Bron (met filmpje)quote:Justitie gaat de komende maanden nieuwe flitsapparaten testen die nauwelijks opvallen. Ze zijn verborgen in aanhangwagens en worden vooral ingezet bij wegwerkzaamheden. Ook komen er camera's die automobilisten moeten betrappen die rode kruizen negeren of bellen of appen achter het stuur.
De pakkans moet door de nieuwe flitsers worden vergroot. Vooral bij wegwerkzaamheden zijn de apparaten hard nodig, zegt officier van justitie Roy Appels. "Veel mensen rijden bij wegwerkzaamheden te hard. Vooral buiten de spits, 's avonds en 's nachts zien we grove snelheidsovertredingen."
Appels wijst erop dat de wegen bij werkzaamheden korter of smaller zijn en dat het daarom belangrijk is dat automobilisten hun snelheid minderen, ook als er op dat moment geen wegwerkers bezig zijn.
De 'wegwerkflitser' wordt vanaf volgende week ingezet op de A76 in Limburg. Later worden de flitsers geplaatst bij wegwerkzaamheden aan de N7 bij Groningen.
'Telefoonflitser'
Naast de flitsers voor wegwerkzaamheden test justitie de komende tijd nog twee andere soorten camera's, verspreid door het land. Er komt een flitsapparaat voor automobilisten die rode kruizen negeren. Ook wordt de eerder aangekondigde 'telefoonflitser' getest, die automobilisten pakt die appen of bellen achter het stuur.
Het gaat om een pilot van een aantal maanden. Daarna wordt bekeken welke apparaten werken. Automobilisten die in de testperiode worden geflitst, kunnen gewoon een boete krijgen.
Beter opletten dus.quote:Op maandag 5 november 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goed dat rijdende bellers en appers worden aangepakt. Maar het is natuurlijk de opmaat voor meer camera's om snelheidsovertreders aan te pakken en de gewone man verder te melken voor een paar km/u onoplettendheid.
Wat wegwerkzaamheden betreft; helemaal mee eens dat wegwerkers worden beschermd tegen asomobilisten. Maar hoe vaak zien we niet een strook over honderden meters afgebakend met pylonnen waar vervolgens dagenlang niets werkelijk aan de weg gebeurt? Probeer dan ook de overlast voor de automobilist te verminderen.
Niet zo zeuren.quote:Op maandag 5 november 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goed dat rijdende bellers en appers worden aangepakt. Maar het is natuurlijk de opmaat voor meer camera's om snelheidsovertreders aan te pakken en de gewone man verder te melken voor een paar km/u onoplettendheid.
Wat wegwerkzaamheden betreft; helemaal mee eens dat wegwerkers worden beschermd tegen asomobilisten. Maar hoe vaak zien we niet een strook over honderden meters afgebakend met pylonnen waar vervolgens dagenlang niets werkelijk aan de weg gebeurt? Probeer dan ook de overlast voor de automobilist te verminderen.
Sowieso zit er een flinke opslag op snelheidsboetes bij wegwerkzaamheden.quote:
Dan moet je eens in Duitsland rijden, daar zetten ze de weg al 3 weken van te voren af voor ze eens gaan beginnen.quote:Op maandag 5 november 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat wegwerkzaamheden betreft; helemaal mee eens dat wegwerkers worden beschermd tegen asomobilisten. Maar hoe vaak zien we niet een strook over honderden meters afgebakend met pylonnen waar vervolgens dagenlang niets werkelijk aan de weg gebeurt? Probeer dan ook de overlast voor de automobilist te verminderen.
Of je rijdt gewoon normaal met je turkenbak.quote:Op maandag 5 november 2018 10:52 schreef wollah het volgende:
Wat een geldklopperij weer
Inmiddels weet ik wel waar alle flitsbusjes kunnen staan en waat de flitspalen staan maar nu word dat een stuk lastiger.
Dat ben ik wel met je eens, maar dat is hier dus niet het geval.quote:Op maandag 5 november 2018 10:56 schreef Speekselklier het volgende:
Ik herinner me nog dat er een paar jaar geleden een europesche flits dag was.
Een soort van wedstrijdje.
Nederland deed niet mee, maar toen ze later het aantal flitsers per gereden kilometer hadden berekend bleken we fier bovenaan te staan. In veel landen staan flitsers alleen op plekken die er toe doen. In nederland staan ze vooral op plekken waar ze geld opleveren.
Zeker wel.quote:Op maandag 5 november 2018 10:57 schreef Fokker89 het volgende:
Dat ben ik wel met je eens, maar dat is hier dus niet het geval.
Wat meer onopvallende wagens de snelweg op zou zeker helpen. Als je tegenwoordig met Flitsmeister rijdt ben je bijna verzekerd van straffeloos te hard rijden.quote:Op maandag 5 november 2018 11:02 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Zeker wel.
In nederland doen we niet meer staande houden maar alleen maar flitsen.
Als je staande houdt dan zien ook andere dat er wordt gecontroleerd.
Je wil ook de bestuurder aanspreken op zijn gedrag en hem niet 6 weken later een bedrag laten overboeken. Maar voor staande houden hebben onze agenten geen tijd meer.
Stilstaan mag ook niet en als rechts je niet er tussen laat?quote:Op maandag 5 november 2018 10:57 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Of je rijdt gewoon normaal met je turkenbak.
Ik zal echt niet zeiken om wat te hard rijden, maar als je tijdens werkzaamheden te hard rijdt, of door een rood kruis jakkert, dan ben je gewoon een randdebiel.
Fiat panda of kleiner bedoel je evt onder begeleiding van?quote:Op maandag 5 november 2018 11:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat meer onopvallende wagens de snelweg op zou zeker helpen. Als je tegenwoordig met Flitsmeister rijdt ben je bijna verzekerd van straffeloos te hard rijden.
Zolang deze de maximum snelheid rijden is dat nog niet zo'n probleem. Maar meestal zijn het ouden van dagen met een fietsdrager of pittig korte kapsels in een Kangoo of Berlingo die 90 rijden op een 120 weg. Of zwalkende bellers / appers.quote:Op maandag 5 november 2018 10:55 schreef zarGon het volgende:
Ik mis alleen de fervente middenrijstrookrijders (wanneer rechts helemaaaaal leeg is) in het lijstje nog. Zouden zie die ook nog kunnen aanpakken?
Jij vindt doorscheuren bij wegwerkzaamheden prima?quote:Op maandag 5 november 2018 10:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Telefoonflitsers prima, de rest mag de fik in!
Gaat nu nog erger worden met die controles, ik geef het je schriftelijk, geen file probleem oplossen maar creëren.quote:Op maandag 5 november 2018 11:16 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Zolang deze de maximum snelheid rijden is dat nog niet zo'n probleem. Maar meestal zijn het ouden van dagen met een fietsdrager of pittig korte kapsels in een Kangoo of Berlingo die 90 rijden op een 120 weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |