Alle banen zijn vrij. Er is niets. Er is daarvoor wellicht gewerkt, of er gaat gewerkt worden? Maar er is niets. Alleen een snelheidsbeperking agv werkzaamheden. En dat ene bordje staat uiterst rechts. Zit nog een busbaan tussen ook. In totaal 5 of 6 banen daar.quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus jij gaat er maar vanuit waar men werkt beperking maar ernaast gewoon 130 kmh?
Hoeveel banen zijn er nog vrij dan in jou geval?
Of er gewerkt wordt/werd daar ga jij of ik niet over, zolang de wegbeheerder denkt die borden te laten staan, geld het naar mijn mening.quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:39 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Alle banen zijn vrij. Er is niets. Er is daarvoor wellicht gewerkt, of er gaat gewerkt worden? Maar er is niets. Alleen een snelheidsbeperking agv werkzaamheden. En dat ene bordje staat uiterst rechts. Zit nog een busbaan tussen ook. In totaal 5 of 6 banen daar.
Kan zijn, maar naarmate er meer van niets is, en welgeteld 1 bordje uiterst rechts op de weg een beperking aangeeft wordt de kans dat iemand dat mist steeds groter. Het zijn ook niet van die reflecterende borden, maar gewoon plastic meuk. Dat mis je makkelijk in de schemering of het donker.quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of er gewerkt wordt/werd daar ga jij of ik niet over, zolang de wegbeheerder denkt die borden te laten staan, geld het naar mijn mening.
Twee banen vrij nog, dan geef ik je gedeeltelijk gelijk, mits er een vrachtwagen naast je rijden doet waardoor je het bord niet kan zien, tevens behoren die kleine bordjes afgeplakt te zijn langs de snelweg, wat vaak niet gebeurt is, dus als niet afgeplakt kan men je ook niks maken, tevens moet bij ieder oprit, of afrit ook weet ik niet, het bord herhaald worden. Blik jij er nog door ik niet hoor, daarom rijd ik maar gewoon iets langzamer als toegestaan, die paar minuten wat ik daardoor eerder kan komen redden mij ook niet.
Volgens mij is de wegbeheerder de laatste die iets gevraagd krijgt bij werkzaamheden, kijk eens in de bebouwde kom in een 30 km zone een bord 30 bij werkzaamheden, dubbel op toch, of bij 50 een bord 30, ook werkzaamheden, splitsing of kruising en het word niet herhaald geld weer 50 of men daar nu aan het werk is of niet!quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:50 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Kan zijn, maar naarmate er meer van niets is, en welgeteld 1 bordje uiterst rechts op de weg een beperking aangeeft wordt de kans dat iemand dat mist steeds groter. Het zijn ook niet van die reflecterende borden, maar gewoon plastic meuk. Dat mis je makkelijk in de schemering of het donker.
De beheerder is wellicht ook gediend bij duidelijkheid over plichten van zijn kant. Zoals duidelijkheid, en geen onnodige beperkingen. Heb je dat op orde dan staat niets de ferme hand nog in de weg wat mij betreft.
Volgens mij hebben alleen door bevoegde instanties uitgegeven/geplaatste borden wettelijke betekenis, maar ik ga er voor het gemak van uit dat dat wel snor zit in dit geval. En precies weten doe ik het niet meer.quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij is de wegbeheerder de laatste die iets gevraagd krijgt bij werkzaamheden, kijk eens in de bebouwde kom in een 30 km zone een bord 30 bij werkzaamheden, dubbel op toch, of bij 50 een bord 30, ook werkzaamheden, splitsing of kruising en het word niet herhaald geld weer 50 of men daar nu aan het werk is of niet!
Denk jij dat de wegbeheerder dat ook zo zou doen?
Volgens mij mag iedere (idioot) tegenwoordig zo een bord plaatsen, of het goed staat of niet?
En dan let vooral op het woord (idioot) ik meen het niet meer of minder als dat.
Ik maak het vaak genoeg mee wegwerkzaamheden in 50 kmh bord 30 splitsing of kruising en het word niet herhaald, vanaf daar geld weer 50 of men dan midden op straat aan het werken is of niet, camera neemt het op, dat men mij maar een boete toe laat komen dan!quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:58 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Volgens mij hebben alleen door bevoegde instanties uitgegeven/geplaatste borden wettelijke betekenis, maar ik ga er voor het gemak van uit dat dat wel snor zit in dit geval. En precies weten doe ik het niet meer.
Ja dat gebeurt sowieso erg vaak, het slecht afplakken van andere borden.quote:Op dinsdag 13 november 2018 16:00 schreef john2406 het volgende:
En ook die kleine dingen km paaltjes geloof ik, daar staat om de drie of twee de snelheid op vermeld, zijn die afgeplakt ja of nee?
Gelden die niet dan zo snel als men erlangs gereden is?
Als niet rechtsgeldig behoeven die ja helemaal niet toch?
Het lijkt mij als wegwerker ook haast niet te doen, ieder voordeel echter heeft ook zijn nadeel.quote:Op dinsdag 13 november 2018 16:05 schreef ContraCourant het volgende:
[..]
Ja dat gebeurt sowieso erg vaak, het slecht afplakken van andere borden.
Nou ja, reden genoeg om aan twee kanten kritisch te zijn in dezen.
Ik ook echter niet bij werkzaamheden, valt mij opeens in ik reed net langs een bord buiten de bebouwdekom, vraag ik die agent hoeveel mobilisten heeft U al bekeurd? Kreeg er echter geen antwoord op.quote:Op dinsdag 13 november 2018 16:12 schreef Atak het volgende:
Ik werd keertje opgepakt omdat ik te hard ging bij een weg met werkzaamheden. Krijg lekker geen boete. Lekkere vrouwelijke agente.
Is niet alleen vanwege de aanwezigheid van werkers.quote:Op woensdag 14 november 2018 20:14 schreef Roces18 het volgende:
Dan mogen ze wel eerst die verkeersborden weghalen als er niemand aan het werk is.
9 van de 10 keer staan er verkeersborden terwijl er niemand aan het werk is. Denk je dan dat ik 50 ga rijden??? Ik zie het al voor me...
De weg wordt meestal smaller gemaakt met behulp van geleidebakens. En het staat me bij dat er voor de hoogte van de boete onderscheid wordt gemaakt of er ook daadwerkelijk werkzaamheden gaande zijn, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op woensdag 14 november 2018 20:23 schreef ludovico het volgende:
Wegwerkzaamheden is 9/10x bullshit. Niemand te zien.
En die boetes mogen wel wat lager en sneller op de mat vallen.
Nee , van wat wel dan? Niks te zien op de weg, alleen in de berm ligt wat werkmateriaal waar niemand in de verste verte te bekennen is.. neen die borden neem ik niet serieusquote:Op woensdag 14 november 2018 20:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Is niet alleen vanwege de aanwezigheid van werkers.
Versmalde rijstroken.quote:Op woensdag 14 november 2018 20:55 schreef Roces18 het volgende:
Nee , vanwege wat wel dan? Niks te zien op de weg, alleen in de berm ligt wat werkmateriaal waar niemand in de verste verte te bekennen is.. neen die borden neem ik niet serieus
Nee hoor . Ik heb het bijvoorbeeld over wanneer ze de berm gaan maaien . Als die wagens er niet zijn staan de borden er nog..quote:
Al rij je op plekken 20kmh te hard. Dat is vaak ongevaarlijk zoals op een snelweg of andere plekken... Dan krijg je 240 euro boete ofzo? Sorry dat is een rib uit je lijf terwijl je niemand in gevaar brengt.quote:Op woensdag 14 november 2018 20:26 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De weg wordt meestal smaller gemaakt met behulp van geleidebakens. En het staat me bij dat er voor de hoogte van de boete onderscheid wordt gemaakt of er ook daadwerkelijk werkzaamheden gaande zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Boetes moeten niet lager, maar de mogen wel wat sneller op de mat vallen.
Tegen dat jij denkt snel te wezen rijdt er wel iemand voor je wat ze wel serieus nemen doet, wat ben je dan verder?quote:Op woensdag 14 november 2018 20:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee , van wat wel dan? Niks te zien op de weg, alleen in de berm ligt wat werkmateriaal waar niemand in de verste verte te bekennen is.. neen die borden neem ik niet serieus
Het moet dan ook een rib uit je lijf zijn, anders is het geen straf.quote:Op woensdag 14 november 2018 22:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Al rij je op plekken 20kmh te hard. Dat is vaak ongevaarlijk zoals op een snelweg of andere plekken... Dan krijg je 240 euro boete ofzo? Sorry dat is een rib uit je lijf terwijl je niemand in gevaar brengt.
In Duitsland echter niet is het daar zo onveilig?quote:Op woensdag 14 november 2018 23:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het moet dan ook een rib uit je lijf zijn, anders is het geen straf. De boetebedragen zijn afhankelijk van het type weg. Binnen de bebouwde kom is duurder dan de provinciale weg die duurder dan de snelweg is. Twintig kilometer per uur te hard in een 30km-zone is véél duurder dan op de snelweg, en dat is ook wel logisch omdat de relatieve snelheidsoverschrijding en daarmee het toegenomen risico veel groter is.
In Duitsland zijn de snelheden hoger, maar is de weg ook anders ingericht. Op de autobahn is men gewend aan de grote snelheidsverschillen en heb je veel minder afritten dan in Nederland (dus minder verstoring van het verkeersbeeld). Bij wegwerkzaamheden is de weg dermate versmald dat men zich meestal aardig aan de snelheid houdt.quote:Op woensdag 14 november 2018 23:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
In Duitsland echter niet is het daar zo onveilig?
Al zal men het daar ook wel gaan leren hogere bedragen te vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |