Bron (met filmpje)quote:Justitie gaat de komende maanden nieuwe flitsapparaten testen die nauwelijks opvallen. Ze zijn verborgen in aanhangwagens en worden vooral ingezet bij wegwerkzaamheden. Ook komen er camera's die automobilisten moeten betrappen die rode kruizen negeren of bellen of appen achter het stuur.
De pakkans moet door de nieuwe flitsers worden vergroot. Vooral bij wegwerkzaamheden zijn de apparaten hard nodig, zegt officier van justitie Roy Appels. "Veel mensen rijden bij wegwerkzaamheden te hard. Vooral buiten de spits, 's avonds en 's nachts zien we grove snelheidsovertredingen."
Appels wijst erop dat de wegen bij werkzaamheden korter of smaller zijn en dat het daarom belangrijk is dat automobilisten hun snelheid minderen, ook als er op dat moment geen wegwerkers bezig zijn.
De 'wegwerkflitser' wordt vanaf volgende week ingezet op de A76 in Limburg. Later worden de flitsers geplaatst bij wegwerkzaamheden aan de N7 bij Groningen.
'Telefoonflitser'
Naast de flitsers voor wegwerkzaamheden test justitie de komende tijd nog twee andere soorten camera's, verspreid door het land. Er komt een flitsapparaat voor automobilisten die rode kruizen negeren. Ook wordt de eerder aangekondigde 'telefoonflitser' getest, die automobilisten pakt die appen of bellen achter het stuur.
Het gaat om een pilot van een aantal maanden. Daarna wordt bekeken welke apparaten werken. Automobilisten die in de testperiode worden geflitst, kunnen gewoon een boete krijgen.
Beter opletten dus.quote:Op maandag 5 november 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goed dat rijdende bellers en appers worden aangepakt. Maar het is natuurlijk de opmaat voor meer camera's om snelheidsovertreders aan te pakken en de gewone man verder te melken voor een paar km/u onoplettendheid.
Wat wegwerkzaamheden betreft; helemaal mee eens dat wegwerkers worden beschermd tegen asomobilisten. Maar hoe vaak zien we niet een strook over honderden meters afgebakend met pylonnen waar vervolgens dagenlang niets werkelijk aan de weg gebeurt? Probeer dan ook de overlast voor de automobilist te verminderen.
Niet zo zeuren.quote:Op maandag 5 november 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goed dat rijdende bellers en appers worden aangepakt. Maar het is natuurlijk de opmaat voor meer camera's om snelheidsovertreders aan te pakken en de gewone man verder te melken voor een paar km/u onoplettendheid.
Wat wegwerkzaamheden betreft; helemaal mee eens dat wegwerkers worden beschermd tegen asomobilisten. Maar hoe vaak zien we niet een strook over honderden meters afgebakend met pylonnen waar vervolgens dagenlang niets werkelijk aan de weg gebeurt? Probeer dan ook de overlast voor de automobilist te verminderen.
Sowieso zit er een flinke opslag op snelheidsboetes bij wegwerkzaamheden.quote:
Dan moet je eens in Duitsland rijden, daar zetten ze de weg al 3 weken van te voren af voor ze eens gaan beginnen.quote:Op maandag 5 november 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat wegwerkzaamheden betreft; helemaal mee eens dat wegwerkers worden beschermd tegen asomobilisten. Maar hoe vaak zien we niet een strook over honderden meters afgebakend met pylonnen waar vervolgens dagenlang niets werkelijk aan de weg gebeurt? Probeer dan ook de overlast voor de automobilist te verminderen.
Of je rijdt gewoon normaal met je turkenbak.quote:Op maandag 5 november 2018 10:52 schreef wollah het volgende:
Wat een geldklopperij weer
Inmiddels weet ik wel waar alle flitsbusjes kunnen staan en waat de flitspalen staan maar nu word dat een stuk lastiger.
Dat ben ik wel met je eens, maar dat is hier dus niet het geval.quote:Op maandag 5 november 2018 10:56 schreef Speekselklier het volgende:
Ik herinner me nog dat er een paar jaar geleden een europesche flits dag was.
Een soort van wedstrijdje.
Nederland deed niet mee, maar toen ze later het aantal flitsers per gereden kilometer hadden berekend bleken we fier bovenaan te staan. In veel landen staan flitsers alleen op plekken die er toe doen. In nederland staan ze vooral op plekken waar ze geld opleveren.
Zeker wel.quote:Op maandag 5 november 2018 10:57 schreef Fokker89 het volgende:
Dat ben ik wel met je eens, maar dat is hier dus niet het geval.
Wat meer onopvallende wagens de snelweg op zou zeker helpen. Als je tegenwoordig met Flitsmeister rijdt ben je bijna verzekerd van straffeloos te hard rijden.quote:Op maandag 5 november 2018 11:02 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Zeker wel.
In nederland doen we niet meer staande houden maar alleen maar flitsen.
Als je staande houdt dan zien ook andere dat er wordt gecontroleerd.
Je wil ook de bestuurder aanspreken op zijn gedrag en hem niet 6 weken later een bedrag laten overboeken. Maar voor staande houden hebben onze agenten geen tijd meer.
Stilstaan mag ook niet en als rechts je niet er tussen laat?quote:Op maandag 5 november 2018 10:57 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Of je rijdt gewoon normaal met je turkenbak.
Ik zal echt niet zeiken om wat te hard rijden, maar als je tijdens werkzaamheden te hard rijdt, of door een rood kruis jakkert, dan ben je gewoon een randdebiel.
Fiat panda of kleiner bedoel je evt onder begeleiding van?quote:Op maandag 5 november 2018 11:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat meer onopvallende wagens de snelweg op zou zeker helpen. Als je tegenwoordig met Flitsmeister rijdt ben je bijna verzekerd van straffeloos te hard rijden.
Zolang deze de maximum snelheid rijden is dat nog niet zo'n probleem. Maar meestal zijn het ouden van dagen met een fietsdrager of pittig korte kapsels in een Kangoo of Berlingo die 90 rijden op een 120 weg. Of zwalkende bellers / appers.quote:Op maandag 5 november 2018 10:55 schreef zarGon het volgende:
Ik mis alleen de fervente middenrijstrookrijders (wanneer rechts helemaaaaal leeg is) in het lijstje nog. Zouden zie die ook nog kunnen aanpakken?
Jij vindt doorscheuren bij wegwerkzaamheden prima?quote:Op maandag 5 november 2018 10:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Telefoonflitsers prima, de rest mag de fik in!
Gaat nu nog erger worden met die controles, ik geef het je schriftelijk, geen file probleem oplossen maar creëren.quote:Op maandag 5 november 2018 11:16 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Zolang deze de maximum snelheid rijden is dat nog niet zo'n probleem. Maar meestal zijn het ouden van dagen met een fietsdrager of pittig korte kapsels in een Kangoo of Berlingo die 90 rijden op een 120 weg.
Jawel. Ze verneuken de doorstroming... En je mag 'rare'/'gevaarlijke' acties uithalen (rijstrook 3 -> 2 -> 1 -> 2 -> 3). En hopen dat er niemand aan het bumperkleven is tijden het inhalen, omdat men vooral 's nachts met gemak boven het maximumsnelheid rijdt.quote:Op maandag 5 november 2018 11:16 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Zolang deze de maximum snelheid rijden is dat nog niet zo'n probleem.
Ze gewoon het geld niet gunnen, als je van A naar B rijden doet!quote:Op maandag 5 november 2018 11:44 schreef Salvad0R het volgende:
Struikrovers van de roverheid hebben weer een nieuwe berovingstechniek uitgevonden.
Ben je 12?quote:Op maandag 5 november 2018 11:44 schreef Salvad0R het volgende:
Struikrovers van de roverheid hebben weer een nieuwe berovingstechniek uitgevonden.
Zie ik eruit alsof m'n eigen beroving ga toejuichen onder het mom van "superieure moraliteit" en het gewenste aanzien van derden dat ik zo braaf ben? Flikker op man, laffe zwakke hielenlikker.quote:
Ging me meer om kinderachtige termen als roverheid. Doet je argument geen goed.quote:Op maandag 5 november 2018 11:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Zie ik eruit alsof m'n eigen beroving ga toejuichen onder het mom van "superieure moraliteit" en het gewenste aanzien van derden dat ik zo braaf ben? Flikker op man, laffe zwakke hielenlikker.
Het staat je vrij om je te laten ...., haal die voet ervandaan, en creëer een file!quote:Op maandag 5 november 2018 11:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Zie ik eruit alsof m'n eigen beroving ga toejuichen onder het mom van "superieure moraliteit" en het gewenste aanzien van derden dat ik zo braaf ben? Flikker op man, laffe zwakke hielenlikker.
Neem aan van wel. In het begin misschien niet, maar na een tijdje weten de weggebruikers wel hoe die aanhangers eruit zien.quote:Op maandag 5 november 2018 12:29 schreef Cherni het volgende:
Oké, kijken of de Flitsmeister ook die waanzin kan ontdekken.
quote:Op maandag 5 november 2018 12:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ging me meer om kinderachtige termen als roverheid. Doet je argument geen goed.
Dat lijkt een aantrekkelijk argument he, maar het gaat niet op want ik heb niet eens een rijbewijs omdat ik geen melkkoe van de roverheid wil zijn.quote:Op maandag 5 november 2018 12:25 schreef Basp1 het volgende:
Goed zo hoe meer flitsers hoe meer fokkers waarbij de stoom uit hun oren komt omdat ze niet met eigen verantwoordelijkheid kunnen omgaan.
ja veiligheid op de weg is waanzin inderdaad.quote:Op maandag 5 november 2018 12:29 schreef Cherni het volgende:
Oké, kijken of de Flitsmeister ook die waanzin kan ontdekken.
De waanzin dat op een paar kilometer weg steeds de snelheid word aangepast om het zo onduidelijk te maken dat je al snel tegen een boete aanloopt. Dan is het handig om een Flitsmeister te hebben voordat je tegen dit soort boetes oploopt die ik inderdaad waanzin vind in die omstandigheden.quote:Op maandag 5 november 2018 12:50 schreef Handleiding het volgende:
[..]
ja veiligheid op de weg is waanzin inderdaad.
Waanzin dat de snelheid wordt aangepast bij wegwerkzaamheden?quote:Op maandag 5 november 2018 13:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
De waanzin dat op een paar kilometer weg steeds de snelheid word aangepast om het zo onduidelijk te maken dat je al snel tegen een boete aanloopt. Dan is het handig om een Flitsmeister te hebben voordat je tegen dit soort boetes oploopt die ik inderdaad waanzin vind in die omstandigheden.
Lees je wel? Regelmatig maak je mee dat je met 4 verschillende snelheden te maken hebt op een paar km snelweg.quote:Op maandag 5 november 2018 13:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waanzin dat de snelheid wordt aangepast bij wegwerkzaamheden?
"Die wegwerkers motten maar zelf opletten als ze aan het werk zijn, wij passen ons niet aan"quote:Op maandag 5 november 2018 13:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waanzin dat de snelheid wordt aangepast bij wegwerkzaamheden?
Het gaat over flitsers bij wegwerkzaamheden en rode kruizen. Daarover schrijf jij:quote:Op maandag 5 november 2018 13:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Lees je wel? Regelmatig maak je mee dat je met 4 verschillende snelheden te maken hebt op een paar km snelweg.
quote:Op maandag 5 november 2018 12:29 schreef Cherni het volgende:
Oké, kijken of de Flitsmeister ook die waanzin kan ontdekken.
Ook voor appen etc. En natuurlijk zal ik er dan wel naast zitten dat ze ook ingezet worden bij andere snelheidsaanpassingen en ik een vooroordeel heb. Bovendien wat is er mis met het feit als ik weet dat er een app. bestaat die mij waarschuwt dat er een flitser staat. Hij waarschuwt je bovendien voor aankomende ambulances etc.quote:Op maandag 5 november 2018 13:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat over flitsers bij wegwerkzaamheden en rode kruizen. Daarover schrijf jij:
[..]
Niks mis mee wat mij betreft, ik gebruik zelf ook FM.quote:Op maandag 5 november 2018 13:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ook voor appen etc. En natuurlijk zal ik er dan wel naast zitten dat ze ook ingezet worden bij andere snelheidsaanpassingen en ik een vooroordeel heb. Bovendien wat is er mis als ik weet dat er een app bestaat die mij waarschuwt dat er een flitser staat.
Wazequote:Op maandag 5 november 2018 13:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niks mis mee wat mij betreft, ik gebruik zelf ook FM.
Die app werkt natuurlijk alleen op input van de weggebruiker zelf, zo heb ik vorige maand nog een bekeuring gehad toen die melding net binnen kwam op het moment dat ik die flitser zie staan...quote:Op maandag 5 november 2018 13:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ook voor appen etc. En natuurlijk zal ik er dan wel naast zitten dat ze ook ingezet worden bij andere snelheidsaanpassingen en ik een vooroordeel heb. Bovendien wat is er mis met het feit als ik weet dat er een app. bestaat die mij waarschuwt dat er een flitser staat. Hij waarschuwt je bovendien voor aankomende ambulances etc.
Als veiligheid er werkelijk van belang was geweest, hadden deze kasten bij scholen, oversteekplaatsen en vooral in de bebouwde kom gestaan. Niet op en 5 baans brede snelweg welke overzichtelijk is.quote:Op maandag 5 november 2018 12:50 schreef Handleiding het volgende:
[..]
ja veiligheid op de weg is waanzin inderdaad.
Ik vind het een groter probleem als iemand niet oplet en zich aan de snelheid houdt dan als iemand wél oplet en 10 km/u te hard rijdt.quote:Op maandag 5 november 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
de gewone man verder te melken voor een paar km/u onoplettendheid.
Ik snap dit soort reacties echt niet. Veiligheid in twijfel trekken....quote:Op maandag 5 november 2018 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als veiligheid er werkelijk van belang was geweest, hadden deze kasten bij scholen, oversteekplaatsen en vooral in de bebouwde kom gestaan. Niet op en 5 baans brede snelweg welke overzichtelijk is.
Maargoed, de nationale snelheids bekeurders hebben weer wat bedacht.
Bij wegwerkzaamheden en afgesloten wegdelen, prima. Maar zorg dan wel er een heel stuk minder vaak wegdelen afgesloten zijn waar niks aan de hand is.
Nee, de regel is "rechts inhalen is verboden". Je mag nooit rechts inhalen.quote:Op maandag 5 november 2018 11:38 schreef john2406 het volgende:
Is die regel nog dat men bij meer baans wegen, meer als 2 rechts mag inhalen?
Nee, dat moet niet. Het mag, maar een motor heeft nooit het recht om door een file te rijden. Dat mag de motorrijder alleen als het veilig kan. En als een auto geen ruimte heeft gelaten, dan moet de motor dus wachten.quote:En dat men bij een file, plaats moet laten voor een motor.
Zodat deze er tussen door kan rijden.
Derp .quote:Op maandag 5 november 2018 10:58 schreef nattermann het volgende:
".....die nauwelijks opvallen"
zie filmpje: https://nos.nl/artikel/22(...)en-rode-kruizen.html
!
Jij gedraagt je nu als een 16 jarige anders....quote:Op maandag 5 november 2018 15:20 schreef damsco het volgende:
Al die sukkeltjes die dit toejuichen, wacht maar als je later groot bent en een auto hebt
Wacht maar tot je een keer met pech / een aanrijding op de linkerbaan staat en mensen knallen je met 150 voorbij, dan hou jij je broek niet schoon vriend.quote:Op maandag 5 november 2018 15:20 schreef damsco het volgende:
Al die sukkeltjes die dit toejuichen, wacht maar als je later groot bent en een auto hebt
Vrijwel wekelijks zie ik dat er 'maar' 4 banen beschikbaar zijn in de Coentunnel in de spitsrichting. Staan er 2 files. 1 op ring noord, ander vanuit Zaandam. Terwijl de vergunning op 5 is ingericht. 1 file hoeft dus niet. Rijdt je er doorheen, zie je werkelijk geen enkele reden waarom die baan is afgesloten.quote:Op maandag 5 november 2018 15:21 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Ik snap dit soort reacties echt niet. Veiligheid in twijfel trekken....
Wel eens dat er in de bebouwde kom ook eens keiharde maatregelen komen voor de hardrijders.
Dan moet je niet in de linkerbaan gaan 'wonen'.quote:Op maandag 5 november 2018 15:24 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Wacht maar tot je een keer met pech / een aanrijding op de linkerbaan staat en mensen knallen je met 150 voorbij, dan hou jij je broek niet schoon vriend.
En dan ben je 3 minuten later thuis?quote:Op maandag 5 november 2018 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vrijwel wekelijks zie ik dat er 'maar' 4 banen beschikbaar zijn in de Coentunnel in de spitsrichting. Staan er 2 files. 1 op ring noord, ander vanuit Zaandam. Terwijl de vergunning op 5 is ingericht. 1 file hoeft dus niet. Rijdt je er doorheen, zie je werkelijk geen enkele reden waarom die baan is afgesloten.
Puur fout van de verkeerscentrale, maar daardoor staan wel een paar honderd man stil. Terug hetzelfde.
Dus ja, 'veiligheidsredenen' trek ik vaak in twijfel. Niet dat ik dan door het rode kruis ga jagen, maar ik vraag me wel af waarom.
Per persoon is het 3 minuten ja. Misschien 5, misschien 10. Maar er staan daar 10.000 mensen. Dat is 30.000, 50.000 of 100.000 minuten als je het over alle hoofden mee rekent.quote:Op maandag 5 november 2018 15:29 schreef Handleiding het volgende:
[..]
En dan ben je 3 minuten later thuis?
Je staat daar doorgaans echt niet voor je lol stil, al zijn er natuurlijk ook van die klaptosti's met alleen materiële schade die denken dat ze daar moeten wachten op de politie.quote:Op maandag 5 november 2018 15:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan moet je niet in de linkerbaan gaan 'wonen'.
Dat zeker. Maar dan heeft een afkruizing een directe en aanwijsbare reden.quote:Op maandag 5 november 2018 15:32 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Je staat daar doorgaans echt niet voor je lol stil, al zijn er natuurlijk ook van die klaptosti's met alleen materiële schade die denken dat ze daar moeten wachten op de politie.
Maar het is dan toch fijn als mensen even hun snelheid aanpassen en niet het rode kruis negeren, zodat je weer veilig naar een parking kunt rijden.
Uiteraard, maar door oplettend te zijn op al je medeweggebruikers kan je borden over het hoofd zien. Of omdat er een vrachtwagen je beeld blokkeert.quote:Op maandag 5 november 2018 15:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind het een groter probleem als iemand niet oplet en zich aan de snelheid houdt dan als iemand wél oplet en 10 km/u te hard rijdt.
Bij autorijden moet je altijd opletten. Doe je dat niet, ben je per definitie een gevaar op de weg.
Aangevuld.quote:Op maandag 5 november 2018 15:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zeker. Maar dan heeft een afkruizing een directe en aanwijsbare reden voor de automobilist.
In de meeste gevallen is het dan ook niet voor niks, dus hou je er maar gewoon aan. Soms is het ook een object op de rijbaan wat je niet 1-2-3 ziet, of slecht wegdek, of een vangrail die eerder al krom gereden is.quote:Op maandag 5 november 2018 15:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zeker. Maar dan heeft een afkruizing een directe en aanwijsbare reden.
Hahahaha ja hoor. "Ja nou meneer de rechter, ik was té oplettend!"quote:Op maandag 5 november 2018 15:35 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Uiteraard, maar door oplettend te zijn op al je medeweggebruikers kan je borden over het hoofd zien. Of omdat er een vrachtwagen je beeld blokkeert.
Waar zeg ik dat ik het niet doe dan?quote:Op maandag 5 november 2018 15:36 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is het dan ook niet voor niks, dus hou je er maar gewoon aan. Soms is het ook een object op de rijbaan wat je niet 1-2-3 ziet, of slecht wegdek, of een vangrail die eerder al krom gereden is.
Je weet het niet, het zal vast wel eens mis gaan met kruizen zetten, maar dat is geen reden om het maar te negeren.
Of dat datgene dat een stremming veroorzaakt heeft net weggehaald is: dat de bergingsauto en politie net weg zijn en dat de verkeerscentrale nog even wacht tot ze veilig het gebied uit zijn.quote:Op maandag 5 november 2018 15:36 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is het dan ook niet voor niks, dus hou je er maar gewoon aan. Soms is het ook een object op de rijbaan wat je niet 1-2-3 ziet, of slecht wegdek, of een vangrail die eerder al krom gereden is.
Je weet het niet, het zal vast wel eens mis gaan met kruizen zetten, maar dat is geen reden om het maar te negeren.
Ik bedoel het in het algemeen, niet zo zeer tegen jou.quote:Op maandag 5 november 2018 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik het niet doe dan?
Ik zeg alleen dat ik ze vaak gewoon niet snap.
Dat hoeft ook niet.quote:Op maandag 5 november 2018 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik het niet doe dan?
Ik zeg alleen dat ik ze vaak gewoon niet snap.
Hahahaha . Toen ik het bericht las dacht ik: "Oei, dat wordt dan goed opletten straks."quote:Op maandag 5 november 2018 10:58 schreef nattermann het volgende:
".....die nauwelijks opvallen"
zie filmpje: https://nos.nl/artikel/22(...)en-rode-kruizen.html
!
Dat is omdat het dan als vluchtstrook gebruikt wordt.quote:Op maandag 5 november 2018 15:40 schreef Fokker89 het volgende:
Spitsstroken zijn ook vaak met een rood kruis afgesloten (zoals de A28 bij Zwolle, de meest linkerbaan,wat eigenlijk een gewone rijstrook is). Daar snap ik zelf de reden ook niet van, maar dicht is dicht, er zou maar net een auto stil staan als je een vrachtwagen voorbij gaat...
Dat mogen ze overigens wel anders doen, want een rood kruis moet echt voor gevaar zijn naar mijn mening, dat is namelijk ook duidelijk dan voor de rijstrook er naast.
Vluchtstrook is er ook gewoon, maar het zal inderdaad het laatste wel zijn.quote:Op maandag 5 november 2018 16:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is omdat het dan als vluchtstrook gebruikt wordt.
Zodra ze hem opengooien in de spits moet soms bijvoorbeeld de maximumsnelheid omlaag, en moet er continu met camera's gemonitord worden of er geen auto stil komt te staan.
Daarnaast heb je ook nog te maken met milieueisen etc, en wordt een spitsstrook dus aangelegd voor tijdelijk gebruik.
Werkelijk nog nooit meegemaakt.Wel van 70 naar 100 naar 130 maar dat is altijd bij rondwegen bij steden dus te verwachten.quote:Op maandag 5 november 2018 13:22 schreef Cherni het volgende:
Lees je wel? Regelmatig maak je mee dat je met 4 verschillende snelheden te maken hebt op een paar km snelweg.
Jep, of een lang recht stuk zonder afritten waar je 130 mag, en dan ter hoogte van een stad met op- en afritten mag je nog maar 100. Lijkt me ook logisch.quote:Op maandag 5 november 2018 16:11 schreef grimselman het volgende:
[..]
Werkelijk nog nooit meegemaakt.Wel van 70 naar 100 naar 130 maar dat is altijd bij rondwegen bij steden dus te verwachten.
Mensen die moeite hebben met borden lezen, zouden überhaupt niet de weg op mogen.quote:Op maandag 5 november 2018 16:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, of een lang recht stuk zonder afritten waar je 130 mag, en dan ter hoogte van een stad met op- en afritten mag je nog maar 100. Lijkt me ook logisch.
Oplossing voor mensen die dit te ingewikkeld vinden: alles 100 maken. Dat is echter wel lullig voor de mensen die wél borden kunnen lezen.
Mee eens. Toch is het een veelgehoorde klacht. Ik heb er echt nog nooit moeite mee gehad. Zo moeilijk leesbaar zijn de borden toch niet?quote:Op maandag 5 november 2018 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mensen die moeite hebben met borden lezen, zouden überhaupt niet de weg op mogen.
Bord met 100 erop betekent toch dat je max 70 mag?quote:Op maandag 5 november 2018 16:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mee eens. Toch is het een veelgehoorde klacht. Ik heb er echt nog nooit moeite mee gehad. Zo moeilijk leesbaar zijn de borden toch niet?
gewoon vertrouwen op de kennis en kunde van de bepalers.quote:Op maandag 5 november 2018 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik het niet doe dan?
Ik zeg alleen dat ik ze vaak gewoon niet snap.
De politie flitst nauwelijks buiten kantoortijden. Dus dat is ook onzin.quote:Op maandag 5 november 2018 16:22 schreef Confetti het volgende:
De maximale snelheid bij wegwerkzaamheden is vaak belachelijk. Die dingen zijn niet dynamisch en soms zijn de werkers allang naar huis voor het weekend maar blijven die 50 borden midden op de snelweg wel staan. En raad maar eens waar de politie gaat flitsen..
soms... dus vaak niet. Goed dat die borden er zijn dan.quote:Op maandag 5 november 2018 16:22 schreef Confetti het volgende:
De maximale snelheid bij wegwerkzaamheden is vaak belachelijk. Die dingen zijn niet dynamisch en soms zijn de werkers allang naar huis voor het weekend maar blijven die 50 borden midden op de snelweg wel staan. En raad maar eens waar de politie gaat flitsen..
Die snelheidsbeperking is er niet enkel voor de veiligheid van de werkers.quote:Op maandag 5 november 2018 16:22 schreef Confetti het volgende:
De maximale snelheid bij wegwerkzaamheden is vaak belachelijk. Die dingen zijn niet dynamisch en soms zijn de werkers allang naar huis voor het weekend maar blijven die 50 borden midden op de snelweg wel staan. En raad maar eens waar de politie gaat flitsen..
Nooit ook niet in een file?quote:Op maandag 5 november 2018 15:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Nee, de regel is "rechts inhalen is verboden". Je mag nooit rechts inhalen.
Max is max is niet minimum!quote:Op maandag 5 november 2018 16:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bord met 100 erop betekent toch dat je max 70 mag?
Jij weet dat bij wegwerkzaamheden, dat als er 30 staat en de werkzaamheden gaan over de kruising verder en het wordt niet herhaal 30 dat er weer 50 gelden doet!quote:Op maandag 5 november 2018 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mensen die moeite hebben met borden lezen, zouden überhaupt niet de weg op mogen.
Juiste reactie wel van je he!quote:Op maandag 5 november 2018 17:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Op het verkeer en z'n omgeving of op de teller?
Ja vertrouw er maar op, hier klopt tegenwoordig niks meer ervan wat de wegbeheerder aangegeven heeft, ik lach me vaak kapot, 80 en dan langs de weg de borden met 100 nog erop niet afgeplakt!quote:Op maandag 5 november 2018 16:19 schreef Handleiding het volgende:
[..]
gewoon vertrouwen op de kennis en kunde van de bepalers.
In een file mag je mensen rechts voorbijrijden.quote:Op maandag 5 november 2018 17:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nooit ook niet in een file?
Schiet niet op met jou in de file dan he?
Dat kun je dus niet. Blijkbaar.quote:Op maandag 5 november 2018 16:19 schreef Handleiding het volgende:
[..]
gewoon vertrouwen op de kennis en kunde van de bepalers.
Is al wat anders als NOOIT toch, jij begint al iets te leren!quote:Op maandag 5 november 2018 17:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In een file mag je mensen rechts voorbijrijden.
Als jij nu eerst correct Nederlands leert, mag je anderen op hun fouten wijzen.quote:Op maandag 5 november 2018 17:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is al wat anders als NOOIT toch, jij begint al iets te leren!
Dit. Rood kruis is eigenlijk voor 'gevaarlijk object op rijstrook, wegwezen!'. Dat signaal is nu misbruikt. Dis als er echt strond aan de knikker is...quote:Op maandag 5 november 2018 15:40 schreef Fokker89 het volgende:
Spitsstroken zijn ook vaak met een rood kruis afgesloten (zoals de A28 bij Zwolle, de meest linkerbaan,wat eigenlijk een gewone rijstrook is). Daar snap ik zelf de reden ook niet van, maar dicht is dicht, er zou maar net een auto stil staan als je een vrachtwagen voorbij gaat...
Dat mogen ze overigens wel anders doen, want een rood kruis moet echt voor gevaar zijn naar mijn mening, dat is namelijk ook duidelijk dan voor de rijstrook er naast.
Ik schrijf geen nooit jij schreef dat, en Nederlands of Duits of Frans heeft dan niks mee vandoen, nu ja Frans Timmermans misschien?quote:Op maandag 5 november 2018 17:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als jij nu eerst correct Nederlands leert, mag je anderen op hun fouten wijzen.
Nee, een rood kruis boven een rijstrook is niet voor “gevaar”.quote:Op maandag 5 november 2018 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit. Rood kruis is eigenlijk voor 'gevaarlijk object op rijstrook, wegwezen!'. Dat signaal is nu misbruikt. Dis als er echt strond aan de knikker is...
Niet meer nee. Omdat het misbruikt is en op eens is aangepast.quote:Op maandag 5 november 2018 17:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, een rood kruis boven een rijstrook is niet voor “gevaar”.
Wanneer is dat opeens aangepast dan?quote:Op maandag 5 november 2018 17:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet meer nee. Omdat het misbruikt is en op eens is aangepast.
Dit dus. Rood kruis negeren, appen etc allemaal terecht, maar dit is vaak gewoon kassa voor een paar km op wegen waar het toch niks uitmaakt.quote:Op maandag 5 november 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goed dat rijdende bellers en appers worden aangepakt. Maar het is natuurlijk de opmaat voor meer camera's om snelheidsovertreders aan te pakken en de gewone man verder te melken voor een paar km/u onoplettendheid.
Wat wegwerkzaamheden betreft; helemaal mee eens dat wegwerkers worden beschermd tegen asomobilisten. Maar hoe vaak zien we niet een strook over honderden meters afgebakend met pylonnen waar vervolgens dagenlang niets werkelijk aan de weg gebeurt? Probeer dan ook de overlast voor de automobilist te verminderen.
Als het toch niks uitmaken doet waarom dan sneller?quote:Op maandag 5 november 2018 17:47 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dit dus. Rood kruis negeren, appen etc allemaal terecht, maar dit is vaak gewoon kassa voor een paar km op wegen waar het toch niks uitmaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |