abonnement Unibet Coolblue
pi_182975705
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!




klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182975722
Ik had hem gesloten :@

We hadden het dus over slome duikelaars op de linkerbaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 6 november 2018 @ 12:31:43 #3
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182975934
Op de linkerbaan rijden alleen tegenliggers.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 6 november 2018 @ 12:32:50 #4
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182975949
Staat zelfs in de OP for fuck's sake.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 6 november 2018 @ 12:33:51 #5
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_182975965
Kunnen we niet gewoon geautomatiseerd mensen beboeten met behulp van verzamelde dashcambeelden?

Zou een mooie oplossing zijn voor bumperkleven, afsnijden, geen richting aangeven en rechts inhalen.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 6 november 2018 @ 12:35:15 #6
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_182975993
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2018 12:31 schreef JDude het volgende:
Op de linkerbaan rijden alleen tegenliggers.
Misschien ergert Jordy-B zich wel aan slome duikelaars aan de overkant.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 6 november 2018 @ 12:36:23 #7
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182976014
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 12:33 schreef Crutch het volgende:
Kunnen we niet gewoon geautomatiseerd mensen beboeten met behulp van verzamelde dashcambeelden?

Zou een mooie oplossing zijn voor bumperkleven, afsnijden, geen richting aangeven en rechts inhalen.
Het gros van de dashcamrijders is zelf een halve bosjosti, dus nee bedankt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 6 november 2018 @ 12:38:39 #8
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_182976055
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2018 12:36 schreef JDude het volgende:

[..]

Het gros van de dashcamrijders is zelf een halve bosjosti, dus nee bedankt.
Inderdaad die jacht naar een overtreding, en het agent willen spelen is soms echt te debiel voor woorden.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_182976178
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 12:13 schreef Jordy-B het volgende:
Sommige mensen menen dat je op de linkerbaan recht hebt om vooraan te gaan rijden. Prima, maar dan moet je wel bereid zijn om gas te geven.
Kan je vertellen dat ik altijd aardig wat gas geef.
Hij kwam ook niet echt in mijn buurt behalve als ik bij het verkeerslicht stil stond.
pi_182976184
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2018 12:31 schreef JDude het volgende:
Op de linkerbaan rijden alleen tegenliggers.
Als jij aan komt lopen, mompelen mensen dan: "Oh, fuck, daar heb je die mierenneuker"?

Ik vraag een modje wel even.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182976427
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2018 12:38 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Inderdaad die jacht naar een overtreding, en het agent willen spelen is soms echt te debiel voor woorden.
Zoals die knakker op z'n elektrische fiets in (ik dacht) Groningen. Beetje expres ongevallen uitlokken omdat hij technisch gezien voorrang zou hebben. :')
pi_182976742
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 12:46 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Als jij aan komt lopen, mompelen mensen dan: "Oh, fuck, daar heb je die mierenneuker"?

Ik vraag een modje wel even.
^O^
pi_182977664
Danku. :*
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 14:34:09 #14
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182978322
Niet perse een irritatie OP de weg maar meer een irritatie gerelateerd aan autorijden en het parkeren wat daarbij hoort. Krijg net te horen dat het parkeerterrein bij mijn werk wat nu (en de afgelopen jaren, zo lang als ik er werk) gratis parkeren was voor medewerkers vanaf begin 2019 betaald gaat worden.... ongeacht of je medewerker bent. }:|

Wordt 2,50 per uur. Dus als ik dan met mijn auto naar werk ga dan mag ik aan het eind van mijn werkdag even 20 euro aftikken :')

Ok, in alle eerlijkheid, ik nam de auto al niet vaak naar werk maar dat gaat dan vanaf volgend jaar dus letterlijk veranderen naar nooit. Ofwel, ik gebruik mijn auto dan alleen nog maar eventueel in het weekend. Vraag me dan langzaam af waarom ik nog een auto heb...
  dinsdag 6 november 2018 @ 14:54:06 #15
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182978777
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 13:01 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zoals die knakker op z'n elektrische fiets in (ik dacht) Groningen. Beetje expres ongevallen uitlokken omdat hij technisch gezien voorrang zou hebben. :')
Haten op de fietsautist :')
Man of Steal.
  dinsdag 6 november 2018 @ 14:59:19 #16
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182978889
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
Niet perse een irritatie OP de weg maar meer een irritatie gerelateerd aan autorijden en het parkeren wat daarbij hoort. Krijg net te horen dat het parkeerterrein bij mijn werk wat nu (en de afgelopen jaren, zo lang als ik er werk) gratis parkeren was voor medewerkers vanaf begin 2019 betaald gaat worden.... ongeacht of je medewerker bent. }:|

Wordt 2,50 per uur. Dus als ik dan met mijn auto naar werk ga dan mag ik aan het eind van mijn werkdag even 20 euro aftikken :')

Ok, in alle eerlijkheid, ik nam de auto al niet vaak naar werk maar dat gaat dan vanaf volgend jaar dus letterlijk veranderen naar nooit. Ofwel, ik gebruik mijn auto dan alleen nog maar eventueel in het weekend. Vraag me dan langzaam af waarom ik nog een auto heb...
Openbaar parkeerterrein dan neem ik aan? Of je baas is een hippie, dat kan ook natuurlijk.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_182979082
Sommige mensen zouden echt hun rijbewijs mogen inleveren. Stond vandaag voor een stoplicht, met nog een auto voor me.
Begint ineens achteruit te rollen, dus ik toeter, niks, toeter nog een keer, weer niks. En toen zat hij er dus aan de voorkant bij mij op.

Vent stapt niet uit, heeft dus gewoon helemaal niks door. Ik stap wel uit, eventjes mijn voorkant bekijken, gelukkig geen schade. Loop naar hem toe en leg uit wat er was gebeurd, maar hij snapte het allemaal niet :').
pi_182979116
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 15:08 schreef Carlos93 het volgende:
Sommige mensen zouden echt hun rijbewijs mogen inleveren. Stond vandaag voor een stoplicht, met nog een auto voor me.
Begint ineens achteruit te rollen, dus ik toeter, niks, toeter nog een keer, weer niks. En toen zat hij er dus aan de voorkant bij mij op.

Vent stapt niet uit, heeft dus gewoon helemaal niks door. Ik stap wel uit, eventjes mijn voorkant bekijken, gelukkig geen schade. Loop naar hem toe en leg uit wat er was gebeurd, maar hij snapte het allemaal niet, :')
En probeer dan maar aan te tonen dat hij achteruit rolde als je schade hebt en jij niet achterop hem bent gereden :X
A mind with a heart of it's own
pi_182979122
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 15:09 schreef DrMarten het volgende:

[..]

En probeer dan maar aan te tonen dat hij achteruit rolde als je schade hebt en jij niet achterop hem bent gereden :X
Dashcam :)


Staat er een klapjosti achter me te toeteren dat ik niet uit de weg ga omdat het licht ondertussen op groen is. Daar nog even ruzie mee gemaakt. Vond dat ik het maar moest laten gaan en niet moest controleren voor schade. Nou, dan rij je er toch lekker om heen als je er zo'n last van hebt. :')
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 15:11:42 #20
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182979156
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2018 14:59 schreef JDude het volgende:

[..]

Openbaar parkeerterrein dan neem ik aan? Of je baas is een hippie, dat kan ook natuurlijk.
Openbaar parkeerterrein ja. Maar het gaat gelden voor alle parkeerterreinen hier op de Uithof (Utrecht) dus het is ook niet alsof je het kan omzeilen door hem dan ergens anders te zetten.
pi_182979405
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 15:10 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Dashcam :)
Dat scheelt dan ja, anders ben je gewoon de sjaak waarschijnlijk
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 6 november 2018 @ 16:29:41 #22
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182980603
Zijn er nog mensen zonder dashcam dan? Zeker in zo'n topic als deze. :')
Man of Steal.
  dinsdag 6 november 2018 @ 16:32:59 #23
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182980680
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 16:29 schreef SuperNeger het volgende:
Zijn er nog mensen zonder dashcam dan?
Eh, ja?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 6 november 2018 @ 16:46:16 #24
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182980997
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2018 16:32 schreef JDude het volgende:

[..]

Eh, ja?
Ik dacht dat al die verkeersexperts hier dat wel hadden.
Man of Steal.
pi_182981300
In m’n privé auto dashcam alleen met vakantie. In de werkbus wel.
  dinsdag 6 november 2018 @ 17:12:59 #26
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182981504
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
In m’n privé auto dashcam alleen met vakantie. In de werkbus wel.
wat alleen met vakantie? Dus dan haal je hem er af als je in Nederland bent of zo?
Man of Steal.
pi_182981649
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 14:34 schreef dick_laurent het volgende:
Niet perse een irritatie OP de weg maar meer een irritatie gerelateerd aan autorijden en het parkeren wat daarbij hoort. Krijg net te horen dat het parkeerterrein bij mijn werk wat nu (en de afgelopen jaren, zo lang als ik er werk) gratis parkeren was voor medewerkers vanaf begin 2019 betaald gaat worden.... ongeacht of je medewerker bent. }:|

Wordt 2,50 per uur. Dus als ik dan met mijn auto naar werk ga dan mag ik aan het eind van mijn werkdag even 20 euro aftikken :')

Ok, in alle eerlijkheid, ik nam de auto al niet vaak naar werk maar dat gaat dan vanaf volgend jaar dus letterlijk veranderen naar nooit. Ofwel, ik gebruik mijn auto dan alleen nog maar eventueel in het weekend. Vraag me dan langzaam af waarom ik nog een auto heb...
Dat wordt lekker parkeren in Rijnsweerd of bij theehuis Rhijnauwen. Laatste stukje met de vouwfiets.
  dinsdag 6 november 2018 @ 17:54:34 #28
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182982293
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 16:46 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik dacht dat al die verkeersexperts hier dat wel hadden.
Grappig dat je het woord experts gebruikt. Ik vind het juist speelgoed voor onzekere typetjes die alles maar willen vastleggen voor het geval er ooit iets gebeurt. Alsof ik permanente camerabewaking bij het kinderdagverblijf ga eisen zodat ik tenminste kan terugkijken hoe m'n zoontje nou precies van de glijbaan donderde. Hou toch op.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 6 november 2018 @ 17:55:17 #29
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182982308
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:54 schreef JDude het volgende:

[..]

Grappig dat je het woord experts gebruikt. Ik vind het juist speelgoed voor onzekere typetjes die alles maar willen vastleggen voor het geval er ooit iets gebeurt. Alsof ik permanente camerabewaking bij het kinderdagverblijf ga eisen zodat ik tenminste kan terugkijken hoe m'n zoontje nou precies van de glijbaan donderde. Hou toch op.
Zou grappig zijn dat iemand bij het stoplicht achteruit rolt en dan tegen de politie zegt dat jij tegen hem aanreed.
Man of Steal.
pi_182982344
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 16:29 schreef SuperNeger het volgende:
Zijn er nog mensen zonder dashcam dan? Zeker in zo'n topic als deze. :')
Ja, gebruikte dat een tijdje maar toen ik terugkeek begon ik steeds meer in te zien dat ik de wegpiraat was :') Lijkt me niet handig om te hebben als ik tegen een boom gevouwen lig en ze bekijken de beelden terug.
Facts don't care about your feelings
pi_182982358
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:12 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

wat alleen met vakantie? Dus dan haal je hem er af als je in Nederland bent of zo?
Als ik in Nederland aankom is het nog steeds vakantie, dus hij gaat er dan thuis pas af. Maar ik heb er maar 1 dus die hang ik in de werkbus.
Prive auto 15/20k per jaar vs werkbus 120k per jaar.
  dinsdag 6 november 2018 @ 17:59:03 #32
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182982392
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja, gebruikte dat een tijdje maar toen ik terugkeek begon ik steeds meer in te zien dat ik de wegpiraat was :') Lijkt me niet handig om te hebben als ik tegen een boom gevouwen lig en ze bekijken de beelden terug.
Ja daar zit ik ook wel eens mee. Ik rij alleen hard maar verder hou ik me wel aan de regels. Of naja m.u.v. rechts inhalen als mensen links te langzaam rijden en niet weggaan
Man of Steal.
pi_182982461
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:54 schreef JDude het volgende:

[..]

Grappig dat je het woord experts gebruikt. Ik vind het juist speelgoed voor onzekere typetjes die alles maar willen vastleggen voor het geval er ooit iets gebeurt. Alsof ik permanente camerabewaking bij het kinderdagverblijf ga eisen zodat ik tenminste kan terugkijken hoe m'n zoontje nou precies van de glijbaan donderde. Hou toch op.
Ik heb ook een dashcam, maar ik schaar mezelf niet onder een 'onzeker typetje'. Ik heb het puur hangen voor de verzekering en eventueel als bewijsmateriaal voor de politie. Een ongeluk is zo gebeurd, en het is fijn als je dan een videootje hebt waar het op staat. Voor het geval iemand een lul verhaal gaat ophangen of niet mee wil werken met de verzekeringspapieren of wat er dan ook is.
  dinsdag 6 november 2018 @ 18:17:46 #34
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_182982756
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 16:29 schreef SuperNeger het volgende:
Zijn er nog mensen zonder dashcam dan? Zeker in zo'n topic als deze. :')
Ja, heb zelden rare situaties meegemaakt.Alleen aso's en debielen. Maar die zie je om de dag wel.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 18:17:47 #35
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182982757
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:21 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat wordt lekker parkeren in Rijnsweerd of bij theehuis Rhijnauwen. Laatste stukje met de vouwfiets.
Rijnsweerd is al terror vol dankzij alle uithof medewerkers die het betaald parkeren proberen te ontlopen en dat wordt alleen maar erger. Gaan ze binnenkort ook betaald maken daar geloof ik.
Nee fuck it, ik pak de bus wel.
pi_182983062
Ik had vandaag een domoor zonder licht voor me die mijn grootlicht signalen snapte _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182983314
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik had vandaag een domoor zonder licht voor me die mijn grootlicht signalen snapte _O_
Ik las donor :P.
pi_182983557
Vandaag weer een stel idioten op de A59 die het nodig vonden om met langzaamrijdend verkeer maar even de vluchtstrook te pakken, omdat ze anders misschien wel 500 meter voor hun afrit een paar seconden vertraging op zouden lopen. En dan lekker volle bak over die vluchtstrook jakkeren, zodat je lekker onverwachts in de spiegels opduikt terwijl je al goed moet opletten met de steeds wisselende snelheden. Uiteindelijk ging een vrachtwagen half op de vluchtstrook staan om dit soort mafkezen tegen te houden.
pi_182983818
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:59 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ja daar zit ik ook wel eens mee. Ik rij alleen hard maar verder hou ik me wel aan de regels. Of naja m.u.v. rechts inhalen als mensen links te langzaam rijden en niet weggaan
Ja ik rij meestal ook 20 km/u te hard (behalve in woonwijken) en haal zo nu en dan rechts in... zal niet goed staan in de rechtbank als ze uren van dat soort beeldmateriaal vinden in m'n auto :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:56 schreef itchycoo het volgende:
Vandaag weer een stel idioten op de A59 die het nodig vonden om met langzaamrijdend verkeer maar even de vluchtstrook te pakken, omdat ze anders misschien wel 500 meter voor hun afrit een paar seconden vertraging op zouden lopen. En dan lekker volle bak over die vluchtstrook jakkeren, zodat je lekker onverwachts in de spiegels opduikt terwijl je al goed moet opletten met de steeds wisselende snelheden. Uiteindelijk ging een vrachtwagen half op de vluchtstrook staan om dit soort mafkezen tegen te houden.
Tja wat is de grens. Ik doe het ook weleens als 2 banen vast staan en de afslag in zicht is... meestal omdat mensen voor mij dat ook doen. Je moet wel goed opletten dat er niet eentje de afslag op het juiste moment pakt en jouw ramt. Wat die vrachtwagen doet is belachelijk... als er dan een ambulance aankomt kan ie er niet langs?

Had het vorige week nog bij de A7, daar stond de hele afrit vast dus in plaats van 1 rijstrook te blokkeren wat vrij gevaarlijke situaties kan opleveren, gingen we allemaal op de vluchtstroom staan. Leek me toch best wel efficient :P
Facts don't care about your feelings
pi_182984989
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja wat is de grens.
Dit is de grens:


Maar goed, ik snij ook wel eens vlak voor de blokken af over de vluchtstrook.
Dan kan ik doorrijden en stroomt het verkeer achter me net iets sneller door.
Aan de andere kant, als iedereen al 100 meter van te voren de vluchtstrook op gaat en het verkeer op de afrit loopt ook vast dan is de vluchtstrook geblokkeerd.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_182985574
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 15:10 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Dashcam :)

Staat er een klapjosti achter me te toeteren dat ik niet uit de weg ga omdat het licht ondertussen op groen is. Daar nog even ruzie mee gemaakt. Vond dat ik het maar moest laten gaan en niet moest controleren voor schade. Nou, dan rij je er toch lekker om heen als je er zo'n last van hebt. :')
Over dashcam gesproken :-)
http://www.youtube.com/channel/UCGXllzA9s6Sfcl8Y4M3Qhhw
pi_182986104
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:44 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik las donor :P.
Nee, die zit achter mijn stuur _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182986153
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:56 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dit is de grens:
[ afbeelding ]

Maar goed, ik snij ook wel eens vlak voor de blokken af over de vluchtstrook.
Dan kan ik doorrijden en stroomt het verkeer achter me net iets sneller door.
Aan de andere kant, als iedereen al 100 meter van te voren de vluchtstrook op gaat en het verkeer op de afrit loopt ook vast dan is de vluchtstrook geblokkeerd.
Haha ja :P doe ik dus soms ook, maar inderdaad niet 100 meter van te voren. Nou ja misschien als het echt muurvast staat zonder beweging... dan wordt het verleidelijk.
Facts don't care about your feelings
pi_182986239
quote:
Haha dat soort filmpjes kijk ik altijd als ik brak ben, heerlijk.
pi_182993280
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:10 schreef YoshiBignose het volgende:

Tja wat is de grens. Ik doe het ook weleens als 2 banen vast staan en de afslag in zicht is... meestal omdat mensen voor mij dat ook doen. Je moet wel goed opletten dat er niet eentje de afslag op het juiste moment pakt en jouw ramt.
En daarom is het dus niet de bedoeling dat je over die vluchstrook gaat. Het verkeer dat wel op het juiste moment de afslag pakt verwacht niet dat er een auto over de vluchtstrook aan komt waardoor de kans groter is dat deze hem dus voor jou auto gooit waardoor jij hem ramt.

Ik vindt het oveigens altijd lachen als zo iemand over de vluchtstrook aan komt rijden en dan 100 meter vederop ineens een andere auto op de vluchtstrook gaat staan met de letters "STOP POLITIE" in een LED-display
Het is wat.......
  Moderator woensdag 7 november 2018 @ 08:57:44 #46
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182993664
Dat over de vluchtstrook knallen is weer dat typisch 'ikke ikke ikke, haast haast haast' gedrag wat de gemiddelde automobilist vertoont.

Werkelijk alles over hebben om een paar seconden sneller te zijn. En waarom? Ben je echt zó belangrijk? Ligt er een stervend persoon op een operatietafel te wachten tot jij hem komt redden met je chirurgische skills?

Nee. 99% van dit soort mensen zijn gewoon kantoorlullen die menen dat hun kutvergadering over kwartaalcijfers zo belangrijk is dat ze er echt ZO SNEL MOGELIJK bij moeten zijn want oh nee paniek! Ga aan de kant, ik heb een baan die belangrijker is dan die van iedereen!!!
:O
pi_182993922
Neh is gewoon efficiënt gebruiken van asfalt :P Niet voor niets dat je op veel vluchtstroken mag rijden tijdens de spits. Uiteraard doe je het alleen als het ervoor vast staat...
Facts don't care about your feelings
pi_182993934
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 08:12 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Ik vindt het oveigens altijd lachen als zo iemand over de vluchtstrook aan komt rijden en dan 100 meter vederop ineens een andere auto op de vluchtstrook gaat staan met de letters "STOP POLITIE" in een LED-display
Helaas gebeurt dat veel en veel te weinig. Pakkans is bijna 0 dus het gebeurt steeds vaker in mijn beleving. Eigenlijk nog asocialer is het het inhalen van een gedeelte van een file door over over een in/uitvoegstrook of parking/tankstation langs de snelweg en daarna 20 auto's verder er weer tussen wringen zodat de file alleen maar langer duurt.
  woensdag 7 november 2018 @ 09:32:14 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182994010
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 09:25 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Helaas gebeurt dat veel en veel te weinig. Pakkans is bijna 0 dus het gebeurt steeds vaker in mijn beleving. Eigenlijk nog asocialer is het het inhalen van een gedeelte van een file door over over een in/uitvoegstrook of parking/tankstation langs de snelweg en daarna 20 auto's verder er weer tussen wringen zodat de file alleen maar langer duurt.
Daar zag ik vrijdag dus helemaal een asociale variant op, een of ander snolletje in haar zilverkleurige polo (RN-66*-*) die bij de uitvoegstrook voor het benzinestation het langzaamrijdende verkeer verliet, vervolgens doorreed over de vluchtstrook en bij de invoegstrook van het benzinestation weer invoegde.
Wat een asociale hoer ben je dan :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182994057
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 08:57 schreef dick_laurent het volgende:
Dat over de vluchtstrook knallen is weer dat typisch 'ikke ikke ikke, haast haast haast' gedrag wat de gemiddelde automobilist vertoont.

Werkelijk alles over hebben om een paar seconden sneller te zijn. En waarom? Ben je echt zó belangrijk? Ligt er een stervend persoon op een operatietafel te wachten tot jij hem komt redden met je chirurgische skills?

Nee. 99% van dit soort mensen zijn gewoon kantoorlullen die menen dat hun kutvergadering over kwartaalcijfers zo belangrijk is dat ze er echt ZO SNEL MOGELIJK bij moeten zijn want oh nee paniek! Ga aan de kant, ik heb een baan die belangrijker is dan die van iedereen!!!
:O
Als het helemaal vast staat, maar de afslag niet en je passeert met voldoende aangepaste snelheid stoor ik me daar niet aan. Nog 10 minuten wachten tot je na 50 m wel op het juiste plekje op het asfalt staat om af te mogen slaan heeft ook niemand iets aan.

Maar veel mensen zijn nu eenmaal klapjosti's en niet in staat om fatsoenlijk te spiegelen en denken verder niet na over de situatie (is er bijvoorbeeld uitwijkmogelijkheid naar de berm naast de vluchtstrook) waardoor ze met een beetje pech gewoon klakkeloos hulpdiensten in de weg rijden.

Dat is ook wel iets om bij stil te staan als je zelf voor de laatste 50 m een stukje vluchtstrook pakt. Dat jouw actie het sein is voor anderen om dat ook te gaan doen.
pi_182994302
Levensmoeë klapjosti miste bijna zijn afslag.
Natuurlijk gooi je je stuur dan om en ben je zo laat dat je niet meer uitvoegt via de uitvoegstrook, ook niet over het witte verdrijvingsvlak aan het eind maar de weg doorkruist op die twee meter tussen berm en de punt van dat verdrijvingsvlak :X

Hij had wel nog tijd om zijn richtingaanwijzer aan te zetten :') Gelukkig was er verder niets aan het uitvoegen, al zal de automobilist vóór hem wel verbaasd hebben opgekeken toen er (nadat de wegen dus al gesplitst waren) opeens koplampen achter hem opdoemden.

Echt, hoe erg is het dan om veilig naar de volgende afslag te rijden :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182994772
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 09:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
maar de weg doorkruist op die twee meter tussen berm en de punt van dat verdrijvingsvlak :X


Heel veel mazzel dan, ligt regelmatig een greppel daar :X
pi_182994877
Ik snap dat ook nooit, accepteer dat je te laat bent en pak de volgende afslag.

Vorige week had ik ook een of andere idioot die over de linkerbaan aangescheurd kwam en zich op het laatste moment bedacht dat ze naar het tankstation wilde. Die vloog vlak voor mijn neus naar rechts en trapte vol op de rem in de hoop dat ze het nog kon halen. In werkelijkheid had ze achteruit moeten gaan om er uberhaupt nog in te komen. Zulke toeren uithalen om naar een tankstation te komen...dan moest de tank wel echt bijna leeg zijn.
  woensdag 7 november 2018 @ 10:29:26 #54
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_182994887
Pfff het wordt weer donkerder dus de fietsers zonder licht komen ook weer naar buiten..
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  woensdag 7 november 2018 @ 10:50:35 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182995203
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 10:29 schreef Pizzahut het volgende:
Pfff het wordt weer donkerder dus de fietsers zonder licht komen ook weer naar buiten..
Wij gingen maandag om 17.00 uur nog even wat eten en een uur later was het idd echt in het donker terugfietsen, bleek de voorlamp van de fiets vam mijn 7-jarige het ook nog eens niet te doen (gisteren gelijk laten repareren).
Maar goed, als we niet terug waren gegaan naar de wintertijd was het om 17.00 uur dus al zo donker geweest als het nu om 18.00 uur was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 november 2018 @ 10:51:54 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182995223
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 10:28 schreef itchycoo het volgende:
Ik snap dat ook nooit, accepteer dat je te laat bent en pak de volgende afslag.

Vorige week had ik ook een of andere idioot die over de linkerbaan aangescheurd kwam en zich op het laatste moment bedacht dat ze naar het tankstation wilde. Die vloog vlak voor mijn neus naar rechts en trapte vol op de rem in de hoop dat ze het nog kon halen. In werkelijkheid had ze achteruit moeten gaan om er uberhaupt nog in te komen. Zulke toeren uithalen om naar een tankstation te komen...dan moest de tank wel echt bijna leeg zijn.
Als je alleen maar vol gas en vol op de rem kunt rijden snap ik wel dat je tank snel leeg is :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 november 2018 @ 12:21:00 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182996940
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij gingen maandag om 17.00 uur nog even wat eten en een uur later was het idd echt in het donker terugfietsen, bleek de voorlamp van de fiets vam mijn 7-jarige het ook nog eens niet te doen (gisteren gelijk laten repareren).
Maar goed, als we niet terug waren gegaan naar de wintertijd was het om 17.00 uur dus al zo donker geweest als het nu om 18.00 uur was.
Andersom. Het is nu (ongeveer) een uur eerder donker dan dat het met de zomertijd zou zijn geweest.
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 november 2018 @ 12:23:37 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182996978
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij gingen maandag om 17.00 uur nog even wat eten en een uur later was het idd echt in het donker terugfietsen, bleek de voorlamp van de fiets vam mijn 7-jarige het ook nog eens niet te doen (gisteren gelijk laten repareren).
Maar goed, als we niet terug waren gegaan naar de wintertijd was het om 17.00 uur dus al zo donker geweest als het nu om 18.00 uur was.
Je geeft nu argumenten tegen wintertijd ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 november 2018 @ 12:29:35 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182997086
Mensen die eerst vol op de rem trappen, dan weer even door rollen, dan weer afremmen. Echt, wat bezielt je in godsnaam om dat te doen :|W

Uiteindelijk ging die richtingaanwijzer aan om de zijstraat in te gaan, maar dat geschiedde uiteraard pas toen we al helemaal stil stonden. Meteen inleveren dat rijbewijs :r
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 7 november 2018 @ 12:36:01 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182997184
quote:
3s.gif Op woensdag 7 november 2018 12:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Andersom. Het is nu (ongeveer) een uur eerder donker dan dat het met de zomertijd zou zijn geweest.
Oh ja, 's morgens gaat ie wel op... 's morgens hoef ik de fietsverlichting nog niet aan te hebben, die heb ik al wel aangehad in de week voor de overgang naar de wintertijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 november 2018 @ 13:49:56 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182998677
Hoe dan ook heb ik het idee dat veel fietsers geen idee hebben hoe onzichtbaar ze kunnen zijn in het donker.

Ik ben niet heilig en ook ik fiets wel eens zonder licht (want m'n lampjes worden regelmatig gejat :') ), maar dan ben ik me er wel bewust van dat automobilisten me niet of pas laat opmerken (ook overdag is dat een goede instelling op de fiets, helaas).

Fietsen zonder licht, in het donker, en dan je king of the road wanen is niet heel handig.
Huilen dan.
  woensdag 7 november 2018 @ 13:56:45 #62
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_182998850
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2018 13:49 schreef Isdatzo het volgende:
Hoe dan ook heb ik het idee dat veel fietsers geen idee hebben hoe onzichtbaar ze kunnen zijn in het donker.

Ik ben niet heilig en ook ik fiets wel eens zonder licht (want m'n lampjes worden regelmatig gejat :') ), maar dan ben ik me er wel bewust van dat automobilisten me niet of pas laat opmerken (ook overdag is dat een goede instelling op de fiets, helaas).

Fietsen zonder licht, in het donker, en dan je king of the road wanen is niet heel handig.


Fietsers die met zulke lampjes denken dat ze goed zichtbaar zijn :')
De witte aan het stuur bungelend met het lampje naar de grond en de rooie aan de band van de schoudertas.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 7 november 2018 @ 14:02:41 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182999003
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 13:56 schreef fathank het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Fietsers die met zulke lampjes denken dat ze goed zichtbaar zijn :')
De witte aan het stuur bungelend met het lampje naar de grond en de rooie aan de band van de schoudertas.
Gloeiende spijkers ja.
Huilen dan.
pi_182999036
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2018 13:49 schreef Isdatzo het volgende:
Hoe dan ook heb ik het idee dat veel fietsers geen idee hebben hoe onzichtbaar ze kunnen zijn in het donker.

Ik ben niet heilig en ook ik fiets wel eens zonder licht (want m'n lampjes worden regelmatig gejat :') ), maar dan ben ik me er wel bewust van dat automobilisten me niet of pas laat opmerken (ook overdag is dat een goede instelling op de fiets, helaas).

Fietsen zonder licht, in het donker, en dan je king of the road wanen is niet heel handig.
Ik moet bekennen dat ik mij ook pas realiseerde hoe onzichtbaar fietsers zonder licht zijn en hoe hinderlijk dat is toen ik rijlessen ging nemen. Sindsdien gebruik ik altijd lampjes op m'n fiets...
pi_182999257
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:04 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik mij ook pas realiseerde hoe onzichtbaar fietsers zonder licht zijn en hoe hinderlijk dat is toen ik rijlessen ging nemen. Sindsdien gebruik ik altijd lampjes op m'n fiets...
Merkte je dat als fietser niet dan? Als er ergens net een hoekje in de schaduw valt en daar komt een lichtloze fietser vandaan zie ik die ook dan pas heel laat als ik zelf ook fiets.

En met dat grijze weer hoeft het sowieso niet heel donker te zijn en om als fietsers visueel een soort van weg te vallen in de rest van de omgeving en niet op te vallen als bewegende verkeersdeelnemer.

Daardoor ben ik echt een brave Hendrik als het op fietsverlichting aankomt. :') Doe mijn lampjes al aan ver voordat de straatverlichting aan gaat, zeker bij regenachtig weer.
pi_183001345
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:15 schreef Chai het volgende:

[..]

Merkte je dat als fietser niet dan? Als er ergens net een hoekje in de schaduw valt en daar komt een lichtloze fietser vandaan zie ik die ook dan pas heel laat als ik zelf ook fiets.

En met dat grijze weer hoeft het sowieso niet heel donker te zijn en om als fietsers visueel een soort van weg te vallen in de rest van de omgeving en niet op te vallen als bewegende verkeersdeelnemer.

Daardoor ben ik echt een brave Hendrik als het op fietsverlichting aankomt. :') Doe mijn lampjes al aan ver voordat de straatverlichting aan gaat, zeker bij regenachtig weer.
Nee totaal geen benul van op de fiets. Als fietser in de stad ga je dusdanig langzaam dat je alles prima kunt overzien, ook als andere fietsers geen licht hebben. Als automobilist kun je een fietser zonder licht prima zien als deze pal voor je rijdt, maar lastig wordt het als je ze in de spiegels of dode hoeken moet spotten.
pi_183001412
Fietsen met licht is ook niet alles ;) Op mijn woon/werk fiets zit een voorop een lamp (Supernova - Pure3) waar menig auto jaloers op is en de verlichting kan ook niet uit. Wat geregeld zorgt voor opmerkingen als: je licht staat nog aan. Ook blijft het nog even branden nadat je stilstaat, dus komen mensen je achterna gerend als je je fiets heb geparkeerd :)
pi_183004269
Stond vanochtend als tweede rechts gesorteerd om de oprit naar de snelweg te nemen. Komt er links van mij met een beste snelheid een auto aangereden die zijn knipperlicht naar rechts aan heeft en blijkbaar ook op mijn strook wilt om de oprit te kunnen nemen. Ja, jammer man maar je bent te laat. Dus rij gewoon door en probeer het opnieuw was mijn gedachte. Daar was meneer niet van gediend en hij zette zijn auto er gewoon half tussen, waarmee hij de doorgaande weg blokkeerde. Lekker bevorderlijk voor de doorstroming.

Hem er dan toch langs gelaten toen ik groen kreeg, want kan wel tegen hem aan rijden maar dat heeft weinig zin. Gaat ie op de oprit links inhalen waar het niet kan en drukt hier bijna mijn voorganger van de weg. En via het verdrijvingsvlak voegt ie in. Koekoek, wat een mafkees.
pi_183004352
Vandaag in ruim 400km Nederlandse snelweg met een bestelbus met citybox maar 1 keer groot licht hoeven geven aan een afsnijder. ^O^

Wel weer bijzonder veel harmonica-remacties vanwege een paar druppels regen.
Flesje bier
pi_183004407
Net kwam me een duistere hardloper tegemoet. Vast begonnen met rennen toen het licht was, maar in de schemering praktisch onzichtbaar. Niet handig op een weg zonder fietspad, zeker niet omdat hij met het verkeer ‘mee’ rende en dus zelf ook geen achterliggers ziet aankomen op zijn weghelft.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 7 november 2018 @ 19:25:52 #71
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_183005550
Hardlopers

Over schorriemorrie gesproken :r
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 7 november 2018 @ 19:34:42 #72
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183005878
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 19:25 schreef fathank het volgende:
Hardlopers

Over schorriemorrie gesproken :r
Houd je gemak vriend.
Huilen dan.
  woensdag 7 november 2018 @ 19:36:11 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183005929
Hardlopen, wielrennen én motorrijden. Ik doe het alle drie.

Word ik nu gelyncht?
Huilen dan.
  woensdag 7 november 2018 @ 19:46:58 #74
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_183006337
Als je net zo loopt als je rijdt wel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 7 november 2018 @ 19:58:52 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183006784
Zou wel willen, maar dan breek ik nog meer dingen :') .
Huilen dan.
pi_183015217
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 18:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Net kwam me een duistere hardloper tegemoet. Vast begonnen met rennen toen het licht was, maar in de schemering praktisch onzichtbaar. Niet handig op een weg zonder fietspad, zeker niet omdat hij met het verkeer ‘mee’ rende en dus zelf ook geen achterliggers ziet aankomen op zijn weghelft.
Niet alleen hardlopers, maar ook mensen die even na het eten de hond uitlaten en dan donkere kleding dragen. En gewoon langs de weg lopen.
Het is wat.......
  donderdag 8 november 2018 @ 08:26:22 #77
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183015573
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 19:25 schreef fathank het volgende:
Hardlopers

Over schorriemorrie gesproken :r
Wat is er mis met hardlopers?
Man of Steal.
pi_183015596
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 08:26 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Wat is er mis met hardlopers?
die hebben dezelfde mentaliteit als wielrenners.
voetpad is niet voor hun, ze zijn bezig met sport en mogen alles want bla bla.... ;(
  donderdag 8 november 2018 @ 08:31:30 #79
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183015611
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 08:29 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

die hebben dezelfde mentaliteit als wielrenners.
voetpad is niet voor hun, ze zijn bezig met sport en mogen alles want bla bla.... ;(
Kan ik me echt totaal niet in vinden en ik zit redelijk vaak op de weg. Doe zelf ook aan hardlopen.

Hardlopers zijn voetgangers en zij moeten de weg gebruiken als er geen stoep is. Verder hebben alle hardlopers die ik tegenkom reflecterend/fluoriderende kleding aan of zelfs verlichting en lopen ze allemaal keurig links zodat ze tegemoetkomend verkeer kunnen zien.
Man of Steal.
  donderdag 8 november 2018 @ 08:40:02 #80
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183015677
Verder ben ik laatst zelf ook aangereden tijdens het hardlopen. En heb zo'n knal fluoriserend ding aan en draag ik ook nog extra knipperende rode lampjes. :') Maar ja zeker in de winter ontkom je er niet aan om in het donker te moeten hardlopen. En vind het zelf ook super fijn lopen in het donker.

Dus ja, een hardloper zonder opvallende kleding of verlichting in het donker is wel een terechte klacht, maar verder zijn het vaker auto's die het niet kunnen hebben dat er iemand wel gezond bezig is volgens mij. Ze moeten ook altijd extra hard langsrijden lijkt het wel. Terwijl je als voetganger de weg moet gebruiken als er geen voetpad is. Kan ik ook niks aan doen. Is de wet. En er ligt dus ook geen voetpad.
Man of Steal.
pi_183015739
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 08:29 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

die hebben dezelfde mentaliteit als wielrenners.
voetpad is niet voor hun, ze zijn bezig met sport en mogen alles want bla bla.... ;(
Dom geleuter, want dit kan je werkelijk over iedere groep weggebruikers zeggen.
  donderdag 8 november 2018 @ 08:53:12 #82
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183015800
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 08:47 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Dom geleuter, want dit kan je werkelijk over iedere groep weggebruikers zeggen.
Maar bij wielrenners klopt het wel altijd. Hardlopers zijn juist één van de beste groepen weggebruikers omdat ze zoveel rekening houden met alles.
Man of Steal.
pi_183016092
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 08:40 schreef SuperNeger het volgende:
Verder ben ik laatst zelf ook aangereden tijdens het hardlopen. En heb zo'n knal fluoriserend ding aan en draag ik ook nog extra knipperende rode lampjes. :') Maar ja zeker in de winter ontkom je er niet aan om in het donker te moeten hardlopen. En vind het zelf ook super fijn lopen in het donker.
Je moet ook wel af en toe lachen tijdens het rennen >:)
Facts don't care about your feelings
pi_183016194
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 08:40 schreef SuperNeger het volgende:
Verder ben ik laatst zelf ook aangereden tijdens het hardlopen. En heb zo'n knal fluoriserend ding aan en draag ik ook nog extra knipperende rode lampjes. :') Maar ja zeker in de winter ontkom je er niet aan om in het donker te moeten hardlopen. En vind het zelf ook super fijn lopen in het donker.
motorrijders met een kerstboom aan verlichting worden ook over het hoofd gezien.... dat heeft weinig te maken met wat je aan hebt maar de mentaliteit waarmee men in de auto zit.

quote:
Dus ja, een hardloper zonder opvallende kleding of verlichting in het donker is wel een terechte klacht, maar verder zijn het vaker auto's die het niet kunnen hebben dat er iemand wel gezond bezig is volgens mij. Ze moeten ook altijd extra hard langsrijden lijkt het wel. Terwijl je als voetganger de weg moet gebruiken als er geen voetpad is. Kan ik ook niks aan doen. Is de wet. En er ligt dus ook geen voetpad.
ben je je er dan ook van bewust dat mensen je er niet verwachten?
ik weet, ze zouden rekening met je moeten houden, maar als je reëel bent hoeveel mensen doen dat nu echt...
en er zitten wandelaars tussen die liever tussen 6 planken eindigen dan een beetje na te denken... in een on overzichtelijke bocht stil staan, en op de rijbaan gaan staan praten met de andere geitenwollen sokken kneuter... ;( genoeg fietsers en auto's die hetzelfde gedrag vertonen helaas, |:(


quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 08:47 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Dom geleuter, want dit kan je werkelijk over iedere groep weggebruikers zeggen.
ja maar schijnbaar zijn "we" het met zijn "alle" wel eens over wielrenners en motorrijders... :') 8)7
  donderdag 8 november 2018 @ 09:29:17 #85
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183016209
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:27 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

motorrijders met een kerstboom aan verlichting worden ook over het hoofd gezien.... dat heeft weinig te maken met wat je aan hebt maar de mentaliteit waarmee men in de auto zit.

[..]

ben je je er dan ook van bewust dat mensen je er niet verwachten?
ik weet, ze zouden rekening met je moeten houden, maar als je reëel bent hoeveel mensen doen dat nu echt...
en er zitten wandelaars tussen die liever tussen 6 planken eindigen dan een beetje na te denken... in een on overzichtelijke bocht stil staan, en op de rijbaan gaan staan praten met de andere geitenwollen sokken kneuter... ;( genoeg fietsers en auto's die hetzelfde gedrag vertonen helaas, |:(

[..]

ja maar schijnbaar zijn we het met zijn "alle" wel eens over wielrenners en motorrijders... :') 8)7
Dat mensen je niet verwachten ligt aan die mensen zelf. Het wordt je bij je rijbewijs geleerd dat voetgangers de weg gebruiken als er geen voetpad aanwezig is. Dus ja, je moet fietsers en voetgangers verwachten op zulke dijkweggetjes.
Man of Steal.
pi_183016246
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:29 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Dat mensen je niet verwachten ligt aan die mensen zelf. Het wordt je bij je rijbewijs geleerd dat voetgangers de weg gebruiken als er geen voetpad aanwezig is. Dus ja, je moet fietsers en voetgangers verwachten op zulke dijkweggetjes.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:27 schreef Martijn137 het volgende:

[..]
ben je je er dan ook van bewust dat mensen je er niet verwachten?
ik weet, ze zouden rekening met je moeten houden, maar als je reëel bent hoeveel mensen doen dat nu echt...
[..]

ik snap wat je zegt he....
maar er zijn genoeg die een dikke plaat voor zon kop hebben als ze de auto in kruipen.

en er zijn ook genoeg wandelaars / hardlopers die het echt te bont maken.....
  donderdag 8 november 2018 @ 09:35:08 #87
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183016265
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:33 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

[..]

ik snap wat je zegt he....
maar er zijn genoeg die een dikke plaat voor zon kop hebben als ze de auto in kruipen.

en er zijn ook genoeg wandelaars / hardlopers die het echt te bont maken.....
Ik herken me dus totaal niet in wandelaars of hardlopers die het bont maken. Vind dat juist altijd de meest defensieve weggebruikers die je hebt. Ik zou niet weten wie er anders defensiever zijn dan zij.
Man of Steal.
  donderdag 8 november 2018 @ 09:39:30 #88
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_183016344
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:27 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

motorrijders met een kerstboom aan verlichting worden ook over het hoofd gezien.... dat heeft weinig te maken met wat je aan hebt maar de mentaliteit waarmee men in de auto zit.

[..]

ben je je er dan ook van bewust dat mensen je er niet verwachten?
ik weet, ze zouden rekening met je moeten houden, maar als je reëel bent hoeveel mensen doen dat nu echt...
en er zitten wandelaars tussen die liever tussen 6 planken eindigen dan een beetje na te denken... in een on overzichtelijke bocht stil staan, en op de rijbaan gaan staan praten met de andere geitenwollen sokken kneuter... ;( genoeg fietsers en auto's die hetzelfde gedrag vertonen helaas, |:(

[..]

ja maar schijnbaar zijn "we" het met zijn "alle" wel eens over wielrenners en motorrijders... :') 8)7
Dat motorrijders over het hoofd gezien worden komt ook deels door de hersenen. Die filteren het er nog wel eens uit. Vergelijkbaar met een dansvoorstelling waar ze in de achtergrond een levensgrote pinguïn heen en weer laten lopen die registreer je ook niet omdat je hersenen dat eruit filteren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_183016416
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:35 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik herken me dus totaal niet in wandelaars of hardlopers die het bont maken. Vind dat juist altijd de meest defensieve weggebruikers die je hebt. Ik zou niet weten wie er anders defensiever zijn dan zij.
Pffff ik rij in een woonwijk en wil rechts afslaan over een stuk stoep heen, maar die gast komt zo snel aanrennen van achter een muur dat ik dat nooit goed kan inschatten en nog scheldt ie me uit. Beetje hetzelfde als je op de fiets op een zebrapad af komt en dan eraf springt en gaat lopen.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 8 november 2018 @ 09:45:11 #90
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183016424
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Pffff ik rij in een woonwijk en wil rechts afslaan over een stuk stoep heen, maar die gast komt zo snel aanrennen van achter een muur dat ik dat nooit goed kan inschatten en nog scheldt ie me uit. Beetje hetzelfde als je op de fiets op een zebrapad af komt en dan eraf springt en gaat lopen.
In woonwijken moet je ook rustig rijden.
Man of Steal.
pi_183016448
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:45 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

In woonwijken moet je ook rustig rijden.
Ik reed ook rustig, hij moet ook rustig lopen dan :(
Facts don't care about your feelings
  donderdag 8 november 2018 @ 09:47:30 #92
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183016465
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik reed ook rustig, hij moet ook rustig lopen dan :(
Dat wil die ook maar dan klagen mensen weer dat die op de weg loopt. En anders gaat die weer te snel op de stoep
Man of Steal.
pi_183016500
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:47 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Dat wil die ook maar dan klagen mensen weer dat die op de weg loopt. En anders gaat die weer te snel op de stoep
Hij mag best op de stoep maar je moet wel realiseren dat auto's niet verwachten dat iemand zo snel op de stoep beweegt. Dus dan kan ie boos worden op me maar dat is niet goed in te schatten.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 8 november 2018 @ 09:52:49 #94
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183016544
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hij mag best op de stoep maar je moet wel realiseren dat auto's niet verwachten dat iemand zo snel op de stoep beweegt. Dus dan kan ie boos worden op me maar dat is niet goed in te schatten.
Ja hardlopers zijn ook eigenlijk speciale weggebruikers. Te snel voor voetganger maar ook te langzaam voor fietser. Dus ja ze moeten zelf ook rekening houden met anderen. Maar alsnog blijf ik erbij dat het de meest defensieve weggebruikers zijn. Echt alle hardlopers die ik zie zijn goed herkenbaar en lopen op de juiste plekken. Als zij niet de meest defensieve weggebruikers zijn dan wil ik graag weten wie dat dan wel zijn.
Man of Steal.
pi_183016849
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 08:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Maar bij wielrenners klopt het wel altijd. Hardlopers zijn juist één van de beste groepen weggebruikers omdat ze zoveel rekening houden met alles.
Nee hoor. Je hebt ook wielrenners die wel gewoon op het fietspad rijden, netjes bellen als ze er langs willen en stoppen voor rode verkeerslichten.
Het is wat.......
  donderdag 8 november 2018 @ 10:20:40 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183016951
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 08:53 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Maar bij wielrenners klopt het wel altijd.
:') .
Huilen dan.
pi_183017038
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:27 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja maar schijnbaar zijn "we" het met zijn "alle" wel eens over wielrenners en motorrijders... :') 8)7
Tja, het is natuurlijk wel lekker om op zo’n groep af te geven en ze weg te zetten als klapmongolen en tot op zekere hoogte kan ik me de irritaties absoluut voorstellen. Waar ik alleen mordicus op tegen ben is om deze mensen voortdurend weg te zetten als hét uitschot van de weg.

Dat stigmatiseren, vooral op internet, is m.i. veel minder onschuldig dan je op het eerste gezicht zou denken. Neem nou die hele hetze tegen wielrenners, die vooral dankzij de vrienden van dumpert idiote vormen aangenomen heeft. Ik rijd zelf graag op mijn racefiets en rijd gewoon netjes en houd rekening met anderen. Je wilt niet weten hoe vaak ik, en meerdere fietsers die ik in de buurt ken, de afgelopen maanden uitgescholden ben of te maken kreeg met auto’s die bewust rakelings langs je heen rijden en je de berm in dwingen. Ja, ik zie ook regelmatig wielrenners die er een potje van maken en vol door rood knallen of voor auto’s langs jakkeren, maar dat rechtvaardigt toch niet zulke streken jegens iedere wielrenner? Kennelijk nemen mensen alle tirades over wielrenners als teken dat het geoorloofd is om deze bewust in gevaar te brengen.

Overigens is dit niet per se aan jou specifiek gericht hoor, maar aangezien het hier nu een paar keer terug komt in het topic doe ik het maar even als reactie op jouw opmerking.
pi_183017335
Terechte opmerking idd, itchycoo

Ben al eens gesneden door een auto die bewust het fietspad op gereden kwam. Terwijl ik keurig op dat fietspad fietste en ook niet eerder al een akkefietje met die bestuurder had gehad. Kwam doodleuk van achter me aangereden en vond het leuk om met 2 wielen intimiderend het fietspad op te komen. Ook al eens op een boerenweg bewust de berm in gedrukt. En ingehaald door lollige jongen gasten die het leuk vonden om me bij het inhalen een klap te geven. Allen zonder dat er aanleiding voor was maar je zit op een racefiets dus dan ben je blijkbaar aanleiding tot zulk soort acties.

Terwijl ik een fietsbel heb, wacht totdat ik kan inhalen, niet in groepen fiets, mijn hand uitsteek. Wat moet ik nog meer doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 08-11-2018 11:27:58 ]
  Moderator donderdag 8 november 2018 @ 10:58:48 #99
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_183017635
Dat is wel naar ja. Ik heb eigenlijk weinig echt aso/vervelende ervaringen met specifiek wielrenners gehad voor zover ik me kan herinneren.
Echter 'gewone' fietsers in de stad vind ik vaak wel bloedirritant. Niet eens als automobilist alleen, maar ook als ik zelf op de fiets zit.
Met zn 3en naast elkaar fietsen in een tempo van likmnreet waardoor je, als je ze wilt inhalen half op de weg moet gaan rijden met gevaar voor eigen leven.
Fietsers die je al starend naar hun telefoon spookrijdend op jouw helft van het fietspad tegemoet komen rijden etc....
Heb het allemaal maar al te vaak meegemaakt :r
pi_183018805
Mensen moeten gewoon niet alleen aan zichzelf denken. Kwam laatst ook van rechts op de fiets en zag 4 wielrenners aan komen racen, dan rem ik wel even af voor ze hoor. Het heeft toch geen zin dat 4 mensen voor jou moeten remmen. Dat heb ik bij zebrapaden ook vaak. Moeten 5 auto's op de rem omdat één iemand wil oversteken. Ik steek meestal 20 meter ernaast over, dan heb ik geen zebrapad en wacht ik gewoon tot de auto's voorbij zijn. Tenzij het natuurlijk een hele drukke weg is waar je anders nooit over kan steken :P
Facts don't care about your feelings
pi_183020003
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 12:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Mensen moeten gewoon niet alleen aan zichzelf denken. Kwam laatst ook van rechts op de fiets en zag 4 wielrenners aan komen racen, dan rem ik wel even af voor ze hoor. Het heeft toch geen zin dat 4 mensen voor jou moeten remmen. Dat heb ik bij zebrapaden ook vaak. Moeten 5 auto's op de rem omdat één iemand wil oversteken. Ik steek meestal 20 meter ernaast over, dan heb ik geen zebrapad en wacht ik gewoon tot de auto's voorbij zijn. Tenzij het natuurlijk een hele drukke weg is waar je anders nooit over kan steken :P
Dit is eigenlijk wel waar vrijwel alle irritaties in het verkeer op neerkomen :)
  donderdag 8 november 2018 @ 13:37:43 #102
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_183020501
Helemaal met Yoshi eens.

Irritatie van vandaag:

Grijs bestelbusje welke fiets 1 bijna aanrijdt. Fietser 1 kan nog net een botsing voorkomen door weg te sturen.

Afijn busje staat half op het fietspad. En terwijl fietser 2 ( ik ) er langs wil rijden, rijdt meneer vrolijk verder zonder naar links en rechts te kijken. Net geen ongeluk...

We rijden elkaar nota bene tegemoet, maar gewoon je voorrang nemen waar je het niet hebt :r

❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  donderdag 8 november 2018 @ 14:30:40 #103
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_183021573
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:52 schreef SuperNeger het volgende:
Ja hardlopers zijn ook eigenlijk speciale weggebruikers.
Ze vinden zichzelf zo speciaal dat ze zelfs aan de verkeerde kant van de weg gaan lopen. Houd gewoon rechts aan zoals de verkeersregels voorschrijven.
Elke keer als ik zo een debiel tegenkomen, tezamen met een tegenligger, ontstaat er weer een deadlock situatie. Ik hobbel dan maar stapvoets verder zodat die doodloper aan te kant springt :r .
  donderdag 8 november 2018 @ 14:33:29 #104
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183021627
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:30 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Ze vinden zichzelf zo speciaal dat ze zelfs aan de verkeerde kant van de weg gaan lopen. Houd gewoon rechts aan zoals de verkeersregels voorschrijven.
Elke keer als ik zo een debiel tegenkomen, tezamen met een tegenligger, ontstaat er weer een deadlock situatie. Ik hobbel dan maar stapvoets verder zodat die doodloper aan te kant springt :r .
:')

Voetgangers moeten JUIST aan de andere kant lopen.
Man of Steal.
pi_183021632
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:30 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Ze vinden zichzelf zo speciaal dat ze zelfs aan de verkeerde kant van de weg gaan lopen. Houd gewoon rechts aan zoals de verkeersregels voorschrijven.

Heb je je theorieboekje nog?
  donderdag 8 november 2018 @ 14:35:13 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183021664
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:30 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Ze vinden zichzelf zo speciaal dat ze zelfs aan de verkeerde kant van de weg gaan lopen. Houd gewoon rechts aan zoals de verkeersregels voorschrijven.
Elke keer als ik zo een debiel tegenkomen, tezamen met een tegenligger, ontstaat er weer een deadlock situatie. Ik hobbel dan maar stapvoets verder zodat die doodloper aan te kant springt :r .
Je bedoelt: vinden zichzelf zo speciaal dat ze niet overhoop gereden willen worden door blinde idioten.
Huilen dan.
  donderdag 8 november 2018 @ 14:38:34 #107
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_183021740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heb je je theorieboekje nog?
De mijne was van na 1993, toen die belachelijke regel geschrapt is.
  donderdag 8 november 2018 @ 14:41:39 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183021795
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:38 schreef butz0rs het volgende:

[..]

De mijne was van na 1993, toen die belachelijke regel geschrapt is.
Je moet je hoe dan ook niet zo aanstellen.
Huilen dan.
  donderdag 8 november 2018 @ 15:23:32 #109
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183022430
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:38 schreef butz0rs het volgende:

[..]

De mijne was van na 1993, toen die belachelijke regel geschrapt is.
Het RVV 1990 verplicht nog steeds alleen bestuurders zo veel mogelijk rechts te houden. Voetgangers vallen daar niet onder.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_183022652
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:30 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Ze vinden zichzelf zo speciaal dat ze zelfs aan de verkeerde kant van de weg gaan lopen. Houd gewoon rechts aan zoals de verkeersregels voorschrijven.
Elke keer als ik zo een debiel tegenkomen, tezamen met een tegenligger, ontstaat er weer een deadlock situatie. Ik hobbel dan maar stapvoets verder zodat die doodloper aan te kant springt :r .
Dat het niet langer een regel is, betekent niet dat er geen situaties zijn waarin het wel degelijk raadzaam is. Veelal op wegen waar ik dan enkel fietsers kan tegenkomen. Ik loop dan juist links ja omdat fietsers nog wel eens de neiging hebben naar de omgeving te kijken. Of hun telefoon. En komt er ook iemand wandelend tegemoet aan de andere kant dan spring ik zelf wel ook even naar rechts om de doorstroming te bevorderen. Zo lastig is het allemaal niet :s) Ga anders ook eens een keertje lopen, dan maak je het ook eens van de andere kant mee.
pi_183022898
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:35 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ga anders ook eens een keertje lopen, dan maak je het ook eens van de andere kant mee.
I see what you did there :+
pi_183031947
Geen irritatie, wel opmerkelijk: vandaag vijf Volvo V40’s achter elkaar op de A4 :P
  Spellchecker donderdag 8 november 2018 @ 23:35:05 #114
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_183034028
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 22:02 schreef itchycoo het volgende:
Geen irritatie, wel opmerkelijk: vandaag vijf Volvo V40’s achter elkaar op de A4 :P
Je wordt hier op de weg praktisch doodgegooid met die dingen, dus zo verwonderlijk is dat natuurlijk ook weer niet :')
Tevens -purist.
pi_183034404
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:35 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Je wordt hier op de weg praktisch doodgegooid met die dingen, dus zo verwonderlijk is dat natuurlijk ook weer niet :')
true maar dat ze op een rijtje rijden zie je nou ook weer niet zo vaak :P
pi_183039603
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja ik rij meestal ook 20 km/u te hard (behalve in woonwijken) en haal zo nu en dan rechts in... zal niet goed staan in de rechtbank als ze uren van dat soort beeldmateriaal vinden in m'n auto :')

[..]

Tja wat is de grens. Ik doe het ook weleens als 2 banen vast staan en de afslag in zicht is... meestal omdat mensen voor mij dat ook doen. Je moet wel goed opletten dat er niet eentje de afslag op het juiste moment pakt en jouw ramt. Wat die vrachtwagen doet is belachelijk... als er dan een ambulance aankomt kan ie er niet langs?

Had het vorige week nog bij de A7, daar stond de hele afrit vast dus in plaats van 1 rijstrook te blokkeren wat vrij gevaarlijke situaties kan opleveren, gingen we allemaal op de vluchtstroom staan. Leek me toch best wel efficient :P
Ik zie het ook altijd gebeuren en blijf zelf dan netjes tot de uitvoegstrook wachten...waar ik hem dan wel meteen gewoon blind naar rechts gooi zodat je altijd wel die mafkezen vol in de ankers ziet gaan en schelden. Oprotten met dat gedrag graag.
pi_183041012
Op de A27 richting het zuiden heb je ter hoogte van Houten/Nieuwegein een stuk waar je (meestal) maar 80 km/u mag. Meestal laat een deel de snelheid zakken tot 85-90 en rijdt de rest aan de linkerkant door met 100. Prima en keurig als je de maximumsnelheid van 80 gaat rijden, maar wat ik dan niet begrijp is dat je dat op de middelste baan doet, terwijl je van alle kanten ingehaald wordt: links auto's, rechts zelfs vrachtwagens en bussen. Volgens mij moet je op dat moment maar even meer aan de doorstroming denken...
pi_183041034
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:17 schreef itchycoo het volgende:
Volgens mij moet je op dat moment maar even meer aan de doorstroming denken...
Ze flitsen daar wel heel vaak, dus ergens snap ik het wel.
pi_183041229
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Ze flitsen daar wel heel vaak, dus ergens snap ik het wel.
Maar ga dan wel rechts rijden...
  vrijdag 9 november 2018 @ 16:03:19 #120
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183044292
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:23 schreef JDude het volgende:

[..]

Het RVV 1990 verplicht nog steeds alleen bestuurders zo veel mogelijk rechts te houden. Voetgangers vallen daar niet onder.
Het wordt voetgangers ook gewoon aangeraden links te lopen. Hardlopers dus ook.
Man of Steal.
pi_183044972
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 12:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Mensen moeten gewoon niet alleen aan zichzelf denken. Kwam laatst ook van rechts op de fiets en zag 4 wielrenners aan komen racen, dan rem ik wel even af voor ze hoor. Het heeft toch geen zin dat 4 mensen voor jou moeten remmen. Dat heb ik bij zebrapaden ook vaak. Moeten 5 auto's op de rem omdat één iemand wil oversteken. Ik steek meestal 20 meter ernaast over, dan heb ik geen zebrapad en wacht ik gewoon tot de auto's voorbij zijn. Tenzij het natuurlijk een hele drukke weg is waar je anders nooit over kan steken :P
En dan nog gaan automobilisten soms plots op de rem, omdat ze denken aardig te zijn door voorrang te geven.
pi_183045660
Net zoiets geks gehad. Ik was klaar met boodschappen en reed de wijk ik naar huis. Dat is geen doorgaande weg, maar dan linksaf, rechtsaf etc. Op een gegeven moment merk ik dat er een auto achter me zit die ook toevallig dezelfde route volgt. Oké, dat kan. Auto kwam me niet bekend voor. Ik probeer hem af te schudden en snel een blokje om te rijden, gelukt want de auto zat niet achter me. Bleek dus dat die auto was gestopt en toen ik hem tegemoet kwam rijden draaide ie om. Ik dacht echt wtf die moet mij hebben of zo. Dus gestopt langs de weg, maar meneer reed me stoïcijns voorbij. Echt wtf.
pi_183048215
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 16:41 schreef Chai het volgende:

[..]

En dan nog gaan automobilisten soms plots op de rem, omdat ze denken aardig te zijn door voorrang te geven.
Bij zebrapaden wel dus dan wacht ik meestal ff met erop af lopen anders remmen ze alsnog terwijl ik stil sta of omgedraaid sta. Ik heb eigenlijk zelden dat automobilisten je voorrang geven zonder oversteekplaats.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:20 schreef sneakydesert het volgende:
Net zoiets geks gehad. Ik was klaar met boodschappen en reed de wijk ik naar huis. Dat is geen doorgaande weg, maar dan linksaf, rechtsaf etc. Op een gegeven moment merk ik dat er een auto achter me zit die ook toevallig dezelfde route volgt. Oké, dat kan. Auto kwam me niet bekend voor. Ik probeer hem af te schudden en snel een blokje om te rijden, gelukt want de auto zat niet achter me. Bleek dus dat die auto was gestopt en toen ik hem tegemoet kwam rijden draaide ie om. Ik dacht echt wtf die moet mij hebben of zo. Dus gestopt langs de weg, maar meneer reed me stoïcijns voorbij. Echt wtf.
:P kan soms toeval zijn. Ik reed een keer hele rit achter iemand aan, denk dat die op een gegeven moment ook wel dacht dat ik hem aan het volgen was.
Facts don't care about your feelings
pi_183049117
Wauw! Ook gisteren snapte een domoor die in het donker met alleen stadslicht reed mijn lichtsignalen.
En omdat ik voor hem reed was dat nog best tricky. Maar de combi alarmlichten + wachten op reactie en toen die niet kwam - en ik voldoende afstand had- een brakecheck deed het hem.

Beetje jammer dat ik niks kon met de bus met aanhanger waar ik achteraan reed en waarvan de richtingaanwijzers van de aanhangers het niet deden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183049135
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:37 schreef Rodgrod het volgende:
Helemaal met Yoshi eens.

Irritatie van vandaag:

Grijs bestelbusje welke fiets 1 bijna aanrijdt. Fietser 1 kan nog net een botsing voorkomen door weg te sturen.

Afijn busje staat half op het fietspad. En terwijl fietser 2 ( ik ) er langs wil rijden, rijdt meneer vrolijk verder zonder naar links en rechts te kijken. Net geen ongeluk...

We rijden elkaar nota bene tegemoet, maar gewoon je voorrang nemen waar je het niet hebt :r

[ afbeelding ]
De crux van de zaak is de afstand tussen weg en fietspad. Ligt het fietspad binnen vijf meter van de weg, dan heb je als fietser voorrang, want dan is het dezelfde weg en geldt dat doorgaand verkeer voorrang heeft op afslaand verkeer. Buiten elf meter is het een aparte weg waar je geen voorrang hebt (dwz, je komt dan van links). Tussen vijf en elf meter is bij mijn weten nog grijs gebied.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_183049139
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 19:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Bij zebrapaden wel dus dan wacht ik meestal ff met erop af lopen anders remmen ze alsnog terwijl ik stil sta of omgedraaid sta. Ik heb eigenlijk zelden dat automobilisten je voorrang geven zonder oversteekplaats.

[..]

:P kan soms toeval zijn. Ik reed een keer hele rit achter iemand aan, denk dat die op een gegeven moment ook wel dacht dat ik hem aan het volgen was.
Zolang je niet op zijn oprit stopt valt het wel mee :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183056685
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zolang je niet op zijn oprit stopt valt het wel mee :P
Nou omdat ik zo lang achter hem aanreed nam ik zelfs per ongeluk de verkeerde afslag en bleef ik hem volgen haha dus toen sloeg ik later weer af wat eigenlijk een rondje was, dus hij zal zich wel net als sneakydesert hierboven gevoeld hebben.
Facts don't care about your feelings
pi_183056780
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:30 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Ze vinden zichzelf zo speciaal dat ze zelfs aan de verkeerde kant van de weg gaan lopen. Houd gewoon rechts aan zoals de verkeersregels voorschrijven.
Elke keer als ik zo een debiel tegenkomen, tezamen met een tegenligger, ontstaat er weer een deadlock situatie. Ik hobbel dan maar stapvoets verder zodat die doodloper aan te kant springt :r .
Gast, voetgangers moeten juist aan de andere kant lopen, zodat verkeer van achter ze niet plat rijd, en jij ze duidelijker aan ziet komen. Dat is 1 van eerste dingen die je leert tijdens verkeersles op de freaking basisschool al......
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:41:41 #129
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_183058084
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 08:44 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Gast, voetgangers moeten juist aan de andere kant lopen, zodat verkeer van achter ze niet plat rijd, en jij ze duidelijker aan ziet komen. Dat is 1 van eerste dingen die je leert tijdens verkeersles op de freaking basisschool al......
Is ook heel simpel, je loopt links zodat je het verkeer aan ziet komen en daarop kunt reageren door in de berm te stappen als het tegemoetkomende verkeer er anders niet langs kan.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_183061163
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 08:44 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Gast, voetgangers moeten juist aan de andere kant lopen, zodat verkeer van achter ze niet plat rijd, en jij ze duidelijker aan ziet komen. Dat is 1 van eerste dingen die je leert tijdens verkeersles op de freaking basisschool al......
Precies, in China lopen ze ook met hun zakken rijst aan de andere kant van de snelweg :'( >:)
Facts don't care about your feelings
pi_183084423
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]


Prive auto 15/20k per jaar vs werkbus 120k per jaar.
120000/220=545km per DAG. Dat je nog tijd over houdt om te werken. If not koerier(of dergelijke), then I call bullshit.
  zondag 11 november 2018 @ 19:29:51 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183085000
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 19:12 schreef eRKa het volgende:

[..]

120000/220=545km per DAG. Dat je nog tijd over houdt om te werken. If not koerier(of dergelijke), then I call bullshit.
Whehe.. Misgeschoten _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_183086674
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2018 19:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Whehe.. Misgeschoten _O-
Je kunt niemand wijsmaken dat je met dagelijks minimaal 5 uur in je werkbusje te zitten, ook nog tijd overhoudt om 8 uur ander werk te doen dan rijden.
5 uur per dag als gemiddelde uiteraard. Hoe dan ook, is gewoon flink overdreven als je 120k per jaar rijdt en het rijden zelf is niet de hoofdzaak van je werk.
  zondag 11 november 2018 @ 20:19:03 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183086759
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 20:16 schreef eRKa het volgende:

[..]

Je kunt niemand wijsmaken dat je met dagelijks minimaal 5 uur in je werkbusje te zitten, ook nog tijd overhoudt om 8 uur ander werk te doen dan rijden.
5 uur per dag als gemiddelde uiteraard. Hoe dan ook, is gewoon flink overdreven als je 120k per jaar rijdt en het rijden zelf is niet de hoofdzaak van je werk.
bedoelde ik niet; ik dacht dat het wel een beetje algemeen bekend was dat love internationaal koerier is; die rijdt soms 2 keer per week van de ene uithoek van Europa naar de andere ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 11-11-2018 20:24:10 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_183086827
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2018 20:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

bedoelde ik niet; ik dacht dat het wel een beetje algemaan bekend was dat love internationaal koerier is; die rijdt soms 2 keer per week van de ene uithoek van Europa naar de andere ;)
Bij mij onbekend, maar kom nog maar weinig op fok. Bij internationaal koerier is 120k logisch.
pi_183091810
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 20:16 schreef eRKa het volgende:

[..]

Je kunt niemand wijsmaken dat je met dagelijks minimaal 5 uur in je werkbusje te zitten, ook nog tijd overhoudt om 8 uur ander werk te doen dan rijden.
5 uur per dag als gemiddelde uiteraard. Hoe dan ook, is gewoon flink overdreven als je 120k per jaar rijdt en het rijden zelf is niet de hoofdzaak van je werk.
Rijden is de hoofdzaak ja. De ene week rijd ik 1000km, de andere 5000km. Afgelopen maand ben ik naar Noord-Ierland geweest, Italië, Duitsland, Monaco, Zwitserland en Noord-Engeland :)

  maandag 12 november 2018 @ 18:39:24 #137
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183106063
Ok na dat rotondetopic in KLB moet ik ook nog ff iets kwijt:

MENSEN DIE GVD NIET OP HUN EIGEN WEGHELFT KUNNEN BLIJVEN

echt leer eens een beetje sturen.

Situatie: Kruispunt, ik ga rechtsaf (zijn kant op), persoon van rechts gaat linksaf (mijn kant op). Rij ik gewoon tegelijk met hem op het kruispunt waarnaar er bijna een aanrijding gebeurt :') Kijkt die nog boos ook alsof ik hem voor had moeten laten gaan. Als hij gewoon de bocht wat ruimer neemt konden we er allebei tegelijk door. Echt zulke incompetente mensen kan ik echt door het raam trekken. :(
Man of Steal.
  maandag 12 november 2018 @ 18:54:56 #138
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_183106489
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 18:39 schreef SuperNeger het volgende:
Ok na dat rotondetopic in KLB moet ik ook nog ff iets kwijt:

MENSEN DIE GVD NIET OP HUN EIGEN WEGHELFT KUNNEN BLIJVEN

echt leer eens een beetje sturen.

Situatie: Kruispunt, ik ga rechtsaf (zijn kant op), persoon van rechts gaat linksaf (mijn kant op). Rij ik gewoon tegelijk met hem op het kruispunt waarnaar er bijna een aanrijding gebeurt :') Kijkt die nog boos ook alsof ik hem voor had moeten laten gaan. Als hij gewoon de bocht wat ruimer neemt konden we er allebei tegelijk door. Echt zulke incompetente mensen kan ik echt door het raam trekken. :(
Inderdaad de eigen weghelft aanhouden is iets wat heel veel mensen niet kennen. Volledig de binnenbocht in bij linksaf en wat je aangeeft daarbij nog een smoel trekken dat je maar moet wachten of de stoep op moet rijden.

Andere kant heb je vaak hetzelfde type die bij rechtsaf gaan voor de bocht heel hoog ophalen alsof ze er een flinke aanhanger achter hebben hangen.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  maandag 12 november 2018 @ 18:55:53 #139
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183106513
quote:
6s.gif Op maandag 12 november 2018 18:54 schreef JaapB het volgende:

[..]

Inderdaad de eigen weghelft aanhouden is iets wat heel veel mensen niet kennen. Volledig de binnenbocht in bij linksaf en wat je aangeeft daarbij nog een smoel trekken dat je maar moet wachten of de stoep op moet rijden.

Andere kant heb je vaak hetzelfde type die bij rechtsaf gaan voor de bocht heel hoog ophalen alsof ze er een flinke aanhanger achter hebben hangen.
Ik neem bochten altijd heel breed ook al komt er niemand aan zodat er altijd nog genoeg ruimte is. Puur omdat het zo hoort.
Man of Steal.
pi_183106652
Stond vandaag met wat anderen op een 80-weg voor een stoplicht te wachten tot het groen zou worden. Van achteren komt er al verkeer aan gereden, met voorop een vrachtwagen. Die vrachtwagen rijdt al op volle snelheid en wij krijgen net pas groen. Alleen die vrachtwagen past z'n snelheid niet aan maar zet grootlicht aan en gaat toeteren. Daar gaat niemand sneller van optrekken natuurlijk. Uiteindelijk moest ie toch remmen om er niet vol op te knallen.
  maandag 12 november 2018 @ 19:27:39 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183107133
Sja, remmen is nou eenmaal energie weggooien.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_183109266
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 19:02 schreef sneakydesert het volgende:
Stond vandaag met wat anderen op een 80-weg voor een stoplicht te wachten tot het groen zou worden. Van achteren komt er al verkeer aan gereden, met voorop een vrachtwagen. Die vrachtwagen rijdt al op volle snelheid en wij krijgen net pas groen. Alleen die vrachtwagen past z'n snelheid niet aan maar zet grootlicht aan en gaat toeteren. Daar gaat niemand sneller van optrekken natuurlijk. Uiteindelijk moest ie toch remmen om er niet vol op te knallen.
Geef dan meer gas man :P

quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 18:55 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik neem bochten altijd heel breed ook al komt er niemand aan zodat er altijd nog genoeg ruimte is. Puur omdat het zo hoort.
Ik niet, als ik niemand zie en het is een bocht met twee rijstroken dan snij ik van de buitenste naar binnen en dan weer naar buiten om zo efficient en zo hard mogelijk door de bocht te gaan :P gevolg: iedere 30.000 km nieuwe banden ;(
Facts don't care about your feelings
  maandag 12 november 2018 @ 21:01:19 #143
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183109754
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Geef dan meer gas man :P

[..]

Ik niet, als ik niemand zie en het is een bocht met twee rijstroken dan snij ik van de buitenste naar binnen en dan weer naar buiten om zo efficient en zo hard mogelijk door de bocht te gaan :P gevolg: iedere 30.000 km nieuwe banden ;(
ik vind het meer de sport om die bocht alsnog met 110 te doen, maar dan wel binnen de lijntjes te blijven. Vindt het rubber ook niet leuk; had het maar PTT-elastieken moeten worden :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 12 november 2018 @ 22:13:15 #144
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_183111619
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 21:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik vind het meer de sport om die bocht alsnog met 110 te doen, maar dan wel binnen de lijntjes te blijven. Vindt het rubber ook niet leuk; had het maar PTT-elastieken moeten worden :7
Dat is dan ook de sport, netjes binnen de lijnen maar wel de snelheid er in houden en vooral de controle houden over je voertuig.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  maandag 12 november 2018 @ 22:25:02 #145
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183111969
quote:
6s.gif Op maandag 12 november 2018 22:13 schreef JaapB het volgende:

[..]

Dat is dan ook de sport, netjes binnen de lijnen maar wel de snelheid er in houden en vooral de controle houden over je voertuig.
ik rijd best vaak dezelfde routes en ik weet redelijk precies wat ik waar kan. Er is niks leuker als met 90 op de cc op een provinciale weg te rijden met zo'n zenuwenlijer op je bumper en hem dan met diezelfde 90 door een paar 60km/u advies bochtjes te rossen en dan die sneuneus achter je bijna de berm in zien kachelen omdat hij het niet trekt _O- Of zo'n snelheidsbeperkend slingertje ofzo gewoon met 80; woopwoop, en doeiii :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 12 november 2018 @ 22:35:21 #146
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_183112277
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 22:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik rijd best vaak dezelfde routes en ik weet redelijk precies wat ik waar kan. Er is niks leuker als met 90 op de cc op een provinciale weg te rijden met zo'n zenuwenlijer op je bumper en hem dan met diezelfde 90 door een paar 60km/u advies bochtjes te rossen en dan die sneuneus achter je bijna de berm in zien kachelen omdat hij het niet trekt _O- Of zo'n snelheidsbeperkend slingertje ofzo gewoon met 80; woopwoop, en doeiii :7
Inderdaad een van de leukste dingen, beetje de klevers pesten ^O^
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_183112581
Ik kam hem niet meer quoten, maar iemand quotte mij, dat 100 rijden op een 100km weg (links) irritant zou zijn. Beetje onzin niet, we hoeven toch niet allemaal altijd de tellerafwijking mee te rekenen, tenminste zolang je geen Opel Kadett rijdt.
.
pi_183112663
Ik moet minimaal 1x per week ‘s avonds over een donkere landweg in Delfgauw en daar halen voetgangers het in hun hoofd om met donkere kleding en zonder licht, lekker te gaan wandelen 8)7
Zorg dat je goed zichtbaar bent.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 12 november 2018 @ 22:49:58 #149
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183112689
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 22:45 schreef Fer het volgende:
Ik kam hem niet meer quoten, maar iemand quotte mij, dat 100 rijden op een 100km weg (links) irritant zou zijn. Beetje onzin niet, we hoeven toch niet allemaal altijd de tellerafwijking mee te rekenen, tenminste zolang je geen Opel Kadett rijdt.
Prima, zo lang je maar opdondert naar rechts zodra er een beetje ruimte is.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 12 november 2018 @ 22:51:19 #150
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_183112729
Ik reed vanmiddag 110 op GPS op een 80 weg en dan nog een mongool achter mij gaan bumperklever :')______!
Toen ff brakecheck en met 70 km verdergereden.
#KICKOUTZP
  maandag 12 november 2018 @ 23:30:50 #151
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183113710
Deze troll is waardelooos zonder opgestoken middelvinger 🖕

Hoax.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 november 2018 @ 23:43:22 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183113984
Situatie: ik kom uit zijstraat in Leiden centrum met geen zicht naar rechts door gebouw direct naast straat en maar een paar meter naar links door brug, iets wat opgelost wordt door de redelijk brede stoep op te rijden.

Van rechts op de stoep komt een scooter met tokkievrouw en een kind achterop. Dat verwacht ik natuurlijk niet, dus die mocht flink afremmen om mij langs te laten. Vervolgens begint die vrouw behoorlijk tegen mij te zeiken over van alles en nog wat (helaas niet gehoord wat, had pas later door dat ze het tegen mij had, toen ze vanaf de overkant wat riep)

Echt... wat een volk...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 12 november 2018 @ 23:45:07 #153
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183114016
Tokkiemevrouw verwachtte jou waarschijnlijk evenmin. Pot ketel.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 november 2018 @ 23:55:32 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183114234
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2018 23:45 schreef JDude het volgende:
Tokkiemevrouw verwachtte jou waarschijnlijk evenmin. Pot ketel.
Tokkiemevrouw rijdt op een scooter op de stoep, ik kom uit een straat waar redelijk wat fietsers en auto's rijden. Ik hou rekening met voetgangers en een verdwaalde fietser die nog van rechts op kunnen duiken door een beetje naar links te gaan. Wie is hier nou fout bezig?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183115777
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tokkiemevrouw rijdt op een scooter op de stoep, ik kom uit een straat waar redelijk wat fietsers en auto's rijden. Ik hou rekening met voetgangers en een verdwaalde fietser die nog van rechts op kunnen duiken door een beetje naar links te gaan. Wie is hier nou fout bezig?
Los van wie fout is, maar als je rekent op fietsers, waarom dan niet op die scooter? Voertuig maakt in deze niet zo veel uit, maar als je daadwerkelijk op verkeer van rechts had gerekend, had je haar ook gezien...
  dinsdag 13 november 2018 @ 08:15:33 #156
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183116206
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 22:51 schreef wollah het volgende:
Ik reed vanmiddag 110 op GPS op een 80 weg en dan nog een mongool achter mij gaan bumperklever :')______!
Toen ff brakecheck en met 70 km verdergereden.
Dat verdienen ze ook gewoon.

Echt ik heb niks tegen hardrijders, rij zelf ook vaak boven de vmax op plekken waar het kan (dus nooit in bebouwde kom of in woonerven of zo). Maar als je iemand gaat kleven die zich aan de snelheid houdt, of zelfs BOVEN de toegestane snelheid rijdt, dan verdien je echt aids.
Man of Steal.
pi_183117507
Vandaag op een 130 weg weer zo'n klein vrachtwagentje (model huur/verhuiswagen zeg maar) dat met 95-100 zichzelf ineens naar links gooit om een vrachtwagen in te gaan halen. De bestuurder leverde ook gelijk het bewijs dat hij gewoon echt nauwelijks keek toen hij het deed, want hij deed het voor een politiebusje dat door hem vol in de ankers moest. Meneer mocht gelijk even mee. *O*
pi_183118894
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 09:48 schreef itchycoo het volgende:
Vandaag op een 130 weg weer zo'n klein vrachtwagentje (model huur/verhuiswagen zeg maar) dat met 95-100 zichzelf ineens naar links gooit om een vrachtwagen in te gaan halen. De bestuurder leverde ook gelijk het bewijs dat hij gewoon echt nauwelijks keek toen hij het deed, want hij deed het voor een politiebusje dat door hem vol in de ankers moest. Meneer mocht gelijk even mee. *O*
Genieten dit :)
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_183119692
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 22:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik rijd best vaak dezelfde routes en ik weet redelijk precies wat ik waar kan. Er is niks leuker als met 90 op de cc op een provinciale weg te rijden met zo'n zenuwenlijer op je bumper en hem dan met diezelfde 90 door een paar 60km/u advies bochtjes te rossen en dan die sneuneus achter je bijna de berm in zien kachelen omdat hij het niet trekt _O- Of zo'n snelheidsbeperkend slingertje ofzo gewoon met 80; woopwoop, en doeiii :7
Haha ja dat is geniaal inderdaad, ook weleens gedaan. Alleen op dit moment kan het even niet want ik heb minder dan 2 mm op m'n achterwielen en glibber nu bij nat wegdek door iedere bocht. En ik heb echt zelden een klever achter me.

Toch vond ik gisteren nog iemand met slechtere banden, hij reed voor me de bocht in en slipte terwijl ik nog niet eens slipte. Moeten dus echt nankangs zijn geweest met 0 profiel :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 09:48 schreef itchycoo het volgende:
Vandaag op een 130 weg weer zo'n klein vrachtwagentje (model huur/verhuiswagen zeg maar) dat met 95-100 zichzelf ineens naar links gooit om een vrachtwagen in te gaan halen. De bestuurder leverde ook gelijk het bewijs dat hij gewoon echt nauwelijks keek toen hij het deed, want hij deed het voor een politiebusje dat door hem vol in de ankers moest. Meneer mocht gelijk even mee. *O*
Wil dat ook eens meemaken ;( zie echter zelden politie wat doen. Reed gisteren achter een politiebusje en hij reed redelijk door dus ik gewoon achter hem aan, misschien 15 km/u boven limiet. Toen bij het stoplicht keken ze me toch even aan :') Vraag me af of ze voor zoiets weleens een boete geven, ze hebben ook geen meting waarschijnlijk.
Facts don't care about your feelings
pi_183125763
Twee auto's met blikschade op de linkerrijstrook op de snelweg. Bestuurders vulden op de motorkap het schadeformulier in en maakten uitgebreid foto's. Zoek voortaan een P.
pi_183126151
Onbegrijpelijk, vooral vanwege het gevaar :X
  dinsdag 13 november 2018 @ 17:19:57 #162
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_183126341
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 22:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik rijd best vaak dezelfde routes en ik weet redelijk precies wat ik waar kan. Er is niks leuker als met 90 op de cc op een provinciale weg te rijden met zo'n zenuwenlijer op je bumper en hem dan met diezelfde 90 door een paar 60km/u advies bochtjes te rossen en dan die sneuneus achter je bijna de berm in zien kachelen omdat hij het niet trekt _O- Of zo'n snelheidsbeperkend slingertje ofzo gewoon met 80; woopwoop, en doeiii :7
Komt me wel heel bekend voor :7
Heb al eens een gast in een twingo bijna op twee wielen zien gaan vanwege de veel te abrupte sjor aan het stuur.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_183126770
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:51 schreef sneakydesert het volgende:
Twee auto's met blikschade op de linkerrijstrook op de snelweg. Bestuurders vulden op de motorkap het schadeformulier in en maakten uitgebreid foto's. Zoek voortaan een P.
Oh man, onvoorstelbaar. Twee weken terug ook op de A2: 6 stroken, waarvan de rechtertwee uitvoegstroken. Gaan ze op de linkeruitvoegstrook formulieren staan invullen. Op het eerste gezicht dacht ik "oh er staat file, dus misschien kunnen ze er niet eens tussendoor", maar toen ik ze passeerde bleken zij de oorzaak van die file te zijn.
pi_183133469
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2018 22:49 schreef JDude het volgende:

[..]

Prima, zo lang je maar opdondert naar rechts zodra er een beetje ruimte is.
Tuurlijk, dat is het voordeel met 100 op de teller. Dan kun je vrijwel altijd gelijk weer terug.

Van de week maakte het weinig uit trouwens. Ik ging gelijk naar rechts, auto 1 haalt mij met 5km verschil in en gaat voor mij met dezelfde snelheid rijden. Auto 2 haalt diegene weer in en blijft op dezelfde snelheid linksvoor hem hangen op de linkerstrook. Auto 1+2 (en ik dus) reden allemaal 100 terwijl we overgingen naar een 130km gebied. Links van mij zaten er zeker 6 hun hoed op te eten.
.
pi_183137240
vanmorgen weer genieten op de rechterbaan. Bij Kelpen de A2 op richting Eindhoven. Op de rechterbaan gebleven, die net zo vol was als de linkerbaan maar tot de volgende afslag (Nederweert) wel sneller ging
Het is wat.......
pi_183137618
Waarom snappen mensen toch niet dat als er twee stoken naar links (of rechts) afslaan, dat je gewoon de rechterstrook kan aanhouden :') Nou ja ik vind het prima hoor, kon gisteren gewoon 7 auto's achter elkaar rechts inhalen omdat ze allemaal op de linkerstrook stonden.... om dan na de bocht allemaal naar rechts te gaan 8)7 8)7
Facts don't care about your feelings
pi_183137807
Vannochtend bijna een kleine mat partij gehad bij de benzinepomp.

Ik neem de afrit naar mijn werk, rijdt er een taxi op de linkerbaan. Meneer rijdt 60 waar je 80 mag maar ik denk wellicht wilt hij zo links afslaan dus ik laat het maar even, hij sukkelt even de afslag voorbij dus ik haal hem rechts in.

Groot licht, claxon en de rest van het feest, ik moest ook nog even tanken dus ik bij de pomp eraf, kwam meneer even verhaal halen.

Vriendelijk verteld dat hij dat blokje onder zijn gaspedaal vandaan moest halen als hij links wilt rijden.
  woensdag 14 november 2018 @ 11:12:14 #168
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183139317
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom snappen mensen toch niet dat als er twee stoken naar links (of rechts) afslaan, dat je gewoon de rechterstrook kan aanhouden :') Nou ja ik vind het prima hoor, kon gisteren gewoon 7 auto's achter elkaar rechts inhalen omdat ze allemaal op de linkerstrook stonden.... om dan na de bocht allemaal naar rechts te gaan 8)7 8)7
kan toch zijn dat ze er niet bekend zijn. Soms heb je ook pijlen die eerst rechtdoor en linksaf gaan en achteraf opeens alleen rechtdoor, dan moet je dus op het laatste moment nog op de linkerstrook zien te komen terwijl daar dan al mensen staan.
Man of Steal.
pi_183139553
Ik vind het trouwens wel mooi om te lezen dat iedereen zichzelf beter vindt rijden dan de rest. Eigen fouten worden voor t gemak even buiten beschouwing gelaten.
pi_183139695
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:12 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

kan toch zijn dat ze er niet bekend zijn. Soms heb je ook pijlen die eerst rechtdoor en linksaf gaan en achteraf opeens alleen rechtdoor, dan moet je dus op het laatste moment nog op de linkerstrook zien te komen terwijl daar dan al mensen staan.
Ja maar je rijdt toch sowieso rechts... dan kom je op de stoplichten af en zie je twee stroken naar links en dan wissel je naar de linkerbaan. Slaat gewoon echt nergens op. Hier bijvoorbeeld gebeurt het heel vaak: https://www.google.nl/map(...)3D0%26thumbfov%3D100
Facts don't care about your feelings
  woensdag 14 november 2018 @ 11:36:55 #171
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183139724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar je rijdt toch sowieso rechts... dan kom je op de stoplichten af en zie je twee stroken naar links en dan wissel je naar de linkerbaan. Slaat gewoon echt nergens op. Hier bijvoorbeeld gebeurt het heel vaak: https://www.google.nl/map(...)3D0%26thumbfov%3D100
Ja ik snap wat je bedoelt, maar als je ergens nieuw bent neem je soms maar het zekere voor het onzekere.

Kijk die 3e strook bijvoorbeeld, pijl rechtdoor en pijl naar rechts (in dezelfde pijl). Als je dus alleen die pijl ziet denk je op die rijstrook kan je zowel rechtdoor als naar rechts. Maar naar mate je de stopstreep nadert kan je alleen nog maar rechtdoor. En ja als je dan nog rechtsaf wil dan kan het zijn dat daar al mensen staan.
Man of Steal.
pi_183139872
Ten eerste staat er een bord die alle pijlen uitlegt, ten tweede zie je de pijlen op de stoplichten voor de afslagen en ten derde staan ze ook nog op de weg zelf (alhoewel dat natuurlijk vaak niet te zien is door andere auto's. Als je het dan nog niet begrijpt dan ben je sowieso een gevaar op de weg want dan zal je ook heel veel andere dingen over het hoofd zien.

En naar rechts is het minder erg natuurlijk want je rijdt sowieso al rechts dus dan hou je dat aan. Als je links afslaat betekent dat niet automatisch dat je ook de meeste linkse baan moet hebben.
Facts don't care about your feelings
  Moderator woensdag 14 november 2018 @ 11:52:35 #173
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_183140099
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:27 schreef DW457 het volgende:
Ik vind het trouwens wel mooi om te lezen dat iedereen zichzelf beter vindt rijden dan de rest. Eigen fouten worden voor t gemak even buiten beschouwing gelaten.
Ik weet dat ik echt verre van perfect rijd. Heb gelukkig nog nooit een aanrijding gehad *klopt af* maar ik heb wel al de nodige fuck-ups gemaakt waarbij ik achteraf me realiseerde dat het ook anders had kunnen aflopen.

Zelfkennis is belangrijk. :)
  woensdag 14 november 2018 @ 11:56:39 #174
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183140200
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ten eerste staat er een bord die alle pijlen uitlegt, ten tweede zie je de pijlen op de stoplichten voor de afslagen en ten derde staan ze ook nog op de weg zelf (alhoewel dat natuurlijk vaak niet te zien is door andere auto's. Als je het dan nog niet begrijpt dan ben je sowieso een gevaar op de weg want dan zal je ook heel veel andere dingen over het hoofd zien.

En naar rechts is het minder erg natuurlijk want je rijdt sowieso al rechts dus dan hou je dat aan. Als je links afslaat betekent dat niet automatisch dat je ook de meeste linkse baan moet hebben.
Die borden met pijlen heb je niet overal en soms is het dus zo druk dat het al vol staat tegen de tijd dat je de pijlen ziet.

Maar ja, als je dus links staat moet je wel harder dan rechts rijden ja
Man of Steal.
  woensdag 14 november 2018 @ 13:04:48 #175
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183141649
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ten eerste staat er een bord die alle pijlen uitlegt, ten tweede zie je de pijlen op de stoplichten voor de afslagen en ten derde staan ze ook nog op de weg zelf (alhoewel dat natuurlijk vaak niet te zien is door andere auto's. Als je het dan nog niet begrijpt dan ben je sowieso een gevaar op de weg want dan zal je ook heel veel andere dingen over het hoofd zien.
Blokmarkering kun je het ook nog aan zien.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_183143126
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:27 schreef DW457 het volgende:
Ik vind het trouwens wel mooi om te lezen dat iedereen zichzelf beter vindt rijden dan de rest. Eigen fouten worden voor t gemak even buiten beschouwing gelaten.
Die leiden niet tot irritaties (bij onszelf althans) :+ Misschien zit half fok hier elkaar af te zeiken zonder dat we het doorhebben
pi_183143955
Weten dat er ergens een afslag komt en dan langs een kolonne van een stuk of 15 vrachtwagens rijden waardoor je en de borden niet kunt zien wanneer er ergens die afslag komt, en je nauwelijks tussen die vrachtwagens komt omdat ze behoorlijk dicht op elkaar rijden :{

Waarom staan die borden alleen rechts van de snelweg en niet ook in een middenberm?
A mind with a heart of it's own
pi_183155194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 15:06 schreef DrMarten het volgende:
Weten dat er ergens een afslag komt en dan langs een kolonne van een stuk of 15 vrachtwagens rijden waardoor je en de borden niet kunt zien wanneer er ergens die afslag komt, en je nauwelijks tussen die vrachtwagens komt omdat ze behoorlijk dicht op elkaar rijden :{

Waarom staan die borden alleen rechts van de snelweg en niet ook in een middenberm?
Snap ook niet dat ze niet hetzelfde doen als België daar hebben ze driekhoeken op de weg gemarkeerd 2 driehoeken afstand verplicht. Werkt perfect. Iedereen heeft de ruimte.
  woensdag 14 november 2018 @ 22:50:52 #179
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_183155278
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 15:06 schreef DrMarten het volgende:
Weten dat er ergens een afslag komt en dan langs een kolonne van een stuk of 15 vrachtwagens rijden waardoor je en de borden niet kunt zien wanneer er ergens die afslag komt, en je nauwelijks tussen die vrachtwagens komt omdat ze behoorlijk dicht op elkaar rijden :{

Waarom staan die borden alleen rechts van de snelweg en niet ook in een middenberm?
Of gewoon op tijd een gaatje rechts zoeken, dan hoef je hem ook niet op het laatste moment over 3 rijstroken te mikken ^O^
pi_183158597
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 22:47 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Snap ook niet dat ze niet hetzelfde doen als België daar hebben ze driekhoeken op de weg gemarkeerd 2 driehoeken afstand verplicht. Werkt perfect. Iedereen heeft de ruimte.
1. Houdt iemand zich aan die dingen in België?
2. Ik zou van een beroepschauffeur verwachten dat hij geen hulp nodig heeft bij het afstand houden...
pi_183158635
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 07:59 schreef Piles het volgende:

[..]

1. Houdt iemand zich aan die dingen in België?
2. Ik zou van een beroepschauffeur verwachten dat hij geen hulp nodig heeft bij het afstand houden...
Doet er geen 1. Juist vanwege automobilisten die zich ertussen drukken. Dat je vervolgens vaak niet naar rechts kan om in te voegen door die mafkezen boeit ze geen hol.
  donderdag 15 november 2018 @ 08:48:15 #182
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183158946
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 07:59 schreef Piles het volgende:

[..]

1. Houdt iemand zich aan die dingen in België?
2. Ik zou van een beroepschauffeur verwachten dat hij geen hulp nodig heeft bij het afstand houden...
Die gasten rijden allemaal tot op de halve kilometer nauwkeurig op de CC. Die hebben dus geen zin om elk jaar een paar uur te laat te komen omdat er een automobilist is die z'n auto er per se tussen moet proppen terwijl er genoeg andere gaten zijn.
Man of Steal.
pi_183159433
Vanmorgen weer zo'n sneue kijkmijmistlampenhebben-zak. Die dingen schijnen alle kanten op, door je spiegels zie je alleen twee felle lampen op bijna-straathoogte. Natuurlijk moesten de dimlichten uit.
Omdat het anders niet stoer is. Ofzo.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_183160312
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:33 schreef Ridocar het volgende:
Vanmorgen weer zo'n sneue kijkmijmistlampenhebben-zak. Die dingen schijnen alle kanten op, door je spiegels zie je alleen twee felle lampen op bijna-straathoogte. Natuurlijk moesten de dimlichten uit.
Omdat het anders niet stoer is. Ofzo.
Bijna net zo erg als mensen die met mistige weer helemaal geen licht voeren of alleen maar dagrijverlichting. Vanmorgen zoveel van die sukkels zien rijden. Dan heb ik nog liever mensen die onnodig mistlampen voeren, beter iets dan niets.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 10:40:24 #185
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_183160448
Kan je een irritatie op de weg hebben als je een passagier in een bus bent die in principe niks met de verkeerssituatie te maken heeft? Blijkbaar wel :')

Vanmorgen in de bus, we stonden stil voor een stoplicht. Ik keek naar buiten terwijl ik genoot van een chill muziekje op mijn koptelefoon en wat zie ik? Blond studentenmeisje staat met haar fiets stil op de stoep, en besluit uit het niets opeens op haar fiets te springen en stuurt direct het fietspad op zonder ook maar een blik over haar schouder te doen of er mensen aankomen.
Vervolgens zie ik twee fietsers die met redelijk wat vaart al op het fietspad reden echt een mega uitwijk manoeuvre moeten maken om blonde studentenmuts te ontwijken omdat zij haar fiets gewoon uit het niets vanuit stilstand op het fietspad knalde. |:(

Dit is waarom ik blij ben dat ik nauwelijks meer de fiets pak...
pi_183160475
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
Kan je een irritatie op de weg hebben als je een passagier in een bus bent die in principe niks met de verkeerssituatie te maken heeft? Blijkbaar wel :')

Vanmorgen in de bus, we stonden stil voor een stoplicht. Ik keek naar buiten terwijl ik genoot van een chill muziekje op mijn koptelefoon en wat zie ik? Blond studentenmeisje staat met haar fiets stil op de stoep, en besluit uit het niets opeens op haar fiets te springen en stuurt direct het fietspad op zonder ook maar een blik over haar schouder te doen of er mensen aankomen.
Vervolgens zie ik twee fietsers die met redelijk wat vaart al op het fietspad reden echt een mega uitwijk manoeuvre moeten maken om blonde studentenmuts te ontwijken omdat zij haar fiets gewoon uit het niets vanuit stilstand op het fietspad knalde. |:(

Dit is waarom ik blij ben dat ik nauwelijks meer de fiets pak...
Tja. dat soort dingen gebeuren nou eenmaal in steden, zeker in studentensteden. En als het misgaat valt de schade met alleen fietsers dikwijls gelukkig enorm mee.
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 10:48:37 #187
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_183160558
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:42 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Tja. dat soort dingen gebeuren nou eenmaal in steden, zeker in studentensteden. En als het misgaat valt de schade met alleen fietsers dikwijls gelukkig enorm mee.
Sure ik snap dat het druk is in steden en dat dingen soms chaotisch gaan, volledig begrijpelijk.

Maar dit soort dingen zijn easily te voorkomen met één simpele korte blik over je schouder voordat je 'm het fietspad op knalt. Is gewoon laksheid/egoïsme imho.
pi_183160619
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2018 22:50 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Of gewoon op tijd een gaatje rechts zoeken, dan hoef je hem ook niet op het laatste moment over 3 rijstroken te mikken ^O^
En dan kilometers lang tussen die vrachtwagens hangen omdat je nog steeds niet precies weet waar die afslag is.

En waren er maar 3 rijstroken. Duurt nog jaren voordat dat op de A1 zo ver is :{
A mind with a heart of it's own
pi_183160620
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Sure ik snap dat het druk is in steden en dat dingen soms chaotisch gaan, volledig begrijpelijk.

Maar dit soort dingen zijn easily te voorkomen met één simpele korte blik over je schouder voordat je 'm het fietspad op knalt. Is gewoon laksheid/egoïsme imho.
Ja, daar heb je ook gelijk in hoor. Mensen rijden als een kip zonder kop rond op hun fiets in de stad. In Amsterdam vind ik het helemaal een wild westen
pi_183174743
Net in het donker vanaf de snelweg bij het stoplicht 2-baans linksaf om links over de snelweg te gaan met achter mij een Tesla. Eenmaal op de brug besef ik in onoplettendheid dat ik de rechterbaan moet hebben, Het stoplicht aan het eind van het viaduct staat op rood, ik doe dus mijn knipperlicht aan, zie in de spiegel dat de Tesla nog schuin achter mij hangt en wil naar rechts gaan....meneer moet ineens gas bij geven( rood licht :/ ) en komt luid toeterend achter mij tot stilstand wachtend dat het licht op groen springt....WTF, ja ik lette niet op maar je ziet toch dat het rood is en ik naar rechts wil met alle ruimte en tijd??!

Wat anders:
Welke super ambtenaar heeft de verbreding van de A4 verzonnen? Beide kanten tussen Den Haag en Leiden een extra rijstrook...MAAR hoeeee verzin je het dan om het grote knelpunt bij Leiden niet aan te pakken, nee om het een nog ergere trechter te laten worden met 2 stroken naar Utrecht(iedereen wil naar Amsterdam) en 2 stroken Amsterdam. Er was alle ruimte om die trechter op te lossen...
  vrijdag 16 november 2018 @ 08:55:25 #191
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183178543
En net weer op dat stuk waar ik laatst over klaagde. Weg vanaf de snelweg, eerst 70 dan 50. Rij ik 80 links omdat ik 500m later naar links moet, dus knippertje aan. Weer zo'n mongool die gaat kleven. Dus ik ga remmen en net zo langzaam rijden als het verkeer rechts en op het laatst als het verkeer rechts zowat staat ga ik echt met 30 verder of zo zodat er rechts 5 auto's voor hem kunnen komen. Zal hem leren mensen te kleven die al 30km te hard rijden :(
Man of Steal.
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 10:05:30 #192
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_183179448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 23:20 schreef kurk_droog het volgende:
...achter mij een Tesla.
...meneer moet ineens gas bij geven( rood licht :/ )

Tesla's kunnen helemaal geen gas geven.
  vrijdag 16 november 2018 @ 12:51:56 #193
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_183182342
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 november 2018 10:05 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Tesla's kunnen helemaal geen gas geven.
Prik geven dan :D
Life's like music, get the rhythm..
  vrijdag 16 november 2018 @ 15:43:07 #194
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_183185455
Gisteren ook een irritatie. Ik kom vanuit Duitsland over de A76 Zuid-Limburg binnen rijden en zie alarmlichten voor me aan gaan. Foute boel dus, maar het hele verkeer komt tot stilstand. We zien dat er iet voor ons iets gebeurd is, er staat een busje in de middenberm en er is al een politieauto in aantocht inclusief enkele politiemotoren. Foute boel dus. Politiemotoren worden voor mijn auto op de snelweg gezet en de agenten beginnen hun ding te doen. Omdat mijn vriendin arts is, vraagt ze aan één van de agenten of ze iets kan doen. Nee, dat was niet nodig, er was al iemand bij. Ineens tikt er iemand op mijn zijruit: de vrouw achter ons. Ze had ons zien praten met die agent , dus of wij wisten hoe lang het nog ging duren, want dat was vast wat wij gevraagd hadden... 8)7 |:( Echt, om je kapot te schamen, zo'n vraag! Na enkele minuten verschenen de eerste ambulances en uiteindelijk kwam de traumahelikopter er zelfs nog bij, die heeft uiteindelijk een van de slachtoffers ook heeft meegenomen. Dus tja, wat denk je zelf? Al bij al hebben we een uurtje stilgestaan, vervelend, maar goed, ik neem niet aan dat ze met opzet een ongeluk gecreëerd hadden...

Echt zo'n type die zichzelf belangrijker vond dan alle anderen en de rest van de tijd met een zuur gezicht in de auto heeft gezeten omdat ze waarschijnlijk haar afspraak gemist heeft. Diegene die met de heli is afgevoerd kan misschien helemaal niet meer op een afspraak verschijnen, maar hey, als jij maar door kan he... :r Echt, ik walgde van die vrouw :r
Don't let my username fool you...
pi_183187981
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 november 2018 10:05 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Tesla's kunnen helemaal geen gas geven.
Benzine- en dieselauto's ook niet. Grappig toch? -O-
pi_183188021
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:43 schreef Metalfreak het volgende:
Echt, ik walgde van die vrouw :r
Snap ik wel, ook ik haat egoïsme.
pi_183190355
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 november 2018 10:05 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Tesla's kunnen helemaal geen gas geven.
Telefoonnummers draaien we ook al een tijdje niet meer.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_183191085
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:43 schreef Metalfreak het volgende:
Gisteren ook een irritatie. Ik kom vanuit Duitsland over de A76 Zuid-Limburg binnen rijden en zie alarmlichten voor me aan gaan. Foute boel dus, maar het hele verkeer komt tot stilstand. We zien dat er iet voor ons iets gebeurd is, er staat een busje in de middenberm en er is al een politieauto in aantocht inclusief enkele politiemotoren. Foute boel dus. Politiemotoren worden voor mijn auto op de snelweg gezet en de agenten beginnen hun ding te doen. Omdat mijn vriendin arts is, vraagt ze aan één van de agenten of ze iets kan doen. Nee, dat was niet nodig, er was al iemand bij. Ineens tikt er iemand op mijn zijruit: de vrouw achter ons. Ze had ons zien praten met die agent , dus of wij wisten hoe lang het nog ging duren, want dat was vast wat wij gevraagd hadden... 8)7 |:( Echt, om je kapot te schamen, zo'n vraag! Na enkele minuten verschenen de eerste ambulances en uiteindelijk kwam de traumahelikopter er zelfs nog bij, die heeft uiteindelijk een van de slachtoffers ook heeft meegenomen. Dus tja, wat denk je zelf? Al bij al hebben we een uurtje stilgestaan, vervelend, maar goed, ik neem niet aan dat ze met opzet een ongeluk gecreëerd hadden...

Echt zo'n type die zichzelf belangrijker vond dan alle anderen en de rest van de tijd met een zuur gezicht in de auto heeft gezeten omdat ze waarschijnlijk haar afspraak gemist heeft. Diegene die met de heli is afgevoerd kan misschien helemaal niet meer op een afspraak verschijnen, maar hey, als jij maar door kan he... :r Echt, ik walgde van die vrouw :r
Ik vind jouw reactie anders ook wel wat overdreven. Het is maar een vraag. Misschien heeft diegene in de heli zelf wel als een lul gereden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fer op 16-11-2018 20:34:55 ]
.
  vrijdag 16 november 2018 @ 20:53:16 #199
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183192161
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik vind jouw reactie anders ook wel wat overdreven. Het is maar een vraag. Misschien heeft diegene in de heli zelf wel als een lul gereden.
Dan heeft ie nog steeds recht op hulp, en is het nog steeds egoïstisch om in de file er achter te gaan lopen mauwen dat het lang duurt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_183192775
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan heeft ie nog steeds recht op hulp, en is het nog steeds egoïstisch om in de file er achter te gaan lopen mauwen dat het lang duurt.
Dat is wat Metalfreak ervan maakt, enig feit is dat ze vroeg of de agent had gezegd hoelang het zou duren. Enige vorm van kennis, zou natuurlijk zijn, dat het antwoord er niet is, maar niet iedereen is zo snugger.
.
  vrijdag 16 november 2018 @ 21:31:32 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183193484
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:09 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat is wat Metalfreak ervan maakt, enig feit is dat ze vroeg of de agent had gezegd hoelang het zou duren. Enige vorm van kennis, zou natuurlijk zijn, dat het antwoord er niet is, maar niet iedereen is zo snugger.
Je zou nog verbaasd zijn over hoeveel mensen geen neuk geven hoeveel mensen er liggen te kreperen vooraan de file, zolang ze zelf maar door kunnen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_183194083
Vanmiddag haal ik op de provinciale weg een 60-waar-je-80-mag-flapdrol in, waar er zat ruimte was... Geeft 'ie ineens gas. }:|

Sommige mensen... :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_183209319
Gisteren reed ik binnen bebouwde kom de normale snelheid maar een fietsster kon dat blijkbaar niet goed inschatten.
Ze wou de weg oversteken, keek goed links en rechts ^O^ , zag mij aankomen rijden maar besloot tóch over te steken.
ABS deed goed z'n werk, ik heb haar echt op een haar na gemist.
Als ze een doodswens heeft heb ik toch liever dat ze thuis een overdosis pillen neemt of zo, hebben er veel minder mensen last van.

Als ze nou níet gekeken zou hebben voor ze over ging steken zou ik het enorm dom vinden.
Maar wel kijken en zien dat er een auto aan komt en dan tóch besluiten over te steken is ronduit achterlijk.
pi_183209373
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 18:13 schreef vannelle het volgende:
Gisteren reed ik binnen bebouwde kom de normale snelheid maar een fietsster kon dat blijkbaar niet goed inschatten.
Ze wou de weg oversteken, keek goed links en rechts ^O^ , zag mij aankomen rijden maar besloot tóch over te steken.
ABS deed goed z'n werk, ik heb haar echt op een haar na gemist.
Als ze een doodswens heeft heb ik toch liever dat ze thuis een overdosis pillen neemt of zo, hebben er veel minder mensen last van.

Als ze nou níet gekeken zou hebben voor ze over ging steken zou ik het enorm dom vinden.
Maar wel kijken en zien dat er een auto aan komt en dan tóch besluiten over te steken is ronduit achterlijk.
Dat doen vooral oudere mensen, die denken dat ze voorrang hebben als ze hun hand uitsteken.
pi_183209411
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 18:17 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat doen vooral oudere mensen, die denken dat ze voorrang hebben als ze hun hand uitsteken.
Ik snap wat je bedoelt en ben het ook wel met je eens maar dit was gewoon een jonge meid.
Geen kind iig, dan had ik het nog wel kunnen begrijpen.
Gewoon een volwassen persoon waarvan je zou verwachten dat ze het wel beter zou weten.
Hopelijk is ze erger geschrokken dan ik en heeft ze er van geleerd.
Maar dat zal wel niet......
pi_183211937
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 18:17 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dat doen vooral oudere mensen, die denken dat ze voorrang hebben als ze hun hand uitsteken.
Dit vandaag nog meegemaakt -

Dus toeter ik, en maakt die oude man een slaande beweging met z'n arm.... :')
pi_183229413
2 racende mercedesen op a73 net met groot licht flikkerend zat op de linker baan met 130 max snelheid daar en rechts zat vol...

Dus rijd gewoon met 130 verder gaan ze mij op een gegeven moment voorbij met constant remmen etc dus houd lekker afstand c_/ ga ook met groot flikkeren en toeteren w/

Op een gegeven moment ga ik ze voorbij steken ze middelvinger op dus ik doe hetzelfde gaan ze in a73 rustig 100 rijden dus ik houd zelfde snelheid aan zat inmiddels achter hun bel de wouten landelijk nummer dus ik zeg a73 roermond tunnel bij linne meneer u kunt beter 112 bellen :r politie je beste vriend |:( dus op een gegeven moment zag ik ze niet meer sla afrit af richting thuis zat er weer een mercedes achter mij :( dus ik kijken of ie mij volgt en ja hoor :{

Ben maar een paar rondjes gereden en toen heb ik hem afgeschud (8> klote racers -O-

Edit heb er melding van gemaakt hoop dat ze eens een paar weken lang gaan flitsen daar voor dat idioot gedrag. Met 2 man volle poele rijden om 8 uur savonds te idioot voor woorden :(

[ Bericht 7% gewijzigd door ManianMan op 18-11-2018 20:50:22 ]
  zondag 18 november 2018 @ 20:40:40 #208
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183229646
Ik rijd op de A50, wil iemand inhalen, maar moet even inhouden voor een Volvo uiteraard die met 110 aan het inhalen is. Prima, we zijn er voorbij, Volvo naar rechts, CC terug op 130 en.... ik haal de Volvo niet in, deze versnelt en gaat ook 130 rijden. Hardstikke mooi, bij de volgende deelnemer op de rechterbaan moet de Volvo snelheid verlagen en achter mij invoegen. Nadat ik de auto in heb gehaald komt de Volvo plots volle polle voorbij :? Oke, doei.

Een tijd later wordt het 4 baans (2x rechtdoor, 2x rechtsaf) en rijdt er een busje op de 3e baan. Ik moet ook rechtdoor dus blijf ook wat op de derde baan, want helemaal links rijdt het op een of andere manier niet door. Op een gegeven moment ook links ingevoegd en we rijden een tijdje even hard als het busje, tot de voorste auto eindelijk naar rechts gaat. Daarna gaat het gas er op en na het inhalen van het busje zie ik.... de Volvo. Ik wilde even kijken wat voor opa dit soort rijgedrag vertoont maar het was natuurlijk een... vrouw :')
Lekker niks in de gaten van de wereld om je heen |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183231477
Ach gister had ik ook weer zo'n doos. Zonder te kijken naar links, verschillende auto's in de uitwijkmanouvre of de remmen, dan ge je erlangs omdat je echt niet achter zo'n brokkenpiloot wil blijven hangen en mevrouw is totaal niet bewust van wat ze net veroorzaakt heeft. Zelfs als je er dan langs gaat en je wijst ze er ven subtiel op dat ze moeten kijken door op je binnenspiegel te tikken als je ervoor invoegt , dat is gewoon te hoog gegrepen.
pi_183235105
In augustus reed ik op een 80 weg met een inhaalverbod..
Ergens op een industrieterrein, vervolgens komt er een peugeot 206 aangestormd, die enorm gaat kleven en seinen.

Ik had die dag al een mindere bui door een ruzie, dus werd zo geïrriteerd dat ik 2 keer zachtjes de rem heb ingedrukt.. Niet hard... gewoon een kleine waarschuwing.

Later toen de weg van 2x1 rijstrook naar 2x2 ging, kwamen ze naast mij rijden en liet de meest rechter persoon een pistool zien
Ben me toen dood geschrokken, waren denk marokkaanse gasten van 20 / 30

Het was ergens tussen Aubagne en Marseille in Frankrijk, maar dit heeft mij geleerd om klevers te negeren. en vooral niet om te gaan remmen om ze af te schrikken.
pi_183235778
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 00:56 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
In augustus reed ik op een 80 weg met een inhaalverbod..
Ergens op een industrieterrein, vervolgens komt er een peugeot 206 aangestormd, die enorm gaat kleven en seinen.

Ik had die dag al een mindere bui door een ruzie, dus werd zo geïrriteerd dat ik 2 keer zachtjes de rem heb ingedrukt.. Niet hard... gewoon een kleine waarschuwing.

Later toen de weg van 2x1 rijstrook naar 2x2 ging, kwamen ze naast mij rijden en liet de meest rechter persoon een pistool zien
Ben me toen dood geschrokken, waren denk marokkaanse gasten van 20 / 30

Het was ergens tussen Aubagne en Marseille in Frankrijk, maar dit heeft mij geleerd om klevers te negeren. en vooral niet om te gaan remmen om ze af te schrikken.
:o oke weer een lesje voor mij dus maar goed heb gezegd dat de politie daar eens moet gaan flitsen want ben er helemaal klaar mee iedere week wel weer zo'n idioot daar }:|
pi_183237107
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 00:56 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

Later toen de weg van 2x1 rijstrook naar 2x2 ging, kwamen ze naast mij rijden en liet de meest rechter persoon een pistool zien
Ben me toen dood geschrokken, waren denk marokkaanse gasten van 20 / 30
Oeps >:)

Snap nooit zo waarom mensen gaan kleven en seinen als iemand de max. snelheid rijdt op een enkele rijstrook. Ze kunnen beter iets meer afstand nemen, goed inschatten en inhalen. Het is wel enorm vervelend als je 15 km. op een N-weg met 100 rijdt en iemand rijdt dan de hele tijd 80.
Facts don't care about your feelings
pi_183242372
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 00:56 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Later toen de weg van 2x1 rijstrook naar 2x2 ging, kwamen ze naast mij rijden en liet de meest rechter persoon een pistool zien
Ben me toen dood geschrokken, waren denk marokkaanse gasten van 20 / 30
Haha snap ik, wtf man.

Sowieso snap ik dat hele rijgedrag niet. Dat je zelf als een malle te hard wil rijden is tot daar aan toe, maar anderen dwingen om de regels (grof) te overtreden? :{w
pi_183242748
Precies. Tijdswinst bereik je ook nauwelijks met dat gejaagde gedrag.
Gewoon goed inschatten wanneer je ergens moet zijn, en rekening houden met eventuele vertragingen..
Je loopt altijd kans op een bekeuring en dat zijn die paar minuten eerder thuis zijn gewoon niet waard! :P
  maandag 19 november 2018 @ 17:11:35 #215
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183246016
Mensen die uitrollen ook niet begrijpen :') Denken ze nou echt dat ze sneller op hun bestemming aankomen als ze keihard komen aanrijden en hard moeten remmen voor een stoplicht? Het is zuiniger en sneller om door te blijven rollen
Man of Steal.
pi_183246925
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:11 schreef SuperNeger het volgende:
Mensen die uitrollen ook niet begrijpen :') Denken ze nou echt dat ze sneller op hun bestemming aankomen als ze keihard komen aanrijden en hard moeten remmen voor een stoplicht? Het is zuiniger en sneller om door te blijven rollen
Uit laten rollen kan anders knap irritant zijn.
Stel die "roller" wil rechtdoor en jij wilt rechtsaf waar het verkeerslicht voor rechtsaf al op groen staat.
Maar omdat die "roller" veel te langzaam rijdt kun jij niet op tijd het voorsorteervak op en springt het verkeerslicht voor je neus op rood waardoor jij dus weer een cyclus moet wachten.
  maandag 19 november 2018 @ 17:58:22 #217
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183246977
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

Uit laten rollen kan anders knap irritant zijn.
Stel die "roller" wil rechtdoor en jij wilt rechtsaf waar het verkeerslicht voor rechtsaf al op groen staat.
Maar omdat die "roller" veel te langzaam rijdt kun jij niet op tijd het voorsorteervak op en springt het verkeerslicht voor je neus op rood waardoor jij dus weer een cyclus moet wachten.
ja het spreekt voor zich dat je in het verkeer niet andere mensen moet ophouden.
Man of Steal.
pi_183247154
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:58 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

ja het spreekt voor zich dat je in het verkeer niet andere mensen moet ophouden.
Dat is waar, alleen lang niet iedereen houdt zich daar aan.
pi_183247219
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:11 schreef SuperNeger het volgende:
Mensen die uitrollen ook niet begrijpen :') Denken ze nou echt dat ze sneller op hun bestemming aankomen als ze keihard komen aanrijden en hard moeten remmen voor een stoplicht? Het is zuiniger en sneller om door te blijven rollen
Dit ja. Net als die figuren op de snelweg die keihard op langzamer rijdend verkeer afrijden en dan op het laatste moment vol in de ankers moeten. :') Als je een beetje op tijd je gas loslaat en evt remt op de motor hoef je eigenlijk maar zelden je rem te gebruiken op de snelweg.
pi_183247256
Vandaag reed ik tijdens het ritsen op de snelweg op de rechter strook. Had al een paar auto's voorgelaten en reed ter hoogte van ht verdrijvingsvlak. Je zou denken dat niemand dan meer komt invoegen, want eigenlijk kan dat ook niet meer. Komt er een Fransman met hoge snelheid aangereden, over het verdrijvingsvlak en die gooit hem gewoon voor mijn auto neer. En vervolgens bleef ie bumperkleven op zijn voorganger. Man man man :N
pi_183249032
Prima dat hardlopers / voetgangers zich in deze donkere dagen zichtbaar maken door reflecterende vestjes en/of lampjes te dragen, maar volgens mij denken sommigen dat dat hen ook het recht geeft om dan maar op de weg te lopen in plaats van op het trottoir. :{
Flesje bier
pi_183255464
Was vorige week naar Athene voor werk en moest daardoor ook door Roemenië en Bulgarije. In die landen heb je niet zoveel snelwegen en zou je zeggen dat ze dus best goed zouden moeten zijn in inhalen op rijbanen met met 1 rijstrook in elke richting. Maar nee, elke keer weer gingen ze PAL achter me rijden en dan de hele tijd ver naar links om te zien of het kan. En dan nog kiezen ze geen goede momenten. Ze gaan gewoon rijden terwijl er een heuvel is en je dus nooit kan zien of er iemand aankomt. Of ze halen een paar auto's in met vooraan een vrachtwagen terwijl er een bocht naar rechts is en je dus onmogelijk kan zien of er een tegenligger is. Echt flinke risico's die paar keer erg close waren maar het ging steeds.

Viel me ook op dat ze daar en in Griekenland niet zo moeilijk doen met grootlicht, gewoon lekker aan laten staan ondanks de tegenliggers.
pi_183256965
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 23:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Was vorige week naar Athene voor werk en moest daardoor ook door Roemenië en Bulgarije. In die landen heb je niet zoveel snelwegen en zou je zeggen dat ze dus best goed zouden moeten zijn in inhalen op rijbanen met met 1 rijstrook in elke richting. Maar nee, elke keer weer gingen ze PAL achter me rijden en dan de hele tijd ver naar links om te zien of het kan. En dan nog kiezen ze geen goede momenten. Ze gaan gewoon rijden terwijl er een heuvel is en je dus nooit kan zien of er iemand aankomt. Of ze halen een paar auto's in met vooraan een vrachtwagen terwijl er een bocht naar rechts is en je dus onmogelijk kan zien of er een tegenligger is. Echt flinke risico's die paar keer erg close waren maar het ging steeds.

Viel me ook op dat ze daar en in Griekenland niet zo moeilijk doen met grootlicht, gewoon lekker aan laten staan ondanks de tegenliggers.
Nederlandse chauffeurs zijn de beste van de wereld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_183257016
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 00:56 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
In augustus reed ik op een 80 weg met een inhaalverbod..
Ergens op een industrieterrein, vervolgens komt er een peugeot 206 aangestormd, die enorm gaat kleven en seinen.

Ik had die dag al een mindere bui door een ruzie, dus werd zo geïrriteerd dat ik 2 keer zachtjes de rem heb ingedrukt.. Niet hard... gewoon een kleine waarschuwing.

Later toen de weg van 2x1 rijstrook naar 2x2 ging, kwamen ze naast mij rijden en liet de meest rechter persoon een pistool zien
Ben me toen dood geschrokken, waren denk marokkaanse gasten van 20 / 30

Het was ergens tussen Aubagne en Marseille in Frankrijk, maar dit heeft mij geleerd om klevers te negeren. en vooral niet om te gaan remmen om ze af te schrikken.
Die verdienen geen leven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_183257033
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 18:09 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Dit ja. Net als die figuren op de snelweg die keihard op langzamer rijdend verkeer afrijden en dan op het laatste moment vol in de ankers moeten. :') Als je een beetje op tijd je gas loslaat en evt remt op de motor hoef je eigenlijk maar zelden je rem te gebruiken op de snelweg.
Je moet soms van je cruise control af.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_183257506
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 23:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Was vorige week naar Athene voor werk en moest daardoor ook door Roemenië en Bulgarije. In die landen heb je niet zoveel snelwegen en zou je zeggen dat ze dus best goed zouden moeten zijn in inhalen op rijbanen met met 1 rijstrook in elke richting. Maar nee, elke keer weer gingen ze PAL achter me rijden en dan de hele tijd ver naar links om te zien of het kan. En dan nog kiezen ze geen goede momenten. Ze gaan gewoon rijden terwijl er een heuvel is en je dus nooit kan zien of er iemand aankomt. Of ze halen een paar auto's in met vooraan een vrachtwagen terwijl er een bocht naar rechts is en je dus onmogelijk kan zien of er een tegenligger is. Echt flinke risico's die paar keer erg close waren maar het ging steeds.

Viel me ook op dat ze daar en in Griekenland niet zo moeilijk doen met grootlicht, gewoon lekker aan laten staan ondanks de tegenliggers.
Herkenbaar, verder vind ik Grieken opzich wel relaxed rijden.
Al heb ik wel meerdere keren gehad dat iemand vol door rood reed.
Of mensen die nauwelijks verlichting voeren in het donker.

Denk dat de handhaving daar een stuk strenger kan. Nog steeds hangen ze ergens bovenaan de lijst met de meeste verkeersdoden van Europa.
pi_183259093
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 01:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je moet soms van je cruise control af.
Daar heb je ook een knopje voor.
pi_183260331
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 18:09 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Dit ja. Net als die figuren op de snelweg die keihard op langzamer rijdend verkeer afrijden en dan op het laatste moment vol in de ankers moeten. :') Als je een beetje op tijd je gas loslaat en evt remt op de motor hoef je eigenlijk maar zelden je rem te gebruiken op de snelweg.
Je hebt ook gewoon mensen die rechts rijden en remmen terwijl er voor hun niks gebeurt. Nog hilarischer...
Facts don't care about your feelings
pi_183260441
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je hebt ook gewoon mensen die rechts rijden en remmen terwijl er voor hun niks gebeurt. Nog hilarischer...
Die zag ik vanochtend! Meneer in een stationwagen die een stuk voor mij uit reed op een hele rustige rechterstrook. Die trapte iedere 5-10 seconden steeds vol de rem in, waarbij je z'n hele auto op zag veren, om vervolgens gewoon door te rijden en weer hetzelfde te doen. Uiteindelijk ben ik er maar langsgereden, want je wordt er zelf helemaal leip van. Toen ik opzij keek zat hij wel vrij zenuwachtig achter z'n stuur leek het.
pi_183260735
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 02:59 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Denk dat de handhaving daar een stuk strenger kan. Nog steeds hangen ze ergens bovenaan de lijst met de meeste verkeersdoden van Europa.
Yup, eerder dit jaar op vakantie in Griekenland. In gesprek met een vriendelijke Griek (ontzettend aardig volk) en ging o.a. ook over verkeer. Zijn reactie: "This is Greece, you can do anything, nobody cares" :+
pi_183262573
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 02:59 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Herkenbaar, verder vind ik Grieken opzich wel relaxed rijden.
Al heb ik wel meerdere keren gehad dat iemand vol door rood reed.
Of mensen die nauwelijks verlichting voeren in het donker.

Denk dat de handhaving daar een stuk strenger kan. Nog steeds hangen ze ergens bovenaan de lijst met de meeste verkeersdoden van Europa.
Griekenland had ik verder niet zoveel last, maar daar heb ik dan vooral op de snelweg gereden (vanaf de Bulgaarse grens naar Patras, via Athene). Viel me wel op dat veel mensen in het midden blijven (maar dat is ook in Italië bijvoorbeeld) en dat ze vaak half op de vluchtstrook blijven hangen :P Dat het op de binnenwegen zo is (wat ik ook tegen kwam) is wel logisch. Dat kom je in meer landen tegen. Dat je voorligger op de vluchtstrook gaat rijden zodat jij kan inhalen ondanks een tegenligger.
pi_183264487
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:14 schreef Piles het volgende:

[..]

Daar heb je ook een knopje voor.
Teveel moeite. Daarnaast te lang uitgesteld dus lichte rem nodig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_183265930
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 12:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Griekenland had ik verder niet zoveel last, maar daar heb ik dan vooral op de snelweg gereden (vanaf de Bulgaarse grens naar Patras, via Athene). Viel me wel op dat veel mensen in het midden blijven (maar dat is ook in Italië bijvoorbeeld) en dat ze vaak half op de vluchtstrook blijven hangen :P Dat het op de binnenwegen zo is (wat ik ook tegen kwam) is wel logisch. Dat kom je in meer landen tegen. Dat je voorligger op de vluchtstrook gaat rijden zodat jij kan inhalen ondanks een tegenligger.
Wel een super toffe rit zeg.
Ik ga in de zomer van 2019 via het Italiaanse Ancona met de ferry naar Patras, vanaf daar naar Athene, en vanuit de haven van Piraeus de boot op richting Creta.
Denk dat de overige Nederlanders op dat eiland raar opkijken als ze opeens een Nederlands kenteken daar zien rondrijden! :P
  dinsdag 20 november 2018 @ 16:24:50 #234
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183266021
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Teveel moeite. Daarnaast te lang uitgesteld dus lichte rem nodig.
ACC genot.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_183266213
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Teveel moeite. Daarnaast te lang uitgesteld dus lichte rem nodig.
:')

Want je voet naar de rem bewegen is makkelijker dan even een knopje bij je stuur -die je toch al vast hebt- indrukken?
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator dinsdag 20 november 2018 @ 16:37:53 #236
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_183266305
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:20 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Wel een super toffe rit zeg.
Ik ga in de zomer van 2019 via het Italiaanse Ancona met de ferry naar Patras, vanaf daar naar Athene, en vanuit de haven van Piraeus de boot op richting Creta.
Denk dat de overige Nederlanders op dat eiland raar opkijken als ze opeens een Nederlands kenteken daar zien rondrijden! :P
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waarom al die moeite? Je kan ook gewoon op Kreta vliegen en daar een auto huren?
  dinsdag 20 november 2018 @ 16:39:04 #237
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183266331
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waarom al die moeite? Je kan ook gewoon op Kreta vliegen en daar een auto huren?
Dit is gewoon een klassiek geval "waarom makkelijk doen als het moeilijk kan". Fraaie rit _O_.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 20 november 2018 @ 17:05:15 #238
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183266851
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waarom al die moeite? Je kan ook gewoon op Kreta vliegen en daar een auto huren?
The chase is better than the catch.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183267188
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:20 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Wel een super toffe rit zeg.
Ik ga in de zomer van 2019 via het Italiaanse Ancona met de ferry naar Patras, vanaf daar naar Athene, en vanuit de haven van Piraeus de boot op richting Creta.
Denk dat de overige Nederlanders op dat eiland raar opkijken als ze opeens een Nederlands kenteken daar zien rondrijden! :P
Ja was heel gaaf! Ik ben dus heen rijdend gegaan omdat we te laat zouden komen voor de boot. Maar het was wel gaaf om door het oostblok te rijden. Ik kon vanwege de belading niet door Servië (is geen EU land) dus moest via Roemenië en Bulgarije. De douane in Griekenland stond ook raar te kijken en ging praatje maken. Je zag ook geregeld mensen wel raar naar het nummerbord kijken ja :P Maar op de boot naar Bari zaten nog 3 andere NL chauffeurs, dus was niet eens de enige. Al rijden die allemaal vrachtwagen, ik was met een busje.
Via Ancona is ook wel leuk inderdaad, scheelt een hoop km's. En de kustroute tussen Ancona en Bari is niet zo spectaculair, dus prima om over te slaan. Alleen Parco Nazionale del Gargano is wel weer erg mooi.
Oh ja, tol is behoorlijk prijzig daar en je kunt niet overal met pasje betalen (bij de automatische dingen zag ik alleen voor contant geld in ieder geval), dus neem wel wat cash mee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waarom al die moeite? Je kan ook gewoon op Kreta vliegen en daar een auto huren?
De reis is soms ook al net zo leuk of leuker als de bestemming.
  dinsdag 20 november 2018 @ 18:09:54 #240
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183268180
Wat voor lading had je dan? Drugs? :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183268283
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:33 schreef Messina het volgende:

[..]

:')

Want je voet naar de rem bewegen is makkelijker dan even een knopje bij je stuur -die je toch al vast hebt- indrukken?
Tis ook informatie voor je achterligger
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_183268449
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 18:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis ook informatie voor je achterligger
Het is niets dan irritant als je voorganger ineens even de rem indrukt... :{
Je raekt an de dinge geweun.
pi_183268620
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 18:09 schreef daNpy het volgende:
Wat voor lading had je dan? Drugs? :+
Altijd! Anders verdien je geen hol :+
pi_183268870
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 17:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja was heel gaaf! Ik ben dus heen rijdend gegaan omdat we te laat zouden komen voor de boot. Maar het was wel gaaf om door het oostblok te rijden. Ik kon vanwege de belading niet door Servië (is geen EU land) dus moest via Roemenië en Bulgarije. De douane in Griekenland stond ook raar te kijken en ging praatje maken. Je zag ook geregeld mensen wel raar naar het nummerbord kijken ja :P Maar op de boot naar Bari zaten nog 3 andere NL chauffeurs, dus was niet eens de enige. Al rijden die allemaal vrachtwagen, ik was met een busje.
Via Ancona is ook wel leuk inderdaad, scheelt een hoop km's. En de kustroute tussen Ancona en Bari is niet zo spectaculair, dus prima om over te slaan. Alleen Parco Nazionale del Gargano is wel weer erg mooi.
Oh ja, tol is behoorlijk prijzig daar en je kunt niet overal met pasje betalen (bij de automatische dingen zag ik alleen voor contant geld in ieder geval), dus neem wel wat cash mee.

[..]

De reis is soms ook al net zo leuk of leuker als de bestemming.
Via Bari ben ik ook wel eens geweest, zoals je al mooi zei is de omgeving niet heel bijzonder, best wel plat, al vond ik Bari opzich wel een aardig stadje. :)

Wel interessant om te horen verder ,want wil ook eens graag een roadtrip maken naar Turkije, en dan enkele dagen in Boedapest, Sofia, en Istanbul verblijven met als eindbestemming de badplaats Kusadasi, lekker een weekje bijkomen aan het strand! :P

Is Bulgarije tegenwoordig helemaal veilig wat betreft corruptie e.d?
pi_183269999
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 18:22 schreef Messina het volgende:

[..]

Het is niets dan irritant als je voorganger ineens even de rem indrukt... :{
Je zit toch op de bumper van je voorligger. Je rijdt toch opeens langzamer. Best belangrijke info op de weg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_183271491
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je zit toch op de bumper van je voorligger. Je rijdt toch opeens langzamer. Best belangrijke info op de weg.
Als je aan het kleven bent is het wel een handig signaal ja
pi_183271714
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 18:42 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Via Bari ben ik ook wel eens geweest, zoals je al mooi zei is de omgeving niet heel bijzonder, best wel plat, al vond ik Bari opzich wel een aardig stadje. :)

Wel interessant om te horen verder ,want wil ook eens graag een roadtrip maken naar Turkije, en dan enkele dagen in Boedapest, Sofia, en Istanbul verblijven met als eindbestemming de badplaats Kusadasi, lekker een weekje bijkomen aan het strand! :P

Is Bulgarije tegenwoordig helemaal veilig wat betreft corruptie e.d?
Da's helemaal een flinke trip! Ik heb zelf persoonlijk niet zoveel met het oostblok hoor. Maar heb niks van corruptie gemerkt, maar als je aangehouden wordt zul je vast nog wel eens wat geld kunnen toeschuiven ;)
  dinsdag 20 november 2018 @ 21:14:05 #248
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_183272734
3 woorden:
Fietsers zonder licht
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  dinsdag 20 november 2018 @ 23:31:23 #249
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183275885
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:35 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Da's helemaal een flinke trip! Ik heb zelf persoonlijk niet zoveel met het oostblok hoor. Maar heb niks van corruptie gemerkt, maar als je aangehouden wordt zul je vast nog wel eens wat geld kunnen toeschuiven ;)
met als sidenote dat het nérgens handig is om een agent geld aan te bieden, want dan ben je meteen klaar.

Zorg dat er een tientje in je paspoort zit, want daar gaan ze naar vragen, en stop 20 euro in de asbak van de auto. 'dat is mijn benzinegeld, dat is alles wat ik bij me heb agent' O-)

Dus geen portemonnee in het zicht enzo, ID en rijbewijs los in je zak.

Zal waarschijnlijk niet zo'n vaart lopen, maar een beetje voorbereid zijn kan nooit kwaad.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_183300750
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

met als sidenote dat het nérgens handig is om een agent geld aan te bieden, want dan ben je meteen klaar.

Zorg dat er een tientje in je paspoort zit, want daar gaan ze naar vragen, en stop 20 euro in de asbak van de auto. 'dat is mijn benzinegeld, dat is alles wat ik bij me heb agent' O-)

Dus geen portemonnee in het zicht enzo, ID en rijbewijs los in je zak.

Zal waarschijnlijk niet zo'n vaart lopen, maar een beetje voorbereid zijn kan nooit kwaad.
Uiteraard! Ze vragen er zelf wel om. Maar ik heb in Roemenië en Bulgarije geen last gehad. Wel in Servië, maar dat was een jaar of 8 terug. Toen moest ik de douane wel wat zwart geld toeschuiven.
pi_183392647
Geen richting aangeven in druk verkeer op de snelweg kan ook op het lijstje. Vanochtend iemand die op een knooppunt drie keer van baan wisselde omdat ie niet wist waar hij heen moest zonder richting aan te geven. En dan wel elke keer z’n dikke wagen vlak voor een ander gooien.
pi_183409002
Een ongeduldige haalt me in op een smalle dijk (60km). Vervolgens bij iedere drempel vol in de ankers, terwijl ik er gewoon met 68 overheen wil. Einde van de dijk stond ik er weer achter bij het stoplicht.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 27 november 2018 @ 21:17:46 #253
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_183409521
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 20:50 schreef Fer het volgende:
Een ongeduldige haalt me in op een smalle dijk (60km). Vervolgens bij iedere drempel vol in de ankers, terwijl ik er gewoon met 68 overheen wil. Einde van de dijk stond ik er weer achter bij het stoplicht.
Bij het tweede drempel gewoon weer inhalen?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_183409585
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bij het tweede drempel gewoon weer inhalen?
Een versmalling met zo’n paddestoel drempel in het midden.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 27 november 2018 @ 21:26:43 #255
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_183409677
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:21 schreef Fer het volgende:
Een versmalling met zo’n paddestoel drempel in het midden.
He, vervelend.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_183409722
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 20:50 schreef Fer het volgende:
Een ongeduldige haalt me in op een smalle dijk (60km). Vervolgens bij iedere drempel vol in de ankers, terwijl ik er gewoon met 68 overheen wil. Einde van de dijk stond ik er weer achter bij het stoplicht.
ik kan altijd extra genieten van dit soort inefficiëntie bij druktemakers in het verkeer
pi_183436835
Oudjes die hem er zo voor gooien terwijl jij er met 80 aan komt rijden.Vervolgens met 50 km/uur doorblijven rijden.Wil je hem inhalen geeft die gas bij.😡
pi_183438578
Steeds groter wordende irritatie omdat het lijkt alsof steeds meer mensen het gaat doen: onnodig mistverlichting voor voeren. Zeker met het natte weer zorgt dit voor nare weerkaatsing in het asfalt.

Ik begrijp echt niet waarom je dat zou willen, als je niet happy bent met de lichtopbrengst van je halogeenlampjes koop dan gewoon een auto met xenon en LED verlichting.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  donderdag 29 november 2018 @ 16:16:00 #259
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_183441015
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:05 schreef Headlong het volgende:
Steeds groter wordende irritatie omdat het lijkt alsof steeds meer mensen het gaat doen: onnodig mistverlichting voor voeren. Zeker met het natte weer zorgt dit voor nare weerkaatsing in het asfalt.

Ik begrijp echt niet waarom je dat zou willen, als je niet happy bent met de lichtopbrengst van je halogeenlampjes koop dan gewoon een auto met xenon en LED verlichting.
Valt mij op dat het hier in de buurt vaker oudere auto's en met alle respect dertien in een dozijn modellen zijn die mistlampen voor voeren. Lijkt wel alsof ze denken dat het stoerder is als ze extra verlichting voeren. En het is erger geworden sinds veel modernere auto's extra led strips hebben gekregen als dagrijverlichting die ook in het donker branden.

Overigens snap ik mensen niet die grootlicht voeren op een snelweg. Sorry, maar dan heb je echt een probleem met je nachtzicht. Ik rij makkelijk op een duitse autobahn 200+km/h zonder grootlicht.
Horrible Cunt!
pi_183443897
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 14:05 schreef Headlong het volgende:
Steeds groter wordende irritatie omdat het lijkt alsof steeds meer mensen het gaat doen: onnodig mistverlichting voor voeren. Zeker met het natte weer zorgt dit voor nare weerkaatsing in het asfalt.

Ik begrijp echt niet waarom je dat zou willen, als je niet happy bent met de lichtopbrengst van je halogeenlampjes koop dan gewoon een auto met xenon en LED verlichting.
oh wauw, dat heb ik gelukkig nog niet gezien, behalve de occasional Belg die ik tegenkom in de regen. In België doen ze die mistlampen al aan als er een grijze wolk aan komt. :')
pi_183445380
Hebben jullie allemaal gevoelige oogjes ofzo. Enige wat mij echt stoort is een H7 lampje wat verkeerd om in de houder zit en dus omhoog straalt. Voor de rest valt het toch wel mee? Led/Xenon/mistlampen
.
pi_183445537
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:16 schreef tong_poh het volgende:

[..]
Overigens snap ik mensen niet die grootlicht voeren op een snelweg. Sorry, maar dan heb je echt een probleem met je nachtzicht. Ik rij makkelijk op een duitse autobahn 200+km/h zonder grootlicht.
Wow. Knap.
pi_183445594
1e 3 jaar kon ik ook 200 met dimlicht rijden. Tot ze bij de eerste APK het dimlicht hebben bijgesteld.
.
  donderdag 29 november 2018 @ 20:14:17 #264
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_183445767
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:56 schreef Fer het volgende:
Hebben jullie allemaal gevoelige oogjes ofzo. Enige wat mij echt stoort is een H7 lampje wat verkeerd om in de houder zit en dus omhoog straalt. Voor de rest valt het toch wel mee? Led/Xenon/mistlampen
Overdag boeien die mistlampen mij niet zo, maar deze mensen hebben ze ook meestal in het donker aan. Niet dat ze mij verblinden,maar er lijkt veelal alsof er een muur van licht op je afkomt, waardoor de zicht op de directe op de directe omgeving wegvalt. Zeker bij mij in de buurt, op smalle landwegen met steile wanden er naast, is het dan moeilijk om de rand, eventuele fietsers of mensen die met de hond wandelen te zien
Horrible Cunt!
  donderdag 29 november 2018 @ 20:21:18 #265
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_183445889
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 20:05 schreef Fer het volgende:
1e 3 jaar kon ik ook 200 met dimlicht rijden. Tot ze bij de eerste APK het dimlicht hebben bijgesteld.
Ha ha ja. Dat heb ik met mijn Honda civic gehad. Toen ik hem kocht, had ik geweldig licht. Na de eerste apk bij mijn vaste honda garage kreeg ik hem terug en toen zag ik bijna niks meer in het donker. Bij laten stellen bij een andere garage tot aan de apk waarden, en toen stonden ze hoger, en zag ik weer meer.

Maar welke garage de juistse waarden aanhielden weet ik niet.

Hoger ingesteld zag ik alles echt goed , maar flitsten af en toe mensen met grootlicht naar mij.

Lager ingesteld zag ik geen steek, maar nooit meer grootlichtflitsers .
Horrible Cunt!
pi_183446027
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 20:21 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ha ha ja. Dat heb ik met mijn Honda civic gehad. Toen ik hem kocht, had ik geweldig licht. Na de eerste apk bij mijn vaste honda garage kreeg ik hem terug en toen zag ik bijna niks meer in het donker. Bij laten stellen bij een andere garage tot aan de apk waarden, en toen stonden ze hoger, en zag ik weer meer.

Maar welke garage de juistse waarden aanhielden weet ik niet.

Hoger ingesteld zag ik alles echt goed , maar flitsten af en toe mensen met grootlicht naar mij.

Lager ingesteld zag ik geen steek, maar nooit meer grootlichtflitsers .
Er moet officieel iemand achter het stuur plaatsnemen voordat de verlichting wordt afgesteld, omdat een auto in de regel niet zonder bestuurder rijdt, maar ik betwijfel of dat ook altijd gebeurt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 29 november 2018 @ 20:34:22 #267
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_183446144
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 20:28 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Er moet officieel iemand achter het stuur plaatsnemen voordat de verlichting wordt afgesteld, omdat een auto in de regel niet zonder bestuurder rijdt, maar ik betwijfel of dat ook altijd gebeurt.
Ha ok. Dat wist ik niet. Dat zou het verschil kunnen zijn geweest.
Horrible Cunt!
pi_183449878
Voor de verandering een compliment: vanmorgen werd ik ingehaald door een ambulance. 80km weg, kanaal rechts, bomen links dus uitwijken was praktisch onmogelijk. Niemand die in de stress schoot, alles minderde rustig wat vaart, liet ruimte en kudos voor de tegemoetkomende vrachtwagen die rustig helemaal op de rem ging zodat de ambulance nog wat extra auto’s van ons rijtje kon inhalen _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183454130
Ikheb wel eens een ambulance achter me gehad terwijl ik geen kant op kon. Verhoogde randen langs de weg en in de middenberm. Dus netjes 80-85 blijven rijden totdat hij er wel voorbij kon. Maar ik zal je zeggen dat het niet rustig rijdt met zo'n gillende sirene en blauwe lichten achter je
Het is wat.......
  vrijdag 30 november 2018 @ 11:51:16 #270
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_183454637
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:18 schreef gooddaddy het volgende:
Dus netjes 80-85 blijven rijden totdat hij er wel voorbij kon.
Ik weet natuurlijk niet op wat voor weg je reed en of er flitspalen stonden, maar ik zou dus wel gas bijgeven om de ambulance er zo snel mogelijk langs te laten.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_183454672
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:51 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet op wat voor weg je reed en of er flitspalen stonden, maar ik zou dus wel gas bijgeven om de ambulance er zo snel mogelijk langs te laten.
Ja, dat is dus niet de bedoeling. Daarmee creëer je mogelijk juist een gevaarlijke situatie! Gewoon doorrijden en bij de eerste mogelijkheid ruimte maken (bushalte, zijstraat e.d.).
  vrijdag 30 november 2018 @ 11:58:45 #272
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_183454762
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:53 schreef Piles het volgende:
Ja, dat is dus niet de bedoeling. Daarmee creëer je mogelijk juist een gevaarlijke situatie!
Hangt volledig van de weg & situatie af. Even gas bijgeven hoeft echt niet gevaarlijk te zijn.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_183454859
Ik ken toevallig iemand die ambulance chaufeur is, en toen ik hem dit vertelde zei hij ook dat ikgeod gehandeld had. Door sneller te gaan rijden, beng ik alleen me zelf en eventueel anderen in gevaar.
Het is wat.......
pi_183454970
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:51 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet op wat voor weg je reed en of er flitspalen stonden, maar ik zou dus wel gas bijgeven om de ambulance er zo snel mogelijk langs te laten.
Check voor de gein eens ambuchannel op YouTube. Kanaal van een Nederlandse ambulancechauffeur die iedere week een filmpje van een rit post.
Die geeft dus ook altijd aan dat het niet de bedoeling is om harder te gaan rijden, door rood te rijden etc. Maar ruimte te maken wanneer het kan. Als het niet kan dan gewoon normaal door blijven rijden.

Op wegen waar hij simpelweg niet kan passeren houdt hij met opzet extra afstand om mensen niet op te jagen.
A mind with a heart of it's own
pi_183455280
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, dat is dus niet de bedoeling. Daarmee creëer je mogelijk juist een gevaarlijke situatie! Gewoon doorrijden en bij de eerste mogelijkheid ruimte maken (bushalte, zijstraat e.d.).
Die situatie heb ik anders ook meegemaakt. Resultaat van gas bij geven: duimpje omhoog van de bijrijder van de ambulance. Je weet niet wie er achterin ligt of waar ze naar op weg zijn, en elke seconde zou kunnen tellen, helemaal als de ambulance sirene en geluid voert, dan hebben ze haast. Reken maar dat die rechtervoet naar beneden gaat. En als een flitspaal staat, tja boeiend. Dan krijg ik een prent.
  vrijdag 30 november 2018 @ 12:50:01 #276
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_183455487
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:12 schreef DrMarten het volgende:
Die geeft dus ook altijd aan dat het niet de bedoeling is om harder te gaan rijden, door rood te rijden etc. Maar ruimte te maken wanneer het kan. Als het niet kan dan gewoon normaal door blijven rijden.

Op wegen waar hij simpelweg niet kan passeren houdt hij met opzet extra afstand om mensen niet op te jagen.
Zo reageert hij toevallig, echter heb ik genoeg ambulances voorbij zien komen die met opzet minder afstand neemt om duidelijk te maken aan zijn voorgangers dat hij er ècht langs moet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:36 schreef Donderkonijn het volgende:
Die situatie heb ik anders ook meegemaakt. Resultaat van gas bij geven: duimpje omhoog van de bijrijder van de ambulance. Je weet niet wie er achterin ligt of waar ze naar op weg zijn, en elke seconde zou kunnen tellen, helemaal als de ambulance sirene en geluid voert, dan hebben ze haast.
Dit inderdaad. ^O^

Al met al zijn we het eens met elkaar dat we geen gevaarlijke situatie willen creëren. Als gas bijgeven kan zonder enig gevaar, dan zou ik het zeker doen. Zoals Donderkonijn zegt, je weet niet wie er achterin ligt, elke seconde kan tellen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_183462777
Sta ik in een lange rij te wachten om rechtsaf te gaan. Stoplicht op rood en op dat moment is het zo druk dat ik nog voor het voorsorteervak stilsta. Dankzij een handige Harry die op het laatste moment bedacht dat hij zich vóór mij moest wringen kon ik niet uitrollen en stond ik stil op de uitrit van de snelweg.
Achter me staat een busje. En op het moment dat mijn rijtje begint te rijden hoor ik opeens motorgegrom en zie ik het busje een poging doen me rechts in te halen, over de uitrit van de snelweg heen. :|W
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.

Vervolgens moest hij 30 km achter me aanrijden. Het verkeer reed goed door, hij had ook geen inhaalmogelijkheid. En omdat hij toen geen stomme acties meer uithaalde heb ik het bedrijf wat op zijn voertuig geadverteerd stond toch maar geen mailtje gestuurd over het gedrag van een van hun monteurs/chauffeurs.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183462801
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:05 schreef gooddaddy het volgende:
Ik ken toevallig iemand die ambulance chaufeur is, en toen ik hem dit vertelde zei hij ook dat ikgeod gehandeld had. Door sneller te gaan rijden, beng ik alleen me zelf en eventueel anderen in gevaar.
Ligt aan de situatie maar je moet je nooit verplicht voelen.
Zolang je maar voorspelbaar rijgedrag blijft vertonen waar die chauffeur op kan anticiperen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183463926
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sta ik in een lange rij te wachten om rechtsaf te gaan. Stoplicht op rood en op dat moment is het zo druk dat ik nog voor het voorsorteervak stilsta. Dankzij een handige Harry die op het laatste moment bedacht dat hij zich vóór mij moest wringen kon ik niet uitrollen en stond ik stil op de uitrit van de snelweg.
Achter me staat een busje. En op het moment dat mijn rijtje begint te rijden hoor ik opeens motorgegrom en zie ik het busje een poging doen me rechts in te halen, over de uitrit van de snelweg heen. :|W
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.

Vervolgens moest hij 30 km achter me aanrijden. Het verkeer reed goed door, hij had ook geen inhaalmogelijkheid. En omdat hij toen geen stomme acties meer uithaalde heb ik het bedrijf wat op zijn voertuig geadverteerd stond toch maar geen mailtje gestuurd over het gedrag van een van hun monteurs/chauffeurs.
Ik snap het niet helemaal. Hoe kan hij je inhalen op de uitvoegstrook van de snelweg, want daar stond jij ook op toch?

Maar goed, waarschijnlijk maakte de beste man gewoon een inschattingsfoutje en corrigeerde hij zich daarna. Misschien dacht hij dat hij een andere rijstrook moest hebben die op dat moment vrij was. Beetje flauw om ‘m dan in de gaten te gaan houden en klaar te zitten om z’n baas te gaan mailen. Ik ben zooooo blij dat mijn baas geen reclame heeft geplaatst op mijn werkbus.
pi_183464901
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.
Had je je richtingaanwijzer wel aan dan? Zo komt het niet over iig.
sig verwijderd door FA
pi_183467129
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:12 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Check voor de gein eens ambuchannel op YouTube. Kanaal van een Nederlandse ambulancechauffeur die iedere week een filmpje van een rit post.
Die geeft dus ook altijd aan dat het niet de bedoeling is om harder te gaan rijden, door rood te rijden etc. Maar ruimte te maken wanneer het kan. Als het niet kan dan gewoon normaal door blijven rijden.

Op wegen waar hij simpelweg niet kan passeren houdt hij met opzet extra afstand om mensen niet op te jagen.
Je bedoelt het Ambuchannel 112 kanaal op YouTube. 100 video's ondertussen (en vergeet de ondertiteling niet aan te zetten voor extra informatie en tips).
pi_183468201
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sta ik in een lange rij te wachten om rechtsaf te gaan. Stoplicht op rood en op dat moment is het zo druk dat ik nog voor het voorsorteervak stilsta. Dankzij een handige Harry die op het laatste moment bedacht dat hij zich vóór mij moest wringen kon ik niet uitrollen en stond ik stil op de uitrit van de snelweg.
Achter me staat een busje. En op het moment dat mijn rijtje begint te rijden hoor ik opeens motorgegrom en zie ik het busje een poging doen me rechts in te halen, over de uitrit van de snelweg heen. :|W
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.

Vervolgens moest hij 30 km achter me aanrijden. Het verkeer reed goed door, hij had ook geen inhaalmogelijkheid. En omdat hij toen geen stomme acties meer uithaalde heb ik het bedrijf wat op zijn voertuig geadverteerd stond toch maar geen mailtje gestuurd over het gedrag van een van hun monteurs/chauffeurs.
Mooie mentaliteit
pi_183468491
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik snap het niet helemaal. Hoe kan hij je inhalen op de uitvoegstrook van de snelweg, want daar stond jij ook op toch?

Maar goed, waarschijnlijk maakte de beste man gewoon een inschattingsfoutje en corrigeerde hij zich daarna. Misschien dacht hij dat hij een andere rijstrook moest hebben die op dat moment vrij was. Beetje flauw om ‘m dan in de gaten te gaan houden en klaar te zitten om z’n baas te gaan mailen. Ik ben zooooo blij dat mijn baas geen reclame heeft geplaatst op mijn werkbus.
Weg waar ik op stond kruist de uitrit van de snelweg. Ik kwam van een andere uitrit en ging linksaf, om daarna rechts voor te sorteren.
Ik houd zulke kruisingen graag vrij maar dat lukte nu dus niet door invoeger voor me.
Maar busje achter me vond het blijkbaar nog genoeg ruimte om me dwars te zitten.

Richtingaanwijzer had ik aan.

Hij had de keuze uit twee stroken: beiden rechtdoor, en na die uitrit kwam er een derde strook bij voor rechtsaf. Maar het stond dus zo vol (door stoplicht verderop) dat het verkeer voor rechtsaf zich al ophoopt op de meest rechtse strook voor rechtdoor. Hij stond dus goed, maar meende zich schijnbaar zo belangrijk te voelen dat hij via een beschikbaar stuk asfalt (en daarna de wegkant wellicht? Om daarna tussen voorgesorteerde auto’s te wringen?) voor wilde kruipen.
Of maakte inderdaad een beoordelingsfout door mijn knipper te missen. Aangezien hij zich de rest van de route netjes gedroeg (en hij zat achter me he, ik houd mijn spiegels in de gaten dus dan is hij niet te missen) dat ik daar maar vanuit ben gegaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183468897
Misschien wilde hij niet op de kruising stilstaan
.
pi_183469387
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 23:05 schreef Fer het volgende:
Misschien wilde hij niet op de kruising stilstaan
Dat zal het zijn geweest ja :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183476705
Lief dagboek,

Regen en grauw
dus voer ik trouw
vanwege slecht zicht
op de A16 mijn dimlicht
Net als 9 op de 10
Belgen bovendien
Alleen tot mijn verdriet
een waggie van de popo niet
pi_183478992
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 14:29 schreef alpeko het volgende:
Lief dagboek,

Regen en grauw
dus voer ik trouw
vanwege slecht zicht
op de A16 mijn dimlicht
Net als 9 op de 10
Belgen bovendien
Alleen tot mijn verdriet
een waggie van de popo niet
Maar zij hebben vrijstelling van de meeste verkeerswetten
Daarom hoef je ook niet zo op hun te letten
Allemaal hebben ze een speciale opleiding gehad
Dus als superchauffeur zien ze meer dan zat
Als gewoon chauffeur kunnen we over hun gedrag echt flippen
Maar volgens eigen zeggen kunnen we niet aan hun tippen
Ze kunnen namelijk meer dan iedereen
Ik wil dat ook kunnen, dit is gemeen!
pi_183479490
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sta ik in een lange rij te wachten om rechtsaf te gaan. Stoplicht op rood en op dat moment is het zo druk dat ik nog voor het voorsorteervak stilsta. Dankzij een handige Harry die op het laatste moment bedacht dat hij zich vóór mij moest wringen kon ik niet uitrollen en stond ik stil op de uitrit van de snelweg.
Achter me staat een busje. En op het moment dat mijn rijtje begint te rijden hoor ik opeens motorgegrom en zie ik het busje een poging doen me rechts in te halen, over de uitrit van de snelweg heen. :|W
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.

Vervolgens moest hij 30 km achter me aanrijden. Het verkeer reed goed door, hij had ook geen inhaalmogelijkheid. En omdat hij toen geen stomme acties meer uithaalde heb ik het bedrijf wat op zijn voertuig geadverteerd stond toch maar geen mailtje gestuurd over het gedrag van een van hun monteurs/chauffeurs.
Wat nobel van je zeg.. :') De beste man maakt een foutje, corrigeert zich, maar moet zich toch nog zorgen maken dat jij hem zwart maakt bij zn baas.
pi_183480959
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 14:29 schreef alpeko het volgende:
Lief dagboek,

Regen en grauw
dus voer ik trouw
vanwege slecht zicht
op de A16 mijn dimlicht
Net als 9 op de 10
Belgen bovendien
Alleen tot mijn verdriet
een waggie van de popo niet
Die zullen toch wel DRL hebben? Dat is al vanaf 2011 verplicht.
.
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:26:03 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183481078
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 14:29 schreef alpeko het volgende:
Lief dagboek,

Regen en grauw
dus voer ik trouw
vanwege slecht zicht
op de A16 mijn dimlicht
Net als 9 op de 10
Belgen bovendien
Alleen tot mijn verdriet
een waggie van de popo niet
Ik vind m leuk!

En idd schijtirritant, die figuren die 2 ml benzine per liter willen besparen door hun verlichting niet aan te doen.
Wat mij betreft zouden ze sowieso ook overdag gebruikt moeten worden, maar met bepaalde autokleuren mag je er wel wat meer rekening mee houden dat je dolfijngrijze Audi 's morgens om 07.45 niet echt heel zichtbaar is als je geen verlichting voert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183481864
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:22 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar zij hebben vrijstelling van de meeste verkeerswetten
Daarom hoef je ook niet zo op hun te letten
Allemaal hebben ze een speciale opleiding gehad
Dus als superchauffeur zien ze meer dan zat
Als gewoon chauffeur kunnen we over hun gedrag echt flippen
Maar volgens eigen zeggen kunnen we niet aan hun tippen
Ze kunnen namelijk meer dan iedereen
Ik wil dat ook kunnen, dit is gemeen!
Ik denk dat ze bezig waren met een stealth missie
pi_183515079
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:02 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Ik heb ook een dashcam, maar ik schaar mezelf niet onder een 'onzeker typetje'. Ik heb het puur hangen voor de verzekering en eventueel als bewijsmateriaal voor de politie. Een ongeluk is zo gebeurd, en het is fijn als je dan een videootje hebt waar het op staat. Voor het geval iemand een lul verhaal gaat ophangen of niet mee wil werken met de verzekeringspapieren of wat er dan ook is.
Ik ook niet. Ik heb een dash cam puur ik omdat genoeg had van idiote aanvaringen met domme jaloerse bouwvakkers etc. Rijd maar eens een leuke cabrio sportauto. Wat een jaloerse mensen heb je in NL zeg.
pi_183515168
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:22 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar zij hebben vrijstelling van de meeste verkeerswetten
Daarom hoef je ook niet zo op hun te letten
Allemaal hebben ze een speciale opleiding gehad
Dus als superchauffeur zien ze meer dan zat
Als gewoon chauffeur kunnen we over hun gedrag echt flippen
Maar volgens eigen zeggen kunnen we niet aan hun tippen
Ze kunnen namelijk meer dan iedereen
Ik wil dat ook kunnen, dit is gemeen!
Oh, vandaar dat ze tegen een paal rijden als ze stoer willen wegtrekken.
( Dit is in mijn jeugd dus echt gebeurd, we stonden te hangen bij een oude lege Volvo garage, onze vaste hangplek, schijnbaar had de eigenaar van dat pand geklaagd oid)

Affijn nadat de heren ons hadden aangesproken over dat we onze zooi moesten opruimen, wilden ze ff stoer doen en vervolgens de bocht die erachter zit vol gas nemen. Om vervolgens hun wagen tegen een lantaarnpaal te parkeren. Leeuweriklaan te Zeist, waarde Alfa garage nu zit. De buurt is nog hetzelfde qua straten als iemand op google wil Kijken :P
pi_183515223
Schiphol en omgeving.

Net weer een verdwaalde huisvrouw in een Fiasco 500 die lekker 60 rijdt waar je 100 mag omdat ze niet weten waar ze heen moeten.
En dan ook nog eens continu van rijbaan wisselen waardoor iedereen er aan 2 kanten omheen gaat rijden want niemand rijdt daar 65.
pi_183517422
Godsamme, wil ik een keer harder rijden dan de gebruikelijke 98-101, gaat de rest juist 100 rijden om een beetje regen en water wat op het wegdek blijft staan.

Om dan later, als het niet meer regent, alsnog met 130 langs te vliegen. Watjes....
.
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 17:49:43 #296
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_183517699
Ok, het is vrij gebruikelijk dat men in dit topique klaagt over het weggedrag van den ander, maar ik draai het voor de verandering eens om:
Godsamme wat was ik een pannenkoek net onderweg naar huis :{

Het is nota bene een route die ik uit mijn hoofd ken, maar toch kreeg ik het voor elkaar twee keer flink te laat in te zien dat ik op de verkeerde rijstrook zat waardoor ik me ertussen moest wringen en de auto achter mij me waarschijnlijk (en terecht) een droeftoeter vond.
Tot slot zag ik op de laatste rotonde vlakbij huis ook nog bijna een fietser over het hoofd.
Weet niet wat er mis ging vanavond maar ik irriteer me dus even voor de verandering aan mijzelf :')
pi_183518428
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, het is vrij gebruikelijk dat men in dit topique klaagt over het weggedrag van den ander, maar ik draai het voor de verandering eens om:
Godsamme wat was ik een pannenkoek net onderweg naar huis :{

Het is nota bene een route die ik uit mijn hoofd ken, maar toch kreeg ik het voor elkaar twee keer flink te laat in te zien dat ik op de verkeerde rijstrook zat waardoor ik me ertussen moest wringen en de auto achter mij me waarschijnlijk (en terecht) een droeftoeter vond.
Tot slot zag ik op de laatste rotonde vlakbij huis ook nog bijna een fietser over het hoofd.
Weet niet wat er mis ging vanavond maar ik irriteer me dus even voor de verandering aan mijzelf :')
Haha, kut is dat he? Zo'n rit dat je alleen maar aan het kutten bent en je doodmoe wordt van jezelf. Afgelopen vrijdag had ik ook zo'n ochtend, alleen maar te sukkelen met m'n snelheid waardoor die niet constant was en ik dezelfde auto's meerdere keren tegenkwam. Toen maar gestopt voor een kop koffie en rustig verder getuft op constante snelheid. :')
pi_183521813
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:34 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Haha, kut is dat he? Zo'n rit dat je alleen maar aan het kutten bent en je doodmoe wordt van jezelf. Afgelopen vrijdag had ik ook zo'n ochtend, alleen maar te sukkelen met m'n snelheid waardoor die niet constant was en ik dezelfde auto's meerdere keren tegenkwam. Toen maar gestopt voor een kop koffie en rustig verder getuft op constante snelheid. :')
Cruisecontrol stuk?
.
pi_183522246
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 21:01 schreef Fer het volgende:

[..]

Cruisecontrol stuk?
Ontbreekt nog op mijn huidige wagentje. Nog twee maandjes en dan heb ik adaptive cruise control *O*
pi_183546657
Hmm, cruisecontrol is heerlijk, vooral om boetes te voorkomen. Maar adaptive cruisecontrol is toch echt voor mensen die zelf niet willen (kunnen?) rijden. Beetje de technology laten bepalen wanneer je moet remmen en optrekken.
BTW, veel succes in de spits met Adaptive cruiseontrol. Iedere keer dat er iemand voor je invoegt op de linkerbaan, vindt jouw auto dat ie moet remmen om afstand te creëren. Waardoor er weer een nieuw gat ontstaat voor de volgende die kan invoegen. Ofwel, jij, en iedereen die achter je zit op de linkerbaan, komt die vrachtwagen niet voorbij, maar die mensen op de rechterbaan wel
Het is wat.......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')