abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 november 2018 @ 00:24:21 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182991598
Begrijp me niet verkeert hoor, maar ik ga toch tijdens mijn leven niet betalen voor mijn dood?
Ik snap daar echt niks van, het lijkt goedkoop die verzekering, zo een paar euro per maand, maar
uiteindelijk betaal je duizenden euros en de verzekering maar rente trekken.
Terwijl ik ga dood dan een houten kist, mn oom is timmerman, geregeld. Een goeie maat van mij aannemer, die graaft dat gat wel. Ik ben zeker voor een paar honderd euro wel klaar, kaartjes, cakejes, kaarzen, kaartjes.
  woensdag 7 november 2018 @ 00:25:56 #2
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_182991605
als niemand voor jou graf betaald word je snel weer opgegraven
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_182991608
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 00:24 schreef BasEnAad het volgende:

Begrijp me niet verkeert hoor, maar ik ga toch tijdens mijn leven niet betalen voor mijn dood?
Dan gaat de dure rekening naar je nabestaanden.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 7 november 2018 @ 00:27:29 #4
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_182991615
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 00:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dan gaat de dure rekening naar je nabestaanden.
tyf me maar bij het grof vuil dan
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_182991662
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2018 00:27 schreef cherrycoke het volgende:

tyf me maar bij het grof vuil dan
Wat mij betreft ook helemaal ok. ^O^

Zou ik zelf ook wel willen,omdat ik niet wil dat m'n nabestaanden ook maar enige cent moeten betalen omdat ik opeens dood ben. Maar ja.. mag nie.

Ergens snap ik wel waarom. Laatst een hamster begraven die al een tijdje dood was. Die stank. :r
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_182991664
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2018 00:27 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

tyf me maar bij het grof vuil dan
Meer ben je toch niet waard
  woensdag 7 november 2018 @ 00:37:35 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182991675
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 00:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dan gaat de dure rekening naar je nabestaanden.
Hoezo als je niet kan betalen doet de gemeente dat hoor
pi_182991709
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 00:37 schreef BasEnAad het volgende:

Hoezo als je niet kan betalen doet de gemeente dat hoor
En waar denk je dat de gemeente dat geld vandaan heeft getoverd?

Eventuele directe nabestaanden krijgen dan trouwens alsnog de rekening gepresenteerd.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 7 november 2018 @ 00:48:27 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182991748
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 00:42 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

En waar denk je dat de gemeente dat geld vandaan heeft getoverd?

Eventuele directe nabestaanden krijgen dan trouwens alsnog de rekening gepresenteerd.
Ja sorry hoor, maar ik vind dat echt vreemd. Bij mn geboorte was de gemeente er ook niet.
Sowieso zal de gemeente dat wel heel goedkoop kunnen, de begraafplaats en gemeentewerkers voor t gat in de grond hebben ze toch al.
pi_182991773
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 00:48 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar ik vind dat echt vreemd. Bij mn geboorte was de gemeente er ook niet.
Sowieso zal de gemeente dat wel heel goedkoop kunnen, de begraafplaats en gemeentewerkers voor t gat in de grond hebben ze toch al.
Wel fijn dat je sorry zegt. Om te voorkomen dat je je een volgende keer weer moet excuseren kan je de tekst na sorry gewoon niet uitspreken, laat staan typen. Succes!
pi_182991780
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 00:48 schreef BasEnAad het volgende:

Ja sorry hoor, maar ik vind dat echt vreemd. Bij mn geboorte was de gemeente er ook niet.
Binnen drie dagen wisten ze wie je was en kreeg je je BSN. En anders kregen je ouders een boete en jij geen vaccinaties.

quote:
Sowieso zal de gemeente dat wel heel goedkoop kunnen, de begraafplaats en gemeentewerkers voor t gat in de grond hebben ze toch al.
Deels correct. De uitvaart zal zo sober mogelijk zijn, maar meestal niet goedkoper dan de goedkoopste uitvaartverzorger. Directe nabestaanden hebben een grote kans er niet bij aanwezig mogen te zijn. En krijgen dan alsnog de rekening.

Dus als je een grafhekel (yep) hebt aan je partner en kinderen, dan regel je helemaal niets en mogen zij een paar duizend euro dokken voor iets waar ze niet bij aanwezig mogen zijn.

