ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op donderdag 8 november 2018 10:17 schreef Maegrim het volgende: Ik kan me niet herinneren ooit meer dan 2 stellen VIRM gezien te hebben, maar misschien kan dat gewoon?
Vroeger zelfs 14 op Utrecht - Zwolle, gepland, dagelijks.
Op donderdag 8 november 2018 10:17 schreef Maegrim het volgende: Ik kan me niet herinneren ooit meer dan 2 stellen VIRM gezien te hebben, maar misschien kan dat gewoon?
Kan tot 14 (vroeger 15) bakken, dus 2x 4 + 1x 6. Heb daar ook wel mee gereden (leeg mat). Wel even de lijnstroombeperking aanzetten, anders is de bovenleiding leeg Volgens mij is één van de treinen vanaf Arnhem - Utrecht - Schiphol trouwens nog altijd gewoon gepland met 3x VIRM4.
"Die zijn vooral op het baanvak tussen Utrecht en Amsterdam gewenst." Dat valt wel mee, nu daar ETMET is ingevoerd. Langere treinen zijn nu vooral nodig voor Schiphol-Utrecht en Utrecht-Arnhem waar maar 4 treinen per uur rijden.
quote:
Op donderdag 8 november 2018 11:09 schreef Mr_Klaasje het volgende: Tjah.. Ik ga niet over die regels zal ik dan maar zeggen. Als NS dat weer aanpast is het voor we het weten weer gedoe met de vakbonden.
Regels aanpassen is ook nergens voor nodig als het alleen om een enkele spitstrein. NS gaat heus niet de hele dag met 12 bakken rijden.
Waarom moeten alle 6 IC's hetzelfde stoppatroon hebben? Ik zou voor de 6/4 gaan namelijk waarbij 2 IC's op Driebergen stoppen, 2 IC's op De Klomp en 2 IC's op beide. Lijkt me gezien de drukte verderop prima in te passen, de stoppers rijden immers ook maar 4x per uur.
En hoezo is het zo moeilijk om de IC's alternerend naar Schiphol en Amsterdam C te sturen? Vanaf Utrecht gaat het immers toch over hetzelfde spoor. Het enige is dat je dan geen mooie 10/10/10 ligging krijgt maar een 10/7/13 of zo.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Die Schnellfahrstrecke zwischen Köln und Frankfurt ist ab 18. November wieder zweigleisig befahrbar. Die ICE-Züge verkehren dann wie gewohnt nach dem regulären Fahrplan. Aufgrund von Geschwindigkeitsreduzierungen sind noch geringfügige Verspätungen möglich. Anfang Dezember wird die Strecke komplett wiederhergestellt sein.
Het is wel grappig... Als je toch met IC's gaat stoppen te Driebergen-Zeist en alle sprinters laat afbuigen richting Veenendaal heb je eigenlijk geen viersporig station nodig.. Achteraf weten we alles beter natuurlijk. Overigens is het genoemde verlies van 1 minuut voor een IC die krom door de wissels rijdt bij Driebergen ten opzicht van rechtuit stoppen wat aan de hoge kant: Als NS die in de dienstregeling doorgaand veilig laat zetten is het hooguit de helft, waarschijnlijk minder. Ik zou daar als ministerie geen geld voor aanvullende maatregelen voor uittrekken.
Interrail voert een verandering door: de 19:00-regel komt te vervallen. Dankzij deze regel is het mogelijk om één dag van je interrailpas te gebruiken voor een reis met een nachttrein. In de toekomst mag dit dus niet meer, en moet je 2 dagen invullen.
En stukje bij beetje raakt de Europese spoormarkt steeds verder gefragmenteerd. Doorgaande tickets worden steeds moeilijker te krijgen, en als je met meerdere vervoerders moet reizen ben je soms zwaar de pineut.
Onlangs las ik nog ergens dat reizigers Italië - Londen een nieuw Eurostarticket "mochten" kopen, omdat hun Thello-trein met 3 uur vertraging in Parijs was aangekomen en hun aansluitende Eurostar dus weg was. Thello wil niets meer vergoeden dan waartoe ze verplicht zijn, en Eurostar vond het 'niet hun probleem'.
In het Europese parlement wordt er momenteel gesproken over de rechten die reizigers hebben. De Europese spoorbedrijven lobbyen ervoor om het gedoe met gemiste aansluitingen zo te laten, waar mensen zoals Mark Smith (de man in stoel 61) zich dan weer erg boos over maken.
Ondertussen is dit al 20 jaar geregeld in dat gekke land van pubs en Brexit. Zelfs als je met 10 los gekochte kaartjes reist hebben de Britse vervoerders de plicht om je thuis te krijgen.
Op donderdag 8 november 2018 20:00 schreef James1988 het volgende: En stukje bij beetje raakt de Europese spoormarkt steeds verder gefragmenteerd. Doorgaande tickets worden steeds moeilijker te krijgen, en als je met meerdere vervoerders moet reizen ben je soms zwaar de pineut.
Onlangs las ik nog ergens dat reizigers Italië - Londen een nieuw Eurostarticket "mochten" kopen, omdat hun Thello-trein met 3 uur vertraging in Parijs was aangekomen en hun aansluitende Eurostar dus weg was. Thello wil niets meer vergoeden dan waartoe ze verplicht zijn, en Eurostar vond het 'niet hun probleem'.
In het Europese parlement wordt er momenteel gesproken over de rechten die reizigers hebben. De Europese spoorbedrijven lobbyen ervoor om het gedoe met gemiste aansluitingen zo te laten, waar mensen zoals Mark Smith (de man in stoel 61) zich dan weer erg boos over maken.
Ondertussen is dit al 20 jaar geregeld in dat gekke land van pubs en Brexit. Zelfs als je met 10 los gekochte kaartjes reist hebben de Britse vervoerders de plicht om je thuis te krijgen.
Ja maar Vinny zei dat we verder moesten privatiseren!
Dat het daar wel werkt en hier niet is niet omdat de Britse vervoerders dat zelf zo graag willen. Als zij de kans zouden krijgen om je een nieuw ticket aan te smeren wanneer je je aansluiting hebt gemist, zouden ze dat ook doen.
Er is daar destijds goed nagedacht over hoe een systeem met meerdere vervoerders niet ten nadele van reizigers zou moeten werken. Meer dan 20 jaar later is dat op het Europese vasteland nog altijd niet goed geregeld.
Op donderdag 8 november 2018 23:21 schreef James1988 het volgende: Dat het daar wel werkt en hier niet is niet omdat de Britse vervoerders dat zelf zo graag willen. Als zij de kans zouden krijgen om je een nieuw ticket aan te smeren wanneer je je aansluiting hebt gemist, zouden ze dat ook doen.
Als ziekenhuizen in de positie zouden zijn om je te laten betalen voor het wachten op een operatie omdat zij door hun eigen schuld een gigantische wachtrij hebben gecreëerd, dan zouden ze dat vast niet.... oh wacht.....
En daarom hebben we dus regulering. En op sommige gebieden, vooral toevallig diegene waarin de kosten simpelweg negatief kunnen uitvallen omdat er nou eenmaal vervoer nodig is van Kakmansnergensheen naar Schubbekutteveen maar eigenlijk alles waarin concurrentie eigenlijk niet bestaat en het vooral belangrijk is om mobiliteit nog enigszins mogelijk te maken (zoals er in de zorg in principe geen vraag & aanbod zou mogen bestaan op niveaus waarbij patiënten direct betrokken zijn zoals operaties), is alles naast een directe oplossing nodeloos rondpompen van geld.
quote:
Er is daar destijds goed nagedacht over hoe een systeem met meerdere vervoerders niet ten nadele van reizigers zou moeten werken. Meer dan 20 jaar later is dat op het Europese vasteland nog altijd niet goed geregeld.
Teh fuck, ik heb echt nog nooit een grotere oversimplificatie van een systemisch probleem gezien
1: Op het vaste land was dat eerst ook niet nodig vanwege de lage aantallen die met het probleem in aanraking kwamen. 2. Op papier zal het prachtig geregeld zijn maar in de praktijk zal het vaak genoeg misgaan.
Het is wel grappig... Als je toch met IC's gaat stoppen te Driebergen-Zeist en alle sprinters laat afbuigen richting Veenendaal heb je eigenlijk geen viersporig station nodig.. Achteraf weten we alles beter natuurlijk. Overigens is het genoemde verlies van 1 minuut voor een IC die krom door de wissels rijdt bij Driebergen ten opzicht van rechtuit stoppen wat aan de hoge kant: Als NS die in de dienstregeling doorgaand veilig laat zetten is het hooguit de helft, waarschijnlijk minder. Ik zou daar als ministerie geen geld voor aanvullende maatregelen voor uittrekken.
Die minuut zit er nu ook in als je met de IC van Gouda naar Utrecht wilt binnenkomen op spoor 20. Twee keer doorwisselen (van IC naar stoptreinsporen en van rechter- naar linkerspoor). Zelfs met de korte seinafstanden voor Utrecht ben je met een machinist die de doorrijmogelijkheden optimaal benut net zo laat bij de poortjes aan de stadskant als je in Gouda de IC van drie minuten later neemt (die binnenkomt op spoor 11 of zo).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik lees net dit artikel over de verbinding tussen Maastricht en Luik van Arriva: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tricht-luik-a2754571 De treinen zouden niet voldoen aan de eisen (en volgens NL voldoet ook het Belgische materieel niet aan die eisen), maar weet iemand waar het dan om gaat?
Op vrijdag 9 november 2018 09:38 schreef MTL het volgende: Ik lees net dit artikel over de verbinding tussen Maastricht en Luik van Arriva: https://www.nrc.nl/nieuws(...)tricht-luik-a2754571 De treinen zouden niet voldoen aan de eisen (en volgens NL voldoet ook het Belgische materieel niet aan die eisen), maar weet iemand waar het dan om gaat?
Het beschermen van de positie van nmbs Al zie ik oprecht niet in wat er mis mee is als nmbs samenwerkt met arriva, immers er is geen sprake van een officiële 4e spooroperator dus geen concurrentie en voor het personeel maakt het ook weinig uit, die blijven bij nmbs.