abonnement Unibet Coolblue
pi_182969004
Weet dat er al een apart topic is over de Amerikaanse verkiezingen, maar de vraag:

Wat denken jullie? Wie wint het huis? Wie went het senaat?

Ik voorspel dat de Republikeinen nog net het huis behouden, en flink winnen in het senaat. Geen Blue wave dus, maar Red wave :D



Waarom denk ik dat?

Dems denken dat ze het huis gaan winnen, omdat er de afgelopen 2 jaar massale protesten zijn geweest, er veel kritiek is op social media op Trump, en ze winnen de polls, en ze denken dat ze in 2016 hadden verloren omdat er veel mensen hadden besloten thuis te blijven en die gaan nu wel stemmen.

MAAR:

The Donald heeft ook massale verkiezingsbijeenkomsten, en steun op social media, en er zal door zijn supporters sowieso gestemd worden. Wat betreft de polls :') Die werken in geen enkel land. Weten jullie nog dat onze Geert trots zei dat hij Minister-President zou worden, omdat de peilingen daarop wezen?

:')

Dus ik blijf bij

Ik voorspel dat de Republikeinen nog net het huis behouden, en flink winnen in het senaat. Geen Blue wave dus, maar Red wave :D

Gelukkig ben ik effe werkloos, ga morgen wakker blijven tot ik mijn gelijk heb! 100%! Wat voorspellen jullie?
Niet doen
  Spellchecker maandag 5 november 2018 @ 23:08:32 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182969416
Je argumentatie is matig. Ook de polls in 2016 zaten er trouwens helemaal niet veel naast. Door zijn harde aanhang zal er misschien sowieso wel gestemd worden, zijn tegenstanders zijn er meer. ;)

De Rep’s zullen morgen de Senaat houden omdat de verkiesbare zetels erg ongunstig zijn voor de Dem’s, het Huis wordt wrs door de Dem’s gewonnen.
pi_182969592
ikzelf verwacht dat de democraten het goed doen in het Huis, daar ook de meerderheid winnen, en zeker 40 zetels halen
Tevens dat ze bij de Gouverneursverkiezingen mogelijk de allergrootste winst maken, ook in zeer traditionele rode staten het heel goed doen (in staten als Georgia (met een zwarte kandidate), Iowa, Nevadam South Dakota, zelfs Kansas doen ze het opvallend goed).

De Senaat zullen de Dems eerder geen grote kans maken, al zal in essentiele staten als Tenesse, Georgia en natuurlijk Texas het eerder best krap zijn, maar volgens mij nog alttijd wel een procentpunt als 3 of 4 winst voor de GOP opleveren... wel was dat natuurlijk voorheen minimaal 10 tot 15 procentpunten)..
De GOP 'wint' de senaat door hun 'firewall', de brandmuur van traditioneel rode gebieden, maar het water staat aan hun lippen.

De GOP zal vast en zeker het behoud van de senaat en mogelijk een zetel erbij als 'Grote winst' proberen neer te zetten...
en hun goedgelovigen fan-base loopt mogelijk wel met dat soort zaken weg...

Punt is wel dat de enige grond dat de democraten de Senaat-race nu vrijwel niet kunnen winnen is dat ze een bijna onmogelijke uitgangspositie hebben.
vrijwel alle senaats-zetels die enigszins spannend zijn, zijn in traditionele rode gebieden en daar te winnen is praktisch onmogelijk.

Dat gezegd hebben juist ook republikeinse senatoren het nog steeds verdomd moeilijk gekregen en de GOP moet werkelijk afvragen of het niet hooguit uitstel van een enorme executie is waar ze enorm tegenaan gaan lopen als ze hun huidige Lemmingen-koers blijven volgen...
en slaafs belastingmaatregelen voor de rijken erdoorheen brengen en korten op gezondheidszorg, terwijl de staatschuld weer met recordsnelheid aan het oplopen is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_182969642
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 23:18 schreef RM-rf het volgende:
ikzelf verwacht dat de democraten het goed doen in het Huis, daar ook de meerderheid winnen, en zeker 40 zetels halen
Tevens dat ze bij de Gouverneursverkiezingen mogelijk de allergrootste winst maken, ook in zeer traditionele rode staten het heel goed doen (in staten als Georgia (met een zwarte kandidate), Iowa, Nevadam South Dakota, zelfs Kansas doen ze het opvallend goed).

De Senaat zullen de Dems eerder geen grote kans maken, al zal in essentiele staten als Tenesse, Georgia en natuurlijk Texas het eerder best krap zijn, maar volgens mij nog alttijd wel een procentpunt als 3 of 4 winst voor de GOP opleveren... wel was dat natuurlijk voorheen minimaal 10 procentpunten)

De GOP zal vast en zeker het behoud van de senaat en mogelijk een zetel winst als 'winst' proberen neer te zetten...
en hun goedgelovigen fan-base loopt mogelijk wel met dat soort zaken weg...

Punt is wel dat de enige grond dat de democraten de Senaat-racevrijwel niet kunnen winnen is dat ze een bijna onmogelijke uitgangspositie hebben...
vrijwel alle senaats-zetels die enigszins spannend zijn, zijn in traditionele rode gebieden en daar te winnen is praktisch onmogelijk.

Dat gezegd hebben juist ook republikeinse senatoren het nog steeds verdomd moeilijk gekregen en de GOP moet werkelijk afvragen of het niet hooguit uitstel van een enorme executie is waar ze enorm tegenaan gaan lopen als ze hun huidige Lemmingen-koers blijven volgen...
en slaafs belastingmaatregelen voor de rijken erdoorheen brengen en korten op gezondheidszorg
Maar hoe weet jij dat ze het goed doen? Polls? Ik verwacht bijv dat Kemp gaat winnen in Georgia. Erg leuk dat je Oprah voor de deur krijgt, maar ze loopt niet met je mee naar de stembus en gaat niet met je in een lange rij staan. Early voting wijst er nog steeds op dat de Republikeinen het beter doen.
Niet doen
  maandag 5 november 2018 @ 23:24:18 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')