wel weer
SGM?quote:Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende:
Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw
Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron.
Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog:
"Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad."
Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen
't Was mij zo het ritje wel weer
Rijden die 9-wagens ook in de avonduren?quote:Op dinsdag 20 november 2018 21:31 schreef MTL het volgende:
Klopt, rij zit teveel op de ICD. Daar sta je sowieso al stil
Kan je ook niet gaan glijden
Die rijden gewoon de hele dag door. Geconcentreerd op de lijn Den Haag - Eindhoven, en één stam in de ICD Amsterdam - Breda.quote:Op dinsdag 20 november 2018 21:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Rijden die 9-wagens ook in de avonduren?
Zag om kwart over 7 vanavond een wel erg lange sleep verlichte rijtuigen de Groene Hart induiken naar Rotterdam en ging te langzaam voor een Thalys.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:02 schreef MTL het volgende:
[..]
Die rijden gewoon de hele dag door. Geconcentreerd op de lijn Den Haag - Eindhoven, en één stam in de ICD Amsterdam - Breda.
Er rijdt dus ook één stam met 6 rijtuigen in de IC Den Haag - Eindhoven.
Volgens wikipedia maarliefst 2 jaar en 13 dagen, waarmee het ongetwijfeld de spoorlijn is geweest die het kortst in gebruik is geweest (in NL). Sowieso, wie ooit bedacht heeft dat het een goed idee zou zijn om dáár de grens over te steken...quote:Op dinsdag 20 november 2018 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is in de jaren '20 ook ooit anderhalf jaar open geweest of zo
ja Greavyquote:Op dinsdag 20 november 2018 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
Ik kwam zaterdagmorgen ergens bij Vleuten trouwens een stoomtrein tegen. Iemand die weet wat dat ding daar deed?
Dat was de SSN onderweg naar de VSM met de afscheidsrit van de 65 018. Die gaat namelijk buiten dienst.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
Ik kwam zaterdagmorgen ergens bij Vleuten trouwens een stoomtrein tegen. Iemand die weet wat dat ding daar deed?
Wat ik me dan afvraag he... waarom rij je dan niet een stukje achteruit? Iedereen via de cabinedeur laten uitstappen lijkt me niet echt bevorderlijk voor je punctualiteit namelijk?quote:Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende:
Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen
Je weet niet of er misschien wel een andere trein staat, of een wissel dat net omgelopen is, of dat er iemand in het spoor staat.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag he... waarom rij je dan niet een stukje achteruit? Iedereen via de cabinedeur laten uitstappen lijkt me niet echt bevorderlijk voor je punctualiteit namelijk?
Oh dat heb ik ook weleens gedaan, moest er pas nog aan terugdenken. Moet echt nogeens dat verslag opzoeken van die keer dat de Studenten-OV voor het laatst de hele week geldig was Toen ben ik nog even met een paar vrienden alle provinciehoofdsteden langs gereden in een weekend Was ook weer een topshow.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:54 schreef James1988 het volgende:
Als je blind achteruitrijdt weet je dat inderdaad niet. Maar je kan wel in de andere cabine gaan zitten en vanaf daar een klein stukje terugrijden, toch?
Idd gespot in Gouda zaterdag.quote:
Zijn die nog extra gevoelig voor glijden doordat ICR niet EP remt?quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:02 schreef MTL het volgende:
[..]
Die rijden gewoon de hele dag door. Geconcentreerd op de lijn Den Haag - Eindhoven, en één stam in de ICD Amsterdam - Breda.
Er rijdt dus ook één stam met 6 rijtuigen in de IC Den Haag - Eindhoven.
Achteruitrijden (of eigenlijk terugzetten) is inderdaad verboden. En ombouwen kost best wel wat tijd. Daarna moet je dat namelijk nog een keer doen.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:54 schreef James1988 het volgende:
Als je blind achteruitrijdt weet je dat inderdaad niet. Maar je kan wel in de andere cabine gaan zitten en vanaf daar een klein stukje terugrijden, toch?
Ik was nu twee minuten kwijt. Tegen de tijd dat ik eindelijk aan de andere kant zou zijn, was ik nu dus al weer weg daar.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag he... waarom rij je dan niet een stukje achteruit? Iedereen via de cabinedeur laten uitstappen lijkt me niet echt bevorderlijk voor je punctualiteit namelijk?
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit echt ben gaan glijden met ICR. Natuurlijk merk je wel eens dat de ABI z'n werk doet, maar echt glijden dus niet.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zijn die nog extra gevoelig voor glijden doordat ICR niet EP remt?
Het ooit zo "groene" Hart weent nog eeuwenquote:
heb jij inmiddels al eens zon SNG pilotdienst gehad? ik nog niet. begreep wel van TM dat er bij de indeling wat oepsjes gemaakt waren mensen die zich daar helemaal niet voor opgegeven hadden maar die al wel opgeleid waren hadden die diensten gekregen terwijl ze net een blauwe maandag voor zichzelf rijden dat is toch maar even teruggefloten.quote:
Nope, ook nog nietquote:Op woensdag 21 november 2018 10:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
heb jij inmiddels al eens zon SNG pilotdienst gehad? ik nog niet. begreep wel van TM dat er bij de indeling wat oepsjes gemaakt waren mensen die zich daar helemaal niet voor opgegeven hadden maar die al wel opgeleid waren hadden die diensten gekregen terwijl ze net een blauwe maandag voor zichzelf rijden dat is toch maar even teruggefloten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |