abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183016762
registreer om deze reclame te verbergen
image.php?jpgheader01.png
sub00.jpg
danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal

sub01.jpg
In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

header02.png
sub02.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub03.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
header03.png
sub04.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub05.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub06.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
header04.png
sub07.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub08.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub09.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


silves.jpg
  donderdag 8 november 2018 @ 10:14:19 #3
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_183016842
Welke verbibding moet dan VIRM6 inruilen voor VIRM4?
So we just called him Fred
  donderdag 8 november 2018 @ 10:15:07 #4
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183016859
registreer om deze reclame te verbergen
Je kan ook 3xVIRM IV laten rijden als 12-bakstrein.
  donderdag 8 november 2018 @ 10:16:56 #5
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_183016896
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan ook 3xVIRM IV laten rijden als 12-bakstrein.
In dat geval, welke verbinding moet 2xVIRM4 inleveren om er 1xVIRM6 voor terug te krijgen?
So we just called him Fred
pi_183016901
Ik kan me niet herinneren ooit meer dan 2 stellen VIRM gezien te hebben, maar misschien kan dat gewoon?
ಠ_ಠ
  donderdag 8 november 2018 @ 10:18:48 #7
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_183016927
registreer om deze reclame te verbergen
Volgens deze video kan het:
So we just called him Fred
pi_183017334
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:17 schreef Maegrim het volgende:
Ik kan me niet herinneren ooit meer dan 2 stellen VIRM gezien te hebben, maar misschien kan dat gewoon?
Vroeger zelfs 14 op Utrecht - Zwolle, gepland, dagelijks.
pi_183017361
okee
ಠ_ಠ
pi_183017560
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:16 schreef FredvZ het volgende:

[..]

In dat geval, welke verbinding moet 2xVIRM4 inleveren om er 1xVIRM6 voor terug te krijgen?
Beetje spelen met de stellen en drukte lukt je dat wel in dezelfde serie(s).
pi_183017698
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan ook 3xVIRM IV laten rijden als 12-bakstrein.
ja maar dan zitten er 3 hc’s niks te doen opduw trein ipv 2
pi_183017713
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 11:03 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja maar dan zitten er 3 hc’s niks te doen opduw trein ipv 2
Die gaan maar lekker sudoku's doen
  donderdag 8 november 2018 @ 11:09:05 #13
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183017787
Tjah.. Ik ga niet over die regels zal ik dan maar zeggen. Als NS dat weer aanpast is het voor we het weten weer gedoe met de vakbonden.
pi_183017882
Daar is op voorhand al niets voor nodig om die op de kast te hebben
pi_183017946
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:17 schreef Maegrim het volgende:
Ik kan me niet herinneren ooit meer dan 2 stellen VIRM gezien te hebben, maar misschien kan dat gewoon?
Kan tot 14 (vroeger 15) bakken, dus 2x 4 + 1x 6. Heb daar ook wel mee gereden (leeg mat). Wel even de lijnstroombeperking aanzetten, anders is de bovenleiding leeg :P
Volgens mij is één van de treinen vanaf Arnhem - Utrecht - Schiphol trouwens nog altijd gewoon gepland met 3x VIRM4.
  donderdag 8 november 2018 @ 11:23:53 #16
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_183018015
"Die zijn vooral op het baanvak tussen Utrecht en Amsterdam gewenst." Dat valt wel mee, nu daar ETMET is ingevoerd.
Langere treinen zijn nu vooral nodig voor Schiphol-Utrecht en Utrecht-Arnhem waar maar 4 treinen per uur rijden.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 11:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Tjah.. Ik ga niet over die regels zal ik dan maar zeggen. Als NS dat weer aanpast is het voor we het weten weer gedoe met de vakbonden.
Regels aanpassen is ook nergens voor nodig als het alleen om een enkele spitstrein. NS gaat heus niet de hele dag met 12 bakken rijden.
  donderdag 8 november 2018 @ 14:26:10 #17
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183021469
adviesaanvraag LOCOV over lijnvoering op de Schiphol-Utrecht-Nijmegen.

Ideeën iemand? :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_183022469
Vanaf 12 november SNG op den haag C - Haarlem gepland op ritnummers:

6306, 6327, 6314, 6335, 6322, 6343, 6330, 6351, 6338, 6359, 6346, 6367, 6354, 6375, 6352, 6383, 6368, 6389, 6374, 6395

Op maandag t/m vrijdag
  donderdag 8 november 2018 @ 15:27:46 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183022524
Niet in het weekend? Flauw :P
We are shaping the future.
pi_183022759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:26 schreef Goverman het volgende:
adviesaanvraag LOCOV over lijnvoering op de Schiphol-Utrecht-Nijmegen.

Ideeën iemand? :)
Ja: een andere afkorting. Ik denk steeds dat de Sneltram Utrecht-Nieuwegein bedoeld wordt... :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 8 november 2018 @ 15:44:32 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183022861
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja: een andere afkorting. Ik denk steeds dat de Sneltram Utrecht-Nieuwegein bedoeld wordt... :X
Die heet SUNIJ (Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein) :P
We are shaping the future.
pi_183022967
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:26 schreef Goverman het volgende:
adviesaanvraag LOCOV over lijnvoering op de Schiphol-Utrecht-Nijmegen.

Ideeën iemand? :)
Even snel het eerste stukje gelezen.

Waarom moeten alle 6 IC's hetzelfde stoppatroon hebben? Ik zou voor de 6/4 gaan namelijk waarbij 2 IC's op Driebergen stoppen, 2 IC's op De Klomp en 2 IC's op beide. Lijkt me gezien de drukte verderop prima in te passen, de stoppers rijden immers ook maar 4x per uur.

En hoezo is het zo moeilijk om de IC's alternerend naar Schiphol en Amsterdam C te sturen? Vanaf Utrecht gaat het immers toch over hetzelfde spoor. Het enige is dat je dan geen mooie 10/10/10 ligging krijgt maar een 10/7/13 of zo.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 8 november 2018 @ 15:51:48 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183023000
quote:
Nice. Iemand heeft een deployment niet goed getest :s)
We are shaping the future.
pi_183023178
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 11:19 schreef MTL het volgende:

Volgens mij is één van de treinen vanaf Arnhem - Utrecht - Schiphol trouwens nog altijd gewoon gepland met 3x VIRM4.
Klopt :+
pi_183023406
Wat is eigenlijk de status van de fartbaan op de NBS bij Montabaur?
Bier.
  donderdag 8 november 2018 @ 16:16:21 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183023462
quote:
Die Schnellfahrstrecke zwischen Köln und Frankfurt ist ab 18. November wieder zweigleisig
befahrbar. Die ICE-Züge verkehren dann wie gewohnt nach dem regulären Fahrplan.
Aufgrund von Geschwindigkeitsreduzierungen sind noch geringfügige Verspätungen möglich.
Anfang Dezember wird die Strecke komplett wiederhergestellt sein.
Bron: Bahn Aktuell
We are shaping the future.
  donderdag 8 november 2018 @ 17:29:41 #28
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183024990
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:26 schreef Goverman het volgende:
adviesaanvraag LOCOV over lijnvoering op de Schiphol-Utrecht-Nijmegen.

Ideeën iemand? :)
Het is wel grappig... Als je toch met IC's gaat stoppen te Driebergen-Zeist en alle sprinters laat afbuigen richting Veenendaal heb je eigenlijk geen viersporig station nodig.. Achteraf weten we alles beter natuurlijk. Overigens is het genoemde verlies van 1 minuut voor een IC die krom door de wissels rijdt bij Driebergen ten opzicht van rechtuit stoppen wat aan de hoge kant: Als NS die in de dienstregeling doorgaand veilig laat zetten is het hooguit de helft, waarschijnlijk minder. Ik zou daar als ministerie geen geld voor aanvullende maatregelen voor uittrekken.
  donderdag 8 november 2018 @ 18:22:45 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183025891
Interrail voert een verandering door: de 19:00-regel komt te vervallen. Dankzij deze regel is het mogelijk om één dag van je interrailpas te gebruiken voor een reis met een nachttrein. In de toekomst mag dit dus niet meer, en moet je 2 dagen invullen.
We are shaping the future.
pi_183026681
Dat is wel balen, helemaal als er straks weer een naar nederland gaat.
pi_183027513
Gezien de tijden van ICE 221 kom je dan toch op een vertrek voor 19u uit Amsterdam
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 8 november 2018 @ 20:00:29 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183027826
En stukje bij beetje raakt de Europese spoormarkt steeds verder gefragmenteerd. Doorgaande tickets worden steeds moeilijker te krijgen, en als je met meerdere vervoerders moet reizen ben je soms zwaar de pineut.

Onlangs las ik nog ergens dat reizigers Italië - Londen een nieuw Eurostarticket "mochten" kopen, omdat hun Thello-trein met 3 uur vertraging in Parijs was aangekomen en hun aansluitende Eurostar dus weg was. Thello wil niets meer vergoeden dan waartoe ze verplicht zijn, en Eurostar vond het 'niet hun probleem'.

In het Europese parlement wordt er momenteel gesproken over de rechten die reizigers hebben. De Europese spoorbedrijven lobbyen ervoor om het gedoe met gemiste aansluitingen zo te laten, waar mensen zoals Mark Smith (de man in stoel 61) zich dan weer erg boos over maken.

Ondertussen is dit al 20 jaar geregeld in dat gekke land van pubs en Brexit. Zelfs als je met 10 los gekochte kaartjes reist hebben de Britse vervoerders de plicht om je thuis te krijgen.
We are shaping the future.
pi_183028681
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:25 schreef Salatrel het volgende:
Vanaf 12 november SNG op den haag C - Haarlem gepland op ritnummers:

6306, 6327, 6314, 6335, 6322, 6343, 6330, 6351, 6338, 6359, 6346, 6367, 6354, 6375, 6352, 6383, 6368, 6389, 6374, 6395

Op maandag t/m vrijdag
Jij al ingepland er op? Ik heb volgende week gewoon reguliere diensten.
pi_183028949
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:28 schreef MTL het volgende:

[..]

Jij al ingepland er op? Ik heb volgende week gewoon reguliere diensten.
ik zit volgende week op gran canaria :P
pi_183029057
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zit volgende week op gran canaria :P
ja, maar daar rijden geen treinen, al zijn er wel plannen voor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183029132
quote:
11s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, maar daar rijden geen treinen, al zijn er wel plannen voor
daarom heb ik een motor gehuurd :P
pi_183029147
man man man altijd dezelfden die de rest laten werken
ಠ_ಠ
pi_183029203
Anders krijg ik weer gezeik dat ik mijn uren op moet maken. Ik wil helemaal niet op vakantie naar een eilandje waar het 23 graden is
  donderdag 8 november 2018 @ 20:43:56 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183029222
Ja echt, heel naar.
We are shaping the future.
pi_183029273
_O- Oh ja, waar ook dat je vakantie had. Wat vervelend :+
pi_183030889
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:26 schreef Goverman het volgende:
adviesaanvraag LOCOV over lijnvoering op de Schiphol-Utrecht-Nijmegen.

Ideeën iemand? :)
Toch jammer dat er niet een gedachtegang is die de plannormen aan de kaak stelt.
pi_183033073
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 16:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Bahn Aktuell
Danke schön Herr Professor Doktor.
Bier.
pi_183033090
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:00 schreef James1988 het volgende:
En stukje bij beetje raakt de Europese spoormarkt steeds verder gefragmenteerd. Doorgaande tickets worden steeds moeilijker te krijgen, en als je met meerdere vervoerders moet reizen ben je soms zwaar de pineut.

Onlangs las ik nog ergens dat reizigers Italië - Londen een nieuw Eurostarticket "mochten" kopen, omdat hun Thello-trein met 3 uur vertraging in Parijs was aangekomen en hun aansluitende Eurostar dus weg was. Thello wil niets meer vergoeden dan waartoe ze verplicht zijn, en Eurostar vond het 'niet hun probleem'.

In het Europese parlement wordt er momenteel gesproken over de rechten die reizigers hebben. De Europese spoorbedrijven lobbyen ervoor om het gedoe met gemiste aansluitingen zo te laten, waar mensen zoals Mark Smith (de man in stoel 61) zich dan weer erg boos over maken.

Ondertussen is dit al 20 jaar geregeld in dat gekke land van pubs en Brexit. Zelfs als je met 10 los gekochte kaartjes reist hebben de Britse vervoerders de plicht om je thuis te krijgen.
Ja maar Vinny zei dat we verder moesten privatiseren!
Bier.
  donderdag 8 november 2018 @ 23:21:34 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183033775
Dat het daar wel werkt en hier niet is niet omdat de Britse vervoerders dat zelf zo graag willen. Als zij de kans zouden krijgen om je een nieuw ticket aan te smeren wanneer je je aansluiting hebt gemist, zouden ze dat ook doen.

Er is daar destijds goed nagedacht over hoe een systeem met meerdere vervoerders niet ten nadele van reizigers zou moeten werken. Meer dan 20 jaar later is dat op het Europese vasteland nog altijd niet goed geregeld.
We are shaping the future.
pi_183033996
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:21 schreef James1988 het volgende:
Dat het daar wel werkt en hier niet is niet omdat de Britse vervoerders dat zelf zo graag willen. Als zij de kans zouden krijgen om je een nieuw ticket aan te smeren wanneer je je aansluiting hebt gemist, zouden ze dat ook doen.
Als ziekenhuizen in de positie zouden zijn om je te laten betalen voor het wachten op een operatie omdat zij door hun eigen schuld een gigantische wachtrij hebben gecreëerd, dan zouden ze dat vast niet.... oh wacht.....

En daarom hebben we dus regulering. En op sommige gebieden, vooral toevallig diegene waarin de kosten simpelweg negatief kunnen uitvallen omdat er nou eenmaal vervoer nodig is van Kakmansnergensheen naar Schubbekutteveen maar eigenlijk alles waarin concurrentie eigenlijk niet bestaat en het vooral belangrijk is om mobiliteit nog enigszins mogelijk te maken (zoals er in de zorg in principe geen vraag & aanbod zou mogen bestaan op niveaus waarbij patiënten direct betrokken zijn zoals operaties), is alles naast een directe oplossing nodeloos rondpompen van geld.

quote:
Er is daar destijds goed nagedacht over hoe een systeem met meerdere vervoerders niet ten nadele van reizigers zou moeten werken. Meer dan 20 jaar later is dat op het Europese vasteland nog altijd niet goed geregeld.
Teh fuck, ik heb echt nog nooit een grotere oversimplificatie van een systemisch probleem gezien :D :P
Bier.
  vrijdag 9 november 2018 @ 07:47:08 #46
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183036419
1: Op het vaste land was dat eerst ook niet nodig vanwege de lage aantallen die met het probleem in aanraking kwamen.
2. Op papier zal het prachtig geregeld zijn maar in de praktijk zal het vaak genoeg misgaan.
  vrijdag 9 november 2018 @ 08:33:57 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_183036650
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die heet SUNIJ (Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein) :P
Schiphol - Utrecht - Nijmegen - IJssellijn
  vrijdag 9 november 2018 @ 08:36:16 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_183036664
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 17:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is wel grappig... Als je toch met IC's gaat stoppen te Driebergen-Zeist en alle sprinters laat afbuigen richting Veenendaal heb je eigenlijk geen viersporig station nodig.. Achteraf weten we alles beter natuurlijk. Overigens is het genoemde verlies van 1 minuut voor een IC die krom door de wissels rijdt bij Driebergen ten opzicht van rechtuit stoppen wat aan de hoge kant: Als NS die in de dienstregeling doorgaand veilig laat zetten is het hooguit de helft, waarschijnlijk minder. Ik zou daar als ministerie geen geld voor aanvullende maatregelen voor uittrekken.
Die minuut zit er nu ook in als je met de IC van Gouda naar Utrecht wilt binnenkomen op spoor 20. Twee keer doorwisselen (van IC naar stoptreinsporen en van rechter- naar linkerspoor). Zelfs met de korte seinafstanden voor Utrecht ben je met een machinist die de doorrijmogelijkheden optimaal benut net zo laat bij de poortjes aan de stadskant als je in Gouda de IC van drie minuten later neemt (die binnenkomt op spoor 11 of zo).
pi_183037333
Ik lees net dit artikel over de verbinding tussen Maastricht en Luik van Arriva: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tricht-luik-a2754571
De treinen zouden niet voldoen aan de eisen (en volgens NL voldoet ook het Belgische materieel niet aan die eisen), maar weet iemand waar het dan om gaat? :P
pi_183037416
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:38 schreef MTL het volgende:
Ik lees net dit artikel over de verbinding tussen Maastricht en Luik van Arriva: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tricht-luik-a2754571
De treinen zouden niet voldoen aan de eisen (en volgens NL voldoet ook het Belgische materieel niet aan die eisen), maar weet iemand waar het dan om gaat? :P
Het beschermen van de positie van nmbs :{ :{ :{ :{ Al zie ik oprecht niet in wat er mis mee is als nmbs samenwerkt met arriva, immers er is geen sprake van een officiële 4e spooroperator dus geen concurrentie en voor het personeel maakt het ook weinig uit, die blijven bij nmbs.
speak only if it improves the silence.
pi_183037442
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:44 schreef Shrek op hgbtf het volgende:

Onveiliger zijn ze niet, maar er is een Europese regel die zegt dat alle nieuw rollend materieel dat op internationale trajecten rijdt moet voorzien zijn van ETCS. Daar beantwoordt de Flirt niet aan. Hiermee heeft het ministerie dus een stok gevonden.
speak only if it improves the silence.
pi_183037450
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:38 schreef MTL het volgende:
Ik lees net dit artikel over de verbinding tussen Maastricht en Luik van Arriva: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tricht-luik-a2754571
De treinen zouden niet voldoen aan de eisen (en volgens NL voldoet ook het Belgische materieel niet aan die eisen), maar weet iemand waar het dan om gaat? :P
Dezelfde vraag stelde ik mij vanochtend ook bij het lezen van het artikel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183037495
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:46 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Daar kan wel iets op gevonden worden en aan de ene kant snap ik de Belgen ook wel, omdat TBL1+ vervangen gaat worden door ERTMS, maar dat is pas over enkele jaren.

Dan zou je toch tijd genoeg moeten hebben om te testen met de nieuwe specificaties?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183037518
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar kan wel iets op gevonden worden en aan de ene kant snap ik de Belgen ook wel, omdat TBL1+ vervangen gaat worden door ERTMS, maar dat is pas over enkele jaren.

Dan zou je toch tijd genoeg moeten hebben om te testen met de nieuwe specificaties?
De belgen willen daarop niks vinden, het is een formele regel die ze misbruiken.
speak only if it improves the silence.
pi_183037627
Rare lui daar. Overigens van beide kanten. Als die regel er is, dan kan je toch verwachten dat de Belgen die naleven, met hun instelling over andere reizigersvervoerders dan NMBS. Dat betekent dus dat je zorgt dat ze geen poot hebben om op te staan.
Kortom: bouw ETCS in en gaan met die hap.
pi_183037632
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:52 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De belgen willen daarop niks vinden, het is een formele regel die ze misbruiken.
het zorgt er wel voor dat als Arriva het inbouwt de treinstellen in Nederland en Duitsland ook opnieuw toegelaten moeten worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183037669
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 10:01 schreef MTL het volgende:
Rare lui daar. Overigens van beide kanten. Als die regel er is, dan kan je toch verwachten dat de Belgen die naleven, met hun instelling over andere reizigersvervoerders dan NMBS. Dat betekent dus dat je zorgt dat ze geen poot hebben om op te staan.
Kortom: bouw ETCS in en gaan met die hap.
Maar NMBS gaat werken als onderaannemer van arriva, ze proberen niet de belgische markt te betreden. Sterker nog nmbs heeft meer personeel nodig als ze met arriva samenwerken dan in de huidige situatie! Dus werkgarantie.
speak only if it improves the silence.
pi_183038731
Dan is het nog absurder. Maar goed, ook dan had het voorkomen kunnen worden door de treinen van ETCS te voorzien.
Dus Arriva, hup hup, voorzie een teststel van ETCS, krijg dat ding opnieuw toegelaten in NL, DE en in BE, en bouw dan de andere treinen om :P
pi_183038785
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 11:09 schreef MTL het volgende:
Dan is het nog absurder. Maar goed, ook dan had het voorkomen kunnen worden door de treinen van ETCS te voorzien.
Dus Arriva, hup hup, voorzie een teststel van ETCS, krijg dat ding opnieuw toegelaten in NL, DE en in BE, en bouw dan de andere treinen om :P
Over hoeveel vertraging en geld hebben we het dan? Het is wachten totdat de belgen weer iets anders vinden.
speak only if it improves the silence.
pi_183039176
Een FLIRT MS is er al jaren, inclusief ETCS.
Ik kan mij sowieso niet voorstellen dat er geen EVC in zit, dat is al zo ongeveer standaard bij elke nieuwe trein in Europa. Dan gaat het dus om het wijzigen van een STM-only systeem naar een volwaardig ETCS systeem. Een grote wijziging? Ja en nee. Zeker, het is ingrijpend, maar dat moet volgens mij voor Stadler geen probleem zijn. Die hebben volgens mij het woord 'modulair' uitgevonden :+
pi_183039868
Nou ja, gezien de problemen die er op de Eurobahn-stellen (geweest) zijn zal men niet happig zijn op het veranderen van het beveiligingssysteem...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183039928
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:52 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De belgen willen daarop niks vinden, het is een formele regel die ze misbruiken.
Ik vind het geen misbruik. De onwil die er in Nederland is om ETCS in te voeren zelfs op nieuw materiaal, is gigantisch. Ze hadden dit van tevoren kunnen weten. België wil niet nog een keer dat gezeik als ze gaan overstappen. Het was echt een totale bananenrepubliek als het ging om veiligheid op het spoor.
Bier.
  vrijdag 9 november 2018 @ 13:18:25 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_183041030
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:38 schreef MTL het volgende:
Ik lees net dit artikel over de verbinding tussen Maastricht en Luik van Arriva: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tricht-luik-a2754571
De treinen zouden niet voldoen aan de eisen (en volgens NL voldoet ook het Belgische materieel niet aan die eisen), maar weet iemand waar het dan om gaat? :P
Volgens een artikel in De Tijd hebben de treinen o.a. geen ETCS. Lees onderstaand stuk voor een lekker nationalistisch Belgisch geluid.

https://www.tijd.be/onder(...)roeven/10064161.html
  vrijdag 9 november 2018 @ 13:20:24 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_183041077
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 10:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Maar NMBS gaat werken als onderaannemer van arriva, ze proberen niet de belgische markt te betreden. Sterker nog nmbs heeft meer personeel nodig als ze met arriva samenwerken dan in de huidige situatie! Dus werkgarantie.
De Belgen zouden ineens kunnen wennen aan anders gekleurde treinen dan de NMBS...
  vrijdag 9 november 2018 @ 13:39:25 #65
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_183041451
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens een artikel in De Tijd hebben de treinen o.a. geen ETCS. Lees onderstaand stuk voor een lekker nationalistisch Belgisch geluid.

https://www.tijd.be/onder(...)roeven/10064161.html
"[...] Zo zouden grote gaten vallen tussen de treinen en de perrons van enkele Belgische stations op de lijn."
Alright, fair enough: als dit het geval is dan moet het uiteraard gefixed worden.

Maar dit als argument gebruiken om de hele certificering op losse schroeven te zetten, wow. Voor een land waar soms een schouwpad nog voor halte door gaat heeft men wel veel noten op de zang. 8)7

-edit-
Misschien dat men de trein wel kan uitrusten met een touwladder. Bressoux ahoy. Mind the gap. :+
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_183041454
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

De Belgen zouden ineens kunnen wennen aan anders gekleurde treinen dan de NMBS...
Het gekke is de nmbs heeft een peiling/enquête gehouden in het "getroffen" depot en die was opzich positief, dus het lijkt erop dat nmbs wel wilt meewerken.
speak only if it improves the silence.
pi_183041524
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens een artikel in De Tijd hebben de treinen o.a. geen ETCS. Lees onderstaand stuk voor een lekker nationalistisch Belgisch geluid.

https://www.tijd.be/onder(...)roeven/10064161.html
Lees ik goed dat de flirts ook nog geen geen vergunning hebben in duitsland? Arriva heeft pas nog gemeld dat de drielandentrein zeker per december gaat rijden tussen duitsland en nederland.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 9 november 2018 @ 14:05:02 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183041906
quote:
Shrek schreef:

Maar dit gaat over iets heel anders: het inschrijven van een nieuwe trein in België. Daar eist men dat er ETCS aan boord is. Alle andere nieuwe treinen de laatste jaren (E320, Desiro, M7, Dosto, ...) beantwoorden hier perfect aan, enkel de Flirt niet.
Iemand (Arriva? Stadler?) heeft de regels niet goed gelezen...?
We are shaping the future.
pi_183045042
Je kunt best een schoenendoos een beetje fantasievol beschilderen en er groot ETCS op zetten. Goeie kans dat de Belgen daar gewoon in trappen. ^O^
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
pi_183045844
Arriva Nederland die weer eens hoog van de toren blaast met onhaalbare plannen. Dat is nog nooit eerder gebeurd :P
pi_183045924
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Iemand (Arriva? Stadler?) heeft de regels niet goed gelezen...?
Is het tegenwoordig niet gebruikelijk dat de fabrikant het toelatingsproces verzorgt?
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 9 november 2018 @ 17:53:49 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_183046092
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:37 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Is het tegenwoordig niet gebruikelijk dat de fabrikant het toelatingsproces verzorgt?
Ja, dat is heel gebruikelijk. De vervoerder koopt een trein inclusief toelating. Anders heeft ie straks een vloot gekocht en betaald waar hij niks mee kan.
pi_183046423
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:32 schreef Salatrel het volgende:
Arriva Nederland die weer eens hoog van de toren blaast met onhaalbare plannen. Dat is nog nooit eerder gebeurd :P
quote:
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
  vrijdag 9 november 2018 @ 19:33:28 #74
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_183047825
Ligt het aan mij of staat de klok in letterlijk alle flirt sprinters verkeerd?
pi_183048957
Bedoel je die van Abellio, Arriva, Eurobahn, Keolis, NS of R-Net?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183049561
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:19 schreef dennistd het volgende:
Bedoel je die van Abellio, Arriva, Eurobahn, Keolis, NS of R-Net?
literally-all-teh-flirt-sprinters.jpg
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
  vrijdag 9 november 2018 @ 21:48:22 #77
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_183051121
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Al die bedrijven rijden sprinter diensten ja?
  vrijdag 9 november 2018 @ 23:25:27 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183053291
Eentje voor de liefhebbers van Unimogs:

24FfWLZ.png

Vanwege noodweer is de Dawlish Sea Wall, de spoorlijn over de zeedijk t.h.v. het Britse plaatje Dawlish, gesloten. Mensen van Network Rail zijn in de stromende regen druk bezig met een inspectie van de lijn en het dijklichaam.

[ Bericht 3% gewijzigd door James1988 op 10-11-2018 16:06:35 ]
We are shaping the future.
pi_183060883
Die Unimogs zouden toch ook in Nederland worden aangekocht?
pi_183061312
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:48 schreef Adrie072 het volgende:
Die Unimogs zouden toch ook in Nederland worden aangekocht?
Zijn er nog mee bezig.
zie: https://twitter.com/Miche(...)538996187664385?s=19
pi_183063482
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 november 2018 23:25 schreef James1988 het volgende:
Eentje voor de liefhebbers van Unimogs:

[ afbeelding ]

Vanwege noodweer is de Dawlish Sea Wall, de spoorlijn over de zeedijk t.h.v. het Britse plaatje Dawlish, gesloten. Mensen van Network Rail zijn in de stromende regen druk bezig met een inspectie van de lijn en het dijklichaam.
Overigens is dit natuurlijk geen mog, maar een Laro. Het zijn wel Engelsen natuurlijk :)
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
pi_183096976
Ik had op dit tijdstip al minimaal vijf posts verwacht van mensen die met de eerste Sprinter Nieuwe Generatie in de reizigersdienst hebben gereisd en een heel fotoverslag hebben afgeleverd ;(

Oh wacht... verkeerde forum :+

[ Bericht 4% gewijzigd door MTL op 12-11-2018 11:25:27 ]
pi_183098052
Nee. Het regent.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
  maandag 12 november 2018 @ 12:11:12 #84
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_183098100
"Hier" is het droog.
"Hier" rijden echter al jaren geen treinen meer. Wel een heleboel rode bussen.
So we just called him Fred
  maandag 12 november 2018 @ 14:29:27 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183101119
Hier een video van iemand die vanochtend in de eerste trein ging zitten:


Mooi treintje. Zelfde omroep als de FLIRT, en met een realtime kaart :)
We are shaping the future.
  maandag 12 november 2018 @ 15:08:59 #86
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_183101898
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:29 schreef James1988 het volgende:
Hier een video van iemand die vanochtend in de eerste trein ging zitten:


Mooi treintje. Zelfde omroep als de FLIRT, en met een realtime kaart :)
en natuurlijk deze stoel voor de ekte FOK!kers

HsKwhT3.jpg
  maandag 12 november 2018 @ 15:15:59 #87
252747 WcPot
Niemand kan zonder mij.
pi_183101996
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2018 15:08 schreef boriq het volgende:

[..]

en natuurlijk deze stoel voor de ekte FOK!kers

[ afbeelding ]
:D
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  maandag 12 november 2018 @ 15:19:48 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183102078
Twee armleuningen, een stopcontact, geen last van de zon op je laptopscherm...

Ik zie een prima mobiele werkplek ^O^

Er mist zo te zien alleen nog een klaptafeltje.

[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 12-11-2018 15:34:03 ]
We are shaping the future.
pi_183103021
Ja, daarvoor moet je de losse 1e klas stoel hebben. Die heeft wel een klaptafeltje :P
pi_183104053
Leuk treintje hoor, ben benieuwd wanneer die op een voor mij handige plek komt te rijden :)
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
pi_183104125
Ik meen dat leiden - kersenboogerd het volgende traject is? Niet echt handiger volgens mij :P
pi_183104251
Ik zie er net eentje weg rijden met licht aan en tekst op de displays. Moeilijk te zien of er mensen in zaten. Blijkbaar niet dus :N
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
pi_183107050
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 16:48 schreef Salatrel het volgende:
Ik meen dat leiden - kersenboogerd het volgende traject is? Niet echt handiger volgens mij :P
door het altijd mooie Purmerghetto
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 12 november 2018 @ 19:59:19 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_183107912
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2018 19:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

door het altijd mooie Purmerghetto
Ik zal ze ff waarschuwen daar.
  maandag 12 november 2018 @ 19:59:21 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183107913
WESTBahn gaat vanaf april 3x per dag München - Wenen rijden, gebruikmakende van treinpaden van Meridian.
We are shaping the future.
pi_183110148
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 19:59 schreef James1988 het volgende:
WESTBahn gaat vanaf april 3x per dag München - Wenen rijden, gebruikmakende van treinpaden van Meridian.
Is de stroom zo dat er in de ochtend voornamelijk richting München gereisd wordt en in de middag de andere kant? Gezien hun reistijden wel maar lijkt me wat 'gek'
pi_183110354
Even trouwens, ik weet niet of ik van deze manier van onderhoud zo vrolijk wordt: https://www.railjournal.c(...)speed-line-upgrades/

6 maanden 30 tot 45 minuten extra reistijd door spoorvernieuwing.
pi_183112005
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 21:22 schreef b2py het volgende:
Even trouwens, ik weet niet of ik van deze manier van onderhoud zo vrolijk wordt: https://www.railjournal.c(...)speed-line-upgrades/

6 maanden 30 tot 45 minuten extra reistijd door spoorvernieuwing.
Die 30 tot 45 minuten extra reistijd vallen nog mee vergeleken met dit:

quote:
The renewal of the Mannheim – Stuttgart line will be completed in 205 days with a closure between April 10 2019 and October 31 2019.
Wordt die hele HSL nu gewoon een dik half jaar gesloten?!
pi_183112267
Ja
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 12 november 2018 @ 22:35:51 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183112297
Die spoorlijn is dan 28 jaar geleden geopend, dat er grootschalige werkzaamheden nodig zijn om de lijn open te houden geloof ik wel.

"On the Mannheim – Stuttgart route, the focus is on renewing approximately 190km of tracks and 54 switches. Around 200,000 tonnes of new ballast and 315,000 new concrete sleepers will be laid at a cost of ¤185m."

Daar wordt dus een bijna compleet nieuwe spoorlijn weggelegd.
We are shaping the future.
  dinsdag 13 november 2018 @ 08:30:25 #101
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183116319
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 21:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Toch jammer dat er niet een gedachtegang is die de plannormen aan de kaak stelt.
Ik snap de gedachte en daar spelen we ook wel eens mee. Echter, ik maak wel eens de vergelijking met het onvoorzien in een project budget: het is marge om wijzigingen tijdens uitvoering op te vangen. Ofwel, je hebt marge, maar het is niet verstandig om die bij voorbaat (in de besluitvormingsfase dus) in te zetten. Je kunt dan niets meer wanneer er later wat speelt.

Tegelijkertijd maakt dat een discussie dus ook wat minder gespannen: er is dus altijd nog wat marge. De "toverformule" van het oplossen in de dienstregeling moet je ook om dat licht zien.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  dinsdag 13 november 2018 @ 08:41:28 #102
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183116424
Volgens de regelen der kunst mag je ook niet van de plannormen afwijken zonder die te vergezellen van een safety-case. Daar is niemand happig op. De enige truc die dan overblijft die in een project niet wordt toegepast maar in de dienstregelingmakerij wel mag worden toegepast is het uitbuigen van een IC met maximaal 1 minuut tussen twee grote stops. In een aantal projecten is het gat tussen wat kan binnen budget en wat nodig is toch echt groter dan je daarmee op kan lossen. Het maffe is dat in sommige projecten de dienstregelingstijd tot bijna een derde wordt opgeslokt door marges. Dat is wel écht aan de hoge kant.
  dinsdag 13 november 2018 @ 10:40:20 #103
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183118331
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Volgens de regelen der kunst mag je ook niet van de plannormen afwijken zonder die te vergezellen van een safety-case. Daar is niemand happig op. De enige truc die dan overblijft die in een project niet wordt toegepast maar in de dienstregelingmakerij wel mag worden toegepast is het uitbuigen van een IC met maximaal 1 minuut tussen twee grote stops. In een aantal projecten is het gat tussen wat kan binnen budget en wat nodig is toch echt groter dan je daarmee op kan lossen. Het maffe is dat in sommige projecten de dienstregelingstijd tot bijna een derde wordt opgeslokt door marges. Dat is wel écht aan de hoge kant.
Uitbuigen mag wel hoor, ook in een project. Daar zijn ProRail en vervoerders (vooral NS) niet happig op, maar het kan wel. Sterker nog, in de kwaliteitseisen van PHS staat gewoon dat er een minuut uitgebogen mag worden.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  dinsdag 13 november 2018 @ 12:57:08 #104
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183121210
Uit de kwaliteitseisen:
quote:
Een hoge reissnelheid:
Elke trein mag tussen begin- en eindpunt per uur maximaal 1 minuut langer onderweg zijn
(‘uitgebogen worden’). NS heeft verder de ambitie om op de routes van/naar de landsdelen,
de huidige reistijden met minimaal 5% te verlagen.
pi_183123659
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 12:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Uit de kwaliteitseisen:

[..]

"De landsdelen". Klinkt wat koloniaal...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
http://outroquiz.nl
  dinsdag 13 november 2018 @ 16:02:51 #106
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183124761
Waddenkoloniën, gaskoloniën, drugskoloniën, veenkoloniën..
  dinsdag 13 november 2018 @ 16:04:29 #107
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183124806
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
drugskoloniën,
ICD naar Eindhoven nog sneller? Wordt krap.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
pi_183125195
Naar Venlo he. Zonder stop in Eindhoven natuurlijk. Wel in Helmond, natuurlijk :P
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
  dinsdag 13 november 2018 @ 16:31:56 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183125351
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel in Helmond, natuurlijk :P
Dat kan niet meer :N
We are shaping the future.
pi_183127514
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 14:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

"De landsdelen". Klinkt wat koloniaal...
Daar waar zwarte Piet nog wel mag
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 18:47:47 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183127930
Voorlopig is dat nog nergens verboden, gelukkig.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_183128590
quote:
Nou, zou wel tijd worden eigenlijk :+
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
pi_183132572
Werkzaamheden in 2019:
https://www.ns.nl/binarie(...)18-december-2019.pdf

Denken jullie dat deze lijst compleet is?
pi_183133104
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:56 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Werkzaamheden in 2019:
https://www.ns.nl/binarie(...)18-december-2019.pdf

Denken jullie dat deze lijst compleet is?
nee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183133147
nee veel te kort idd
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
pi_183133291
Dacht ik al, maar ik hoop stiekem op een jaar forenzen zonder grote buitendienststellingen. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door LeTourdeFrance op 13-11-2018 22:40:32 ]
pi_183133446
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 22:31 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Dacht ik al, maar ik hoop stiekem op een jaar forenzen zonder grote buitendienstellingen. :D
goeie grap
pi_183137093
Het is weer een odyssee vandaag. Ben al 2 uur onderweg en net voorbij Arnhem :')
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
pi_183137194
En natuurlijk in Nijmegen opgeheven vanwege te hoog opgelopen vertraging. Ijzer schuiven is weer eens belangrijker dan klanten vervoeren heujjjj *O*
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
  woensdag 14 november 2018 @ 09:15:03 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_183137630
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:30 schreef Goverman het volgende:

[..]

Ik snap de gedachte en daar spelen we ook wel eens mee. Echter, ik maak wel eens de vergelijking met het onvoorzien in een project budget: het is marge om wijzigingen tijdens uitvoering op te vangen. Ofwel, je hebt marge, maar het is niet verstandig om die bij voorbaat (in de besluitvormingsfase dus) in te zetten. Je kunt dan niets meer wanneer er later wat speelt.

Tegelijkertijd maakt dat een discussie dus ook wat minder gespannen: er is dus altijd nog wat marge. De "toverformule" van het oplossen in de dienstregeling moet je ook om dat licht zien.
Je hebt ook zoiets als gezond verstand >> regeltjes.
pi_183143815
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 22:31 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Dacht ik al, maar ik hoop stiekem op een jaar forenzen zonder grote buitendienststellingen. :D
Het is in 2019 wel minder dan in 2018
  woensdag 14 november 2018 @ 15:00:29 #122
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_183143864
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:56 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Werkzaamheden in 2019:
https://www.ns.nl/binarie(...)18-december-2019.pdf

Denken jullie dat deze lijst compleet is?
Die lange in de zomer tussen Hilversum en Weesp zal wel voor Naarden-Bussum zijn, wel flink lang in de zomer.
pi_183149400
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 15:00 schreef boriq het volgende:

[..]

Die lange in de zomer tussen Hilversum en Weesp zal wel voor Naarden-Bussum zijn, wel flink lang in de zomer.
23 dagen. Zowel ombouw Naarden Bussum als vernieuwing bij Weesp.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_183152868
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 19:49 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

23 dagen. Zowel ombouw Naarden Bussum als vernieuwing bij Weesp.
Vergeet de kunstwerken niet in de natuur!
  donderdag 15 november 2018 @ 17:04:54 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183166567
quote:
European Parliament adopts rail passenger rights recast

The recast of Regulation 1371/2007 (EC) on Rail Passenger Rights and Obligations passed with 533 MEPs voting in favour, 37 against and 47 abstentions.

The recast increases compensation for delays of more than an hour from 25% to 50% of the value of the ticket. Passengers will be legally entitled to 75% compensation for a delay of more than 90 minutes and a full refund if a train is more than two hours late.

For passengers making multi-leg journeys with several tickets, rights to information, assistance and compensation will be the same as those for a through ticket.
Bron en meer: IRJ
We are shaping the future.
pi_183167313
Zo zo, dat is aanzienlijk. Benieuwd hoe ze dat in de praktijk gaan brengen. Met name dat laatste. Als elke vergoedende vervoerder de aanwezigheid van aansluitende tickets gaat eisen etc.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
pi_183167815
ben ook benieuwd hoe het ingevuld gaat worden.

Als bijvoorbeeld de NS 5 minuten te laat is en Syntus is in Zutphen al weg, waardoor je +30 oploopt heb je nu pech. Dan kun je straks de vertraging wel claimen, maar bij wie?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 15 november 2018 @ 18:25:09 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183167872
Lijkt me bij de veroorzaker, NS dus.

Maar als ik het goed begrijp pas vanaf +60, niet vanaf +30. ;)
We are shaping the future.
pi_183167940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:25 schreef James1988 het volgende:
Lijkt me bij de veroorzaker, NS dus.

Maar als ik het goed begrijp pas vanaf +60, niet vanaf +30. ;)
true, maar in de Nederlandse setting wordt bij vertragingen tussen de 30 en 59 minuten ook al uitgekeerd, vandaar mijn punt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 15 november 2018 @ 18:39:41 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183168123
Maar dat is op concessieniveau geregeld. In een concessie kun je strengere eisen stellen dan in Europese richtlijnen (en dus nationale wetgeving) staat, maar dan wel binnen dezelfde concessie.

GtbV bij +30 bij NS kan dan blijven bestaan, en GtbV +60 TOC-on-TOC op landelijk niveau worden ingevoerd.
We are shaping the future.
pi_183168223
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:39 schreef James1988 het volgende:
GtbV +60 TOC-on-TOC op landelijk niveau worden ingevoerd.
En dat is praktisch nooit relevant in Nederland. Want dat is alleen het geval als er meerdere treinen achter elkaar uitvallen. En ALS dat zo is, volgt vaak een beroep op landelijke uitstraling of overmacht :Y
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
  donderdag 15 november 2018 @ 18:52:26 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183168321
We hebben toch nog wel een paar lijntjes waar 1 trein per uur rijdt, op zondagochtend ofzo?
We are shaping the future.
pi_183168423
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:52 schreef James1988 het volgende:
We hebben toch nog wel een paar lijntjes waar 1 trein per uur rijdt, op zondagochtend ofzo?
op werkdagen heb je alleen Sneek-Stavoren, Winschoten-Bad Nieuweschans en Almelo-Mariënberg waar overdag een uursdienst is, behalve een aantal uren van de dag. En natuurlijk een aantal grenslijnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183169749
Goed nieuws dat ze dat overnemen, was daar nog even heel spannend om! Grote stap naar meer concurrentie met overige modaliteiten!
pi_183175687
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:52 schreef James1988 het volgende:
We hebben toch nog wel een paar lijntjes waar 1 trein per uur rijdt, op zondagochtend ofzo?
marginaal gezwam over niks dus.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
  vrijdag 16 november 2018 @ 00:25:22 #136
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183175809
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:54 schreef b2py het volgende:
Goed nieuws dat ze dat overnemen, was daar nog even heel spannend om! Grote stap naar meer concurrentie met overige modaliteiten!
Inderdaad! 75% compensatie bij anderhalf uur vertraging! Opgekenkerd met die leaseauto :9~
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
  vrijdag 16 november 2018 @ 01:12:33 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183176335
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

marginaal gezwam over niks dus.
Als NS nu +5 heeft en jij daardoor je 1x/uur rijdende stoptrein naar Schubbekutteveen-West mist, krijg je nu niks. Straks krijg je 25% van de prijs van je kaartje(s).

Daar kun je dan misschien net een koffie voor halen bij de Kiosk, als je mazzel hebt? :s)
We are shaping the future.
pi_183177935
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 november 2018 00:25 schreef JDude het volgende:

[..]

Inderdaad! 75% compensatie bij anderhalf uur vertraging! Opgekenkerd met die leaseauto :9~
Er zit veel meer in dan die compensatie, en de leaseauto blijft 😜. Afgelopen weekend nog retour Parijs gedaan met de auto, heerlijk
pi_183178934
Er staat een kapotte trein voor ons -O-
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183179171
pw4ERkk.jpg

iemand van de schoonmaak pleurt weer eens een karretje van het perron, een gloednieuwe deze keer _O-
ಠ_ಠ
pi_183179210
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:32 schreef trein2000 het volgende:
Er staat een kapotte trein voor ons -O-
We rijden weer *O* wel alle overwegen in storing...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183179372
En opgeheven in Arnhem, zucht
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183180634
Nvm
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  vrijdag 16 november 2018 @ 12:21:42 #144
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183181802
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:45 schreef Maegrim het volgende:
[ afbeelding ]

iemand van de schoonmaak pleurt weer eens een karretje van het perron, een gloednieuwe deze keer _O-
Wat is dat dan voor incompetentie... Zeker schoonmakers die geen rijbewijs hebben oid
pi_183190148
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 01:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als NS nu +5 heeft en jij daardoor je 1x/uur rijdende stoptrein naar Schubbekutteveen-West mist, krijg je nu niks. Straks krijg je 25% van de prijs van je kaartje(s).

Daar kun je dan misschien net een koffie voor halen bij de Kiosk, als je mazzel hebt? :s)
Ja, een regeling waar ongeveer 4 mensen per jaar gebruik van maken dus. :') .
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
pi_183191286
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op werkdagen heb je alleen Sneek-Stavoren, Winschoten-Bad Nieuweschans en Almelo-Mariënberg waar overdag een uursdienst is, behalve een aantal uren van de dag. En natuurlijk een aantal grenslijnen
's Avonds rijden eigenlijk alle Arrivalijnen op mijn post een uursdienst.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
http://outroquiz.nl
  zaterdag 17 november 2018 @ 07:44:44 #147
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_183200159
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, een regeling waar ongeveer 4 mensen per jaar gebruik van maken dus. :') .
Nou. Ooit al eens van Limburg naar Twente gereisd? Dan is zo'n regeling wel tof. Beter gezegd: ik vind het ronduit debiel dat je wel een doorgaand ticket kan kopen. Maar geld terug bij vertraging, ho maar. Dus men kan blijkbaar wel de inkomsten onder elkaar verdelen. Maar als het even niet goed gaat dan geeft de 'markt' geen gehoor. Mooi, dan maar reguleren. *)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:59:43 #148
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_183202397
nssint_zpssjzrqp7s.jpg
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:44:03 #149
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183206132
Had dat niet in de oude beneluxkleuren gekund?
  Moderator zaterdag 17 november 2018 @ 16:00:55 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183207547
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Had dat niet in de oude beneluxkleuren gekund?
:D
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_183207608
Witte Klaas is racisme
ಠ_ಠ
  zaterdag 17 november 2018 @ 17:52:16 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183209000
1lDZ2wD.png

Milano, 17 novembre 2019 – Un ETR 700 è stato trasferito oggi da Pistoia a Milano per effettuare, dai prossimi giorni, corse prova per poter iniziare, nel corso del prossimo orario in vigore dal 10 dicembre, il servizio passeggeri sui servizi Frecciarossa, se non ci saranno cambiamenti a breve (vedi news tT 335).

Milan, 17 November 2019 - An ETR 700 was transferred today from Pistoia to Milan to carry out, from the next few days, test runs to start, in the course of the next timetable effective from December 10, the passenger service on Frecciarossa services, if not there will be changes soon (see news tT 335).

Bron: Tuttotreno.it
We are shaping the future.
pi_183209069
Fapfap :9
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
  Moderator zaterdag 17 november 2018 @ 18:02:28 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183209155
Ligt daar nou een bodemplaat?

Of hebben ze die uit voorzorg allemaal gedemonteerd?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 17 november 2018 @ 20:32:24 #155
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_183211608
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 17:52 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Milano, 17 novembre 2019 – Un ETR 700 è stato trasferito oggi da Pistoia a Milano per effettuare, dai prossimi giorni, corse prova per poter iniziare, nel corso del prossimo orario in vigore dal 10 dicembre, il servizio passeggeri sui servizi Frecciarossa, se non ci saranno cambiamenti a breve (vedi news tT 335).

Milan, 17 November 2019 - An ETR 700 was transferred today from Pistoia to Milan to carry out, from the next few days, test runs to start, in the course of the next timetable effective from December 10, the passenger service on Frecciarossa services, if not there will be changes soon (see news tT 335).

Bron: Tuttotreno.it
Heel verstandig, ze dekken zich al in.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 18 november 2018 @ 11:35:21 #156
252747 WcPot
Niemand kan zonder mij.
pi_183219902
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 17:52 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Milano, 17 novembre 2019 – Un ETR 700 è stato trasferito oggi da Pistoia a Milano per effettuare, dai prossimi giorni, corse prova per poter iniziare, nel corso del prossimo orario in vigore dal 10 dicembre, il servizio passeggeri sui servizi Frecciarossa, se non ci saranno cambiamenti a breve (vedi news tT 335).

Milan, 17 November 2019 - An ETR 700 was transferred today from Pistoia to Milan to carry out, from the next few days, test runs to start, in the course of the next timetable effective from December 10, the passenger service on Frecciarossa services, if not there will be changes soon (see news tT 335).