Wil je je nabestaanden niet met rekeningen opzadelen, heb dan minstens een goede kapitaal uitvaartverzekering. Dan krijgen je nabestaanden een bedrag en kunnen ze daar je uitvaart mee regelen. En hoe ze dat doen kunnen ze zelf weten, want als het goed is kom je niet klagen. :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_182991786
Niet de gemeente laten betalen. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182991793
Het is mooi om een #ANONIEM graf te krijgen.
  woensdag 7 november 2018 @ 02:04:16 #14
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_182992178
Uitvaartverzekering (die mijn ouders hadden gestart toen ik 18 was) heb ik ook stopgezet, wat een onzin. Het ergste is dat men vaak alsnog duizenden euros moet lappen voor je begrafenis.

Tevens is mijn bankrekening altijd voorzien van genoeg spaargeld. Kan daarvan toch ook bekostigd worden ipv een of andere louche verzekering. Dit niet doorhebben :')
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 7 november 2018 @ 02:08:55 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182992205
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 02:04 schreef Maikuuul het volgende:
Uitvaartverzekering (die mijn ouders hadden gestart toen ik 18 was) heb ik ook stopgezet, wat een onzin. Het ergste is dat men vaak alsnog duizenden euros moet lappen voor je begrafenis.

Tevens is mijn bankrekening altijd voorzien van genoeg spaargeld. Kan daarvan toch ook bekostigd worden ipv een of andere louche verzekering. Dit niet doorhebben :')
ja joh, je mag altijd weer bijlappen. En niemand doet moeilijk omdat er net iemand dood is. Tis best een vies spelletje. Al die euro's die je betaalt aan verzekering kun je beter zelf in een potje stoppen.
  woensdag 7 november 2018 @ 02:32:21 #16
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_182992283
Verzekeren doe je tegen zaken die onzeker zijn. Dingen die jou wellicht zouden kunnen overkomen. Dat je doodgaat is zeker, dus waarom moet ik me verzekeren? :?
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_182993102
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 02:32 schreef KillemWieft het volgende:
Verzekeren doe je tegen zaken die onzeker zijn. Dingen die jou wellicht zouden kunnen overkomen. Dat je doodgaat is zeker, dus waarom moet ik me verzekeren? :?
Omdat het onzeker is wanneer je dood gaat.
pi_182996413
Ik begrijp je volgens mij wel verkeert ;(
pi_182996633
Tja, er zijn meerdere wegen naar Rome. Je kunt het geld ook zelf apart zetten en daarmee alle toestanden bekostigen als je (onverwachts) de pijp uit gaat.

Ik heb zelf een uitvaartverzekering die basiszaken in natura uitbetaald (kist, kaarten, uitvaart, etc.) en daarbij ook nog een geldbedrag uitkeert. Ik vind het een fijn idee dat als ik plots aan de verkeerde kant van het gras terecht kom, shit gewoon geregeld wordt en mijn nabestaanden niet met financieel gedoe komen te zitten.

Dit jaar nog zelf meegemaakt in de familie en die tent waar de verzekering liep heeft ons op een hele fijne manier allerlei formaliteiten uit handen genomen en de uitvaart was gewoon goed geregeld. Als een familielid overlijdt heb je geen trek om al die shit zelf te moeten regelen en zij deden dat dan ook voor ons. Bovendien hadden ze een of andere eindbaas gestrikt die de uitvaart heeft geleid. Die vent ging bij de borrel tot de laatste seconde met de bitterballen rond. :D

Ja, als je het zelf bij elkaar spaart ben je onderaan de streep waarschijnlijk een stuk goedkoper uit. Ik accepteer met die verzekering dat het uiteindelijk wat meer zal kosten, maar daarmee koop ik een hoop gedoe af en heb ik het idee dat het goed verzorgd wordt.
pi_182996920
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 02:32 schreef KillemWieft het volgende:

Dat je doodgaat is zeker, dus waarom moet ik me verzekeren? :?
Omdat je je verzekerd tegen de uitvaartkosten en al die poespas er om heen. Niet omdat opeens jouw lijf niet meer reageert.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_182996942
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 02:04 schreef Maikuuul het volgende:
Uitvaartverzekering (die mijn ouders hadden gestart toen ik 18 was) heb ik ook stopgezet, wat een onzin. Het ergste is dat men vaak alsnog duizenden euros moet lappen voor je begrafenis.

Tevens is mijn bankrekening altijd voorzien van genoeg spaargeld. Kan daarvan toch ook bekostigd worden ipv een of andere louche verzekering. Dit niet doorhebben :')
Voor de mensen die geen spaargeld hebben (en houden totdat ze dood gegaan zijn) is het overigens wel handig om zo vroeg mogelijk een uitvaartverzekering te hebben. Dan is ie namelijk spotgoedkoop.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 7 november 2018 @ 12:39:52 #22
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_182997259
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:38 schreef smizy het volgende:

[..]

Omdat het onzeker is wanneer je dood gaat.
:') :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')