abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 november 2018 @ 23:41:13 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_182949009
Wethouder wil dagjesmensen belasting laten betalen

quote:
Updated 10 min geleden
23 min geleden in BINNENLAND


AMSTERDAM - De Amsterdamse wethouder Udo Kock (financiën) broedt op maatregelen om dagjesmensen belasting te laten betalen voor een bezoekje aan de hoofdstad. Dat zou kunnen via een belasting op attracties zoals musea, Madame Tussauds en Artis.
Wethouder Kock werkt aan een plan dat jaarlijks tot 105 miljoen extra aan toeristenbelasting moet opbrengen.



Wethouder Kock werkt aan een plan dat jaarlijks tot 105 miljoen extra aan toeristenbelasting moet opbrengen.
Ⓒ ANP


Dat heeft de woordvoerster van Kock bevestigd naar aanleiding van berichtgeving in Het Parool. De maatregel zou betekenen dat ook inwoners de nieuwe taks zouden moeten gaan betalen.

„Daarom gaan we Amsterdammers eerst vragen wat ze daar van vinden”, aldus de zegsvrouw. Wethouder Kock werkt aan een plan dat jaarlijks tot 105 miljoen extra aan toeristenbelasting moet opbrengen. Dat geld is volgens hem nodig voor extra handhaving, het schoonhouden van de stad en het beheersbaar houden van de drukte door het groeiende toerisme.

Nu betalen alleen degenen die overnachten in een hotel of Airbnb 7 procent toeristenbelasting per nacht. Dagjesmensen betalen momenteel nog niks. Zij maken bijna de helft van het totaal aantal bezoekers uit. Volgens Kock is een belasting op attracties juridisch mogelijk en is het ook uitvoerbaar.

© https://www.telegraaf.nl/(...)asting-laten-betalen
Beste leden,

Zo aan het einde van dit prachtige weekend ligt er weer een nieuwe werkweek in het verschiet. :s) Bij ons in Haarlem staan er sowieso al grootse plannen op stapel inzake wet en regelgeving ruimtelijke ordening. *) Maar met betrekking tot de woningnood gooit in onze gemeente het thema 'wonen' hedendaags ook zeer hoge ogen.

Het geschiedt middels een groot scala aan nieuwbouw in de duurdere klasse :Y), om bepaalde woonwensen te vervullen maar voornamelijk om diverse noden van wachtenden sneller te lenigen wanneer een betere doorstroming plaatsvindt.
Op de Zuidas gebeurt er sowieso veel op het economische vlak *) en wordt regelmatig stevig geborreld op behaalde resultaten. Maar achter de coulissen bij het Amsterdamse gemeentebestuur zit men uiteraard ook niet stil. :s) :s) :s)

Aangaande belastingheffing laat men er daar geen gras over groeien, gelet op de reeds bestaande taks voor hotelgasten of anders met een riante plusminus 7 procent. Evenals in het pittoreske Haarlem reeds eerder besproken werd *), zint de Amsterdamse wethouder Udo Kock op meer geld in het laatje in de nabije toekomst. :s) Uiteraard middels doorberekening van deze mogelijke nieuwe taks door een kleine verhoging van entreeprijzen.

Me dunkt, ergens is het toch logisch dat grote steden kosten maken aan onderhoud en diverse andere onkosten? ;) Enfin, hoewel dit nieuwe voorstel allereerst gecheckt wordt aan de hand van burgerlijke reacties aldaar *), hoopt men van hogerhand dat deze extra belasting de toets der kritiek zal doorstaan voor het in orde houden van onze in economisch opzicht goed geoliede buurgemeente. B:)B :Y)

Goed, tot zover. Ik wens u allen alvast een fijne nacht!!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_182949065
Oke.
pi_182949266
Ga toch nergens heen
pi_182949412
Waarom zijn mensen die Kock of kok heten toch altijd van die lullen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182949551
Nog een extra reden om 020 te vermijden, al heb ik al jaren geen behoefte meer om naar “rolkoffercity-Chinatown-urban openluchtmuseum, Brits bierfeest” Amsterdam te gaan...

De lol van A’dam is er al zo’n 10 jaar vanaf, wat ik geloof dat de glans er al zo’n 30 jaar vanaf is.
pi_182949755
Sorry hoor, maar "Amsterdam" heeft toch besloten om toeristen te weren of om viswinkels waar je een lekkerbekje kan nuttigen als toeristisch te beschouwen?

Hoe haal je het dan in je botte kop om de weinige toeristen die - ondanks alle pestmaatregelen - toch nog wensen om de stad te bezoeken, nog een keer extra uit te knijpen om geld binnen te harken? En tot overmaat van ramp (of is het overmoedig?) een vastgesteld bedrag van 105 miljoen te graaien?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_182949827
Amsterdam: onbetaalbare huizen, 's nachts een wetteloze jungle (citaat), woekerprijzen om je auto te parkeren en een leven dat alsmaar duurder en duurder wordt. En dan hebben we het nog niet gehad over de wereldvreemdheid die er heerst en de bubbel waarin men leeft.

Ik mijd deze stad als de ziekte. Ik kom er alleen nog voor een sporadisch concert, als dat echt niet anders kan.
  maandag 5 november 2018 @ 01:05:54 #8
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_182950046
Kwartje van Kock _O-
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_182950395
In de praktijk heb je het dan over 5 cent op je toegangskaartje. Daar merk je als "dagtoerist" dus helemaal niks van bovenop de (veelal) absurd hoge prijzen die je er sowieso voor alles betaalt. In de praktijk zal het meeste straks waarschijnlijk nog betaald worden door de gewone Amsterdammer die even een biertje drinkt of een festival bezoekt in de stad. De meeste dagjesmensen komen 1 dag, de Amsterdammers zelf 365 per jaar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182950527
Ah ik als Amsterdammer zou dan graag zien dat het in het Metro netwerk word gestopt, en dan niet in de Noord Zuid lijn die toch niemand gebruikt (had ik van te voren al gezegt), maar op lijn 50.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182951293
Maak alles duurder, dan kunnen alleen mensen met een goed inkomen naar de hoofdstad komen.
Weg met die paupers die de rijken voor de voeten lopen.

Het kost wat maar dan hebben we eindelijk rust!

(ik wil trouwens wel meer laadpalen langs de grachten voor onze Tesla's, dus Amsterdammertjes eruit en laadpalen erin..... alvast bedankt Femke!)
  maandag 5 november 2018 @ 07:34:19 #12
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182951327
Saillant detail: omdat de Amsterdammer niet vrijgesteld kan worden van die nieuwe attractiebelasting die Kock wil introduceren, zullen de stadsbewoners ook getroffen worden.
  maandag 5 november 2018 @ 07:34:37 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182951331
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 00:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
de weinige toeristen die - ondanks alle pestmaatregelen - toch nog wensen om de stad te bezoeken
:').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 5 november 2018 @ 07:40:05 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182951366
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 02:23 schreef raptorix het volgende:
Ah ik als Amsterdammer zou dan graag zien dat het in het Metro netwerk word gestopt, en dan niet in de Noord Zuid lijn die toch niemand gebruikt (had ik van te voren al gezegt), maar op lijn 50.
Koudwatervrees en koppigheid. Die Noord-Zuidlijn is ongeveer het beste wat de stad in jaren is overkomen. Maar vooral mensen van buiten Amsterdam snappen dat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182951530
quote:
6s.gif Op maandag 5 november 2018 07:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Koudwatervrees en koppigheid. Die Noord-Zuidlijn is ongeveer het beste wat de stad in jaren is overkomen. Maar vooral mensen van buiten Amsterdam snappen dat.
Ja als er ook nog eens mensen gebruik van maken, en dan niet omdat bestaande verbindingen niet meer bestaan....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 5 november 2018 @ 08:16:10 #16
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_182951574
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Nog een extra reden om 020 te vermijden, al heb ik al jaren geen behoefte meer om naar “rolkoffercity-Chinatown-urban openluchtmuseum, Brits bierfeest” Amsterdam te gaan...

De lol van A’dam is er al zo’n 10 jaar vanaf, wat ik geloof dat de glans er al zo’n 30 jaar vanaf is.
Dit vat alles samen.

Twee keer geweest met buitenlandse vrienden omdat ze er graag heen wilden, nou ik vond het verschrikkelijk, dan is bijvoorbeeld een bezoekje aan Den Haag ofzo veel relaxter.
pi_182951578
Gewoon 1 groot Disneyland maken dat Amsterdam. We moeten toch compenseren voor al dat gas.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182951587
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 08:17 schreef habitue het volgende:
Gewoon 1 groot Disneyland maken dat Amsterdam. We moeten toch compenseren voor al dat gas.
Is het al.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182951627
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 02:23 schreef raptorix het volgende:
Ah ik als Amsterdammer
:')
pi_182951633
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 00:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
de weinige toeristen
:D :'( :D .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 5 november 2018 @ 08:44:56 #21
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182951778
Wat grappig, alweer een nieuw plan om extra geld binnen te harken

zouden sommige Amsterdammers al spijt hebben van hun keuze, vraag ik me af _O-
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182951835
Wat doen ze mijn stad allemaal aan zeg.

Weg met die slinkse figuren.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 5 november 2018 @ 08:53:56 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182951861
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 08:10 schreef raptorix het volgende:
Ja als er ook nog eens mensen gebruik van maken, en dan niet omdat bestaande verbindingen niet meer bestaan....
De overgang is niet ideaal geweest en veel lokale boodschappenlijntjes zijn in één keer verdwenen. Voor de stadsbewoners zelf is die NZ-lijn niet per se een verbetering. Maar kom je van buiten de stad, dan is er nu een rode loper voor je uitgerold vanuit het zuiden, waar je vroeger altijd die onhandige krul naar CS moest maken en dan in de hectiek van de binnenstad terecht kwam, waar je niet altijd wat te zoeken had.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182951915
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 07:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Saillant detail: omdat de Amsterdammer niet vrijgesteld kan worden van die nieuwe attractiebelasting die Kock wil introduceren, zullen de stadsbewoners ook getroffen worden.
snap niet waarom dat niet zou kunnen, geef ze een pas en klaar. :{
compact en kleverig.
pi_182952042
Prima plan. Het is een voorrecht om deze prachtige musea te bezoeken, daar mag best de portemonnee/pashouder voor getrokken worden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')