Bron: Tuttotreno.it

Het is zeker een mooie trein geworden
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  zondag 18 november 2018 @ 17:32:45 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183225854
Dat gat aan de voorkant valt een stuk minder op nu de neus niet meer spierwit is :s)
We are shaping the future.
  zondag 18 november 2018 @ 21:52:00 #158
370431 drakin
vurig typje
pi_183231763
Eerste klas weer vol met mensen die lullen over in de eerste klas te zitten en schichtig om zich heen kijken.
Als je dan verdomme weet dat je er niet mag zitten rot dan ook gewoon op :(
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and taste good with ketchup!
www.elvegeluk.nl
pi_183236331
Wees de NSB’er!
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 19:08:36 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183248328
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_183250053
de automatische omroep in de SNG lijkt een text to speech product.
Den Haag "Nooi"
...omdat we dachten dat het wel kon....
  maandag 19 november 2018 @ 20:12:26 #162
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183250112
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
de automatische omroep in de SNG lijkt een text to speech product.
Den Haag "Nooi"
Tja, ze zijn er na een paar jaar Flirt ook nog steeds niet in geslaagd om die dingen 's-Hertogenbosch fatsoenlijk uit te laten spreken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183253064
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 18:02 schreef derLudolf het volgende:
Ligt daar nou een bodemplaat?

Of hebben ze die uit voorzorg allemaal gedemonteerd?
Hou je bek snol
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 22:09:33 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183253218
quote:
16s.gif Op maandag 19 november 2018 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hou je bek snol
Vaffanculo
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  maandag 19 november 2018 @ 23:20:24 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183255435
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tja, ze zijn er na een paar jaar Flirt ook nog steeds niet in geslaagd om die dingen 's-Hertogenbosch fatsoenlijk uit te laten spreken.
Soms gaat het goed, maar soms niet. Dat hangt af van waar in de omroep het woord voorkomt.

Iets soortgelijks heb je met Breda:
"Deze trein rijdt verder naar Tilburg, Bredaaa-haaa, en heeft als eindbestemming Dordrecht."
"Het volgende station is Breda."

Geen idee waarom het in de eerste omroep anders klinkt :')
We are shaping the future.
pi_183255468
Hoe zegt ze "Ansaldo"?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
  maandag 19 november 2018 @ 23:54:49 #167
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183256222
quote:
3s.gif Op maandag 19 november 2018 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe zegt ze "Ansaldo"?
"Uw OV-chipkaart heeft g'Ansaldo."
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
pi_183257411
In het kader van bijzonder spoorlijnen:
https://www.ardmediathek.(...)&documentId=30131308
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183267632
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 02:20 schreef dennistd het volgende:
In het kader van bijzonder spoorlijnen:
https://www.ardmediathek.(...)&documentId=30131308
geinig lijntje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183271652
Vanavond bij Kanniewaarzijn:

In de rubriek 'Weggegooid Geld' zien we een ongebruikt treinstation van 26 miljoen euro.

Welk treinstation kunnen ze hiermee bedoelen?
  dinsdag 20 november 2018 @ 20:33:56 #171
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183271680
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:32 schreef BLS het volgende:
Vanavond bij Kanniewaarzijn:

In de rubriek 'Weggegooid Geld' zien we een ongebruikt treinstation van 26 miljoen euro.

Welk treinstation kunnen ze hiermee bedoelen?
Stadshagen
  dinsdag 20 november 2018 @ 20:37:03 #172
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183271769
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:32 schreef BLS het volgende:
Vanavond bij Kanniewaarzijn:

In de rubriek 'Weggegooid Geld' zien we een ongebruikt treinstation van 26 miljoen euro.

Welk treinstation kunnen ze hiermee bedoelen?
Ter Apel Rijksgrens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183271854
Niet Enschede De Eschmarke of Heerlen Woonboulevard ofzo? Worden namelijk ook niet echt gebruikt.
pi_183272854
Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw :o
Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron.
Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog:
"Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad." :X
Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen *O*
't Was mij zo het ritje wel weer :P
pi_183272917
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ter Apel Rijksgrens.
Dat is in de jaren '20 ook ooit anderhalf jaar open geweest of zo :')
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
pi_183272939
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende:
Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw :o
Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron.
Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog:
"Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad." :X
Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen *O*
't Was mij zo het ritje wel weer :P
Kansloos weer, het minste beetje gladdigheid en alles in paniek :')
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 2:43,53 5x5: 6:36.936 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 2-5 relay: 10:31,68
pi_183273090
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende:
Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw :o
Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron.
Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog:
"Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad." :X
Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen *O*
't Was mij zo het ritje wel weer :P
Rijden kunnen ze ook niet he..
pi_183273131
Klopt, rij zit teveel op de ICD. Daar sta je sowieso al stil :')
Kan je ook niet gaan glijden :P

[ Bericht 4% gewijzigd door MTL op 20-11-2018 21:40:16 ]
pi_183273273
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:19 schreef MTL het volgende:
Sodeju. Het is opeens weer glad met die natte sneeuw :o
Even voor Harderwijk bijna een Stoptonend Sein-passage gehad. Het sein kwam net op tijd 'veilig'. Bij het station stond ik ook iets verder stil dan gepland, maar gelukkig nog wel langs het perron.
Dus ik bel met de treindienstleider om daar gladde sporen te melden, zegt ie droog:
"Ja, daar waren we net achter. Je tegentrein heeft daar net een STS gehad." :X
Vervolgens kom ik bij Ermelo. Daar had de treindienstleider gelukkig het sein al 'veilig' gezet, want ik gleed daar dus finaal door en stond dus met tweeëneenhalve bak buiten het perron, midden op de overweg. De reizigers konden net via de cabinedeur nog uitstappen *O*
't Was mij zo het ritje wel weer :P
SGM?
ಠ_ಠ
pi_183273349
Jep. Tegentrein die er doorheen was gegleden was DDAR.
pi_183273447
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:31 schreef MTL het volgende:
Klopt, rij zit teveel op de ICD. Daar sta je sowieso al stil :')
Kan je ook niet gaan glijden :P
Rijden die 9-wagens ook in de avonduren?
  Moderator dinsdag 20 november 2018 @ 21:48:24 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183273613
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ter Apel Rijksgrens.
_O-
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_183273952
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Rijden die 9-wagens ook in de avonduren?
Die rijden gewoon de hele dag door. Geconcentreerd op de lijn Den Haag - Eindhoven, en één stam in de ICD Amsterdam - Breda.
Er rijdt dus ook één stam met 6 rijtuigen in de IC Den Haag - Eindhoven.
pi_183274082
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 22:02 schreef MTL het volgende:

[..]

Die rijden gewoon de hele dag door. Geconcentreerd op de lijn Den Haag - Eindhoven, en één stam in de ICD Amsterdam - Breda.
Er rijdt dus ook één stam met 6 rijtuigen in de IC Den Haag - Eindhoven.
Zag om kwart over 7 vanavond een wel erg lange sleep verlichte rijtuigen de Groene Hart induiken naar Rotterdam en ging te langzaam voor een Thalys.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')