abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 november 2018 @ 14:49:38 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183021901
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als het zijn echte naam is, ik was eens bij een zaak en de verdachte had daar een andere voornaam dan ik later in de krant las.
Dat kan als er een roepnaam is die niet de eerste naam is.

Als jij eigenlijk "Leonie Loekie de Leeuw" heet dan is de kans aanwezig dat de naam Leonie in de officiële documenten voluit geschreven wordt, en in de rechtbank dus uitgesproken, dat je dan in de krant als Loekie de L. staat, omdat dat je roepnaam is maakt niets uit.

Of andersom; dat de krant de officiële eerste naam hanteert en de rechtbank de roepnaam.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 november 2018 @ 18:31:19 #27
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_183026020
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

De daad niet herinneren kan opzich ook het gevolg zijn van bijvoorbeeld een psychose of middelengebruik (en dat laatste weegt tegenwoordig juist extra belastend, geloof ik). Algemeen gesproken dan, niet perse in dit specifieke geval.
Goh, dat weet ik natuurlijk ook wel.

Alleen in 99,9999% van de gevallen is dit gewoon onzin en weet de dader dondersgoed wat ie heeft gedaan.
pi_183026372
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 11:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Even verbeterd voor je.
quote:
Advocaat Van Keulen stelt: cliënt heeft iets vreselijks gedaan en neemt daar verantwoordelijkheid voor. Wil niet herkend worden door oud-collega's
;)
  vrijdag 9 november 2018 @ 08:20:53 #29
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183036572
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:50 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

[..]

;)
Klopt, maar nog niet veroordeeld he. :P
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_183037910
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:04 schreef Loekie1 het volgende:
Wilde zijn fantasie uitleven en herinnert zich daarna zogenaamd niets meer.
Dat zou balen zijn, heb je eindelijk je fantasie van je leven meegemaakt herinner je het niet meer.. Mijn verwezenlijkte fantasieën zijn een goede herinnering voor het leven, tot Alzheimer om de hoek komt kijken dan..
Racist
pi_183305611
Hij is uiteindelijk veroordeeld tot 7 jaar gevangenisstraf. Bizarre zaak overigens.
pi_183305839
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 12:44 schreef SugeLucky het volgende:
De stafmaat zou juist verhoogd moeten worden als je zegt je er niets meer van te kunnen herinneren.
dus eigenlijk vind je dat iemand die meewerkt aan de strafzaak, ook strafverlaging moet kunnen krijgen....

Dat is inderdaad een gedachte die veel hebben, maar die ook momenteel vaak onder veel kritiek staat omdat mensen vinden dat daders van strafbare zaken daarmee 'geholpen' worden, dat ze een verlaging van hun strafmaat kunnen krijgen door tijdens de rechtzaak maar leuk mee te werken met de aanklagers.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 22 november 2018 @ 17:38:27 #33
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_183307169
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dus eigenlijk vind je dat iemand die meewerkt aan de strafzaak, ook strafverlaging moet kunnen krijgen....

Dat is inderdaad een gedachte die veel hebben, maar die ook momenteel vaak onder veel kritiek staat omdat mensen vinden dat daders van strafbare zaken daarmee 'geholpen' worden, dat ze een verlaging van hun strafmaat kunnen krijgen door tijdens de rechtzaak maar leuk mee te werken met de aanklagers.
Nee dat vind ik helemaal niet.
pi_183307207
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 11:36 schreef Confetti het volgende:
Het zou strafbaar moeten zijn voor strafrechtadvocaten om cliënten te helpen in het verdoezelen van de waarheid. Obstruction of justice. Ik weet zeker dat de advocaat dit heeft ingefluisterd.
:')
pi_183311208
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dus eigenlijk vind je dat iemand die meewerkt aan de strafzaak, ook strafverlaging moet kunnen krijgen....

Dat is inderdaad een gedachte die veel hebben, maar die ook momenteel vaak onder veel kritiek staat omdat mensen vinden dat daders van strafbare zaken daarmee 'geholpen' worden, dat ze een verlaging van hun strafmaat kunnen krijgen door tijdens de rechtzaak maar leuk mee te werken met de aanklagers.
Dat is het 'plea-bargainen' wat in de VS veel gebeurt: Als je schuldig pleit kom je 5 jaar eerder weer vrij.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')