abonnement Unibet Coolblue
pi_182970808
Ik heb hier al een tijd niet meer gepost, onderhand zit ik op school en zoals ik in vorige topics aangaf gebeurt precies waar ik al bang voor was.

Opleiding zit onder mijn niveau. Nou is dat opzich niet zo'n probleem maar ik merk wel dat ik steeds vervelender begin te worden. Ben er al een paar keer uitgestuurd nu en 1x naar huis gestuurd, wat eigenlijk nergens voor nodig is. Ik probeer wel altijd aardig te zijn voor mensen maar de laatste tijd loopt het weer helemaal uit de hand.

Niet dat ik er trots op ben maar ik loop weer aardig te zieken. Puur uit verveling, ben vaak eerder klaar terwijl er nog les is en aangezien ik dan alles al snap ga ik kloten. Het begint dan vaak met kleine grapjes zoals boeken dichtslaan en stukjes gum gooien ( :') ) maar daarna slaat het vaak over op echt mentaal zieken. Beledigende dingen zeggen, constant, mensen die hulp vragen niet helpen omdat ze boos kijken en dan nog bozer maken. Met enig doel die mensen echt boos maken.

Nou wil ik eerlijk gezeg wil ik best wel van het gedrag af. Het is gewoon enorm hinderlijk, anderzijds haal ik er ook een soort voldoending uit om mensen helemaal af te branden. Het begint een beetje ziek gedrag te worden en aangezien ik nog 3 jaar met deze mensen zit wil ik ze niet tot waanzin drijven of tot erger. Om het maar even op te sommen: Hoe ga je het best om met die energie? Ik wil gewoon leuk en aardig met iedereen zijn maar ik voel altijd de nodigheid om boven mensen te staan wat vrij onnodig is. Enige tips of opties in deze?
pi_182970921
Het leest een beetje tegenstrijdig, je hebt het over school en over opleiding. Maar ook over eruit gestuurd worden en naar huis gestuurd worden, dus welk niveau en welke school zit je nu op?
Verder zou ik zeggen doe gewoon normaal hou je een beetje in want hier heb je alleen maar jezelf mee. Als je mensen moedwillig boos gaat maken zullen ze niet lang je vrienden zijn. En je hebt toch echt vriendelijke mensen nodig als je 3 jaar in dezelfde klas zit
pi_182970965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 00:51 schreef tetsuo-shima het volgende:
Het leest een beetje tegenstrijdig, je hebt het over school en over opleiding. Maar ook over eruit gestuurd worden en naar huis gestuurd worden, dus welk niveau en welke school zit je nu op?
Verder zou ik zeggen doe gewoon normaal hou je een beetje in want hier heb je alleen maar jezelf mee. Als je mensen moedwillig boos gaat maken zullen ze niet lang je vrienden zijn. En je hebt toch echt vriendelijke mensen nodig als je 3 jaar in dezelfde klas zit
Ja ik zit op school en volg een opleiding, mbo 4 bedrijfseconomie. En ja daar word je er wel eens uitgestuurd.
  dinsdag 6 november 2018 @ 01:14:13 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182971075
Versier de mooiste meid van de school..

Als je dat lukt heb je genoeg denkvoer...
Lukt je dat niet dan heb je ook genoeg denkvoer..
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 01:16:12 #5
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_182971086
Waarom is een opleiding onder niveau niet het probleem? Lijkt me juist dat dat het kernprobleem is... In plaats van te zieken wellicht verstandig om zaken te zoeken die je wel uitdagen, dan heb je de tijd niet meer om te zieken ook...
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_182971186
quote:
Enige tips of opties in deze?
Wat dacht je van: gedraag je niet als een onopgevoed kutkind. Heeft niks te maken met "teveel energie hebben". Dat excuus werkte misschien voor je in groep 3, maar je zit nu op de grote mensen school, dus gedraag je daar ook naar.

En als je de wilskracht niet kan opbrengen om je te gedragen, ga dan een uurtje eerder naar school en ren wat rondjes om het gebouw heen in plaats van mensen lastigvallen die daar zitten om wat te leren, laat staan docenten die de moeite willen nemen om jullie wat bij te leren voor een kutsalaris.

Ze zouden de regels op dat soort scholen wel wat mogen aanscherpen. 1x een waarschuwing, daarna mag je de klas niet meer volgen/geen tentamen meer maken. Dan zou je je ineens prima kunnen gedragen, hoe veel "energie" je ook zou hebben. En zo niet, dan ben je in elk geval snel van je grootheidswaanzin af, want al die mensen waarvan jij denkt dat jij beter bent zouden na een paar jaar gewoon hun diploma's ontvangen, terwijl jij het eerste jaar niet door kan komen wegens je kutgedrag.

[ Bericht 14% gewijzigd door MrAero op 06-11-2018 01:41:38 ]
  PR/Manusje van alles dinsdag 6 november 2018 @ 07:06:52 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_182971966
Je gedraagt je op het MBO alsof je in de eerste van de middelbare zit.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 6 november 2018 @ 07:27:47 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182972045
Ben je van plan om je diploma te gaan halen?

En zo ja, ben je bereid om je daarvoor aan de spelregels te houden, of ben je van mening dat de spelregels zich maar aan jou moeten aanpassen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_182972063
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2018 01:14 schreef Zolderkamer het volgende:
Versier de mooiste meid van de school..

Als je dat lukt heb je genoeg denkvoer...
Lukt je dat niet dan heb je ook genoeg denkvoer..
niceeeee
pi_182972229
Goed dat je het bij jezelf herkent, dat is al een belangrijke stap denk ik. Overweeg om eens met iemand hierover te praten, via de huisarts of misschien via je school. Ik kan mij voorstellen dat dit gedrag op de langere termijn tot structureel gedoe kan leiden.

Aangezien je het zelf wel herkent als je in de ‘vervelio’-modus raakt, is het misschien een idee om de volgende keer stil proberen te staan bij wat er nou met je gebeurt op dat moment en wat maakt dat je dan gummetjes gaat gooien. En bedenk dan wat andere uitlaatkleppen kunnen zijn op dat moment. Misschien kun je op dat moment een rondje lopen door het gebouw ofzo, vraag je gewoon of je naar het toilet mag of desnoods bespreek je het met je leraar.
pi_182972327
Oh wauw je zit op het MBO maar gedraagt je als een kind van 14 :o

Hoe moeilijk is het om je stof te maken en voor de rest gewoon even je kop te houden :')

Of geef het aan bij de docent. Voor extra opdrachten ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 06-11-2018 08:47:38 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182972343
Het vergelijkbare gedrag van mijn nepzoon veranderde heel positief toen hij een baantje bij de supermarkt naast school ging doen. voor school ff aan de gang en vaak daarna ook. Tevens leerde hij meer het belang van samenwerken in plaats van klooien.
  dinsdag 6 november 2018 @ 08:26:52 #13
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_182972450
Heb je al met de zorgcoordinator van je opleiding gesproken?
pi_182972534
Verzin iets wat je kunt doen en wil leren als je eerder klaar bent. Tutorials kijken, tekenen, whatever. Je kunt mensen ook gewoon helpen als ze iets niet snappen. Je gedraagt je namelijk tering kinderachtig op een negatieve wijze.
pi_182972685
Tijd om volwassen te worden, jongen.

Het beste om dat snel te worden is om te stoppen met je opleiding en gewoon twee jaar in de fabriek achter de lopende band te gaan werken. Uit huis gaan, klein plekje voor jezelf in een randgemeente, zodat je op eigen benen leert staan. Zorg dat je een vriendin tegenkomt, en zorg dat die shag rookt en vanaf haar 24e al de subtiele tekenen van aftakeling begint te vertonen. Ga zelf ook shag roken en plak er nog drie jaar aan vast in de fabriek, het gaat immers wel lekker en de rekeningen moeten toch betaald worden. Zorg dat je vriendin zwanger raakt en koop een huis op twee salarissen. Laat na de zwangerschap je vriendin stoppen met werken, want jij bent de man in huis en je hebt zicht op een promotie. Plak er nog drie jaartjes aan vast in de fabriek. Denk na over een tweede kind, en krijg per ongeluk het tweede kind voor je er echt goed over nagedacht hebt. Drie jaartjes extra in de fabriek. Begin meer te drinken. Scheld je nu echt snel aftakelende vrouw een keertje uit. Daarna nog een keer. Maak daar een gewoonte van. Drink nog wat meer. Begin jezelf af te vragen of ze bij de fabriek nog wel blij met je zijn. Vraag jezelf af of het aan je alcoholgebruik ligt. Loop het kantoor van de baas binnen en vraag of die kankerlijer wel weet wat jij allemaal gedaan hebt voor die toko. Zonder jou bestond dat hele bedrijf niet meer, dat gaan ze nog wel merken. Neem ontslag en haal een tray bier voor onderweg. Zeg tegen je vrouw dat alles haar schuld is, met haar eeuwige gezeik. Geef haar een tik. Geef haar twee tikken. Zuip jezelf een delirium. Word wakker in een leeg huis. Trek nog een pilsje open.

Dan kan je daarna je opleiding hervatten en zul je merken dat je een stuk rustiger bent omdat je wat meer levenservaring hebt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 6 november 2018 @ 08:56:46 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182972710
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2018 08:52 schreef Ludachrist het volgende:
Tijd om volwassen te worden, jongen.

Het beste om dat snel te worden is om te stoppen met je opleiding en gewoon twee jaar in de fabriek achter de lopende band te gaan werken. Uit huis gaan, klein plekje voor jezelf in een randgemeente, zodat je op eigen benen leert staan. Zorg dat je een vriendin tegenkomt, en zorg dat die shag rookt en vanaf haar 24e al de subtiele tekenen van aftakeling begint te vertonen. Ga zelf ook shag roken en plak er nog drie jaar aan vast in de fabriek, het gaat immers wel lekker en de rekeningen moeten toch betaald worden. Zorg dat je vriendin zwanger raakt en koop een huis op twee salarissen. Laat na de zwangerschap je vriendin stoppen met werken, want jij bent de man in huis en je hebt zicht op een promotie. Plak er nog drie jaartjes aan vast in de fabriek. Denk na over een tweede kind, en krijg per ongeluk het tweede kind voor je er echt goed over nagedacht hebt. Drie jaartjes extra in de fabriek. Begin meer te drinken. Scheld je nu echt snel aftakelende vrouw een keertje uit. Daarna nog een keer. Maak daar een gewoonte van. Drink nog wat meer. Begin jezelf af te vragen of ze bij de fabriek nog wel blij met je zijn. Vraag jezelf af of het aan je alcoholgebruik ligt. Loop het kantoor van de baas binnen en vraag of die kankerlijer wel weet wat jij allemaal gedaan hebt voor die toko. Zonder jou bestond dat hele bedrijf niet meer, dat gaan ze nog wel merken. Neem ontslag en haal een tray bier voor onderweg. Zeg tegen je vrouw dat alles haar schuld is, met haar eeuwige gezeik. Geef haar een tik. Geef haar twee tikken. Zuip jezelf een delirium. Word wakker in een leeg huis. Trek nog een pilsje open.

Dan kan je daarna je opleiding hervatten en zul je merken dat je een stuk rustiger bent omdat je wat meer levenservaring hebt.
Autobiografisch?
The love you take is equal to the love you make.
pi_182972721
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 08:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Autobiografisch?
Je schrijft wat je kent, he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 6 november 2018 @ 09:10:21 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182972855
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 november 2018 08:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je schrijft wat je kent, he.
Wat ben je voor opleiding gaan doen?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:40:12 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182973939
Neem iets mee, werk vooruit, verdiep zelf verder in de stof.
Ipv de boel vergallen kan je ook aan jezelf werken. Wil je wat bereiken of zit je gewoon je tijd uit?

In de tijd die je over hebt kan je ook werken aan je doelen.
Ben je te onrustig in jezelf? Werk daaraan, ga mediteren, of gooi je energie er buiten de lessen uit (ga even hardlopen in de pauze, of zelfs gewoon een blokje wandelen).
Neem informatie/oefen dingen mee naar school. Heb je nog een half uur les, maar ben je klaar? Ga daar dan mee bezig.

Wat wil je doen? Wat zijn je doelen? Pas ze in en werk daar naartoe.
Ga niet zitten duimen draaien, maar vul die tijd met andere nuttige zaken. Wat je dan doet heb je al gedaan, dichter bij je doelen. Zo maak je dat die tijd niet als verloren tijd voelt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 10:57:35 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182974227
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 01:34 schreef MrAero het volgende:

[..]

Wat dacht je van: gedraag je niet als een onopgevoed kutkind. Heeft niks te maken met "teveel energie hebben". Dat excuus werkte misschien voor je in groep 3, maar je zit nu op de grote mensen school, dus gedraag je daar ook naar.

En als je de wilskracht niet kan opbrengen om je te gedragen, ga dan een uurtje eerder naar school en ren wat rondjes om het gebouw heen in plaats van mensen lastigvallen die daar zitten om wat te leren, laat staan docenten die de moeite willen nemen om jullie wat bij te leren voor een kutsalaris.

Ze zouden de regels op dat soort scholen wel wat mogen aanscherpen. 1x een waarschuwing, daarna mag je de klas niet meer volgen/geen tentamen meer maken. Dan zou je je ineens prima kunnen gedragen, hoe veel "energie" je ook zou hebben. En zo niet, dan ben je in elk geval snel van je grootheidswaanzin af, want al die mensen waarvan jij denkt dat jij beter bent zouden na een paar jaar gewoon hun diploma's ontvangen, terwijl jij het eerste jaar niet door kan komen wegens je kutgedrag.
^O^ ^O^ ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:01:45 #21
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182974284
Ik weet het niet hoor, maar misschien zou je eens de verantwoordelijkheid kunnen nemen voor je gedrag in plaats van alles en iedereen de schuld te geven?
Don't let my username fool you...
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:11:31 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182974438
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:01 schreef Metalfreak het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar misschien zou je eens de verantwoordelijkheid kunnen nemen voor je gedrag in plaats van alles en iedereen de schuld te geven?
Wie geeft hij dan de schuld?

Zoals ik de OP lees, weet hij dat het helemaal bij hem ligt dat hij overgaat tot klierig gedrag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_182974547
Klinkt als niveau twee dit. :')

Beetje kansloos om ergens mensen die hun leven wel serieus nemen te gaan zitten en dan irritant gaat doen. Als je zelfs op het mbo nog uit de les gestuurd moet worden is er serieus iets mis met je. Doe je omgeving een plezier en stop gewoon zodat je volwassen kunt worden zonder de opleiding van anderen te vergallen.

Het is intens kinderachtig wat je doet en zo ga je het niet halen. Je bouwt intussen wel een studieschuld op dus tel uit je winst.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2018 11:19:44 ]
pi_182975186
Jeetje.. Onze dochter van 3 gaat ook irritant doen als ze zich verveeld. Je hoopt toch dat je op een gegeven moment leert om dat gewoon niet te doen. Je kan jezelf toch ook prima op een andere manier vermaken? Ga vast wat voor een ander vak doen. Of denk vast na over wat je hierna zou willen doen. Een hogere opleiding misschien aangezien je vindt dat dit niveau voor jou te laag is? Koop daar vast wat boeken over en ga die lezen. Voor mijn part neem je een stripboek mee. Maar stop ermee je als een 3-jarige te gedragen.
pi_182975612
Kan je er geen eigen boeken bij lezen als je klaar bent (fictie of onderwerpen die wat van hoger niveau zijn) of wel genoeg hebt van de stof op dat moment?

Daarnaast, als het onder je niveau ligt haal je dan wel 10-en? Zo ja, probeer andere stof van hbo niveau, zo nee; probeer die 10-en te halen. Des te eerder is het afgelopen en valt het stukken makkelijker om over te schakelen. Zo laat je ook zien aan de rest dat het vooral ligt aan 'niveau' (hoewel ik zelf denk dat het daar niet aan ligt)

Misschien is het ook gewoon concentratieverlies. Dat hoeft niet te liggen aan dat iets onder je niveau is.
pi_182975918
Ga random Wikipedia pages lezen. Ga ‘de universiteit’ van NL kijken. Verdiep je in zwarte gaten. Hoe is Steve jobs zo groot geworden met Apple?

Besef eens hoe ontwetend je bent.

Zonde van de tijd om gummetjes te gooien als je 17-18 bent terwijl je een eigen bedrijf had kunnen runnen die goed liep.
  woensdag 14 november 2018 @ 02:00:34 #27
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_183135927
Je hebt wat klappen nodig, maar dat gebeurt vanzelf wel als je zo doorgaat. Bitch, be humble.
  woensdag 14 november 2018 @ 02:32:09 #28
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183136063
Je kan ook nog oude fietsen op gaan knappen en doorverkopen. Als je wat van je vrije tijd in een eigen bedrijfje steekt, dan word je vanzelf rustiger. Bovendien zal het je verbazen wat voor pareltjes je soms tegenkomt in dat vakgebied.
pi_183165079
Verveling kan het slechtste in je naar boven halen, gewoon door pure onderprikkeling. Dan krijg je er misschien behoefte aan dat er iets aparts gebeurt. Word je weer even wakker van... zoiets denk ik?

Ik denk dat je meer uitdaging en spanning moet krijgen. Misschien een nieuwe hobby proberen, heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken tijdens de schooldag.
Als jullie een laptop hebben in de klas, zoek dingen op die je interessant vindt of wat je uitdaagt. Een spel wat het nodige denkwerk vraagt, een cursus uitzoeken, lezen over wat je dan ook maar interesseert.. zolang je je rustig houdt en gewoon doet wat je moet doen neem ik aan dat je gewoon wat anders kan gaan doen.
Klasgenoten wél helpen kan ook een goed gevoel geven :)

En leg ook aan je docenten voor dat je weinig uitdaging ervaart. Misschien hebben zij nog leuke tips voor je waarmee je aan de slag kan.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')