abonnement Unibet Coolblue
pi_182935622
quote:
Laatste update: Kernpunten uit Persconferentie 13.00 uur aldus Mevr. van Kammeren (Politie Oss)

-Ongeval gebeurd tussen 800-830 op een bewaakte spoorwegoverweg in Oss
-Ongeval met een elektrische (STINT) bakfiets - werd geschept door een intercity vanuit Den Bosch naar Oss met daarin 57 passagiers
-NS heeft speciaal telefoonnummer geopend voor mensen die met vragen/emoties en die hulp behoeven.
-Oorzaak/Toedracht van het ongeval nog onbekend
-4 kinderen omgekomen in de leeftijd van basisschoolleerlingen
-Meerdere kinderen komen uit één gezin, wordt niet bevestigd of zij allen omgekomen zijn of niet. Het zou gaan om kinderen uit in totaal drie gezinnen
-1 kind + 1 volwassene zwaar gewond in het ziekenhuis
-Politie gaat niet in op vragen over speculaties omtrent de bakfiets (al dan niet op hol geslagen/technisch mankement) en dat zal onderzoek moeten uitwijzen
quote:
Vier kinderen omgekomen bij ongeluk op het spoor bij Oss

OSS - Bij het ongeluk tussen een trein en een elektrische bakfiets op het spoor bij Oss zijn vier kinderen omgekomen. Dat bevestigt de politie. Ook raakten een kind en een volwassene zwaargewond. Het ongeluk gebeurde donderdagochtend rond halfnegen. De twee gewonden liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis.

De omgekomen kinderen kwamen van een voorschoolse opvang. De vrouw die de bakfiets bestuurde, kwam van een kinderdagverblijf en had net een of meer kinderen afgezet bij een school. Ze was op weg naar een volgende school. Dat zeggen mensen die de vrouw kennen. De politie bevestigt dat het ging om een bakfiets van een kinderdagverblijf, op weg naar een school in Oss.

In wijkcentrum de Hille aan de Looveltlaan 25 in Oss is een opvangcentrum ingericht. Hier kunnen mensen met vragen terecht, laat de gemeente Oss weten. Burgemeester Wobine Buijs geeft aan 'geschrokken te zijn'. "Dit raakt ons allemaal. We zijn enorm van slag. Wij leven mee met alle families, de school, de kinderopvang en alle andere betrokkenen", zegt ze.

Voor getuigen, waaronder meerdere kinderen, is Slachtofferhulp geregeld. Over de oorzaak van het ongeluk is nog niks bekend.

De politie gaf meteen na het ongeluk al aan dat het om een zeer ernstig ongeluk op het spoor ging waarbij zwaargewonden en mogelijk meerdere doden waren gevallen.

ProRail spreekt na het ongeluk van 'een inktzwarte dag'. "Dit is echt heel erg verschrikkelijk'', aldus een woordvoerder. Het spoorbedrijf gaat, zoals bij ieder ongeluk, onderzoeken wat er precies is misgegaan. Het ongeval gebeurde bij een bewaakte overgang. Topman Pier Eringa van ProRail gaat zelf naar Oss. "Het is verschrikkelijk voor de nabestaanden en betrokkenen. Hier zijn geen woorden voor", aldus Eringa.

Ook bij de NS is men zeer aangeslagen na het zware ongeluk. Ze laten weten verder nog geen details te hebben over de toedracht. Ze worden op de hoogte gehouden door de politie. De aanrijding gebeurde met een trein tussen Nijmegen en Den Bosch. Het treinverkeer ligt stil. "Hoe erg, dit dramatische ongeluk in Oss", reageert NS-topman Roger van Boxtel op Twitter. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers, hun nabestaanden, bij de gewonden en bij de reizigers en onze collega's die erbij waren. Wat een verdriet."

Onderzoeksraad voor Veiligheid
Onderzoekers van de Onderzoeksraad voor Veiligheid zijn onderweg naar Oss. Dit laat de plaatsvervangend secretaris-directeur van de Onderzoeksraad weten.

Ook staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur reageert op Twitter. "Uit de grond van mijn hart- heel erg veel sterkte aan alle betrokkenen', laat ze weten.
quote:
Bij een ongeval op het spoor in Oss, waarbij een bakfiets is betrokken, zijn vanochtend zwaargewonden en mogelijk meerdere doden gevallen.

Volgens de politie zijn op de Braakstraat in de Brabantse plaats meerdere hulpdiensten aanwezig. Ook zijn traumahelikopters opgeroepen.

Meer informatie volgt

bron



politieob twitterde op donderdag 20-09-2018 om 08:49:17 Hulpdiensten aanwezig in #Oss bij zeer ernstig ongeval op spoor #Braakstraat met trein en bakfiets. Zwaargewonden en mogelijk meerdere doden. Meer info volgt later. reageer retweet
Een bakfiets. Dat belooft niet veel goeds. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is overigens het kinderdagverblijf waar de kinderen op zaten:http://kinderdagverblijfokido.nl/

Ouders en betrokkenen worden daar uiteraard nu opgevangen door slachtofferhulp.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_182935638
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 12:43 schreef GereDathan het volgende:

Stop eens met eromheen draaien en geef eindelijk eens een echte link.

Of heb je eigenlijk gewoon geen gelijk en durf je dat niet toe te geven? Dat zou pas echt treurig zijn.
Netto catalogusprijs Dacia Dokker aug 2018: 7.740,00 euro... Consumentenprijs adviesprijs: 10.975,50 euro... Waar blijft die 20k van je?

quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 12:08 schreef GereDathan het volgende:

Zoals je ongetwijfeld hebt gezien begint de Dokker vanaf +/- 20k.
En waar kan ik de huidige stint prijslijst downloaden? Ipv die 7500 euro uit 2011?

Enne ter info:
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 17:58 schreef kaasplankje het volgende:

Ze hebben natuurlijk jarenlang hun zakken gevuld met een onveilig voertuig dat bijna net zo duur is als een bestelauto


[ Bericht 12% gewijzigd door AchJa op 04-11-2018 13:07:42 ]
  maandag 5 november 2018 @ 00:53:21 #3
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182949894
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 11:22 schreef Eix het volgende:

Maar stellen dat onveilige situaties rondom scholen 'zogenaamd' zijn, en er zodoende dus geen probleem is dat de stint op tracht te lossen - sorry. Dan heb je toch ook wel een blinde vlek.
Als je mij eerst woorden in de mond legt en dan daar vervolgens tegenin gaat, kun je net zo goed met je zelf discussieren en mij er buiten laten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 5 november 2018 @ 01:00:16 #4
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182949968
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 12:20 schreef Basp1 het volgende:

ik heb meer vertrouwen in techniek dan in emotionele mensen die niet rationeel zijn in het verkeer. :P
Zegt ie als er 4 kinderen dood zijn door falende techniek ...
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182951259
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 01:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zegt ie als er 4 kinderen dood zijn door falende techniek ...
Heb ik ergens wat gemist, is het uiteindelijk onderzoek gepubliceerd en de oorzaak van het ongeluk al nu precies bekend?
  maandag 5 november 2018 @ 07:27:01 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182951283
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 01:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zegt ie als er 4 kinderen dood zijn door falende techniek ...
Er is in fabricage van producten altijd een spanningsveld tussen techniek en commercie. Zo’n stint is prima veilig(er) te maken, maar dat kost geld. Bij auto’s zie je dat er fabrikanten zijn die van veiligheid hun marketing maken, zoals Volvo. Misschien dat een volgend stint achting voertuig ook met uitgebreide extra veiligheids functies ontworpen wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 5 november 2018 @ 08:07:55 #7
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182951509
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 12:54 schreef AchJa het volgende:
Netto catalogusprijs Dacia Dokker aug 2018: 7.740,00 euro... Consumentenprijs adviesprijs: 10.975,50 euro... Waar blijft die 20k van je?
Wil je 10 kinderen in de bestel-uitvoering van de Dacia Dokker vervoeren?
Lekker veilig, 10 kinderen los in de achterbak zonder stoelen!
Tot nooit .......
pi_182951673
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 12:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Netto catalogusprijs Dacia Dokker aug 2018: 7.740,00 euro... Consumentenprijs adviesprijs: 10.975,50 euro... Waar blijft die 20k van je?

[..]

En waar kan ik de huidige stint prijslijst downloaden? Ipv die 7500 euro uit 2011?

Enne ter info:

[..]

Je moet wel de juiste prijslijsten gebruiken. Of wil je kinderen in de bak achterin gooien? De juiste prijslijst vind je op https://www.dacia.nl/medi(...)__Lodgy_NEDC_2.0.pdf

En dan blijkt de Dokker dus vanaf ¤ 19.380 te koop te zijn. (consumentenadvies prijs)

En als je goed had gekeken, ik weet het dat is lastig, dan had je gezien dat mijn link over de aankoopprijs van de Stint van 2 oktober 2018 is. En niet uit 2011 zoals jij blijkbaar leest. Het getal 2011 in het artikel slaat op de introductiedatum van de Stint.

Maar hier nogmaals het linkje hoor, kan je nogmaals proberen begrijpend te lezen:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ld-met-stint-zoekers

En nog een linkje, iets ouder maar 2016 is niet zo oud dat het niet representatief meer is: https://www.sungevity.nl/(...)lektrische-bolderkar

En als je dat gedaan hebt. Leg mij dan het begrip "bijna net zo duur" eens uit met 7k vs 20k. ( je mag er oook 7250 of 7500 van maken als je dat leuk vind).

Bedankt ^O^
pi_182951685
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 07:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb ik ergens wat gemist, is het uiteindelijk onderzoek gepubliceerd en de oorzaak van het ongeluk al nu precies bekend?
In gedachten van sommigen is het allemaal al duidelijk.

Helaas is er nog niets bekend officieel. Ik vraag mij af of de bewuste Stint sowieso al onderzocht is. Het gaat mij niet verbazen als ze hem straks ineens kwijt zijn. Alles om de minister en haar ego te redden.
pi_182951730
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 08:07 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Wil je 10 kinderen in de bestel-uitvoering van de Dacia Dokker vervoeren?
Lekker veilig, 10 kinderen los in de achterbak zonder stoelen!
Hij snapt het verschil niet tussen de Dokker en Dokker Van. 2 verschillende modellen. Maar hij noemt eerst de Dokker (personenvervoer versie) en dan komt hij met de prijzen van de Dokker Van (goederenvervoer versie). Want dat komt zo lekker uit in zijn straatje.

Maar hij heeft zich al meermaals vergaloppeerd aan onjuiste feiten. 9 van de 10 keer zijn ze eenvoudig te pareren door de juiste feiten te tonen. Dan blijft hij vervolgens doodstil en gaat over andere zaken roepen, tot hij daar ook weer klem zit. En zo is de cirkel rond.
  maandag 5 november 2018 @ 08:53:39 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182951857
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 08:07 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Wil je 10 kinderen in de bestel-uitvoering van de Dacia Dokker vervoeren?
Lekker veilig, 10 kinderen los in de achterbak zonder stoelen!
Daar ging het helemaal niet om, maar dat wil er bij onze stint fundamentalist ook niet in... Er werd qua prijs een vergelijking gemaakt tussen een bestelauto en een stint. Niks meer niks minder.
  maandag 5 november 2018 @ 09:02:53 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182951952
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 08:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Hij snapt het verschil niet tussen de Dokker en Dokker Van. 2 verschillende modellen. Maar hij noemt eerst de Dokker (personenvervoer versie) en dan komt hij met de prijzen van de Dokker Van (goederenvervoer versie). Want dat komt zo lekker uit in zijn straatje.
Er is maar 1 die met de personenbus op de proppen kwam en dat ben jij... Jij begon alles recht te lullen.

quote:
Maar hij heeft zich al meermaals vergaloppeerd aan onjuiste feiten. 9 van de 10 keer zijn ze eenvoudig te pareren door de juiste feiten te tonen. Dan blijft hij vervolgens doodstil en gaat over andere zaken roepen, tot hij daar ook weer klem zit. En zo is de cirkel rond.
Jij verdraait de boel niet ik, jij komt met andere auto's niet ik. En jij had een dag bedenktijd nodig om je hier uit proberen te lullen. :')
pi_182952049
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 09:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Zwak dit, kun je het op argumenten niet winnen?
Nee, dat lukt niet. Want hij wil dan ineens een bestelbus voor goederenvervoer vergelijken met een Stint voor personen vervoer. Want dat komt hem dan goed uit. Hij negeert bewust het feit dat er een bestelbus bestaat voor personenvervoer. Want die prijs past niet in zijn straatje. Bewust appels en peren vergelijken.

