bronquote:Een bouwkraan is omgevallen tijdens sloopwerkzaamheden bij de oude ingang van het Erasmus MC. De machinist raakte hierbij gewond. De kraan was veel te zwaar en zakte deels door een ondergrondse fietsenstalling.
De kraanbestuurder is naar het ziekenhuis gebracht voor controle. ,,Hij is aanspreekbaar‘’, zegt een woordvoerder van de brandweer. ,,Hij zat in een cabine laag bij de grond.‘’ Zijn familie is ter plaatse gekomen.
De kraan was net was bezig met het afhijsen van een oude koelinstallatie van het Dijkzigtgebouw. ,,Voor ze begonnen, viel hij al om‘’, zegt een woordvoerder van het ziekenhuis. De kraan was veel te zwaar, denken bouwvakkers te plaatse. ,,Zo'n kraan weegt al gauw 110 ton. Er staat gewoon een bord maximaal 14 ton.‘’ Het hijsvoertuig stond op het dak van een oude fietsenstalling en is daar deels doorheen gezakt.
Patiënten en medewerkers hebben weinig gemerkt van de klap. Tijdens het ongeluk waren geen werklieden in het pand aanwezig.
De kraan is afkomstig van verhuurbedrijf Boekesteijn uit Maasland. Er zit nu een groot gat in de gevel van het oude ziekenhuis. De brandweer maakt nu met Bouw- en Woningtoezicht en de aannemer een plan van aanpak voor de berging.
De sloop van het oude Dijkzigtziekenhuis is onlangs van start gegaan. Het pand staat al sinds mei leeg. Voor de sloop is drie jaar uitgetrokken.
Dat heeft er niks mee te maken. Deze stond gewoon op een plek waar het absoluut niet mocht.quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:30 schreef warhamstr het volgende:
Als het zo doorgaat mag er strax nergens meer met een telekraan gewerkt worden.
Gevolgen worden door de steeds grotere kranen ook steeds groter.
Daar gaan nu wel weer een paar maanden van af zo te zien.quote:Voor de sloop is drie jaar uitgetrokken.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:30 schreef warhamstr het volgende:
Als het zo doorgaat mag er strax nergens meer met een telekraan gewerkt worden.
Gevolgen worden door de steeds grotere kranen ook steeds groter.
Hoezo is dat onzin??quote:
want je hebt ervaring met de voorbereidingen die men doet voordat ze een 500tons kraan neerzetten? Dat gaat echt niet uit de losse pols hoor. Naja, behalve daar in Rotterdam danquote:Op dinsdag 6 november 2018 12:37 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Hoezo is dat onzin??
Wat 'vroeger' met een zware opbouwkraan gedaan moest worden kan nu in een dagje met een opgevoerde telscoopkraan.
Nu mobiliseer je binnen een dag een 500 tonner en een ballastwagen.
Dat komt de voorbereiding ook niet echt ten goede.
Dat blijkt wel. Denk niet dat een voorbereider het een goed idee zou vinden om met 96t over een weg te rijden waar een bordje bij staat dat daar max14t op mag?quote:Op dinsdag 6 november 2018 12:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
want je hebt ervaring met de voorbereidingen die men doet voordat ze een 500tons kraan neerzetten? Dat gaat echt niet uit de losse pols hoor. Naja, behalve daar in Rotterdam dan
En een paar jaar geleden in alphen aan de rijn op wat pontons.quote:Op dinsdag 6 november 2018 12:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
want je hebt ervaring met de voorbereidingen die men doet voordat ze een 500tons kraan neerzetten? Dat gaat echt niet uit de losse pols hoor. Naja, behalve daar in Rotterdam dan
Ha ha wat een gepruts weer.quote:Op dinsdag 6 november 2018 13:05 schreef Leandra het volgende:
De hijskraan stond op het dak van een oude fietsenstalling? WTF?
Jah. En dan dit ook...quote:Op dinsdag 6 november 2018 13:05 schreef Leandra het volgende:
De hijskraan stond op het dak van een oude fietsenstalling? WTF?
quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:55 schreef Molo het volgende:
Moet er een nog grotere kraan komen om deze kraan weg te halen zeker?
quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:30 schreef warhamstr het volgende:
Als het zo doorgaat mag er strax nergens meer met een telekraan gewerkt worden.
Gevolgen worden door de steeds grotere kranen ook steeds groter.
quote:
Dit verzin je nietquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |