abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 5 november 2018 @ 08:46:04 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182951794
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 03:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Je bedoelt degenen die hun hele leven al horen (van ouders, leerkrachten, de samenleving) dat ze het goudhaantje traject moeten volgen, toch?
Nee, kiezen ze zelf voor.
pi_182952169
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 08:17 schreef Chai het volgende:

[..]

:')
Hoe zijn zulke figuren manager dan? Het idee van een manager is juist dat die meer overzicht heeft over de werkzaamheden waardoor diegene makkelijker een constructieve oplossing kan vinden. En dat moet dan niet telkens voorgekauwd worden door andere medewerkers.

De vraag is dan eerder waarom iemand die (als iedereen erin meegaat) eigenlijk een grotere chaos veroorzaakt, op zo'n positie terechtkomt. Blijkbaar is er dan al een soort destructieve trend aanwezig.
Dat is niet de verwachting die ik van een manager heb. Ik denk ook dat het beste type manager sterk afhankelijk is van de werkomgeving en het type personeel dat er zit. Ik denk dat heel veel managers geen totaalbeeld van de werkzaamheden hebben en dat ook niet nodig hebben. Hun rol zit er meer in de optimale omstandigheden creëren waarin het personeel optimaal kan functioneren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182952239
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 08:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Och zo'n manager moet heel veel mensen te vriend houden dus kiest de weg van de minste weerstand. En dat is proberen die medewerker zn probleem op te laten lossen. Vaak hebben die lui ook niet helemaal goed voor ogen wat bepaalde keuzes in de praktijk voor werk kosten. Dat kun je ze ook niet altijd kwalijk nemen. En het werk kan soms onvoorspelbaar zijn.

Maar je moet als werknemer niet steeds het sluitstuk zijn voor andermans problemen. Zo kwam er laatst ook een naar mij toe. Of ik "effe" dit wilde doe. Dan meld ik gewoon dat dat "effe" een halve dag werk is en dat hij dan moet regelen dat ik er tijd voor krijg. Terwijl de burnout slachtoffer dat gewoon slaafs uitvoeren in hun eigen tijd.
Dat klopt allemaal wel en zo werkte ik in de engineering ook. Het probleem is alleen dat je met opdrachtgevers te maken hebt die door een projectmanager bepaalde levertijden zijn beloofd met een vereiste kwaliteit. Uiteindelijk kunnen dit soort projectmanagers wel het veld ruimen als een dergelijk project verzuipt maar laten wel een spoor van vernieling achter waarbij soms een complete afdeling de shit kan opruimen. En de eerst volgende manager weer gaat reorganiseren.

En ben je een vakidioot dan word dat een grote bron van ergenis. Bij mij heeft het er toe geleid iets compleet anders te gaan doen. Ik was die shit meer dan zat.
pi_182952466
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 09:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is niet de verwachting die ik van een manager heb. Ik denk ook dat het beste type manager sterk afhankelijk is van de werkomgeving en het type personeel dat er zit. Ik denk dat heel veel managers geen totaalbeeld van de werkzaamheden hebben en dat ook niet nodig hebben. Hun rol zit er meer in de optimale omstandigheden creëren waarin het personeel optimaal kan functioneren.
In het voorbeeld van Hexagon is dat kennelijk wel iets waar hij zich mee bemoeit. En als hij desondanks dat overzicht niet heeft dan is het helemaal raar om over de mogelijkheid heen te stappen dat iemand misschien geen tijd heeft, want anders is dat stap 1: heeft persoon X tijd? zo nee, hoe kan persoon X worden vrijgemaakt om deze klus te kunnen klaren?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2018 09:50:07 ]
pi_182952497
Dieren in de vee-industrie zijn extra vatbaar voor ziekten. Door de stress en de onnatuurlijke levensomstandigheden worden ze eerder ziek.
https://www.ciwf.nl/vee-industrie/dierziektes/

Dit geldt ook voor mensen als je ze uit hun natuurlijke wereld haalt.
pi_182952498
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 23:48 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Mensen met een burn-out voelen zich ook mentaal gemarteld. Met name door zichzelf. Maar het punt blijft dat dit niet iets is wat alleen voorkomt bij welvaart en dus een luxeprobleem is.
Mensen die kapot gaan omdat ze 16 uur op een dag moeten maken, gaan niet mentaal kapot door een burn out.
  maandag 5 november 2018 @ 09:58:33 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182952585
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 09:29 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat klopt allemaal wel en zo werkte ik in de engineering ook. Het probleem is alleen dat je met opdrachtgevers te maken hebt die door een projectmanager bepaalde levertijden zijn beloofd met een vereiste kwaliteit. Uiteindelijk kunnen dit soort projectmanagers wel het veld ruimen als een dergelijk project verzuipt maar laten wel een spoor van vernieling achter waarbij soms een complete afdeling de shit kan opruimen. En de eerst volgende manager weer gaat reorganiseren.

En ben je een vakidioot dan word dat een grote bron van ergenis. Bij mij heeft het er toe geleid iets compleet anders te gaan doen. Ik was die shit meer dan zat.
Als zo'n projectmanager een keer goed op zn bek gaat doordat hij zonder overleg dingen heeft lopen beloven dan leert die er ook van. Hij hoeft niet weg. Hij moet alleen weten dat het bij zijn verantwoordelijkheden hoort om met realistische doelstellingen te komen.
pi_182952649
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 09:49 schreef Chai het volgende:

[..]

In het voorbeeld van Hexagon is dat kennelijk wel iets waar hij zich mee bemoeit. En als hij desondanks dat overzicht niet heeft dan is het helemaal raar om over de mogelijkheid heen te stappen dat iemand misschien geen tijd heeft, want anders is dat stap 1: heeft persoon X tijd? zo nee, hoe kan persoon X worden vrijgemaakt om deze klus te kunnen klaren?
Volgens mij gaat het voorbeeld van Hexagon over managers die van hun probleem het probleem van de werknemer maken. Dat heeft niet zozeer temaken met een totaal overzicht hebben. Wanneer een manager dat doet, en dat zullen ze doen want het zijn mensen, dan is het aan hem om aan te geven wat prioriteit heeft.

- kun jij taak A morgen af hebben?
- ik moet taak B en C ook morgen af hebben, alle 3 lukt niet. Geef jij als manager maar aan welke taak ik kan verschuiven naar overmorgen.

Ik ben daar zelf heel makkelijk in. Als ik op verzoek van manager A een taak uitvoer en manager A komt met een nieuwe taak en het knelt, dan mag hij aangeven wat prioriteit heeft. Komt manager B met een taak die knelt met de taak van manager A dan mogen manager A en B eerst samen gaan stoeien over wat prioriteit heeft. En mocht daaruit naar voren komen dat de taak van manager B voorrang heeft, dan wil ik dat uit de mond van manager A horen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182952702
Compleet eens met de heer Matser, al jaren.
  maandag 5 november 2018 @ 10:08:53 #111
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_182952748
Ja ik zie het probleem om mij heen ook ontstaan. De burn-out-begeleiders gaan de komende jaren garen spinnen.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_182952797
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 20:29 schreef AchJa het volgende:
Matser: ,,Mensen die gedurende hun jeugd opgroeien met aanhoudende stress ontwikkelen daadwerkelijk andere connecties in de hersenen, waarbij het angstcentrum sneller geactiveerd wordt en langdurend geactiveerd blijft. Dat gaat niet zomaar weg. De consequenties zijn vaak levenslang.’’ Harvard Medical School toonde eveneens onlangs aan dat bij leven in een stressvolle omgeving zenuwbanen letterlijk afbreken als gevolg van de aanhoudende hoge mate van alertheid.
Ik herken mezelf erin. Volgens mij had ik vorige week voor het eerst in m'n leven zelfs een soort van hyperventilatie of zo. Geen idee hoe ik het ga oplossen. :')
pi_182952963
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 10:12 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik herken mezelf erin. Volgens mij had ik vorige week voor het eerst in m'n leven zelfs een soort van hyperventilatie of zo. Geen idee hoe ik het ga oplossen. :')
Ik vraag me wel af of 'consequenties levenslang' niet wat te stellig geponeerd wordt. Hersenen zijn flexibeler dan men altijd dacht.
pi_182952991
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 10:08 schreef XDo het volgende:
Ja ik zie het probleem om mij heen ook ontstaan. De burn-out-begeleiders gaan de komende jaren garen spinnen.
Er studeren genoeg psychologen af. Daar moet je wel werk voor hebben. Maar goed het is een flauwe opmerking. Het is een probleem dat wel toeneemt. Het is niet altijd de werkdruk of moeilijkheidsgraad van de werkzaamheden die leid tot een burn-out. Zo ook niet de vele uren die je maakt. Het zijn vaak ook randverschijnselen zoals taken die je als nonsens ziet zoals de toenemende administratie, mismanagement etc. Althans zo heb ik het ervaren. Nu heb ik nooit een burn-out gehad, maar als ik geen switch had gemaakt dan zou dat uiteindelijk wel zijn gebeurd. Eigenlijk wel bizar als je nooit problemen hebt gehad met de werkzaamheden die betrekking hebben op het vak en daar uitstekend in kon functioneren, maar dat bepaalde randverschijnselen en het steeds maar weer reorganiseren je uiteindelijk zo gaan tegen zitten dat je ongemotiveerd raakt. Dan weet je dat het tijd is om te stoppen en iets anders te gaan doen in een totaal andere branche.
pi_182953315
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 10:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het voorbeeld van Hexagon over managers die van hun probleem het probleem van de werknemer maken. Dat heeft niet zozeer temaken met een totaal overzicht hebben. Wanneer een manager dat doet, en dat zullen ze doen want het zijn mensen, dan is het aan hem om aan te geven wat prioriteit heeft.

- kun jij taak A morgen af hebben?
- ik moet taak B en C ook morgen af hebben, alle 3 lukt niet. Geef jij als manager maar aan welke taak ik kan verschuiven naar overmorgen.

Die vraag werd in dat voorbeeld dus nadrukkelijk niet gesteld (want bij de potentiële burn-outgevalletjes komt het wel terecht, ondanks dat de haalbaarheid daar alsnog misschien een groot risico vormt, want ook iemand die teveel hooi op zijn vork neemt kan nu eenmaal niet oneindig overwerken). Aangezien ik dat heel raar vind nam ik aan dat diegene die dat op die manier bij iemand neerlegt dan meent een bepaald overzicht te hebben en denkt dat dat zomaar kan.

quote:
Ik ben daar zelf heel makkelijk in. Als ik op verzoek van manager A een taak uitvoer en manager A komt met een nieuwe taak en het knelt, dan mag hij aangeven wat prioriteit heeft. Komt manager B met een taak die knelt met de taak van manager A dan mogen manager A en B eerst samen gaan stoeien over wat prioriteit heeft. En mocht daaruit naar voren komen dat de taak van manager B voorrang heeft, dan wil ik dat uit de mond van manager A horen.
Als dat binnen een organisatie de norm is dan zal ook een minder assertief persoon dit standaard zo aangeven en is haalbaarheid de eerste vraag.

Stel jij bent voor manager B voor de komende 2 dagen mee bezig bent en dan is het precies op tijd af. Zonder overwerk heb je dus geen tijd meer voor andere dingen. Manager A komt met iets met een vergelijkbare deadline, maar door overuren te maken is het haalbaar. Zowel manager A als B zijn er niet bij gebaat dat jij niet aangeeft dat er overwerk voor nodig is om het te halen en dat het dan alsnog aan de krappe kant is.
pi_182953411
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 02:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan vind ik het niet zo vreemd dat dit bij "generatie gekwetst" vaak op jonge leeftijd al voorkomt.

En daarmee wil ik burn-out niet afdoen als iets niet bestaands of onschuldigs, maar als je daar op zo'n jonge leeftijd al last van hebt is er iets behoorlijk mis.
Even het dagritme van mijn zes neefjes.

Zoals het hoort hebben mijn broer, zus en schoonzus twee kinderen. De ouders werken natuurlijk allebei fulltime, en hebben zoals het hoort naast het gezinsleven sport en een groot sociaal netwerk en een grote hypotheek.

Omdat ze zo "hard" werken, vinden een ze dat ze recht hebben op vier weekenden stedentrips met hun partners, skivakantie met vrienden, twee buitenlandse vakanties met de kinderen en zeker een stapavond per maand met hun vrienden.

Gevolg voor de kinderen:
Maandag tot vrijdag om 06:00 op, want om 07:30 op de voorschoolse opvang zijn, na schooltijd naar de BSO, twee keer per week sporttraining rond 18:00, woensdagmiddag kinderfeestjes en muziekles. Donderdagmiddag naar opa en oma, vrijdag naar bijles, zaterdagmorgen zwemles. Vervolgens naar de oppas want ouders zijn weer weg. Op zondagmorgen naar een verjaardag en zondagmiddag naar het bos/zee/museum want ouders moeten ook nog leuke foto's posten op Instagram.

O en dinsdagmiddag naar logopedie...

Ramvolle agenda's en heel veel stress, maar dat is de standaard. En ze verwachten nog applaus ook.
pi_182953474
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 04:20 schreef Eightyone het volgende:

[..]

O.k., een leuk buitenkantje helpt wel mee om je meer te kunnen veroorloven.
Natuurlijk helpt dat mee, iemand zonder zet men niet aan een receptie immers toch?
pi_182953530
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 10:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Even het dagritme van mijn zes neefjes.

Zoals het hoort hebben mijn broer, zus en schoonzus twee kinderen. De ouders werken natuurlijk allebei fulltime, en hebben zoals het hoort naast het gezinsleven sport en een groot sociaal netwerk en een grote hypotheek.

Omdat ze zo "hard" werken, vinden een ze dat ze recht hebben op vier weekenden stedentrips met hun partners, skivakantie met vrienden, twee buitenlandse vakanties met de kinderen en zeker een stapavond per maand met hun vrienden.

Gevolg voor de kinderen:
Maandag tot vrijdag om 06:00 op, want om 07:30 op de voorschoolse opvang zijn, na schooltijd naar de BSO, twee keer per week sporttraining rond 18:00, woensdagmiddag kinderfeestjes en muziekles. Donderdagmiddag naar opa en oma, vrijdag naar bijles, zaterdagmorgen zwemles. Vervolgens naar de oppas want ouders zijn weer weg. Op zondagmorgen naar een verjaardag en zondagmiddag naar het bos/zee/museum want ouders moeten ook nog leuke foto's posten op Instagram.

O en dinsdagmiddag naar logopedie...

Ramvolle agenda's en heel veel stress, maar dat is de standaard. En ze verwachten nog applaus ook.
Dit dus compleet gestoord en onnatuurlijk
I will do what i must !!
pi_182953635
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 10:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Even het dagritme van mijn zes neefjes.

Zoals het hoort hebben mijn broer, zus en schoonzus twee kinderen. De ouders werken natuurlijk allebei fulltime, en hebben zoals het hoort naast het gezinsleven sport en een groot sociaal netwerk en een grote hypotheek.

Omdat ze zo "hard" werken, vinden een ze dat ze recht hebben op vier weekenden stedentrips met hun partners, skivakantie met vrienden, twee buitenlandse vakanties met de kinderen en zeker een stapavond per maand met hun vrienden.

Gevolg voor de kinderen:
Maandag tot vrijdag om 06:00 op, want om 07:30 op de voorschoolse opvang zijn, na schooltijd naar de BSO, twee keer per week sporttraining rond 18:00, woensdagmiddag kinderfeestjes en muziekles. Donderdagmiddag naar opa en oma, vrijdag naar bijles, zaterdagmorgen zwemles. Vervolgens naar de oppas want ouders zijn weer weg. Op zondagmorgen naar een verjaardag en zondagmiddag naar het bos/zee/museum want ouders moeten ook nog leuke foto's posten op Instagram.

O en dinsdagmiddag naar logopedie...

Ramvolle agenda's en heel veel stress, maar dat is de standaard. En ze verwachten nog applaus ook.
Eigenlijk hebben de meeste mensen helemaal geen tijd voor kinderen.
  maandag 5 november 2018 @ 11:10:23 #120
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182953673
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 10:23 schreef Cherni het volgende:

[..]

Er studeren genoeg psychologen af. Daar moet je wel werk voor hebben. Maar goed het is een flauwe opmerking. Het is een probleem dat wel toeneemt. Het is niet altijd de werkdruk of moeilijkheidsgraad van de werkzaamheden die leid tot een burn-out. Zo ook niet de vele uren die je maakt. Het zijn vaak ook randverschijnselen zoals taken die je als nonsens ziet zoals de toenemende administratie, mismanagement etc. Althans zo heb ik het ervaren. Nu heb ik nooit een burn-out gehad, maar als ik geen switch had gemaakt dan zou dat uiteindelijk wel zijn gebeurd. Eigenlijk wel bizar als je nooit problemen hebt gehad met de werkzaamheden die betrekking hebben op het vak en daar uitstekend in kon functioneren, maar dat bepaalde randverschijnselen en het steeds maar weer reorganiseren je uiteindelijk zo gaan tegen zitten dat je ongemotiveerd raakt. Dan weet je dat het tijd is om te stoppen en iets anders te gaan doen in een totaal andere branche.
Hier herken ik me ook in inderdaad. Het is niet het werk, maar het feit dat het werk je onmogelijk wordt gemaakt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 5 november 2018 @ 11:13:26 #121
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182953745
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 11:08 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Eigenlijk hebben de meeste mensen helemaal geen tijd voor kinderen.
Dat is de enige juist conclusie. Ze willen wel kinderen maar zijn niet bereid daar iets voor op te geven.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182953858
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 10:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Zoals het hoort hebben mijn broer, zus en schoonzus twee kinderen. De ouders werken natuurlijk allebei fulltime, en hebben zoals het hoort naast het gezinsleven sport en een groot sociaal netwerk en een grote hypotheek.
_O- 'Zoals het hoort' :P
pi_182953957
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 11:08 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Eigenlijk hebben de meeste mensen helemaal geen tijd voor kinderen.
Tijd wel maar andere prioriteiten, tenminste zo komt het over.

Met alle gevolgen van dien, de opvoeding is maar een klein onderdeel van het ouderschap geworden. En imo dus een van de redenen dat veel kinderen alleen rugzakje hebben voor hun achtste. Want de juf zegt...het consultatiebureau zegt...de kinderopvang zegt... Oei ik groei zegt... De buurvrouw zegt.. oma zegt...mijn vriendinnen zeggen...mijn collega's zeggen...die wilde vreemde vrouw op straat zegt...de hoogsensitief website zegt...

Naast die gruwelijke management banen, waar hier in dit topic overgepraat wordt, en men burn out verschijnselen van krijgt, is menig thuissituatie ook een ontvlambaar vat.

En vergeet alle persoonlijke onzekerheid, financiële stress, prestatie druk niet, en dan gaat het nog goed. Een ongeluk, scheiding, ziekte of overlijden in de familie kan dan net laatste zetje zijn.
  maandag 5 november 2018 @ 11:26:04 #124
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_182954008
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:18 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

_O- 'Zoals het hoort' :P
Teveel de Libelle oid gelezen, misschien.
pi_182954088
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:18 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

_O- 'Zoals het hoort' :P
Wij noemen dat hier het ongeschreven boekje.

Regel 1:
Het is goed voor het kind om met drie maanden 5 dagen per week naar de opvang te gaan.

Regel 20:
Speeltuinen zonder rubberen stoeptegels zijn levensgevaarlijk.

Regel 12:
Om te voorkomen dat het gras groener is bij de buren, haal al het gras uit de tuin.
pi_182954106
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:26 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Teveel de Libelle oid gelezen, misschien.
Nee, ooit de heilige Bijbel "oei ik groei" cadeau gekregen.
pi_182954134
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:26 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Teveel de Libelle oid gelezen, misschien.
Haha ja maar eigenlijk klopt het ook weer wel. Het hoort een beetje, kinderen op de wereld zette. En volgens mij krijg je ook vragen als je dat niet doet en 'de tijd is rijp' om er een paar op de wereld te zetten. Als je ergens in de 30 bent of zo :7
pi_182954188
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Haha ja maar eigenlijk klopt het ook weer wel. Het hoort een beetje, kinderen op de wereld zette. En volgens mij krijg je ook vragen als je dat niet doet en 'de tijd is rijp' om er een paar op de wereld te zetten. Als je ergens in de 30 bent of zo :7
Ja en ik krijg ook vragen betreffende goede doelen, wat ik ermee doe is een ander verhaal!
  maandag 5 november 2018 @ 11:36:54 #129
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_182954235
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Haha ja maar eigenlijk klopt het ook weer wel. Het hoort een beetje, kinderen op de wereld zette. En volgens mij krijg je ook vragen als je dat niet doet en 'de tijd is rijp' om er een paar op de wereld te zetten. Als je ergens in de 30 bent of zo :7
Ik moet er niet aan denken, ondanks m'n leeftijd (37). En de wereld zoals die zich ontwikkelt wil ik kinderen sowieso niet aandoen. :{
  maandag 5 november 2018 @ 11:42:01 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182954346
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 10:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Even het dagritme van mijn zes neefjes.

Zoals het hoort hebben mijn broer, zus en schoonzus twee kinderen. De ouders werken natuurlijk allebei fulltime, en hebben zoals het hoort naast het gezinsleven sport en een groot sociaal netwerk en een grote hypotheek.

Omdat ze zo "hard" werken, vinden een ze dat ze recht hebben op vier weekenden stedentrips met hun partners, skivakantie met vrienden, twee buitenlandse vakanties met de kinderen en zeker een stapavond per maand met hun vrienden.

Gevolg voor de kinderen:
Maandag tot vrijdag om 06:00 op, want om 07:30 op de voorschoolse opvang zijn, na schooltijd naar de BSO, twee keer per week sporttraining rond 18:00, woensdagmiddag kinderfeestjes en muziekles. Donderdagmiddag naar opa en oma, vrijdag naar bijles, zaterdagmorgen zwemles. Vervolgens naar de oppas want ouders zijn weer weg. Op zondagmorgen naar een verjaardag en zondagmiddag naar het bos/zee/museum want ouders moeten ook nog leuke foto's posten op Instagram.

O en dinsdagmiddag naar logopedie...

Ramvolle agenda's en heel veel stress, maar dat is de standaard. En ze verwachten nog applaus ook.
Hohoho, het is toch echt de schuld van de VVD en D66, het neoliberalisme, de prestatiemaatschappij, Smartphones en Facebook.

Dat roept zo lekker en hoef je niet hard te maken
pi_182954410
Ik durf het zelfs nog anders te stellen, en dat is, mijn mening allemaal zitten ze in hetzelfde schuitje zelfs de oppositie!
Die kon er namelijk ooit een rem op gegooid hebben en verzuimde het toch?
pi_182954479
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:36 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken, ondanks m'n leeftijd (37). En de wereld zoals die zich ontwikkelt wil ik kinderen sowieso niet aandoen. :{
37 dan kan het sowieso niet lang meer toch?
pi_182954662
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

37 dan kan het sowieso niet lang meer toch?
gevaarlijke gedachte, menig vrouw krijgt tegenwoordig na hun veertigste nog een kind.

Ken er een paar die een derde namen omdat ze de babytijd van de eerste twee gemist hebben, wat natuurlijk ook niet gek is als je ze met 3 maanden naar de kinderopvang stopt.
  maandag 5 november 2018 @ 11:56:47 #134
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_182954692
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 11:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

gevaarlijke gedachte, menig vrouw krijgt tegenwoordig na hun veertigste nog een kind.

Ken er een paar die een derde namen omdat ze de babytijd van de eerste twee gemist hebben, wat natuurlijk ook niet gek is als je ze met 3 maanden naar de kinderopvang stopt.
En dan maar hopen dat ze dat met nummer drie níet gaan doen (of al gedaan hebben).
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 12:02:18 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182954801
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 10:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Even het dagritme van mijn zes neefjes.

Zoals het hoort hebben mijn broer, zus en schoonzus twee kinderen. De ouders werken natuurlijk allebei fulltime, en hebben zoals het hoort naast het gezinsleven sport en een groot sociaal netwerk en een grote hypotheek.

Omdat ze zo "hard" werken, vinden een ze dat ze recht hebben op vier weekenden stedentrips met hun partners, skivakantie met vrienden, twee buitenlandse vakanties met de kinderen en zeker een stapavond per maand met hun vrienden.

Gevolg voor de kinderen:
Maandag tot vrijdag om 06:00 op, want om 07:30 op de voorschoolse opvang zijn, na schooltijd naar de BSO, twee keer per week sporttraining rond 18:00, woensdagmiddag kinderfeestjes en muziekles. Donderdagmiddag naar opa en oma, vrijdag naar bijles, zaterdagmorgen zwemles. Vervolgens naar de oppas want ouders zijn weer weg. Op zondagmorgen naar een verjaardag en zondagmiddag naar het bos/zee/museum want ouders moeten ook nog leuke foto's posten op Instagram.

O en dinsdagmiddag naar logopedie...

Ramvolle agenda's en heel veel stress, maar dat is de standaard. En ze verwachten nog applaus ook.
nu is stress niet de bedoeling natuurlijk maar wat is hier mis mee?

nu weet ik niet hoe oud die kinderen waren maar mijn rooster was een stuk voller en het zijn iig geen hangjongeren _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182954826
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:02 schreef sp3c het volgende:
maar mijn rooster was een stuk voller en het zijn iig geen hangjongeren _O-
Als jij dan moet de rest ook maar?
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 12:05:53 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182954882
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als jij dan moet de rest ook maar?
nee als ik kan dan zou de rest ook moeten kunnen, ik zeg nergens dat het verplicht is ofzo he, ik zie het niet als een heel zwaar leven maar dat is natuurlijk wat anders dan wat jij ervan moet maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182954906
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hohoho, het is toch echt de schuld van de VVD en D66, het neoliberalisme, de prestatiemaatschappij, Smartphones en Facebook.

Dat roept zo lekker en hoef je niet hard te maken
Het is wel de Amerikaanse manier van leven die er bij ons langzaam insluipt. Misschien onbedoeld maar het is een proces dat langzaam plaats gaat vinden.
pi_182954925
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee als ik kan dan zou de rest ook moeten kunnen, ik zeg nergens dat het verplicht is ofzo he, ik zie het niet als een heel zwaar leven maar dat is natuurlijk wat anders dan wat jij ervan moet maken
Als iedereen hetzelfde was zou het kunnen echter ik neem aan dat iedereen anders is, met andere woorden ik wou dat ik alles kan/kon zoals jij het kan/kon. Echter waarom als jij het toch al doet, komt tijd komt raad.
pi_182954978
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:02 schreef sp3c het volgende:

[..]


[..]

nu is stress niet de bedoeling natuurlijk maar wat is hier mis mee?

nu weet ik niet hoe oud die kinderen waren maar mijn rooster was een stuk voller en het zijn iig geen hangjongeren _O-
Wat is er mis met "hangjongeren"?

Lekker zonnen, buiten zijn, ontspannen en wat kletsen. Beetje skaten en voetballen.

Iedereen loopt te zeuren dat de jeugd niet meer buiten is, zijn ze dat wel dan zijn het direct hangjongeren.
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 12:11:44 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182955034
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als iedereen hetzelfde was zou het kunnen echter ik neem aan dat iedereen anders is, met andere woorden ik wou dat ik alles kan/kon zoals jij het kan/kon. Echter waarom als jij het toch al doet, komt tijd komt raad.
nee dat snap ik maar ik was fysiek bepaald niet bovengemiddeld en het verhaal wat hier verteld werd vind ik bepaald niet indrukwekkend, dan zeg ik niet dat jij het niet wel indrukwekkend mag vinden maar dat ik het zelf niet indrukwekkend vind en vandaar dus mijn vraag wat er mis mee is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 12:12:12 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182955047
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat is er mis met "hangjongeren"?

