abonnement Unibet Coolblue
pi_183000327
Mijn i-pad pro heeft het begeven en ik moet hem opsturen voor reparatie. Hij doet helemaal niets meer dus ik kan er niet in om apps en data te wissen. 😭

Nu maak ik me zorgen dat ze tijdens het herstellen wel er in kunnen komen en persoonlijke dingen kunnen zien en toegang tot persoonlijke accounts hebben. (Social media, agenda, listaway, Fok! Enz enz)

Ik heb wel nog mijn i-phone dus ik heb een back up van al mijn zaken.

Is er een manier om te zorgen dat ze niet aan mijn persoonlijke data op mijn i-pad kunnen?

Alvast bedankt voor de hulp.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183000415
Wachtwoorden aanpassen van de social media, agenda, Fok! etc..
pi_183000484
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 15:09 schreef valentijn101 het volgende:
Mijn i-pad pro heeft het begeven en ik moet hem opsturen voor reparatie. Hij doet helemaal niets meer dus ik kan er niet in om apps en data te wissen. 😭
https://support.apple.com/kb/ph2701?locale=nl_NL
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_183000530
Aansluiten om je computer/mac (book) en met iTunes een reserve kopie maken. En een harde reset doen. Sowieso moet je je Apple ID uitloggen, althans proberen. Anders kan dat nog problemen opleveren bij de reparatie.
pi_183000579
Die dingen zijn toch beveiligd dat anderen er niet (zomaar) inkunnen?

Mits je natuurlijk de beveiliging hebt aangezet.
pi_183002865
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 15:20 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Aansluiten om je computer/mac (book) en met iTunes een reserve kopie maken. En een harde reset doen. Sowieso moet je je Apple ID uitloggen, althans proberen. Anders kan dat nog problemen opleveren bij de reparatie.
Harde reset werkte niet.
Daarna via macbook ios Bijgewerkt
Ging niet
Toen via macbook ios hersteld
Ging ook niet

Ik kan er absoluut niet in dus uitloggen lukt ook niet
:'(

quote:
Gegevens wissen is wel een optie denk ik. Maar kan dat geen problemen oplossen als ze er aan het werken zijn. Zijn ze misschien net iets aan het bijwerken/ updaten en begint dat ding ineens alles te wissen. (Ik heb geen idee hoe zo iets in z'n werk gaat) :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183004655
Het is een hardware matig probleem, geen idee waarom ze bij je data zouden moeten.

De kans is in zo'n geval groter dat het opslag systeem in zijn totaal vervangen word, data kwijt sowieso in dat geval.

Maar dat is nog steeds beter dan geen werkend apparaat, via je apple account en icloud en weet ik veel wat nog meer, valt er vast nog een hoop te syncen. (zelf ook een iPad pro, maar weet niet helemaal zeker hoe dat stukje in zijn werk gaat)
pi_183006183
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 18:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is een hardware matig probleem, geen idee waarom ze bij je data zouden moeten.

De kans is in zo'n geval groter dat het opslag systeem in zijn totaal vervangen word, data kwijt sowieso in dat geval.

Maar dat is nog steeds beter dan geen werkend apparaat, via je apple account en icloud en weet ik veel wat nog meer, valt er vast nog een hoop te syncen. (zelf ook een iPad pro, maar weet niet helemaal zeker hoe dat stukje in zijn werk gaat)
Maar denken ze er aan om de verbinding met mijn i-phone te verbreken?
Ik heb nu alles op mijn i-phone staan en ben bang dat ze iets op mijn i-pad wissen/ veranderen en dat dat door synct naar mijn i-phone.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183006305
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 19:42 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Maar denken ze er aan om de verbinding met mijn i-phone te verbreken?
Ik heb nu alles op mijn i-phone staan en ben bang dat ze iets op mijn i-pad wissen/ veranderen en dat dat door synct naar mijn i-phone.
Volgens mij checken ze alleen de werking van de harde schijf na, ze hoeven er niet letterlijk op in te lggen volgens mij.

Lijkt me ook wat onlogisch.
pi_183006400
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 19:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Volgens mij checken ze alleen de werking van de harde schijf na, ze hoeven er niet letterlijk op in te lggen volgens mij.

Lijkt me ook wat onlogisch.
Ik kan me voorstellen dat ze bij "instellingen" willen kijken welke ios er op staat en zo.
Van mij mogen ze ook gerust de hele i-pad wissen als dat maar niet doorwerkt naar mij I-phone.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183006649
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 19:48 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat ze bij "instellingen" willen kijken welke ios er op staat en zo.
Van mij mogen ze ook gerust de hele i-pad wissen als dat maar niet doorwerkt naar mij I-phone.
Nee, zo werkt dat niet joh.
Die hebben speciale tooltjes wat de firmware en software versie checkt.
pi_183006921
Ik heb wel eens iPad of iPhone gewist of gereset. Dit had geen uitwerking op de andere product. En dat ze rondsnuffelen op je iPad lijkt me stug. Dan is het geen professionele reparateur.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_183007280
Apple wist standaard al je gegevens bij reperatie.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_183008301
Op hoop van zegen dan maar. Mocht ik ineens vreemd gaan posten hier dan ben ik het niet haha
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183008348
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 20:52 schreef valentijn101 het volgende:
Op hoop van zegen dan maar. Mocht ik ineens vreemd gaan posten hier dan ben ik het niet haha
Homebutton en powerbutton al eens tegenlijkertijd ingedrukt gehouden totdat er wat gebeurde terwijl hij via kabel opgeladen werd ?

[ Bericht 3% gewijzigd door Kloonhommel op 07-11-2018 21:19:34 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_183008419
Waarschijnlijk krijg je niet eens je eigen i-pad terug maar een andere refurbished i-pad.
pi_183012867
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 17:14 schreef valentijn101 het volgende:

Gegevens wissen is wel een optie denk ik. Maar kan dat geen problemen oplossen als ze er aan het werken zijn. Zijn ze misschien net iets aan het bijwerken/ updaten en begint dat ding ineens alles te wissen. (Ik heb geen idee hoe zo iets in z'n werk gaat) :?
Nee. En anders neem je toch even contact met ze op hierover?

Overigens zou het een hele hele foute/slechte reparateur zijn als deze aan je gegevens loopt te morrelen. Ik acht die kans erg klein bij een goede professional.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_183014916
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 23:15 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Nee. En anders neem je toch even contact met ze op hierover?

Overigens zou het een hele hele foute/slechte reparateur zijn als deze aan je gegevens loopt te morrelen. Ik acht die kans erg klein bij een goede professional.
Ik ben ook niet echt bang dat ze expres iets zouden doen maar ik kan me voorstellen dat ze om te testen een app openen en als dat nou net mijn agenda is en ze daar per ongeluk iets in veranderen of per ongeluk een doocument uit pages verwijderen. (of het ergste, mijn listaway legen :o )

Ik heb hem gisteren opgestuurd en heb er een vriendelijk briefje voor de monteur bij gedaan. Nu afwachten.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183014981
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 06:44 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik ben ook niet echt bang dat ze expres iets zouden doen maar ik kan me voorstellen dat ze om te testen een app openen en als dat nou net mijn agenda is en ze daar per ongeluk iets in veranderen of per ongeluk een doocument uit pages verwijderen. (of het ergste, mijn listaway legen :o )

Ik heb hem gisteren opgestuurd en heb er een vriendelijk briefje voor de monteur bij gedaan. Nu afwachten.
Mogen ze niet doen, als apple erachter komt en ze zijn officieel reparatiebedrijf voor apple doen ze nooit meer zaken met ze.
  donderdag 8 november 2018 @ 07:21:16 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_183015098
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 06:44 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik ben ook niet echt bang dat ze expres iets zouden doen maar ik kan me voorstellen dat ze om te testen een app openen en als dat nou net mijn agenda is en ze daar per ongeluk iets in veranderen of per ongeluk een doocument uit pages verwijderen. (of het ergste, mijn listaway legen :o )

Ik heb hem gisteren opgestuurd en heb er een vriendelijk briefje voor de monteur bij gedaan. Nu afwachten.
Het zijn professionals, die hebben geen tijd om je persoonlijke apps door te lopen. Tenzij je er een briefje bij stopt. Dan heb je blijkbaar wat te verbergen.

Dat worden gezellige pauzes met de crew _O-
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_183015185
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2018 07:21 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Het zijn professionals, die hebben geen tijd om je persoonlijke apps door te lopen. Tenzij je er een briefje bij stopt. Dan heb je blijkbaar wat te verbergen.

Dat worden gezellige pauzes met de crew _O-
Neeeheeee, ik heb geen briefje erbij gedaan met het verzoek of ze aub niet op zoek willen gaan naar naar vreemde dingen.
Maar een briefje met daarin de melding dat ik niet uit kon loggen en er dus nog een verbinding met mijn i-phone is en het vriendelijke verzoek daar voorzichtig mee te zijn. :)

En kort beschreven wat er mis is met de ipad en welke dingen ik zelf al gedaan had.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 8 november 2018 @ 08:09:00 #22
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_183015431
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 07:36 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Neeeheeee, ik heb geen briefje erbij gedaan met het verzoek of ze aub niet op zoek willen gaan naar naar vreemde dingen.
Maar een briefje met daarin de melding dat ik niet uit kon loggen en er dus nog een verbinding met mijn i-phone is en het vriendelijke verzoek daar voorzichtig mee te zijn. :)

En kort beschreven wat er mis is met de ipad en welke dingen ik zelf al gedaan had.
Via de site van Apple kun je prima op afstand FMI loskoppelen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_183020618
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2018 08:09 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Via de site van Apple kun je prima op afstand FMI loskoppelen.
Ga ik straks thuis even zoeken. Dank je wel :) :)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 9 november 2018 @ 11:17:10 #24
189961 ex
aperture science
pi_183038832
Ze kunnen je iPad helemaal niet in (of je moet je code er bij hebben gedaan) want iOS encrypt je gehele apparaat tegenwoordig automatisch en nee, daar kan Apple zelf ook niet omheen.

Daarnaast repareert apple (op een scherm na) nooit een iPad maar sturen ze gewoon een refurbished apparaat terug.
The cake is a lie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')