abonnement Unibet Coolblue
pi_182973003
Moordenaar Sybine Jansons op verlof
De moordenaar van de 13-jarige Sybine Jansons uit Maarn mag zijn cel uit voor verlof. Dat blijkt uit een brief die de nabestaanden van het meisje hebben ontvangen. Martin C. kreeg 18 jaar cel en tbs opgelegd.

Nabestaanden begrijpen niets van het verlof en zijn hier boos en angstig door. Het Openbaar Ministerie heeft de nabestaanden in een brief eind vorige week laten weten dat C. op verlof mag vanaf vandaag. ,,Dat deden we na een melding hierover van de Dienst Justitiële Inrichtingen”, stelt woordvoerster Mary Hallebeek.

C. zit niet alleen vast voor de moord op het meisje uit Maarn, maar ook voor het verkrachten van twee vrouwen in 1999. Zijn tbs werd vorig jaar februari nog verlengd met twee jaar, omdat het OM hier om gevraagd had en de rechtbank oordeelde dat verlenging nodig was.

In 2015 leek de kans op verlof nog erg klein, omdat de 55-jarige Martin C. geen verbetering toonde tijdens de in 2007 begonnen tbs. Tbs moet om de 2 jaar worden verlengd. Drie jaar geleden bleek nog dat de kliniek hem naar een zogenoemde longstay-kliniek wilde overplaatsen. Twee behandelingen om de kans op herhaling terug te dringen, waren mislukt. De kliniek gaf toentertijd de moed op dat er nog iets aan C. te verbeteren valt. In een longstay kliniek wordt niet meer geprobeerd tbs’ers terug te brengen naar de maatschappij.

https://www.ad.nl/utrecht(...)op-verlof~a439aa6ab/


Verlof
Tijdlijn

25 maart 1993

De serieverkrachter Martin C. wordt definitief veroordeeld tot 9 jaar cel.

November 1998

Martin C. komt vervroegd vrij

19 januari 1999

Sybine verdwijnt

20 januari 1999

Fiets van Sybine wordt gevonden bij een bospad

24 februari 1999

Sybine gevonden in een afwateringskanaal bij Breukelen

2 maart 1999

Sybine wordt begraven in Franeker

13 augustus 1999

Martin C. wordt aangehouden

23 juni 2000

Martin C. veroordeeld tot 20 jaar cel en tbs

23 april 2001

Justitie eist in hoger beroep opnieuw levenslang en tbs

9 mei 2001

Gerechtshof Amsterdam geeft Martin C. 18 jaar cel en tbs

25 maart 2003

Hoge raad verlaagt straf naar 17,5 jaar cel en tbs

Bizar nieuws dit, deze griezel heeft vele vrouwen bedreigd en verkracht, na de moord op Sybine nog twee vrouwen meegenomen en verkracht, zijn toenmalige vrouw de moord in de schoenen willen schuiven en nooit enig berouw getoond.

Dit exemplaar Lijkt op Michael P. maar heeft behoorlijk wat meer op zijn kerfstok. En nu laten ze hem op verlof, ik ben heel benieuwd naar de onderbouwing van zijn behandelaars en wie de verantwoordelijkheid gaat nemen bij het volgende misdrijf. Hoe is dit überhaupt mogelijk?
  dinsdag 6 november 2018 @ 09:34:33 #2
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_182973116
Ik moest ook meteen aan die Michael p denken. Deze zaak kende ik zelf niet, was destijds nog erg jong. Deze griezel mag wat mij betreft nog wat langer wegrotten, aangezien het een veelpleger is en hij eerder de mist in ging tijdens verlof.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_182973215
Wat een ellende heeft die gast veroorzaakt en wat kost het de maatschappij uiteindelijk en de mensen zijn nog bang als die kerel weer op straat loopt. Een oplossing van 1 euro zou hier waarschijnlijk een stuk beter geholpen hebben.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_182973274
Wachten tot dit mis gaat en dan is het allemaal weer zo erg, tot het volgende monster op verlof mag.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182973301
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:34 schreef Walterwhite64 het volgende:
Ik moest ook meteen aan die Michael p denken. Deze zaak kende ik zelf niet, was destijds nog erg jong. Deze griezel mag wat mij betreft nog wat langer wegrotten, aangezien het een veelpleger is en hij eerder de mist in ging tijdens verlof.
Afgelopen week heb ik toevallig het boek van Marcel Tiehuis weer gelezen over deze zaak. Hij was toen hoofd recherche. Ze hebben hem toen al vroeg in het vizier gekregen en gewerkt met lokvrouwen. Zelfs toen hij wist dat ze hem op de hielen zaten, ging meneer door.

Deze Martin is vanaf zijn jeugd al zedendelinquent, jaagt op vrouwen door zich voor te doen als fotograaf of klm-piloot. Heeft op zijn 21 ste zijn buurvrouw bruut verkracht omdat ze zich in zijn ogen verkeerd uitliet over militairen.

Vorig jaar zagen ze geen heil in een behandeling gericht op terugkeer naar de maatschappij. Er mochten zelfs geen vrouwelijke behandelaars alleen zijn met hem, deze keuze is echt gevaarlijk. De kans waar hij al jaren op zit te wachten.

Edit:
Meneer zat in Nijmegen, kon gebruik maken van een datingsite, heeft vriendinnen en wordt regelmatig voorzien van xtc. Dan vraag ik me dus direct af of hij nu een relatie heeft met zijn behandelaar. Wat voor volk werkt daar???

[ Bericht 12% gewijzigd door ootjekatootje op 06-11-2018 09:57:41 ]
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:01:12 #6
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182973440
Is dat standaard of zo dat nabestaanden daarover een brief krijgen?
Man of Steal.
pi_182973477
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:01 schreef SuperNeger het volgende:
Is dat standaard of zo dat nabestaanden daarover een brief krijgen?
Dat kunnen ze aangeven, of ze op de hoogte gehouden willen worden.

Deze man heeft zoveel op zijn kerfstok dat het OM levenslang geëist had. Toen dat 17,5 jaar en TBS werd, hebben Sybine's ouders aangegeven dat ze op de hoogte wilden blijven, indien hij dus verlof zou kunnen krijgen.
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:07:03 #8
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182973500
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat kunnen ze aangeven, of ze op de hoogte gehouden willen worden.

Deze man heeft zoveel op zijn kerfstok dat het OM levenslang geëist had. Toen dat 17,5 jaar en TBS werd, hebben Sybine's ouders aangegeven dat ze op de hoogte wilden blijven, indien hij dus verlof zou kunnen krijgen.
Gaat dat niet in tegen zijn privacy?
Man of Steal.
pi_182973558
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:07 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Gaat dat niet in tegen zijn privacy?
Nee, nabestaanden mogen weten wanneer de dader op vrije voeten komt.
pi_182973768
Iedereen verdient een 2e kans. Echter heeft dit heerschap die 2e kans al gehad en heeft die 2e kans iemand het leven gekost.
En nu krijgt ie een 3e kans? Alvast mijn medeleven aan de toekomstige nabestaanden :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_182974021
Voor een bewezen verkrachter en moordenaar die geen enkele kans op "herstel" lijkt te hebben, zou verlof onder deze omstandigheden toch niet mogelijk moeten zijn. Waarom een risico nemen met zo'n gevaarlijk iemand?
pi_182974105
Waar is het onderzoeksrapport over hoe hij nu is, 17 jaar later?
pi_182974261
Ik had hier een meer definitieve oplossing voor, dit heerschap mag nooit meer vrijkomen, wordt hij dat wel dan zijn diegenen ook verantwoordelijk voor zijn volgend slachtoffer... Ik zou dat niet willen!
pi_182974349
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Voor een bewezen verkrachter en moordenaar die geen enkele kans op "herstel" lijkt te hebben, zou verlof onder deze omstandigheden toch niet mogelijk moeten zijn. Waarom een risico nemen met zo'n gevaarlijk iemand?
Nou naar die redenering ben ik ook heel benieuwd, iemand daar moet de volle overtuiging hebben dat de kans op recidive binnen een jaar als sneeuw voor de zon verdwenen is.

Dat kan natuurlijk twee dingen betekenen:
1 ze maken een enorme fout
2 we hebben te maken met een enorme doorbraak op gebied van TBS behandelingen

Ik hoop dat de verantwoordelijke vandaag de ballen heeft zijn/haar beslissing tot het geven van verlof, gaat toelichten.
pi_182974440
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Waar is het onderzoeksrapport over hoe hij nu is, 17 jaar later?
zou er daadwerkelijk een rapport zijn? En zo ja,dan ligt dit in de Pompestichting in Nijmegen.

Toevallig hetzelfde behandelcentrum als die van de moordenaar van Mariska Peters...
https://www.omroepgelderl(...)-verkrachten-nichtje
pi_182974544
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

zou er daadwerkelijk een rapport zijn? En zo ja,dan ligt dit in de Pompestichting in Nijmegen.

Toevallig hetzelfde behandelcentrum als die van de moordenaar van Mariska Peters...
https://www.omroepgelderl(...)-verkrachten-nichtje
Oftewel, je hebt geen enkel benul of deze persoon op verlof kan. 17 jaar is een lange tijd. En als jij al kan verzinnen dat dit mogelijk een gevaar is, zullen ze daar ook er over nadenken. Echter hebben zij wel inzicht in z'n toestand.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2018 11:17:13 ]
pi_182974726
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Oftewel, je hebt geen enkel benul of deze persoon op verlof kan. 17 jaar is een lange tijd. En als jij al kan verzinnen dat dit mogelijk een gevaar is, zullen ze daar ook er over nadenken. Echter hebben zij wel inzicht in z'n toestand.
Moet je tegen de ouders van Mariska Peters zeggen...

Mevrouw Betty B, neemt een aardig risico. Zeker omdat deze griezel vorig jaar met een voet in de longstay stond. Rechters en behandelaars vonden het toen onverantwoord.

Daarnaast hoef ik geen oordeel te vellen over het lot van deze man, maar veel vertrouwen in de TBS kliniek heb ik zeker niet.
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:26:54 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182974733
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Oftewel, je hebt geen enkel benul of deze persoon op verlof kan. 17 jaar is een lange tijd. En als jij al kan verzinnen dat dit mogelijk een gevaar is, zullen ze daar ook er over nadenken. Echter hebben zij wel inzicht in z'n toestand.
Als ze zijn TBS 1½ jaar geleden nog verlengd hebben omdat de behandeling niet aanslaat dan verwacht ik eigenlijk niet dat hij ook maar op het pad van genezing is, laat staan genezen zou zijn.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1838059/
quote:
Anderhalf jaar geleden oordeelde de rechter nog dat hij ernstig gestoord is en dat zijn behandeling niet aanslaat. Zijn tbs werd daarom met twee jaar verlengd, omdat hij volgens onderzoekers nog niet klaar was voor een terugkeer in de maatschappij. Het risico op nieuw seksueel geweld werd zeer hoog ingeschat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182974818
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze zijn TBS 1½ jaar geleden nog verlengd hebben omdat de behandeling niet aanslaat dan verwacht ik eigenlijk niet dat hij ook maar op het pad van genezing is, laat staan genezen zou zijn.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1838059/

[..]

Blijkbaar is het inzicht veranderd.
pi_182974936
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:31 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Blijkbaar is het inzicht veranderd.
Godverdomme zeg :')

Sleutel weggooien en op water en brood zetten, stoere jongen dat het is.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:37:52 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182974941
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:31 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Blijkbaar is het inzicht veranderd.
Je mag je wel eens gaan afvragen hoe dat komt, en mocht meneer toch weer de fout in gaan dan degene met dat veranderde inzicht gewoon aansprakelijk stellen graag.
In 2017 durfden ze begeleid verlof zelfs niet aan:
quote:
Op verlof gaan is eveneens geen optie volgens de behandelaars van C. Dan is er grote kans dat de Nieuwegeiner de fout in gaat. Zelfs begeleid verlof zien de behandelaars niet zitten.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1576157/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182974949
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze zijn TBS 1½ jaar geleden nog verlengd hebben omdat de behandeling niet aanslaat dan verwacht ik eigenlijk niet dat hij ook maar op het pad van genezing is, laat staan genezen zou zijn.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1838059/

[..]

zelfs begeleid verlof zagen ze niet zitten
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1576157/

Maar misschien heeft de kliniek een helder licht aangenomen met een wonderbaarlijk nieuwe behandelmethode, we weten het niet, daar heeft Wolfje Amadeus natuurlijk wel een punt.
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:44:27 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182975077
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:27 schreef StateOfMind het volgende:
Iedereen verdient een 2e kans. Echter heeft dit heerschap die 2e kans al gehad en heeft die 2e kans iemand het leven gekost.
En nu krijgt ie een 3e kans? Alvast mijn medeleven aan de toekomstige nabestaanden :'(
Iedereen verdient een 3e kans O+
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182975103
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:31 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Blijkbaar is het inzicht veranderd.
Denk jij dat serieus?

Ik bedoel, jij hebt er geen problemen mee dat dit individu vandaag de poort uit mag lopen? Zo ja komt dat door je vertrouwen in de huidige behandelaars of maakt het je geen ene donder uit dat hij kansen krijgt om meer slachtoffers te maken?

Of zit je lekker te trollen?
pi_182975107
Ik snap de vraagtekens wel. Ik vind alleen dat je moet oppassen met mensen nog een keer te veroordelen, op basis van onvolledige informatie.
pi_182975116
https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:RBMNE:2017:833

Volgens mij is dit de verlenging van zijn TBS (datum veroodeling klopt). Hem ‘m zelf nog niet gelezen, ben aan het werk. Daarom graag citeren als er iets interessants in staat.
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:52:34 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182975272
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:46 schreef Physsic het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:RBMNE:2017:833

Volgens mij is dit de verlenging van zijn TBS (datum veroodeling klopt). Hem ‘m zelf nog niet gelezen, ben aan het werk. Daarom graag citeren als er iets interessants in staat.
Zo te lezen is dat idd de verlenging van zijn TBS :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182975511
Sommige mensen moet je levenslang opsluiten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_182976124
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ik snap de vraagtekens wel. Ik vind alleen dat je moet oppassen met mensen nog een keer te veroordelen, op basis van onvolledige informatie.
Prima, ik ben ook geen rechter.

Martin C,

In 1983 pleegde hij zijn eerste zedendelict voor zover bekend. Hij verkrachte zijn buurvrouw, gewapend met een mes en onherkenbaar door een bivakmuts.

In de periode daarna mishandelde hij zijn vriendinnen, vrouwen die hem verlieten werden bedreigd, mishandeld en gestalkt.

Vanaf 1991 verkrachtte hij vrouwen en hield ze in bedwang door ze bijna te wurgen met een touw of panty. Hij was de "serieverkrachter van Amsterdam" acht vrouwen hadden aangifte gedaan. Er zijn een aantal zaken uit 1990 die sterke overeenkomsten vertonen met die van de serieverkrachter.

Toen het hem te heet onder de voeten werd, veranderde hij zijn aanpak en ging voor de hoeren achter het centraal station. Deze waren niet zo happig op het doen van aangifte, op eentje na.

Omdat hij internationaal vrachtwagenchauffeur was, vermoedde de recherche dat hij ook slachtoffers heeft gemaakt in het buitenland.

In 1993 hadden ze hem eindelijk te pakken omdat hij een van de zaken bekende en in andere zaken hetzelfde DNA was aangetroffen. Hij kreeg drie jaar cel met TBS dwangverpleging. Maar dat onderzoek was verlopen en mocht niet gebruikt worden. Hij kreeg daarom negen jaar celstraf.

In de gevangenis kreeg hij een relatie en had seks, hieruit kwam een dochtertje. Zijn vriendin wist niet de ware reden voor zijn straf, eind 1998 kwam hij vrij en ging bij zijn vriendin wonen. Binnen drie maanden ging het gruwelijk fout.

Op 19 januari 1999 ontvoerde, verkrachte en vermoorde hij Sybine, 13 jaar.

Op 9 Augustus ontvoerde en verkrachte hij wederom een meisje van 16 jaar.

Op 2 september 1999 ontvoerde en verkrachte hij een jonge vrouw.

Uiteindelijk is hij gepakt op 19 september 1999.

Dit zijn de strafbare feiten, te vinden in het boek van Marcel Tiehuis en Cees Korting. We praten hier niet over een winkeldiefje.

Zelfs Michel Stocks, drievoudig kindermoordenaar heeft bij dit onderzoek meegeholpen. En weet je wat zijn mening is? Dat deze dader niet zal stoppen, altijd blijft jagen. Dat deze man vastgezet dient te worden, om herhaling te voorkomen. Maar ja de behandelaars zullen het zeker beter weten dan deze ervaringsdeskundige...

Edit:
Na zijn arrestatie heeft zijn vriendin een andere naam aangenomen, heeft hem uit de ouderlijke macht laten zetten maar werd door Martin bestookt met bedreigingen. Na een half jaar kreeg de recherche een anonieme brief dat er een mededader was... Jawel de vriendin van Martin, zij had Sybine vermoord. Na onderzoek bleek de brief afkomstig uit de Schevinger gevangenis en was het handschrift van Martin C.

[ Bericht 6% gewijzigd door ootjekatootje op 06-11-2018 12:58:21 ]
pi_182976245
https://www.telegraaf.nl/(...)enaar-onbegrijpelijk

Gelukkig wordt dit bizarre verlof opgepikt door de politiek en de media.
pi_182977085
https://www.crimesite.nl/(...)-op-begeleid-verlof/

Meneer zit tegenwoordig in de TBS Almere, mag naar buiten vanwege "gedragsverandering"

Bekend van:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)genstrijdig-a1600421
En van:
https://www.inspectie-jen(...)icht-op-risico’;s-verlof-tbs-er

[ Bericht 24% gewijzigd door ootjekatootje op 06-11-2018 13:47:49 ]
pi_182977380
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ik snap de vraagtekens wel. Ik vind alleen dat je moet oppassen met mensen nog een keer te veroordelen, op basis van onvolledige informatie.
Hoezo nog een keer veroordelen? Dit is nog gewoon allemaal onderdeel van zijn 1e veroordeling.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182977738
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 13:50 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoezo nog een keer veroordelen? Dit is nog gewoon allemaal onderdeel van zijn 1e veroordeling.
Dat heeft de rechter al gedaan. Is niet nog een publieke veroordeling bij nodig.
  dinsdag 6 november 2018 @ 14:12:57 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182977822
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 14:09 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dat heeft de rechter al gedaan. Is niet nog een publieke veroordeling bij nodig.
Wacht.. wat?

Jij vind dat mensen zich geen zorgen mogen maken over het loslaten van iemand die al een keertje is losgelaten en toen iemand heeft vermoord?

De rechter heeft geoordeeld dat deze man schuldig is... 2x . Het publiek heeft alle recht en morele ondersteuning om te beredeneren vanuit de aanname dat deze persoon niet zomaar terug in de samenleving moet komen.

Maar wacht.. jij denkt wel het recht te hebben mensen te vertellen dat ze niet mogen oordelen?

Mooi, man.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182977947
Je zorgen maken over het verlof van een recidivist waarvan deskundigen 1,5 jaar geleden nog vonden dat er geen enkel zicht was op verbetering (en dus op verlof) en aangaven dat de nieuw te starten behandeling jaren kan gaan duren, vind ik niet vallen in de categorie “publiek veroordelen”.

Het kan zijn dat de nieuwe behandeling opvallend goed is aangeslagen, maar aangezien 1,5 jaar geleden nog werd gezegd dat de man zich goed kan aanpassen (zonder dat er werkelijk iets in zijn gedrag verandert) durf ik dat nog wel te betwijfelen.

De toekomst zal het uitwijzen.
pi_182978366
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 14:17 schreef Physsic het volgende:
Je zorgen maken over het verlof van een recidivist waarvan deskundigen 1,5 jaar geleden nog vonden dat er geen enkel zicht was op verbetering (en dus op verlof) en aangaven dat de nieuw te starten behandeling jaren kan gaan duren, vind ik niet vallen in de categorie “publiek veroordelen”.

Het kan zijn dat de nieuwe behandeling opvallend goed is aangeslagen, maar aangezien 1,5 jaar geleden nog werd gezegd dat de man zich goed kan aanpassen (zonder dat er werkelijk iets in zijn gedrag verandert) durf ik dat nog wel te betwijfelen.

De toekomst zal het uitwijzen.
Dit exemplaar zat jarenlang in Nijmegen maar is overgeplaatst naar Almere.

Even googlen op die puinhoop daar en de zorgen worden alleen maar groter. Zelfs de patiëntenraad heeft brandbrieven gestuurd. Is al jaren een grote bende intern.

Toch blijkt er een helder licht te werken, wat een gezonde gedragsverandering heeft geconstateerd bij Martin. Tussen alle gewelds en drugsproblemen, moord en doodslag intern, de weggelopen TBSer die vorig jaar ff twee mensen vermoordde, enormo personeelsverloop en tekort, heeft iemand hem binnen een jaar kunnen veranderen, iets wat andere professionals nooit verwacht hadden...

Ik verwacht zoiets:
1 die behandelaars zijn net zo gek als hun patiënten
2 hij heeft een relatie met zijn behandelaar
3 zowel nummer 1 als 2
  dinsdag 6 november 2018 @ 14:38:52 #37
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_182978432
Iemand die meerdere vrouwen heeft verkracht en er 1 van heeft vermoord, kan je niet beter maken.

Dit is geen ongelukje of een opwelling maar gewoon iets wat in die persoon zit.

Op verlof gaan laten of in vrijheid gaan stellen, is gewoon wachten op het volgende slachtoffer.
pi_182978877
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2018 14:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wacht.. wat?

Jij vind dat mensen zich geen zorgen mogen maken over het loslaten van iemand die al een keertje is losgelaten en toen iemand heeft vermoord?

De rechter heeft geoordeeld dat deze man schuldig is... 2x . Het publiek heeft alle recht en morele ondersteuning om te beredeneren vanuit de aanname dat deze persoon niet zomaar terug in de samenleving moet komen.

Maar wacht.. jij denkt wel het recht te hebben mensen te vertellen dat ze niet mogen oordelen?

Mooi, man.
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat die kerel al veroordeeld is, en dat je dus niet nu al mag zeggen dat hij daar mee door gaat. Want die suggestie wordt gedaan als je zegt dat de sleutel weg gegooid moet worden.

De rechtsstaat is niet perfect, maar wel het beste wat er is.
pi_182979196
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 14:17 schreef Physsic het volgende:
Je zorgen maken over het verlof van een recidivist waarvan deskundigen 1,5 jaar geleden nog vonden dat er geen enkel zicht was op verbetering (en dus op verlof) en aangaven dat de nieuw te starten behandeling jaren kan gaan duren, vind ik niet vallen in de categorie “publiek veroordelen”.

Het kan zijn dat de nieuwe behandeling opvallend goed is aangeslagen, maar aangezien 1,5 jaar geleden nog werd gezegd dat de man zich goed kan aanpassen (zonder dat er werkelijk iets in zijn gedrag verandert) durf ik dat nog wel te betwijfelen.

De toekomst zal het uitwijzen.
Wie weet.
Dat de personen die deze vrijbrief schrijven voor deze crimineel dan ook mede verantwoordelijk gehouden mogen worden als hij weer iets doet. Als ze zo zeker van hun zaak zijn lijkt me dat geen probleem en als hij toch iemand de nek omdraait dan gaan ze mee de bak in.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  dinsdag 6 november 2018 @ 15:16:42 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182979250
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 14:38 schreef SugeLucky het volgende:
Iemand die meerdere vrouwen heeft verkracht en er 1 van heeft vermoord, kan je niet beter maken.

Dit is geen ongelukje of een opwelling maar gewoon iets wat in die persoon zit.

Op verlof gaan laten of in vrijheid gaan stellen, is gewoon wachten op het volgende slachtoffer.
Het grootste gevaar zit waarschijnlijk in het feit dat hij wel sociaal handig is, daarmee wint hij ook iedere keer het vertrouwen van de vrouwen die hij vervolgens verkracht.

Dit is geen vieze enge vent waarvoor je op voorhand al een blokje omloopt, dit is die aardige buurman, die heel goed weet hoe hij moet krijgen wat hij hebben wil.

Het zou mij niets verbazen als hem dat bij zijn huidige behandelaars ook prima lukt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 6 november 2018 @ 15:21:01 #41
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182979338
Wat voor verlof hebben we het over? Structureel? Begeleid of onbegeleid?

Hij zal er GVD tussen uit piepen en weer een vrouw verkrachten of erger. Het lijkt wel of ze bij Justitie niks leren. Ook niet van gevalletjes Michael Panhuis. Er zijn mensen die te ziek in hun kop zijn voor de samenleving en die moeten gewoon binnen blijven. Die softwareproblemen in een bovenkamer zijn niet zomaar eventjes opgelost.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_182980093
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 15:21 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat voor verlof hebben we het over? Structureel? Begeleid of onbegeleid?

Hij zal er GVD tussen uit piepen en weer een vrouw verkrachten of erger. Het lijkt wel of ze bij Justitie niks leren. Ook niet van gevalletjes Michael Panhuis. Er zijn mensen die te ziek in hun kop zijn voor de samenleving en die moeten gewoon binnen blijven. Die softwareproblemen in een bovenkamer zijn niet zomaar eventjes opgelost.
begeleid door beveiliger en behandelaar. Dus door twee personen.
pi_182980159
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 15:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het grootste gevaar zit waarschijnlijk in het feit dat hij wel sociaal handig is, daarmee wint hij ook iedere keer het vertrouwen van de vrouwen die hij vervolgens verkracht.

Dit is geen vieze enge vent waarvoor je op voorhand al een blokje omloopt, dit is die aardige buurman, die heel goed weet hoe hij moet krijgen wat hij hebben wil.

Het zou mij niets verbazen als hem dat bij zijn huidige behandelaars ook prima lukt.
Nee, totdat hij de bus start is het een vriendelijke man. Dat zeggen zij slachtoffers ook..

Ik vrees door het hoge personeelsverloop dat deze man inderdaad gebruik heeft kunnen maken van de situatie. Wie weet hoeveel wisselende behandelaars hij de afgelopen maanden al gehad heeft.

Ben ook erg benieuwd naar de reactie van zijn vorige behandelaars, of die achter deze keuze staan.
pi_182980407
Minister begrijpt verdriet nabestaanden Sybine Jansons om proefverlof moordenaar

Minister Sander Dekker (Rechtsbescherming) zegt zich voor te kunnen stellen dat proefverlof van tbs-patiënten zoals Martin C. ‘erg confronterend’ kan zijn voor nabestaanden. De nabestaanden van Sybine Jansons uit Maarn zijn angstig en verdrietig vanwege het aanstaande proefverlof voor de man (55) uit Nieuwegein die hun kind ombracht.

Het Ministerie van Justitie en Veiligheid benadrukt dat het aanstaande verlof voor de moordenaar van het meisje uitgebreid is getoetst. Hoewel minister en ministerie stellen niet in te kunnen gaan op individuele gevallen, is de moordzaak rond het 13-jarige meisje wel aanleiding om extra uitleg te geven over de beweegredenen.

Vorige week kregen de nabestaanden van Sybine een brief waarin zij zijn geconfronteerd met het aanstaande proefverlof voor Martin C. De man die de moord op hun dochter in 1999 uiteindelijk toegaf en werd veroordeeld tot 18 jaar cel en tbs. Vorig jaar kwam tijdens een rechtszaak over de verlenging van die tbs-maatregel nog naar voren dat zijn behandeling niet aanslaat.

Risico
Het ministerie legt uit dat aan verlof zoals dat van C. ‘uitgebreide adviezen’ vooraf gaan, die ook het risico van begeleide terugkeer in de maatschappij beoordelen. ,,Van de kliniek en het Adviescollege Verloftoetsing tbs-gestelden. Deze adviezen zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde risicotaxatie-instrumenten.” Het ministerie typeert verlof zoals dat van tbs-patiënten zoals C. als belangrijk onderdeel van de behandeling. ,,Dat gebeurt heel zorgvuldig en stapsgewijs.’’

Bij Martin C. (55) uit Nieuwegein heeft de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) een oordeel geveld en besloten dat proefverlof de volgende en juiste stap is in zijn behandeling na gevangenschap. DJI mag namens de minister een besluit nemen op alle adviezen en heeft besloten C. met proefverlof te laten gaan. ,,In principe worden deze adviezen van het Adviescollege gevolgd. Een negatief advies wordt altijd overgenomen.’’ Vorig jaar werden 1373 van dit soort adviezen over verlof gedaan in Nederland.

Een woordvoerster van het ministerie voegt toe dat deze zakelijke kant van de beslissing niets afdoet aan de emotionele kant van het besluit. Het ministerie stelt zich bewust te zijn dat dit voor verdriet kan zorgen, zoals het geval is bij de nabestaanden van Sybine Jansons.

https://www.ad.nl/utrecht(...)moordenaar~a7cc7701/

Die vent, die zich momenteel minister mag noemen, snapt er duidelijk geen ene reet van. Verdriet van de nabestaanden?

Deze klapjosti is zo rancuneus en wraakzuchtig als de pest. Naast de kindermoord en verkrachtingen heeft hij een mooi dossier van mishandelingen,bedreigingen en stalking.

Bijzonder dat deze minister alle vertrouwen heeft in een goede afloop. Zelfs drievoudig kindermoordenaar Michel Stocks dacht hier anders over.

Edit:
Wat lullen ze hier nu alleen over het verdriet van de nabestaanden van Sybine? Is onze minister even vergeten dat deze zeer gewelddadige serieverkrachter nog minimaal 11 getraumatiseerde slachtoffers heeft gemaakt? En zijn ex-vrouw het leven al jaren onmogelijk maakt?
  dinsdag 6 november 2018 @ 16:36:40 #45
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182980761
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 16:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Minister begrijpt verdriet nabestaanden Sybine Jansons om proefverlof moordenaar

Minister Sander Dekker (Rechtsbescherming) zegt zich voor te kunnen stellen dat proefverlof van tbs-patiënten zoals Martin C. ‘erg confronterend’ kan zijn voor nabestaanden. De nabestaanden van Sybine Jansons uit Maarn zijn angstig en verdrietig vanwege het aanstaande proefverlof voor de man (55) uit Nieuwegein die hun kind ombracht.

Het Ministerie van Justitie en Veiligheid benadrukt dat het aanstaande verlof voor de moordenaar van het meisje uitgebreid is getoetst. Hoewel minister en ministerie stellen niet in te kunnen gaan op individuele gevallen, is de moordzaak rond het 13-jarige meisje wel aanleiding om extra uitleg te geven over de beweegredenen.

Vorige week kregen de nabestaanden van Sybine een brief waarin zij zijn geconfronteerd met het aanstaande proefverlof voor Martin C. De man die de moord op hun dochter in 1999 uiteindelijk toegaf en werd veroordeeld tot 18 jaar cel en tbs. Vorig jaar kwam tijdens een rechtszaak over de verlenging van die tbs-maatregel nog naar voren dat zijn behandeling niet aanslaat.

Risico
Het ministerie legt uit dat aan verlof zoals dat van C. ‘uitgebreide adviezen’ vooraf gaan, die ook het risico van begeleide terugkeer in de maatschappij beoordelen. ,,Van de kliniek en het Adviescollege Verloftoetsing tbs-gestelden. Deze adviezen zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde risicotaxatie-instrumenten.” Het ministerie typeert verlof zoals dat van tbs-patiënten zoals C. als belangrijk onderdeel van de behandeling. ,,Dat gebeurt heel zorgvuldig en stapsgewijs.’’

Bij Martin C. (55) uit Nieuwegein heeft de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) een oordeel geveld en besloten dat proefverlof de volgende en juiste stap is in zijn behandeling na gevangenschap. DJI mag namens de minister een besluit nemen op alle adviezen en heeft besloten C. met proefverlof te laten gaan. ,,In principe worden deze adviezen van het Adviescollege gevolgd. Een negatief advies wordt altijd overgenomen.’’ Vorig jaar werden 1373 van dit soort adviezen over verlof gedaan in Nederland.

Een woordvoerster van het ministerie voegt toe dat deze zakelijke kant van de beslissing niets afdoet aan de emotionele kant van het besluit. Het ministerie stelt zich bewust te zijn dat dit voor verdriet kan zorgen, zoals het geval is bij de nabestaanden van Sybine Jansons.

https://www.ad.nl/utrecht(...)moordenaar~a7cc7701/

Die vent, die zich momenteel minister mag noemen, snapt er duidelijk geen ene reet van. Verdriet van de nabestaanden?

Deze klapjosti is zo rancuneus en wraakzuchtig als de pest. Naast de kindermoord en verkrachtingen heeft hij een mooi dossier van mishandelingen,bedreigingen en stalking.

Bijzonder dat deze minister alle vertrouwen heeft in een goede afloop. Zelfs drievoudig kindermoordenaar Michel Stocks dacht hier anders over.

Edit:
Wat lullen ze hier nu alleen over het verdriet van de nabestaanden van Sybine? Is onze minister even vergeten dat deze zeer gewelddadige serieverkrachter nog minimaal 11 getraumatiseerde slachtoffers heeft gemaakt? En zijn ex-vrouw het leven al jaren onmogelijk maakt?
Blijkbaar zit er een kant aan het verhaal die we niet horen..
pi_182982208
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 14:17 schreef Physsic het volgende:
Je zorgen maken over het verlof van een recidivist waarvan deskundigen 1,5 jaar geleden nog vonden dat er geen enkel zicht was op verbetering (en dus op verlof) en aangaven dat de nieuw te starten behandeling jaren kan gaan duren, vind ik niet vallen in de categorie “publiek veroordelen”.

Het kan zijn dat de nieuwe behandeling opvallend goed is aangeslagen, maar aangezien 1,5 jaar geleden nog werd gezegd dat de man zich goed kan aanpassen (zonder dat er werkelijk iets in zijn gedrag verandert) durf ik dat nog wel te betwijfelen.

De toekomst zal het uitwijzen.
Ik vraag me echt af wat voor behandeling dan voor dit soort mensen werkt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_182982247
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:50 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af wat voor behandeling dan voor dit soort mensen werkt.
Kennelijk is de laatste behandeling (genoemd in de uitspraak) een succes geweest. Misschien dat google iets meer kan vertellen over wat die behandeling inhoudt.
pi_182982389
Privacybeleid zeker blijkbaar alleen als we het over daders hebben...

Die rancuneuze stuk vreten weet blijkbaar al in welke hoek hij wraak kan gaan nemen. Triest feit dat slachtoffers niet echt woonachtig zijn in steden zoals Amsterdam of Rotterdam. Die engnek kan ze zo benaderenen als hij de kans krijgt...

https://www.telegraaf.nl/(...)n-c-doorn-in-het-oog
  dinsdag 6 november 2018 @ 18:05:32 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182982519
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Privacybeleid zeker blijkbaar alleen als we het over daders hebben...

Die rancuneuze stuk vreten weet blijkbaar al in welke hoek hij wraak kan gaan nemen. Triest feit dat slachtoffers niet echt woonachtig zijn in steden zoals Amsterdam of Rotterdam. Die engnek kan ze zo benaderenen als hij de kans krijgt...

https://www.telegraaf.nl/(...)n-c-doorn-in-het-oog
Echt bizar dat hij die informatie heeft.
Wat nou privacy?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182982587
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Echt bizar dat hij die informatie heeft.
Wat nou privacy?
Als hij tijdens zijn verlof niet in de buurt mag komen van zijn slachtoffers en de nabestaanden, dan moet hij natuurlijk wel weten om welke woonplaasten dat gaat.

Dan nog hadden ze die families natuurlijk eerst kunnen inlichten en/of om toestemming te vragen.

Edit: en is mogelijk ook nog niet nodig zolang er nog sprake is van begeleid verlof.
  dinsdag 6 november 2018 @ 18:20:04 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182982808
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als hij tijdens zijn verlof niet in de buurt mag komen van zijn slachtoffers en de nabestaanden, dan moet hij natuurlijk wel weten om welke woonplaasten dat gaat.

Dan nog hadden ze die families natuurlijk eerst kunnen inlichten en/of om toestemming te vragen.

Edit: en is mogelijk ook nog niet nodig zolang er nog sprake is van begeleid verlof.
Nou, als je als slachtoffer in Schubbekutteveen op de Veluwe met amper 3.000 inwoners woont dan lijkt me wel dat het heel bedreigend is als hij je woonplaats weet.

Ben je goddomme niet meer veilig in je eigen huis omdat het OM je gegevens zo even aan hem gegeven heeft.

Zolang er sprake is van begeleid verlof kan hij gewoon aangeven waar hij naartoe wil, en als dat nou bij puur toeval Schubbekutteveen op de Veluwe is kunnen ze alsnog aangeven dat het een no-go is, zonder te melden waarom.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182983104
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, als je als slachtoffer in Schubbekutteveen op de Veluwe met amper 3.000 inwoners woont dan lijkt me wel dat het heel bedreigend is als hij je woonplaats weet.

Ben je goddomme niet meer veilig in je eigen huis omdat het OM je gegevens zo even aan hem gegeven heeft.

Zolang er sprake is van begeleid verlof kan hij gewoon aangeven waar hij naartoe wil, en als dat nou bij puur toeval Schubbekutteveen op de Veluwe is kunnen ze alsnog aangeven dat het een no-go is, zonder te melden waarom.
Ja, de grootte van de woonplaats speelt uiteraard ook een grote rol.
pi_182983144
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, als je als slachtoffer in Schubbekutteveen op de Veluwe met amper 3.000 inwoners woont dan lijkt me wel dat het heel bedreigend is als hij je woonplaats weet.

Ben je goddomme niet meer veilig in je eigen huis omdat het OM je gegevens zo even aan hem gegeven heeft.

Zolang er sprake is van begeleid verlof kan hij gewoon aangeven waar hij naartoe wil, en als dat nou bij puur toeval Schubbekutteveen op de Veluwe is kunnen ze alsnog aangeven dat het een no-go is, zonder te melden waarom.
ze wonen in een soort van Schubbekutteveen...
  dinsdag 6 november 2018 @ 18:42:48 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182983290
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ze wonen in een soort van Schubbekutteveen...
Daar was ik al bang voor, dan gooit het OM de privacy van de slachtoffers 19 jaar later dus weer met het grootste gemak te grabbel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182983303
Dit soort figuren zou ik het liefst opgeknoopt zien.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182983341
Goed plan dit. Jeetje.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 6 november 2018 @ 18:53:42 #57
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_182983518
Wordt eigenlijk tijd om in te voeren dat wanneer je eenmaal wordt veroordeeld voot dit soort ernstige zeden en moord misdrijven, dat je bij een tweede veroordeling gewoon nooit meer vrij komt. Je hebt dan de kans gehad om je beteren.
pi_183019484
Gewoon vogelvrij verklaren, voor moordenaars is er geen plek in de samenleving
  donderdag 8 november 2018 @ 12:48:18 #59
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183019588
Wat fijn toch dat dit soort gasten iedere keer weer een herkansing krijgen. Deze keer lukt het hem vast wel om de sporen uit te wissen en uit handen van de politie te blijven, hij heeft tenslotte al flink wat ervaring op kunnen doen. O+
  donderdag 8 november 2018 @ 12:51:18 #60
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_183019637
Als hij de mensen doodmaakt die verantwoordelijk zijn voor zijn verlof is het een goede deal.
Bedankt Hans.
pi_183031904
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 14:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit exemplaar zat jarenlang in Nijmegen maar is overgeplaatst naar Almere.

Even googlen op die puinhoop daar en de zorgen worden alleen maar groter. Zelfs de patiëntenraad heeft brandbrieven gestuurd. Is al jaren een grote bende intern.

Toch blijkt er een helder licht te werken, wat een gezonde gedragsverandering heeft geconstateerd bij Martin. Tussen alle gewelds en drugsproblemen, moord en doodslag intern, de weggelopen TBSer die vorig jaar ff twee mensen vermoordde, enormo personeelsverloop en tekort, heeft iemand hem binnen een jaar kunnen veranderen, iets wat andere professionals nooit verwacht hadden...

Ik verwacht zoiets:
1 die behandelaars zijn net zo gek als hun patiënten
2 hij heeft een relatie met zijn behandelaar
3 zowel nummer 1 als 2
IPV punt 1:De behandelaren zijn nog gestoorder dan de patienten. De TBS is één grote puinzooi. Van enige behandeling is geen sprake meer. Alle therapieen zijn wegbezuinigd en het vaste personeel is vervangen door onervaren uitzendkrachten. De enige behandeling is dwangmedicatie, pillen en spuiten. Helaas voorkomt dat nauwelijks de agressie. Dit heb ik zelf vernomen van een voormalige medewerker van de VanMesdag TBS kliniek in Groningen, die nu in een academisch ziekenhuis werkt. De TBS creert alleen maar ergere monsters en zou niet om de twee jaar verlengd moeten worden maar om de twintig jaar ( of levenslang) verlengd moeten worden. Ook zou er geen verlof mogelijkheid meer moeten zijn in de TBS. De verkrachter-moordenaar Martin Coesijn van Sybine Jansons en de verkrachter-moordenaar Michael Panhuis van Anne Faber horen nooit meer verlof te krijgen.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183034128
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 22:01 schreef paulgo het volgende:

[..]

IPV punt 1:De behandelaren zijn nog gestoorder dan de patienten. De TBS is één grote puinzooi. Van enige behandeling is geen sprake meer. Alle therapieen zijn wegbezuinigd en het vaste personeel is vervangen door onervaren uitzendkrachten. De enige behandeling is dwangmedicatie, pillen en spuiten. Helaas voorkomt dat nauwelijks de agressie. Dit heb ik zelf vernomen van een voormalige medewerker van de VanMesdag TBS kliniek in Groningen, die nu in een academisch ziekenhuis werkt. De TBS creert alleen maar ergere monsters en zou niet om de twee jaar verlengd moeten worden maar om de twintig jaar ( of levenslang) verlengd moeten worden. Ook zou er geen verlof mogelijkheid meer moeten zijn in de TBS. De verkrachter-moordenaar Martin Coesijn van Sybine Jansons en de verkrachter-moordenaar Michael Panhuis van Anne Faber horen nooit meer verlof te krijgen.
in beide gevallen hebben zij door middel van goede advocaten mazen in de wet gevonden waardoor een enkele reis longstay verkomen kon worden. Met als gevolgen twee dode vrouwen...

Verder eens met je post, Martin gebruikt xtc in de TBS, moet allemaal maar kunnen.
pi_183034280
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

in beide gevallen hebben zij door middel van goede advocaten mazen in de wet gevonden waardoor een enkele reis longstay verkomen kon worden. Met als gevolgen twee dode vrouwen...

Verder eens met je post, Martin gebruikt xtc in de TBS, moet allemaal maar kunnen.
Het drugsgebruik in de TBS instellingen is verschrikkelijk uit de hand gelopen, doordat er veel minder toezicht op de groepen is. Er is een ontstellend personeelsgebrek en hoe langer hoe meer uitzendkrachten worden gebruikt om de gaten op te vullen. Behandeld wordt er nauwelijks meer. Het stigma van de TBS maakt dat niemand meer er voor kiest om in die sector te werken. Zonde dat een in wezen goede maatregel zo de nek om is gedraaid. Eigenlijk kunnen ze beter de hele TBS opheffen en alle gevaarlijke criminelen in principe levenslang geven. Alleen als ze aantoonbaar geen gevaar meer opleveren kunnen ze om gratie vragen. De tuigdorpen van Geert Wilders waren dus toch een goed idee.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_183034310
Jammer dat er niet gekozen wordt voor longstay.
pi_183034827
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:50 schreef Mariocash het volgende:
Jammer dat er niet gekozen wordt voor longstay.
gekozen is een verkeerd woord.

Ze weigeren vaak op advies een onderzoek in het Pieter Baan, een rechter kan alleen maar roeien met de riemen die hij heeft.

Vraag me altijd af of die advocaten ‘S nachts goed kunnen slapen.
pi_183034993
Ook deze casus is weer een schoolvoorbeeld van ons naïeve, veel te softe strafrecht. De afloop is dodelijk. Het ging al mis toen deze man in 1998 vervroegd vrij kwam.

En ook nu wordt een groot risico genomen. Relatief kort geleden werd bepaald dat de tbs van deze man moest worden verlengd: dat was nodig. Nu kan deze niet-uitbehandelde tbs-klant met verlof. Het zijn nooit de beleidsbepalers die daarvan de consequenties dragen of de gevolgen ondervinden. Als zo'n man weer aan het verkrachten slaat, is een willekeurig jong meisje het slachtoffer en voor het leven getekend. Dat is wat er zo walgelijk aan is.
pi_183035259
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 november 2018 00:47 schreef Elfletterig het volgende:
Ook deze casus is weer een schoolvoorbeeld van ons naïeve, veel te softe strafrecht. De afloop is dodelijk. Het ging al mis toen deze man in 1998 vervroegd vrij kwam.

En ook nu wordt een groot risico genomen. Relatief kort geleden werd bepaald dat de tbs van deze man moest worden verlengd: dat was nodig. Nu kan deze niet-uitbehandelde tbs-klant met verlof. Het zijn nooit de beleidsbepalers die daarvan de consequenties dragen of de gevolgen ondervinden. Als zo'n man weer aan het verkrachten slaat, is een willekeurig jong meisje het slachtoffer en voor het leven getekend. Dat is wat er zo walgelijk aan is.
en de reactie van de minister eergisteren, zoveel blind vertrouwen in de “behandelaars”, vrees dat hij de zaak inhoudelijk niet eens kent.

Hij begrijpt het verdriet van de nabestaanden, zeg hij. Maar het is veel meer dan dat, ik vind het onvoorstelbaar dat een minister zo kinderlijk reageerde. De vraag is niet of het fout gaat maar wanneer...
pi_183035306
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 01:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

en de reactie van de minister eergisteren, zoveel blind vertrouwen in de “behandelaars”, vrees dat hij de zaak inhoudelijk niet eens kent.

Hij begrijpt het verdriet van de nabestaanden, zeg hij. Maar het is veel meer dan dat, ik vind het onvoorstelbaar dat een minister zo kinderlijk reageerde. De vraag is niet of het fout gaat maar wanneer...
Van een minister kan niet worden verwacht dat hij alle individuele strafzaken kent. En zelfs als hij die wél kent, dan is het nog beter als hij zich inhoudelijk op de vlakte houdt.

Het punt is niet de minister die iets vindt. Het gaat hier om een mentaliteit die volledig is geworteld binnen gerechtelijke en overheidsinstanties. Rechters trekken zich sowieso geen bal aan van wat politici bepleiten of in beleid vastleggen. Het idealisme en de naïviteit die je terugziet in gerechtelijke vonnissen zie je bijvoorbeeld ook bij het geblunder van het UVW, dat gelovig uitkeringen gaf aan Polen die niet eens in Nederland zijn.
pi_183035350
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 00:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

gekozen is een verkeerd woord.

Ze weigeren vaak op advies een onderzoek in het Pieter Baan, een rechter kan alleen maar roeien met de riemen die hij heeft.

Vraag me altijd af of die advocaten ‘S nachts goed kunnen slapen.
Hij had toch tbs gehad? Gewoon elke x die tbs verlengen tot die beunhaas de pijp uit is.
pi_183035419
quote:
9s.gif Op donderdag 8 november 2018 12:48 schreef Nobu het volgende:
Wat fijn toch dat dit soort gasten iedere keer weer een herkansing krijgen. Deze keer lukt het hem vast wel om de sporen uit te wissen en uit handen van de politie te blijven, hij heeft tenslotte al flink wat ervaring op kunnen doen. O+
ja, hij was daar bij de twee verkrachtingen na de moord op Sybils al goed mee bezig.

Voor het zingen de kerk uit
Onder dwang de slachtoffers een vaginale douche laten nemen
Klaarkomen in een meegenomen doek

Hij is dus gepakt op een foutje, hij likte aan de tepel van zijn laatste slachtoffer en liet zo DNA achter. Kun je het je voorstellen? Ben je net verkracht in een busje met een touw om je nek, met de dood bedreigd. Gaan ze DNA van je tepel halen... Datzelfde DNA zat onder de nagels van een vermoord meisje, en is van een serieverkrachter :{
pi_183036573
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 01:26 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Hij had toch tbs gehad? Gewoon elke x die tbs verlengen tot die beunhaas de pijp uit is.
Martin had er voor Sybine al meer dan negen te pakken gehad. Had hij toen tbs gekregen...
pi_183036709
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 14:58 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat die kerel al veroordeeld is, en dat je dus niet nu al mag zeggen dat hij daar mee door gaat. Want die suggestie wordt gedaan als je zegt dat de sleutel weg gegooid moet worden.

De rechtsstaat is niet perfect, maar wel het beste wat er is.
DIT heeft absoluut NIETS met rechtsstaat te maken! Integendeel, JUIST dit soort meningen (jouw mening dus) en dit soort daden (het verlof) maken dat die rechtsstaat een aanfluiting is.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind jouw standpunt ronduit bizar te noemen......
pi_183036888
quote:
November 1998

Martin C. komt vervroegd vrij

19 januari 1999

Sybine verdwijnt
Die engerd heeft zich ook echt een whopping 2 maanden kunnen inhouden.
pi_183036925
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor, dan gooit het OM de privacy van de slachtoffers 19 jaar later dus weer met het grootste gemak te grabbel.
Ja maar, dat hoort toch zo in een rechtsstaat? /sarcasme

Punt is dat we hier weer eens vrolijk de daadwerkelijke stand van onze "rechtsstaat" zien. Door bezuiniging op bezuiniging die al minstens vanaf Balkenende onze samenleving is opgelegd (op allerlei gebieden trouwens) icm met een waterhoofd aan managers ipv werkvloer, is van die rechtsstaat uitsluitend nog een lege huls overgebleven.

Als je maar aso en/of gewelddadig genoeg bent, dan krijg je over het algemeen wel je zin. Er zijn altijd wel weer perverse deugmensen die vinden dat de crimineel "een nieuwe kans" moet krijgen, want anders is dat "inhumaan" en zo. Vergelding? Da's oeh jakkie bah! Dat moeten we echt niet willen met z'n allen. Bescherming van de samenleving? Ach, zo'n vaart loopt het natuurlijk nooit (maar tegelijkertijd wil men absoluut geen verantwoordelijkheid nemen hiervoor).

Het komt uiteindelijk imo hierop neer: als er nooit een echte finale straf bestaat (want de crimineel moet uiteindelijk altijd weer terugkeren in de samenleving), dan heeft de crimineel vrij spel, wat wordt gefaciliteerd door deugmensen die verblind zijn door idealisme en hun rotsvaste vertrouwen in de maakbaarheid van de samenleving en/of het individu.
pi_183036958
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 22:01 schreef paulgo het volgende:

[..]

IPV punt 1:De behandelaren zijn nog gestoorder dan de patienten. De TBS is één grote puinzooi. Van enige behandeling is geen sprake meer. Alle therapieen zijn wegbezuinigd en het vaste personeel is vervangen door onervaren uitzendkrachten. De enige behandeling is dwangmedicatie, pillen en spuiten. Helaas voorkomt dat nauwelijks de agressie. Dit heb ik zelf vernomen van een voormalige medewerker van de VanMesdag TBS kliniek in Groningen, die nu in een academisch ziekenhuis werkt. De TBS creert alleen maar ergere monsters en zou niet om de twee jaar verlengd moeten worden maar om de twintig jaar ( of levenslang) verlengd moeten worden. Ook zou er geen verlof mogelijkheid meer moeten zijn in de TBS. De verkrachter-moordenaar Martin Coesijn van Sybine Jansons en de verkrachter-moordenaar Michael Panhuis van Anne Faber horen nooit meer verlof te krijgen.
Maar dit wilden we toch? We hebben zelf elke keer weer voor Bakellende en Mark Rover gekozen of niet dan?
pi_183036979
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 november 2018 00:47 schreef Elfletterig het volgende:
Ook deze casus is weer een schoolvoorbeeld van ons naïeve, veel te softe strafrecht. De afloop is dodelijk. Het ging al mis toen deze man in 1998 vervroegd vrij kwam.

En ook nu wordt een groot risico genomen. Relatief kort geleden werd bepaald dat de tbs van deze man moest worden verlengd: dat was nodig. Nu kan deze niet-uitbehandelde tbs-klant met verlof. Het zijn nooit de beleidsbepalers die daarvan de consequenties dragen of de gevolgen ondervinden. Als zo'n man weer aan het verkrachten slaat, is een willekeurig jong meisje het slachtoffer en voor het leven getekend. Dat is wat er zo walgelijk aan is.
DIT!!! En dat is dan ook precies de reden waarom er imo geen sprake meer is van een rechtsstaat....
pi_183039148
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 08:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Martin had er voor Sybine al meer dan negen te pakken gehad. Had hij toen tbs gekregen...
Die man windt er geen doekjes om zeg. Wat een beest.
pi_183047835
Ik vind het ook bizar dat wij in een maatschappij leven met een rechtsstelsel, waarbij dit soort mensen gewoon weer losgelaten worden op de maatschappij.
pi_183053111
gewoon op de elektrische stoel ermee. of stenigen.
pi_183056602
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Oftewel, je hebt geen enkel benul of deze persoon op verlof kan. 17 jaar is een lange tijd. En als jij al kan verzinnen dat dit mogelijk een gevaar is, zullen ze daar ook er over nadenken. Echter hebben zij wel inzicht in z'n toestand.
Matige troll.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_183058366
Ik vraag me af in welke stad hij op verlof gaat, of er een begeleider meegaat en hoe hij eruitziet.
pi_183059039
Er moeten consequenties komen voor diegene die bepalen dat zo’n persoon een zoveelste kans krijgen. Dan denken ze wel 2x na en laten minder gauw zo’n beest weer los op de samenleving. Ook door meerdere mensen laten beoordelen zodat je voorkomt dat een ingepalmd sjw tutje akkoord geeft met alle gevolgen van dien.
pi_183059533
Lang leve de doodstraf! De fysieke doodstraf is nog humaner dan de sociale doodstraf. Hypocriet dat ze in ons land altijd zo tegen de echte doodstraf zijn( enige goede argument is daarbij dat er dan ook onschuldigen het risico lopen op de strop)
Met de fysieke doodstraf voorkom je 100% van de recidive van de dader. Met alleen de sociale doodstraf in ons land( uitsluiting als paria maar wel goed te begrijpen) kan je ervan uitgaan dat 100% van de daders weer een erger delict pleegt( 100% kans op herhaling) De TBS behandeling stelt niets meer voor, na jarenlang bezuinigen. Dus sluit deze gevaarlijke psychopaten levenslang op in een soort tuigdorpen met een hek erom heen. Dan heeft niemand meer last van ze. Geert Wilders wilde dit indertijd maar alle andere politici vonden dat inhumaan. Wat een schoften zijn zij eigenlijk. Het zal hun dochter maar zijn.

[ Bericht 51% gewijzigd door paulgo op 10-11-2018 12:22:12 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  dinsdag 26 februari 2019 @ 14:45:08 #84
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185254509
Tbs van moordenaar van Sybine Jansons maximaal verlengd

De tbs-behandeling van de moordenaar van Sybine Jansons uit Maarn wordt opnieuw met het maximum van twee jaar verlengd. Dat heeft de rechtbank in Utrecht vanmiddag besloten.

De rechters volgen daarmee de eis van het Openbaar Ministerie en het advies van de kliniek waar de 57-jarige Martin C. wordt behandeld. Volgens de rechtbank is het recidive-gevaar te groot. De maatschappij moet beschermd worden tegen de man, luidt het vonnis.

Het 13-jarige schoolmeisje Sybine verdween op 19 januari 1999 toen ze van het Revius College in Doorn naar huis fietste. Ruim een maand later werd haar lichaam gevonden in een kanaal bij Breukelen. Weer zes maanden later werd zedendelinquent Martin C. uit Nieuwegein opgepakt. Weefsel met zijn dna zat onder de nagels van het meisje.

VERLOF
Buschauffeur C. werd in 2001 in hoger beroep veroordeeld tot 18 jaar celstraf plus tbs met dwangverpleging voor de moord op Sybine en twee verkrachtingen die hij daarna pleegde. Zijn tbs-behandeling is sindsdien steeds verlengd met het maximum van twee jaar, vooral omdat de behandeling niet aansloeg.

Volgens de behandelaars in de Oostvaarderskliniek werkt Martin C. nu wel goed mee aan de therapie, maar zijn er nog jaren van behandeling nodig. Hij is wel een aantal keren op begeleid verlof geweest, maar dat is tot nu toe beperkt gebleven tot korte wandelingen in de directe omgeving van de kliniek. Het begeleid verlof zal de komende tijd geleidelijk worden uitgebreid.

Lees het hele artikel op: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1884770/
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 26 februari 2019 @ 14:50:24 #85
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_185254582
Nou, ben benieuwd welke vrouw zo rond augustus 2019 de eer krijgt de eerstvolgende te zijn die een gruweldood sterft door de handen van onze grote vrind Martin. Niet meer aan tepeltjes likken en hij pakt er zo nog dertig voor 'ie hem niet meer omhoog krijgt.
pi_185256118
Dus nádat hij dat meisje had vermoord, verkrachtte hij nog twee andere vrouwen? Jeetje, maar als ik het zo lees (behandelingen slaan steeds niet aan), lijkt het er eerder op dat die man nooit meer echt vrij komt. Gelukkig.
pi_185256336
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 14:45 schreef Domnivoor het volgende:
Tbs van moordenaar van Sybine Jansons maximaal verlengd

De tbs-behandeling van de moordenaar van Sybine Jansons uit Maarn wordt opnieuw met het maximum van twee jaar verlengd. Dat heeft de rechtbank in Utrecht vanmiddag besloten.

De rechters volgen daarmee de eis van het Openbaar Ministerie en het advies van de kliniek waar de 57-jarige Martin C. wordt behandeld. Volgens de rechtbank is het recidive-gevaar te groot. De maatschappij moet beschermd worden tegen de man, luidt het vonnis.

Het 13-jarige schoolmeisje Sybine verdween op 19 januari 1999 toen ze van het Revius College in Doorn naar huis fietste. Ruim een maand later werd haar lichaam gevonden in een kanaal bij Breukelen. Weer zes maanden later werd zedendelinquent Martin C. uit Nieuwegein opgepakt. Weefsel met zijn dna zat onder de nagels van het meisje.

VERLOF
Buschauffeur C. werd in 2001 in hoger beroep veroordeeld tot 18 jaar celstraf plus tbs met dwangverpleging voor de moord op Sybine en twee verkrachtingen die hij daarna pleegde. Zijn tbs-behandeling is sindsdien steeds verlengd met het maximum van twee jaar, vooral omdat de behandeling niet aansloeg.

Volgens de behandelaars in de Oostvaarderskliniek werkt Martin C. nu wel goed mee aan de therapie, maar zijn er nog jaren van behandeling nodig. Hij is wel een aantal keren op begeleid verlof geweest, maar dat is tot nu toe beperkt gebleven tot korte wandelingen in de directe omgeving van de kliniek. Het begeleid verlof zal de komende tijd geleidelijk worden uitgebreid.

Lees het hele artikel op: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1884770/
Goed nieuws.
pi_185258103
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:10 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Dus nádat hij dat meisje had vermoord, verkrachtte hij nog twee andere vrouwen? Jeetje, maar als ik het zo lees (behandelingen slaan steeds niet aan), lijkt het er eerder op dat die man nooit meer echt vrij komt. Gelukkig.
Nou ja, zij verlof is al begonnen en zal volgens het nieuwsbericht verder worden uitgebreid. Daar ben ik dus nog niet zo zeker van.. Tenzij hij natuurlijk tijdens het onbegeleid verlof wederom in de fout gaat.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:00:37 #89
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_185258163
Soms vind ik bij dit soort straffen dat ze de rechter buiten spel moeten zetten gezien ik het vaak erg eens ben met de OvJ en erg oneens met de rechter.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:54:38 #90
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_198070448
'Tbs-behandeling moordenaar van Sybine Jansons moet verlengd worden'

De tbs-behandeling van Martin C., moordenaar van Sybine Jansons uit Maarn, moet twee jaar verlengd worden. Dat vinden zijn behandelaars. C. zou niet verder komen in het behandeltraject.

"Hij werkt wel mee, maar toont geen inzicht", laat een woordvoerder van het Openbaar Ministerie weten. C. zou daarom naar een longstay-afdeling moeten.

[...]

Wandelingen

De laatste keer dat zijn behandeling werd verlengd was begin 2019. Volgens zijn behandelaars werkte C. toen wel goed mee aan de therapie, maar waren er nog jaren van behandeling nodig. In de tussentijd is hij wel een paar keer op begeleid verlof geweest, maar dat beperkte zich tot korte wandelingen in de directe omgevingen van de kliniek in Almere.

Bij C. werd eerder een ernstige persoonlijkheidsstoornis geconstateerd, gecombineerd met seksuele agressie. In 1993 werd hij al eens veroordeeld voor een reeks brute verkrachtingen. C. is al die tijden blijven zwijgen over wat hij Sybine heeft aangedaan.

https://www.rtvutrecht.nl(...)verlengd-worden.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:03:11 #91
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_198070590
Dit soort ongedierte is toch perfect om verschillende corona vaccins op uit te proberen
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:04:00 #92
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_198070597
Hoe de vrouwenjager werd gevangen

Martin C. was geen seriemoordenaar, hoewel de moord op de 13-jarige Sybine Jansons – en zijn zwijgen erover – op zichzelf al gruwelijk genoeg was. Maar hij had er één kunnen worden. Het beklemmende van het verhaal van Martin C. zit hem in de kille details van zijn psyche. Voor én na de moord op Sybine Jansons, in januari 1999, ging hij op vrouwenjacht om te verkrachten. Oud-Telegraafjournalist Cees Koring noemde zijn boek over Martin C. De Vrouwenjager.

Het boek kwam in 2011 uit. Lees de hele recensie op
https://www.crimesite.nl/de-vrouwenjager/
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:08:05 #93
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198070651
Als ze al 4 jaar roepen dat hij naar de longstay moet, zullen ze ook niet bepaald objectief met hem aan de slag gaan lijkt me. Ik begrijp de roep wel dat je zulke mensen niet meer vrij in de samenleving wil hebben, maar daar is het wel voor bedoeld.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198070986
Fijn dat de heer Cousijn na een behandelingstraject weer deel mag nemen aan de maatschappij. Ook heel fijn te vernemen dat het systeem werkt.
pi_198071064
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:31 schreef Nober het volgende:
Fijn dat de heer Cousijn na een behandelingstraject weer deel mag nemen aan de maatschappij. Ook heel fijn te vernemen dat het systeem werkt.
Waar heb je het over?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198072363
dus hij werkte mee aan de behandeling, maar toonde, althans 2 jaar geleden, nog geen inzicht.
maar wat als hij na al die jaren behandeling het nu voor mekaar krijgt om het gewenste inzicht te tonen?
dan is hij niet langer een gevaar voor de samenleving?
ik vraag me af waar dat inzicht dan uit zou moeten bestaan..
kan eigenlijk alleen maar zijn dat hij nu zelf inziet dat hij beter opgesloten kan blijven, toch?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_198072851
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:14 schreef eigendeegcookie het volgende:
dus hij werkte mee aan de behandeling, maar toonde, althans 2 jaar geleden, nog geen inzicht.
maar wat als hij na al die jaren behandeling het nu voor mekaar krijgt om het gewenste inzicht te tonen?
dan is hij niet langer een gevaar voor de samenleving?
Ik denk dat dat te kort door de bocht is. Waarschijnlijk is inzicht tonen een voorwaarde om hem goed te kunnen behandelen, maar dat wil nog niet zeggen dat die behandeling ook succesvol zal zijn.

Het is fijn dat hij wil meewerken aan een behandeling, maar als hij zelf niet snapt, of niet erkent welke problematiek er bij hem speelt, dan zal een behandeling weinig zin hebben. Het lijkt me namelijk erg lastig om met iemand te werken aan zijn problemen, als hij niet inziet dat hij problemen heeft.
pi_198073354
quote:
15s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:03 schreef Enchanter het volgende:
Dit soort ongedierte is toch perfect om verschillende corona vaccins op uit te proberen
De medische sector doet volgens mij toch al decennia experimenteren op iedereen die niet rijk is geboren?
pi_198073442
Wat een enge kick is dit zeg. :')
Hopelijk krijgen ze hem naar de long-stay. :r

Wtf proberen ze dit al jaren te behandelen terwijl iedereen van mening is dat het geen zin heeft.
pi_198073465
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:46 schreef Sodemieters het volgende:

Het is fijn dat hij wil meewerken aan een behandeling, maar als hij zelf niet snapt, of niet erkent welke problematiek er bij hem speelt, dan zal een behandeling weinig zin hebben. Het lijkt me namelijk erg lastig om met iemand te werken aan zijn problemen, als hij niet inziet dat hij problemen heeft.
het lijkt me nog lastiger om met iemand te werken die inziet dat zijn problemen bestaan uit het onvermogen om de juiste dingen te zeggen bij een beoordeling.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_198077887
Je moet tegenwoordig voorzichtig zijn met je mening geven over criminelen, die schijnen beter beschermd te worden door de overheid/justitiële systeem dan de slachtoffers.
Dit monster mag naar mijn mening nooit vrij rondlopen, hij mag direct de doodstraf krijgen.
Maar nogmaals dat is mijn mening, diegenen die hem verlof geven zijn mede daders als er een volgend slachtoffer(s) valt, zij moeten dan ook samen terecht staan.
pi_198077961
Bizar dat dat al zo lang geleden is. Nog bizarder dat deze gek weer op verlof mag.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198077968
Ooo oud bericht...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:55:10 #104
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_198078100
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:22 schreef Azula het volgende:
Wat een enge kick is dit zeg. :')
Hopelijk krijgen ze hem naar de long-stay. :r

Wtf proberen ze dit al jaren te behandelen terwijl iedereen van mening is dat het geen zin heeft.
En over twee jaar kicken we het topic opnieuw.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_198082841
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:55 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

En over twee jaar kicken we het topic opnieuw.
Brrrr.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')