Lekker zonnen, buiten zijn, ontspannen en wat kletsen. Beetje skaten en voetballen.

Iedereen loopt te zeuren dat de jeugd niet meer buiten is, zijn ze dat wel dan zijn het direct hangjongeren.
deze gast :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182955064
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat snap ik maar ik was fysiek bepaald niet bovengemiddeld en het verhaal wat hier verteld werd vind ik bepaald niet indrukwekkend, dan zeg ik niet dat jij het niet wel indrukwekkend mag vinden maar dat ik het zelf niet indrukwekkend vind en vandaar dus mijn vraag wat er mis mee is
Al pak je het in met een roze strikje als god het gewild had, was ieder mens gelijk hadden ze al dezelfde auto en dezelfde partner het is echter niet zo!
pi_182955095
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee als ik kan dan zou de rest ook moeten kunnen, ik zeg nergens dat het verplicht is ofzo he, ik zie het niet als een heel zwaar leven maar dat is natuurlijk wat anders dan wat jij ervan moet maken
we hebben het hier over kinderen jonger dan acht jaar.

Die moeten al zoveel, een middagje thuis lekker lummelen is er niet meer bij.
Elk uur is ingepland, elke onverwachte actie zorgt voor stress.

Verjaardagen worden nu drie maanden van te voren ingepland, heel gedoe want iedereen is druk.

O en de kerstdagen worden hier in september al ingepland... Krijg je zo'n appje of je tweede kerstdag kan, tussen 14:00 en 16:00.
pi_182955156
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 12:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

we hebben het hier over kinderen jonger dan acht jaar.

Die moeten al zoveel, een middagje thuis lekker lummelen is er niet meer bij.
Elk uur is ingepland, elke onverwachte actie zorgt voor stress.

Verjaardagen worden nu drie maanden van te voren ingepland, heel gedoe want iedereen is druk.

O en de kerstdagen worden hier in september al ingepland... Krijg je zo'n appje of je tweede kerstdag kan, tussen 14:00 en 16:00.
Dat doe je jezelf natuurlijk allemaal aan. Dit zijn zo van die zaken die je juist in eigen hand kunt houden.
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 12:19:00 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182955159
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 12:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

we hebben het hier over kinderen jonger dan acht jaar.

Die moeten al zoveel, een middagje thuis lekker lummelen is er niet meer bij.
Elk uur is ingepland, elke onverwachte actie zorgt voor stress.

Verjaardagen worden nu drie maanden van te voren ingepland, heel gedoe want iedereen is druk.

O en de kerstdagen worden hier in september al ingepland... Krijg je zo'n appje of je tweede kerstdag kan, tussen 14:00 en 16:00.
ik vind het allemaal wel meevallen hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 5 november 2018 @ 12:21:09 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182955191
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:44 schreef john2406 het volgende:
Ik durf het zelfs nog anders te stellen, en dat is, mijn mening allemaal zitten ze in hetzelfde schuitje zelfs de oppositie!
Die kon er namelijk ooit een rem op gegooid hebben en verzuimde het toch?
Ja. Want die handrem ging er toch weer af en toen kreeg je de verzuimende poppen aan het dansen. Gelukkig was het geen stintschuitje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182955219
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 20:32 schreef theunderdog het volgende:
Ik begrijp heel goed dat niet iedereen even weerbaar is en dat er veel individuele brein verschillen zijn. Maar de vraag is of je dit helemaal los kan koppelen van de maatschappelijke mentaliteit. Mensen moeten ook doorkrijgen dat het leven nu eenmaal bestaat uit ups en downs, en soms zijn het erg veel downs. Daar moet je je doorheen vechten. Niemand (en zeker jijzelf niet) heeft er iets aan als je zielig loopt te doen en niets gaat ondernemen.
Veel dingen worden gecreëerd door het systeem en de ongelijkheid enz.

De mens is aangepast om te overleven in de natuur en onze maatschappij is nou niet echt ''onze'' natuur.
pi_182955226
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 12:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

deze gast :')
Jij als mod moet toch weten dat reacties hier on topic horen te zijn?

Kan het wel op prijs stellen dat mods hierin het goede voorbeeld geven.
pi_182955242
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 12:18 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat doe je jezelf natuurlijk allemaal aan. Dit zijn zo van die zaken die je juist in eigen hand kunt houden.
o we doen ook niet mee aan dat circus.
pi_182960274
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 21:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Voetbalvandalisme? Deden daar ook al minderjarigen aan mee dan?

Natuurlijk zijn er dingen minder, dat zeg ik ook niet.
Maar in mijn eigen omgeving zie ik echt dingen die in mijn tijd (en nogmaals zoveel ouder ben ik niet eens) absoluut niet gedaan werden.
Natuurlijk kon je via een oudere wel eens een biertje krijgen, maar het gedrag van tegenwoordig echt niet.

[..]

Precies andersom, veel meer geaccepteerd.
Dan leef jij in een zeer aparte bubble zover ik zie was het in mijn jeugd veel meer geaccepteerd was het ook niet ongewoon om gewoon te drinken op schoolreisjes (en zo oud ben ik niet). Nu mag je op de universiteit geen introcantus meer houden omdat niet iedereen 18 is :') .

En voor mijn gevoel was er toen ook veel meer vandalisme, ik ga wel eens met mijn nichtjes uit maar dat is allemaal brave shit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 18:10:59 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182962318
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 12:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jij als mod moet toch weten dat reacties hier on topic horen te zijn?

Kan het wel op prijs stellen dat mods hierin het goede voorbeeld geven.
je kent de term hangjongeren toch wel?

een beetje paffen, beetje zuipen, beetje stoer doen en een beetje mensen lastig vallen voor de supermarkt ofzo
ouders die geen idee hebben waar de kids uithangen, dat soort dingen

niet een beetje voetballen en een beetje skaten ofzo _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182962405
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 18:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kent de term hangjongeren toch wel?

een beetje paffen, beetje zuipen, beetje stoer doen en een beetje mensen lastig vallen voor de supermarkt ofzo
ouders die geen idee hebben waar de kids uithangen, dat soort dingen

niet een beetje voetballen en een beetje skaten ofzo _O-
Inderdaad, jullie lullen volledig langs elkaar heen door een misverstand over de term hangjongeren. :P
  maandag 5 november 2018 @ 19:51:16 #154
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182964554
Millennials bestaan niet...
De maatschappij krijgt gewoon teveel prikkels door Social Media.
pi_182970749
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 18:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kent de term hangjongeren toch wel?

een beetje paffen, beetje zuipen, beetje stoer doen en een beetje mensen lastig vallen voor de supermarkt ofzo
ouders die geen idee hebben waar de kids uithangen, dat soort dingen

niet een beetje voetballen en een beetje skaten ofzo _O-
o je bedoeld Marokanen.. zeg dat dan gewoon.
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 00:45:22 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182970880
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

o je bedoeld Marokanen.. zeg dat dan gewoon.
deze gast :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 november 2018 @ 00:47:12 #157
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182970896
Schrijf het dan op z'n minst goed joh.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_182971174
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 00:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

deze gast :')
deze mod 😫
pi_182980693
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 20:58 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb griezelig veel mensen met een burnout om me heen gezien ( ben gedetacheerd, dus wissel nogal eens van bedrijf) en nee, die kiezen daar niet zelf voor.

Ik vind zelf ook wel dat Nederland verhard en denk zelf ook over een jaar of 10 te gaan emigreren. /insert flauwe opmerkingen.

Ook ik ben niet gemaakt voor een harde, zakelijke wereld en wil me ook niet zodanig aanpassen dat ik dat wel word. Kan me goed voorstellen dat er meer van dat soort mensen zijn, maar onze maatschappij is daar steeds slechter op ingericht. Zonde.
Herkenbaar, bij veel bedrijven lijkt alles om werken, werken en nog eens werken te draaien. En lijkt men niet te willen begrijpen dat er ook nog zoiets is als een privé leven.
Ik werk nu weliswaar bij een bedrijf waar ik buiten werktijd niet bereikbaar ben onder geen enkele voorwaarde en de zeldzame keren dat er eens iets buiten kantooruren gedaan moet worden begin ik gewoon later zodat ik uiteindelijk toch maar max 8 uur werk op een dag. Maar ik weet dat er genoeg bedrijven zijn waar dit niet geaccepteerd wordt en wordt er met loze termen gegooid zoals loyaliteit en commitment :r
pi_182983141
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 16:33 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Herkenbaar, bij veel bedrijven lijkt alles om werken, werken en nog eens werken te draaien. En lijkt men niet te willen begrijpen dat er ook nog zoiets is als een privé leven.
Ik werk nu weliswaar bij een bedrijf waar ik buiten werktijd niet bereikbaar ben onder geen enkele voorwaarde en de zeldzame keren dat er eens iets buiten kantooruren gedaan moet worden begin ik gewoon later zodat ik uiteindelijk toch maar max 8 uur werk op een dag. Maar ik weet dat er genoeg bedrijven zijn waar dit niet geaccepteerd wordt en wordt er met loze termen gegooid zoals loyaliteit en commitment :r
Dan zouden onze opa's allemaal een burn-out gehad moeten hebben toen de werkweek voor 1960 nog 48 uur was.

Nee het ligt in mijn optiek totaal niet aan het aantal uren maar eerder aan het feit dat er een groep mensen is die eigenlijk ver boven hun niveau willen presteren en het daardoor zo moeilijk krijgen.
pi_182983274
Ik heb maar twee handen ik weet niet hoe anderen het kunnen of deze moeten er al meer hebben?
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 18:43:55 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182983308
voor mijn gevoel zijn we de kids wat teveel aan het pamperen, je ziet (zag) ze wel eens in van die bakken rondrollen en dan denk ik 'jongejongejonge' geef die gasten gewoon een fietsie joh

voorbeeld van ootjekatootje krijg je ook gewoon kramp van op de verkeerde plekken, die kids moeten naar school en in het weekend gaan ze iets leuks doen (en 4 stedentripjes per jaar) en dan voorschoolse opvang, naschoolse opvang, bijles, oppas

en dan komt iedereen ze vertelen dat ze zo'n heeftig zwaar leven hebben met hun megavolle roosters

zou ik ook moe van worden _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182983530
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:43 schreef sp3c het volgende:
voor mijn gevoel zijn we de kids wat teveel aan het pamperen, je ziet (zag) ze wel eens in van die bakken rondrollen en dan denk ik 'jongejongejonge' geef die gasten gewoon een fietsie joh

voorbeeld van ootjekatootje krijg je ook gewoon kramp van op de verkeerde plekken, die kids moeten naar school en in het weekend gaan ze iets leuks doen (en 4 stedentripjes per jaar) en dan voorschoolse opvang, naschoolse opvang, bijles, oppas

en dan komt iedereen ze vertelen dat ze zo'n heeftig zwaar leven hebben met hun megavolle roosters

zou ik ook moe van worden _O-
Men is het toch zelf schuld wat men zaait zal men oogsten, corrigerende tik mag niet kinderarbeid mag niet, zeg het maar hoor hoe wil je het hebben!

Mijn mening overal waar men zijn vingertjes in gehad heeft is zooi van terecht gekomen, had men nu gecontroleerd in plaats van, dan dacht ik misschien anders erover.
Zo ook op de arbeid, had U dat kunnen voorkomen dat het gebeurde?
Ja als ik in bed was blijven liggen was vroeger mijn standaard antwoord.

Ziek worden wil men op de werknemer terug vervolgen? Wat men wil kan men krijgen hoor, en als men met mij wil krijgt men dubbel!
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 18:55:07 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182983542
ja precies
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 6 november 2018 @ 19:02:11 #165
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_182983661
Ik heb ook een burn out gehad, maar ben er naar mijn gevoel sterker uit gekomen. Wat een onzin komt hier voorbij zeg.

Misschien kwam het eerst ook veel voor, maar was men dan gewoon ' overspannen', wordt het nu meer geregistreerd? Komt het doordat steeds meer vrouwen werken, die nog steeds ook buiten hun werk veel taken hebben zoals het huishouden, kinderen, mantelzorg...

Dat mensen die een burn out hebben of hebben gehad te beschermd zijn opgevoed geloof ik niet zo in. Ik zou willen dat ik meer beschermd op was gevoed.
Ik ben opgevoed door een moeder die heel autoritair was, haar wil was wet, met als gevolg, dat ik nooit heb geleerd wat eigenlijk mijn eigen grenzen zijn. Doorgaan moest ik, en niet klagen, want anderen hadden het altijd slechter. En vooral zelf oplossen je shit, en niet bij anderen terecht kunnen.

Dit zijn allemaal nu aandachtspunten voor me, en ik ben er hard aan aan het werken dat het nooit meer gebeurd. Je leert jezelf wel aardig kennen in zo'n zware tijd.

Jammer dat veel mensen nog steeds veel onbegrip hebben maar dat is vaak ook omdat ze er niks van weten. Een oordeel is dan al snel geveld.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_182983985
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 20:32 schreef Trashcanman het volgende:
Christ, nog een topic vol debieltjes die zichzelf op de borst kloppen over dat ze zo flink zijn en geen last er van hebben... :|W
Ik heb het wel, hoor. Geef het graag toe.
  dinsdag 6 november 2018 @ 19:19:06 #167
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182984031
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:17 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik heb het wel, hoor. Geef het graag toe.
Naadje dan. Beterschap
  dinsdag 6 november 2018 @ 19:21:59 #168
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_182984101
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien kwam het eerst ook veel voor, maar was men dan gewoon ' overspannen', wordt het nu meer geregistreerd?
Ik denk dat het wel klopt dat het vaker voorkomt doordat mensen de lat steeds hoger leggen dan ze werkelijk aankunnen. Vroeger was vader de kostwinner en de moeder voor de kinderen en woonde het overgrote deel in een huurhuis. Dat je vader in een fabriek werkte was de normaalste zaak van de wereld. Tegenwoordig moet je een koophuis hebben en een kantoorbaan om mee te tellen in de maatschappij en het liefst nog een leidinggevende functie. Manager dit, coach dat, en gelijk succesvol als twintiger. Hoe realistisch is de hoogte van die lat en wat verwacht je als de sociale druk zo hoog is dat je eroverheen moet om voor je gevoel niet achter te blijven?

Men ziet rijkdom in kwantificering van zaken, waarvan geld één van de belangrijkste, maar ook de likes, het aantal vrienden op sociale media. Al je prestaties moeten gekwantificeerd worden, een cijfer door dit, een cijfer voor dat, een beoordeling door middel van klanttevredenheidsonderzoek, etc. Waarom is het niet voldoende als iemand zegt dat die tevreden over je is en moet dat door middel van een cijfer met elkaar vergeleken worden? Competitie is goed, maar de scheidslijn tussen gezond en ongezond lijkt steeds meer op te schuiven in het negatieve en dat is precies wat dit onderzoek aantoont.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_182985474
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:21 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel klopt dat het vaker voorkomt doordat mensen de lat steeds hoger leggen dan ze werkelijk aankunnen. Vroeger was vader de kostwinner en de moeder voor de kinderen en woonde het overgrote deel in een huurhuis. Dat je vader in een fabriek werkte was de normaalste zaak van de wereld. Tegenwoordig moet je een koophuis hebben en een kantoorbaan om mee te tellen in de maatschappij en het liefst nog een leidinggevende functie. Manager dit, coach dat, en gelijk succesvol als twintiger. Hoe realistisch is de hoogte van die lat en wat verwacht je als de sociale druk zo hoog is dat je eroverheen moet om voor je gevoel niet achter te blijven?

Men ziet rijkdom in kwantificering van zaken, waarvan geld één van de belangrijkste, maar ook de likes, het aantal vrienden op sociale media. Al je prestaties moeten gekwantificeerd worden, een cijfer door dit, een cijfer voor dat, een beoordeling door middel van klanttevredenheidsonderzoek, etc. Waarom is het niet voldoende als iemand zegt dat die tevreden over je is en moet dat door middel van een cijfer met elkaar vergeleken worden? Competitie is goed, maar de scheidslijn tussen gezond en ongezond lijkt steeds meer op te schuiven in het negatieve en dat is precies wat dit onderzoek aantoont.
En daarbij telt dat mensen dit ook van zichzelf moeten en willen. Dat is namelijk
Het meest kritische publiek, je eigen ego. En het doet Zeer om te merken dat je misschien niet alles kunt of bent wat je had gehoopt. Accepteren dat je niet Gods gift to the world bent is best lastig.

Tel daarbij op dat de wereld toch wel complex is. Vrijheid betekent ook moeten kiezen. En ik heb gezien dat mensen burned out raken als ze zelf het gevoel van grip op hun leven en werk kwijt raken. Soms is weinig keuze, helderheid en gewoon rechtuit fijn en handig. Niet perse leuk, maar wel helder en geen stress omdat hè het fout kunt doen if kansen missen.

Er wordt tegenwoordig heel veel en hard gewerkt, minder fysiek dan vroeger maar de druk is hoger dan ooit. Veel mensen zitten veel binnen, eten ongezond, krijgen weinig zonlicht.
Whatever...
pi_182986201
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik heb ook een burn out gehad, maar ben er naar mijn gevoel sterker uit gekomen. Wat een onzin komt hier voorbij zeg.

Misschien kwam het eerst ook veel voor, maar was men dan gewoon ' overspannen', wordt het nu meer geregistreerd? Komt het doordat steeds meer vrouwen werken, die nog steeds ook buiten hun werk veel taken hebben zoals het huishouden, kinderen, mantelzorg...

Dat mensen die een burn out hebben of hebben gehad te beschermd zijn opgevoed geloof ik niet zo in. Ik zou willen dat ik meer beschermd op was gevoed.
Ik ben opgevoed door een moeder die heel autoritair was, haar wil was wet, met als gevolg, dat ik nooit heb geleerd wat eigenlijk mijn eigen grenzen zijn. Doorgaan moest ik, en niet klagen, want anderen hadden het altijd slechter. En vooral zelf oplossen je shit, en niet bij anderen terecht kunnen.

Dit zijn allemaal nu aandachtspunten voor me, en ik ben er hard aan aan het werken dat het nooit meer gebeurd. Je leert jezelf wel aardig kennen in zo'n zware tijd.

Jammer dat veel mensen nog steeds veel onbegrip hebben maar dat is vaak ook omdat ze er niks van weten. Een oordeel is dan al snel geveld.
dit, dit en dit!
Het is zo makkelijk om af te geven op een ander zonder zelf te weten waar het over gaat.
pi_182992963
Niet vreemd, eigen mening, eigen kritisch inzicht, niks mag meer. Enige wat mag is als een zombie je gedragen en werkslaaf worden. Lekker een biertje nuttigen, neen verboden wacht maar tot je 18 bent. Keer met wat vrienden hangen, neen verboden. Keer een middagje spijbelen om lekker de kroeg in te duiken, neen verboden. En als afsluiter mag je de moskee in en gaan bidden verplicht.

Nee snap wel dat die millenials het moeilijk hebben, je land wordt diep en zwaar verkracht en dan moet je daar nog fris en fruitig onder blijven.
pi_182994735
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:03 schreef funnywell het volgende:
Nee snap wel dat die millenials het moeilijk hebben, je land wordt diep en zwaar verkracht en dan moet je daar nog fris en fruitig onder blijven.
Als het hun land is mogen ze van mij hoor, ik gunde dat ik het kon, ben ik ervan af, ze lossen het maar op, ik ben stemmen geweest!
Moeten niet denken dat ik ze dat geld gratis geven doe!
pi_182994922
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:36 schreef Eightyone het volgende:
En de wereld zoals die zich ontwikkelt wil ik kinderen sowieso niet aandoen. :{
Zou je zelf naar een andere tijd willen gaan, als dat zou kunnen?

Ik niet. Er is nog nooit een veiligere tijd geweest voor kinderen of mensen in het algemeen als nu. De welvaart is hoog, er is betrekkelijk veel vrede, de kindersterfte is laag, ziekten kunnen als nooit tevoren bestreden worden, etc. etc. etc. Dus dat argument slaat nergens op.

Dat je geen kinderen wilt, kan ik verder trouwens prima begrijpen hoor.

Meer ontopic: burn-outs worden niet gecreëerd door "veel werken". Het is eerder een combinatie van zaken, zoals

• We doen veel meer kopwerk dan vroeger
• We hebben veel minder rustmomenten vanwege internet, telefoon en social media
• We ervaren meer sociale druk via diezelfde social media, ook omdat het tempo van interactie veel hoger ligt (onze maatschappij lijkt soms wel bipolair op social media als het om morele kwesties gaat)
• Er is belachelijk veel keuze in alles, waardoor er keuzestress ontstaat (werk is sinds een paar decennia niet slechts om te overleven, maar ook voor "zelfontplooing")
• De klassieke rolverdeling "man werken, vrouw thuis" verdwijnt waardoor het dagelijkse leven met b.v. een gezin complexer wordt
• We zijn als maatschappij veel gericht op onbeperkte groei

Er zullen vast nog wel wat zaken zijn, maar waar het me om gaat is dat er niet één enkel aspect van onze maatschappij is aan te wijzen. Al deze aspecten zorgen ervoor dat we als mens niet meer in onze natuurlijke omgeving zitten, waardoor we uitputten. Onze technologische ontwikkeling holt natuurlijke selectie ver vooruit :P
-
pi_182994952
Jij hebt geen on off knop op je internet!
Op je foon of computer.

En druk, als ik mij iets aan mocht trekken, van de sociale media, had ik veel te doen, plus het betaald mijn rekeningen niet, ga op cursus EHBO en steek daar je eerste les goed achter je oren!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2018 20:44:39 ]
pi_183004714
Ik begrijp het wel. Je komt net van school of uni, met misschien 20-30k studieschuld.
Dan moet je opeens echt aan de bak, en dan blijkt dat het merendeel van werken op kantoor eigenlijk helemaal niet om kwaliteit gaat, maar dat het merendeel politiek is, waar je dan nog de ballen verstand van hebt.
Dan krijg je nog van die half-jaar/jaar contractjes die niets waard zijn, kan je geen woning kopen en moet je beide blijven werken om rond te komen.
+
Whatsapp groepen van werknemers, iedereen weet alles van elkaar. (zie het bij mijn vriendin).
+
Je werk-email ook op je telefoon zodat je op de hoogte kan blijven wat er gebeurd, als je er een dagje niet bent.
+
Alleen maar achter de computer, alleen maar nadenken, constante stortvloed aan e-mails en telefoontjes.

Dan komt er nog bij dat hard werken en druk bezig zijn tot een soort ideaal beeld is verworden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jed1Gam op 07-11-2018 19:35:32 ]
pi_183007932
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 10:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zou je zelf naar een andere tijd willen gaan, als dat zou kunnen?

Ik niet. Er is nog nooit een veiligere tijd geweest voor kinderen of mensen in het algemeen als nu. De welvaart is hoog, er is betrekkelijk veel vrede, de kindersterfte is laag, ziekten kunnen als nooit tevoren bestreden worden, etc. etc. etc. Dus dat argument slaat nergens op.

Dat je geen kinderen wilt, kan ik verder trouwens prima begrijpen hoor.

Meer ontopic: burn-outs worden niet gecreëerd door "veel werken". Het is eerder een combinatie van zaken, zoals

• We doen veel meer kopwerk dan vroeger
• We hebben veel minder rustmomenten vanwege internet, telefoon en social media
• We ervaren meer sociale druk via diezelfde social media, ook omdat het tempo van interactie veel hoger ligt (onze maatschappij lijkt soms wel bipolair op social media als het om morele kwesties gaat)
• Er is belachelijk veel keuze in alles, waardoor er keuzestress ontstaat (werk is sinds een paar decennia niet slechts om te overleven, maar ook voor "zelfontplooing")
• De klassieke rolverdeling "man werken, vrouw thuis" verdwijnt waardoor het dagelijkse leven met b.v. een gezin complexer wordt
• We zijn als maatschappij veel gericht op onbeperkte groei

Er zullen vast nog wel wat zaken zijn, maar waar het me om gaat is dat er niet één enkel aspect van onze maatschappij is aan te wijzen. Al deze aspecten zorgen ervoor dat we als mens niet meer in onze natuurlijke omgeving zitten, waardoor we uitputten. Onze technologische ontwikkeling holt natuurlijke selectie ver vooruit :P
Valt wel mee hoor dat we zoveel meer doen op medisch gebied dan in de jaren 70 of 80. Toen is eigenlijk alles ontwikkeld op medicijnen gebied van kanker en weet ik t. We gebruiken nog steeds middelen als dexamethason en hydrocortison. Ontwikkeld decennia terug en niet opeens in de 21e eeuw. Tuurlijk hebben we fancy touchscreens nu.
pi_183011503
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 20:38 schreef funnywell het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor dat we zoveel meer doen op medisch gebied dan in de jaren 70 of 80. Toen is eigenlijk alles ontwikkeld op medicijnen gebied van kanker en weet ik t. We gebruiken nog steeds middelen als dexamethason en hydrocortison. Ontwikkeld decennia terug en niet opeens in de 21e eeuw. Tuurlijk hebben we fancy touchscreens nu.
Zelfs als dat zo zou zijn verandert dat niks aan m'n conclusie.
-
pi_183014091
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 22:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zelfs als dat zo zou zijn verandert dat niks aan m'n conclusie.
Geloof er niet zo in dat we het nu beter hebben en vroeger bij voorbaat slechter, je kunt namelijk niet goed bepalen of men het in de jaren 70 of 80 slechter had als je er zelf niet bewust bij was. Als ik mn ouders vraag zijn ze er niet heel negatief over. Ook niet de jaren 50 en 60 toen ze kind waren. Nu kun je t ook nog steeds slecht hebben en als ik kijk naar de hele verkrachting van Europa die serieus gaande is betwijfel ik of de jeugd het wel zoveel beter heeft. Daarbij komt nog de indoctrinatie van de EU die tot ver in de jaren 90 amper aanwezig was. Veel veranderd hoor sindsdien in onderwijs landschap ten nadele van de millenials.
pi_183014111
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 00:37 schreef funnywell het volgende:

[..]

Wat men niet gehad heeft kan men ook niet missen.

Als men het gehad heeft zoals ik, kan ik je vertellen het was leuker, niet dat het nu niet leuk is hoor, echter ik mis wat ik gehad heb. Gehad vind ik het vieste woord wat er bestaat!
  donderdag 8 november 2018 @ 07:01:31 #180
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183014995
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 10:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik niet. Er is nog nooit een veiligere tijd geweest voor kinderen of mensen in het algemeen als nu. De welvaart is hoog, er is betrekkelijk veel vrede, de kindersterfte is laag, ziekten kunnen als nooit tevoren bestreden worden, etc. etc. etc. Dus dat argument slaat nergens op.

Dat je geen kinderen wilt, kan ik verder trouwens prima begrijpen hoor.
Offtopic natuurlijk, maar kinderen zet je over het algemeen op de wereld voor toch wel minstens 80 jaar. Het gaat dus niet alleen over de huidige situatie maar vooral over het toekomstbeeld. Als ik dan kijk naar wat we kunnen verwachten op gebied van milieu en klimaat, immigratie, welvaart en globale politiek, dan ziet dat er toch wat guur uit. Zeker als je het vergelijkt met wat decennia geleden, toen er ook vrede en een goede volksgezondheid waren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183015290
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 07:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Offtopic natuurlijk, maar kinderen zet je over het algemeen op de wereld voor toch wel minstens 80 jaar. Het gaat dus niet alleen over de huidige situatie maar vooral over het toekomstbeeld. Als ik dan kijk naar wat we kunnen verwachten op gebied van milieu en klimaat, immigratie, welvaart en globale politiek, dan ziet dat er toch wat guur uit. Zeker als je het vergelijkt met wat decennia geleden, toen er ook vrede en een goede volksgezondheid waren.
We vergeten even de koude oorlog. Dreiging met Nukes, diverse proxy oorlogen.

Vervuiling neemt op veel plekken zelfs af, behalve CO2 zo ongeveer. Toen werd kernafval nog in zee geflikkerd.
Whatever...
pi_183015614
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 07:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Offtopic natuurlijk, maar kinderen zet je over het algemeen op de wereld voor toch wel minstens 80 jaar. Het gaat dus niet alleen over de huidige situatie maar vooral over het toekomstbeeld. Als ik dan kijk naar wat we kunnen verwachten op gebied van milieu en klimaat, immigratie, welvaart en globale politiek, dan ziet dat er toch wat guur uit. Zeker als je het vergelijkt met wat decennia geleden, toen er ook vrede en een goede volksgezondheid waren.
Ja, de jaren '90 waren betrekkelijk rustig vergeleken met de decennia daarvoor of nu. Maar dan nog: als je kijkt naar de afgelopen millennia en ik zou moeten kiezen tussen wanneer ik kinderen op de wereld zou willen zetten, dan zou ik nu plus minus een decennium toch de beste keuze vinden.

Doet er verder niet toe vanwege zuiver hypothetisch, maar toch. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 00:37 schreef funnywell het volgende:

[..]

Geloof er niet zo in dat we het nu beter hebben en vroeger bij voorbaat slechter, je kunt namelijk niet goed bepalen of men het in de jaren 70 of 80 slechter had als je er zelf niet bewust bij was. Als ik mn ouders vraag zijn ze er niet heel negatief over. Ook niet de jaren 50 en 60 toen ze kind waren. Nu kun je t ook nog steeds slecht hebben en als ik kijk naar de hele verkrachting van Europa die serieus gaande is betwijfel ik of de jeugd het wel zoveel beter heeft. Daarbij komt nog de indoctrinatie van de EU die tot ver in de jaren 90 amper aanwezig was. Veel veranderd hoor sindsdien in onderwijs landschap ten nadele van de millenials.
Ok. Ik ben dan denk ik wat positiever ingesteld.
-
  donderdag 8 november 2018 @ 08:35:04 #183
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183015636
Pffff moe vandaag zeg, boh
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_183016601
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 10:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zou je zelf naar een andere tijd willen gaan, als dat zou kunnen?

Ik niet.

• We doen veel meer kopwerk dan vroeger
• We hebben veel minder rustmomenten vanwege internet, telefoon en social media
• We ervaren meer sociale druk via diezelfde social media, ook omdat het tempo van interactie veel hoger ligt (onze maatschappij lijkt soms wel bipolair op social media als het om morele kwesties gaat)
• Er is belachelijk veel keuze in alles, waardoor er keuzestress ontstaat (werk is sinds een paar decennia niet slechts om te overleven, maar ook voor "zelfontplooing")
• De klassieke rolverdeling "man werken, vrouw thuis" verdwijnt waardoor het dagelijkse leven met b.v. een gezin complexer wordt
• We zijn als maatschappij veel gericht op onbeperkte groei

Er zullen vast nog wel wat zaken zijn, maar waar het me om gaat is dat er niet één enkel aspect van onze maatschappij is aan te wijzen. Al deze aspecten zorgen ervoor dat we als mens niet meer in onze natuurlijke omgeving zitten, waardoor we uitputten. Onze technologische ontwikkeling holt natuurlijke selectie ver vooruit :P
Goede redenen inderdaad om niet naar een andere tijd te willen.

Hier komt nog bij dat de koopkracht enorm gedaald is de afgelopen 40 jaar. Primaire levensbehoeften als huizen en voedsel zijn veel harder in prijs gestegen dan het inkomen. Luxeproducten zijn dan weer een stuk goedkoper geworden, maar die heb je niet nodig om het hoofd boven water te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door thabit op 08-11-2018 15:27:23 ]
  donderdag 8 november 2018 @ 10:21:31 #185
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183016964
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 08:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, de jaren '90 waren betrekkelijk rustig vergeleken met de decennia daarvoor of nu. Maar dan nog: als je kijkt naar de afgelopen millennia en ik zou moeten kiezen tussen wanneer ik kinderen op de wereld zou willen zetten, dan zou ik nu plus minus een decennium toch de beste keuze vinden.

Doet er verder niet toe vanwege zuiver hypothetisch, maar toch. :)
Ik vergelijk de huidige tijd liever met het recente verleden in dit opzicht, ook omdat het krijgen van kinderen daarvoor geen overwogen keuze was. Maar heel relevant is het verder niet nee.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183022373
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:56 schreef thabit het volgende:

[..]

Goede redenen inderdaad om niet naar een andere tijd te willen.

Hier komt nog bij dat de koopkracht enorm gedaald is de afgelopen 40 jaar. Primaire levensbehoeften als huizen en voedsel zijn veel harder gestegen dan het inkomen. Luxeproducten zijn dan weer een stuk goedkoper geworden, maar die heb je niet nodig om het hoofd boven water te houden.
Het is maar hoe je het bekijkt. Als je nu alleen de luxe zou hebben zoals in de jaren 70 dan zou je inkomen, tenminste als je werkt zeer ruim zijn om die primaire levensbehoeften te kunnen betalen.

Geen vaatwasser, droger, pc en de meeste niet eens een telefoon in die tijd. En dat zijn nog maar een paar luxe artikelen die de arbeider in die tijd niet in zijn bezit had.

Maar natuurlijk is het niet heel reëel want een telefoon en pc zijn inmiddels al geen luxe meer. Maw je kunt die vergelijking eigenlijk niet meer maken.
pi_183022405
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:20 schreef Cherni het volgende:
Maar natuurlijk is het niet heel reëel want een telefoon en pc zijn inmiddels al geen luxe meer. Maw je kunt die vergelijking eigenlijk niet meer maken
Uiteraard niet, echter zelf betaald en aangeschaft dus niet om andere kosten te besparen, daar ik ook de stroom niet vergoed krijg ervoor of ervan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2018 15:45:28 ]
pi_183024306
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt. Als je nu alleen de luxe zou hebben zoals in de jaren 70 dan zou je inkomen, tenminste als je werkt zeer ruim zijn om die primaire levensbehoeften te kunnen betalen.

Geen vaatwasser, droger, pc en de meeste niet eens een telefoon in die tijd. En dat zijn nog maar een paar luxe artikelen die de arbeider in die tijd niet in zijn bezit had.

Maar natuurlijk is het niet heel reëel want een telefoon en pc zijn inmiddels al geen luxe meer. Maw je kunt die vergelijking eigenlijk niet meer maken.

Luxe artikelen koop je alleen niet elk jaar. Je kan prima een aantal jaar met een pc en telefoon doen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_183024535
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt. Als je nu alleen de luxe zou hebben zoals in de jaren 70 dan zou je inkomen, tenminste als je werkt zeer ruim zijn om die primaire levensbehoeften te kunnen betalen.

Geen vaatwasser, droger, pc en de meeste niet eens een telefoon in die tijd. En dat zijn nog maar een paar luxe artikelen die de arbeider in die tijd niet in zijn bezit had.

Maar natuurlijk is het niet heel reëel want een telefoon en pc zijn inmiddels al geen luxe meer. Maw je kunt die vergelijking eigenlijk niet meer maken.

Je vergeet nog de auto in 1970 was het autobezit in nl stukken minder als nu. Een auto is stiekem een flinke kostenpost.
pi_183026507
quote:
12s.gif Op donderdag 8 november 2018 16:57 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Luxe artikelen koop je alleen niet elk jaar. Je kan prima een aantal jaar met een pc en telefoon doen.
Je hebt in iedergeval een abonnement nodig en hoe meer luxe hoe meer er stuk gaan gaan dat vervangen moet worden. Een telefoon en pc is bovendien al lang geen luxe meer, maar tools die noodzakelijk zijn om mee te kunnen draaien in deze snelle maatschappij.
  donderdag 15 november 2018 @ 01:15:43 #191
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183157412
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 07:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Ik denk dat het niet zozeer de maatschappij is waar iets aan mankeert maar de opvoeding van deze groep.
En door wie of wat wordt opvoeding gedicteerd, hmmm? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 15 november 2018 @ 07:43:58 #193
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_183158512
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 06:48 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Interessant, dank je wel voor het delen. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 15 november 2018 @ 10:54:14 #194
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_183160649
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 20:40 schreef Cherni het volgende:
Oh valt mij te binnen dat Lubbers kampementen wilde oprichten voor de opstandige jeugd. Wat een christelijke dwaas was dat.
Ik kan anders me nu wel wat groepen jongeren voorstellen die daar goed voor in aanmerking zouden komen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_183162218
Tsja al die creatievelingen met hun hbo pretzooistudies.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183164902
Imo leert deze generatie te slecht hoe ze om moeten gaan met hun grenzen, deze af te stemmen én af te bakenen. Het gaat er niet om dat men té beschermd wordt opgevoed, maar dat men niet de mogelijkheid krijgt zelf hun grenzen aan te leren, want alles wordt inmiddels afgebakend door anderen.

Gevolg is dat men slecht keuzes kan afwegen, geen geduld heeft doordat snel resultaat geboekt moet worden, niet kan omgaan met tegenslagen, en denkt dat er sprake is van torenhoge verwachtingen zonder ruimte voor tegenslagen. Koppel dat met het idee dat men wil voldoen aan een bepaald ideaalbeeld (mede gevoed door social media) en het is wachten op problemen voor degenen die daar niet mee om kunnen gaan.

Ik zie het wekelijks op mijn werk. Pas afgestudeerden die een nette baan aangeboden krijgen en nog niet eens de proeftijd uitzitten omdat het niet voldoet aan hun verwachtingen en het als één grote tegenslag zien. Ze willen zich ontplooien, maar zijn onvoldoende assertief zonder enig geduld om dat te kunnen bereiken, maar eigenlijk moet het wel perfect geregeld zijn. Tja.

[ Bericht 10% gewijzigd door Justinn op 15-11-2018 15:33:34 ]
  donderdag 15 november 2018 @ 15:35:36 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183165013
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 10:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zou je zelf naar een andere tijd willen gaan, als dat zou kunnen?

Ik niet. Er is nog nooit een veiligere tijd geweest voor kinderen of mensen in het algemeen als nu. De welvaart is hoog, er is betrekkelijk veel vrede, de kindersterfte is laag, ziekten kunnen als nooit tevoren bestreden worden, etc. etc. etc. Dus dat argument slaat nergens op.

Dat je geen kinderen wilt, kan ik verder trouwens prima begrijpen hoor.

Meer ontopic: burn-outs worden niet gecreëerd door "veel werken". Het is eerder een combinatie van zaken, zoals

• We doen veel meer kopwerk dan vroeger
• We hebben veel minder rustmomenten vanwege internet, telefoon en social media
• We ervaren meer sociale druk via diezelfde social media, ook omdat het tempo van interactie veel hoger ligt (onze maatschappij lijkt soms wel bipolair op social media als het om morele kwesties gaat)
• Er is belachelijk veel keuze in alles, waardoor er keuzestress ontstaat (werk is sinds een paar decennia niet slechts om te overleven, maar ook voor "zelfontplooing")
• De klassieke rolverdeling "man werken, vrouw thuis" verdwijnt waardoor het dagelijkse leven met b.v. een gezin complexer wordt
• We zijn als maatschappij veel gericht op onbeperkte groei
Zelden zoveel onzin in een post van jou gelezen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183165179
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 20:32 schreef theunderdog het volgende:
Ik begrijp heel goed dat niet iedereen even weerbaar is en dat er veel individuele brein verschillen zijn. Maar de vraag is of je dit helemaal los kan koppelen van de maatschappelijke mentaliteit. Mensen moeten ook doorkrijgen dat het leven nu eenmaal bestaat uit ups en downs, en soms zijn het erg veel downs. Daar moet je je doorheen vechten. Niemand (en zeker jijzelf niet) heeft er iets aan als je zielig loopt te doen en niets gaat ondernemen.
Waar het 'm wel een beetje wringt is dat door de verregaande automatisering men steeds hogere verwachting heeft van wat een werknemer moet kennen en kunnen, en je steeds kortere stoom-opleidingen krijgt waarin steeds meer stof gepropt wordt.

Waar je in het niet hele verre verleden met één skill begon en geleidelijk opbouwde wil men er nu bij de start zo'n 10 zien en daarbij moet men ook nog makkelijk van "omgeving" kunnen switchen; dus als een holding 8 merken vertegenwoordigd moet je alle regels en uitzonderingen van ieder label ook maar tot je nemen.

Modegrillen als zelfsturende teams met daarbij komende app-wisselingen in de avonduren en het weekend zorgen er vervolgens voor dat je praktisch nooit je rust kunt pakken. Ik heb er persoonlijk niet mee te maken maar ik zie wel dat veel mensen dat noemen en waar velen aan onder doorgaan.

Dat Whatsapp nu een systeem heeft waarin geen reactie mogelijk is op een bericht van een manager is al een goed begin. In Frankrijk is bij veel bedrijven zelfs een verbod op mailwisseling / communicatie buiten de werkuren om over het werk, dat zou ook voor Nederland niet verkeerd zijn. Het wordt tijd dat linkse partijen die de werknemers vertegenwoordigen zich ook hier eens druk om gaan maken.
pi_183165659
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 20:56 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Eerste stap bij het revalideren is langzaam dingen weer oppakken. Zo kom je weer in een ritme. Want elke psycholoog weet dat je van niets ondernemen en geen structuur hebben in een niemandsland beland met je hoofd en alles daarmee erger wordt. Het is een mythe dat bij het herstellen van een burn-out een paar weekjes op de bank zitten helpt. Mensen die een burn-out ervaren, zien de grens niet meer tussen werk en privé: het overzicht en de structuur ontbreekt, waardoor ze overwerkt raken. Bij revalidatie leren ze grenzen stellen en handhaven, en naar hun lichaam luisteren.
Ritme en zingeving is zeer belangrijk voor het bestaan en om mentaal gezond te blijven om zo te zorgen dat je niet afglijdt naar het malen over de toekomst en het verleden. Maar een burn out vloeit vaak voort uit lange periodes van intense werkritmes en stress. Ik vind eigenlijk wel dat de werkgever er een taak in heeft om dit vroegtijdig op te vangen. Simpelweg door te vragen of je het nog wel aankunt en te ondersteunen door dingen gemakkelijker voor je te maken zou dat al een positieve kant op gedraaid kunnen worden. Maar in plaats van te zeggen 'neem maar even een dagje vrij' wil men er vaak juist wel even een dagje extra werken bij op zaterdag. Daar is waar het spaak loopt.

quote:
En of het idealistische plaatje van het perfecte leven op social media bijdraagt aan hogere standaarden, daar weet ik niets van af. Maar het lijkt me wel plausibel.
Dat zijn bijkomstigheden, en iemand die hele dagen intensief werkt heeft vaak niet zoveel tijd om ook nog aan social media mee te doen. Een constante stroom van whatsappmeuk in werk en prive-tijd is wel iets wat je als werknemer eigenlijk gewoon opzij moet kunnen zetten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 15-11-2018 16:22:12 ]
pi_183166688
Zijdelings gerelateerd: https://www.rtlnieuws.nl/(...)dat-voorkomt-ellende

quote:
'Test jonge kinderen op stress, dat voorkomt ellende'

Kinderen die op jonge leeftijd kampen met stress, hebben op latere leeftijd grotere kans op gezondheidsklachten. Daarom zouden kinderen van 1 en 2 jaar al getest moeten worden op stress, zegt het Nederlands Centrum Jeugdgezondheid (NCJ).

Het NCJ slaat vandaag groot alarm in het Algemeen Dagblad. "We leven op een tijdbom", waarschuwt het kenniscentrum voor de jeugdgezondheidszorg in Nederland.

"Het probleem is veel groter dan we dachten", zegt NCJ-adviseur Frans Pijpers. "Chronische stress in cruciale fases van het jonge leven werkt door tot op volwassen leeftijd."

Of kinderen van 1 à 2 last hebben van stress, is bijvoorbeeld te meten via het haar. "Je kunt cortisol meten, een stresshormoon. Dat zouden we bij kleine kinderen moeten gaan doen, naast het meten van de lengte en het gewicht", zegt Pijpers tegen de krant. Door al op jonge leeftijd te meten, kan vroeg worden ingegrepen, zo is het idee.

Burn-out en depressie
Kinderen die op jonge leeftijd last hebben van chronische stress ontwikkelen een verhoogde kans op hart- en vaatziekten, burn-out en depressie.
pi_183175368
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 00:37 schreef funnywell het volgende:

[..]

Geloof er niet zo in dat we het nu beter hebben en vroeger bij voorbaat slechter, je kunt namelijk niet goed bepalen of men het in de jaren 70 of 80 slechter had als je er zelf niet bewust bij was. Als ik mn ouders vraag zijn ze er niet heel negatief over. Ook niet de jaren 50 en 60 toen ze kind waren. Nu kun je t ook nog steeds slecht hebben en als ik kijk naar de hele verkrachting van Europa die serieus gaande is betwijfel ik of de jeugd het wel zoveel beter heeft. Daarbij komt nog de indoctrinatie van de EU die tot ver in de jaren 90 amper aanwezig was. Veel veranderd hoor sindsdien in onderwijs landschap ten nadele van de millenials.
Het hangt ook van je huidige werkniveau af. Voor hoger opgeleiden is het op sommige gebieden beter, andere slechter, dan in de jaren 70/80. Voor de laagopgeleiden is het gemiddeld genomen hard achteruit gegaan op de werkvloer qua beloning en hogere werkdruk.

Ik benijd de millennials niet. Social media heeft de grenzen tussen gezinsleven en werk/school doen vervagen. Veel druk om te presteren vanaf jonge leeftijd. Studeren/doorleren bood in mijn jeugd toegang tot een betere toekomst, maar nu is het een harde vereiste voor een redelijk leven.

Qua welvaartspeil is er niet veel veranderd. Er zijn wat meer auto's per gezin, de TV heeft meer kanalen, en je kunt wat verder reizen.
Een paar zaken zijn nu wel beter. Met name het milieu in Nederland, het internet heeft iedereen van goedkoop vermaak voorzien en het eten is stukken beter geworden.
pi_183175402
Wat heeft men dan nog in het vooruit schiet, woning sommige gemeentes wachttijd 20 jr werk, van de een op de ander minuut staat men weer op straat, zeg het maar hoor, een trap na kan men krijgen tegenwoordig, niets meer en niets minder, waarop stemmen de een gedoogd toch wel voor de ander. En het dan raar vinden een burnout?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')