abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 november 2018 @ 23:35:54 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183315399
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:06 schreef Cherni het volgende:
In het verleden mocht je onder begeleiding met getrokken materieel wel achteruit rijden. Met 40 km/U met getrokken mat. achteruit met een rangeerder achterop om je te begeleiden. Ze hadden ooit bedacht niet harder dan 10 km/u in Eindhoven. Maar vanuit het Philips stadion via de kap richting de werkplaats duurde dan zo lang dat alles vast liep en die regel al snel geschrapt werd.
Ik heb het één keer meegemaakt met Fyra V160, toen die nog met een loc reed. Treindienstleider had 'm van Breda richting Roosendaal gestuurd i.p.v. richting Rotterdam. Ergens ter hoogte van de voormalige suikerfabriek kwamen we tot stilstand, iemand liep naar achteren, en even later gingen we weer terug naar Breda. Toen werd er opnieuw vertrokken richting Rotterdam.

Al met al leverde dat +20 op :P
pi_183315726
Tot voor twee jaar terug deed ik het regelmatig. De ICD moest 's ochtends geduwd voorgebracht worden namelijk. Scheelde een boel werk met lok afkoppelen, omrijden, aankoppelen, enz :P
Nu met de sandwich-stammen hoeft dat niet meer.
Het werd altijd samen met een rangeerder gedaan.
pi_183316093
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb het één keer meegemaakt met Fyra V160, toen die nog met een loc reed. Treindienstleider had 'm van Breda richting Roosendaal gestuurd i.p.v. richting Rotterdam. Ergens ter hoogte van de voormalige suikerfabriek kwamen we tot stilstand, iemand liep naar achteren, en even later gingen we weer terug naar Breda. Toen werd er opnieuw vertrokken richting Rotterdam.

Al met al leverde dat +20 op :P
Shit happens. Nu moet je ombouwen en dit in overleg met de trdl zelfs al ben je het blok niet uit(sein niet afgereden). Nu was het in het verleden ook al het geval dat je met stoomlijn mat. zoals mat.64 niet terug mocht zetten en moest ombouwen en dit in overleg met de trdl. Maar toen werd er nog een oogje dichtgeknepen als je een paar meter terugzette terwijl de hc in de achterop lopende cabine zat. Maar nu ga je compleet nat. En je moet ervan uitgaan dat er altijd wel spoorpersoneel in je trein zit die gelijk melding maakt van je handelen.
pi_183316136
Er is veel veranderd. Wat niet veranderd is, is het inschrijven van je garantie verlof. Dat is zo nu en dan een totaal drama. :)
pi_183316336
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:33 schreef GlenSpey het volgende:
Flirt is ook wel echt het nieuwe SGM, wat glijden betreft.
Twee weken terug ook nog aan de snelrem moeten lurken om op tijd stil te staan aan het perron, stond mooi bij het bordje 6 met m'n 3 bakken :D

Het helpt wel trouwens om die ED-rem uit te zetten onder gladde omstandigheden, glijdt het wat minder snel.
:) Je mag ook niet meer combineren in de koppelmodus. Dat zal ook wel eens een keer fout zijn gegaan bij een mcn.
pi_183316758
Wat dat betreft is de koppelmodus van de SNG echt ideaal. Knopje indrukken zolang je wilt accelereren (tot max 2 km/u) en daarna houdt de trein zelf die snelheid vast. Je kan dus werkelijk zonder schok combineren. Waarom ze dat niet eerder uitgevonden hebben... :P
pi_183317210
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 00:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

:) Je mag ook niet meer combineren in de koppelmodus. Dat zal ook wel eens een keer fout zijn gegaan bij een mcn.
Ja, ze zullen m wel te dicht erop gezet hebben want anders dan bij het meeste materieel is het bij Flirt beter om iets meer afstand te houden voor je gaat koppelen. Zet je m wel dichtbij dan knalt ie er nog harder tegenop dan ie al doet in die koppelmodus :')

Ik gebruik gewoon de koppelmodus nog, en altijd zonder problemen
  Redactie Sport vrijdag 23 november 2018 @ 02:55:40 #248
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183317406
Zo, maar eens even een (volgens mij) leuk rondje door België gepland op 8 december. De Zwarte Vrijdag-aanbieding (retour binnen België voor ¤5) kon ik toch niet laten liggen O-)



Wel rampzalig te plannen met die treinen 1x per twee uur in België :X

SPOILER: Reisplanning
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 23-11-2018 03:31:42 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183317422
Neem 3 liter water, 2 halfjes waldkorn en een dekentje en straalkachel mee. Dit wordt survivallen. :7

Veel plezier :Y

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2018 03:07:01 ]
  Moderator vrijdag 23 november 2018 @ 08:29:22 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183318186
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:05 schreef MTL het volgende:
Moet dat dan? :o

Zonder gekheid: natuurlijk anticipeer je op gladheid. Maar anticiperen houdt op een gegeven moment ook op. Anders blijf je namelijk stil staan :+

Vergeet nooit weer toen ik een dagje met iemand me was in de vrachtauto. We moesten remmen voor een rood verkeerslicht en we gleden compleet door met een lege vrachtwagen. Er leek niets aan de hand, even daarvoor waren we zelf met 80 over datzelfde stuk weg gekomen en niets gemerkt.

Reed politie achter ons, nog even mee gebabbeld, maar geen bon gekregen voor door rood rijden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 23 november 2018 @ 10:12:25 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183319546
quote:
Meer plaats voor fietsen op station


 De treinstations krijgen er 25.000
plaatsen bij om fietsen te parkeren.
Amsterdam Centraal krijgt er de meeste
parkeerplekken bij.In een parkeerkelder
onder het IJ zal plaats zijn voor 4000
fietsen.

Staatssecretaris Van Veldhoven heeft
dat gemeld aan de Tweede Kamer.In juli
trok ze voor dit doel 100 miljoen euro
uit.Regionale en lokale overheden
leggen daar 245 miljoen euro bij.

Met dat geld worden verder stallingen
verbouwd en fietsroutes aangepast.Bij
Bijlmer Arena komen 1400 nieuwe
fietsplekken en Rotterdam en Heerlen
krijgen er elk 1000 plaatsen bij.
Wauw, 345 miljoen voor 25.000 fietsparkeerplaatsen. ¤ 13.800 per fietsparkeerplaats. Daar kun je ook 15 nieuwe fietsen van kopen 8)7 Wat zijn we aan het doen??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183319876
hoho ook worden fietsroutes aangepast
pi_183321094
Wat ze in Amsterdam gaan doen vind ik echter een geweldig plan. Die 4000 fietsen onder het IJ is de kleine stalling, aan de centrumzijde komt ook nog een enorme ondergrondse stalling. Dat gaat gepaard met een volledige herinrichting van het stationsplein met nieuwe tramhaltes, verbrede looproutes en een boulevard om het water.
  vrijdag 23 november 2018 @ 11:27:45 #254
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183321125
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 11:24 schreef Ireyon het volgende:
Wat ze in Amsterdam gaan doen vind ik echter een geweldig plan. Die 4000 fietsen onder het IJ is de kleine stalling, aan de centrumzijde komt ook nog een enorme ondergrondse stalling. Dat gaat gepaard met een volledige herinrichting van het stationsplein met nieuwe tramhaltes, verbrede looproutes en een boulevard om het water.
Ah nog 10 jaar een bouwput _O_
  vrijdag 23 november 2018 @ 14:35:08 #255
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_183324897
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 02:55 schreef dennistd het volgende:
Zo, maar eens even een (volgens mij) leuk rondje door België gepland op 8 december. De Zwarte Vrijdag-aanbieding (retour binnen België voor ¤5) kon ik toch niet laten liggen O-)

[ afbeelding ]

Wel rampzalig te plannen met die treinen 1x per twee uur in België :X

SPOILER: Reisplanning
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die overstap in Marloie :') . Dan heb je al een matige dienstregeling en dan is er ook nog eens geen aansluitende trein.
pi_183325840
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 00:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

