abonnement Unibet Coolblue
pi_183016762


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


  donderdag 8 november 2018 @ 10:14:19 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183016842
Welke verbibding moet dan VIRM6 inruilen voor VIRM4?
So we just called him Fred
  donderdag 8 november 2018 @ 10:15:07 #4
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183016859
Je kan ook 3xVIRM IV laten rijden als 12-bakstrein.
  donderdag 8 november 2018 @ 10:16:56 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183016896
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan ook 3xVIRM IV laten rijden als 12-bakstrein.
In dat geval, welke verbinding moet 2xVIRM4 inleveren om er 1xVIRM6 voor terug te krijgen?
So we just called him Fred
pi_183016901
Ik kan me niet herinneren ooit meer dan 2 stellen VIRM gezien te hebben, maar misschien kan dat gewoon?
  donderdag 8 november 2018 @ 10:18:48 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183016927
So we just called him Fred
pi_183017334
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:17 schreef Maegrim het volgende:
Ik kan me niet herinneren ooit meer dan 2 stellen VIRM gezien te hebben, maar misschien kan dat gewoon?
Vroeger zelfs 14 op Utrecht - Zwolle, gepland, dagelijks.
pi_183017361
okee
pi_183017560
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:16 schreef FredvZ het volgende:

[..]

In dat geval, welke verbinding moet 2xVIRM4 inleveren om er 1xVIRM6 voor terug te krijgen?
Beetje spelen met de stellen en drukte lukt je dat wel in dezelfde serie(s).
pi_183017698
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan ook 3xVIRM IV laten rijden als 12-bakstrein.
ja maar dan zitten er 3 hc’s niks te doen opduw trein ipv 2
pi_183017713
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 11:03 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja maar dan zitten er 3 hc’s niks te doen opduw trein ipv 2
Die gaan maar lekker sudoku's doen
  donderdag 8 november 2018 @ 11:09:05 #13
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183017787
Tjah.. Ik ga niet over die regels zal ik dan maar zeggen. Als NS dat weer aanpast is het voor we het weten weer gedoe met de vakbonden.
pi_183017882
Daar is op voorhand al niets voor nodig om die op de kast te hebben
pi_183017946
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:17 schreef Maegrim het volgende:
Ik kan me niet herinneren ooit meer dan 2 stellen VIRM gezien te hebben, maar misschien kan dat gewoon?
Kan tot 14 (vroeger 15) bakken, dus 2x 4 + 1x 6. Heb daar ook wel mee gereden (leeg mat). Wel even de lijnstroombeperking aanzetten, anders is de bovenleiding leeg :P
Volgens mij is één van de treinen vanaf Arnhem - Utrecht - Schiphol trouwens nog altijd gewoon gepland met 3x VIRM4.
  donderdag 8 november 2018 @ 11:23:53 #16
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_183018015
"Die zijn vooral op het baanvak tussen Utrecht en Amsterdam gewenst." Dat valt wel mee, nu daar ETMET is ingevoerd.
Langere treinen zijn nu vooral nodig voor Schiphol-Utrecht en Utrecht-Arnhem waar maar 4 treinen per uur rijden.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 11:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Tjah.. Ik ga niet over die regels zal ik dan maar zeggen. Als NS dat weer aanpast is het voor we het weten weer gedoe met de vakbonden.
Regels aanpassen is ook nergens voor nodig als het alleen om een enkele spitstrein. NS gaat heus niet de hele dag met 12 bakken rijden.
  donderdag 8 november 2018 @ 14:26:10 #17
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183021469
adviesaanvraag LOCOV over lijnvoering op de Schiphol-Utrecht-Nijmegen.

Ideeën iemand? :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_183022469
Vanaf 12 november SNG op den haag C - Haarlem gepland op ritnummers:

6306, 6327, 6314, 6335, 6322, 6343, 6330, 6351, 6338, 6359, 6346, 6367, 6354, 6375, 6352, 6383, 6368, 6389, 6374, 6395

Op maandag t/m vrijdag
  donderdag 8 november 2018 @ 15:27:46 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183022524
Niet in het weekend? Flauw :P
  Redactie Sport donderdag 8 november 2018 @ 15:40:02 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183022759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:26 schreef Goverman het volgende:
adviesaanvraag LOCOV over lijnvoering op de Schiphol-Utrecht-Nijmegen.

Ideeën iemand? :)
Ja: een andere afkorting. Ik denk steeds dat de Sneltram Utrecht-Nieuwegein bedoeld wordt... :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 8 november 2018 @ 15:44:32 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183022861
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja: een andere afkorting. Ik denk steeds dat de Sneltram Utrecht-Nieuwegein bedoeld wordt... :X
Die heet SUNIJ (Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein) :P
  Redactie Sport donderdag 8 november 2018 @ 15:50:03 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183022967
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:26 schreef Goverman het volgende:
adviesaanvraag LOCOV over lijnvoering op de Schiphol-Utrecht-Nijmegen.

Ideeën iemand? :)
Even snel het eerste stukje gelezen.

Waarom moeten alle 6 IC's hetzelfde stoppatroon hebben? Ik zou voor de 6/4 gaan namelijk waarbij 2 IC's op Driebergen stoppen, 2 IC's op De Klomp en 2 IC's op beide. Lijkt me gezien de drukte verderop prima in te passen, de stoppers rijden immers ook maar 4x per uur.

En hoezo is het zo moeilijk om de IC's alternerend naar Schiphol en Amsterdam C te sturen? Vanaf Utrecht gaat het immers toch over hetzelfde spoor. Het enige is dat je dan geen mooie 10/10/10 ligging krijgt maar een 10/7/13 of zo.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 8 november 2018 @ 15:51:48 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183023000
quote:
Nice. Iemand heeft een deployment niet goed getest :s)
pi_183023178
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 11:19 schreef MTL het volgende:

Volgens mij is één van de treinen vanaf Arnhem - Utrecht - Schiphol trouwens nog altijd gewoon gepland met 3x VIRM4.
Klopt :+
pi_183023406
Wat is eigenlijk de status van de fartbaan op de NBS bij Montabaur?
Bier.
  donderdag 8 november 2018 @ 16:16:21 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183023462
quote:
Die Schnellfahrstrecke zwischen Köln und Frankfurt ist ab 18. November wieder zweigleisig
befahrbar. Die ICE-Züge verkehren dann wie gewohnt nach dem regulären Fahrplan.
Aufgrund von Geschwindigkeitsreduzierungen sind noch geringfügige Verspätungen möglich.
Anfang Dezember wird die Strecke komplett wiederhergestellt sein.
Bron: Bahn Aktuell
  donderdag 8 november 2018 @ 17:29:41 #28
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183024990
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:26 schreef Goverman het volgende:
adviesaanvraag LOCOV over lijnvoering op de Schiphol-Utrecht-Nijmegen.

Ideeën iemand? :)
Het is wel grappig... Als je toch met IC's gaat stoppen te Driebergen-Zeist en alle sprinters laat afbuigen richting Veenendaal heb je eigenlijk geen viersporig station nodig.. Achteraf weten we alles beter natuurlijk. Overigens is het genoemde verlies van 1 minuut voor een IC die krom door de wissels rijdt bij Driebergen ten opzicht van rechtuit stoppen wat aan de hoge kant: Als NS die in de dienstregeling doorgaand veilig laat zetten is het hooguit de helft, waarschijnlijk minder. Ik zou daar als ministerie geen geld voor aanvullende maatregelen voor uittrekken.
  donderdag 8 november 2018 @ 18:22:45 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183025891
Interrail voert een verandering door: de 19:00-regel komt te vervallen. Dankzij deze regel is het mogelijk om één dag van je interrailpas te gebruiken voor een reis met een nachttrein. In de toekomst mag dit dus niet meer, en moet je 2 dagen invullen.
pi_183026681
Dat is wel balen, helemaal als er straks weer een naar nederland gaat.
  Redactie Sport donderdag 8 november 2018 @ 19:48:27 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183027513
Gezien de tijden van ICE 221 kom je dan toch op een vertrek voor 19u uit Amsterdam
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 8 november 2018 @ 20:00:29 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183027826
En stukje bij beetje raakt de Europese spoormarkt steeds verder gefragmenteerd. Doorgaande tickets worden steeds moeilijker te krijgen, en als je met meerdere vervoerders moet reizen ben je soms zwaar de pineut.

Onlangs las ik nog ergens dat reizigers Italië - Londen een nieuw Eurostarticket "mochten" kopen, omdat hun Thello-trein met 3 uur vertraging in Parijs was aangekomen en hun aansluitende Eurostar dus weg was. Thello wil niets meer vergoeden dan waartoe ze verplicht zijn, en Eurostar vond het 'niet hun probleem'.

In het Europese parlement wordt er momenteel gesproken over de rechten die reizigers hebben. De Europese spoorbedrijven lobbyen ervoor om het gedoe met gemiste aansluitingen zo te laten, waar mensen zoals Mark Smith (de man in stoel 61) zich dan weer erg boos over maken.

Ondertussen is dit al 20 jaar geregeld in dat gekke land van pubs en Brexit. Zelfs als je met 10 los gekochte kaartjes reist hebben de Britse vervoerders de plicht om je thuis te krijgen.
pi_183028681
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:25 schreef Salatrel het volgende:
Vanaf 12 november SNG op den haag C - Haarlem gepland op ritnummers:

6306, 6327, 6314, 6335, 6322, 6343, 6330, 6351, 6338, 6359, 6346, 6367, 6354, 6375, 6352, 6383, 6368, 6389, 6374, 6395

Op maandag t/m vrijdag
Jij al ingepland er op? Ik heb volgende week gewoon reguliere diensten.
pi_183028949
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:28 schreef MTL het volgende:

[..]

Jij al ingepland er op? Ik heb volgende week gewoon reguliere diensten.
ik zit volgende week op gran canaria :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2018 @ 20:39:14 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183029057
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zit volgende week op gran canaria :P
ja, maar daar rijden geen treinen, al zijn er wel plannen voor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183029132
quote:
11s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, maar daar rijden geen treinen, al zijn er wel plannen voor
daarom heb ik een motor gehuurd :P
pi_183029147
man man man altijd dezelfden die de rest laten werken
pi_183029203
Anders krijg ik weer gezeik dat ik mijn uren op moet maken. Ik wil helemaal niet op vakantie naar een eilandje waar het 23 graden is
  donderdag 8 november 2018 @ 20:43:56 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183029222
Ja echt, heel naar.
pi_183029273
_O- Oh ja, waar ook dat je vakantie had. Wat vervelend :+
pi_183030889
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:26 schreef Goverman het volgende:
adviesaanvraag LOCOV over lijnvoering op de Schiphol-Utrecht-Nijmegen.

Ideeën iemand? :)
Toch jammer dat er niet een gedachtegang is die de plannormen aan de kaak stelt.
pi_183033073
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 16:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Bahn Aktuell
Danke schön Herr Professor Doktor.
Bier.
pi_183033090
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:00 schreef James1988 het volgende:
En stukje bij beetje raakt de Europese spoormarkt steeds verder gefragmenteerd. Doorgaande tickets worden steeds moeilijker te krijgen, en als je met meerdere vervoerders moet reizen ben je soms zwaar de pineut.

Onlangs las ik nog ergens dat reizigers Italië - Londen een nieuw Eurostarticket "mochten" kopen, omdat hun Thello-trein met 3 uur vertraging in Parijs was aangekomen en hun aansluitende Eurostar dus weg was. Thello wil niets meer vergoeden dan waartoe ze verplicht zijn, en Eurostar vond het 'niet hun probleem'.

In het Europese parlement wordt er momenteel gesproken over de rechten die reizigers hebben. De Europese spoorbedrijven lobbyen ervoor om het gedoe met gemiste aansluitingen zo te laten, waar mensen zoals Mark Smith (de man in stoel 61) zich dan weer erg boos over maken.

Ondertussen is dit al 20 jaar geregeld in dat gekke land van pubs en Brexit. Zelfs als je met 10 los gekochte kaartjes reist hebben de Britse vervoerders de plicht om je thuis te krijgen.
Ja maar Vinny zei dat we verder moesten privatiseren!
Bier.
  donderdag 8 november 2018 @ 23:21:34 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183033775
Dat het daar wel werkt en hier niet is niet omdat de Britse vervoerders dat zelf zo graag willen. Als zij de kans zouden krijgen om je een nieuw ticket aan te smeren wanneer je je aansluiting hebt gemist, zouden ze dat ook doen.

Er is daar destijds goed nagedacht over hoe een systeem met meerdere vervoerders niet ten nadele van reizigers zou moeten werken. Meer dan 20 jaar later is dat op het Europese vasteland nog altijd niet goed geregeld.
pi_183033996
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:21 schreef James1988 het volgende:
Dat het daar wel werkt en hier niet is niet omdat de Britse vervoerders dat zelf zo graag willen. Als zij de kans zouden krijgen om je een nieuw ticket aan te smeren wanneer je je aansluiting hebt gemist, zouden ze dat ook doen.
Als ziekenhuizen in de positie zouden zijn om je te laten betalen voor het wachten op een operatie omdat zij door hun eigen schuld een gigantische wachtrij hebben gecreëerd, dan zouden ze dat vast niet.... oh wacht.....

En daarom hebben we dus regulering. En op sommige gebieden, vooral toevallig diegene waarin de kosten simpelweg negatief kunnen uitvallen omdat er nou eenmaal vervoer nodig is van Kakmansnergensheen naar Schubbekutteveen maar eigenlijk alles waarin concurrentie eigenlijk niet bestaat en het vooral belangrijk is om mobiliteit nog enigszins mogelijk te maken (zoals er in de zorg in principe geen vraag & aanbod zou mogen bestaan op niveaus waarbij patiënten direct betrokken zijn zoals operaties), is alles naast een directe oplossing nodeloos rondpompen van geld.

quote:
Er is daar destijds goed nagedacht over hoe een systeem met meerdere vervoerders niet ten nadele van reizigers zou moeten werken. Meer dan 20 jaar later is dat op het Europese vasteland nog altijd niet goed geregeld.
Teh fuck, ik heb echt nog nooit een grotere oversimplificatie van een systemisch probleem gezien :D :P
Bier.
  vrijdag 9 november 2018 @ 07:47:08 #46
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183036419
1: Op het vaste land was dat eerst ook niet nodig vanwege de lage aantallen die met het probleem in aanraking kwamen.
2. Op papier zal het prachtig geregeld zijn maar in de praktijk zal het vaak genoeg misgaan.
  vrijdag 9 november 2018 @ 08:33:57 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_183036650
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die heet SUNIJ (Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein) :P
Schiphol - Utrecht - Nijmegen - IJssellijn
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 november 2018 @ 08:36:16 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_183036664
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 17:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is wel grappig... Als je toch met IC's gaat stoppen te Driebergen-Zeist en alle sprinters laat afbuigen richting Veenendaal heb je eigenlijk geen viersporig station nodig.. Achteraf weten we alles beter natuurlijk. Overigens is het genoemde verlies van 1 minuut voor een IC die krom door de wissels rijdt bij Driebergen ten opzicht van rechtuit stoppen wat aan de hoge kant: Als NS die in de dienstregeling doorgaand veilig laat zetten is het hooguit de helft, waarschijnlijk minder. Ik zou daar als ministerie geen geld voor aanvullende maatregelen voor uittrekken.
Die minuut zit er nu ook in als je met de IC van Gouda naar Utrecht wilt binnenkomen op spoor 20. Twee keer doorwisselen (van IC naar stoptreinsporen en van rechter- naar linkerspoor). Zelfs met de korte seinafstanden voor Utrecht ben je met een machinist die de doorrijmogelijkheden optimaal benut net zo laat bij de poortjes aan de stadskant als je in Gouda de IC van drie minuten later neemt (die binnenkomt op spoor 11 of zo).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_183037333
Ik lees net dit artikel over de verbinding tussen Maastricht en Luik van Arriva: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tricht-luik-a2754571
De treinen zouden niet voldoen aan de eisen (en volgens NL voldoet ook het Belgische materieel niet aan die eisen), maar weet iemand waar het dan om gaat? :P
pi_183037416
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:38 schreef MTL het volgende:
Ik lees net dit artikel over de verbinding tussen Maastricht en Luik van Arriva: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tricht-luik-a2754571
De treinen zouden niet voldoen aan de eisen (en volgens NL voldoet ook het Belgische materieel niet aan die eisen), maar weet iemand waar het dan om gaat? :P
Het beschermen van de positie van nmbs :{ :{ :{ :{ Al zie ik oprecht niet in wat er mis mee is als nmbs samenwerkt met arriva, immers er is geen sprake van een officiële 4e spooroperator dus geen concurrentie en voor het personeel maakt het ook weinig uit, die blijven bij nmbs.
speak only if it improves the silence.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')