Ik geeft toe, de Stint is inderdaad veel te duur.quote:Op maandag 5 november 2018 10:26 schreef AchJa het volgende:
Wat jij doet is een vergelijking die iemand maakt ter discussie stellen. Als ik zeg die en die auto is net zo duur als een rijtjejshuis ga jij dat ter discussie stellen omdat een woonboerderij in Naarden 20 keer zo duur is dus is het onzin wat ik zeg.
Faillisement je betekent dat weet wat?quote:Op maandag 5 november 2018 22:46 schreef john2406 het volgende:
En nu staan die bij de klanten geparkeerd, kunnen ze dus niet gebruiken, komt de leverancier deze nog tegen moet in de vorm van ze terug te nemen?
Lekker gevoel hé, dat zeker weten dat je het goed deed, dat jullie er tijd voor vrijmaakten?quote:Op maandag 5 november 2018 22:46 schreef john2406 het volgende:
En nu staan die bij de klanten geparkeerd, kunnen ze dus niet gebruiken, komt de leverancier deze nog tegen moet in de vorm van ze terug te nemen?
Had men dan niet toch beter voor de keuze busje gegaan, voor dat geld konden denkelijk vaak busjes voor rijden neem ik aan.
NIet dat ik het weet, wij brachten ons kind zelf naar school, maakte er wel wat tijd voor vrij!
Ik ga liever zelf, niks geen busje of stint.quote:Op dinsdag 6 november 2018 08:07 schreef Samhain het volgende:
[..]
Lekker gevoel hé, dat zeker weten dat je het goed deed, dat jullie er tijd voor vrijmaakten?
Wacht, ik ga iedereen in dit topic even vragen voor je te applaudisseren.
Van mijn viertal gaat er nog eentje naar de basisschool. De school zit in een woonwijk, ik heb echt 10x liever een stint tussen al die auto's van ouders die hun kind tot in school proberen te brengen, dan een taxibusje.
Of husqvarna, caterpilllar of volvo in ieder geval een bedrijf wat de kennis en kunde heeft om een verantwoord produkt af te leveren. De stint is gewoon door een stelletje cowboys in de markt gezet, chineze rotzooi voor de hoofdprijs verkopen.quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:14 schreef manny het volgende:
er komt straks gewoon een bedrijf dat hier instapt en een deugdelijke versie van dit product op de markt brengt. Dat er vraag is dat is wel duidelijk nu. Klaar. Hebben we weer een Stint. Die zal dan wel Plint heten ofzo. Whatever
en ook daar gaat een keer een ongeluk mee gebeuren, want het blijft deelnemen in het verkeer. als er dan onverhoopt weer wat kinderen dood gaan, dan komt er weer een paniekreactie. We blijven wel mensen natuurlijk
Toen hadden ouders iets meer verantwoordelijkheidsgevoel. Daar hoef je niet voor te applaudiseren maar ga je zelf maar schamen. Ik zie om me heen trouwens alleen maar ouders die het wel lukt om werk en gezin te combinereen. Misschien dat de ouders in dit topic wat minder op internet moeten zitten en meer met belangrijke dingen bezig moeten zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2018 08:07 schreef Samhain het volgende:
[..]
Lekker gevoel hé, dat zeker weten dat je het goed deed, dat jullie er tijd voor vrijmaakten?
Wacht, ik ga iedereen in dit topic even vragen voor je te applaudisseren.
Van mijn viertal gaat er nog eentje naar de basisschool. De school zit in een woonwijk, ik heb echt 10x liever een stint tussen al die auto's van ouders die hun kind tot in school proberen te brengen, dan een taxibusje.
Wie weet wat hier ms dan toch nog wat beters uitkomt dan zonder omhaal & uitzicht de Stint te verbieden...waardoor de fabrikant geen uitweg meer zag.quote:Bron: nu.nl 07nov18
Fabrikant trekt faillissementsaanvraag in
De Bilthovense fabrikant van de stint heeft dinsdag zijn faillissementsaanvrag ingetrokken naar aanleiding van de woorden van de minister. "Ik had niet kunnen overzien dat er én een hoger beroep kwam én dat de Tweede Kamer zich er opnieuw over ging buigen én dat organisaties als Boink zich in zouden zetten", aldus eigenaar Edwin Renzen tegen RTV Utrecht.
De publicaties die er tot nu toe geweest zijn gecombineerd met ooggetuigen verslagen maken dat wel het meest aannemelijke scenario. Een beetje Occam's Razor, zeg maar.quote:Op maandag 5 november 2018 07:18 schreef Basp1 het volgende:
Heb ik ergens wat gemist, is het uiteindelijk onderzoek gepubliceerd en de oorzaak van het ongeluk al nu precies bekend?
Vreemd....kiezen voor de minst veilige optie....quote:Op dinsdag 6 november 2018 18:21 schreef Samhain het volgende:
Ik bracht en breng mijn kind(eren) ook altijd zelf naar school. Mede daarom dus liever een Stint dan een busje in die omgeving omdat wij daar rijden op de fiets.
Getuigen verslagen zijn per defenitie al vertekend. Niks occams razor.quote:Op donderdag 15 november 2018 01:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De publicaties die er tot nu toe geweest zijn gecombineerd met ooggetuigen verslagen maken dat wel het meest aannemelijke scenario. Een beetje Occam's Razor, zeg maar.
Vreemd...taxibusjes in een zeer drukke schoolomgeving veilig vinden...quote:Op donderdag 15 november 2018 01:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vreemd....kiezen voor de minst veilige optie....
Hij pretendeert 2 reacties daarboven toch echt dat hij logisch kan redeneren.quote:Op donderdag 15 november 2018 07:18 schreef Samhain het volgende:
[..]
Vreemd...taxibusjes in een zeer drukke schoolomgeving veilig vinden...
Die logica ontging mij ook een beetje, ja :-Dquote:Op donderdag 15 november 2018 07:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hij pretendeert 2 reacties daarboven toch echt dat hij logisch kan redeneren.
Taxibusjes slaan niet op hol. Stint wel.quote:Op donderdag 15 november 2018 07:18 schreef Samhain het volgende:
[..]
Vreemd...taxibusjes in een zeer drukke schoolomgeving veilig vinden...
Maar taxibusjes kunnen ook verrotte remmen hebben, of bezopen bestuurder of een bestuurder die op hoge snelheid onwel raakt. Of een cruise control hebben die op hol slaat.. vraag maar aan Marco Bakker die zal bevestigen dat dat kan. Zelfs airbags die bij een ongeval levensgevaarlijk voor kindjes uit elkaar kunnen klappen.quote:Op donderdag 15 november 2018 12:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Taxibusjes slaan niet op hol. Stint wel.
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 15 november 2018 07:18 schreef Samhain het volgende:
[..]
Vreemd...taxibusjes in een zeer drukke schoolomgeving veilig vinden...
En toch zijn er meer doden gevallen onder kinderen die onderweg waren naar de BSO bij vervoer met de stint, dan met taxibusjes. Of heb jij cijfers die aantonen dat dat niet zo is?quote:Op donderdag 15 november 2018 14:51 schreef Inbox het volgende:
[..]
Maar taxibusjes kunnen ook verrotte remmen hebben, of bezopen bestuurder of een bestuurder die op hoge snelheid onwel raakt. Of een cruise control hebben die op hol slaat.. vraag maar aan Marco Bakker die zal bevestigen dat dat kan. Zelfs airbags die bij een ongeval levensgevaarlijk voor kindjes uit elkaar kunnen klappen.
En nog erger: taxibusjes kunnen ook niet tegen een loodzware trein die er met hoge snelheid tegenaan knalt :/
Maar 'vertekend' betekent niet onjuist; als meerdere getuigen verklaren, dat de bestuurster riep dat ze niet kon remmen, dan zegt dat heel wat meer dan jouw 'inschattingsvermogen'.quote:Op donderdag 15 november 2018 07:16 schreef Basp1 het volgende:
Getuigen verslagen zijn per defenitie al vertekend.
Voor mijn scenario heb je veel minder aannames nodig dan voor dat van jou, dus Occam's Razor dicteert dat ik gelijk heb. Maar misschien weet je niet wat het betekent?quote:Niks occams razor.
In dat stukje tekst staat niets dat jou stelling onderbouwt.quote:
Jouw inschattingsvermogen.quote:En met deze massahysterie rond dit voertuig schat ik in dat de verklaringen nog meer vertekend zijn als normaal.
Daar heb ik het toch allemaal niet over?quote:Op vrijdag 16 november 2018 00:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Toon maar aan dat er meer doden vallen onder kinderen die naar de BSO worden gebracht met taxibusjes dan met de stint. De stint staat dit jaar al op 4.
Met verrotte remmen kom je niet door de APK, net zoals de andere technische manko's die je opsomt. M. Bakker had teveel gedronken dus dat is tevens een onzinnig argument. Een airbag is er in de 1e plaats voor om de inzittenden te beschermen en dat doen ze ook, enne kom me niet aan met een hypefilmpje op youtube over een klappende airbag. In een stint zit helemaal niks aan airbags, geen kreukelzone, geen schijfremmen, geen kooiconstructie en ook geen bumper, en je mag m besturen zonder geldig rijbewijs? Het is volledig terecht dat dit voertuig niet meer de weg op mag tot nader order.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:51 schreef Inbox het volgende:
[..]
Maar taxibusjes kunnen ook verrotte remmen hebben, of bezopen bestuurder of een bestuurder die op hoge snelheid onwel raakt. Of een cruise control hebben die op hol slaat.. vraag maar aan Marco Bakker die zal bevestigen dat dat kan. Zelfs airbags die bij een ongeval levensgevaarlijk voor kindjes uit elkaar kunnen klappen.
En nog erger: taxibusjes kunnen ook niet tegen een loodzware trein die er met hoge snelheid tegenaan knalt :/
In jouw simpele reden geldt eigenlijk: Stint niet meer gebruiken voor vervoer naar de BSO, maar naar het pand ernaast. Dat is stukken veiliger, want er is nog geen kindje betrokken geweest bij een ongeval met een stint die onderweg was naar het accountantskantoor (lees: vul in) dat direct naast de BSO is gelegenquote:Op vrijdag 16 november 2018 00:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En toch zijn er meer doden gevallen onder kinderen die onderweg waren naar de BSO bij vervoer met de stint, dan met taxibusjes. Of heb jij cijfers die aantonen dat dat niet zo is?
De toestand van de remmen van een taxi die bijv. 40.000km. op jaarbasis rijdt is een maand na de APK al compleet anders dan tijdens de apk-keuring. Die hele apk-keuring is een momentopname. Het zegt slechts dat de auto ten tijde van de keuring technisch in orde en voldeed aan de minimumeisen.quote:Op vrijdag 16 november 2018 11:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met verrotte remmen kom je niet door de APK, net zoals de andere technische manko's die je opsomt.
Weet ik , maar er zijn genoeg voorbeelden te vinden waar de cruisecontrol voor het ongeval zorgdequote:M. Bakker had teveel gedronken dus dat is tevens een onzinnig argument.
Geen zin om te googlen Maar airbag kan ook letsel veroorzaken en is dus lang niet altijd veiliger als ie uitklapt.quote:Een airbag is er in de 1e plaats voor om de inzittenden te beschermen en dat doen ze ook, enne kom me niet aan met een hypefilmpje op youtube over een klappende airbag.
Dat zit er op mn fiets ook niet En op de benenwagen ook al nietquote:In een stint zit helemaal niks aan airbags, geen kreukelzone, geen schijfremmen, geen kooiconstructie en ook geen bumper, en je mag m besturen zonder geldig rijbewijs? Het is volledig terecht dat dit voertuig niet meer de weg op mag tot nader order.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |