Wauw, 345 miljoen voor 25.000 fietsparkeerplaatsen. ¤ 13.800 per fietsparkeerplaats. Daar kun je ook 15 nieuwe fietsen van kopen Wat zijn we aan het doen??quote:Meer plaats voor fietsen op station
De treinstations krijgen er 25.000
plaatsen bij om fietsen te parkeren.
Amsterdam Centraal krijgt er de meeste
parkeerplekken bij.In een parkeerkelder
onder het IJ zal plaats zijn voor 4000
fietsen.
Staatssecretaris Van Veldhoven heeft
dat gemeld aan de Tweede Kamer.In juli
trok ze voor dit doel 100 miljoen euro
uit.Regionale en lokale overheden
leggen daar 245 miljoen euro bij.
Met dat geld worden verder stallingen
verbouwd en fietsroutes aangepast.Bij
Bijlmer Arena komen 1400 nieuwe
fietsplekken en Rotterdam en Heerlen
krijgen er elk 1000 plaatsen bij.
Ah nog 10 jaar een bouwputquote:Op vrijdag 23 november 2018 11:24 schreef Ireyon het volgende:
Wat ze in Amsterdam gaan doen vind ik echter een geweldig plan. Die 4000 fietsen onder het IJ is de kleine stalling, aan de centrumzijde komt ook nog een enorme ondergrondse stalling. Dat gaat gepaard met een volledige herinrichting van het stationsplein met nieuwe tramhaltes, verbrede looproutes en een boulevard om het water.
quote:Op vrijdag 23 november 2018 02:55 schreef dennistd het volgende:
Zo, maar eens even een (volgens mij) leuk rondje door België gepland op 8 december. De Zwarte Vrijdag-aanbieding (retour binnen België voor ¤5) kon ik toch niet laten liggen
[ afbeelding ]
Wel rampzalig te plannen met die treinen 1x per twee uur in BelgiëDie overstap in Marloie . Dan heb je al een matige dienstregeling en dan is er ook nog eens geen aansluitende trein.SPOILER: ReisplanningOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is eigenlijk een koppelmodus hoe moet ik dat zien. Ik zet zelf altijd de trein op 1 km/h op de tempomat. En net voor het combineren de tractiehendel in de neutraal stand. Werkt ook heel mooi.quote:Op vrijdag 23 november 2018 00:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je mag ook niet meer combineren in de koppelmodus. Dat zal ook wel eens een keer fout zijn gegaan bij een mcn.
Volgens mij komt dat dan op hetzelfde neer. Om de koppelmodus te gebruiken zet je de trein stil en stel je de snelheid in op 0 km/u, als je dan vervolgens tractie geeft rijdt ie max. 1 km/u.quote:Op vrijdag 23 november 2018 15:22 schreef WcPot het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk een koppelmodus hoe moet ik dat zien. Ik zet zelf altijd de trein op 1 km/h op de tempomat. En net voor het combineren de tractiehendel in de neutraal stand. Werkt ook heel mooi.
Oh ja, er mag ook helemaal niets mis gaan, waar dan ookquote:Op vrijdag 23 november 2018 14:35 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Die overstap in Marloie . Dan heb je al een matige dienstregeling en dan is er ook nog eens geen aansluitende trein.
Je weet wat er in de regio Rotterdam/Den Haag dan gebeurd hè, dan wordt het zo toegevoegd aan de metro van Rotterdam.quote:Op donderdag 22 november 2018 14:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk zo ongeveer alle sprinters onder de lijn Den Haag - Rotterdam - Tilburg.
1 2 3 | F Dordrecht - Den Haag G Lombardijen - Vlaardingen/Maassluis H Rotterdam Centraal - Hoek van Holland |
1 2 3 | J Rotterdam Centraal - Spijkenisse K Den Haag - Schiedam - Beurs - Blaak L Dordrecht - Rotterdam - Den Haag HS - Den Haag NOI - Rotterdam Centraal - Slinge |
Een grootstedelijk metronet in die hoek zou niet eens zo verkeerd zijn, denk ik?quote:Op vrijdag 23 november 2018 16:03 schreef FredvZ het volgende:
Je weet wat er in de regio Rotterdam/Den Haag dan gebeurd hè, dan wordt het zo toegevoegd aan de metro van Rotterdam.
Ik zette de doelsnelheid op nul en bevestigde die en gaf tractie. In het beeldscherm moet je koppelmodus zien staan. Zorg wel dat je niet te dicht op het stel waar je op moet combineren staat. Want dan klap je er behoorlijk hard op. Maar wij hadden laatst een schrijven gehad dat je niet meer in de koppelmodus mag combineren en nu combineer ik zoals met de Virm en dan is de manier zoals jij het nu doet ook prima. Zet hem wel niet te vroeg in de neutraal want dan komt de halterem in werking als de snelheid ontzettend laag is. En als je vlak voor het combineren stil staat kom je te dicht bij het te combineren stel te staan. Ik zet de handel tegen de aanslag aan en niet in de neutraal als ik moet combineren(uiteraard is mijn snelheid dan ontzettend laag en rolt hij zachtjes tegen het te combineren stel aan). Dat doe ik overigens ook met SGM en SLT.quote:Op vrijdag 23 november 2018 15:22 schreef WcPot het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk een koppelmodus hoe moet ik dat zien. Ik zet zelf altijd de trein op 1 km/h op de tempomat. En net voor het combineren de tractiehendel in de neutraal stand. Werkt ook heel mooi.
Een open tunnelbak?quote:Op vrijdag 23 november 2018 16:12 schreef dcm360 het volgende:
Behalve dan dat er geen nieuwe sporen worden aangelegd tussen Schiedam en Delft. Schijnt ook lastig te zijn vanwege beschermd gebied daar.
Kan prima, maar zeer kostbaarquote:Op vrijdag 23 november 2018 22:37 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Een open tunnelbak?
Getypt zonder kennis van bodemsoorten.
(Nee, ik werk niet bij prorail)
Die komen er vanzelf wel.quote:Op vrijdag 23 november 2018 16:12 schreef dcm360 het volgende:
Behalve dan dat er geen nieuwe sporen worden aangelegd tussen Schiedam en Delft. Schijnt ook lastig te zijn vanwege beschermd gebied daar.
Keloelquote:Op zaterdag 24 november 2018 12:12 schreef J.B. het volgende:
Niet geheel ongevaarlijk om het spoor over te steken in (ik vermoed) Geleen Filmpje in het kader van de volgende campagne:
ProRail waarschuwt voor bijna-ongelukken met schokkende filmpjes
https://nos.nl/l/2260590
Het is wel hoe de gemiddelde knuppel met oordoppen in het zou doenquote:Op zaterdag 24 november 2018 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Beetje goedkoop om hiermee te scoren. Gast in filmpje kijkt niet eens andere kant op. Na eerste passerende trein had hij minstens 5 seconden om te zien dat er nog een trein aan kwam. En fietst ook op een pistempo eroverheen.
Goedkoop? Het laat toch prima zien hoe de gemiddelde idioot van tegenwoordig niks meer kan als iets niet op tien verschillende manieren is beveiligd cq aangegevenquote:Op zaterdag 24 november 2018 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Beetje goedkoop om hiermee te scoren. Gast in filmpje kijkt niet eens andere kant op. Na eerste passerende trein had hij minstens 5 seconden om te zien dat er nog een trein aan kwam. En fietst ook op een pistempo eroverheen.
Kijk. Tuurlijk heeft ProRail gelijk dat onbewaakte overwegen significant gevaarlijker zijn dan bewaakte overwegen. Maar ik vind het goedkoop dat ze hiermee politiek proberen te dwingen om een zak geld te geven zodat zij het allemaal kunnen gaan vervangen. Zoals staatssecretaris ook al eens zei; het is standaardtrucje van Eringa/ProRail om in media dingen te gaan eisen.quote:Op zaterdag 24 november 2018 12:22 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Goedkoop? Het laat toch prima zien hoe de gemiddelde idioot van tegenwoordig niks meer kan als iets niet op tien verschillende manieren is beveiligd cq aangegeven
Misschien is het wel de beste manier om de genenpool, en daarmee de toekomstige maatschappij tegen zulke figuren te beschermen dan he. Om af en toe eens een Darwin awardje uit te reiken.quote:Op zaterdag 24 november 2018 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is wel hoe de gemiddelde knuppel met oordoppen in het zou doen
Oh daar hadden we het een tijdje geleden nog over het kan nog veeeeeel korterquote:Op zaterdag 24 november 2018 12:37 schreef JDude het volgende:
Gisteren de kortste treinreis van m'n leven gemaakt. Utrecht Centraal - Vaartsche Rijn .
voor een onbewaakte overweg is deze relatief veilig, omdat je moet slalommen en daardoor min of meer gedwongen wordt om je heen te kijkenquote:Op zaterdag 24 november 2018 12:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kijk. Tuurlijk heeft ProRail gelijk dat onbewaakte overwegen significant gevaarlijker zijn dan bewaakte overwegen. Maar ik vind het goedkoop dat ze hiermee politiek proberen te dwingen om een zak geld te geven zodat zij het allemaal kunnen gaan vervangen. Zoals staatssecretaris ook al eens zei; het is standaardtrucje van Eringa/ProRail om in media dingen te gaan eisen.
Met een half uurtje toch alweer gefixt?quote:Op zaterdag 24 november 2018 12:47 schreef Salatrel het volgende:
Gistere de langste reis met de sprinter van Rotterdam naar Amsterdam gemaakt uit mijn glansrijke carrière maar dat komt omdat ik kapot heb gestaan bij Holendrecht
niet gefixt ontruimd en afgevoerd maar tussen ontruimen en vertrek zat ook nog wat tijd.quote:Op zaterdag 24 november 2018 12:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Met een half uurtje toch alweer gefixt?
https://www.rijdendetrein(...)in-amsterdam-utrecht
Dit is een overpad bij Geleen dat toegang geeft naar sportvelden. Daar is het al vaker misgegaan. Maar dan ook goed misgegaan met dodelijke afloop.quote:Op zaterdag 24 november 2018 12:22 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Goedkoop? Het laat toch prima zien hoe de gemiddelde idioot van tegenwoordig niks meer kan als iets niet op tien verschillende manieren is beveiligd cq aangegeven
GMTA.quote:Op zaterdag 24 november 2018 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien is het wel de beste manier om de genenpool, en daarmee de toekomstige maatschappij tegen zulke figuren te beschermen dan he. Om af en toe eens een Darwin awardje uit te reiken.
Volgens mij was dat honderd jaar geleden ook zo, hoor. Alleen toen vond men het niet zo'n probleem.quote:Op zaterdag 24 november 2018 12:22 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Goedkoop? Het laat toch prima zien hoe de gemiddelde idioot van tegenwoordig niks meer kan als iets niet op tien verschillende manieren is beveiligd cq aangegeven
Toen maakte men zich vooral druk om de koeien en waren mensen nog in staat om links en rechts te kijken.quote:Op zondag 25 november 2018 00:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij was dat honderd jaar geleden ook zo, hoor. Alleen toen vond men het niet zo'n probleem.
Ik dacht dat losse wagons altijd geremd waren als ze niet aan een remleiding zitten?quote:Op zondag 25 november 2018 16:27 schreef Adrie072 het volgende:
Treinramp op het nippertje vermeden: wagons op drift in Visé, spoorarbeiders kunnen net op tijd wegspringen
25 november 2018 09u29 Bron: Belga
In Wezet (Visé) in Luik is vanmorgen nipt een ramp vermeden. Twee spoorwagons zijn er om nog onbekende reden losgeraakt, zo meldt spoornetbeheerder Infrabel. Enkele spoorarbeiders konden de wagons nipt vermijden.
Het incident gebeurde rond 08.20 uur. Na te zijn losgeraakt, rolden de wagons naar een spoor waar werken bezig waren. Enkele spoorarbeiders die aan het werk waren op het spoor konden de wagons nipt vermijden. Niemand raakte gewond. De wagons zijn uiteindelijk ontspoord. Er is wel schade aan de sporen en de spoorinfrastructuur. Een onderzoek is geopend.
“Er is nipt een ramp vermeden”, aldus de Infrabel-woordvoerder, verwijzend naar een gelijkaardig ongeval in Morlanwelz eind november 2017 waarbij twee arbeiders om het leven kwamen.
Met remmen in het spoor.quote:Op zondag 25 november 2018 19:53 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Weetniet hoe heuvelen werkt in dat geval trouwens.
https://www.telegraaf.nl/(...)tercity-moet-snellerquote:UTRECHT - De dienstregeling op het spoor gaat op de schop. De capaciteit loopt tegen het plafond, terwijl het aantal treinreizigers jaarlijks 4% groeit. Meer en vooral snellere treinen moeten chaos voorkomen. De ’tienminutentrein’ is al niet meer voldoende. Elke 7,5 minuut een intercity is beter.
Dat blijkt uit een geheim rapport, waarin spoorbeheerder ProRail in overleg met vervoerders en reizigersclubs een visie geeft op de nabije toekomst. „We gaan terug naar de tekentafel. Het spoorboekje is 40 jaar niet veranderd. We moeten slimmer met het bestaande spoor omgaan”, vindt topman Pier Eringa. NS staat erachter, maar pleit ook voor extra spoor om reistijd te verkorten en onnodig overstappen tegen te gaan.
Een intercity elke 7,5 minuut op drukke routes past volgens het rapport beter in de complexe schema’s, waardoor veel meer naadloze aansluitingen mogelijk zijn. De tienminutentreinen lijken al achterhaald.
Zoveel kost grond simpelweg in de grote steden. Het is precies de reden dat gratis parkeren een ongelofelijk dure subsidie is.quote:Op vrijdag 23 november 2018 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wauw, 345 miljoen voor 25.000 fietsparkeerplaatsen. ¤ 13.800 per fietsparkeerplaats. Daar kun je ook 15 nieuwe fietsen van kopen Wat zijn we aan het doen??
"Het spoorboekje is 40 jaar niet veranderd".quote:Op maandag 26 november 2018 07:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)tercity-moet-sneller
Laatst ergens een artikel over gezien (weet zo niet meer waar) maar ik meen dat een parkeerplek in Amsterdam neerkomt op een economische waarde van rond de ton.quote:Op maandag 26 november 2018 09:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zoveel kost grond simpelweg in de grote steden. Het is precies de reden dat gratis parkeren een ongelofelijk dure subsidie is.
Ja, ze durven ook 150K te vragen voor een apartment van 11 vierkante meter met gedeelde keuken, badkamer en toilet. Echt totale waanzin.quote:Op maandag 26 november 2018 11:21 schreef Fixers het volgende:
[..]
Laatst ergens een artikel over gezien (weet zo niet meer waar) maar ik meen dat een parkeerplek in Amsterdam neerkomt op een economische waarde van rond de ton.
Yup, het is weer drie dagen voor het Notaoverleg MIRT en het is bijna Sinterklaas... Dan krijg je dit soort verlanglijstjes.quote:Op maandag 26 november 2018 10:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Meer meer meer spoor
En meer meer meer asfalt
En meer meer meer vliegtuigen
Jaaaaaaa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |