abonnement Unibet Coolblue
pi_182954059
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:16 schreef LlucMajor het volgende:
Via tinder ( :') ) ben ik sinds 2 maanden in contact met een dame die ik nog ken van de middelbare school.

Ze is een erg aantrekkelijke vrouw, nogal mijn type qua uiterlijk, innerlijk ook wel. Alleen er is 1 niet bepaald klein addertje onder het gras : Ze heeft een zoontje van 5.

Geen contact meer met de pa, een ''ongelukje'' van toen.

Toen ik net met haar machte dacht ik meteen ''hell no, dat gaan we mooi even niet doen''. Maar ze was wel meteen erg enthousiast en het klikte ook wel in het gesprek. Nu begin ik eerlijk gezegd een beetje te twijfelen of dat kind nu een absolute dealbreaker moet blijven om het daten met haar naar een iets exclusiever niveau te brengen met uiteindelijk als doel een relatie.

Enerzijds zijn kinderen voor mij nog een ver van mijn bed show. Ik denk dat mijn ouders al helemaal een rolberoerte zullen krijgen als ze horen dat ik een meid met een kind date. Maar aan de andere kant : ik heb een eigen huis, stabiele baan en ben ook bijna dertig.

Aan de andere kant denk ik weer : Dan kan ik straks voor dat kind allerlei kosten gaan lopen maken. Ik zie mezelf al staan op het schoolplein om 8 uur 's ochtends. Op zich heb ik wel een kinderwens, maar om vanuit het niets een soort van ''zij instromer'' te zijn in het leven van een kind van 5 lijkt me ook vrij heftig.

Meningen en ervaringen aub. :)
Deel 1: R&P / Vrouw met kind, absolute no-go?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2018 11:30:44 ]
pi_182954091
Hoe oud is TS?!
pi_182954092
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 22:55 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk irrelevant.

Het gaat om de levensstandaard. En in een relatie zonder kinderen kan je je een hogere levensstandaard veroorloven dan in een relatie met kinderen. Ten eerste brengt dat kind kosten met zich mee waardoor er bijv minder geld over blijft voor vakantie/reizen en ten tweede moeten die reiskosten zelf ook nog met 3 in plaats van met 2 mensen verdeeld worden.

Met huisvesting net zo; ten eerste is er minder budget omdat het kind kosten met zich mee brengt (en mss de partner part-time werkt ivm het kind) en ten tweede is er een extra slaapkamer nodig, wat betekent dat je om die extra slaapkamer te veroorloven bijv in een mindere buurt/verder van werk moet wonen.
:')

Een partner heeft nu eenmaal een bepaalde levensstandaard voor je diegene ontmoette. Dat die levensstandaard in jouw hoger had kunnen zijn is irrelevant (iemand kan ook een dure hobby hebben en verder relatief zuinig leven), want hoe iemand zijn leven inricht is een wezenlijk onderdeel van die persoon, de persoon waar jij voor valt.

Vakanties/reizen zijn ook zonder kinderen afhankelijk van de budgetten en prioriteiten van beide personen. Dat is dus geen factor die een moeder onderscheid van een willekeurig ander persoon. En vind het ook apart dat er geen vakanties zonder kind mogelijk zouden zijn. Zeker een eerste vakantie lijkt het me niet de voorkeur hebben om direct kinderen te betrekken.

Ook voor het delen van huisvesting geldt dat samenwonen op zijn vroegst aan de orde is als de relatie duurzame vormen begint aan te nemen. En niet samenwonen is ook gewoon een optie hè?

Van 'provider' spelen is dus pas op zijn vroegst sprake als de relatie een duurzaam karakter heeft en jullie ook in sterke mate bij elkaars leven betrokken zijn geraakt. Bij een kinderloos persoon met een lagere levensstandaard is de kans veel groter dat je eerder de 'provider' speelt en diegene van jouw hogere levensstandaard en het delen van huisvesting profiteert.

Maar je bent er zelf bij en mij lijkt dat je uit liefde en plezier graag een groter deel van de vakantie financiert, omdat het bij gelijke inleg nog wel een jaar kan duren voordat dat er financieel in zit.
pi_182954273
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:29 schreef Chai het volgende:

[..]

:')

Een partner heeft nu eenmaal een bepaalde levensstandaard voor je diegene ontmoette. Dat die levensstandaard in jouw hoger had kunnen zijn is irrelevant (iemand kan ook een dure hobby hebben en verder relatief zuinig leven), want hoe iemand zijn leven inricht is een wezenlijk onderdeel van die persoon, de persoon waar jij voor valt.

Vakanties/reizen zijn ook zonder kinderen afhankelijk van de budgetten en prioriteiten van beide personen. Dat is dus geen factor die een moeder onderscheid van een willekeurig ander persoon. En vind het ook apart dat er geen vakanties zonder kind mogelijk zouden zijn. Zeker een eerste vakantie lijkt het me niet de voorkeur hebben om direct kinderen te betrekken.

Ook voor het delen van huisvesting geldt dat samenwonen op zijn vroegst aan de orde is als de relatie duurzame vormen begint aan te nemen. En niet samenwonen is ook gewoon een optie hè?

Van 'provider' spelen is dus pas op zijn vroegst sprake als de relatie een duurzaam karakter heeft en jullie ook in sterke mate bij elkaars leven betrokken zijn geraakt. Bij een kinderloos persoon met een lagere levensstandaard is de kans veel groter dat je eerder de 'provider' speelt en diegene van jouw hogere levensstandaard en het delen van huisvesting profiteert.

Maar je bent er zelf bij en mij lijkt dat je uit liefde en plezier graag een groter deel van de vakantie financiert, omdat het bij gelijke inleg nog wel een jaar kan duren voordat dat er financieel in zit.
Niets wat jij hier schrijft doet iets af aan mijn post. Ook als het kind thuis wordt gelaten, heeft de single moeder minder budget voor vakantie/reizen en het kind achterlaten kost of geld, of de familie moet er voor opdraaien. Apart wonen is een stuk duurder dan samenwonen (jeweetwel, 2x huur ipv 1x huur op een iets groter huis).

Laat ik het zo zeggen; ik ben nu 4 jaar getrouwd en we hebben bewust nog geen kind (net zoals veel leeftijdsgenoten; ik ben 33) omdat kinderen pokke duur zijn (kijk maar eens naar de kosten van dagopvang), we met een kind erbij nooit een huis hadden kunnen kopen en omdat we dan ivm part-time werk minder inkomen zou hebben. Als je niet eens kan toegeven dat kinderen klauwen met geld kosten zijn we snel uitgepraat denk ik zo.
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 11:41:59 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182954344
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:38 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Niets wat jij hier schrijft doet iets af aan mijn post. Ook als het kind thuis wordt gelaten, heeft de single moeder minder budget voor vakantie/reizen en het kind achterlaten kost of geld, of de familie moet er voor opdraaien. Apart wonen is een stuk duurder dan samenwonen (jeweetwel, 2x huur ipv 1x huur op een iets groter huis).

Laat ik het zo zeggen; ik ben nu 4 jaar getrouwd en we hebben bewust nog geen kind (net zoals veel leeftijdsgenoten; ik ben 33) omdat kinderen pokke duur zijn (kijk maar eens naar de kosten van dagopvang), we met een kind erbij nooit een huis hadden kunnen kopen en omdat we dan ivm part-time werk minder inkomen zou hebben. Als je niet eens kan toegeven dat kinderen klauwen met geld kosten zijn we snel uitgepraat denk ik zo.
'Klauwen met geld' is nogal relatief. Daarnaast, als je, vanwege een kind geen huis kunt kopen omdat een van de twee ouders dan nog part time werkt, dan was je dus van plan om een huis te kopen op 2 volle inkomens, wat sowieso nooit een goed idee is, kind of niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182954372
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:41 schreef CoolGuy het volgende:
'Klauwen met geld' is nogal relatief. Daarnaast, als je, vanwege een kind geen huis kunt kopen omdat een van de twee ouders dan nog part time werkt, dan was je dus van plan om een huis te kopen op 2 volle inkomens, wat sowieso nooit een goed idee is, kind of niet.
Nee, het is de deposit. En met een duizendje per maand aan dagopvang/part-time werk of een combinatie daar van (plus andere kosten) gaat dat wat lastiger.
pi_182954382
Als man zijnde is het natuurlijk wel een faal dat je iemand anders zijn kind(eren) gaat zitten opvoeden. Alsof je niet wat beters met je tijd te doen hebt.
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 11:45:30 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182954428
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:43 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Nee, het is de deposit. En met een duizendje per maand aan dagopvang/part-time werk of een combinatie daar van (plus andere kosten) gaat dat wat lastiger.
Je beseft je hopelijk dat je van die dagopvang een huge gedeelte terug krijgt he?

Wat bedoel je met 'het is de deposit'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182954451
En de meer serieuzere kant: een heleboel mitsen en maren. En er zijn succesverhalen dus waarom niet. Maar ik heb eerder het idee dat zoiets alleen kan als je zelf al behoefte had aan kinderen en je ook graag snel met de ander nog een kind wil. Of dat je geen kinderen wil en het hoogstens 3 jaar duurt voordat het kind de deur alweer uit is.
pi_182954461
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:45 schreef CoolGuy het volgende:
Je beseft je hopelijk dat je van die dagopvang een huge gedeelte terug krijgt he?
Ik denk dat dit teveel off-topic is en irrelevant omdat ik niet in Nederland woon.

Edit: de deposit is voor het gedeelte van de kosten van het huis dat de niet bij de bank kan lenen plus de overdrachtsbelasting en fees voor de sollicitor/notaris.
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 11:47:52 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182954485
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:46 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk dat dit teveel off-topic is en irrelevant omdat ik niet in Nederland woon.
Ja leuk dat je hier niet woont, maar je reageert hier wel alsof een kind een blocker is om een huis te kunnen kopen, en dat is gewoon onzin, want als dat zo is, dan koop je of een te duur huis voor je inkomen, of je hebt een relatief laag inkomen, in welk geval kopen hoe dan ook lastiger wordt en een kind wellicht ook niet het beste idee is.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 11:48:31 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182954504
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:46 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Edit: de deposit is voor het gedeelte van de kosten van het huis dat de niet bij de bank kan lenen plus de overdrachtsbelasting/fees voor de sollicitor/notaris.
Als je dat geld niet hebt liggen dan is dat kind niet het issue, dan is het niet hebben van dat geld voor het kopen van een huis het issue. Heeft met een kind niets te maken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182954560
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:47 schreef CoolGuy het volgende:
Ja leuk dat je hier niet woont, maar je reageert hier wel alsof een kind een blocker is om een huis te kunnen kopen, en dat is gewoon onzin, want als dat zo is, dan koop je of een te duur huis voor je inkomen, of je hebt een relatief laag inkomen, in welk geval kopen hoe dan ook lastiger wordt en een kind wellicht ook niet het beste idee is.
Waar ik woon was compleet irrelevant totdat jij probeerde mij de les te lezen met Nederlandse wetgeving of whatever de reden is dat ik veel geld van dagopvang terug zou kunnen krijgen.

En mbt inkomen is ook nogal onzin op mijn leeftijd aangezien je begin dertig je inkomen nogal snel kan groeien.
pi_182954594
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:43 schreef Deckard het volgende:
Als man zijnde is het natuurlijk wel een faal dat je iemand anders zijn kind(eren) gaat zitten opvoeden. Alsof je niet wat beters met je tijd te doen hebt.
Ik vind het juist wel knap als een man dat doet. Zoals eerder gezegd zou ik zelf moeite hebben om een relatie aan te gaan met een man met kinderen en ik vind het wel mooi als iemand anders daar geen issues mee heeft.

Denk inderdaad wel dat het veel uitmaakt of jezelf überhaupt kinderen wilt, dan ben je ook meer ingesteld op opvoeding.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 11:52:38 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182954601
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:50 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Waar ik woon was compleet irrelevant totdat jij probeerde mij de les te lezen met Nederlandse wetgeving of whatever de reden is dat ik veel geld van dagopvang terug zou kunnen krijgen.

En mbt inkomen is ook nogal onzin op mijn leeftijd aangezien je begin dertig je inkomen nogal snel kan groeien.
Waar jij woont interesseert me dan ook geen hol. Volgens mij woont de TS hier in Nederland. Dat jij ergens anders woont en dan begint over een deposit is leuk, maar dan blijft overeind dat het kind het issue niet is, maar het geld dat je nodig hebt dat niet aanwezig is, is het issue.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182954614
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:52 schreef CoolGuy het volgende:
Waar jij woont interesseert me dan ook geen hol. Volgens mij woont de TS hier in Nederland. Dat jij ergens anders woont en dan begint over een deposit is leuk, maar dan blijft overeind dat het kind het issue niet is, maar het geld dat je nodig hebt dat niet aanwezig is, is het issue.
Dude, al die shit postte ik omdat jij zo nodig door moet gaan zagen over mijn situatie.
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 11:54:45 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182954652
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:53 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dude, al die shit postte ik omdat jij zo nodig door moet gaan zagen over mijn situatie.
Wat je deed was allerlei redenen opwerpen waaruit duidelijk moest worden dat een kind daarbij roet in het eten zou gooien, zoals kosten van kinderopvang en de door jou genoemde deposit.

Nou, de kosten van kinderopvang zijn een stuk lager omdat je veel daarvan terug krijgt, en als jij het geld niet hebt dat je NIET kunt lenen van een bank maar wel nodig hebt voor het kopen van een huis, dan is het kind niet het issue.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182954684
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:54 schreef CoolGuy het volgende:
Wat je deed was allerlei redenen opwerpen waaruit duidelijk moest worden dat een kind daarbij roet in het eten zou gooien, zoals kosten van kinderopvang en de door jou genoemde deposit.

Nou, de kosten van kinderopvang zijn een stuk lager omdat je veel daarvan terug krijgt, en als jij het geld niet hebt dat je NIET kunt lenen van een bank maar wel nodig hebt voor het kopen van een huis, dan is het kind niet het issue.
Die deposit kwam alleen ter sprake omdat jij over mijn situatie ging zagen met je "Daarnaast, als je, vanwege een kind geen huis kunt kopen omdat een van de twee ouders dan nog part time werkt, dan was je dus van plan om een huis te kopen op 2 volle inkomens, wat sowieso nooit een goed idee is, kind of niet.".

Anyway, dat is de laatste reactie die jij verdient. Ik vind dat kinderen klauwen met geld kosten. Jij bent het daar niet mee eens. Einde discussie.
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 11:58:41 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182954722
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Die deposit kwam alleen ter sprake omdat jij over mijn situatie ging zagen met je "Daarnaast, als je, vanwege een kind geen huis kunt kopen omdat een van de twee ouders dan nog part time werkt, dan was je dus van plan om een huis te kopen op 2 volle inkomens, wat sowieso nooit een goed idee is, kind of niet.".

Anyway, dat is de laatste reactie die jij verdient. Ik vind dat kinderen klauwen met geld kosten. Jij bent het daar niet mee eens. Einde discussie.
Die post deed ik omdat jij wilde doen voorkomen dat een huis kopen een bijna onmogelijkheid werd omdat als een van de ouders part-time zou gaan werken, het huis onbetaalbaar werd. En dan zeg ik, als je dus van plan was om een huis op 2 volle inkomens te kopen (waarbij je spreektaal is, en dus niet per se op JOU slaat) dan is dat hoe dan ook geen goed idee.

In dat geval snap ik dat de kosten van een kind wellicht te veel zijn, maar dat neemt niet weg dat je hoe dan ook, ook al zonder dat kind, aan de top van je financiële mogelijkheden zat, en dat hoe dan ook niet zo'n strak plan is over het algemeen genomen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage maandag 5 november 2018 @ 12:02:09 #20
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_182954798
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je beseft je hopelijk dat je van die dagopvang een huge gedeelte terug krijgt he?

Wat bedoel je met 'het is de deposit'.
Ja doei. Zelfs met toeslag kost dagopvang à 3 dagen per week meer dan 1000 euro netto per maand.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 12:03:12 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182954817
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:02 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ja doei. Zelfs met toeslag kost dagopvang à 3 dagen per week meer dan 1000 euro netto per maand.
Waarom zou je je kinderen de helft van de week naar de opvang doen?
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage maandag 5 november 2018 @ 12:04:37 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_182954853
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom zou je je kinderen de helft van de week naar de opvang doen?
Omdat ik wil (en moet) blijven werken en mijn vriendin ook? Omdat de dichtstbijzijnde opa/oma op 200km afstand wonen? Etc. etc.

Maar goed, 60% van de week opvang kost dus meer dan 1000 euro netto per maand. Daar ging het om.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 12:07:55 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182954937
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:04 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Omdat ik wil (en moet) blijven werken en mijn vriendin ook? Omdat de dichtstbijzijnde opa/oma op 200km afstand wonen? Etc. etc.

Maar goed, 60% van de week opvang kost dus meer dan 1000 euro netto per maand. Daar ging het om.
Tja, ik heb daar een hele onpopulaire mening over, waarvan ik niet weet of het handig is om die hier neer te zetten, ook al bedoel ik het absoluut 100% no way als een belediging of wat dan ook, ik weet niet of de discussie dan ontspoort dus ik laat hem vooralsnog achterwege.
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage maandag 5 november 2018 @ 12:09:12 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_182954963
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tja, ik heb daar een hele onpopulaire mening over, waarvan ik niet weet of het handig is om die hier neer te zetten, ook al bedoel ik het absoluut 100% no way als een belediging of wat dan ook, ik weet niet of de discussie dan ontspoort dus ik laat hem vooralsnog achterwege.
Ik denk dat ik je mening wel ken en daar heb je recht op. Ik kan daar alleen maar :') op doen, want opvoeden gebeurt niet (alleen) op de creche. Ze is nog steeds 4 hele etmalen bij ons en ook op de drie dagen dat ze naar de creche gaat is ze 15 uur bij ons.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 12:10:32 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182954999
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:09 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik denk dat ik je mening wel ken en daar heb je recht op. Ik kan daar alleen maar :') op doen, want opvoeden gebeurt niet (alleen) op de creche. Ze is nog steeds 4 hele etmalen bij ons en ook op de drie dagen dat ze naar de creche gaat is ze 15 uur bij ons.
Je hebt deels gelijk en deels niet. Ja, het is die opmerking, maar wat ik zeer zeker niet bedoel is vanwege 'de opvoeding', waar jij het nu wel op pint.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')