abonnement Unibet Coolblue
pi_182956021
2012 is dit Topic van start gegaan omdat ik een grote volksverhuizing voelde aankomen. In veel armere landen is sprake van een enorme bevolkings explosie. Met name het in midden oosten en Afrika. In 2015 werd duidelijk dat er inderdaad sprake is van een grote volksverhuizing. Europa, met name Zweden en Duitsland kregen in 2015 te maken met massa-immigratie. De wereld telde in 2015 244 miljoen migranten. In vergelijking met 2000 is dat een stijging van 41 procent, zo blijkt uit cijfers van de Verenigde Naties. De VN telden in 2015 20 miljoen vluchtelingen die vanwege een conflict elders hun heil zochten. De meesten kwamen uit Syrië, Afghanistan en Somalië. De massa-immigratie richting noord-europa heeft zich begin 2016 voortgezet ondanks het slechte weer. Het geboorte-overschot van Afrika tot ca 2050 bedraagt naar mijn inschatting zo´n 2 miljard mensen. Gaat europa met ca 600 miljoen inwoners dit geboorte-overschot absorberen, zo ja wat voor gevolgen heeft het op langere termijn?

Ondertussen (april 2017) zijn er feiten aan het licht gekomen die de situatie versnellen en verergeren:
2/3 van de banen in ontwikkelingslanden staan op de tocht.
Migratie neemt toe door automatisering in ontwikkelingslanden

NWS / De grote volksverhuizing
NWS / De grote volksverhuizing #2
NWS / De grote volksverhuizing #3
NWS / De grote volksverhuizing #4

Wereld telde 244 miljoen migranten in 2015
Wereld telde 258 miljoen migranten in 2017

afbeelding

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 05-11-2018 13:38:36 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182956268
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 12:54 schreef ietjefietje het volgende:
In 2016 leefde 16 % van de niet-Westerse migranten van uitkeringen, tegenover 2 % van de oorspronkelijke Nederlanders. Niet-Westerse migranten kosten Nederland 7,2 miljard euro per jaar. Ter vergelijking kostte defensie 7,9 miljard in 2017. Bron: Clovis Institute.

bron Sid Lucassen Tpo
De grote afhankelijkheid van uitkeringen van niet westerse migranten zet het sociaal stelsel onder druk. Het bevorderd naar mijn idee de segregatie omdat werk vaak noodzaakt met andere bevolkingsgroepen om te gaan. De frustratie die voortkomt uit uitkeringsafhankelijkheid kan mogelijk leiden tot toenemend extremisme. Dat 60% van het totaal aan bijstandsuitkeringen nu al wordt verstrekt aan personen met een niet westerse achtergrond terwijl deze bevolkingsgroep slechts circa 13% uitmaakt van de totale bevolking toont aan hoe groot de problematiek eigenlijk is.

CBS
Totaal aan bijstandsuitkeringen verstrekt aan personen met een niet westerse achtergrond
Juni 2016 56%
Juni 2017 58%
Juni 2018 60%

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 05-11-2018 13:33:07 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 5 november 2018 @ 16:42:40 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182960412
Uit de definities van de CBS link

Migratieachtergrond:
Een persoon met een eerste generatie migratieachtergrond heeft als migratieachtergrond het land waar hij of zij is geboren.
Een persoon met een tweede generatie migratieachtergrond heeft als migratieachtergrond het geboorteland van de moeder, tenzij dat ook Nederland is. In dat geval is de migratieachtergrond bepaald door het geboorteland van de vader.
Bij personen met een tweede generatie migratieachtergrond is er ook een onderscheid tussen personen met één of twee in het buitenland geboren ouders.“
Verder gaat de definitie niet dus derde generatie wordt neem ik aan als westers geteld? Daar praat je nog wel over een redelijk jonge groep dus waarschijnlijk niet veel in bijstand?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182984750
quote:
Mediterranean Migrant Arrivals Reach 100,630 in 2018; Deaths Reach 1,989

Geneva — IOM, the UN Migration Agency, reports that 100,630 migrants and refugees entered Europe by sea in 2018 through 4 November, including 49,013 to Spain, the region’s most active destination point this year, with just under 50 per cent of all 2018 arrivals. The region’s total arrivals through the recent weekend compare with 154,825 arrivals across the region through the same period last year, and 337,773 at this point in 2016 (see chart below).

This marks the fifth straight year arrivals of irregular migrants and refugees have topped the 100,000 benchmark – although in all previous years that arrival threshold was reached much earlier in the year. Last year that quantity of arrivals was reached in July, just as was the case in 2014. In 2015 Mediterranean arrivals reached 100,000 in June. In 2016 the number was reached in February.


Het ziet ernaar uit dat de bootmigratie via de middellandse zee dit jaar afneemt vergeleken met de afgelopen jaren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182987913
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het ziet ernaar uit dat de bootmigratie via de middellandse zee dit jaar afneemt vergeleken met de afgelopen jaren.
Dat kan kloppen, ligt die Aquarius niet nog steeds aan de ketting in Malta? Als die boot elke week 300 immigranten afzette, reken maar uit dat maakt dat verschil al!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182988352
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 21:40 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dat kan kloppen, ligt die Aquarius niet nog steeds aan de ketting in Malta? Als die boot elke week 300 immigranten afzette, reken maar uit dat maakt dat verschil al!
Voor zover mij bekend is er nog steeds geen land bereid gevonden de Aquarius onder zijn vlag te laten varen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182989561
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 21:54 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Voor zover mij bekend is er nog steeds geen land bereid gevonden de Aquarius onder zijn vlag te laten varen.
Leuk!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182992975
Dat is zo een dooddoener die automatisering zorgt voor de volksverhuizing. Dat is al 65 jaar gaande die automatisering. Er is in die landen niks, als je niks hebt waarom zou je t dan ook niet proberen. Ik zou t wel weten, liever hier in europa niks doen en een prepaid creditkaart krijgen dan in Afrika rondhangen met niks en zonder iets.
pi_182993202
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:05 schreef funnywell het volgende:
Dat is zo een dooddoener die automatisering zorgt voor de volksverhuizing. Dat is al 65 jaar gaande die automatisering. Er is in die landen niks, als je niks hebt waarom zou je t dan ook niet proberen. Ik zou t wel weten, liever hier in europa niks doen en een prepaid creditkaart krijgen dan in Afrika rondhangen met niks en zonder iets.
En omdat jij het wel begrijpt betekent dat dat ook dat het goed is?

Hoeveel meer wil jij er nog bij gaan onderhouden? En wat ben je bereid er voor op te offeren? Nog meer belasting betalen of bied je ook je huis aan?

En dat er in die landen niks zou zijn? Kom, kom overdrijf je niet een beetje! Ja, toen de engelsen Rhodesie als kolonie hadden, exporteerde het land voedsel, nu is het zelfstandig en heet het Zimbabwe, en nu produceert het land niet eens genoeg voedsel om de eigen bevolking te voeden!

De bevolking van Nigeria is nog meer dan van de hele USA en dat is maar 1 land in Afrika.....maar die kunnen wij wel even huisvesten en onderhouden?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182994701
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:56 schreef ietjefietje het volgende:

De bevolking van Nigeria is nog meer dan van de hele USA.
bevolking VS 325,7 miljoen
bevolking Nigeria 190,9 miljoen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182998287
quote:
10s.gif Op woensdag 7 november 2018 10:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

bevolking VS 325,7 miljoen
bevolking Nigeria 190,9 miljoen
Ik las gisteren ergens 476 miljoen, maar misschien was het een prognose?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 7 november 2018 @ 13:38:59 #12
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182998475
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 13:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ik las gisteren ergens 476 miljoen, maar misschien was het een prognose?
Die kant gaat het wel op.
https://www.theguardian.c(...)r-population-us-2050

Volgens diezelfde prognoses zouden er tegen 2100 meer dan 900 miljoen mensen wonen, wat ongeveer neerkomt op een bevolkingsdichtheid van 1000 per km2.
pi_182998796
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 13:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Die kant gaat het wel op.
https://www.theguardian.c(...)r-population-us-2050

Volgens diezelfde prognoses zouden er tegen 2100 meer dan 900 miljoen mensen wonen, wat ongeveer neerkomt op een bevolkingsdichtheid van 1000 per km2.
Volgens de midden-variant van de Wereldgezondheidsorganisatie komt Nigeria op 728 miljoen inwoners in 2100. Dat is ongeveer 788 per km², iets meer dan dat Vietnam of het VK nu hebben, en minder dan Belgie of Japan nu hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2018 14:07:12 ]
  woensdag 7 november 2018 @ 14:02:20 #14
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182998994
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 13:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens de midden-variant van de Wereldgezondheidsorganisatie komt Nigeria op 728 miljoen inwoners in 2100. Dat is ongeveer 788 per km², iets meer dan dat Vietnam of het VK nu hebben, en minder dan Belgie of Japan nu hebben.
Volgens onderstaande lijst heeft België nu 374, Japan 335, en Nederland 416. De bevolkingsdichtheid van Nigeria in 2100 zou dan iets onder die van het huidige Palestina liggen.
https://en.wikipedia.org/(...)y_population_density
pi_182999091
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:02 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Volgens onderstaande lijst heeft België nu 374, Japan 335, en Nederland 416. De bevolkingsdichtheid van Nigeria in 2100 zou dan iets onder die van het huidige Palestina liggen.
https://en.wikipedia.org/(...)y_population_density
Oh shit, ik keek in die tabel in inwoners per vierkante mijl. :X :')

Ok, 788 per km² is dus gewoon echt verschrikkelijk veel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2018 14:07:59 ]
pi_183007875
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:56 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En omdat jij het wel begrijpt betekent dat dat ook dat het goed is?

Hoeveel meer wil jij er nog bij gaan onderhouden? En wat ben je bereid er voor op te offeren? Nog meer belasting betalen of bied je ook je huis aan?

En dat er in die landen niks zou zijn? Kom, kom overdrijf je niet een beetje! Ja, toen de engelsen Rhodesie als kolonie hadden, exporteerde het land voedsel, nu is het zelfstandig en heet het Zimbabwe, en nu produceert het land niet eens genoeg voedsel om de eigen bevolking te voeden!

De bevolking van Nigeria is nog meer dan van de hele USA en dat is maar 1 land in Afrika.....maar die kunnen wij wel even huisvesten en onderhouden?
Ik wil ze hier niet, zeg ik nergens. Ik denk gewoon even hoe hun denken. We hadden al lang de franse en spaanse kust plat moeten gooien en hele hoge muur moeten bouwen, trump stijl.
pi_183013356
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 20:35 schreef funnywell het volgende:

[..]

Ik wil ze hier niet, zeg ik nergens. Ik denk gewoon even hoe hun denken. We hadden al lang de franse en spaanse kust plat moeten gooien en hele hoge muur moeten bouwen, trump stijl.
Oh oke, da's idd een goed plan, ik doe mee
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183015849
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 9 november 2018 @ 23:18:02 #20
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183053153
Ja, tegen die tijd wellicht ook op mondiaal niveau. Maar in veel Europese landen ligt het vruchtbaarheidscijfer nu al (ver) beneden de 2, in een aantal gevallen zelfs dramatisch laag (bijvoorbeeld Griekenland: 1,33, Italië: 1,35, tegenover 2,23 en 2,37 in 1960), terwijl in de landen onder de Sahara de daling vooralsnog erg langzaam lijkt te gaan (Nigeria: 5,53, Somalië: 6,27, tegenover 6,35 en 7,25 in 1960). Er gaat dus sowieso een ingrijpende herverdeling plaatsvinden, met een absoluut en relatief steeds kleiner wordende westerse wereld tegenover een sterk groeiende niet-westerse bevolking.
https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.TFRT.IN
pi_183054125
Zullen mensen met veel kinderen gelukkiger zijn?

Hoorde laatst dat depressie vooral een Westerse ziekte is.
Ben zelf autistisch, en daardoor helaas ook geen vriendin kunnen vinden tot heden, en het idee dat ik alleen achter blijf op de wereld zonder kinderen stemt mij droevig.
Was toch best wel graag vader geweest.

Al lijken mij 6 kinderen zoals Somalië wel heel veel, dan heb je nauwelijks nog tijd voor jezelf
pi_183058127
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 13:23 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De grote afhankelijkheid van uitkeringen van niet westerse migranten zet het sociaal stelsel onder druk. Het bevorderd naar mijn idee de segregatie omdat werk vaak noodzaakt met andere bevolkingsgroepen om te gaan. De frustratie die voortkomt uit uitkeringsafhankelijkheid kan mogelijk leiden tot toenemend extremisme. Dat 60% van het totaal aan bijstandsuitkeringen nu al wordt verstrekt aan personen met een niet westerse achtergrond terwijl deze bevolkingsgroep slechts circa 13% uitmaakt van de totale bevolking toont aan hoe groot de problematiek eigenlijk is.

CBS
Totaal aan bijstandsuitkeringen verstrekt aan personen met een niet westerse achtergrond
Juni 2016 56%
Juni 2017 58%
Juni 2018 60%
Daar zit echter ook iets heel anders achter. Veel oudere mensen met een niet-westerse achtergrond / migratie-achtergrond hebben in de tijd dat ze nog werkten onvoldoende pensioengelden en AOW kunnen opbouwen. Die zijn dan, als ze stoppen met werken vanwege het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd, afhankelijk van een aanvulling vanuit de bijstand.

Bovenstaande nuance is een brug te ver voor velen, die alleen maar focussen op dit soort procenten in combinatie met achtergrond. Het verhaal erachter is dus niet zo zwart-wit als jij hier brengt.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 10 november 2018 @ 10:52:21 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_183058213
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het ziet ernaar uit dat de bootmigratie via de middellandse zee dit jaar afneemt vergeleken met de afgelopen jaren.
Dit past ook in de langdurige trend die eind 2015 is ingezet.

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_183058378
Overigens is de OP ook weer erg kort door de bocht. De regionale verschillen op het continent Afrika als het gaat om geboortecijfers zijn enorm. Dit geldt eveneens voor de mate van economische en sociale ontwikkeling en daarmee is eigenlijk best lastig te overzien hoe de migratiestromen zich over een periode van 100 jaar gaat ontwikkelen. Tijdens de crisistijd, niet zo heel lang terug dus, zagen we zelfs dat er ineens ook sprake was van omgekeerde migratiestromen - mensen die naar het continent Afrika vertrokken. Weliswaar van beperkte orde, maar het geeft wel aan dat het verloop van de stromen niet zo makkelijk te voorspellen is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_183059244
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 10:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar zit echter ook iets heel anders achter. Veel oudere mensen met een niet-westerse achtergrond / migratie-achtergrond hebben in de tijd dat ze nog werkten onvoldoende pensioengelden en AOW kunnen opbouwen. Die zijn dan, als ze stoppen met werken vanwege het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd, afhankelijk van een aanvulling vanuit de bijstand.

Bovenstaande nuance is een brug te ver voor velen, die alleen maar focussen op dit soort procenten in combinatie met achtergrond. Het verhaal erachter is dus niet zo zwart-wit als jij hier brengt.
Ik ben bekend met aanvulling vanuit de bijstand vanwege een tekort aan opgebouwde AOW. Dit komt voor bij migranten die op latere leeftijd naar Nederland zijn gekomen. Dat dit tekort vanuit de bijstand wordt aangevuld betekent echter dat het ten laste komt van het sociaal stelsel. Hierbij moet worden opgemerkt dat het dan meestal niet om een volledige bijstandsuitkering gaat. In Barneveld wordt je vrijgesteld van solicitatieplicht i.v.m. de bijstands-aanvulling indien de AOW-leeftijd is behaald, ik weet niet of dat landelijk beleid is?

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 10-11-2018 13:44:26 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_183059453
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:02 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens is de OP ook weer erg kort door de bocht. De regionale verschillen op het continent Afrika als het gaat om geboortecijfers zijn enorm. Dit geldt eveneens voor de mate van economische en sociale ontwikkeling en daarmee is eigenlijk best lastig te overzien hoe de migratiestromen zich over een periode van 100 jaar gaat ontwikkelen. Tijdens de crisistijd, niet zo heel lang terug dus, zagen we zelfs dat er ineens ook sprake was van omgekeerde migratiestromen - mensen die naar het continent Afrika vertrokken. Weliswaar van beperkte orde, maar het geeft wel aan dat het verloop van de stromen niet zo makkelijk te voorspellen is.
Dat de regionale verschillen qua geboortecijfers groot zijn is bekend. Hoge geboortecijfers komen pas met een flinke vertraging tot uiting in migratie. Het zijn meestal niet de jonge kinderen die aan de wandel gaan maar mensen die op zoek gaan naar een bestaan nadat ze volwassen zijn. Veel migranten uit Noord Afrika proberen naar de EU te migreren terwijl de geboortecijfers op Egypte na daar flink zijn gedaald. De geboortengolf die in verschillende afrikaanse landen aan de gang is zal dan ook nog decennialang tot migratie leiden. Egypte kan een vrij grote bevolking aan vanwege de Nijldelta maar stoot ook tegen zijn grenzen. Een imploderend Egypte kan komend decennium het geval zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 10-11-2018 12:18:19 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_183060957
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:54 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik ben bekend met aanvulling vanuit de bijstand vanwege een tekort aan opgebouwde AOW. Dit komt voor bij migranten die op latere leeftijd naar Nederland zijn gekomen. Dat dit tekort vanuit de bijstand wordt aangevuld betekent echter dat het ten laste komt van het sociaal stelsel. Hierbij moet worden opgemerkt dat het dan meestal niet om een volledige bijstandsuitkering gaat. In Barneveld wordt je vrijgesteld van solicitatieplicht i.v.m. de bijstands-aanvulling indien de AOW-leeftijd is behaald, ik weet niet of dat landelijk beleid is?
Het is niet vreemd dat dit ten laste komt van het sociaal stelsel lijkt mij. Deze migranten hebben veelal in vrij belabberde omstandigheden vaak zwaar werk verricht en de pensioenvoorwaarden waren slecht. Als staat moet je daarvoor je verantwoordelijkheid nemen. De percentages zijn hierdoor natuurlijk wel een beetje vertekenend.
Allah Al Watan Al Malik
pi_183061011
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat de regionale verschillen qua geboortecijfers groot zijn is bekend. Hoge geboortecijfers komen pas met een flinke vertraging tot uiting in migratie. Het zijn meestal niet de jonge kinderen die aan de wandel gaan maar mensen die op zoek gaan naar een bestaan nadat ze volwassen zijn. Veel migranten uit Noord Afrika proberen naar de EU te migreren terwijl de geboortecijfers op Egypte na daar flink zijn gedaald. De geboortengolf die in verschillende afrikaanse landen aan de gang is zal dan ook nog decennialang tot migratie leiden. Egypte kan een vrij grote bevolking aan vanwege de Nijldelta maar stoot ook tegen zijn grenzen. Een imploderend Egypte kan komend decennium het geval zijn.
Het aantal migranten uit Noord-Afrika is relatief gezien zeer beperkt. Zeker als je dat afzet tegen de stromen uit Sub-Sahara Afrika of uit Azie. Bovendien hangt die migratie ook niet samen met overbevolking (zoals je lijkt te impliceren). Het is alleen dat de wijze van migratie zoveel aandacht trekt (illegale oversteek, bootjes, mensensmokkel, aanspoelen aan land etc.). Als er sprake was van een goede visum regeling (zoiets als een greencard), dan had de migratie uit Noord-Afrika vrijwel geen aandacht gehad (want dan ging het allemaal gewoon volgens de legale, normale manier - uitzonderingen daargelaten). Dat is er nu echter niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_183061152
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is niet vreemd dat dit ten laste komt van het sociaal stelsel lijkt mij. Deze migranten hebben veelal in vrij belabberde omstandigheden vaak zwaar werk verricht en de pensioenvoorwaarden waren slecht. Als staat moet je daarvoor je verantwoordelijkheid nemen. De percentages zijn hierdoor natuurlijk wel een beetje vertekenend.
Ik ben ervan overtuigd dat de sterke toename vooral veroorzaakt wordt door asielzoekers uit Eritrea, Somalië en Syrië. Van asielzoekers uit Syrië verwacht ik dat een aanzienlijk aantal uiteindelijk een baan zal hebben. De asielzoekers uit Eritrea en Somalië zullen grotendeels langdurig zoniet levenslang afhankelijk blijven van sociale uitkeringen, de arbeidsparticipatie van deze groep is erg laag.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_183061183
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat de sterke toename vooral veroorzaakt wordt door asielzoekers uit Eritrea, Somalië en Syrië. Van asielzoekers uit Syrië verwacht ik dat een aanzienlijk aantal uiteindelijk een baan zal hebben. De asielzoekers uit Eritrea en Somalië zullen grotendeels langdurig zoniet levenslang afhankelijk blijven van sociale uitkeringen, de arbeidsparticipatie van deze groep is erg laag.
Dat zal zeker een deel van de stijging verklaren en daar moeten we als maatschappij ook wat aan doen natuurlijk. Overigens is het nog wel de vraag of al deze asielzoekers recht hebben op een permanente verblijfsstatus.
Allah Al Watan Al Malik
pi_183061301
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het aantal migranten uit Noord-Afrika is relatief gezien zeer beperkt. Zeker als je dat afzet tegen de stromen uit Sub-Sahara Afrika of uit Azie. Bovendien hangt die migratie ook niet samen met overbevolking (zoals je lijkt te impliceren). Het is alleen dat de wijze van migratie zoveel aandacht trekt (illegale oversteek, bootjes, mensensmokkel, aanspoelen aan land etc.). Als er sprake was van een goede visum regeling (zoiets als een greencard), dan had de migratie uit Noord-Afrika vrijwel geen aandacht gehad (want dan ging het allemaal gewoon volgens de legale, normale manier - uitzonderingen daargelaten). Dat is er nu echter niet.
Het is maar hoe je overbevolking defineerd. Zoals ik al opmerkte kan Egypte met de vruchtbare Nijldelta een vrij hoge bevolkingsdruk aan. Er is een soort greencard regeling i.i.g. in Duitsland en Nederland. Bij ons is die zelfs discriminerend naar de eigen bevolking (expat-regeling). Er is weinig tot geen behoefte aan laag en ongeschoolde arbeiders want veel van deze mensen zijn nu uitkeringsafhankelijk dus daar gelden die regelingen niet voor bovendien wordt daarin vaak door EU-migranten voorzien.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_183061355
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het is maar hoe je overbevolking defineerd. Zoals ik al opmerkte kan Egypte met de vruchtbare Nijldelta een vrij hoge bevolkingsdruk aan. Er is een soort greencard regeling i.i.g. in Duitsland en Nederland. Bij ons is die zelfs discriminerend naar de eigen bevolking (expat-regeling). Er is weinig tot geen behoefte aan laag en ongeschoolde arbeid want veel van deze mensen zijn nu uitkeringsafhankelijk dus daar gelden die regelingen niet voor.
De claim dat het louter ongeschoolde mensen zijn die hier komen of willen komen, klopt niet. Het zijn in veel gevallen ook gewoon afgestudeerden die geen zicht hebben op een baan in eigen land. En dan heb ik het nu dus even niet over de vluchtelingen uit de omgeving van Somalie of Afghanistan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_183061417
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De claim dat het louter ongeschoolde mensen zijn die hier komen of willen komen, klopt niet. Het zijn in veel gevallen ook gewoon afgestudeerden die geen zicht hebben op een baan in eigen land. En dan heb ik het nu dus even niet over de vluchtelingen uit de omgeving van Somalie of Afghanistan.
Het lijkt erop of het bedrijfsleven vooral naar aziaten zoekt als het om hoger opgeleide mensen gaat. Veel aziaten studeren in het westen af waardoor de stap natuurlijk sneller gemaakt is voor zowel werkgever als werknemer. Kapitaalintensieve investeringen zijn nodig in samenhang met hooggeschoolde werkgelegenheid en daar zit in Afrika de mangel, het zekerstellen van eigendomsrechten van miljarden-investeringen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_183061484
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het lijkt erop of het bedrijfsleven vooral naar aziaten zoekt als het om hoger opgeleide mensen gaat. Veel aziaten studeren in het westen af waardoor de stap natuurlijk sneller gemaakt is voor zowel werkgever als werknemer.
Dat hangt volgens mij een stuk meer samen met de (handels) positie van de Aziaten wereldwijd. Zo zie je bijvoorbeeld andersom dat Fransen, Italianen en Spanjaarden veel sneller (dan de rest van Europa) geneigd zijn om grotere investeringen in hun ex-kolonies in Noord-Afrika te doen.

Denk alleen al aan de investeringen van PSA, Airbus en Renault-Nissan in Algerije en Marokko de afgelopen jaren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_183061623
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat hangt volgens mij een stuk meer samen met de (handels) positie van de Aziaten wereldwijd. Zo zie je bijvoorbeeld andersom dat Fransen, Italianen en Spanjaarden veel sneller (dan de rest van Europa) geneigd zijn om grotere investeringen in hun ex-kolonies in Noord-Afrika te doen.

Denk alleen al aan de investeringen van PSA, Airbus en Renault-Nissan in Algerije en Marokko de afgelopen jaren.
Puur eigen belang, volgens mij is een minimumloon in Marokko slechts 300 per maand.
Voor zo'n zelfde kracht zijn ze in Frankrijk veel meer kwijt, en daarbij komt ook nog dat de Fransen om elke scheet gaan staken..
pi_183061774
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:35 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Puur eigen belang, volgens mij is een minimumloon in Marokko slechts 300 per maand.
Voor zo'n zelfde kracht zijn ze in Frankrijk veel meer kwijt, en daarbij komt ook nog dat de Fransen om elke scheet gaan staken..
Natuurlijk zit er bij bedrijven altijd eigen belang. Geld. Echter je ziet wel dat naarmate de bevolking in die migratielanden meer geschoold raken, er (mede door dit soort investeringen die dan komen) steeds minder prikkels zijn om de reis naar Europa te maken.

Het minimumloon in de private sector ligt rond de 200 euro per maand trouwens. Maar deze mensen verdienen niet het minimumloon. Hun salaris zit eerder richting de 500 per maand.
Allah Al Watan Al Malik
pi_183062056
Klopt. Juich investeringen ook toe in Noord Afrika.
Voor jongeren is daar een enorm tekort aan banen. Jongeren kunnen door het 'mislukken' van het leven gefrustreerd raken met alle gevolgen van dien.

Ben eens in Marokko geweest, een 15 daagse rondreis via kras, en zag veel bedelaars waar onze bus stopte.
pi_183290180
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 21 november 2018 @ 20:09:29 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_183291066
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_183291380
Wen er maar aan: de witte meerderheid verdwijnt in smeltkroes Europa

Ooit is bijna de hele wereldbevolking ‘beige’, gemengd van ras. Tot het zover is, blijft migratie veroorzaker van culturele turbulentie, denkt demograaf Eric Kaufmann. En daarna? Dan vraagt iedereen zich af waarom populisten in 2018 toch zoveel stemmen trokken.
....
Kaufmann voorspelt ‘culturele turbulentie’ totdat de gemengde groep in de meerderheid is. “Er is een voorbeeld in de Amerikaanse geschiedenis. De Verenigde Staten waren lang protestants. Tot er in het midden van de negentiende eeuw plotseling een heleboel katholieken aankwamen, vanwege de hongersnood in Ierland. Tegen 1850 waren die katholieken in de steden in het noordoosten plotseling in de meerderheid. Toen ontstonden er opeens woedende hordes protestanten, die katholieke kerken in brand staken en priesters aanvielen. Plotseling ontstonden anti-immigratiepartijen. De huidige populistische opstand is niets vergeleken bij wat daar toen gebeurde. Het luwde ook weer, honderd jaar laten kon het niemand nog iets schelen.”

“De politieke uitdaging van dit moment is om de conservatieve witte groep in staat te stellen voor zichzelf een toekomst te blijven zien. Dat gebeurt niet, dat zien we op dit moment, als we blijven zeggen dat ze er niet over mogen praten. Ik vergelijk wat nu gebeurt vaak met de drooglegging: als je mensen iets verbiedt, dan ontstaat er een soort ondergrondse veenbrand die blijft doorwoekeren. Dan komen er allerlei illegale stokers die ­levensgevaarlijke brouwsels verkopen. Dat is volgens mij waar het populisme vandaan komt.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183300481
Beige worden zou me echt geen reet kunnen schelen. Er wordt echter totaal niet gemengd, dat is juist het probleem. De man heeft z'n kop in z'n kont.
pi_183400916
Frontpage: Van Haga wil investeren in Afrikaanse geboortebeperking
quote:
Als het aan Kamerlid Wybren van Haga ligt wordt er fors geïnvesteerd in geboortebeperking in Afrika. Volgens de huidige prognoses zal de bevolking op het continent namelijk 'explosief' stijgen de komende jaren.
Er moet naar mijn inzien ook fors geïnvesteerd worden in fort europa, daarnaast zal men haast moeten maken met het opzeggen van internationale verdragen en een eigen EU verdrag moeten opstellen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 27-11-2018 14:29:58 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_183403584
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 14:23 schreef Digi2 het volgende:
Frontpage: Van Haga wil investeren in Afrikaanse geboortebeperking

[..]

Er moet naar mijn inzien ook fors geïnvesteerd worden in fort europa, daarnaast zal men haast moeten maken met het opzeggen van internationale verdragen en een eigen EU verdrag moeten opstellen.
Van de EU gaat het echt niet komen, die werken voor de grote bedrijven en hebben belang bij steeds meer goedkope krachten, zodat ze de eigen bevolking ook kunnen onderbetalen.
De UK heeft het begrepen en kan zelf een fort maken. Wij zijn de speelbal van het politiek correcte Duitsland, dat de facto de dienst uitmaakt in de EU.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_183551776
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 14:23 schreef Digi2 het volgende:
Frontpage: Van Haga wil investeren in Afrikaanse geboortebeperking

[..]

Er moet naar mijn inzien ook fors geïnvesteerd worden in fort europa, daarnaast zal men haast moeten maken met het opzeggen van internationale verdragen en een eigen EU verdrag moeten opstellen.
keutel alweer ingetrokken :p

https://www.ad.nl/politie(...)slanden-in~a584acbc/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183558401
quote:
Germany Is Offering 3 Million Jobs to Pakistanis

German foreign ministry has written a letter to Pakistan asking to develop a plan to provide skilled labor for the country.

As per details, a German news agency Katholische Nachrichten-Agentur (KNA) has reported citing Spegiel Online that the German foreign office’s Europe Wing has written a letter to the Pakistani foreign mission requesting it for the provision of skilled labor.

The letter specifically mentions the fields for which they expect labor for.

The report claims that the European country has demanded 3 million skilled workers from Pakistan, including IT experts and engineers.

According to KNA, the letter was sent on October 26 this year, and it mentioned that all the workers would be facilitated to enter Germany via proper legal work.

It is worth mentioning here that the largest European economy is facing a shortage of young people who are willing to commit to on-the-job training for up 3 or more years. This has become a concern for managers in Europe’s largest economy.

To cope with the problem, The German cabinet has decided to ease down the laws to let skilled labor from outside Europe to come into Germany and help alleviate the chronic labor shortage.

https://propakistani.pk/2(...)-jobs-to-pakistanis/


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2018 22:03:34 ]
  woensdag 5 december 2018 @ 22:06:50 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183558509
quote:
10s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

keutel alweer ingetrokken :p

https://www.ad.nl/politie(...)slanden-in~a584acbc/
60 miljoen Afrikanen in Europa importeren is niet controversieel, maar geboortebeperking voorstellen in Afrika wel. Puur bizar
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183560208
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:01 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Was laatst op het Turkse nieuws dat ze in Duitsland weer Turkse migranten aan het aannemen zijn. Blast from the past :p

[ Bericht 0% gewijzigd door Slayage op 06-12-2018 11:03:55 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183560218
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

60 miljoen Afrikanen in Europa importeren.
Wanneer hebben ze dat gedaan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 december 2018 @ 08:49:52 #51
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_183561997
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:01 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Mijn god, als je iets niet wil dan zijn het wel Pakistanen. Werk er veel mee in Saudi, en wat ze daar als skilled zien, daar kom je in Duitsland niet mee aan de bak. Verder heel religieus en aartsconservatief..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_183562600
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:49 schreef nixxx het volgende:

[..]

Mijn god, als je iets niet wil dan zijn het wel Pakistanen. Werk er veel mee in Saudi, en wat ze daar als skilled zien, daar kom je in Duitsland niet mee aan de bak. Verder heel religieus en aartsconservatief..
Geen probleem, want in het akkoord van Marakesh staat dat wij gewoon de "diploma's" van de migranten erkennen, sterker nog we "verplichten ons", dat staat er 40 x in.
Dus ik zie het al gebeuren:
Totale analfabeten met nepdiploma's komen Duitsland binnen,
werkgevers weigeren omdat er niet mee te werken valt
migranten gaan procederen m.b.v. asiel advocaten die zich op het verdrag van Marakesh beroepen

Een volgende "wir schaffen das"
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 6 december 2018 @ 10:02:00 #53
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183562672
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2018 00:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wanneer hebben ze dat gedaan?
Wat maakt het uit. Hij wil gewoon minder negers.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_183563541
quote:
9s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wat maakt het uit. Hij wil gewoon minder negers.
zo'n reactie is wel exemplarisch. in zijn beleving is het gewoon een feit dat "ze 60 miljoen mensen binnenlaten", omdat zijn beleving gestoeld is op angst en niet op feiten. en een emotie als angst is heel erg subjectief wat impliceert dat het heel lastig is om rationeel een antwoord op te geven. het zijn als het ware twee verschillende takken van sport.
komen we meteen bij het succes van de populistische partijen, die angst gebruiken als belangrijkste tool. zo'n pvv heeft bv niks anders in de aanbieding dan de "angst voor de islam politiek" zie hun laatste verkiezingsprogramma.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183563560
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:56 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Geen probleem, want in het akkoord van Marakesh staat dat wij gewoon de "diploma's" van de migranten erkennen, sterker nog we "verplichten ons", dat staat er 40 x in.
Dus ik zie het al gebeuren:
Totale analfabeten met nepdiploma's komen Duitsland binnen,
werkgevers weigeren omdat er niet mee te werken valt
migranten gaan procederen m.b.v. asiel advocaten die zich op het verdrag van Marakesh beroepen

Een volgende "wir schaffen das"
de angst regeert
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183564586
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

zo'n reactie is wel exemplarisch. in zijn beleving is het gewoon een feit dat "ze 60 miljoen mensen binnenlaten", omdat zijn beleving gestoeld is op angst en niet op feiten. en een emotie als angst is heel erg subjectief wat impliceert dat het heel lastig is om rationeel een antwoord op te geven. het zijn als het ware twee verschillende takken van sport.
komen we meteen bij het succes van de populistische partijen, die angst gebruiken als belangrijkste tool. zo'n pvv heeft bv niks anders in de aanbieding dan de "angst voor de islam politiek" zie hun laatste verkiezingsprogramma.
https://www.theguardian.c(...)-migration-to-europe

quote:
By 2020, 60 million people from sub-Saharan Africa are expected to migrate because of desertification. The Great Green Wall is a $8bn project restoring degraded land. But will it encourage people to stay or earn the money to go?
pi_183564773
quote:
daar staat niks over europa lieverd
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183564817
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

daar staat niks over europa lieverd
Ik ben alleen de messenger hoor. Maar waar denk je dat ze dan heen gaan? Volgens mij gaat het nu vrijwel allemaal naar Europa al.
pi_183564954
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:07 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik ben alleen de messenger hoor. Maar waar denk je dat ze dan heen gaan? Volgens mij gaat het nu vrijwel allemaal naar Europa al.
ze blijven vooral in de regio, de directe omgeving, geldt ook voor al andere volkeren, waar de leefomstandigheden niet te harden zijn. de mensen die de oversteek naar europa wagen zijn altijd marginaal.
als we het hebben over syrie zitten de meeste syriche vluchtelingen in het land zelf. gevolgd door de direct omliggende met name libanon, turkije en jordanie. daarna pas komen andere landen ter sprake.

ik neem dat aantal van 60 miljoen voor het gemak aan, maar dat aantal zal met name geabsorbeerd worden primair door de landen in de regio zelf en niet door de landen aan de andere kant van de midellandse zee.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183564979
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

ze blijven vooral in de regio, de directe omgeving, geldt ook voor al andere volkeren, waar de leefomstandigheden niet te harden zijn. de mensen die de oversteek naar europa wagen zijn altijd marginaal.
als we het hebben over syrie zitten de meeste syriche vluchtelingen in het land zelf. gevolgd door de direct omliggende met name libanon, turkije en jordanie. daarna pas komen andere landen ter sprake.

ik neem dat aantal van 60 miljoen voor het gemak aan, maar dat aantal zal met name geabsorbeerd worden primair door de landen in de regio zelf en niet door de landen aan de andere kant van de midellandse zee.
quote:
By 2020, some 60 million people [pdf] from sub-Saharan Africa are expected to migrate to North Africa or Europe because of desertification alone, and that number will only grow larger through the subsequent decades. Great Green Wall proponents now make the case that the wall is a key part of a broader strategy to stem the tide of African migrants coming to Europe’s shores – too many of whom die along the way.
Staat letterlijk in het artikel. Maar goed.
pi_183565036
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:20 schreef TheJanitor het volgende:

Staat letterlijk in het artikel. Maar goed.
ik weet niet hoe deze gasten hun prognoses maken, maar dat maakt het nog minder aannemelijk.

zie jij 60miljoen mensen in 24 maanden tijd deze kant opkomen?

overigens als je klikt op de link voor de bron krijg je een foutmelding.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183565051
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik weet niet hoe deze gasten hun prognoses maken, maar dat maakt het nog minder aannemelijk.

zie jij 60miljoen mensen in 24 maanden tijd deze kant opkomen?

overigens als je klikt op de link voor de bron krijg je een foutmelding.
Ik zie het niet gebeuren, nee.
  donderdag 6 december 2018 @ 12:28:48 #63
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183565074
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2018 00:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

Was laatst op het Turkse nieuws dat ze in Duitsland weer Turkse migranten aan het aannemen zijn. Blast from the past :p
Gevluchte Gulenisten?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_183565105
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:28 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Gevluchte Gulenisten?
nee geen vluchtelingen, echte arbeidsmigranten :P

zat zo'n uitzendbureau reclame voor te maken op de turkse tv
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 december 2018 @ 12:34:06 #65
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183565144
Ik kwam op YT dit filmpje tegen over de Franse president Macron. Het filmpje is politiek gekleurd, maar bevat een aantal quotes van hem en zijn medestanders die er niet om liegen.


Griezelig wat deze man allemaal zegt. Vooral omdat hij ook nog eens 1 van de voorstanders van 1 Europees leger is. Enge globalistenmarionet. Je zou er bijna een complot in zien; onze machthebbers storten ons in de ellende zodat er nieuwe 'sterke leiders' gewenst worden die de burgers vervolgens nog meer dictatoriale maatregelen nemen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_183565164
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik zie het niet gebeuren, nee.
neemt niet weg dat de "great green wall project" een waardevol initiatief is en dat het gemarket moet worden en strooien met cijfers dat de aandacht trekt van mensen is een gemakkelijke tool immers angst triggert zoals zojuist aangegeven
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183565278
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

neemt niet weg dat de "great green wall project" een waardevol initiatief is en dat het gemarket moet worden en strooien met cijfers dat de aandacht trekt van mensen is een gemakkelijke tool immers angst triggert zoals zojuist aangegeven
Het lijkt mij ook het investeren waard.
pi_183565315
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook het investeren waard.
het zou een win-win situatie zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 december 2018 @ 22:36:02 #69
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183575110
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

zo'n reactie is wel exemplarisch. in zijn beleving is het gewoon een feit dat "ze 60 miljoen mensen binnenlaten", omdat zijn beleving gestoeld is op angst en niet op feiten. en een emotie als angst is heel erg subjectief wat impliceert dat het heel lastig is om rationeel een antwoord op te geven. het zijn als het ware twee verschillende takken van sport.
komen we meteen bij het succes van de populistische partijen, die angst gebruiken als belangrijkste tool. zo'n pvv heeft bv niks anders in de aanbieding dan de "angst voor de islam politiek" zie hun laatste verkiezingsprogramma.
Heb je onder andere de die 2doc “schimmenspel” gezien? Laat redelijk zien hoe Rusland hier goed op inspeelt en immigratie onder andere gebruikt om Europa te polariseren en destabilliseren. Je ziet de populistische rechtse partijen die overal opkomen AfD, FvD, FN enz precies de ‘talking points’ gebruiken. Al die partijen zijn anti-europa, anti-“main stream media”, anti-migratie. De usefull idiots hier doen precies hetzelfde en voeden zich uitsluitend met angst.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_183595732
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 22:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Heb je onder andere de die 2doc “schimmenspel” gezien? Laat redelijk zien hoe Rusland hier goed op inspeelt en immigratie onder andere gebruikt om Europa te polariseren en destabilliseren. Je ziet de populistische rechtse partijen die overal opkomen AfD, FvD, FN enz precies de ‘talking points’ gebruiken. Al die partijen zijn anti-europa, anti-“main stream media”, anti-migratie. De usefull idiots hier doen precies hetzelfde en voeden zich uitsluitend met angst.
De Russen zij meesters in het uitspelen van hun tegenstanders. En aan useful idiots geen tekort hier in Europa. Ik bedoel de Russen schieten ik weet niet hoeveel Nederlanders uit de lucht met mh17 en nog zijn er Nederlanders die het opnemen voor de Russen en Poetin met heel veel plezier blijven pijpen.

Ik zal en checken https://www.2doc.nl/docum(...)ichtbare-oorlog.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 7 december 2018 @ 22:38:50 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_183595921
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2018 22:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

De Russen zij meesters in het uitspelen van hun tegenstanders. En aan useful idiots geen tekort hier in Europa. Ik bedoel de Russen schieten ik weet niet hoeveel Nederlanders uit de lucht met mh17 en nog zijn er Nederlanders die het opnemen voor de Russen en Poetin met heel veel plezier blijven pijpen.
Allemaal engnekjes die een stijfje krijgen van een Grote Leider.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_183596035
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik kwam op YT dit filmpje tegen over de Franse president Macron. Het filmpje is politiek gekleurd, maar bevat een aantal quotes van hem en zijn medestanders die er niet om liegen.


Griezelig wat deze man allemaal zegt. Vooral omdat hij ook nog eens 1 van de voorstanders van 1 Europees leger is. Enge globalistenmarionet. Je zou er bijna een complot in zien; onze machthebbers storten ons in de ellende zodat er nieuwe 'sterke leiders' gewenst worden die de burgers vervolgens nog meer dictatoriale maatregelen nemen.
Veel van die uitspraken in het filmpje verklaren ook de opmerkelijk openbare onenigheden tussen Nederland en Frankrijk van de laatste tijd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183638309
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183838747
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183851441
Duitsland :') .
  donderdag 20 december 2018 @ 11:36:51 #76
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_183851691
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 11:19 schreef Solstice1 het volgende:
Duitsland :') .
En eenmaal in Duitsland, zo in de rest van de EU..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_183852204
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 11:36 schreef nixxx het volgende:

[..]

En eenmaal in Duitsland, zo in de rest van de EU..
Daarom. Even Duits staatsburger worden en de rest van de EU mag er ook mee dealen.
pi_184510153
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184510562
quote:
Aan de belangrijkste factoren voor economische groei wordt helemaal niet voldaan in de meeste afrikaanse landen en er is bovendien weinig vooruitzicht dat dit snel verbeterd. Bevolkingsgroei zonder hier rekening mee te houden versterkt juist deze ondermijnende effecten zoals corruptie, politieke instabiliteit en het niet respecteren van eigendomsrechten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 20 januari 2019 @ 13:00:01 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184510616
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Aan de belangrijkste factoren voor economische groei wordt helemaal niet voldaan in de meeste afrikaanse landen en er is bovendien weinig vooruitzicht dat dit snel verbeterd. Bevolkingsgroei zonder hier rekening mee te houden versterkt juist deze ondermijnende effecten zoals corruptie, politieke instabiliteit en het niet respecteren van eigendomsrechten.
De infrastructuur in de meeste Afrikaanse landen is ook nog steeds om te huilen.
pi_184510665
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De infrastructuur in de meeste Afrikaanse landen is ook nog steeds om te huilen.
Dat heeft alles te maken met de door mij benoemde oorzaken en meer olie op het vuur gooien is zeker niet de oplossing.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_184512254
Als met de bevolkingsgroei de algehele mentaliteit om zou slaan, zou dat niks minder dan een wonder zijn.
pi_184532315
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184538708
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De infrastructuur in de meeste Afrikaanse landen is ook nog steeds om te huilen.
Daar wordt in de meeste Afrikaanse landen in rap tempo aan gewerkt.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 22 januari 2019 @ 05:46:27 #85
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_184545844
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar wordt in de meeste Afrikaanse landen in rap tempo aan gewerkt.
..door China
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_184558401
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 05:46 schreef nixxx het volgende:

[..]

..door China
Neuh. In bepaalde landen door China.

Verder kunnen tenders ook door buitenlandse bedrijven gewonnen worden, dus een heel gek fenomeen is dat niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_184560914
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 05:46 schreef nixxx het volgende:

[..]

..door China
En alleen van de haven naar de mijnen. De normale mensen merken er niks van.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 23:41:48 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184563982
quote:
Als je de rente op 0 zet en alle loonontwikkeling stop zet dan heb je altijd een tekort aan arbeidskrachten. Dat is basis economie. En als je de rente op 0 houdt en loonontwikkeling blijft tegengaan, dan blijf je dat tekort ook houden. Helpt immigratie ook niet aan.

Bovendien is er in Spanje bijv een jeugdwerkeloosheid van 20%. Waarom horen we dat nooit als 'oplossing'
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184564100
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je de rente op 0 zet en alle loonontwikkeling stop zet dan heb je altijd een tekort aan arbeidskrachten. Dat is basis economie. En als je de rente op 0 houdt en loonontwikkeling blijft tegengaan, dan blijf je dat tekort ook houden. Helpt immigratie ook niet aan.

Bovendien is er in Spanje bijv een jeugdwerkeloosheid van 20%. Waarom horen we dat nooit als 'oplossing'
Omdat Spaanse jongeren beter af zijn met een uitkering dan met zo'n halfbetaalde Duitse baan. Die gaan echt niet komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 23 januari 2019 @ 00:06:28 #90
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184564389


[ Bericht 11% gewijzigd door Jellereppe op 23-01-2019 00:29:08 (Laat maar zitten) ]
pi_184564706
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar wordt in de meeste Afrikaanse landen in rap tempo aan gewerkt.
dat horen we al 30 jaar, en er wordt ook ea opgebouwd, maar als de buitenlandse ingenieurs weggaan en de afrikanen moeten zelf het onderhoud gaan plegen, dan gaat het finaal mis.
There are only 151 Pokémon.
pi_184580291
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 00:32 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

dat horen we al 30 jaar, en er wordt ook ea opgebouwd, maar als de buitenlandse ingenieurs weggaan en de afrikanen moeten zelf het onderhoud gaan plegen, dan gaat het finaal mis.
Dat horen we ook al 30 jaar. Genoeg Afrikaanse ingenieurs die het onderhoud prima kunnen plegen inmiddels. Je stelling zal vast voor een paar Afrikaanse landen gelden. Maar het meerendeel van de landen heeft genoeg kennis in huis.
Allah Al Watan Al Malik
pi_184582904
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat horen we ook al 30 jaar. Genoeg Afrikaanse ingenieurs die het onderhoud prima kunnen plegen inmiddels. Je stelling zal vast voor een paar Afrikaanse landen gelden. Maar het meerendeel van de landen heeft genoeg kennis in huis.
Het probleem is niet de kennis maar de mentaliteit .... en die is om het maar heel eufemistisch uit te drukken .... anders dan bij ons
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_184822312
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:12 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het probleem is niet de kennis maar de mentaliteit .... en die is om het maar heel eufemistisch uit te drukken .... anders dan bij ons
Ook dat is redelijk achterhaald. De werkethos is een andere, maar niet per definitie een mindere.
Allah Al Watan Al Malik
pi_184952017
kennelijk is de EU al begonnen met het importeren van turkse werknemers voor niet te vervullen vacatures. zou me niks verbazen dat we in nederland ook dit soort constructies gaan krijgen door het grote te kort aan woningen en een tekort aan bouw medewerkers aan de vraag te kunnen voldoen.

Hundreds of Turks to be imported for construction work

They will live in makeshift mobile homes near airport

The country’s construction boom has led to the need for an influx of foreign workers.

Advanced plans have been put in place for hundreds of Turkish construction workers to be flown into Malta to work on major private construction projects across the island, The Sunday Times of Malta has been informed.

The plans include fast-track approvals by the government’s employment agency Jobsplus and the conversion of a large site next to the airport where these workers will live in makeshift mobile homes similar to those used by refugees in Ħal-Far.

A spokesman for Jobsplus declined to confirm ongoing talks with TACA Construction, the Turkish company involved, and their Maltese agents on the importation of hundreds, possibly thousands of workers.

“We do not divulge any information on specific companies,” was Jobsplus’s response when asked specifically about TACA Construction’s plans.

However, the newspaper is reliably informed that TACA told Jobsplus that it intends to bring in up to 2,500 construction employees to work on major projects on the island.

A subsidiary, called TACA Insaat Ve Ticaret AS, was registered in Malta last September.

Turkish sources told the newspaper that so far, TACA Construction has already entered into a multi-million deal with the Seabank db Group over the construction of the City Centre development in St George’s Bay.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184952068
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184952687
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ook dat is redelijk achterhaald. De werkethos is een andere, maar niet per definitie een mindere.
:) :) Hoe dan :?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_184990634
quote:
French intellectual Eric Zemmour says that the elite organized an "invasion" of Europe via mass immigration primarily because they wanted to import a servant class to replace Europeans who are no longer willing to perform menial tasks.

During a recent talk, the commentator and author outlined the main reasons why the establishment has rapidly increased mass immigration in the last five years via the refugee wave.


“Today the economic organization of the world relies on large cities, large metropolises where the winners of globalism live. And those winners of globalism, who are connected to the world, need servants. Voilà: they need servants to deliver the sushi, to bring them pizza, to babysit their children, to work in the restaurants, to work everywhere in the large cities.

And the servants, you know, the old European peoples: French, English, they don’t want to. They don’t want to; they decide that they don’t feel like working in this profession, they consider that they aren’t paid enough and so on. Therefore there has been an entire organized action, for the last twenty years, for the purpose of getting rid of those original peoples, who don’t want to perform the job they are asked to do, and to replace them.”

Zemmour said that the west was currently engaged in a "civilizational war" brought about by the elite-orchestrated "invasion" that is mass migration and that the hundreds of millions of predominantly African migrants who enter Europe over the next 30 years will cause an "unheard-of demographic tilt."

"We have elites that are organizing the invasion," stressed the author, adding that globalists treat individual people as if they have no roots.

"Christian universalism has gone completely rogue, by a universalism gone mad, which thinks that every human is an individual with no roots,
and that man is reduced to the condition of consumer. So he can be from any culture of any race, any origin; it doesn't matter, as long as he is consuming Nike. Voilà. This is the universalism of consumers," said the intellectual.

Zemmour also made the point that far from new migrants assimilating to the cultures of European countries, the reverse is happening, with Europeans assimilating to the invading culture or simply leaving altogether.

"Meaning that the assimilation happened inversely ," said Zemmour. "So this is what I call the second part. Meaning the colonization. From a certain point, you have in the neighborhoods, districts, in the cities a civilizational tilt, which is happening totally naturally by the numbers. Starting at a certain point you assimilate to the more numerous, stronger group, or else you leave."

This was emphasized in a recent story we covered where to prevent sexual harassment by male Muslim migrants in the streets of Vienna, fathers are encouraging their daughters to wear Islamic headscarves.

As we have previously explained, the Yellow Vest movement in France is partly a backlash against mass immigration and lower middle class and working class people refusing to live out their lives as a wage slave servant class for the elite.


[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2019 12:32:31 ]
pi_185211910
quote:
EU en Arabische Liga treffen elkaar op eerste onderlinge top in Egypte

Onder de belangrijkste thema's van de tweedaagse top zijn naar verwachting de internationale veiligheid en migratie.

Al Sisi stelt niet toe te staan dat illegalen via Egypte naar Europa trekken, maar dat hij daarvoor geen cent van de EU krijgt. Hij benadrukt dat Turkije wel Europese steun ontvangt voor deze rol.

Ook het verscheurde Libië krijgt Europese steun om illegale migratie tegen te gaan.
In Egypte wil men nu ook geld zien voor het tegenhouden van migranten die met bootjes proberen de middellandse zee over te steken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185868608
Het enige nog operatieve NGO-schip in de middellandse zee de "Mare Jonio" is aan de ketting gelegd door de italiaanse overheid.

Italian authorities order seizure of migrant rescue ship

Operatie Sophia van de EU wordt gestopt vanwege een italiaans veto.
quote:
Operation Sophia, EU will Marineeinsatz vor Libyen beenden
Zehntausende Flüchtlinge wurden in den vergangenen Jahren durch die EU-Mission Sophia im Mittelmeer gerettet. Jetzt soll der Marineeinsatz laut Nachrichtenagenturen beendet werden - Italien hat ein Veto eingelegt.

Die EU will den in der Flüchtlingskrise begonnenen Marineeinsatz vor der libyschen Küste vorerst beenden. Weil sich die Mitgliedstaaten nicht auf ein neues System zur Verteilung von aus Seenot geretteten Migranten einigen konnten, sollen die Aktivitäten von Schleusernetzwerken bis auf Weiteres nur noch aus der Luft beobachtet werden.
Het meest effectief tegen de bootmigratie en drenkelingen blijkt versterking van de libische kustwacht te zijn. Het versterken en ondersteunen van de marokkaanse kustwacht wordt nu ook toegepast.

quote:
Spain Strikes Deal with Morocco to Hand It Migrants Rescued at Sea
Under the deal, Spain’s sea rescue services, Salvamento Marítimo, will be able to send saved migrants to Morocco’s ports if the rescue occurs in missions where Spanish rescue services are assisting the Moroccan Coast Guard in their maritime area of responsibility, and when the nearest port is in Morocco.
Deze maatregelen dringen de bootmigratie via de middellandse zee flink terug. Aan de oorzaken van de migratiestroom is weinig veranderd. Aan de zwakheden van het Dublin verdrag is nog niets veranderd zoals het eenvoudig maken van asielshoppen. Een verdeelsleutel voor asielzoekers is gestrand omdat landen weigeren eraan mee te werken en sancties niet af te dwingen blijken. Ondertussen is het syrische IS verslagen maar zit Assad nog in het zadel met steun van Iran en Rusland. Ik ben benieuwd of aan de volksverhuizing een eind is gekomen of dat het slechts een tijdelijke vermindering van de migratiestroom is?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185873887
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In Egypte wil men nu ook geld zien voor het tegenhouden van migranten die met bootjes proberen de middellandse zee over te steken.
Geef ze groot gelijk, als de EU zo zwak en achterlijk is om het probleem zelf niet op te lossen dan ga je dit krijgen.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:08:18 #103
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_185874458
Gaat dit reeks over white genocide?
pi_185987704
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:08 schreef dagobertE6 het volgende:
Gaat dit reeks over white genocide?
:Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185987731
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:17 schreef Digi2 het volgende:

Ik ben benieuwd of aan de volksverhuizing een eind is gekomen of dat het slechts een tijdelijke vermindering van de migratiestroom is?
wat denk je zelf? :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185993747
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat denk je zelf? :s)
Ik heb het vermoeden dat het tijdelijk is. De bevolkingsexplosie die gaande is in delen van Afrika zal naar mijn inschatting leiden tot verdergaande destabilisering van het continent.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_186084270

quote:
The anti-riot police in Greece have used tear gas on hundreds of migrants trying to cross into North Macedonia. It is the third day of unrest, concentrated near the city of Thessaloniki. Migrants travelled to the area after rumours spread on social media that the border would be opened.
Dat veel migranten nog steeds in tenten wonen vind ik een slechte zaak. Vanuit de EU zou er geld beschikbaar moeten komen voor beter onderdak. Anderzijds vermoed ik dat vele migranten geen asielaanvraag willen indienen bij de griekse overheid maar willen doorreizen naar noord europa. Na 18 maanden worden de gevens van "illegale" migranten in het Eurodac systeem gewist en kunnen migranten gaan asielshoppen. Bij een asielaanvraag worden de gegevens 10 jaar bewaard en dreigt een Dublinclaim als de migranten europa verder intrekken voor asiel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 07-04-2019 16:15:34 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 7 april 2019 @ 16:40:27 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186084839
https://nos.nl/artikel/22(...)enoffensief-aan.html

Ik ben benieuwd waar dit toe gaat leiden.... een grote burgeroorlog zal wss voor nieuwe stromen immigranten zorgen.

Beide kanten hebben dit keer ook vliegtuigen en tanks, wat het een ander verhaal maakt dan eedere opstanden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_186085424
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2019 16:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)enoffensief-aan.html

Ik ben benieuwd waar dit toe gaat leiden.... een grote burgeroorlog zal wss voor nieuwe stromen immigranten zorgen.

Beide kanten hebben dit keer ook vliegtuigen en tanks, wat het een ander verhaal maakt dan eedere opstanden.
Nee, dat zorgt voor solidariteit bij alle Lybianen die hier rond hangen en gaan ze allemaal terug om te helpen. En zo wordt het hoofdstuk mooi afgesloten en is iedereen weer gelukkig hier. O+
pi_187867048
een reactie op youtube "the father the son and the holy passport" _O-

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188454384
Het beleid van de italiaanse regering is succesvol in het flink terugdringen van het aantal bootmigranten dat Italie bereikt.
2016 181.000
2017 119.000
2018 19.267
2019 4.169

Er is nog circa een kwart jaar te gaan voor het totaal van 2019 maar de zee wordt steeds ruwer in deze tijd van het jaar. Zonder tussenkomst van recente rechterlijke uitspraak zou het aantal vermoedelijk beneden de 7.000 blijven in totaal voor 2019.

Italiaanse rechter schrapt Salvini's toegangsverbod voor migrantenschip

Migrant arrivals to Italy by sea fall by a third in 2017

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 15 augustus 2019 @ 01:19:14 #112
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_188454477
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 01:08 schreef Digi2 het volgende:
Het beleid van de italiaanse regering is succesvol in het flink terugdringen van het aantal bootmigranten dat Italie bereikt.
2016 181.000
2017 119.000
2018 19.267
2019 4.169

Er is nog circa een kwart jaar te gaan voor het totaal van 2019 maar de zee wordt steeds ruwer in deze tijd van het jaar. Zonder tussenkomst van recente rechterlijke uitspraak zou het aantal vermoedelijk beneden de 7.000 blijven in totaal voor 2019.

Italiaanse rechter schrapt Salvini's toegangsverbod voor migrantenschip

Migrant arrivals to Italy by sea fall by a third in 2017

Het lijkt ook in bredere zin te werken, dit zijn de cijfers voor de hele middenlandse zeeregio.

2019 40,624
2018 141,472
2017 185,139
2016 373,652
2015 1,032,408
2014 225,455
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_188454541
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 01:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het lijkt ook in bredere zin te werken, dit zijn de cijfers voor de hele middenlandse zeeregio.

2019 40,624
2018 141,472
2017 185,139
2016 373,652
2015 1,032,408
2014 225,455
2019 zou op minder dan 60.000 bootmigranten kunnen uitkomen. De eenvoudigste route was via Libie naar Italie. Via Marokko naar Spanje is lastiger geworden. Hoe de italiaanse regering vanaf heden omgaat met de bootmigranten na de rechterlijke uitspraak zullen we snel te weten komen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188454555
Salvini is een van de weinige Europese leiders die Europa nog beschermen. Samen met Orban.
pi_188454562
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 01:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Salvini is een van de weinige Europese leiders die Europa nog beschermen. Samen met Orban.
Oost-europese landen staan niet te juichen bij muli-culti, Polen ook niet bijvoorbeeld. Daarnaast is er in deze landen geen ruimhartig sociaal stelsel en daar zijn veel niet westerse migranten afhankelijk van.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188563488
De VS gaan iets doen wat onmogelijk is in de EU namelijk langdurige detentie van migranten gedurende een asielprocedure.

quote:
Verenigde Staten gaan migrantenfamilies voor onbepaalde tijd vasthouden
De Verenigde Staten hebben woensdag nieuwe regels voor de detentie van migranten bij de grens bekendgemaakt. Volwassenen die met kinderen de grens oversteken, worden niet langer binnen twintig dagen vrijgelaten. De autoriteiten gaan families voor onbepaalde tijd vasthouden.

De families blijven vastzitten zolang hun asielverzoek niet is afgehandeld. Het duurt doorgaans maanden voordat een verzoek van een familie wordt behandeld door een immigratierechter. Het nieuwe beleid richt zich ook op alleenreizende minderjarigen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188879549
quote:
European Demographics and Migration

"Europeans do not understand the scale of the challenge that Africa’s demography poses. In 2050 Africa will have as many children age 9 and under as Europe has people. More consequentially it will have as many military-aged men (aged 15-40) as Europe has people"

https://www.hoover.org/re(...)aphics-and-migration
pi_188882722
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 14:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

" More consequentially it will have as many military-aged men (aged 15-40) as Europe has people"

Moet dit bij mensen angst inboezemen? :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189298357

quote:
Several thousand African migrants are stuck in limbo in southern Mexico.
The African migrants have made a dangerous journey of thousands of kilometres up through Latin America in the hope of reaching the United States. Mexican officials have stopped them after coming under pressure from Washington to stem the flow of migrants and asylum seekers.
Mexico is offering them the chance of asylum. But that process is long and uncertain. In Tapachula, the queue for applicants goes around the block.
Afrikaanse migranten proberen via zuid amerika de VS binnen te komen maar dat is tot nu toe weinig succesvol. Mexico stelt hen in staat mexicaans asiel aan te vragen maar dat is niet wat de meeste migranten willen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 6 oktober 2019 @ 14:47:26 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189298456
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2019 18:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

" More consequentially it will have as many military-aged men (aged 15-40) as Europe has people"

Moet dit bij mensen angst inboezemen? :D
De geschiedenis heeft laten zien dat 1 Europeaan ongeveer 200 niet- Europeanen aankan, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189300037
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

De geschiedenis heeft laten zien dat 1 Europeaan ongeveer 200 niet- Europeanen aankan, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen.
Kennelijk is niet iedereen zo positief.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189300050
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

De geschiedenis heeft laten zien dat 1 Europeaan ongeveer 200 niet- Europeanen aankan, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen.
Ook leert de geschiedenis dat die military aged men de bevolking van Arika weer zullen uitdunnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 6 oktober 2019 @ 16:12:19 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189300237
Het probleem is niet dat ze zo gevechtsvaardig zijn, maar dat ze hier naar binnen wandelen zonder tegengehouden te worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189300550
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:12 schreef LXIV het volgende:
Het probleem is niet dat ze zo gevechtsvaardig zijn, maar dat ze hier naar binnen wandelen zonder tegengehouden te worden.
Als zij gevechtsvaardig zijn, zijn het in mijn ogen rijken. Dan worden ze door de zichzelf tot bevoegden gepromoveerden niet tegengehouden, als zij hun veel te grote buikjes willen voldrinken en/of eten.
  zondag 6 oktober 2019 @ 16:35:03 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189300719
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:27 schreef torentje het volgende:

[..]

Als zij gevechtsvaardig zijn, zijn het in mijn ogen rijken. Dan worden ze door de zichzelf tot bevoegden gepromoveerden niet tegengehouden, als zij hun veel te grote buikjes willen voldrinken en/of eten.
Ben je een ai die via fora zichzelf trained of gewoon verward?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189301237
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ben je een ai die via fora zichzelf trained of gewoon verward?
Okee. Dus wat jij schreef, is niet gemeend?
  zondag 6 oktober 2019 @ 17:06:43 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189301304
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 17:03 schreef torentje het volgende:

[..]

Okee. Dus wat jij schreef, is niet gemeend?
Ik snap jouw Posts nooit
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189302897
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 17:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik snap jouw Posts nooit
Moslims snappen meestal toch slechts hun met wapens geoefende leiders, dus het verbaast mij niet, dat jij het niet snapt.
pi_189649782
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189759508
Bootmigranten kunnen weer aanmeren in italiaanse havens sinds Salvini niet meer in de regering zit en de migranten elders over europa verdeeld worden. Ik vrees dat hier een aanzienlijke aanzuigende werking vanuit zal gaan waardoor het aantal drenkelingen komende jaren gaat toenemen. Een herziening van het Dublin verdrag wat asielshoppen beperkt komt er mijnsinziens niet. Spanje bijvoorbeeld sluist de migranten linea recta door richting Duitsland.

quote:
88 Migranten verlassen "Alan Kurdi"

Nach einer tagelangen Odyssee hat das deutsche Seenotrettungsschiff "Alan Kurdi" im italienische Tarent angelegt. Dort gingen die 88 aufgegriffenen Migranten von Bord. Sie werden nun auf mehrere Länder in Europa verteilt.

Das deutsche Rettungsschiff "Alan Kurdi" mit 88 Migranten an Bord ist in Tarent in Süditalien angekommen. Die im Mittelmeer geretteten Menschen gingen in dem apulischen Hafen von Bord. Unter ihnen waren laut italienischen Medienberichten auch neun Minderjährige. Alle sollen nun innerhalb Europas verteilt werden.

Deutschland und Frankreich werden dem Innenministerium in Rom zufolge 60 der Migranten aufnehmen. Portugal habe sich zur Aufnahme von fünf der Flüchtlinge bereit erklärt und Irland nehme zwei von ihnen auf.

Weiter politischer Streit um Verteilung
Auch das italienische Versorgerschiff "Asso Trenta", das zwischen Freitagabend und Samstagfrüh rund 200 Menschen in internationalen Gewässern vor Libyen rettete und an Bord nahm, befindet sich inzwischen in italienischen Gewässern vor Sizilien. Laut dem italienischen Nachrichtensender RAI soll das Schiff den Hafen von Pozzallo im Laufe des Tages erreichen.

Die Aufnahme und Verteilung von im zentralen Mittelmeer geretteten Flüchtlingen in Europa sorgt schon seit Langem für Streit. Die Innenminister von Deutschland, Frankreich, Italien und Malta einigten sich Ende September auf einen vorläufigen Verteilungsmechanismus.

Demnach sollen aus Seenot gerettete künftig innerhalb von vier Wochen auf die teilnehmenden EU-Staaten verteilt werden. Dies soll eine Übergangslösung sein, bis das derzeitige Asylsystem der EU, das sogenannte Dublin-Verfahren, überarbeitet werden kann.

quote:
Für die meisten Flüchtenden gibt es keinen legalen Weg, nach Europa zu gelangen. Eine der Hauptfluchtrouten führt über den Südwesten Spaniens. Die Migranten, die hier die gefährliche Überfahrt über das Meer wagen, kommen in der Mehrheit aus Westafrika.

In Spanien Asyl beantragen, wie sie es laut der Dublin-Regelung eigentlich müssten, will aber kaum jemand. Viele von ihnen wollen nach Deutschland.

Frontal 21 hat Geflüchtete auf ihrer Route begleitet und dokumentiert, wie das spanische Rote Kreuz, unterstützt von der spanischen Regierung, den Migranten hilft, ihre Reise bis zur französischen Grenze fortzusetzen. Von dort aus setzen sie ihren Weg in den Norden allein fort und gelangen dann bei Aachen oder Kehl über die Grenze nach Deutschland.


[ Bericht 12% gewijzigd door Digi2 op 03-11-2019 13:24:20 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189761054
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:51 schreef Digi2 het volgende:
Bootmigranten kunnen weer aanmeren in italiaanse havens sinds Salvini niet meer in de regering zit en de migranten elders over europa verdeeld worden. Ik vrees dat hier een aanzienlijke aanzuigende werking vanuit zal gaan waardoor het aantal drenkelingen komende jaren gaat toenemen. Een herziening van het Dublin verdrag wat asielshoppen beperkt komt er mijnsinziens niet. Spanje bijvoorbeeld sluist de migranten linea recta door richting Duitsland.
[..]

[..]

Bizar dat we in Europa niet in staat zijn om te komen met een werkend systeem.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 3 november 2019 @ 14:41:30 #133
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189761198
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2018 00:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wanneer hebben ze dat gedaan?
Nee, dat is het diabolische plan van de duivelse EU. Omvolking, jeweettoch!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189761227
quote:
10s.gif Op zondag 3 november 2019 14:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Bizar dat we in Europa niet in staat zijn om te komen met een werkend systeem.
Dat laten internationale verdragen niet toe uit 1951/1967 n.a.v. WOII en "koude" oorlog. Hongarije heeft daar schijt aan, houdt zijn grenzen dicht en ligt dan ook onder vuur van de EU.

quote:
https://www.refworld.org/pdfid/57319d514.pdf
In UNHCR's view, legislation and related Decrees adopted by Hungary in July and September 2015, and progressively implemented between July 2015 and 31 March 2016, have had the combined effect of limiting and deterring access to asylum in the country.

In conclusion, UNHCR considers that significant aspects of Hungarian law and practice, as described above, raise serious concerns as regards compatibility with international and European law.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189761278
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189761290
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 14:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat laten internationale verdragen niet toe uit 1951/1967 n.a.v. WOII en "koude" oorlog.
Waar hebben die verdragen betrekking op? Asiel?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189761329
quote:
10s.gif Op zondag 3 november 2019 14:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

Waar hebben die verdragen betrekking op? Asiel?
Ja.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189761334
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 14:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Je hebt regelmatig te maken met een eer&schaamte cultuur achtergrond terwijl de westerse cultuur meer een schuldcultuur is. Niet verwonderlijk dat men niet wil laten blijken dat niet alles rozegeur en manenschijn is.
Heel vrrl van dir mensen wagen de reis ook als een soort vertegenwoordiger van de familie vaak zelf wordt er meebetaald aan de reis en dan wil je mensen niet teleurstellen en hoop geven dat het goed gaat met hun "investering" en dat ze binnenkort vgeld zullen ontvangen op hun rekening.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189761484
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 14:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ja.
Ik vind wel dat wr onderscheid moeten maken tussen "gelukszoekers" uit met name veilige landen en mensen die vluchten vanwege oorlog of vervolging.

De laatste groep moeten we middels een bepaalde constructie blijven steunen, maar die eerste groep. Linea recta op de eerste vlucht terug naar land van herkomst. Je krijgt wat mij betreft daarnaast voorrang als je uit Marokko, Tunesië of Algerije komt.

Je komt regelmatig in de media artikelen over asielzoekers uit Syrië tegen die hun beklag doen over het gedrag van met name de maghrebijnen. Daarbij verbazen ze zich natuurlijk om het feit dat deze mensen überhaupt in asielzoekers centra zitten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189765461
Het aantal asielaanvragen in Denemarken is spectaculair gedaald. De denen nemen geen halve maatregelen, zelfs niet met deense socialisten aan het roer _O-
ISIS kindjes krijgen ook het nakijken, een deel daarvan dreigt statenloos te worden. Zullen nog wel rechtzaken uit gaan volgen. Het aantal deense isis-gangers is trouwens erg beperkt mede omdat het verkrijgen van een deens paspoort heel erg lang duurt (voor niet EU burgers) en aan strikte eisen moet voldoen. De tijdelijke(feitelijk langdurige) verblijfsvergunningen konden dus ingetrokken worden. Er zouden nog max 36-10-12=14 terug kunnen komen, mits daar ondertussen niet een aantal van gesneuveld zijn.

quote:
Denmark passes legislation to strip ISIL fighters of citizenship
Denmark's parliament has passed a law that allows the government to strip dual-national citizens, who fought with foreign armed groups, of their citizenship to stop them from returning to the country.

The measure, which was approved on Thursday, is primarily designed to target Danes who fought for the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL or ISIS) group in Syria and Iraq.

It enables the immigration and integration minister to revoke the citizenships of dual nationals, while they are abroad, even without a court ruling, which was previously a requirement.

The bill was announced after Turkey began an offensive into northeast Syria on October 9, a region where ISIL captives are held in camps by Kurdish fighters.

It was rushed to Parliament last week amid reports that hundreds of family members linked to ISIL escaped from a camp in the region.

In March, under the previous government, Denmark adopted a law depriving children born abroad to Danish fighters the right to citizenship.

Last month, Denmark's justice minister said there were 36 people who had travelled from Denmark to fight in the Middle East.

Among them, 10 had their residency permits withdrawn and 12 have been jailed.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189832474
quote:
'Wateroorlog' dreigt om Ethiopische dam: Amerika gaat bemiddelen
De ministers van Buitenlandse Zaken van Egypte, Ethiopië en Soedan gaan op 9 december in Washington overleggen over de omstreden dam die Ethiopië in de Nijl aan het bouwen is. De bouw van de gigantische dam zorgt voor grote spanningen tussen de drie buurlanden. Voor miljoenen Egyptenaren dreigt namelijk een watertekort.

Sinds 2011 is Ethiopië bezig met de bouw van de dam, ook wel The Grand Renaissance Dam genoemd. Het is een megaproject van ruim 3,5 miljard dollar, maar het past in de torenhoge ambities van het Afrikaanse land.

Landbouw en stroom
Ethiopië wil dankzij de dam de grootste energie-exporteur van Afrika worden. Met het water uit de Nijl dat in het reservoir achter de dam wordt opgeslagen, zou Ethiopië zeker drie miljoen huishoudens van stroom kunnen voorzien. Dat kan het land economisch enorm veel opleveren.

Voor Egypte zou het plan rampzalige gevolgen kunnen hebben. Het land is enorm afhankelijkheid van de watertoevoer uit de Nijl: ruim 90 procent van het zoet water in Egypte komt uit de Nijl en landbouw kan alleen rond de rivier worden bedreven. De rest van het land bestaat voornamelijk uit woestijngebied. Als er minder water uit de Nijl richting Egypte stroomt dreigt er voor tientallen miljoenen mensen een watertekort.

Volgens Ethiopië wordt het water tijdelijk opgeslagen en stroomt het uiteindelijk weer terug in de Nijl, maar Egypte wantrouwt dit. Volgens de Egyptenaren zijn er teveel risico’s voor de landbouw en de stroom- en watervoorziening van het land. In 2010 overlegden Egypte en Soedan al om de dam desnoods te bombarderen en ook militair ingrijpen wordt door Egypte niet uitgesloten.

Dreigementen
Ethiopië is ondanks alle dreigementen doorgegaan met de bouw van de dam en wil deze nu volgend jaar in gebruik nemen. De Ethiopische regering stelt dat Egypte de greep op het water uit de Nijl niet kan behouden en zegt dat niets het gebruik en daarmee de economische ontwikkeling van het land in de weg kan staan.
Of er een oorlog uitbreekt kan de regerende elite van landen met een hoge bevolkingsgroei weinig bezwaren. Als het conflict uit de hand loopt zullen meer migranten proberen europa binnen te komen.



[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 07-11-2019 14:24:24 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189833560
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 14:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Of er een oorlog uitbreekt kan de regerende elite van landen met een hoge bevolkingsgroei weinig bezwaren. Als het conflict uit de hand loopt zullen meer migranten proberen europa binnen te komen.

[ afbeelding ]
Nog een oorlog in Afrika kan er ook wel bij :s) maar dat het project van de Ethiopiërs voor spanningen zou zorgen stond al vast. De Turken hebben ook regelmatig discussies met de irakis em Syriërs wat het water vam de Tigris en de Eufraat. Theoretisch zoude. De Turken het water bijna volledig af kunnen knijpen net als de Ethiopiërs straks. Denk dat ze er wel uit zullen komen uiteindelijk. Meteen vervallen in doomscenarios over Egyptische en sudanese vluchtelingen in Europa heeft weinig zin.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189833712
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2019 15:20 schreef Slayage het volgende:

[..]
Meteen vervallen in doomscenarios over Egyptische en sudanese vluchtelingen in Europa heeft weinig zin.
Klopt, vooral ook omdat de EU daarop weinig anticipeert het reageert ad-hoc en met pappen en nathouden. Mocht zoiets gebeuren "overkomt" het ons gewoon.

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 07-11-2019 15:35:24 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189834477
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 15:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Klopt, vooral ook omdat de EU daarop weinig anticipeert het reageert ad-hoc en met pappen en nathouden. Mocht zoiets gebeuren "overkomt" het ons gewoon.
True, goed verwoordt we hebben onze zaken nog steeds niet op orde. En dan ben je overgeleverd aan de goden. Kijk naar wat recent is gebeurd. De meeste Europese landen namen niet hun verantwoordelijkheid met die Isis lui in de kampen in Syrië. De Turken vallen binnen en komen er vele van die gasten vrij en hebben de Europese landen meerdere van die lui die nu wachten op verschillende consulaten in Turkije. Van de een op de andere dag geconfronteerd met een voldongen feit waar je iets mee moet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 21 december 2019 @ 13:55:46 #145
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_190574439
https://www.demorgen.be/n(...)-continent~b0aaed96/

Interessant stuk, met name het stuk over migratie, wat de hoofdreden is voor de verschuiving naar rechts van de Europese bevolking.

Ik citeer 1 alinea uit het stuk, de rest mag je zelf lezen:

Geert Mak, u trok meer dan twintig jaar geleden voor uw eerste boek al door Europa en nu opnieuw. Hoe is de identiteit van de Europeanen sindsdien veranderd?
Mak: “De vraag naar identiteit speelde destijds niet zo’n grote rol. Nu is de vraag niet alleen wie we zijn als Europeanen, maar vooral ook wie we zijn als Belgen, Nederlanders, Fransen… De behoefte aan identiteit is met de globalisering enorm toegenomen. Zo wordt over het zwartepietdebat hier in Nederland gezegd dat het de wortels van onze Nederlandse traditie raakt. Maar dit ‘fenomeen’ bestaat nog maar 150 jaar! Dat we zoiets zo opkloppen, wijst vooral op een enorme onzekerheid.

“Ook aan de manier waarop we met migratie omgaan, kun je zien hoe zelfbewust een land of een stad is. In mijn Friese dorp deden ze paniekerig over een stuk of acht Syriërs. In Amsterdam zijn ze dat al eeuwen gewend en zie je dat deze gemeenschap stevig in zijn schoenen staat.”

Holslag: “Ik volg je betoog voor een deel. Mij valt het vooral op hoe wij rond integratie tussen twee heel problematische standpunten in vallen. Het ene is Wir schaffen das!, de houding van pragmatische politici die vluchtelingen verwelkomen. Maar die vertikken het dan wel om een goed beleid te voeren. Neem nu de Syriërs. Velen zullen zich hier naturaliseren omdat hun land nog jaren in oorlog is. Maar de politici laten na om te investeren in hun opleiding en begeleiding op de arbeidsmarkt. Of nog: we hebben op dit moment 500.000 à 600.000 mensen in Europa die hier illegaal zijn. Als het je dan menens is met je humane taak om die mensen op te vangen, investeer dan verdomme in integratie! Anders schep je een nieuwe integratiecrisis.”

Mak: “Meer nog, ik vind dat er een eengemaakt Europees migratie- en integratiebeleid moet komen. Het is om wanhopig van te worden als je ziet hoe volstrekt machteloos Europa staat tegenover migratie. We hebben de afgelopen tien jaar gezien waar dat toe leidt. Vanuit Afrika groeit er een enorme migratiedruk. En tegelijk vergrijst ons continent. Er zal iets moeten gebeuren.”

Holslag: “Of we migratie volledig nodig hebben om de vergrijzing tegen te gaan, vind ik wel een lastige. Als iemand zich uit de naad werkt voor een paar honderd euro en te horen krijgt dat er meer migranten moeten komen om de economie draaiende te houden, dan zou je voor minder boos worden. Vraag dit maar in oostelijk Duitsland, waar je miljoenen werkende armen hebt…

“Maar waar we nu op rechts naar toe gaan, is even kwalijk. Sommige politici roepen dat ze onze waarden willen beschermen, maar hun enige gedeelde kenmerk is platte vunzigheid. Ze schuilen achter de nationale vlag, maar gebruiken hem als vijgenblad waarach ze dezelfde overzeese rotzooi kopen die onze economie en cultuur kapotmaakt. Rechts is de voortzetting van de volksverlakkerij die Europa al een tijd in zijn greep heeft. Alleen is nu ook de schijn van goed fatsoen verdwenen.”
pi_190577890
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 13:55 schreef Ciclon het volgende:
https://www.demorgen.be/n(...)-continent~b0aaed96/

Interessant stuk, met name het stuk over migratie, wat de hoofdreden is voor de verschuiving naar rechts van de Europese bevolking.

Goed gesprek in zijn geheel :Y

Word er niet happy van overigens ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_190578570
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 13:55 schreef Ciclon het volgende:
https://www.demorgen.be/n(...)-continent~b0aaed96/

Interessant stuk, met name het stuk over migratie, wat de hoofdreden is voor de verschuiving naar rechts van de Europese bevolking.
Ik moet wel lachen om die Mak, ineens is het 'geschiedenis is moeilijk het herkennen als je er middenin staat' terwijl hij er gewoon zelf aldoor naast zat vanwege zijn voorkeur voor zalvend geneuzel. Zelfs nu hij dat min of meer toegeeft en pessimistisch durft te zijn blijft hij in die houding volharden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 21 december 2019 @ 17:37:59 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_190578718
Wat de EU nodig heeft is politici met visie en met ballen, niet die schertsfiguren die er nu zitten in Brussel.
  zaterdag 21 december 2019 @ 17:39:12 #149
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_190578759
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik moet wel lachen om die Mak, ineens is het 'geschiedenis is moeilijk het herkennen als je er middenin staat' terwijl hij er gewoon zelf aldoor naast zat vanwege zijn voorkeur voor zalvend geneuzel. Zelfs nu hij dat min of meer toegeeft en pessimistisch durft te zijn blijft hij in die houding volharden.
Klopt ja. Net als schrijver Tommy Wieringa en Paul Scheffer.

Maar logisch ook. De Inheemse Europese bevolking krimpt door een netto geboorte van gemiddeld 1,4 (?) per gezin, terwijl pak'm beet Nigeria op 6,3 per gezin zit. Er zijn maar 2 generaties nodig om een gigantische verschuiving te laten plaatsvinden. En die gaat met het huidige beleid van de ¨Partij- kartellen¨ komen.
Ik zie ZP ook als een symbool van die verschuiving. Zonder, of met minder, van die migranten zou dat geouwehoer nooit zo groot zijn geworden, of zelfs helemaal niet hebben bestaan.

Ik zie Denemarken als goede voorbeeld, waar de Deense PVDA er een veel strenger (en dus realistischer) migratie beleid op na houdt.
pi_190648163
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_190648956
quote:
De migratie verloopt nu hoofdzakelijk via Griekenland. Het aantal migranten dat verdronk onderweg is bijna gehalveerd vergeleken met 2018.
quote:
Mediterranean Migrant Arrivals Reach 106,711 in 2019; Deaths Reach 1,246
Geneva – IOM reports that 107,546 migrants and refugees have entered Europe by sea through 18 December, roughly a 5 per cent decrease from the 112,836 arriving during the same period last year.

Arrivals this year to Greece and Spain are at 60,363 and 24,976, respectively, (85,339 combined) accounting for just over 79 per cent of the regional total, with the balance arriving in much smaller numbers to Italy, Malta and Cyprus. Arrivals to Greece are running just shy of twice 2018’s totals from this time, while arrivals to Spain are less than half last year’s arrivals.

Deaths recorded on the three main Mediterranean Sea routes through 18 December stand at 1,246 individuals – or 56 per cent of the 2,219 deaths confirmed during the same period in 2018


[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 25-12-2019 22:40:22 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190665143
quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)zee-naar-italie.html

.. hetgeen tot radicalisering leidt

Achter dalende migratiecijfers ligt misdadig beleid

De NOS, op Eerste Kerstdag. ‘Het aantal migranten dat Italië per boot heeft bereikt, is in twee jaar spectaculair afgenomen.’ Aldus: ‘Waar er in 2017 nog 118.000 migranten over zee Italië bereikten, zijn dat er dit jaar iets meer dan 11.000 geweest.’(1) Inderdaad, tien keer zo weinig. Ontzetting, en niet opluchting, is hier de gepaste reactie. Ontzetting over het menselijk leed dat achter deze cijfers schuil gaat, en woede over de misdaden die aan dat leed ten grondslag liggen. Maar daarvoor zoek je in het NOS-artikel vrijwel tevergeefs.

Hoe is de daling van het aantal ‘migranten’ – vluchtelingen dus – dat de overtocht weet te maken, te verklaren? De NOS wederom. ‘Het cijfer is vooral zo laag vanwege de omstreden overeenkomst tussen Italië en Libië uit 2017 over het tegenhouden van migranten.’ De kustwacht van Libië haalt de mensen met goedvinden van Italië van zee. Ja, dan komen ze dus niet naar Italië. Ze verdwijnen dan in Libië. Daar worden ze dan in detentiecentra – concentratiekampen, in feite – gegooid. Of erger, want de berichten over Libische slavenmarkten zijn hardnekkig. Dat de overeenkomst ‘omstreden’ heet, is niet voor niets, maar deze kant van de zaak belicht de NOS verder niet.
Het is tenslotte Kerstmis.

> https://www.krapuul.nl/bl(...)igt-misdadig-beleid/
shift-knop defekt
  zaterdag 28 december 2019 @ 19:25:06 #153
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_190715134
gewist

[ Bericht 99% gewijzigd door Eendenkooi op 28-12-2019 19:30:21 ]
pi_191235939
Hongaarse douanebeambten hebben waarschuwingsschoten gelost teneinde illegale toegang tot hongaars grondgebied te voorkomen. 4 migranten zijn gearresteerd.
quote:
Warnschüsse gegen Migranten
Eine große Gruppe von Flüchtlingen soll am Morgen versucht haben, die serbisch-ungarische Grenze zu durchbrechen. Wachmänner gaben Warnschüsse ab und verhinderten, dass die Migranten auf ungarisches Gebiet gelangten.

An der Grenze zwischen Serbien und Ungarn ist es am Morgen zu einem Zwischenfall gekommen. Nach Angaben des ungarischen Innenministeriums hatte eine Gruppe von rund 60 Migranten versucht, auf ungarisches Staatsgebiet zu gelangen.

Nach Angaben der Polizei hat die Gruppe den Grenzzaun auf einer Länge von etwa zehn Metern beschädigt und sich so den Weg nach Ungarn freigeräumt. Als drei Wachmänner den Übertritt bemerkten, hätten sie die Menschen aufgefordert, stehen zu bleiben. Da diese darauf nicht reagierten, habe einer der Wachmänner drei Warnschüsse in Luft abgegeben. Die Nachrichten-Agentur dpa hatte unter Berufung auf Polizeikreise berichtet, dass ein Grenzbeamter die Schüsse abgefeuert hätte.

Nach den Warnschüssen seien die meisten nach Serbien zurückgelaufen. Vier Personen drangen allerdings auf ungarischen Staatsgebiet vor. Sie wurden festgenommen und sitzen in Untersuchungshaft, teilte die Polizei mit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191250131
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:38 schreef Digi2 het volgende:
Hongaarse douanebeambten hebben waarschuwingsschoten gelost teneinde illegale toegang tot hongaars grondgebied te voorkomen. 4 migranten zijn gearresteerd.
[..]

Zie ook deze post over dat incident :

NWS / Maastricht krijgt een van de beste asielcentra van Nederland

*******************************

Ze gaan het verder stroomlijnen :

quote:
Het Europese Agentschap voor asielzaken (EASO) gaat dit jaar het aantal personeelsleden in Griekenland verdubbelen, om het land te helpen bij de achterstand in asielbehandelingen. Bovendien wordt er een kantoor gevestigd in Athene waar een ondersteuningsteam van het agentschap gaat werken.

Er werken nu ongeveer 500 EASO-medewerkers in Griekenland en dat worden er in de loop van het jaar meer dan 1000. Het gaat om asielambtenaren, tolken en vertalers, en administratief personeel.
Athene worstelt met grote achterstanden in de asiel-en beroepsprocedures en
met de grootste toestroom van vluchtelingen en migranten vanuit Turkije sinds 2016.
De achterstand bij de Griekse asieldienst is opgelopen tot ongeveer 87.000 mensen.
> https://nos.nl/artikel/23(...)e-weg-te-werken.html
shift-knop defekt
  donderdag 30 januari 2020 @ 04:34:23 #156
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_191258564
https://www.nu.nl/buitenl(...)tegen-te-houden.html

Toch nog wat positiever nieuws..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_191270118
quote:
Griekenland wil drijvende dam in zee om bootvluchtelingen te stoppen
De Griekse regering wil een drijvende barrière op zee om te verhinderen dat bootvluchtelingen en migranten vanaf de Turkse kust het eiland Lesbos kunnen bereiken. Voor het hekwerk, dat 2,7 kilometer lang moet worden, trekt Griekenland een half miljoen euro uit.
https://www.ad.nl/buitenl(...)te-stoppen~a0d90f93/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:02:56 #158
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191270196
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

dat hadden we vroeger ook in het zwembad , zo een lijn waar je achter moest blijven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191390402

Opnieuw proberen migranten verder europa in te trekken door Hongarije. Asielzoekers moeten echter asiel aanvragen en na hun aanvraag terug naar Servie. Pas nadat hun aanvraag is goedgekeurd kunnen ze Hongarije in. Dat gebeurt er weinigen, bovendien willen de meeste immigranten naar sociale welvaartstaten en dat is Hongarije niet. Hongarije is het enige land dat het gat in het Dublin akkoord heeft dichtgetimmerd. Eenmaal asiel door Hongarije maakt een asielaanvraag in andere EU lidstaten en dus asielshoppen onmogelijk namelijk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 7 februari 2020 @ 11:42:19 #160
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191390674
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:16 schreef Digi2 het volgende:

Opnieuw proberen migranten verder europa in te trekken door Hongarije. Asielzoekers moeten echter asiel aanvragen en na hun aanvraag terug naar Servie. Pas nadat hun aanvraag is goedgekeurd kunnen ze Hongarije in. Dat gebeurt er weinigen, bovendien willen de meeste immigranten naar sociale welvaartstaten en dat is Hongarije niet. Hongarije is het enige land dat het gat in het Dublin akkoord heeft dichtgetimmerd. Eenmaal asiel door Hongarije maakt een asielaanvraag in andere EU lidstaten en dus asielshoppen onmogelijk namelijk.
Dit zijn geen vluchtelingen, maar gewoon economische migranten die kansloos zijn via reguliere immigratieprocedures.

Lekker terugsturen.
pi_191496168
Rechtsomkeert sturen van migranten die onrechtmatig proberen landsgrenzen te overschrijden is toegestaan door het europees hof omdat er alternatieven zijn anders dan het illegaal toegang verschaffen tot een land. Migranten een asielprocedure weigeren na illegale toegang wordt hiermee toelaatbaar geacht door het europees hof.
quote:
Menschenrechtsgerichtshof Spaniens Abschiebepraxis rechtens
Spanien darf in seiner Exklave Melilla Migranten bei Grenzübertritt umgehend nach Marokko zurückweisen. Dieses Urteil des Europäischen Gerichtshofs für Menschenrechte ist auch für andere EU-Staaten von Bedeutung.

Urteil auch für andere EU-Staaten von Bedeutung
Der Europäische Gerichtshof für Menschenrechte hat nun entschieden, dass die Grenzschützer rechtmäßig gehandelt haben. Die Kläger hätten sich selbst in eine unrechtmäßige Situation gebracht, indem sie versuchten, mit Gewalt über die Grenzzäune zu gelangen. Legale Wege, um nach Spanien zu gelangen, hätten sie nicht genutzt. In solch einem Fall liege kein Verstoß gegen die europäische Menschenrechtskonvention vor.

Das Urteil ist nicht nur mit Blick auf Spanien von großer Bedeutung. Auch in anderen EU-Staaten werden Flüchtlinge direkt an der EU-Außengrenze immer wieder konsequent zurückgedrängt: in Ungarn, in Kroatien und in Griechenland. Deren Grenzschützer dürften sich durch die Entscheidung aus Straßburg bestätigt fühlen.
Spain wins European court appeal over rapid migrant deportations from Ceuta and Melilla

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 13-02-2020 22:50:28 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191542917
quote:
Migranten bij Spaanse enclaves meteen terug: tevredenheid en zorgen
Migranten die over de hekken van de Spaanse enclaves Ceuta en Melilla klimmen, in het noorden van Marokko, mogen voortaan direct worden teruggestuurd naar Marokko. Dat heeft het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatburg afgelopen week besloten. Het is volgens het hof niet nodig deze migranten te identificeren of advocaten in te schakelen. De Spaanse politiek is tevreden, maar mensenrechtenorganisaties vrezen voor grote gevolgen.

Niet alleen Ceute en Melilla
Arce vrees dat het vonnis voor andere groepen migranten gevolgen kan krijgen. "De uitspraak gaat heel concreet, over de grens tussen de Spaanse enclaves en Marokko. Maar in de toekomst kunnen regeringen dit net zo ruim interpreteren als ze willen. Dan kunnen ook migrantenboten op zee zonder pardon worden teruggestuurd. Eigenlijk net zoals nu al gebeurt tussen Libië en Italië. "

Vorig jaar kwamen 33000 migranten Spanje binnen, waarvan de meesten op bootjes vanuit het noorden van Marokko. Ruim zesduizend migranten lukte het via de enclaves Ceuta en Melilla Spanje binnen te dringen. Dat gebeurde door over de hekken te klimmen of bij bestormingen van de douaneposten.
Bootmigranten rechtsomkeert sturen is echter veel lastiger omdat vaak niet bekend is waar ze vandaan komen, daarnaast verhullen ze vaak hun identiteit. Het is nu blijkbaar rechtens hen een asielprocedure te weigeren maar dat zal pas echt duidelijk worden als na een dergelijk geval opnieuw een procedure gevoerd wordt aan het europees hof. Spanje sluist bootmigranten echter direct door naar Duitsland en daarom zal daar niet snel een rechtzaak uit voorkomen. Als Salvini aan de macht komt in Italië krijgen we al snel zo'n rechtzaak vermoed ik.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191542976
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit zijn geen vluchtelingen, maar gewoon economische migranten die kansloos zijn via reguliere immigratieprocedures.
Het rechtomkeert sturen is nu rechtens volgens het europees hof. Hopelijk verminderd dat de aanzienlijke aanzuigende werking enigzins die uitgaat van de gaten in het Dublin akkoord.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191671584
https://www.volkskrant.nl(...)lf_ePaL64e27_eQv7-Q] Wat we vaak vergeten in het migratiedebat is dat het Westen de meeste migratie zelf heeft veroorzaakt’
...
‘Grootvader Friedrich Trump sprak geen woord Engels toen hij uit Beieren in New York arriveerde, op de vlucht voor de grote klimaatschommelingen die Zuid-Duitsland teisterden in de 19de eeuw. Trumps moeder kwam trouwens uit Schotland, zijn eerste vrouw Ivana was een Tsjecho-Slowaakse immigrant, en zijn ­huidige vrouw Melania komt uit ­Slovenië. Hij huurt migranten in om op zijn golfbanen te werken. Maar ironisch genoeg is angst voor de ander nu Trumps currency, zijn valuta, en daarmee wil hij opnieuw president worden.’
....
Europeanen hebben vaak een idee van ‘being Dutch’ of ‘being French’. Ze denken dat nieuwkomers, vooral moslims, niet Nederlands of Frans kunnen zijn. De VS zijn beter in het integreren van verschillende culturele groepen. Het land heeft zichzelf altijd als een natie van immigranten gezien. Er is dus een wat lagere drempel om jezelf Amerikaans te noemen of voelen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 28 februari 2020 @ 08:45:19 #165
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191728290
https://www.telegraaf.nl/(...)-syriers-naar-europa


quote:
Turkije zet grenzen open: Syriërs naar Europa
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191728606
Er zijn op dit moment 3.5 miljoen vluchtelingen onderweg naar Europa. Dat gaat weer wat worden. Misschien zelfs meer.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 09:07:26 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191728664
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:04 schreef Scarface88 het volgende:
Er zijn op dit moment 3.5 miljoen vluchtelingen onderweg naar Europa. Dat gaat weer wat worden. Misschien zelfs meer.
Ik weet dat jij zo'n 'welkom, welkom'-type bent maar misschien kunnen we beter wat grenscontroles instellen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191728722
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik weet dat jij zo'n 'welkom, welkom'-type bent maar misschien kunnen we beter wat grenscontroles instellen.
Wat is een welkom welkom type?
Land of the free. Home of the brave.
pi_191728745
quote:
Moet nog blijken wat de Turken precies doen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191728752
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

Moet nog blijken wat de Turken precies doen
Ze zijn al onderweg. Genoeg live beelden te vinden.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191728802
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:12 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ze zijn al onderweg. Genoeg live beelden te vinden.
Mwah "genoeg"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191728841
putintintin1 twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 08:45:20 @BenteScheller @Charles_Lister @LindseyGrahamSC @realDonaldTrump @JackDetsch_ALM Yes Turkey didn't open borders with Syria, last night hundreds of Syrians went near the borders but Turkish border guards, through speakers, told them to go back and that the border is still closed reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 28 februari 2020 @ 09:21:45 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191728968
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:10 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Wat is een welkom welkom type?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191739067
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2020 21:56 schreef Slayage het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)lf_ePaL64e27_eQv7-Q] Wat we vaak vergeten in het migratiedebat is dat het Westen de meeste migratie zelf heeft veroorzaakt’
...
‘Grootvader Friedrich Trump sprak geen woord Engels toen hij uit Beieren in New York arriveerde, op de vlucht voor de grote klimaatschommelingen die Zuid-Duitsland teisterden in de 19de eeuw. Trumps moeder kwam trouwens uit Schotland, zijn eerste vrouw Ivana was een Tsjecho-Slowaakse immigrant, en zijn ­huidige vrouw Melania komt uit ­Slovenië. Hij huurt migranten in om op zijn golfbanen te werken. Maar ironisch genoeg is angst voor de ander nu Trumps currency, zijn valuta, en daarmee wil hij opnieuw president worden.’
....
Europeanen hebben vaak een idee van ‘being Dutch’ of ‘being French’. Ze denken dat nieuwkomers, vooral moslims, niet Nederlands of Frans kunnen zijn. De VS zijn beter in het integreren van verschillende culturele groepen. Het land heeft zichzelf altijd als een natie van immigranten gezien. Er is dus een wat lagere drempel om jezelf Amerikaans te noemen of voelen.
Die zwetskous weer. Wat ik nou heel opvallend vind is hoe makkelijk Amerikanen en Britten met een (recente) migratie-achtergrond net als zwarte Amerikanen dat typisch Angelsaksische imperialistische sense of entitlement hebben overgenomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 2 maart 2020 @ 10:14:16 #176
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_191790269
Ik ken wat Turken in Turkije, die zijn die onbeschaafde Afghanen, Syriers, Paki's en Afrikaanse figuren meer dan zat. Met deze zet van Erdogan zijn zij ook aardig eensgezind (conservatief en Liberaal).
Ze stelen, krijgen geld van de overheid itt de Turken zelf, en houden er nare gewoontes op na.


Het enige wat EU moet doen, is accepteren dat Assad gewonnen heeft en Turkije helpen die gelukszoekers de grens over te gooien.
pi_191791149
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:14 schreef Ciclon het volgende:

Turkije helpen die gelukszoekers de grens over te gooien.
Turkije zit aan de lopende band illegalen het pand uit te gooien. Kan Europa wat van leren eigenlijk ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 maart 2020 @ 11:17:45 #178
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_191791207
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

Turkije zit aan de lopende band illegalen het pand uit te gooien. Kan Europa wat van leren eigenlijk ;)
In het toeristische gedeelte van Istanbul hoor je meer Arabisch, Pashtun en andere talen dan dat je Turks hoort, dus dat zal wel meevallen.
pi_191791456
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:17 schreef Ciclon het volgende:

[..]

In het toeristische gedeelte van Istanbul hoor je meer Arabisch, Pashtun en andere talen dan dat je Turks hoort, dus dat zal wel meevallen.
Er komen aan de lopende band ook migranten binnen. Voor Turkije is het dweilen met de kraan open omdat de grenzen haast niet te bewaken zijn. Het is gewoon de ligging dat de grootste uitdaging is voor de Turken. De Europeanen zouden de Turken meer moeten helpen om de grenzen te bewaken en niet zoals nu, zeggen dat de migranten in Turkije een Turks probleem is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 maart 2020 @ 11:34:13 #180
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_191791503
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:31 schreef Slayage het volgende:. De Europeanen zouden de Turken meer moeten helpen om de grenzen te bewaken en niet zoals nu, zeggen dat de migranten in Turkije een Turks probleem is.
De Grieken helpen nu in ieder geval om een stukje van de Turkse west grens te bewaken, fijn hè?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_191791540
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:34 schreef nixxx het volgende:

[..]

De Grieken helpen nu in ieder geval om een stukje van de Turkse west grens te bewaken, fijn hè?
Badumtsss
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191791681
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

Er komen aan de lopende band ook migranten binnen. Voor Turkije is het dweilen met de kraan open omdat de grenzen haast niet te bewaken zijn. Het is gewoon de ligging dat de grootste uitdaging is voor de Turken. De Europeanen zouden de Turken meer moeten helpen om de grenzen te bewaken en niet zoals nu, zeggen dat de migranten in Turkije een Turks probleem is.
Ten eerste is het dat natuurlijk wel. Je kunt best een 'bevriende' staat helpen met zijn probleem, maar dat is wat anders dan er jouw probleem van laten maken. Daarnaast is Turkije nou ook weer niet zo'n kracht voor de stabiliteit in de regio geweest.

Je kunt niet een zooitje van je eigen regio maken om vervolgens het probleem neer te leggen bij landen die er niks mee te maken hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191792242
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:

Je kunt niet een zooitje van je eigen regio maken om vervolgens het probleem neer te leggen bij landen die er niks mee te maken hebben.
Wij, Nederland, maar ook andere Europese landen hebben net zo goed de opstandelingen ondersteund en waren ook debet aan de tering dat is ontstaan.

"Wij hebben er niets mee te maken" is niet alleen een leugen maar ook naïef om te denken dat het probleem dat zich afspeelt bij de buren niet ook jou kan raken. İets wat we in 2015 met de vluchtelingen straal hebben gezien maar ook de Isis aanslagen hier in Europa die een direct gevolg waren van de burgeroorlogen in Syrië en Irak.

Anno 2020 kan je het je niet veroorloven om te denken dat iets wat aan de andere kant van de wereld gebeurt niet ook jou probleem kan zijn. Zo bijvoorbeeld corona shit of ik las vandaag dat merken als Nike, Adidas, Apple fabrieken gebruik maken van uyguren slavenarbeid.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191792397
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ten eerste is het dat natuurlijk wel. Je kunt best een 'bevriende' staat helpen met zijn probleem, maar dat is wat anders dan er jouw probleem van laten maken. Daarnaast is Turkije nou ook weer niet zo'n kracht voor de stabiliteit in de regio geweest.

Je kunt niet een zooitje van je eigen regio maken om vervolgens het probleem neer te leggen bij landen die er niks mee te maken hebben.
Het westen gooit al dertig jaar onophoudelijke bommen op die regio. En dan beweer jij dat wij er niks mee te maken hebben?

Let wel: ik zit niet te wachten op nog meer vluchtelingen, maar laten we aub niet doen alsof het ons probleem niet is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191792884
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het westen gooit al dertig jaar onophoudelijke bommen op die regio. En dan beweer jij dat wij er niks mee te maken hebben?

Let wel: ik zit niet te wachten op nog meer vluchtelingen, maar laten we aub niet doen alsof het ons probleem niet is.
Kunnen we als europa geen rekening aan de VS presenteren voor de opvang van oorlogsvluchtelingen.
pi_191793573
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het westen gooit al dertig jaar onophoudelijke bommen op die regio.
Dit.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191793583
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kunnen we als europa geen rekening aan de VS presenteren voor de opvang van oorlogsvluchtelingen.
İk zeg doen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 maart 2020 @ 13:36:22 #188
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191793712
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het westen gooit al dertig jaar onophoudelijke bommen op die regio. En dan beweer jij dat wij er niks mee te maken hebben?

Let wel: ik zit niet te wachten op nog meer vluchtelingen, maar laten we aub niet doen alsof het ons probleem niet is.
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het westen gooit al dertig jaar onophoudelijke bommen op die regio. En dan beweer jij dat wij er niks mee te maken hebben?

Let wel: ik zit niet te wachten op nog meer vluchtelingen, maar laten we aub niet doen alsof het ons probleem niet is.
klopt , Europa zit al 20 jaar te schelden op Saddam Hoesein en Assad , en moslims bombarderen is fijn, maar als ze hierheen komen dan schreeuwen we moord en brand
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 2 maart 2020 @ 13:59:22 #189
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_191794115
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]

klopt , Europa zit al 20 jaar te schelden op Saddam Hoesein en Assad , en moslims bombarderen is fijn, maar als ze hierheen komen dan schreeuwen we moord en brand
In Europa hebben we na wo2 toch ook alles weer opgebouwd en zijn toch niet massaal gevlucht
I will do what i must !!
  maandag 2 maart 2020 @ 14:03:47 #190
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191794168
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:59 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

In Europa hebben we na wo2 toch ook alles weer opgebouwd en zijn toch niet massaal gevlucht
nou 4 van mijn ooms die zijn naar Canada verhuist in 1946 in de leeftijd van 20 tot 26 jaar jaar en ze waren daar zeer welkom , ze zin nu allemaal dood en gestorven als miljonair

Er gingen toen schepen vol naar Canada , vanuit Rotterdam

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 2 maart 2020 @ 14:06:46 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191794207
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou 4 van mijn ooms die zijn naar Canada verhuist in 1946 in de leeftijd van 20 tot 26 jaar jaar en ze waren daar zeer welkom , ze zin nu allemaal dood en gestorven als miljonair

Er gingen toen schepen vol naar Canada , vanuit Rotterdam
Nederlanders waren daar welkom omdat ze bekend stonden als eerlijk, harde werkers en zich snel aanpassend. Mijn familie is ook daarheen gegaan, ook allemaal succesvol.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 2 maart 2020 @ 14:08:07 #192
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_191794228
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou 4 van mijn ooms die zijn naar Canada verhuist in 1946 in de leeftijd van 20 tot 26 jaar jaar en ze waren daar zeer welkom , ze zin nu allemaal dood en gestorven als miljonair

Er gingen toen schepen vol naar Canada , vanuit Rotterdam
Mensen die kozen om te emigreren ging er toen wel iets beschaafder aan toe als wat we nu zien
I will do what i must !!
  maandag 2 maart 2020 @ 14:14:25 #193
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_191794319
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nederlanders waren daar welkom omdat ze bekend stonden als eerlijk, harde werkers en zich snel aanpassend. Mijn familie is ook daarheen gegaan, ook allemaal succesvol.
Ik heb familie die naar Australie zijn gegaan ook allemaal succesvol
I will do what i must !!
  maandag 2 maart 2020 @ 14:15:10 #194
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191794335
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:08 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Mensen die kozen om te emigreren ging er toen wel iets beschaafder aan toe als wat we nu zien
j a nou ga jij ze dan netjes ophalen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 2 maart 2020 @ 14:16:07 #195
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_191794354
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

j a nou ga jij ze dan netjes ophalen
Ik kijk wel uit beesten zijn het
I will do what i must !!
  maandag 2 maart 2020 @ 14:16:46 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191794368
De reden dat Nederlanders weggingen was ook vaak dat er onvoldoende landbouwgrond was. Het waren vaak boeren. Als er dan 5 zonen op één boerderij kwamen dan kon er maar 1 blijven boeren. De anderen konden kiezen voor ander werk of boeren in Canada. Daar was nog grond genoeg.
Heel andere instelling dan emigreren vanwege de sociale voorzieningen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 2 maart 2020 @ 14:31:37 #197
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191794619
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:16 schreef LXIV het volgende:
De reden dat Nederlanders weggingen was ook vaak dat er onvoldoende landbouwgrond was. Het waren vaak boeren. Als er dan 5 zonen op één boerderij kwamen dan kon er maar 1 blijven boeren. De anderen konden kiezen voor ander werk of boeren in Canada. Daar was nog grond genoeg.
Heel andere instelling dan emigreren vanwege de sociale voorzieningen.
Nou dat weet ik niet, mijn ooms zijn een technisch bedrijf begonnen daar in de staalbouw

https://www.niagarathiswe(...)40-year-institution/

quote:
It wasn't easy but I did everything," said Oskam, the founder of J. Oskam Steele Fabricators Ltd., a custom steel product manufacturer. "I worked for the old Port Colborne Fabricworks until 1961. Then I worked at Basic Hydralics. I wanted to start my own business. I thought the only way to get ahead in life was to become others' competition."

Originally from Holland, Oskam has formal training as a blacksmith. Oskam's nephew, Kevin Langerak, current operator of J. Oskam Steel with his father John, said that's a skill that's unique and hard to come by nowadays.

Oskam arrived in Canada in 1954.

After working for a number of metal manufacturing companies in the region, Oskam decided to go into business for himself in 1970.

"In the first six months I made no money," Oskam said. " The economy was somewhat down. There wasn't much in general steel customizing at the time. If I had known it was that hard I would have sold the business. But I stuck with it."


[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 02-03-2020 14:36:41 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 2 maart 2020 @ 14:32:25 #198
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_191794638
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]


[..]

klopt , Europa zit al 20 jaar te schelden op Saddam Hoesein en Assad , en moslims bombarderen is fijn, maar als ze hierheen komen dan schreeuwen we moord en brand
Als wij ze bombarderen... waarom vluchten ze dan naar ons toe? Vrij weinig rotterdammers die in 1940 naar Duitsland gevlucht zijn hè...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 2 maart 2020 @ 14:33:35 #199
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191794662
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 14:32 schreef nixxx het volgende:

[..]

Als wij ze bombarderen... waarom vluchten ze dan naar ons toe? Vrij weinig rotterdammers die in 1940 naar Duitsland gevlucht zijn hè...
o die waren er ook hoor

NSB ers die dienst namen voor Hitler
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 2 maart 2020 @ 16:05:15 #201
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_191796198
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-door-olaf-koens-van
Wij hebben geen familie meer en daarom komen we hier naartoe, anders zouden we dat niet doen. Wat is dat nu weer voor onzin ? De EU is geen weeshuis. Ik geloof er trouwens niks van hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_191796201
Ziek dit. Video in link.

Charles_Lister twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:38:05 Absolutely appalling behavior from #Greece's Coastguard -- a boatful of desperate #Syria refugees are rammed, hit with sticks and fired at with automatic rifles.https://t.co/O1gcpYpiDB reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 maart 2020 @ 16:21:27 #203
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_191796499
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:05 schreef Slayage het volgende:
Ziek dit. Video in link.

Charles_Lister twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:38:05 Absolutely appalling behavior from #Greece's Coastguard -- a boatful of desperate #Syria refugees are rammed, hit with sticks and fired at with automatic rifles.https://t.co/O1gcpYpiDB reageer retweet
Zulke dingen ga je toch krijgen
I will do what i must !!
pi_191796506
Kennelijk zijn we recent gestopt met de samenwerking met de Turken omtrent de "Turkije deal".

Video in link

Nieuwsuur twitterde op zondag 01-03-2020 om 21:53:24 De bedenker van de Turkijedeal, Gerald Knaus (@rumeliobserver), pleit voor een nieuwe deal als oplossing voor de chaos rond Syrische vluchtelingen. “Het is in Europa’s belang. Het is het enige juiste, moreel en politiek. Dit gaat niet om toegeven aan chantage.” #Nieuwsuur https://t.co/VKNZHqk6gh reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191796595
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:21 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Zulke dingen ga je toch krijgen
Wanneer de angst regeert en ratio ver te zoeken is, is dit inderdaad het resultaat. Echt beschamend om te zien van alle kanten, de Europeanen die onderling er niet uit kunnen komen met immigratie problemen waardoor landen als Italië en Griekenland aan hun lot overgelaten worden, Griekenland die zoals in het filmpje omgaat met migranten en de Turken die omdat ze niet tevreden zijn met.se Europeanen migranten als leverage gebruikt. En laten we niet vergeten de bombardementen van de assadisten en Russen die het liefst de gehele provincie idlib ontvolken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191797735
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wanneer de angst regeert en ratio ver te zoeken is, is dit inderdaad het resultaat. Echt beschamend om te zien van alle kanten, de Europeanen die onderling er niet uit kunnen komen met immigratie problemen waardoor landen als Italië en Griekenland aan hun lot overgelaten worden, Griekenland die zoals in het filmpje omgaat met migranten en de Turken die omdat ze niet tevreden zijn met.se Europeanen migranten als leverage gebruikt. En laten we niet vergeten de bombardementen van de assadisten en Russen die het liefst de gehele provincie idlib ontvolken.
Natuurlijk kunnen ze er wel uitkomen, gewoon nee zeggen en de grenzen gesloten houden.
pi_191804569
Kort en bondige samenvatting van de tekortkomingen van de EU mbt de turkije deal , dat er mede toe heeft geleid tot wat we nu zien gebeuren

KatiPiri twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:01:10 Which part? - lifting visa requirements by end 2016? - 6 billion ¤ until 2018 (and no new funding foreseen)?- upgrading of Customs Union? (blocked by Council)- the opening of new accession chapters? (Never happened)- large scale resettlement? (Only 25.000 refugees in 3 yrs) https://t.co/u6a4Aff6lK reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 maart 2020 @ 05:21:09 #210
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191806479
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:05 schreef Slayage het volgende:
Ziek dit. Video in link.

Charles_Lister twitterde op maandag 02-03-2020 om 15:38:05 Absolutely appalling behavior from #Greece's Coastguard -- a boatful of desperate #Syria refugees are rammed, hit with sticks and fired at with automatic rifles.https://t.co/O1gcpYpiDB reageer retweet
Mooi om te zien dat de Grieken clandestiene migratie proberen tegen te houden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_191813676
quote:
Artsen zonder Grenzen legt werkzaamheden Lesbos neer vanwege dreiging
Hulporganisatie Artsen zonder Grenzen heeft dinsdag besloten al haar activiteiten op het Griekse eiland Lesbos neer te leggen, vanwege de slechte veiligheidssituatie voor hulpverleners.
Voor de bevolking op Lesbos wordt de situatie ook uitzichtloos. Toeristen keren het eiland ondertussen de rug toe, dag inkomsten
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191827543
Leolucassen twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 07:14:05 Wat we aan de Tutks-Griekse grens zien, is de feitelijke afschaffing van het recht op asiel. https://t.co/bpda8sYoPF reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191834091
Toneel spelen kunnen ze ook nog
https://mobile.twitter.co(...)/1234433645001281536
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  woensdag 4 maart 2020 @ 20:11:44 #214
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_191834381
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:57 schreef Bloemkool het volgende:
Toneel spelen kunnen ze ook nog
https://mobile.twitter.co(...)/1234433645001281536
Kindermishandeling bedoel je ? Lekker volkje.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 4 maart 2020 @ 20:14:22 #215
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_191834452
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2020 13:02 schreef Slayage het volgende:
Leolucassen twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 07:14:05 Wat we aan de Tutks-Griekse grens zien, is de feitelijke afschaffing van het recht op asiel. https://t.co/bpda8sYoPF reageer retweet
Het tegenhouden van migranten is toch echt iets heel anders, dit heeft niks met asiel vragen te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 04-03-2020 20:58:58 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_191835174
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 05:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Mooi om te zien dat de Grieken clandestiene migratie proberen tegen te houden.
Deze keer ben ik er zelfs voorstander van om geld naar griekenland te sturen als dank voor de geleverde service.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_191836159
Bellingcat is weer lekker bezig

Tweet reeks

bellingcat twitterde op woensdag 04-03-2020 om 19:44:13 .@bellingcat and @Omega_RF have identified that Greek security services may be using similar munitions to those that have killed scores of protesters in Iraq. https://t.co/PIuYfdxTwE reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191848641
quote:
Turkije stuurt duizend zwaarbewapende agenten naar Griekse grens

De Turkse minister van Binnenlandse Zaken Süleyman Soylu heeft donderdag duizend zwaarbewapende agenten van een speciale politie-eenheid naar de Griekse grens gestuurd. Zij moeten ervoor zorgen dat migranten en vluchtelingen die daar vastzitten niet terugreizen naar Turks grondgebied.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_194097483
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 15 juli 2020 @ 11:38:47 #221
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194097766
quote:
Ik denk dat belangrijker is hoeveel is het aantal consumenten dan
en wat voor consumenten, Afrikaanse consumenten in Tsjaad en Mali ???
https://www.populationpyramid.net/nl/tsjaad/2030/

Of dikbuikige Nederlanders met een Tesla of Miljardairs die op hun jacht dobberen met 20 Aziatische slaven van haven naar haven dobberen en op ieder eiland een huis hebben

wat zijn de consumenten die echt uitgeven ? echt consumeren, ik denk dat dat belangrijker is dan aantallen
https://www.populationpyramid.net/nl/noord-europa/2030/

Ik weet wel hoe ouder je wordt hoe minder je uitgeeft

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 15-07-2020 11:46:07 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195434552
In Zweden is men nogal geschrokken van mislukte integratie en heeft een flinke rem gezet op asiel immigratie. Zweden heeft dan ook geen toezeggingen gedaan over het opnemen van migranten uit kamp Moria in Griekenland.

quote:
Die schwedische Regierung hat ihre liberale Asylpolitik geändert. Es sollen bis auf Weiteres keine Flüchtlinge und Migranten mehr aufgenommen werden. Die Integration so vieler Menschen sei gescheitert.

Seit Wochen wird in Schweden über die Eskalation der Bandenkriminalität gesprochen, dessen Ursache Ministerpräsident Stefan Löfven in mangelnder Integration sieht. In diesem Jahr sind bei Schießereien 27 Menschen getötet worden.
Löfven sagte dazu: „Wenn man eine Migration in einer Größenordnung hat, dass die Integration nicht mehr funktioniert, ist es klar, dass man soziale Spannungen in der Gesellschaft bekommt und das ist nicht gut“.

Während Deutschland nach dem Brand in Moria auf der griechischen Insel Lesbos zahlreiche Flüchtlinge und Migranten aufgenommen hat, macht die schwedische Regierung dicht. Schweden galt bislang als eines der liberalsten Länder bei der Aufnahme von Flüchtlingen. 2015 wurden in dem Land mehr als 160.000 Asyl-Erstanträge von Flüchtlingen und Migranten gestellt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:47:15 #223
117098 Hathor
Effe niet
pi_195434603
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:44 schreef Digi2 het volgende:
In Zweden is men nogal geschrokken van mislukte integratie en heeft een flinke rem gezet op asiel immigratie. Zweden heeft dan ook geen toezeggingen gedaan over het opnemen van migranten uit kamp Moria in Griekenland.

[..]

Zijn ze alleen veeeeeeeel te laat mee.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:50:43 #224
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195434678
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zijn ze alleen veeeeeeeel te laat mee.
Wie weet kunnen ze het tij nog keren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_195541232
Wanbestuur, corruptie en klimaatverandering kunnen een hongersnood veroorzaken, zelfs in Zimbabwe de voormalge graanschuur van Afrika. Migratie zal een logisch gevolg zijn van dergelijke ernstige armoede.


quote:
Millions of people in Zimbabwe could be left without any food if there is no help by December, the United Nations says. It says the problem has been caused by recurring droughts and an economic crisis, and the coronavirus pandemic has made things worse.


[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 10-10-2020 07:42:47 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195541585
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 06:56 schreef Digi2 het volgende:
Wanbestuur, corruptie en klimaatverandering kunnen een hongersnood veroorzaken, zelfs in Zimbabwe de voormalge graanschuur van Afrika. Migratie zal een logisch gevolg zijn van dergelijke ernstige armoede.

[..]

Men had al voorspeld dat hongersnood een resultaat zou kunnen zijn van de pandemnie in ontwikkelingslanden
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195555105
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 22:44 schreef Digi2 het volgende:
In Zweden is men nogal geschrokken van mislukte integratie en heeft een flinke rem gezet op asiel immigratie. Zweden heeft dan ook geen toezeggingen gedaan over het opnemen van migranten uit kamp Moria in Griekenland.

Halve steden zijn daar al Islamitische no-go zones. Het paard van troje is al binnen.

Ze zijn natuurlijk te netjes om al die mensen uit te zetten. Dus Zweden zal nog verder Islamiseren.

Zweden zijn fantastische mensen. Ik kocht er een oldtimer auto. Hun goedheid en vertrouwen is dusdanig hoog dat ik op zijn kenteken en verzekering naar Nederland mocht rijden. Echt een paradijsje.

Helaas zijn ze ook naief, extreem naief. Nederlanders ook trouwens. Dus wat dat betreft....
pi_195556457
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:46 schreef tstile het volgende:

[..]

Helaas zijn ze ook naief, extreem naief. Nederlanders ook trouwens. Dus wat dat betreft....
Geheel eens. Nederlanders, naïevelanders zeg ik vaak. Zweden heeft de 1e en 2e wereldoorlog ontlopen en is zo noordelijk gelegen behoorlijk geïsoleerd. Wij hebben WOI ontlopen. Ik vermoed dat er een verband is dat bevolkingen zo naief worden en het oorlogsverleden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195556533
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 07:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

Men had al voorspeld dat hongersnood een resultaat zou kunnen zijn van de pandemnie in ontwikkelingslanden
Dat had ik je al kunnen voorspellen op het moment dat ze daar alle blanke boeren van hun land afjaagden. De enige reden dat uitgerekend daar nu honger is, is Mugabe, en niks anders. Eigen schuld dikke bult.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:06:54 #230
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195556981
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat had ik je al kunnen voorspellen op het moment dat ze daar alle blanke boeren van hun land afjaagden. De enige reden dat uitgerekend daar nu honger is, is Mugabe, en niks anders. Eigen schuld dikke bult.
Mee eens.

Was geen slimme zet, principes boven volksgezondheid.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:30:38 #231
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195557438
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195564403
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:05 schreef funnywell het volgende:
Dat is zo een dooddoener die automatisering zorgt voor de volksverhuizing. Dat is al 65 jaar gaande die automatisering. Er is in die landen niks, als je niks hebt waarom zou je t dan ook niet proberen. Ik zou t wel weten, liever hier in europa niks doen en een prepaid creditkaart krijgen dan in Afrika rondhangen met niks en zonder iets.
Echt als je door Afrika reist open je toch ferm uw ogen hoe arm het daar is, zeker opt platteland, daar wonen ze echt in schuren zonder electriciteit van de landbouw. In hutten zelfs
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:17:09 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195564431
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:15 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Echt als je door Afrika reist open je toch ferm uw ogen hoe arm het daar is, zeker opt platteland, daar wonen ze echt in schuren zonder electriciteit van de landbouw. In hutten zelfs
Is in veel delen van Azie niet veel anders hoor , op het platteland woont men nog in hutten , in de stad slaapt men op het trottoir
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195564457
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Geheel eens. Nederlanders, naïevelanders zeg ik vaak. Zweden heeft de 1e en 2e wereldoorlog ontlopen en is zo noordelijk gelegen behoorlijk geïsoleerd. Wij hebben WOI ontlopen. Ik vermoed dat er een verband is dat bevolkingen zo naief worden en het oorlogsverleden.
Belgen zijn op dat vlak nog een stuk naïever, al eeuwen door allerlei volkeren droog gepakt, door de Nederlanders, de Spanjaarden, de Oostenrijkers, droog gepakt in WO 1 en WO 2.

Ok we hebben ook wat gepakt in Congo maar nu pakken ze ons terug dubbel zo hard.

De België route is in Nederland een begrip, allochtonen die naar België verhuizen om aan gezinshereniging te doen omdat het hier een stuk gemakkelijker is (Lees:iedereen welkom)

Brussel is met grote voorsprong de kanker hoofdstad van Europa bezet door Afrikaanse en Arabische stammen.

Antwerpen gaat ook die weg op...
pi_195564473
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Is in veel delen van Azie niet veel anders hoor , op het platteland woont men nog in hutten , in de stad slaapt men op het trottoir
True maar daar is de ontwikkeling wel op gang getrokken, daar is er nog een economie.
pi_195564748
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:15 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Echt als je door Afrika reist open je toch ferm uw ogen hoe arm het daar is, zeker opt platteland, daar wonen ze echt in schuren zonder electriciteit van de landbouw. In hutten zelfs
Dat verschil is per land in Afrika enorm. In sommige plattelandsgebieden leven ze bovendien een beter leven dan in naastgelegen steden. Dus ook dat is op zichzelf al heel erg wisselend. Het is dus niet anders dan Azië, waar ook een enorme kloof is tussen arm en rijk. Denk aan India, Bangladesh, Vietnam etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_195582137
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:18 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

Ok we hebben ook wat gepakt in Congo maar nu pakken ze ons terug dubbel zo hard.

Mensen uit Congo pakken de Belgen terug?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195582238
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

Mensen uit Congo pakken de Belgen terug?
Ja door heel Congo naar hier te verhuizen en op ons belastinggeld te leven
pi_195582267
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:04 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Ja door heel Congo naar hier te verhuizen en op ons belastinggeld te leven
Heel Congo zelfs...

Veel succes daarmee
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:23:20 #240
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195583088
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

Heel Congo zelfs...

Veel succes daarmee
Haha, dan zijn er binnen een paar decennia's, 300m mensen in Belgica. :')
pi_195584615
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:23 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Haha, dan zijn er binnen een paar decennia's, 300m mensen in Belgica. :')
:') Inderdaad niet realistisch van mij :')

Welke afkomst heb jezelf Ciclon?
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:27:19 #242
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195604542
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:10 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

:') Inderdaad niet realistisch van mij :')

Welke afkomst heb jezelf Ciclon?
Chatt, Viking, Saxon, Fries, Frankisch, Nederlands en Duits.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:31:52 #243
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195604641
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 00:08 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Zullen mensen met veel kinderen gelukkiger zijn?

Hoorde laatst dat depressie vooral een Westerse ziekte is.
Ben zelf autistisch, en daardoor helaas ook geen vriendin kunnen vinden tot heden, en het idee dat ik alleen achter blijf op de wereld zonder kinderen stemt mij droevig.
Was toch best wel graag vader geweest.

Al lijken mij 6 kinderen zoals Somalië wel heel veel, dan heb je nauwelijks nog tijd voor jezelf
Ken genoeg autisten met een vriendin. Iets beter je best doen!
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:32:47 #244
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195604668
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:27 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Chatt, Viking, Saxon, Fries, Frankisch, Nederlands en Duits.
Die volkeren zijn genetisch allemaal hetzelfde.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:31:11 #245
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195605791
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:32 schreef BartEhrman het volgende:

[..]

Die volkeren zijn genetisch allemaal hetzelfde.
Een persoon uit Enschede en een persoon uit Monchengladbach zijn genetisch ook hetzelfde
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:32:10 #246
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195605809
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:31 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Een persoon uit Enschede en een persoon uit Monchengladbach zijn genetisch ook hetzelfde
Waarschijnlijk wel. Net als een Spanjaard en Portugees genetisch gelijk zijn. En een Algerijn en Marokkaan ook.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
pi_195612517
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:31 schreef BartEhrman het volgende:

[..]

Ken genoeg autisten met een vriendin. Iets beter je best doen!
:D

Maar "het spectrum" is natuurlijk heel breed. De ene autist isbde andere niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:42:32 #248
492898 BartEhrman
Soldaat van de waarheid!
pi_195613838
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 16:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

:D

Maar "het spectrum" is natuurlijk heel breed. De ene autist isbde andere niet.
Dat is waar.
Als je beste presidentskandidaat een clown is dan is er iets goed mis!
pi_195816953
quote:
'Europese grensbewaker betrokken bij illegaal terugsturen asielzoekers'

Schepen van de Europese grensbewakingsorganisatie Frontex zijn in zeker zes gevallen betrokken geweest bij het illegaal terugsturen van asielzoekers op zee naar Turkse wateren. Dat melden onderzoeksjournalisten van onder meer Bellingcat vrijdag.

Een gezamenlijk onderzoek van Belingcat met Lighthouse Reports, Der Spiegel, ARD en TV Asahi brengt aan het licht dat tussen april en augustus van dit jaar bij zeker zes gevallen schepen van Frontex pogingen hebben gedaan om bootjes van asielzoekers te belemmeren om Griekse wateren te bereiken, meestal in samenwerking met de Griekse kustwacht.

Immigranten die de Griekse wateren bereiken, hebben volgens internationale afspraken het recht om asiel aan te vragen en Frontex is verplicht om opvarenden van overvolle boten te redden. De organisatie maakt zich volgens Bellingcat dan ook schuldig aan illegale praktijken.

Op beelden die door de onderzoeksjournalisten zijn geanalyseerd, is echter te zien dat een schip van Frontex in juni een opblaasboot met 47 passagiers aan boord ten noordoosten van Lesbos hindert door er rakelings langs te varen. Het bootje drijft door de golven weer terug naar Turkse wateren, geholpen door de Griekse kustwacht. In Turkse wateren werden de opvarenden vervolgens opgepikt door de Turkse kustwacht.

Ook bij vijf andere gelegenheden waren schepen van Frontex in de buurt toen Griekse kustwachtschepen bootjes terugduwden, zo blijkt uit het onderzoek. Frontex zou in alle gevallen niet hebben ingegrepen en bovendien de incidenten niet hebben gerapporteerd.

Frontex zegt in een schriftelijke reactie dat de incidenten zijn gemeld aan de Griekse kustwacht, die een intern onderzoek zouden zijn gestart.
Ik ben benieuwd wat er uit dat onderzoek naar boven zal komen. Kan me moeilijk voorstellen dat het instructies waren vanuit de griekse regering om zo te handelen. Frontex heeft weinig zin zolang het eurodac systeem zo lek is als een vergiet :') Blijkbaar is er nog steeds geen eensgezindheid binnen de EU dat gat te dichten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 24-10-2020 00:08:28 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:41:11 #250
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195819744
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 23:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat er uit dat onderzoek naar boven zal komen. Kan me moeilijk voorstellen dat het instructies waren vanuit de griekse regering om zo te handelen. Frontex heeft weinig zin zolang het eurodac systeem zo lek is als een vergiet :') Blijkbaar is er nog steeds geen eensgezindheid binnen de EU dat gat te dichten.
Blijf dit toch vreemd vinden, denk dat de mensen uit elk EU land, tegen dit soort migratie is (met uitzondering van Klaver en co. )
Dan moet dit toch wel te regelen zijn lijkt mij?
pi_195820177
Als ze niet mogen voorkomen dat er illegale migranten de EU binnenkomen, waarom noemen we Frontex dan "grensbewakers"? Daar zijn ze toch voor?

Bovendien is de afspraak dat Turkije dit soort figuren tegenhoudt. Daar krijgen ze een bak geld voor dus moeten ze het ook maar regelen.

Er is geen politieke wil om er echt iets aan te doen omdat er een agenda achter zit, namelijk vergrijzing/economische krimp van de EU tegengaan. Dat dat geen goede lange termijn strategie is begint hopelijk nu een beetje door te dringen. Wel rijkelijk laat...

Overigens afgelopen maand in Griekenland geweest toen net die Moria opstand speelde. De Grieken dienwij sparked zeiden letterlijk "Deze mensen mixen niet met onze Europese cultuur en zorgen voor een hoop overlast en criminaliteit waar we steeds meer de wrange vruchten van plukken".

Wat mij betreft gooit Europa naar Australisch voorbeeld de grenzen dicht. We hebben hier al genoeg mensen "geabsorbeerd" en dat absorbtievermogen is nu wel verzadigd.

Zo, heb ik mijn frustratie er ook weer even uitgegooid op de zaterdagochtend.
^ To je nesmysl ^
pi_195820275
In Duitsland zijn er in 2015 1 miljoen vluchtelingen bijgekomen.

Ik herhaal 1 miljoen, dat is meer dan de gehele Marokkaanse bevolking in België en Nederland samen.

Dat is op 82 miljoen mensen ongeveer een 1,5 percent op 1 jaar tijd.

Beeld je in dat dit tempo een paar jaar wordt aangehouden, ongelooflijk!
pi_195820303
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:38 schreef TyVole het volgende:
Als ze niet mogen voorkomen dat er illegale migranten de EU binnenkomen, waarom noemen we Frontex dan "grensbewakers"? Daar zijn ze toch voor?

Bovendien is de afspraak dat Turkije dit soort figuren tegenhoudt. Daar krijgen ze een bak geld voor dus moeten ze het ook maar regelen.

Er is geen politieke wil om er echt iets aan te doen omdat er een agenda achter zit, namelijk vergrijzing/economische krimp van de EU tegengaan. Dat dat geen goede lange termijn strategie is begint hopelijk nu een beetje door te dringen. Wel rijkelijk laat...

Overigens afgelopen maand in Griekenland geweest toen net die Moria opstand speelde. De Grieken dienwij sparked zeiden letterlijk "Deze mensen mixen niet met onze Europese cultuur en zorgen voor een hoop overlast en criminaliteit waar we steeds meer de wrange vruchten van plukken".

Wat mij betreft gooit Europa naar Australisch voorbeeld de grenzen dicht. We hebben hier al genoeg mensen "geabsorbeerd" en dat absorbtievermogen is nu wel verzadigd.

Zo, heb ik mijn frustratie er ook weer even uitgegooid op de zaterdagochtend.
Als je ooit in Australië bent geweest zul je zien dat er daar minstens even veel vreemdelingen wonen als hier.

Maar dat zijn geen vluchtelingen of asielzoekers. Of al die domme gezinshereniging
pi_195820389
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:46 schreef tstile het volgende:

[..]

Halve steden zijn daar al Islamitische no-go zones. Het paard van troje is al binnen.

Ze zijn natuurlijk te netjes om al die mensen uit te zetten. Dus Zweden zal nog verder Islamiseren.

Zweden zijn fantastische mensen. Ik kocht er een oldtimer auto. Hun goedheid en vertrouwen is dusdanig hoog dat ik op zijn kenteken en verzekering naar Nederland mocht rijden. Echt een paradijsje.

Helaas zijn ze ook naief, extreem naief. Nederlanders ook trouwens. Dus wat dat betreft....
Idd migratie gaat nog enkele deccenia aan dit tempo doorgaan....
pi_195842373
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan het woord vluchteling als er eigenlijk arbeidsmigrant bedoelt wordt.

Vrees je voor leven in je eigen land? Je bent wat mij betreft meer dan welkom. (vluchteling, asiel)
Wil je gewoon hier komen werken? Prima, dan wel via de officieële kanalen, of probeer je eigen land er bovenop te helpen. ( arbeidsmigrant)
Illegaal hier? Jammer joh, enkeltje thuisland kun je krijgen, zonder zakgeld.

Nep homo's? Wegwezen! Ik heb niets tegen homo's, ik ben zelfs bevriend met een stel, en ik ben zelf lesbisch, maar deze 'vluchtelingen' worden op pad gestuurd met een verhaaltje dat ze moeten zeggen dat ze homo zijn. Schande!
pi_195842727
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:51 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Als je ooit in Australië bent geweest zul je zien dat er daar minstens even veel vreemdelingen wonen als hier.

Maar dat zijn geen vluchtelingen of asielzoekers. Of al die domme gezinshereniging
Daar ben ik wel eens geweest ja. En ook daar dezelfde problemen met een bepaalde "bevolkingsgroep".

Tegenwoordig zijn er erg streng en kom je er alleen in met een visum. Zo zou ik dat in Europa ook graag zien.
^ To je nesmysl ^
pi_195842826
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:32 schreef TyVole het volgende:

[..]

Daar ben ik wel eens geweest ja. En ook daar dezelfde problemen met een bepaalde "bevolkingsgroep".
Dat is waar, ook daar weer de moslims, de libanezen.

Tegenwoordig zijn er erg streng en kom je er alleen in met een visum. Zo zou ik dat in Europa ook graag zien.
Ik ook, gezinshereniging en asielzoekers zouden verbannen moeten worden
pi_195846549
quote:
17s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:14 schreef Mrs.Redhair het volgende:
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan het woord vluchteling als er eigenlijk arbeidsmigrant bedoelt wordt.

Vrees je voor leven in je eigen land? Je bent wat mij betreft meer dan welkom. (vluchteling, asiel)
Ook dat is een naieve en onrealistische gedachte en ook dan zul je met quota moeten werken
Want in potentie heb je het over tientallen miljoenen mensen die uit een land komen waar oorlog is, waar een repressief regimen en die kunnen claimen dat ze moeten vrezen voor hun eigen leven

Nederland is vele duizenden km`s verwijderd van oorlogs en conflictgebieden
Allemaal leuk en aardig dat die mensen in gevaar zijn maar dat is niet het probleem van de Nederlandse burger die er voor op moet draaien...
En we kunnen wel gaan wijzen naar Internationale en EU verdragen, maar er zijn ook EU landen die slechts een tiental of honderdtal asielaanvragen per jaar hebben in plaats van de vele tienduizenden asielaanvragen die Nederland krijgt....

COA en de rest van de asielindustrie is een mechanisme wat zichzelf in stand houdt, die hebben helemaal geen belang bij minder migranten....
COA en zijn voorganger bestaat pas een jaar of 30, daarvoor waren er amper asielzoekers
Een paar duizend Vietnamezen en SriLankenen, daar hield het wel mee op....

De kosten van asielopvang, COA, IND etc, staan op de Justitiebegroting
Dat is gewoon meer dan een miljard ¤ per jaar

En justitie heeft gewoon in die begroting staan hoeveel illegale economische migranten (vluchtelingen zijn het natuurlijk niet) ze per jaar verwachten
22.500 migranten per jaar komen er bij tot 2023 volgens de begroting
  zondag 25 oktober 2020 @ 15:36:27 #260
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195846970
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:20 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ook dat is een naieve en onrealistische gedachte en ook dan zul je met quota moeten werken
Want in potentie heb je het over tientallen miljoenen mensen die uit een land komen waar oorlog is, waar een repressief regimen en die kunnen claimen dat ze moeten vrezen voor hun eigen leven

Nederland is vele duizenden km`s verwijderd van oorlogs en conflictgebieden
Allemaal leuk en aardig dat die mensen in gevaar zijn maar dat is niet het probleem van de Nederlandse burger die er voor op moet draaien...
En we kunnen wel gaan wijzen naar Internationale en EU verdragen, maar er zijn ook EU landen die slechts een tiental of honderdtal asielaanvragen per jaar hebben in plaats van de vele tienduizenden asielaanvragen die Nederland krijgt....
Dan nog. De wereldbevolking gaat nu al richting de 8 miljard, en zowel het fysische als het politieke klimaat lijkt er niet stabieler op te worden. Tegelijkertijd krimpt de inheemse bevolking van Europa. Zelfs als maar een klein percentage van de toekomstige vluchtelingen ons continent weet te bereiken verwacht ik dat dat voor grote culturele en maatschappelijke omwentelingen kan gaan zorgen als we onszelf verplichten al die mensen op te nemen.
pi_195847241
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:36 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dan nog. De wereldbevolking gaat nu al richting de 8 miljard, en zowel het fysische als het politieke klimaat lijkt er niet stabieler op te worden. Tegelijkertijd krimpt de inheemse bevolking van Europa. Zelfs als maar een klein percentage van de toekomstige vluchtelingen ons continent weet te bereiken verwacht ik dat dat voor grote culturele en maatschappelijke omwentelingen kan gaan zorgen als we onszelf verplichten al die mensen op te nemen.
Dit.

Europa krimpt in bevolking en derde wereld groeit enorm.

Asiel en migratie gaan enkel maar groeien de komende decennia's door het sneeuwbaleffect. Migranten worden aangetrokken door hun al gevestigde groepen hier en door gezinshereniging.
  zondag 25 oktober 2020 @ 16:48:45 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195849422
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:43 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Dit.

Europa krimpt in bevolking en derde wereld groeit enorm.

Asiel en migratie gaan enkel maar groeien de komende decennia's door het sneeuwbaleffect. Migranten worden aangetrokken door hun al gevestigde groepen hier en door gezinshereniging.
Het is nu onhoudbaar geworden. Ipv de stroom te stoppen kun je beter zorgen voor voldoende geld zodat je een veilige omgeving voor je familie kunt creëren later.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_195849911
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is nu onhoudbaar geworden. Ipv de stroom te stoppen kun je beter zorgen voor voldoende geld zodat je een veilige omgeving voor je familie kunt creëren later.
De Afrikaanse bevolking is sinds de jaren 50 maar liefst vereenvoudigd! Ik ben geboren in 1989 en toen was de Afrikaanse bevolking 660 miljoen, vandaag de dag is dit 1 miljard 300 miljoen, in 2050 zal dit 2 miljard 400 miljoen bedragen.

In Antwerpen is de niet westerse bevolking van 5 percent in 1990 naar 30 percent in 2019 gestegen. Maar liefst 75 percent van de 0 tot 9 jarigen is van niet Europese afkomst.

Het geboortecijfer van de inheemse, autochtone bevolking ligt in Europa beduidend lager dan dat van allochtonen. Bovendien neemt het autochtone geboortecijfer stelselmatig af, terwijl dat val allochtonen toeneemt. Bij islamitische allochtonen ligt het geboortecijfer meer dan dubbel zo hoog dan bij autochtone Europeanen. Vrouwen van vreemde origine zouden gemiddeld 3,4 tot 4 kinderen krijgen. Bij Europese autochtone vrouwen is dat gemiddeld 1,6 kinderen.
pi_195849929
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:19:34 #265
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195850011
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:15 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

De Afrikaanse bevolking is sinds de jaren 50 maar liefst vereenvoudigd! Ik ben geboren in 1989 en toen was de Afrikaanse bevolking 660 miljoen, vandaag de dag is dit 1 miljard 300 miljoen, in 2050 zal dit 2 miljard 400 miljoen bedragen.

In Antwerpen is de niet westerse bevolking van 5 percent in 1990 naar 30 percent in 2019 gestegen. Maar liefst 75 percent van de 0 tot 9 jarigen is van niet Europese afkomst.

Het geboortecijfer van de inheemse, autochtone bevolking ligt in Europa beduidend lager dan dat van allochtonen. Bovendien neemt het autochtone geboortecijfer stelselmatig af, terwijl dat val allochtonen toeneemt. Bij islamitische allochtonen ligt het geboortecijfer meer dan dubbel zo hoog dan bij autochtone Europeanen. Vrouwen van vreemde origine zouden gemiddeld 3,4 tot 4 kinderen krijgen. Bij Europese autochtone vrouwen is dat gemiddeld 1,6 kinderen.
Bij mijn weten ligt in Nederland het gemiddelde kindertal ook bij Turkse en Marokkaanse vrouwen niet zo hoog. Wel boven het autochtone getal, maar het loopt langzaam terug. Denk aan ongeveer 1,8-2,1 tegenover 1,6(?) bij autochtonen. Bij recente immigranten uit de Hoorn van Afrika zijn de gezinnen inderdaad veel groter.

Maar goed, hoe dan ook leiden de getalsverhoudingen tot een verdere krimp van het aandeel van de autochtone bevolking t.o.v. het totaal van de inwoners.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iblardi op 25-10-2020 17:25:12 ]
pi_195850132
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:19 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Bij mijn weten ligt in Nederland het gemiddelde kindertal ook bij Turkse en Marokkaanse vrouwen niet zo hoog. Wel boven het autochtone getal, maar het loopt langzaam terug. Denk aan ongeveer 1,8-2,1 tegenover 1,6(?) bij autochtonen. Bij recente immigranten uit de Hoorn van Afrika zijn de gezinnen inderdaad veel groter.

Maar goed, hoe dan ook leiden de getalsverhoudingen tot een verdere krimp van het aandeel van de autochtone bevolking t.o.v. het totaal van de inwoners.
Zo een Somalische familie
pi_195850278
quote:
Bizar dat de verblijfsvergunningen niet kunnen worden teruggedraaid. Deze leugenachtige Oegandezen zijn maar het topje van de ijsberg.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:36:41 #268
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195850357
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:33 schreef kleinvogelijn het volgende:

[..]

Bizar dat de verblijfsvergunningen niet kunnen worden teruggedraaid. Deze leugenachtige Oegandezen zijn maar het topje van de ijsberg.
ach ze krijgen toch geen woning ,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195928362
quote:
140 migranten verdronken voor kust Senegal, dodelijkste schipbreuk dit jaar

Voor de kust van Senegal zijn minstens 140 migranten verdronken die onderweg waren naar Europa. Het migratiebureau van de Verenigde Naties zegt donderdag dat het gaat om de dodelijkste schipbreuk die tot nu toe in 2020 gerapporteerd is.

Sinds halverwege de jaren 2000 wordt de route sterker bewaakt door Spanje. Sindsdien vinden er minder oversteken plaats.

Dit jaar meer oversteken
Dit jaar is het aantal pogingen om de oversteek te maken echter weer toegenomen. In 2020 zijn al elfduizend migranten vanuit West-Afrika aangekomen op de Canarische Eilanden, een verviervoudiging ten opzichte van vorig jaar. Een directe verklaring voor de toename is er niet.

In september vertrokken er vanuit Senegal veertien schepen richting de eilanden, met aan boord in totaal 663 migranten. Meer dan een kwart van de schepen had onderweg te maken met een schipbreuk of een ander incident.
Dat er nu meer pogingen zijn de route te nemen naar de Canarische eilanden is wel degelijk te verklaren. De routes via de balkan en Griekenland zijn beter afgesloten dan voorheen. Die via de enclaves Ceuta en Melilla zijn vanwege een uitspraak van het europees hof nu geheel afgesloten. Een migrant die op heterdaad betrapt wordt op het illegaal overschreiden van een landsgrens terwijl er alternatieve mogelijkheden zijn asiel aan te vragen verspeeld zijn recht op asiel en mag rechtsomkeert geretoureerd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 29-10-2020 17:57:54 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 29 oktober 2020 @ 17:59:00 #270
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195928507
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat er nu meer pogingen zijn de route te nemen naar de Canarische eilanden is wel degelijk te verklaren. De routes via de balkan en Griekenland zijn beter afgesloten dan voorheen. Die via de enclaves Ceuta en Melilla zijn vanwege een uitspraak van het europees hof nu geheel afgesloten. Een migrant die op heterdaad betrapt wordt op het illegaal overschreiden van een landsgrens terwijl er alternatieve mogelijkheden zijn asiel aan te vragen verspeeld zijn recht op asiel en mag rechtsomkeert geretoureerd worden.
Van mij mag er met rubber kogels geschoten worden bij het illegaal oversteken van de grens.
pi_195928608
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:59 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Van mij mag er met rubber kogels geschoten worden bij het illegaal oversteken van de grens.
Er zijn nog geen rechtzaken geweest om helder te krijgen wat voor geweldsmiddelen daarvoor toegestaan zijn voor zover mij bekend. In de gevallen van de genoemde enclaves is er een verdrag met Marroko uit de jaren 90 dat Spanje het recht geeft illegale migranten rechtomkeert te sturen en Marroko respecteerd dat verdrag. Het europees hof heeft daarop recent bevestigd na een rechtzaak dat dit ook binnen de europese rechtskaders toelaatbaar is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195933833
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:59 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Van mij mag er met rubber kogels geschoten worden bij het illegaal oversteken van de grens.
Idd, maar ja dan gaan ze weer met Black Lives Matter beginnen
pi_195948548
Ffs die Tunesische aanslagpleger die kwam aandrijven op lampedusa is verzocht om het land te verlaten en is vervolgens losgelaten door de Italiaanse autoriteiten.

Wat een lachertje is ons migratiebeleid toch. Zo vragen we toch om alle shit?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195962012
Best is dat we naar Australisch voorbeeld enkel studenten en werkvisums binnen laten
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:38:32 #275
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195962090
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:34 schreef Antwerpenaar123 het volgende:
Best is dat we naar Australisch voorbeeld enkel studenten en werkvisums binnen laten
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom men telkens Australie naar voren haalt als het gaat over immigratie beleid.
De ghetto's in steden als Sydney, Melbourne en in mindere mate Brisbane zijn enorm groeiende. Ook daar worden Sudanezen, Irakezen, Afghanen, Syriers, Libanezen en andere Afrikaanse landen toegelaten.

Diezelfde ghetto's had je 20 jaar geleden niet tot amper. Wat dus inhoud dat ook het Australisch beleid faalt met betrekking tot immigratie van bepaalde groepen.
pi_196681228
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196681282
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:38 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom men telkens Australie naar voren haalt als het gaat over immigratie beleid.
De ghetto's in steden als Sydney, Melbourne en in mindere mate Brisbane zijn enorm groeiende. Ook daar worden Sudanezen, Irakezen, Afghanen, Syriers, Libanezen en andere Afrikaanse landen toegelaten.

Diezelfde ghetto's had je 20 jaar geleden niet tot amper. Wat dus inhoud dat ook het Australisch beleid faalt met betrekking tot immigratie van bepaalde groepen.
Welke land doet het goed wat dat betreft?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196681456
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

Welke land doet het goed wat dat betreft?
Vermoedelijk Japan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196681475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 23:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Vermoedelijk Japan.
Omdat niemand daar binnenkomt zeker:p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_196681611
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 23:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

Omdat niemand daar binnenkomt zeker :p
quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_to_Japan
Year_____Total number of asylum applications received____Total number of asylum applications approved
2012____2,545_____________________________________________18
2013____ 3,260_____________________________________________6
2014____ 5,000_____________________________________________11
2015____ 7,686_____________________________________________27
2016____ 10,901____________________________________________28
2017____ 19,628____________________________________________20
2018____ 10,493____________________________________________42
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196681732
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 23:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

[..]

Wtf! Als je die cijfers bekijkt vraag ik me af waarom mensen de moeite nemen om daar asiel aan te vragen. De Jappen geven overduidelijk bgeen ruk om asielbeleid
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 11 december 2020 @ 23:26:12 #282
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_196681799
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 23:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wtf! Als je die cijfers bekijkt vraag ik me af waarom mensen de moeite nemen om daar asiel aan te vragen. De Jappen geven overduidelijk bgeen ruk om asielbeleid
Noch politieke correctheid, omdat ze geen last hebben van schuldgevoelens omtrent hun misdaden in het verleden. Kan het Westen nog wat van leren. Let op: geen schuldgevoelens ≠ niet erkennen. Dat doen ze namelijk ook niet en dat maakt het een enigszins duistere maatschappij.
pi_196681814
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 23:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wtf! Als je die cijfers bekijkt vraag ik me af waarom mensen de moeite nemen om daar asiel aan te vragen. De Jappen geven overduidelijk bgeen ruk om asielbeleid
Geen idee, mogelijk zijn het er velen met vooral economische motieven uit andere landen in Azie met en klank/toon-afhankelijke moedertaal. Voor de meeste mensen die geen klank/toon-afhankelijke taal als moedertaal hebben is het uiterst moeizaam je een klank/toon-afhankelijke taal een aan te leren. Het Japans kent slechts 2 tonen. Mandarijn 5 maar meestal worden er slechts 4 gebruikt, er zijn talen met zelfs 7 tonen. Een verschil in klank/toon betekend doorgaans iets totaal anders. Bij ons drukken klank/toonverschillen vooral een emotionele beladenheid uit.
In het chinees bijv. "ma" kan paard, een vraagstelling, moeder, (vezel/hennep/linnen) of vloeken betekenen. De intonatie duidt de betekenis. In dit geval zijn er 5 betekenissen van "ma" en dat kan omdat "ma" aan het einde van een zin aanduidt dat het een vraagstelling betreft.



[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 12-12-2020 00:18:47 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 12 december 2020 @ 01:49:54 #285
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196683062
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 23:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Noch politieke correctheid, omdat ze geen last hebben van schuldgevoelens omtrent hun misdaden in het verleden. Kan het Westen nog wat van leren. Let op: geen schuldgevoelens ≠ niet erkennen. Dat doen ze namelijk ook niet en dat maakt het een enigszins duistere maatschappij.
Sowieso gaat japan de komende jaren honderduizenden immigranten binnenhalen voor laagopgeleid werk (hebben ze een aantal jaar geleden zelf aangekondigd) Zijn dan wel geen asielzoekers maar het is niet zo dat er geen buitenlanders in Japan leven. Er is ook best wel een grote zwarte community in Tokyo bijvoorbeeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196685330
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

Welke land doet het goed wat dat betreft?
Hongarije, Polen, Estland, Letland, Litouwen? Heb zo'n vermoeden dat dat de meest blanke landen zullen zijn over een aantal jaar.

Zal ook komen doordat ze niet zoveel welvaart hebben als andere landen.

Centrum Boedapest is nog relaxter en veiliger dan Utrecht.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:16:53 #287
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196685486
De MeEsT bLaNkE LaNdEn!!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196685914
quote:
17s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:14 schreef Mrs.Redhair het volgende:
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan het woord vluchteling als er eigenlijk arbeidsmigrant bedoelt wordt.

Vrees je voor leven in je eigen land? Je bent wat mij betreft meer dan welkom. (vluchteling, asiel)

.. snip..

Nep homo's? Wegwezen! Ik heb niets tegen homo's, ik ben zelfs bevriend met een stel, en ik ben zelf lesbisch, maar deze 'vluchtelingen' worden op pad gestuurd met een verhaaltje dat ze moeten zeggen dat ze homo zijn. Schande!
Er is voor veel mensen zo gigantisch veel voordeel te halen om een NL paspoort te bemachtigen dat liegen een kleine stap is om dat te bereiken. Ook een paar jaartjes jezelf in de zogenaamde problemen werken is een prima stap.

Dus ja, dan zijn ze homo. Of ze zijn zogenaamd christelijk en lopen daardoor risico. Het schijnt dat tot wel 10% van de mensen homo is. Dus ze kunnen gewoon als de rest doen in die landen en hun liefdesleven zoveel mogelijk prive houden.

Of ze zijn echt christelijk dan kunnen ze gewoon thuis hun boek lezen en samenkomen en voor de rest hun mond erover houden.

Hier is het gewoon de vragen goed beantwoorden en ze krijgen de gewenste status. Of ze dan de rest van hun leven wel of niet iets met hun geloof/geaardheid/politiek activisme doen dat kunnen ze altijd nog bekijken. Voorlopig zitten ze droog en hoeven ze niets voor hun eten te doen.
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:55:09 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196686955
Uit de cijfers van Japan blijkt wel dat massa-migratie een keuze is, en niet iets wat je overkomt en waar helaas niks aan te doen is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 12 december 2020 @ 11:56:59 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196686989
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 10:55 schreef tstile het volgende:

[..]

Er is voor veel mensen zo gigantisch veel voordeel te halen om een NL paspoort te bemachtigen dat liegen een kleine stap is om dat te bereiken. Ook een paar jaartjes jezelf in de zogenaamde problemen werken is een prima stap.

Dus ja, dan zijn ze homo. Of ze zijn zogenaamd christelijk en lopen daardoor risico. Het schijnt dat tot wel 10% van de mensen homo is. Dus ze kunnen gewoon als de rest doen in die landen en hun liefdesleven zoveel mogelijk prive houden.

Of ze zijn echt christelijk dan kunnen ze gewoon thuis hun boek lezen en samenkomen en voor de rest hun mond erover houden.

Hier is het gewoon de vragen goed beantwoorden en ze krijgen de gewenste status. Of ze dan de rest van hun leven wel of niet iets met hun geloof/geaardheid/politiek activisme doen dat kunnen ze altijd nog bekijken. Voorlopig zitten ze droog en hoeven ze niets voor hun eten te doen.
Als ze de status eenmaal hebben maakt het niks meer uit. Of dacht jij dat er echt ooit iemand zijn status ontnomen is omdat hij achteraf geen homo/christen bleek te zijn?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201276445
quote:
Na vijf jaar in Nederland is betaald werk slechts voor een kwart van de statushouders de belangrijkste inkomstenbron

Het is voor erkende vluchtelingen moeilijk om aan betaald werk te komen. Vijf jaar na de verstrekking van een verblijfsvergunning heeft 45 procent betaald werk, maar vaak bestaat dit uit tijdelijke of deeltijdbanen. Dat staat donderdag in een onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP).

Na vijf jaar in Nederland is betaald werk slechts voor een kwart van de statushouders de belangrijkste inkomstenbron. Het onderzoeksbureau noemt de arbeidsmarktpositie van statushouders "zorgelijk".

Sinds 2015 is er weliswaar speciaal beleid ontwikkeld om betrokkenen op gang te helpen met werk, maar veel lokale projecten zijn afgerond. Ook door corona is hun arbeidsdeelname het afgelopen jaar niet toegenomen maar zelfs afgenomen.

Hindernissen voor vluchtelingen zijn onder meer trauma's vanwege hun vlucht, taalbarrières en het ontbreken van een netwerk. Het is volgens de onderzoekers goed om daarop in te zetten, maar ook aan de vraagzijde zijn belemmeringen. Instituties en werkgevers moeten voldoende toegankelijk zijn en zich meer richten op diversiteit en inclusie, aldus het SCP.

Nieuwe inburgeringswet moet verbetering brengen

De organisatie deed samen met het RIVM en WODC onderzoek naar de (leef)situatie van statushouders die sinds 2014 in Nederland zijn. Toen kwamen grote aantallen asielzoekers naar Europa en Nederland, vooral uit het door een oorlog getroffen Syrië.

Begin volgend jaar komt er een nieuwe inburgeringswet. De onderzoekers zien daar positieve kanten in maar ze hameren op een goede uitvoering, vooral door gemeenten. Ook zien ze ruimte voor verbeteringen. Zo willen ze dat vluchtelingen in de opvang eerder mogen gaan werken en meer (taal)onderwijs kunnen volgen. Daarnaast moet er meer aandacht komen voor hun psychisch welbevinden en zouden ze minder lang in de asielopvang moeten zitten.
Er is een enorm tekort aan betaalbare woonruimte in Nederland en het moge duidelijk zijn dat de instroom van toegelaten asielzoekers daar grotendeels aanspraak op maakt. Ik vraag me af of de weerstand tegen opname van asielzoekers hierdoor gaat toenemen?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 9 september 2021 @ 12:00:34 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201276608
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 01:26 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]
Lol wat een beschrijving
Dus iedereen heeft de kans om asiel aan te vragen, tijdens de procedure te verwesteren en dan te blijven.
Asiel is bedoeld voor politieke vluchtelingen, niet om iedereen die ‘verwesterd’ toegang te geven tot de Nederlandse verzorgingsstaat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 9 september 2021 @ 12:19:00 #293
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_201276831
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er is een enorm tekort aan betaalbare woonruimte in Nederland en het moge duidelijk zijn dat de instroom van toegelaten asielzoekers daar grotendeels aanspraak op maakt. Ik vraag me af of de weerstand tegen opname van asielzoekers hierdoor gaat toenemen?
Die neemt al toe door veel veiligelanders in de azc's die crimineel zijn.

Die in Weert is vorig jaar september gesloten bijvoorbeeld. Het coa heeft dit jaar alweer gevraagd of dat weer open mocht maar dat is geweigerd omdat er geen draagvlak meer is. Je kunt wel raden waarom; zeer veel overlast en criminaliteit in en rondom het centrum.

Budel (Cranendonck) zelfde verhaal, daar is het AZC er nog (alleen omdat het contract nog niet verlopen is) maar bijna niemand wil het er meer hebben. Coa wil juist dat azc voor veel geld helemaal gaan opknappen zodat er nog jaren en jaren asielzoekers in kunnen maar de kans is groot dat ze de goedkeuring niet gaan krijgen. Er zijn daar ook pas geleden bewoners weer aangevallen door asielzoekers dus dat draagvlak zal ook wel vrijwel weg zijn.

Ik gok dat het landelijk niet veel anders is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Borisboemboem op 09-09-2021 12:27:50 ]
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
pi_201277248
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dus iedereen heeft de kans om asiel aan te vragen, tijdens de procedure te verwesteren en dan te blijven.
Asiel is bedoeld voor politieke vluchtelingen, niet om iedereen die ‘verwesterd’ toegang te geven tot de Nederlandse verzorgingsstaat.
De eisen zijn veel te ruim en algemeen gesteld. Er zijn nogal wat landen ter wereld waar homoseksualiteit strafbaar is, waar vrouwen niet vrij zijn en waar je als christen een groot probleem hebt. Als iedereen op die gronden asiel kan krijgen, zetten we de deur open voor heeeul veel mensen.
pi_201277594
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De eisen zijn veel te ruim en algemeen gesteld. Er zijn nogal wat landen ter wereld waar homoseksualiteit strafbaar is, waar vrouwen niet vrij zijn en waar je als christen een groot probleem hebt. Als iedereen op die gronden asiel kan krijgen, zetten we de deur open voor heeeul veel mensen.
klopt ipv die mietjes dan nog liever sterke mannen die economisch actief kunnen zijn
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201291896
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 23:21 schreef Slayage het volgende:

[..]
Wtf! Als je die cijfers bekijkt vraag ik me af waarom mensen de moeite nemen om daar asiel aan te vragen. De Jappen geven overduidelijk bgeen ruk om asielbeleid
Japanners zijn zo ongeveer het meest racistische volk op aarde. Veel bordjes 'slekts vir Japanners' overal op de deur van openbare gelegenheden als horeca en dance clubs.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201334459
We hoeven hier niet veel woorden aan vuil te maken, alleen dit: Digi is een racist en racisme is niet meer van deze tijd ( eeuw 21).
pi_201334800
Racisme is niet toegestaan, nog onder de voorwaarden te posten op dit forum, nog onder de nederlandse wet. Racisme beschuldigingen zonder de wetgever of de moderators erover te informeren lijkt me trollen of de definitie ervan niet goed begrijpen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 13 september 2021 @ 07:47:36 #299
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_201334804
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:22 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Japanners zijn zo ongeveer het meest racistische volk op aarde. Veel bordjes 'slekts vir Japanners' overal op de deur van openbare gelegenheden als horeca en dance clubs.
Japanners beschermen zo hun heritage. Vergeet niet, je hoeft niet Japan uit te kiezen als bestemming
pi_201335252
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 07:47 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Japanners beschermen zo hun heritage. Vergeet niet, je hoeft niet Japan uit te kiezen als bestemming
Ah ok, wij hier ook bordjes 'verboden voor Jooden' of 'verboden voor niet-Nederlanders'. Zo beschermen we slechts onze heritage immers :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 13 september 2021 @ 12:47:24 #301
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_201338103
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 08:56 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ah ok, wij hier ook bordjes 'verboden voor Jooden' of 'verboden voor niet-Nederlanders'. Zo beschermen we slechts onze heritage immers :')
Appels met peren. Japan is bevolkt door Japanners en Ainu. Joden waren min of meer inheems in Europa.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')