:) Je mag ook niet meer combineren in de koppelmodus. Dat zal ook wel eens een keer fout zijn gegaan bij een mcn.
Wat is eigenlijk een koppelmodus hoe moet ik dat zien. Ik zet zelf altijd de trein op 1 km/h op de tempomat. En net voor het combineren de tractiehendel in de neutraal stand. Werkt ook heel mooi. ^O^
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_183326118
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 15:22 schreef WcPot het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk een koppelmodus hoe moet ik dat zien. Ik zet zelf altijd de trein op 1 km/h op de tempomat. En net voor het combineren de tractiehendel in de neutraal stand. Werkt ook heel mooi. ^O^
Volgens mij komt dat dan op hetzelfde neer. Om de koppelmodus te gebruiken zet je de trein stil en stel je de snelheid in op 0 km/u, als je dan vervolgens tractie geeft rijdt ie max. 1 km/u.
Alleen is de aanzetsnelheid net wat hoger waardoor je dus in eerste instantie met een iets hogere snelheid wegtrekt (3 km/u ofzo) en als je de trein dan te dicht op de andere hebt staan krijg je een aardige klap. Flirt combineren klinkt sowieso al alsof je het met 20 km/u doet zo hard dat dat gaat :')
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 23 november 2018 @ 15:39:33 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183326204
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:35 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Die overstap in Marloie :') . Dan heb je al een matige dienstregeling en dan is er ook nog eens geen aansluitende trein.
Oh ja, er mag ook helemaal niets mis gaan, waar dan ook :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 november 2018 @ 16:03:02 #259
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183326640
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk zo ongeveer alle sprinters onder de lijn Den Haag - Rotterdam - Tilburg.
Je weet wat er in de regio Rotterdam/Den Haag dan gebeurd hè, dan wordt het zo toegevoegd aan de metro van Rotterdam.
Wat voor de route Den Haag CS - Delft - Schiedam - Rotterdam CS - Blaak - Lombardijen - Dordrecht best nog redelijk eenvoudig is:

Huidige viaduct in Den Haag voorzien van een nieuwe boog naar HS, daarover de westelijke sporen naar Delft, nieuwe sporen tussen Delft en Schiedam als metrospoor bouwen. (met station Kethel)
In Schiedam sporen 1+2 ombouwen naar metrostation met aansluiting op de Hoeksche Lijn en Calandlijn.
Vanaf Schiedam over de zuidelijke sporen naar Rotterdam Centraal, alwaar spoor 2/3 wordt omgebouwd naar een 3-sporig metrostation (met directe trap naar het bestaande metrostation.

Via de westelijke sporen van de Willemspoortunnel via Blaak naar Zuid, Lombardijen krijgt dan eindelijk zijn lang beloofde metrostation. Tussen Barendrecht en Zwijndrecht moet dan de wissel plaatsvinden van de westelijke naar de oostelijke sporen. In Dordrecht kunnen dan sporen 20 en 21 omgebouwd worden naar metrostation.

