Bron en meer: IRJquote:European Parliament adopts rail passenger rights recast
The recast of Regulation 1371/2007 (EC) on Rail Passenger Rights and Obligations passed with 533 MEPs voting in favour, 37 against and 47 abstentions.
The recast increases compensation for delays of more than an hour from 25% to 50% of the value of the ticket. Passengers will be legally entitled to 75% compensation for a delay of more than 90 minutes and a full refund if a train is more than two hours late.
For passengers making multi-leg journeys with several tickets, rights to information, assistance and compensation will be the same as those for a through ticket.
true, maar in de Nederlandse setting wordt bij vertragingen tussen de 30 en 59 minuten ook al uitgekeerd, vandaar mijn punt.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:25 schreef James1988 het volgende:
Lijkt me bij de veroorzaker, NS dus.
Maar als ik het goed begrijp pas vanaf +60, niet vanaf +30.
En dat is praktisch nooit relevant in Nederland. Want dat is alleen het geval als er meerdere treinen achter elkaar uitvallen. En ALS dat zo is, volgt vaak een beroep op landelijke uitstraling of overmachtquote:Op donderdag 15 november 2018 18:39 schreef James1988 het volgende:
GtbV +60 TOC-on-TOC op landelijk niveau worden ingevoerd.
op werkdagen heb je alleen Sneek-Stavoren, Winschoten-Bad Nieuweschans en Almelo-Mariënberg waar overdag een uursdienst is, behalve een aantal uren van de dag. En natuurlijk een aantal grenslijnenquote:Op donderdag 15 november 2018 18:52 schreef James1988 het volgende:
We hebben toch nog wel een paar lijntjes waar 1 trein per uur rijdt, op zondagochtend ofzo?
marginaal gezwam over niks dus.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:52 schreef James1988 het volgende:
We hebben toch nog wel een paar lijntjes waar 1 trein per uur rijdt, op zondagochtend ofzo?
Inderdaad! 75% compensatie bij anderhalf uur vertraging! Opgekenkerd met die leaseautoquote:Op donderdag 15 november 2018 19:54 schreef b2py het volgende:
Goed nieuws dat ze dat overnemen, was daar nog even heel spannend om! Grote stap naar meer concurrentie met overige modaliteiten!
Als NS nu +5 heeft en jij daardoor je 1x/uur rijdende stoptrein naar Schubbekutteveen-West mist, krijg je nu niks. Straks krijg je 25% van de prijs van je kaartje(s).quote:
Er zit veel meer in dan die compensatie, en de leaseauto blijft 😜. Afgelopen weekend nog retour Parijs gedaan met de auto, heerlijkquote:Op vrijdag 16 november 2018 00:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Inderdaad! 75% compensatie bij anderhalf uur vertraging! Opgekenkerd met die leaseauto
We rijden weer wel alle overwegen in storing...quote:Op vrijdag 16 november 2018 09:32 schreef trein2000 het volgende:
Er staat een kapotte trein voor ons
Wat is dat dan voor incompetentie... Zeker schoonmakers die geen rijbewijs hebben oidquote:Op vrijdag 16 november 2018 09:45 schreef Maegrim het volgende:
[ afbeelding ]
iemand van de schoonmaak pleurt weer eens een karretje van het perron, een gloednieuwe deze keer
Ja, een regeling waar ongeveer 4 mensen per jaar gebruik van maken dus. .quote:Op vrijdag 16 november 2018 01:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als NS nu +5 heeft en jij daardoor je 1x/uur rijdende stoptrein naar Schubbekutteveen-West mist, krijg je nu niks. Straks krijg je 25% van de prijs van je kaartje(s).
Daar kun je dan misschien net een koffie voor halen bij de Kiosk, als je mazzel hebt?
's Avonds rijden eigenlijk alle Arrivalijnen op mijn post een uursdienst.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op werkdagen heb je alleen Sneek-Stavoren, Winschoten-Bad Nieuweschans en Almelo-Mariënberg waar overdag een uursdienst is, behalve een aantal uren van de dag. En natuurlijk een aantal grenslijnen
Nou. Ooit al eens van Limburg naar Twente gereisd? Dan is zo'n regeling wel tof. Beter gezegd: ik vind het ronduit debiel dat je wel een doorgaand ticket kan kopen. Maar geld terug bij vertraging, ho maar. Dus men kan blijkbaar wel de inkomsten onder elkaar verdelen. Maar als het even niet goed gaat dan geeft de 'markt' geen gehoor. Mooi, dan maar reguleren.quote:Op vrijdag 16 november 2018 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, een regeling waar ongeveer 4 mensen per jaar gebruik van maken dus. .
quote:Op zaterdag 17 november 2018 14:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Had dat niet in de oude beneluxkleuren gekund?
Heel verstandig, ze dekken zich al in.quote:Op zaterdag 17 november 2018 17:52 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Milano, 17 novembre 2019 – Un ETR 700 è stato trasferito oggi da Pistoia a Milano per effettuare, dai prossimi giorni, corse prova per poter iniziare, nel corso del prossimo orario in vigore dal 10 dicembre, il servizio passeggeri sui servizi Frecciarossa, se non ci saranno cambiamenti a breve (vedi news tT 335).
Milan, 17 November 2019 - An ETR 700 was transferred today from Pistoia to Milan to carry out, from the next few days, test runs to start, in the course of the next timetable effective from December 10, the passenger service on Frecciarossa services, if not there will be changes soon (see news tT 335).
Bron: Tuttotreno.it
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |