abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183023406
registreer om deze reclame te verbergen
Wat is eigenlijk de status van de fartbaan op de NBS bij Montabaur?
Bier.
  donderdag 8 november 2018 @ 16:16:21 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183023462
quote:
Die Schnellfahrstrecke zwischen Köln und Frankfurt ist ab 18. November wieder zweigleisig
befahrbar. Die ICE-Züge verkehren dann wie gewohnt nach dem regulären Fahrplan.
Aufgrund von Geschwindigkeitsreduzierungen sind noch geringfügige Verspätungen möglich.
Anfang Dezember wird die Strecke komplett wiederhergestellt sein.
Bron: Bahn Aktuell
We are shaping the future.
  donderdag 8 november 2018 @ 17:29:41 #28
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183024990
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:26 schreef Goverman het volgende:
adviesaanvraag LOCOV over lijnvoering op de Schiphol-Utrecht-Nijmegen.

Ideeën iemand? :)
Het is wel grappig... Als je toch met IC's gaat stoppen te Driebergen-Zeist en alle sprinters laat afbuigen richting Veenendaal heb je eigenlijk geen viersporig station nodig.. Achteraf weten we alles beter natuurlijk. Overigens is het genoemde verlies van 1 minuut voor een IC die krom door de wissels rijdt bij Driebergen ten opzicht van rechtuit stoppen wat aan de hoge kant: Als NS die in de dienstregeling doorgaand veilig laat zetten is het hooguit de helft, waarschijnlijk minder. Ik zou daar als ministerie geen geld voor aanvullende maatregelen voor uittrekken.
  donderdag 8 november 2018 @ 18:22:45 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183025891
registreer om deze reclame te verbergen
Interrail voert een verandering door: de 19:00-regel komt te vervallen. Dankzij deze regel is het mogelijk om één dag van je interrailpas te gebruiken voor een reis met een nachttrein. In de toekomst mag dit dus niet meer, en moet je 2 dagen invullen.
We are shaping the future.
pi_183026681
Dat is wel balen, helemaal als er straks weer een naar nederland gaat.
pi_183027513
Gezien de tijden van ICE 221 kom je dan toch op een vertrek voor 19u uit Amsterdam
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 8 november 2018 @ 20:00:29 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183027826
registreer om deze reclame te verbergen
En stukje bij beetje raakt de Europese spoormarkt steeds verder gefragmenteerd. Doorgaande tickets worden steeds moeilijker te krijgen, en als je met meerdere vervoerders moet reizen ben je soms zwaar de pineut.

Onlangs las ik nog ergens dat reizigers Italië - Londen een nieuw Eurostarticket "mochten" kopen, omdat hun Thello-trein met 3 uur vertraging in Parijs was aangekomen en hun aansluitende Eurostar dus weg was. Thello wil niets meer vergoeden dan waartoe ze verplicht zijn, en Eurostar vond het 'niet hun probleem'.

In het Europese parlement wordt er momenteel gesproken over de rechten die reizigers hebben. De Europese spoorbedrijven lobbyen ervoor om het gedoe met gemiste aansluitingen zo te laten, waar mensen zoals Mark Smith (de man in stoel 61) zich dan weer erg boos over maken.

Ondertussen is dit al 20 jaar geregeld in dat gekke land van pubs en Brexit. Zelfs als je met 10 los gekochte kaartjes reist hebben de Britse vervoerders de plicht om je thuis te krijgen.
We are shaping the future.
pi_183028681
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:25 schreef Salatrel het volgende:
Vanaf 12 november SNG op den haag C - Haarlem gepland op ritnummers:

6306, 6327, 6314, 6335, 6322, 6343, 6330, 6351, 6338, 6359, 6346, 6367, 6354, 6375, 6352, 6383, 6368, 6389, 6374, 6395

Op maandag t/m vrijdag
Jij al ingepland er op? Ik heb volgende week gewoon reguliere diensten.
pi_183028949
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:28 schreef MTL het volgende:

[..]

Jij al ingepland er op? Ik heb volgende week gewoon reguliere diensten.
ik zit volgende week op gran canaria :P
pi_183029057
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zit volgende week op gran canaria :P
ja, maar daar rijden geen treinen, al zijn er wel plannen voor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183029132
quote:
11s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, maar daar rijden geen treinen, al zijn er wel plannen voor
daarom heb ik een motor gehuurd :P
pi_183029147
man man man altijd dezelfden die de rest laten werken
ಠ_ಠ
pi_183029203
Anders krijg ik weer gezeik dat ik mijn uren op moet maken. Ik wil helemaal niet op vakantie naar een eilandje waar het 23 graden is
  donderdag 8 november 2018 @ 20:43:56 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183029222
Ja echt, heel naar.
We are shaping the future.
pi_183029273
_O- Oh ja, waar ook dat je vakantie had. Wat vervelend :+
pi_183030889
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:26 schreef Goverman het volgende:
adviesaanvraag LOCOV over lijnvoering op de Schiphol-Utrecht-Nijmegen.

Ideeën iemand? :)
Toch jammer dat er niet een gedachtegang is die de plannormen aan de kaak stelt.
pi_183033073
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 16:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Bahn Aktuell
Danke schön Herr Professor Doktor.
Bier.
pi_183033090
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:00 schreef James1988 het volgende:
En stukje bij beetje raakt de Europese spoormarkt steeds verder gefragmenteerd. Doorgaande tickets worden steeds moeilijker te krijgen, en als je met meerdere vervoerders moet reizen ben je soms zwaar de pineut.

Onlangs las ik nog ergens dat reizigers Italië - Londen een nieuw Eurostarticket "mochten" kopen, omdat hun Thello-trein met 3 uur vertraging in Parijs was aangekomen en hun aansluitende Eurostar dus weg was. Thello wil niets meer vergoeden dan waartoe ze verplicht zijn, en Eurostar vond het 'niet hun probleem'.

In het Europese parlement wordt er momenteel gesproken over de rechten die reizigers hebben. De Europese spoorbedrijven lobbyen ervoor om het gedoe met gemiste aansluitingen zo te laten, waar mensen zoals Mark Smith (de man in stoel 61) zich dan weer erg boos over maken.

Ondertussen is dit al 20 jaar geregeld in dat gekke land van pubs en Brexit. Zelfs als je met 10 los gekochte kaartjes reist hebben de Britse vervoerders de plicht om je thuis te krijgen.
Ja maar Vinny zei dat we verder moesten privatiseren!
Bier.
  donderdag 8 november 2018 @ 23:21:34 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183033775
Dat het daar wel werkt en hier niet is niet omdat de Britse vervoerders dat zelf zo graag willen. Als zij de kans zouden krijgen om je een nieuw ticket aan te smeren wanneer je je aansluiting hebt gemist, zouden ze dat ook doen.

Er is daar destijds goed nagedacht over hoe een systeem met meerdere vervoerders niet ten nadele van reizigers zou moeten werken. Meer dan 20 jaar later is dat op het Europese vasteland nog altijd niet goed geregeld.
We are shaping the future.
pi_183033996
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:21 schreef James1988 het volgende:
Dat het daar wel werkt en hier niet is niet omdat de Britse vervoerders dat zelf zo graag willen. Als zij de kans zouden krijgen om je een nieuw ticket aan te smeren wanneer je je aansluiting hebt gemist, zouden ze dat ook doen.
Als ziekenhuizen in de positie zouden zijn om je te laten betalen voor het wachten op een operatie omdat zij door hun eigen schuld een gigantische wachtrij hebben gecreëerd, dan zouden ze dat vast niet.... oh wacht.....

En daarom hebben we dus regulering. En op sommige gebieden, vooral toevallig diegene waarin de kosten simpelweg negatief kunnen uitvallen omdat er nou eenmaal vervoer nodig is van Kakmansnergensheen naar Schubbekutteveen maar eigenlijk alles waarin concurrentie eigenlijk niet bestaat en het vooral belangrijk is om mobiliteit nog enigszins mogelijk te maken (zoals er in de zorg in principe geen vraag & aanbod zou mogen bestaan op niveaus waarbij patiënten direct betrokken zijn zoals operaties), is alles naast een directe oplossing nodeloos rondpompen van geld.

quote:
Er is daar destijds goed nagedacht over hoe een systeem met meerdere vervoerders niet ten nadele van reizigers zou moeten werken. Meer dan 20 jaar later is dat op het Europese vasteland nog altijd niet goed geregeld.
Teh fuck, ik heb echt nog nooit een grotere oversimplificatie van een systemisch probleem gezien :D :P
Bier.
  vrijdag 9 november 2018 @ 07:47:08 #46
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183036419
1: Op het vaste land was dat eerst ook niet nodig vanwege de lage aantallen die met het probleem in aanraking kwamen.
2. Op papier zal het prachtig geregeld zijn maar in de praktijk zal het vaak genoeg misgaan.
  vrijdag 9 november 2018 @ 08:33:57 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_183036650
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die heet SUNIJ (Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein) :P
Schiphol - Utrecht - Nijmegen - IJssellijn
  vrijdag 9 november 2018 @ 08:36:16 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_183036664
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 17:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is wel grappig... Als je toch met IC's gaat stoppen te Driebergen-Zeist en alle sprinters laat afbuigen richting Veenendaal heb je eigenlijk geen viersporig station nodig.. Achteraf weten we alles beter natuurlijk. Overigens is het genoemde verlies van 1 minuut voor een IC die krom door de wissels rijdt bij Driebergen ten opzicht van rechtuit stoppen wat aan de hoge kant: Als NS die in de dienstregeling doorgaand veilig laat zetten is het hooguit de helft, waarschijnlijk minder. Ik zou daar als ministerie geen geld voor aanvullende maatregelen voor uittrekken.
Die minuut zit er nu ook in als je met de IC van Gouda naar Utrecht wilt binnenkomen op spoor 20. Twee keer doorwisselen (van IC naar stoptreinsporen en van rechter- naar linkerspoor). Zelfs met de korte seinafstanden voor Utrecht ben je met een machinist die de doorrijmogelijkheden optimaal benut net zo laat bij de poortjes aan de stadskant als je in Gouda de IC van drie minuten later neemt (die binnenkomt op spoor 11 of zo).
pi_183037333
Ik lees net dit artikel over de verbinding tussen Maastricht en Luik van Arriva: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tricht-luik-a2754571
De treinen zouden niet voldoen aan de eisen (en volgens NL voldoet ook het Belgische materieel niet aan die eisen), maar weet iemand waar het dan om gaat? :P
pi_183037416
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:38 schreef MTL het volgende:
Ik lees net dit artikel over de verbinding tussen Maastricht en Luik van Arriva: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tricht-luik-a2754571
De treinen zouden niet voldoen aan de eisen (en volgens NL voldoet ook het Belgische materieel niet aan die eisen), maar weet iemand waar het dan om gaat? :P
Het beschermen van de positie van nmbs :{ :{ :{ :{ Al zie ik oprecht niet in wat er mis mee is als nmbs samenwerkt met arriva, immers er is geen sprake van een officiële 4e spooroperator dus geen concurrentie en voor het personeel maakt het ook weinig uit, die blijven bij nmbs.
speak only if it improves the silence.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')