Mogelijke lijnen zijn dan :
1
2
3
F  Dordrecht - Den Haag
G  Lombardijen - Vlaardingen/Maassluis
H  Rotterdam Centraal - Hoek van Holland
en als je dan helemaal fancy wil doen:
1
2
3
J  Rotterdam Centraal - Spijkenisse
K  Den Haag - Schiedam - Beurs - Blaak
L  Dordrecht  - Rotterdam - Den Haag HS - Den Haag NOI - Rotterdam Centraal - Slinge
Voor die laatste is dan in Den Haag nog wel wat extra werk nodig om een metrospoor tussen HS en NOI te krijgen.
So we just called him Fred
pi_183326771
Behalve dan dat er geen nieuwe sporen worden aangelegd tussen Schiedam en Delft. Schijnt ook lastig te zijn vanwege beschermd gebied daar.
  vrijdag 23 november 2018 @ 16:35:31 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183327120
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:03 schreef FredvZ het volgende:
Je weet wat er in de regio Rotterdam/Den Haag dan gebeurd hè, dan wordt het zo toegevoegd aan de metro van Rotterdam.
Een grootstedelijk metronet in die hoek zou niet eens zo verkeerd zijn, denk ik?
pi_183328716
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 15:22 schreef WcPot het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk een koppelmodus hoe moet ik dat zien. Ik zet zelf altijd de trein op 1 km/h op de tempomat. En net voor het combineren de tractiehendel in de neutraal stand. Werkt ook heel mooi. ^O^
Ik zette de doelsnelheid op nul en bevestigde die en gaf tractie. In het beeldscherm moet je koppelmodus zien staan. Zorg wel dat je niet te dicht op het stel waar je op moet combineren staat. Want dan klap je er behoorlijk hard op. Maar wij hadden laatst een schrijven gehad dat je niet meer in de koppelmodus mag combineren en nu combineer ik zoals met de Virm en dan is de manier zoals jij het nu doet ook prima. Zet hem wel niet te vroeg in de neutraal want dan komt de halterem in werking als de snelheid ontzettend laag is. En als je vlak voor het combineren stil staat kom je te dicht bij het te combineren stel te staan. Ik zet de handel tegen de aanslag aan en niet in de neutraal als ik moet combineren(uiteraard is mijn snelheid dan ontzettend laag en rolt hij zachtjes tegen het te combineren stel aan). Dat doe ik overigens ook met SGM en SLT.
pi_183329169
Overigens had mij een paar maanden geleden iemand van ILenT een waarschuwing gegeven. IK kwam met een Virm vanaf Maastricht naar Eindhoven en zonder een meter van te voren eerst te stoppen had ik alles netjes onder controle en liet mijn stel er zachtjes tegen aan rollen. Maar je moet eerst stilstaan 1 meter voor het te combineren stel. Ik doe het nu wel omdat ik een waarschuwing heb gehad. En je weet nooit wie er op het perron staat te kijken. Hoe vaak zie je niet dat men al tractie geeft terwijl de remmen dan nog niet geheel gelost zijn. Zodra die dan los komen schiet je met een klap maar voren toe richting het andere stel.
  vrijdag 23 november 2018 @ 19:57:47 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183330784


SNCF en Alstom hebben een concept bimode Coradia Polyvalent gepresenteerd, die zowel elektrisch als op waterstof kan rijden. :)
pi_183333908
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:12 schreef dcm360 het volgende:
Behalve dan dat er geen nieuwe sporen worden aangelegd tussen Schiedam en Delft. Schijnt ook lastig te zijn vanwege beschermd gebied daar.
Een open tunnelbak?

Getypt zonder kennis van bodemsoorten.

(Nee, ik werk niet bij prorail)
pi_183334040
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:37 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Een open tunnelbak?

Getypt zonder kennis van bodemsoorten.

(Nee, ik werk niet bij prorail)
Kan prima, maar zeer kostbaar
  zaterdag 24 november 2018 @ 08:30:52 #267
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183337822
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:12 schreef dcm360 het volgende:
Behalve dan dat er geen nieuwe sporen worden aangelegd tussen Schiedam en Delft. Schijnt ook lastig te zijn vanwege beschermd gebied daar.
Die komen er vanzelf wel.
So we just called him Fred
pi_183340002

Niet geheel ongevaarlijk om het spoor over te steken in (ik vermoed) Geleen :P Filmpje in het kader van de volgende campagne:

ProRail waarschuwt voor bijna-ongelukken met schokkende filmpjes
https://nos.nl/l/2260590
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 12:16:01 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183340053
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:12 schreef J.B. het volgende:

Niet geheel ongevaarlijk om het spoor over te steken in (ik vermoed) Geleen :P Filmpje in het kader van de volgende campagne:

ProRail waarschuwt voor bijna-ongelukken met schokkende filmpjes
https://nos.nl/l/2260590
Keloel :{w

Hartstikke veilig. Je hoeft alleen maar uit je doppen te kijken. Er staan schrikhekken, drie rijen dik, er is geen boog in het spoor, er zijn geen uitzicht belemmerende objecten. Gewoon KIJKEN wat je doet en er is niks aan de hand.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:18:48 #270
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183340091
Beetje goedkoop om hiermee te scoren. Gast in filmpje kijkt niet eens andere kant op. Na eerste passerende trein had hij minstens 5 seconden om te zien dat er nog een trein aan kwam. En fietst ook op een pistempo eroverheen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 november 2018 @ 12:20:17 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183340118
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Beetje goedkoop om hiermee te scoren. Gast in filmpje kijkt niet eens andere kant op. Na eerste passerende trein had hij minstens 5 seconden om te zien dat er nog een trein aan kwam. En fietst ook op een pistempo eroverheen.
Het is wel hoe de gemiddelde knuppel met oordoppen in het zou doen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183340137
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Beetje goedkoop om hiermee te scoren. Gast in filmpje kijkt niet eens andere kant op. Na eerste passerende trein had hij minstens 5 seconden om te zien dat er nog een trein aan kwam. En fietst ook op een pistempo eroverheen.
Goedkoop? Het laat toch prima zien hoe de gemiddelde idioot van tegenwoordig niks meer kan als iets niet op tien verschillende manieren is beveiligd cq aangegeven ;)
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:24:32 #273
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183340158
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:22 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Goedkoop? Het laat toch prima zien hoe de gemiddelde idioot van tegenwoordig niks meer kan als iets niet op tien verschillende manieren is beveiligd cq aangegeven ;)
Kijk. Tuurlijk heeft ProRail gelijk dat onbewaakte overwegen significant gevaarlijker zijn dan bewaakte overwegen. Maar ik vind het goedkoop dat ze hiermee politiek proberen te dwingen om een zak geld te geven zodat zij het allemaal kunnen gaan vervangen. Zoals staatssecretaris ook al eens zei; het is standaardtrucje van Eringa/ProRail om in media dingen te gaan eisen.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 12:28:57 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183340202
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is wel hoe de gemiddelde knuppel met oordoppen in het zou doen
Misschien is het wel de beste manier om de genenpool, en daarmee de toekomstige maatschappij tegen zulke figuren te beschermen dan he. Om af en toe eens een Darwin awardje uit te reiken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:37:30 #275
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183340302
Gisteren de kortste treinreis van m'n leven gemaakt. Utrecht Centraal - Vaartsche Rijn :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 12:38:15 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183340314
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:37 schreef JDude het volgende:
Gisteren de kortste treinreis van m'n leven gemaakt. Utrecht Centraal - Vaartsche Rijn :').
Oh daar hadden we het een tijdje geleden nog over :D het kan nog veeeeeel korter :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 november 2018 @ 12:46:39 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183340406
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Kijk. Tuurlijk heeft ProRail gelijk dat onbewaakte overwegen significant gevaarlijker zijn dan bewaakte overwegen. Maar ik vind het goedkoop dat ze hiermee politiek proberen te dwingen om een zak geld te geven zodat zij het allemaal kunnen gaan vervangen. Zoals staatssecretaris ook al eens zei; het is standaardtrucje van Eringa/ProRail om in media dingen te gaan eisen.
voor een onbewaakte overweg is deze relatief veilig, omdat je moet slalommen en daardoor min of meer gedwongen wordt om je heen te kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183340424
Gistere de langste reis met de sprinter van Rotterdam naar Amsterdam gemaakt uit mijn glansrijke carrière maar dat komt omdat ik kapot heb gestaan bij Holendrecht ;)
  Redactie Sport zaterdag 24 november 2018 @ 12:51:48 #279
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183340457
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:47 schreef Salatrel het volgende:
Gistere de langste reis met de sprinter van Rotterdam naar Amsterdam gemaakt uit mijn glansrijke carrière maar dat komt omdat ik kapot heb gestaan bij Holendrecht ;)
Met een half uurtje toch alweer gefixt?
https://www.rijdendetrein(...)in-amsterdam-utrecht
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183341533
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Met een half uurtje toch alweer gefixt?
https://www.rijdendetrein(...)in-amsterdam-utrecht
niet gefixt ontruimd en afgevoerd maar tussen ontruimen en vertrek zat ook nog wat tijd.
pi_183341550
Ik had om 17:52 moeten vertrekken vanaf Holendrecht en kwam uiteindelijk om 19:10 in Amsterdam aan
pi_183341859
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:22 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Goedkoop? Het laat toch prima zien hoe de gemiddelde idioot van tegenwoordig niks meer kan als iets niet op tien verschillende manieren is beveiligd cq aangegeven ;)
Dit is een overpad bij Geleen dat toegang geeft naar sportvelden. Daar is het al vaker misgegaan. Maar dan ook goed misgegaan met dodelijke afloop.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 24-11-2018 14:42:08 ]
  zaterdag 24 november 2018 @ 15:02:32 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_183342228
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien is het wel de beste manier om de genenpool, en daarmee de toekomstige maatschappij tegen zulke figuren te beschermen dan he. Om af en toe eens een Darwin awardje uit te reiken.
GMTA.

Onbewaakte overwegen zijn cruciaal voor het overleven van de menselijke soort.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 25 november 2018 @ 00:25:18 #284
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_183353669
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:22 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Goedkoop? Het laat toch prima zien hoe de gemiddelde idioot van tegenwoordig niks meer kan als iets niet op tien verschillende manieren is beveiligd cq aangegeven ;)
Volgens mij was dat honderd jaar geleden ook zo, hoor. Alleen toen vond men het niet zo'n probleem.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zondag 25 november 2018 @ 11:20:54 #285
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183357822
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 00:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Volgens mij was dat honderd jaar geleden ook zo, hoor. Alleen toen vond men het niet zo'n probleem.
Toen maakte men zich vooral druk om de koeien en waren mensen nog in staat om links en rechts te kijken.

Nu staan de koeien binnen en kunnen mensen niet meer naar links en rechts kijken.

Vooruitgang noemen ze dat.
So we just called him Fred
pi_183363389
Treinramp op het nippertje vermeden: wagons op drift in Visé, spoorarbeiders kunnen net op tijd wegspringen
25 november 2018 09u29 Bron: Belga

In Wezet (Visé) in Luik is vanmorgen nipt een ramp vermeden. Twee spoorwagons zijn er om nog onbekende reden losgeraakt, zo meldt spoornetbeheerder Infrabel. Enkele spoorarbeiders konden de wagons nipt vermijden.

Het incident gebeurde rond 08.20 uur. Na te zijn losgeraakt, rolden de wagons naar een spoor waar werken bezig waren. Enkele spoorarbeiders die aan het werk waren op het spoor konden de wagons nipt vermijden. Niemand raakte gewond. De wagons zijn uiteindelijk ontspoord. Er is wel schade aan de sporen en de spoorinfrastructuur. Een onderzoek is geopend.

“Er is nipt een ramp vermeden”, aldus de Infrabel-woordvoerder, verwijzend naar een gelijkaardig ongeval in Morlanwelz eind november 2017 waarbij twee arbeiders om het leven kwamen.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 25 november 2018 @ 18:03:18 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183365070
Goed verhaal, staat ongeveer vijf keer hetzelfde :') Trouwens, ramp ramp... aanrijding met 2 personen. Niet zo overdrijven. Het waren nog belgen ook :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183367328
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:27 schreef Adrie072 het volgende:
Treinramp op het nippertje vermeden: wagons op drift in Visé, spoorarbeiders kunnen net op tijd wegspringen
25 november 2018 09u29 Bron: Belga

In Wezet (Visé) in Luik is vanmorgen nipt een ramp vermeden. Twee spoorwagons zijn er om nog onbekende reden losgeraakt, zo meldt spoornetbeheerder Infrabel. Enkele spoorarbeiders konden de wagons nipt vermijden.

Het incident gebeurde rond 08.20 uur. Na te zijn losgeraakt, rolden de wagons naar een spoor waar werken bezig waren. Enkele spoorarbeiders die aan het werk waren op het spoor konden de wagons nipt vermijden. Niemand raakte gewond. De wagons zijn uiteindelijk ontspoord. Er is wel schade aan de sporen en de spoorinfrastructuur. Een onderzoek is geopend.

“Er is nipt een ramp vermeden”, aldus de Infrabel-woordvoerder, verwijzend naar een gelijkaardig ongeval in Morlanwelz eind november 2017 waarbij twee arbeiders om het leven kwamen.
Ik dacht dat losse wagons altijd geremd waren als ze niet aan een remleiding zitten?

