abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 november 2018 @ 22:53:37 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_182990270
Allereerst gegroet,

Beste lezers, het leidt geen twijfel dat mensen met overheidstaken en in het bedrijfsleven soms letterlijk overuren draaien. :s) Na een lezing over maatschappelijk welzijn en een fors groeiende welvaart - die sinds de voorbije crisis mogelijk werd gemaakt door een coalitie die van aanpakken weet *), met dank aan bruggenbouwer Mark Rutte en bijna zijn weerga niet kent - was er gisteren een bijeenkomst in de Jopenkerk te Haarlem.

Het was een borrel vol vreugde, en geschiedde onder diverse ambtenaren uit de gemeenten Haarlem - Amsterdam. *) Eentje die voornamelijk in het teken stond van alle goede economische recensies, meest voorkomend uit het liberale gedachtegoed en adequaat handelen van de VVD, waarbij ook flink gegeten werd. :9~ :Y) Maar we realiseren ons terdege dat er nog veel aandacht nodig is voor de woningmarkt :s) :s) :s), en uiteraard is men niet blij met mogelijk meerdere faillissementen van ziekenhuizen. :|W :{ Helaas is het MC Slotervaart ambtshalve voor ons ook zeer bekend terrein, maar het is niet anders. :%

Enfin, positieve reuring binnen het ambtelijke apparaat en een goed geolied internationaal bedrijfsleven noem maar op, voert echter nog altijd de boventoon. Bij ons in Haarlem *) en op de Amsterdamse Zuidas, alwaar een wervelend en enthousiast bancair zakenleven en dito euforie bij andere grote bedrijfstakken ook aan de orde van de dag is, viert een goede sfeer natuurlijk hoogtij. Prima salarissen voor hoge functionarissen en legio andere uiterst bekwame beroepsbeoefenaars ten kantore van bekende grote bedrijven hier op de Zuidas *), zijn sowieso gegarandeerd.

In het bijzonder de goede sfeer B:)B, eentje van dien aard dat deze bijna vriendschappelijk te noemen is, gooit bij velen behalve een prima salaris ook zeer hoge ogen. Het is overigens iets wat afgelopen tijd binnen de betreffende bedrijven steeds meer aandacht krijgt. ;) Kantoren van diverse ondernemingen in de modebranche :* 8-), waarmee wij wekelijk overleg voeren met de plaatselijke directie *), ons zeer bekende banken en advocatenkantoren in wat kleinere gemeenten noem maar op, groeiden de afgelopen tien tot vijftien jaar sterk uit hun voegen. :s) :s) :s)

Me dunkt, zij kozen voor de goede mogelijkheden op de Zuidas als kantorenpark in wording voor ontspanning na het werk *), waaronder de mogelijkheden tot sport zoals onder meer fitness, tennis en squash, maar ook voor meer kantoorruimte. De voortreffelijke ambiance van een groeiend zakencentrum spreekt hiermee voor zich :o, met ruimte voor ontwikkeling in de branche en de plaatselijke chique bars en restaurants om behalve goed betaald werk op de valreep ook nog stevig te kunnen 'socializen'. :Y)

Uiteraard met oog op het artikel dat ingaat op wensen voor jongere werknemers, waarbij een goede werksfeer centraal staat, zijn we vanuit het Haerlemsche en op de Zuidas eveneens zeer te spreken over het loyale Social Deal (onlineplatform de beste werkgever), Vluchtelingenwerk CoolCat, Philips, KPN en KLM. :B Wereldwijd valt er soms nog het een en ander te sleutelen aan behoud van personeel, waarbij bepaalde salarissen nou eenmaal niet onbelangrijk zijn. Tevens resten er, behalve salarissen, ter plaatse nog voldoende manieren om het vrijwel alle werknemers naar de zin te maken.

Goed, ik beëindig nu de OP en ga deze pagina snel verlaten voor nog 'n heerlijk wijntje met mijn partner.

Fijne avond!

Scjvb

~~~~

Beste werkgever van Nederland vindt borrel belangrijker dan salaris

quote:
06 november 2018 06:05 Aangepast: 06 november 2018 06:45


Op de Zuidas, het zakencentrum van Amsterdam, willen werknemers meer dan een hoog salaris. Beeld © ANP

Het onlineplatform Social Deal is de beste werkgever van Nederland. Dat blijkt uit een analyse onder duizenden werknemers van vacaturesite Indeed. Niet dat de arbeidsvoorwaarden bij Social Deal uitzonderlijk goed zijn, maar de sfeer is dat wel. Dat aspect telt voor vooral jonge medewerkers tegenwoordig zwaarder.

Bij Social Deal in Den Bosch werken 160 mensen. De gemiddelde leeftijd is 29 jaar. "We hebben goed nagedacht over wat deze jonge generatie zoekt in een werkgever", zegt hr-manager Anna Staats van Social Deal. Sfeer blijkt doorslaggevend voor veel werknemers.

Arbeidssocioloog Fabian Dekker ziet dat ook. "In het algemeen weten we wel dat de meeste werkenden in Nederland belang hechten aan de sociale aspecten van werk. Dus aan het hebben van een interessante functie, fijne collega's, het krijgen van waardering en ruimte om jezelf te kunnen ontwikkelen", aldus Dekker.

CoolCat en Vluchtelingenwerk

En op al die punten scoort Social Deal goed, blijkt uit de analyse van Indeed. De vacaturewebsite analyseerde duizenden commentaren die werknemers en oud-werknemers achterlieten over hun werkgever.

Indeed keek naar de beoordelingen op het gebied van management, compensatie/arbeidsvoorwaarden, doorgroeimogelijkheden, werk-privébalans en bedrijfscultuur. Op basis hiervan is een top 25 samengesteld. Na Social Deal volgen CoolCat en
Vluchtelingenwerk.



Personeel behouden

Dat Vluchtelingenwerk in de top 3 staat past bij de trend dat werknemers graag bij organisaties werken die er maatschappelijk toe doen. "Dit zie je ook in andere landen. De krant The Guardian citeerde een paar jaar geleden onderzoek waaruit bleek dat ongeveer de helft van de Britse jeugd wil werken voor een organisatie die maatschappelijk impact maakt", zegt Dekker.

De arbeidsmarkt is krap. Voor werkgevers is het lastig om de juiste medewerker aan te trekken en te behouden. Bijna driekwart van de werkgevers zegt problemen te ervaren bij het invullen van vacatures. Dat blijkt uit onderzoek van Berenschot, onder 900 human resource (HR)-medewerkers en -managers. Een jaar geleden was dat nog 58 procent.

Salaris en borrels

De afgelopen 25 jaar zijn de sociale aspecten van werk belangrijker geworden dan de hoogte van salaris, volgens arbeidssocioloog Fabian Dekker. Toch blijft salaris een belangrijke voorwaarde. "Bedrijven zullen in deze krappe arbeidsmarkt meer moeten gaan bieden om de juiste mensen binnenboord te kunnen houden. De druk op de lonen zal zeer waarschijnlijk toenemen", voorspelt Dekker.

Social Deal betaalt 'marktconforme salarissen', maar onderscheidt zich op andere gebieden. Er is veel aandacht voor borrels en feesten. Daarnaast zijn er allerlei trainings- en ontwikkelingsprogramma’s voor werknemers. Verder is Social deal een 'platte organisatie'. "Als iemand een goed idee heeft, krijgt hij de ruimte", besluit hr-manager Anna Staats.

© https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/4474341/beste-wer
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  dinsdag 6 november 2018 @ 22:55:29 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182990330
De zuidas :X
pi_182990417
TL;DR Hipsters moeten het vooral leuk hebben.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 6 november 2018 @ 23:04:49 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182990560
Ja, het is toch niks nieuws dat bevestiging, dankbaarheid en beloning personeel motiveren en tevreden houden. Als mensen dan ook nog vrijheid gegund wordt, bloeien sommigen helemaal op.

Vaak is dat ook nog eens veel goedkoper dan loonsverhoging.
Maar goed, dat zal niet voor iedereen zo werken.
pi_182991237
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 22:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
TL;DR Hipsters moeten het vooral leuk hebben.
Ik zwaai naar dieren.
pi_182991318
prima, dan krijgen ze vanaf nu gewoon minimum loon.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_182991423
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2018 23:57 schreef Seam het volgende:
prima, dan krijgen ze vanaf nu gewoon minimum loon.
Wacht maar totdat de VVD dat afschaft.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182991577
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 22:55 schreef Cue_ het volgende:
De zuidas :X
De zuipas :X
Want waar zouden we zijn zonder drankorg[i]e[l]s? B:)B
´
  woensdag 7 november 2018 @ 00:46:43 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182991736
Is er ook rekening gehouden met de impliciete bias van mensen die op zo'n survey reageren?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 7 november 2018 @ 01:14:04 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182991913
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 00:06 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Wacht maar totdat de VVD dat afschaft.
Dat is het einde van beschaafd Nederland. Het is snel gegaan zouden mensen zeggen. Zo halverwege de jaren '90 van de vorige eeuw, vanaf toen is het alleen maar minder geworden.
Dat mensen geen individuen meer zijn maar resources. Dat je 3 banen moet hebben om jezelf of je gezin te onderhouden. Hadden we maar geen VVD gestemd.
  † In Memoriam † woensdag 7 november 2018 @ 01:31:03 #11
88815 The_Emotion
98.3
pi_182992010
Op zich is een sociale band met collega's creëren door middel van leuke bedrijfsuitjes, vrimibo's en andere activiteiten leuk, tenslotte zie je je collega vaker dan je eigen partner, en bevorderend voor de werksfeer, want als er met elkaar gelachen wordt, wordt er ook harder gewerkt.

Maar als het gaat lijken op een 5 sterren all-inclusive resort, ga je dan nog aan het werk?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_182992947
Wie heeft ook alleen maar alle smilies gelezen
pi_182996416
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 23:04 schreef BasEnAad het volgende:
Ja, het is toch niks nieuws dat bevestiging, dankbaarheid en beloning personeel motiveren en tevreden houden. Als mensen dan ook nog vrijheid gegund wordt, bloeien sommigen helemaal op.

Vaak is dat ook nog eens veel goedkoper dan loonsverhoging.
Maar goed, dat zal niet voor iedereen zo werken.
Jep na een loonsverhoging ben je een maand blij daarna is het effect weg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182996444
Fuck sfeer, ik wil gewoon geld.
pi_182996455
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 06:59 schreef funnywell het volgende:
Wie heeft ook alleen maar alle smilies gelezen
Ik scroll standaard meteen door naar het artikel.
pi_182996544
Coolcat, dat lijkt mij sterk. En vluchtelingenwerk ook echt. Wij betalen wel hoor.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182996554
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 06:59 schreef funnywell het volgende:
Wie heeft ook alleen maar alle smilies gelezen
Niemand leest dat.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183001568
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2018 00:21 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

De zuipas :X
Want waar zouden we zijn zonder drankorg[i]e[l]s? B:)B
Als je een beetje hipo bent zit je op de snuifas, niet de zuidas.

Tevens alvast een ' :') ' voor alle onrendabelen die hier komen klagen over de plek waar het serieuze geld verdiend wordt voor de BV Nederland.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183001656
Het zijn vrijwel allemaal grote organisaties waar niemand het rechtstreeks in de portemonnee voelt als de arbeidsproductie slecht is. Op zich niets mis mee. Beter dan al die treurige, kleine kutondernemers die mensen als slaaf behandelen omdat ze een kut product hebben dat amper verkoopt.
pi_183002089
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2018 11:54 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ik scroll standaard meteen door naar het artikel.
Precies, gewoon scrollen totdat je geen smilies meer ziet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 7 november 2018 @ 16:46:06 #21
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_183002263
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 01:14 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat is het einde van beschaafd Nederland. Het is snel gegaan zouden mensen zeggen. Zo halverwege de jaren '90 van de vorige eeuw, vanaf toen is het alleen maar minder geworden.
Dat mensen geen individuen meer zijn maar resources. Dat je 3 banen moet hebben om jezelf of je gezin te onderhouden. Hadden we maar geen VVD gestemd.
Hadden we SP gestemd woonden we nu allemaal in fijne woonkazernes en waren de winkels halfleeg (toch geen geld om wat te kopen).
pi_183003713
Vluchtelingenwerk :')
  woensdag 7 november 2018 @ 18:05:02 #23
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_183003975
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 16:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Precies, gewoon scrollen totdat je geen smilies meer ziet.
Hmmm.. een misschien ietwat smeuïge inleiding op het artikel, biedt u echter de gunstige gelegenheid om mee te kunnen genieten met ons enthousiasme.

Hoewel een bepaald aantal lezers inderdaad snel door zal scrollen, is het lezen van mijn bijdrages hier tevens iets waarin ik het volste vertrouwen heb.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 11:59 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Niemand leest dat.
Zeg nooit 'niemand'. Sommigen zullen het niet lezen, maar legio anderen zullen ervan smullen, me dunkt.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  woensdag 7 november 2018 @ 18:09:36 #24
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183004040
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 17:51 schreef MadJackthePirate het volgende:
Vluchtelingenwerk :')
Goede bijdrage.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 22:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
TL;DR Hipsters moeten het vooral leuk hebben.
Had je ook je studie maar af moeten maken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_183004878
quote:
9s.gif Op woensdag 7 november 2018 18:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Goede bijdrage.

Ja een organisatie die steunt op vrijwilligers en donaties kan je toch niet als serieus bedrijf noemen in zo'n lijstje?
pi_183006319
Het is overigens wel zo dat daar waar men leuke borrels heeft de "beloning" en de secundaire voorwaarden ook vaak goed zijn. Zodat het meer en-en dan of-of is. :) Ik kan me er iets bij voorstellen dat men dat wel in orde bevindt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183007643
Bij genoeg borrels jeukt dat salaris helemaal niet meer toch?
pi_183007766
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 11:59 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Niemand leest dat.
Nee precies, met zoveel smilies lees ik niks meer.
pi_183007915
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 19:46 schreef Bart2002 het volgende:
Het is overigens wel zo dat daar waar men leuke borrels heeft de "beloning" en de secundaire voorwaarden ook vaak goed zijn. Zodat het meer en-en dan of-of is. :) Ik kan me er iets bij voorstellen dat men dat wel in orde bevindt.
Dit.

Een organisatie die zo denkt aan z'n personeel weet hoe je het goed moet doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 8 november 2018 @ 08:27:31 #30
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183015582
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 18:55 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja een organisatie die steunt op vrijwilligers en donaties kan je toch niet als serieus bedrijf noemen in zo'n lijstje?
Is toch gewoon een werkgever?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_183015618
Mijn moeder vindt een borrel ook belangrijker dan salaris. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 8 november 2018 @ 11:20:52 #32
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183017964
De eerste paar jaar na mijn studie had ik sowieso het idee dat ik meer geld kreeg dan ik ooit nodig zou hebben, dan ga je niet voor een paar honderd euro extra in een klassieke sweatshop zitten.
pi_183018000
De ING zit na alle ontslagen nog in de top 10 beste werkgevers ja? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183020494
quote:
8s.gif Op woensdag 7 november 2018 11:54 schreef LurkJeRot het volgende:
Fuck sfeer, ik wil gewoon geld.
Dit vooral.

Al moet ik in een koude boomhuit werken in oude pekela, als het maar schuift.

Enige pluspunt aan de zuidas is Loetje.
pi_183022463
TS schreef vroeger de wekelijkse net niet grappige infomailtjes naar de leden van zijn knorrenvereniging en is daar na zijn studententijd vrolijk mee doorgegaan.
pi_183022513
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:25 schreef Defcon55 het volgende:
TS schreef vroeger de wekelijkse net niet grappige infomailtjes naar de leden van zijn knorrenvereniging en is daar na zijn studententijd vrolijk mee doorgegaan.
Met een korrel zout nemen deze probeert te redden wat er te redden valt, ieder beetje helpt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')