Weetniet hoe heuvelen werkt in dat geval trouwens.
  Redactie Sport zondag 25 november 2018 @ 20:23:40 #289
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183368105
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 25 november 2018 @ 23:30:45 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_183373228
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:53 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Weetniet hoe heuvelen werkt in dat geval trouwens.
Met remmen in het spoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 november 2018 @ 07:15:05 #291
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183375222
quote:
UTRECHT - De dienstregeling op het spoor gaat op de schop. De capaciteit loopt tegen het plafond, terwijl het aantal treinreizigers jaarlijks 4% groeit. Meer en vooral snellere treinen moeten chaos voorkomen. De ’tienminutentrein’ is al niet meer voldoende. Elke 7,5 minuut een intercity is beter.

Dat blijkt uit een geheim rapport, waarin spoorbeheerder ProRail in overleg met vervoerders en reizigersclubs een visie geeft op de nabije toekomst. „We gaan terug naar de tekentafel. Het spoorboekje is 40 jaar niet veranderd. We moeten slimmer met het bestaande spoor omgaan”, vindt topman Pier Eringa. NS staat erachter, maar pleit ook voor extra spoor om reistijd te verkorten en onnodig overstappen tegen te gaan.

Een intercity elke 7,5 minuut op drukke routes past volgens het rapport beter in de complexe schema’s, waardoor veel meer naadloze aansluitingen mogelijk zijn. De tienminutentreinen lijken al achterhaald.
https://www.telegraaf.nl/(...)tercity-moet-sneller

Dit kan toch alleen op trajecten met 4 sporen, of zie ik dat verkeerd?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183375609
Maar net hoe het past, als de snelheden harmonisch zijn tussen sprinter, intercity en goederen hoeft dat niet.
  maandag 26 november 2018 @ 08:34:13 #293
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183375614
Afhankelijk van de situatie kunnen er één of twee sprinterstops tussen twee inhaalgelegenheden zijn. Dat gaat goed als er geen goederentreinen zijn maar op een traject met goederentreinen wordt het al snel interessant om te kiezen voor grote delen viersporigheden inderdaad.
pi_183375831
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wauw, 345 miljoen voor 25.000 fietsparkeerplaatsen. ¤ 13.800 per fietsparkeerplaats. Daar kun je ook 15 nieuwe fietsen van kopen 8)7 Wat zijn we aan het doen??
Zoveel kost grond simpelweg in de grote steden. Het is precies de reden dat gratis parkeren een ongelofelijk dure subsidie is.
Bier.
  maandag 26 november 2018 @ 09:08:52 #295
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183375874
quote:
"Het spoorboekje is 40 jaar niet veranderd".

Oh ja joh, in 2006 beweerde men anders nog met een schone lei te zijn begonnen aan drgl 2007 :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 26 november 2018 @ 10:44:39 #296
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183377088
Meer meer meer spoor :9~

En meer meer meer asfalt

En meer meer meer vliegtuigen

Jaaaaaaa *O* w/
pi_183377582
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zoveel kost grond simpelweg in de grote steden. Het is precies de reden dat gratis parkeren een ongelofelijk dure subsidie is.
Laatst ergens een artikel over gezien (weet zo niet meer waar) maar ik meen dat een parkeerplek in Amsterdam neerkomt op een economische waarde van rond de ton.
pi_183377785
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 11:21 schreef Fixers het volgende:

[..]

Laatst ergens een artikel over gezien (weet zo niet meer waar) maar ik meen dat een parkeerplek in Amsterdam neerkomt op een economische waarde van rond de ton.
Ja, ze durven ook 150K te vragen voor een apartment van 11 vierkante meter met gedeelde keuken, badkamer en toilet. Echt totale waanzin.
Bier.
  maandag 26 november 2018 @ 16:34:23 #299
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183383282
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Meer meer meer spoor :9~

En meer meer meer asfalt

En meer meer meer vliegtuigen

Jaaaaaaa *O* w/
Yup, het is weer drie dagen voor het Notaoverleg MIRT en het is bijna Sinterklaas... Dan krijg je dit soort verlanglijstjes.

Het Notaoverleg MIRT in het najaar staat daarom ook wel bekend als het Sinterklaasoverleg (geldt ook voor de daaraan voorafgaande bestuurlijke overleggen)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Sport dinsdag 27 november 2018 @ 03:08:35 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183394790
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')