En dan wordt het persoonlijk om de aandacht af te leiden van zijn fout. En dat gaat dan posts lang door met :') smileys, scheldnamen en andere zaken.

Als hij zich zo wil profileren dan moet hij dat doen, ik ga er niet in mee.
  maandag 5 november 2018 @ 09:16:59 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182952112
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 09:11 schreef GereDathan het volgende:

Nee, dat lukt niet. Want hij wil dan ineens een bestelbus voor goederenvervoer vergelijken met een Stint voor personen vervoer. Want dat komt hem dan goed uit. Hij negeert bewust het feit dat er een bestelbus bestaat voor personenvervoer. Want die prijs past niet in zijn straatje. Bewust appels en peren vergelijken.

En dan wordt het persoonlijk om de aandacht af te leiden van zijn fout. En dat gaat dan posts lang door met :') smileys, scheldnamen en andere zaken.

Als hij zich zo wil profileren dan moet hij dat doen, ik ga er niet in mee.
Nogmaals, hier ging het om:

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 17:58 schreef kaasplankje het volgende:

Ze hebben natuurlijk jarenlang hun zakken gevuld met een onveilig voertuig dat bijna net zo duur is als een bestelauto
Wat voor draai jij er verder aan geeft met je personenbus, bestelbus (is ook wat anders overigens) voor personenvervoer of wat dan ook omdat jou dat beter uitkomt is je eigen probleem verder.

Edit: En oh ja, toen ik met het eerste bericht over de prijs van de Dokker kwam ging je helemaal ballisitisch want ik moest de officiele prijslijst/ "echte link" posten en geen nieuwsbericht en wat doe je zelf als het om de stint gaat?

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 05-11-2018 09:27:20 ]
pi_182952287
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 08:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]

In gedachten van sommigen is het allemaal al duidelijk.

Helaas is er nog niets bekend officieel. Ik vraag mij af of de bewuste Stint sowieso al onderzocht is. Het gaat mij niet verbazen als ze hem straks ineens kwijt zijn. Alles om de minister en haar ego te redden.
Toen de eigenaar bij Pauw aan tafel zat was dat nog niet het geval. Dat is inmiddels één week geleden, dus mogelijk nu wel (maar ik denk het eigenlijk niet).
  maandag 5 november 2018 @ 10:13:09 #16
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182952815
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 08:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar ging het helemaal niet om, maar dat wil er bij onze stint fundamentalist ook niet in... Er werd qua prijs een vergelijking gemaakt tussen een bestelauto en een stint. Niks meer niks minder.
Je moet geen trollen voeren. Is zinloos. ;)
pi_182952827
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 09:16 schreef AchJa het volgende:
Edit: En oh ja, toen ik met het eerste bericht over de prijs van de Dokker kwam ging je helemaal ballisitisch want ik moest de officiele prijslijst/ "echte link" posten en geen nieuwsbericht en wat doe je zelf als het om de stint gaat?
Niemand heeft jou gevraagd om een officiële prijslijst of echte link.

Er is jou sowieso niets gevraagd, want de vraag is door mij 2 maal gesteld aan kaasplankje:
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 10:32 schreef GereDathan het volgende:

Heb jij een linkje naar een nieuwe personenbus van bijna die prijs. Alvast dank.
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Waar blijft je linkje van een nieuw personenbusje voor 7000???
Beter nog, ik heb jou bemoeizucht in de eerste instantie zelfs genegeerd. Iets wat je niet zo goed kon hebben, dus alsnog kom jij met iets zinloos op te proppen om de aandacht te trekken:

quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 12:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hij zei bestelauto... Jij maakt er weer een personenbus van...

Maar vooruit:

Dacia Dokker Van vanaf 6.990 euro
Daarover is vervolgens gezegd dat dat geen vergelijk is omdat daar geen mensen in vervoerd kunnen worden. Je hebt, waarschijnlijk bewust, naar de Dacia Dokker VAN gezocht in plaats van een normale Dacia Dokker.

Je link van de Dokker Van wordt niet betwist, die prijs klopt. Maar het is een link naar een vervoermiddel wat niemand kan vervoeren. En dus niet vergelijkbaar is. En dan ga je weer woordjes als personenbus, bestelbus, bestelauto en weet ik wat meer betwisten. Natuurlijk weet je donders goed waar het om gaat, maar het komt zo lekker popi jopi over zo.

En dan hebben we het je nog makkelijk gemaakt door niet naar een vervoersmiddel wat 10 kinderen kan vervoeren te vragen. Want dan had je uitgekomen bij de grote autobussen. En dat zou natuurlijk helemaal krom gaan in de 'bijna net zo duur' vergelijking.

Conclusie: je probeert je weer in een discussie te mengen, er is niets aan je gevraagd en toch kom je weer lekker bemoeien met zinloze informatie.

Of kom je hier toevallig met meerdere klonen en ben je vergeten het juiste account te kiezen?

Een officiële prijslijst van de Stint kan ik niet vinden overigens, ik heb niet meer dan het artikel van RTL Nieuws en de andere link die ik noemde. Mocht jij de juiste prijslijst wel weten te vinden, dan houd ik mij warm aanbevolen.
pi_182952849
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 10:13 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je moet geen trollen voeren. Is zinloos. ;)
Ah, nu ben je er wel weer? Toen ik je 2 keer om een linkje vroeg bleef je wel angstvallig stil.

Moet ik het nogmaals, wat concreter, vragen?

Heb jij een linkje met prijzen naar een nieuwe bestelauto waarmee we 10 kinderen kunnen vervoeren die 'bijna net zo duur' is als de Stint?

Bedankt alvast.
  maandag 5 november 2018 @ 10:16:30 #19
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182952860
Je mag van mij van alles vragen.
pi_182952873
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 10:16 schreef kaasplankje het volgende:
Je mag van mij van alles vragen.
Waarom antwoord je dan niet? Voor de derde maal.
  maandag 5 november 2018 @ 10:17:41 #21
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182952881
Hahaha grapjas.
  maandag 5 november 2018 @ 10:26:38 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182953043
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 10:14 schreef GereDathan het volgende:

Beter nog, ik heb jou bemoeizucht in de eerste instantie zelfs genegeerd. Iets wat je niet zo goed kon hebben, dus alsnog kom jij met iets zinloos op te proppen om de aandacht te trekken:

Daarover is vervolgens gezegd dat dat geen vergelijk is omdat daar geen mensen in vervoerd kunnen worden. Je hebt, waarschijnlijk bewust, naar de Dacia Dokker VAN gezocht in plaats van een normale Dacia Dokker.
Nee, zoals je kunt lezen reageer ik exact op wat er gezegd wordt. Jij haalt er allemaal niets terzake doende onzin bij.

quote:
Je link van de Dokker Van wordt niet betwist, die prijs klopt. Maar het is een link naar een vervoermiddel wat niemand kan vervoeren.
Dat is toch ook helemaal het punt niet of wel dan? Stints voor pakket-/ goederenvervoer bestaan ook...

quote:
Conclusie: je probeert je weer in een discussie te mengen, er is niets aan je gevraagd en toch kom je weer lekker bemoeien met zinloze informatie.
Wat jij doet is een vergelijking die iemand maakt ter discussie stellen. Als ik zeg die en die auto is net zo duur als een rijtjejshuis ga jij dat ter discussie stellen omdat een woonboerderij in Naarden 20 keer zo duur is dus is het onzin wat ik zeg.

quote:
Een officiële prijslijst van de Stint kan ik niet vinden overigens, ik heb niet meer dan het artikel van RTL Nieuws en de andere link die ik noemde. Mocht jij de juiste prijslijst wel weten te vinden, dan houd ik mij warm aanbevolen.
Ik heb al aan de vraag voldaan, nu jij nog.
  maandag 5 november 2018 @ 10:27:51 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182953135
Ennnnn terug on-topic. :D
  maandag 5 november 2018 @ 10:36:17 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 5 november 2018 @ 10:51:17 #26
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182953365
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 10:26 schreef AchJa het volgende:
Wat jij doet is een vergelijking die iemand maakt ter discussie stellen. Als ik zeg die en die auto is net zo duur als een rijtjejshuis ga jij dat ter discussie stellen omdat een woonboerderij in Naarden 20 keer zo duur is dus is het onzin wat ik zeg.

Ik geeft toe, de Stint is inderdaad veel te duur.
Je kan er ook 1000 kilo kaas van kopen.
Tot nooit .......
pi_182968951
En nu staan die bij de klanten geparkeerd, kunnen ze dus niet gebruiken, komt de leverancier deze nog tegen moet in de vorm van ze terug te nemen?

Had men dan niet toch beter voor de keuze busje gegaan, voor dat geld konden denkelijk vaak busjes voor rijden neem ik aan.

NIet dat ik het weet, wij brachten ons kind zelf naar school, maakte er wel wat tijd voor vrij!

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2018 22:51:16 ]
  dinsdag 6 november 2018 @ 07:34:57 #28
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182972077
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 22:46 schreef john2406 het volgende:
En nu staan die bij de klanten geparkeerd, kunnen ze dus niet gebruiken, komt de leverancier deze nog tegen moet in de vorm van ze terug te nemen?
Faillisement je betekent dat weet wat?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_182972293
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 22:46 schreef john2406 het volgende:
En nu staan die bij de klanten geparkeerd, kunnen ze dus niet gebruiken, komt de leverancier deze nog tegen moet in de vorm van ze terug te nemen?

Had men dan niet toch beter voor de keuze busje gegaan, voor dat geld konden denkelijk vaak busjes voor rijden neem ik aan.

NIet dat ik het weet, wij brachten ons kind zelf naar school, maakte er wel wat tijd voor vrij!
Lekker gevoel hé, dat zeker weten dat je het goed deed, dat jullie er tijd voor vrijmaakten?
Wacht, ik ga iedereen in dit topic even vragen voor je te applaudisseren.

Van mijn viertal gaat er nog eentje naar de basisschool. De school zit in een woonwijk, ik heb echt 10x liever een stint tussen al die auto's van ouders die hun kind tot in school proberen te brengen, dan een taxibusje.
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:14:16 #30
80382 manny
30 is best veel
pi_182973608
er komt straks gewoon een bedrijf dat hier instapt en een deugdelijke versie van dit product op de markt brengt. Dat er vraag is dat is wel duidelijk nu. Klaar. Hebben we weer een Stint. Die zal dan wel Plint heten ofzo. Whatever

en ook daar gaat een keer een ongeluk mee gebeuren, want het blijft deelnemen in het verkeer. als er dan onverhoopt weer wat kinderen dood gaan, dan komt er weer een paniekreactie. We blijven wel mensen natuurlijk
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_182974907
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 08:07 schreef Samhain het volgende:

[..]

Lekker gevoel hé, dat zeker weten dat je het goed deed, dat jullie er tijd voor vrijmaakten?
Wacht, ik ga iedereen in dit topic even vragen voor je te applaudisseren.

Van mijn viertal gaat er nog eentje naar de basisschool. De school zit in een woonwijk, ik heb echt 10x liever een stint tussen al die auto's van ouders die hun kind tot in school proberen te brengen, dan een taxibusje.
Ik ga liever zelf, niks geen busje of stint.

Het probleem bleek toch geen busje eerder een trein toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2018 12:01:04 ]
pi_182976727
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:14 schreef manny het volgende:
er komt straks gewoon een bedrijf dat hier instapt en een deugdelijke versie van dit product op de markt brengt. Dat er vraag is dat is wel duidelijk nu. Klaar. Hebben we weer een Stint. Die zal dan wel Plint heten ofzo. Whatever

en ook daar gaat een keer een ongeluk mee gebeuren, want het blijft deelnemen in het verkeer. als er dan onverhoopt weer wat kinderen dood gaan, dan komt er weer een paniekreactie. We blijven wel mensen natuurlijk
Of husqvarna, caterpilllar of volvo in ieder geval een bedrijf wat de kennis en kunde heeft om een verantwoord produkt af te leveren. De stint is gewoon door een stelletje cowboys in de markt gezet, chineze rotzooi voor de hoofdprijs verkopen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 08:07 schreef Samhain het volgende:

[..]

Lekker gevoel hé, dat zeker weten dat je het goed deed, dat jullie er tijd voor vrijmaakten?
Wacht, ik ga iedereen in dit topic even vragen voor je te applaudisseren.

Van mijn viertal gaat er nog eentje naar de basisschool. De school zit in een woonwijk, ik heb echt 10x liever een stint tussen al die auto's van ouders die hun kind tot in school proberen te brengen, dan een taxibusje.
Toen hadden ouders iets meer verantwoordelijkheidsgevoel. Daar hoef je niet voor te applaudiseren maar ga je zelf maar schamen. Ik zie om me heen trouwens alleen maar ouders die het wel lukt om werk en gezin te combinereen. Misschien dat de ouders in dit topic wat minder op internet moeten zitten en meer met belangrijke dingen bezig moeten zijn.

[ Bericht 34% gewijzigd door machtpen op 06-11-2018 13:31:44 ]
pi_182982830
Ik bracht en breng mijn kind(eren) ook altijd zelf naar school. Mede daarom dus liever een Stint dan een busje in die omgeving omdat wij daar rijden op de fiets.
Maar het is niet iets waarvoor ik mezelf op de borst moet kloppen of dat mij recht geeft om te oordelen over andere ouders.
  woensdag 7 november 2018 @ 00:11:23 #34
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182991470
quote:
Bron: nu.nl 07nov18
Fabrikant trekt faillissementsaanvraag in

De Bilthovense fabrikant van de stint heeft dinsdag zijn faillissementsaanvrag ingetrokken naar aanleiding van de woorden van de minister. "Ik had niet kunnen overzien dat er én een hoger beroep kwam én dat de Tweede Kamer zich er opnieuw over ging buigen én dat organisaties als Boink zich in zouden zetten", aldus eigenaar Edwin Renzen tegen RTV Utrecht.
Wie weet wat hier ms dan toch nog wat beters uitkomt dan zonder omhaal & uitzicht de Stint te verbieden...waardoor de fabrikant geen uitweg meer zag.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 15 november 2018 @ 01:43:52 #35
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183157636
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 07:18 schreef Basp1 het volgende:

Heb ik ergens wat gemist, is het uiteindelijk onderzoek gepubliceerd en de oorzaak van het ongeluk al nu precies bekend?
De publicaties die er tot nu toe geweest zijn gecombineerd met ooggetuigen verslagen maken dat wel het meest aannemelijke scenario. Een beetje Occam's Razor, zeg maar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 15 november 2018 @ 01:53:09 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183157669
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:21 schreef Samhain het volgende:
Ik bracht en breng mijn kind(eren) ook altijd zelf naar school. Mede daarom dus liever een Stint dan een busje in die omgeving omdat wij daar rijden op de fiets.
Vreemd....kiezen voor de minst veilige optie....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183158423
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 01:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De publicaties die er tot nu toe geweest zijn gecombineerd met ooggetuigen verslagen maken dat wel het meest aannemelijke scenario. Een beetje Occam's Razor, zeg maar.
Getuigen verslagen zijn per defenitie al vertekend. Niks occams razor.

https://www.nemokennislin(...)-altijd-betrouwbaar/

En met deze massahysterie rond dit voertuig schat ik in dat de verklaringen nog meer vertekend zijn als normaal.
pi_183158429
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 01:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Vreemd....kiezen voor de minst veilige optie....
Vreemd...taxibusjes in een zeer drukke schoolomgeving veilig vinden...
pi_183158433
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 07:18 schreef Samhain het volgende:

[..]

Vreemd...taxibusjes in een zeer drukke schoolomgeving veilig vinden...
Hij pretendeert 2 reacties daarboven toch echt dat hij logisch kan redeneren. _O-
pi_183158440
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 07:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hij pretendeert 2 reacties daarboven toch echt dat hij logisch kan redeneren. _O-
Die logica ontging mij ook een beetje, ja :-D
  donderdag 15 november 2018 @ 12:47:41 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183162351
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 07:18 schreef Samhain het volgende:

[..]

Vreemd...taxibusjes in een zeer drukke schoolomgeving veilig vinden...
Taxibusjes slaan niet op hol. Stint wel.
pi_183164362
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Taxibusjes slaan niet op hol. Stint wel.
Maar taxibusjes kunnen ook verrotte remmen hebben, of bezopen bestuurder of een bestuurder die op hoge snelheid onwel raakt. Of een cruise control hebben die op hol slaat.. vraag maar aan Marco Bakker die zal bevestigen dat dat kan. Zelfs airbags die bij een ongeval levensgevaarlijk voor kindjes uit elkaar kunnen klappen.

En nog erger: taxibusjes kunnen ook niet tegen een loodzware trein die er met hoge snelheid tegenaan knalt :/
  vrijdag 16 november 2018 @ 00:06:38 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183175532
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 07:18 schreef Samhain het volgende:

[..]

Vreemd...taxibusjes in een zeer drukke schoolomgeving veilig vinden...
Dat zeg ik niet.

Toon maar aan dat er meer doden vallen onder kinderen die naar de BSO worden gebracht met taxibusjes dan met de stint. De stint staat dit jaar al op 4.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 16 november 2018 @ 00:08:30 #44
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183175559
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:51 schreef Inbox het volgende:

[..]

Maar taxibusjes kunnen ook verrotte remmen hebben, of bezopen bestuurder of een bestuurder die op hoge snelheid onwel raakt. Of een cruise control hebben die op hol slaat.. vraag maar aan Marco Bakker die zal bevestigen dat dat kan. Zelfs airbags die bij een ongeval levensgevaarlijk voor kindjes uit elkaar kunnen klappen.

En nog erger: taxibusjes kunnen ook niet tegen een loodzware trein die er met hoge snelheid tegenaan knalt :/
En toch zijn er meer doden gevallen onder kinderen die onderweg waren naar de BSO bij vervoer met de stint, dan met taxibusjes. Of heb jij cijfers die aantonen dat dat niet zo is?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 16 november 2018 @ 00:18:31 #45
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183175717
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 07:16 schreef Basp1 het volgende:

Getuigen verslagen zijn per defenitie al vertekend.
Maar 'vertekend' betekent niet onjuist; als meerdere getuigen verklaren, dat de bestuurster riep dat ze niet kon remmen, dan zegt dat heel wat meer dan jouw 'inschattingsvermogen'.

quote:
Niks occams razor.
Voor mijn scenario heb je veel minder aannames nodig dan voor dat van jou, dus Occam's Razor dicteert dat ik gelijk heb. Maar misschien weet je niet wat het betekent?

quote:
In dat stukje tekst staat niets dat jou stelling onderbouwt.

quote:
En met deze massahysterie rond dit voertuig schat ik in dat de verklaringen nog meer vertekend zijn als normaal.
Jouw inschattingsvermogen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183177527
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 00:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.

Toon maar aan dat er meer doden vallen onder kinderen die naar de BSO worden gebracht met taxibusjes dan met de stint. De stint staat dit jaar al op 4.
Daar heb ik het toch allemaal niet over?
Ik zeg wat ik liever zie in het verkeer rondom de school van mijn kind omdat in die omgeving het er niet veiliger op wordt met taxibusjes.
  vrijdag 16 november 2018 @ 11:22:47 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183180843
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:51 schreef Inbox het volgende:

[..]

Maar taxibusjes kunnen ook verrotte remmen hebben, of bezopen bestuurder of een bestuurder die op hoge snelheid onwel raakt. Of een cruise control hebben die op hol slaat.. vraag maar aan Marco Bakker die zal bevestigen dat dat kan. Zelfs airbags die bij een ongeval levensgevaarlijk voor kindjes uit elkaar kunnen klappen.

En nog erger: taxibusjes kunnen ook niet tegen een loodzware trein die er met hoge snelheid tegenaan knalt :/
Met verrotte remmen kom je niet door de APK, net zoals de andere technische manko's die je opsomt. M. Bakker had teveel gedronken dus dat is tevens een onzinnig argument. Een airbag is er in de 1e plaats voor om de inzittenden te beschermen en dat doen ze ook, enne kom me niet aan met een hypefilmpje op youtube over een klappende airbag. In een stint zit helemaal niks aan airbags, geen kreukelzone, geen schijfremmen, geen kooiconstructie en ook geen bumper, en je mag m besturen zonder geldig rijbewijs? Het is volledig terecht dat dit voertuig niet meer de weg op mag tot nader order.
pi_183181582
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 00:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En toch zijn er meer doden gevallen onder kinderen die onderweg waren naar de BSO bij vervoer met de stint, dan met taxibusjes. Of heb jij cijfers die aantonen dat dat niet zo is?
In jouw simpele reden geldt eigenlijk: Stint niet meer gebruiken voor vervoer naar de BSO, maar naar het pand ernaast. Dat is stukken veiliger, want er is nog geen kindje betrokken geweest bij een ongeval met een stint die onderweg was naar het accountantskantoor (lees: vul in) dat direct naast de BSO is gelegen _O-

Dodelijke ongevallen met een Stint: N=1
Dodelijke ongevallen met auto's: N= heeeeel veel.
pi_183181911
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Met verrotte remmen kom je niet door de APK, net zoals de andere technische manko's die je opsomt.

De toestand van de remmen van een taxi die bijv. 40.000km. op jaarbasis rijdt is een maand na de APK al compleet anders dan tijdens de apk-keuring. Die hele apk-keuring is een momentopname. Het zegt slechts dat de auto ten tijde van de keuring technisch in orde en voldeed aan de minimumeisen.

quote:
M. Bakker had teveel gedronken dus dat is tevens een onzinnig argument.
Weet ik , maar er zijn genoeg voorbeelden te vinden waar de cruisecontrol voor het ongeval zorgde ;)

quote:
Een airbag is er in de 1e plaats voor om de inzittenden te beschermen en dat doen ze ook, enne kom me niet aan met een hypefilmpje op youtube over een klappende airbag.
Geen zin om te googlen ;) Maar airbag kan ook letsel veroorzaken en is dus lang niet altijd veiliger als ie uitklapt.

quote:
In een stint zit helemaal niks aan airbags, geen kreukelzone, geen schijfremmen, geen kooiconstructie en ook geen bumper, en je mag m besturen zonder geldig rijbewijs? Het is volledig terecht dat dit voertuig niet meer de weg op mag tot nader order.
Dat zit er op mn fiets ook niet ~O> En op de benenwagen ook al niet :'(
Daarentegen hebben sommigen mensen wel een natuurlijk airbag. Als die mensen op het strand liggen, wordt er nog weleens gegrapt dat er een walvis is aangespoeld ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door Inbox op 16-11-2018 13:03:39 ]
pi_183182177
Mogen dadelijk gezinnen nog wel met een door spierkracht aangedreven bakfiets besturen als er kinderen in een bak zitten. En hoe zit het met kinderzitjes op normale fietsen zonder zijwieltjes die kunnen pmvallen gaan we dat ook per heden verbieden. :D
pi_183182639
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:42 schreef Basp1 het volgende:
Mogen dadelijk gezinnen nog wel met een door spierkracht aangedreven bakfiets besturen als er kinderen in een bak zitten. En hoe zit het met kinderzitjes op normale fietsen zonder zijwieltjes die kunnen pmvallen gaan we dat ook per heden verbieden. :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:42 schreef Basp1 het volgende:
Mogen dadelijk gezinnen nog wel met een door spierkracht aangedreven bakfiets besturen als er kinderen in een bak zitten. En hoe zit het met kinderzitjes op normale fietsen zonder zijwieltjes die kunnen pmvallen gaan we dat ook per heden verbieden. :D
Allemaal verbieden :Y

Gewoon lekker allemaal lopend naar school met max 6km/u. Verplichte routes naar BSO's en scholen waar nimmer gemotoriseerd verkeer of fietsers tegengekomen kunnen worden of de weg kunnen kruisen.
  vrijdag 16 november 2018 @ 13:42:25 #52
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183183396
Er is niets gevaarlijk aan kids afzetten op school met de auto. In Amerika begrijpt men dat principe tenminste.

  vrijdag 16 november 2018 @ 14:50:37 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183184518
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 05:44 schreef Samhain het volgende:

[..]

Daar heb ik het toch allemaal niet over?
Ik zeg wat ik liever zie in het verkeer rondom de school van mijn kind omdat in die omgeving het er niet veiliger op wordt met taxibusjes.
Maar die stelling is nergens op gebaseerd. Je weet helemaal niet of het veiliger wordt voor je kinderen met stints ipv taxibusjes. Het recente ongeluk in Oss doet in ieder geval anders vermoeden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 16 november 2018 @ 14:53:12 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183184552
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:07 schreef Inbox het volgende:


Dodelijke ongevallen met een Stint: N=1
Dodelijke ongevallen met auto's: N= heeeeel veel.
Dank dat je even hebt willen aantonen dat je geen ruk begrijpt van statistiek. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 16 november 2018 @ 15:04:35 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183184767
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:28 schreef Inbox het volgende:

De toestand van de remmen van een taxi die bijv. 40.000km. op jaarbasis rijdt is een maand na de APK al compleet anders dan tijdens de apk-keuring. Die hele apk-keuring is een momentopname. Het zegt slechts dat de auto ten tijde van de keuring technisch in orde en voldeed aan de minimumeisen.
Maar er is in ieder geval een momentopname. Als jij denkt dat taxibusjes onveiliger zijn dan stints, dan baseer je dat vast ergens op. Misschien even wat cijfers plaatsen die je verhaal ondersteunen? Of blijft het bij losse flodders?

quote:
Weet ik , maar er zijn genoeg voorbeelden te vinden waar de cruisecontrol voor het ongeval zorgde ;)
Laat ze maar zien dan.

quote:
Maar airbag kan ook letsel veroorzaken en is dus lang niet altijd veiliger als ie uitklapt.
Jij beweert hier nu dat geen airbag beter is dan wel een airbag? ;)

quote:
Dat zit er op mn fiets ook niet ~O>
Jij vervoert vaak 10 kinderen tegelijk op je fiets? Beetje domme vergelijking, vind je niet?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 16 november 2018 @ 15:25:21 #56
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183185100
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Als jij denkt dat taxibusjes onveiliger zijn dan stints, dan baseer je dat vast ergens op. Misschien even wat cijfers plaatsen die je verhaal ondersteunen?
Ik lees in elk geval dat een van de grote voordelen van de Stint is dat je ook op de stoep en op het schoolplein kan rijden. Dit in tegenstelling tot een taxibus. Voor de kinderen op de stoep en het schoolplein is het er zonder Stint dus in elk geval veiliger op geworden.
Tot nooit .......
pi_183185307
Echt stom dat een ongeschoold grietje van 17jaar oud, (zijn meestal echt dom en sloom) zich in theorie met 10 kinderen aan boord gemotoriseerd door het verkeer mag bewegen.

Ook heel raar dat dat voertuig geen deugdelijke rolkooi of kreukelzone heeft die bescherming bied bij een aanrijding ofzo.

Helemaal vreemd als je dit gegeven vergelijkt met een taxibusje. Die is wél voorzien van iig een kreukelzone en 'rolbeugel'. En meestal ook nog wel va. Airbags, ABS en meer elektronische veiligheidsmiddelen. Én de bestuurder moet gedegen opgeleid zijn en in het bezit van diverse certificaten waaronder EHBO...

Echt raar.
pi_183185943
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dank dat je even hebt willen aantonen dat je geen ruk begrijpt van statistiek. :)
Wat heb ik aan de statistiek. Dat maakt een bepaald vervoersmiddel niet veiliger ofzo.
Als dat mens een paar seconden later was vertrokken was het aantal kinderen dat betrokken was bij een dodelijk ongeval met een stint nul. Maakt het ding niet opeens veiliger of onveiliger.

Leuk dat je de statistiek erbij wilt halen dus, maar nogal nietszeggend eigenlijk.
pi_183186106
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar er is in ieder geval een momentopname. Als jij denkt dat taxibusjes onveiliger zijn dan stints, dan baseer je dat vast ergens op. Misschien even wat cijfers plaatsen die je verhaal ondersteunen? Of blijft het bij losse flodders?

Geil jij op statistiek en cijfertjes soms?

Dr zijn meer dodelijke slachtoffers gevallen in het verkeer met taxibusjes of bestelauto's voor personenvervoer, dan met de Stint.

quote:
Laat ze maar zien dan.
Googlen mag je zelf doen.
quote:
Jij beweert hier nu dat geen airbag beter is dan wel een airbag? ;)

Niet helemaal. Ik zeg dat een airbag niet altijd veiliger is en dat er dus ook gevallen zijn waarin het beter had geweest als er geen airbag in de auto aanwezig was geweest en dat een airbag dus niet altijd en per defenitie veiliger is. Veelal waarschijnlijk wel, maar niet altijd dus.

quote:
Jij vervoert vaak 10 kinderen tegelijk op je fiets? Beetje domme vergelijking, vind je niet?
Nee, ik vervoer nooit kinderen op mn fiets. Evenmin heb ik een bakfiets, maar als ik dus wel een bakfiets zou hebben zou jij mij heel waarschijnlijk een zeer onverantwoorde ouder vinden als ik mijn kinderen daarmee zou vervoeren, want in een houten/kunstof bak zonder airbags en rolkooi en zonder rijbewijs.

Hoevaak zullen die stints trouwens volzitten met 10 kinderen?
pi_183186383
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:36 schreef warhamstr het volgende:
Echt stom dat een ongeschoold grietje van 17jaar oud, (zijn meestal echt dom en sloom) zich in theorie met 10 kinderen aan boord gemotoriseerd door het verkeer mag bewegen.

Ook heel raar dat dat voertuig geen deugdelijke rolkooi of kreukelzone heeft die bescherming bied bij een aanrijding ofzo.

Helemaal vreemd als je dit gegeven vergelijkt met een taxibusje. Die is wél voorzien van iig een kreukelzone en 'rolbeugel'. En meestal ook nog wel va. Airbags, ABS en meer elektronische veiligheidsmiddelen. Én de bestuurder moet gedegen opgeleid zijn en in het bezit van diverse certificaten waaronder EHBO...

Echt raar.
Denk je echt dat een 17-jarige grietje alleen op pad gaat met een groepje kinderen in de stint? Denk dat ie dat altijd onder begeleiding van een andere volwassene zal doen. Al dan niet op de stint.

Leeftijd zegt niets. Verantwoordelijkheid, verkeersinzicht, enz. Dat zijn de eigenschappen die van belang moeten zijn die komen kijken bij het vervoer van kinderen in een stint. Of die persoon nou 17 is of ouder. Durf heel stellig te beweren dat menig 17-jarige zonder rijbewijs zich verantwoordelijker gedraagt dan menig ouder persoon.

Ach, het is een kwestie van tijd voordat de stint weer terug is op de weg. Al dan niet met een andere eigenaar en/of in gewijzigde vorm. ;)
pi_183186821
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar die stelling is nergens op gebaseerd. Je weet helemaal niet of het veiliger wordt voor je kinderen met stints ipv taxibusjes. Het recente ongeluk in Oss doet in ieder geval anders vermoeden.
Er reden eerst Stints en nu taxibusjes.
Hoezo zou ik het niet weten?
pi_183187830
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:52 schreef Samhain het volgende:

[..]

Er reden eerst Stints en nu taxibusjes.

Nee eerst taxibusjes toen Stints en nu weer taxibusjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2018 17:41:40 ]
pi_183194913
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee eerst taxibusjes toen Stints en nu weer taxibusjes.
Oh?
Onze kinderen zitten bij elkaar op school? Dat had ik helemaal niet door, joh.

Ja sorry, ik heb pas 14 jaar schoolgaande kinderen, het kan best zijn dat ik het niet zo goed weet als jij en derhalve niet exact weet hoe de verkeerssituatie daar al die tijd is geweest. Neem me niet kwalijk. Blij dat jij me erop wijst dat jij wel weet hoe het daar zit.
pi_183198086
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:32 schreef Inbox het volgende:

[..]

Denk je echt dat een 17-jarige grietje alleen op pad gaat met een groepje kinderen in de stint? Denk dat ie dat altijd onder begeleiding van een andere volwassene zal doen. Al dan niet op de stint.

Leeftijd zegt niets. Verantwoordelijkheid, verkeersinzicht, enz. Dat zijn de eigenschappen die van belang moeten zijn die komen kijken bij het vervoer van kinderen in een stint. Of die persoon nou 17 is of ouder. Durf heel stellig te beweren dat menig 17-jarige zonder rijbewijs zich verantwoordelijker gedraagt dan menig ouder persoon.

Ach, het is een kwestie van tijd voordat de stint weer terug is op de weg. Al dan niet met een andere eigenaar en/of in gewijzigde vorm. ;)
The same, but different.
  maandag 19 november 2018 @ 16:28:20 #65
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183245061
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:11 schreef Inbox het volgende:

Wat heb ik aan de statistiek.
Je had hier wel kunnen stoppen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 19 november 2018 @ 16:29:35 #66
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183245081
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:52 schreef Samhain het volgende:

Er reden eerst Stints en nu taxibusjes.
Ja, en?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 19 november 2018 @ 16:36:16 #67
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183245239
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:32 schreef Inbox het volgende:

Denk je echt dat een 17-jarige grietje alleen op pad gaat met een groepje kinderen in de stint?
Het mag, dus het zal gebeuren. Zo werkt de realiteit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183245852
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 16:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het mag, dus het zal gebeuren. Zo werkt de realiteit.
Die kans is aanwezig ja. Dus zal het nu ook wel al gebeurd zijn. En tot hoeveel ongelukken heeft dat geleid? Juist. Voorzover mij bekend is tenminste ;)

Ach ja, dat levensgevaarlijke ding ook, he?
  maandag 19 november 2018 @ 17:04:54 #69
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183245900
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:02 schreef Inbox het volgende:

[..]

Die kans is aanwezig ja. Dus zal het nu ook wel al gebeurd zijn. En tot hoeveel ongelukken heeft dat geleid? Juist. Voorzover mij bekend is tenminste ;)

Ach ja, dat levensgevaarlijke ding ook, he?
4 kinderen dood in 1 ongeluk. Geef mij even een voorbeeld van een ongeval van de afgelopen 7 jaar, waar dat gebeurd is met kinderen die naar de BSO werden gebracht met een taxibusje.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183245984
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

4 kinderen dood in 1 ongeluk. Geef mij even een voorbeeld van een ongeval van de afgelopen 7 jaar, waar dat gebeurd is met kinderen die naar de BSO werden gebracht met een taxibusje.
Ja, dus?

Shit happens. Met stints, bussen, vliegtuigen, fietsers, auto's, steppende kindjes, enz. Ongeacht waar ze heengaan of waar ze vandaan kwamen. Of wie erin zaten.

En waarom rep je alleen maar over die dode kindjes? En niet over de ontbeende bestuurster. Is dat minder erg? Die was geen 17 trouwens. Gelukkig maar, zou ik haast zeggen. Want dan zou je nog harder klagen natuurlijk.
  maandag 19 november 2018 @ 17:12:22 #71
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183246028
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:09 schreef Inbox het volgende:

Ja, dus?
Jij bent degene die zevert dat taxibusjes minder veilig zijn. Je hebt echter geen enkele onderbouwing, alleen onderbuikjes.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183246076
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij bent degene die zevert dat taxibusjes minder veilig zijn. Je hebt echter geen enkele onderbouwing, alleen onderbuikjes.
Taxibusjes hebben wereldwijd voor meer doden in het verkeer gezorgd dan de stint.

Jij hamert er continue op dat er 4 kindjes dood zijn en moet er ook steeds bi melden dat ze op weg waren naar de BSO. Ja, dus? Als er geen kindjes in die stint hadden gezeten, had ik jou niet gehoord over dat onvelige ding, of verbieden! of.. En als ie niet op weg was naar een BSO ook niet waarschijnlijk. Voor jou een reden om het ding aan de kant te zetten, want door een enkel ongeval is dat ding onveilig, levensgevaarlijk en..en..en..
  maandag 19 november 2018 @ 17:27:16 #73
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183246286
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:15 schreef Inbox het volgende:

Taxibusjes hebben wereldwijd voor meer doden in het verkeer gezorgd dan de stint.
We hebben het niet over wereldwijd, maar over kinderen die naar de BSO worden gebracht. Maar uit een eerdere reactie van jou blijkt al dat je de ballen verstand hebt van statistiek.

quote:
Als er geen kindjes in die stint hadden gezeten, had ik jou niet gehoord over dat onvelige ding,
Ik had nog nooit van een Stint gehoord, voor het ongeluk. Ik had niet toegestaan dat mijn kinderen er in vervoerd zouden worden, als het wel zo was geweest.

quote:
Voor jou een reden om het ding aan de kant te zetten,
Toen ik voor de eerste keer over de stint las, viel mijn bek open. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat het toegestaan was, om met die badkuip op wielen, 10 kinderen te vervoeren?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183246473
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

We hebben het niet over wereldwijd, maar over kinderen die naar de BSO worden gebracht. Maar uit een eerdere reactie van jou blijkt al dat je de ballen verstand hebt van statistiek.

Wat boeit die statistiek mij nu in deze. Ik zie het als een noodlottig ongeval waar helaas 4 kinderen zijn overleden omdat het ding noodlottig genoeg vol door een trein werd geraakt.

Statistisch gezien zullen er weinig ongelukken gebeuren net op dat kleine stukje dat een busje vol zit met kinderen als ze over een paar km afstand vervoerd worden. Maar uitgesloten kan dat nooit. En als het dan wel gebeurd: gelijk verbieden :Y

quote:
Ik had nog nooit van een Stint gehoord, voor het ongeluk. Ik had niet toegestaan dat mijn kinderen er in vervoerd zouden worden, als het wel zo was geweest.
Ik ook niet. Nouja, ik wist neit dat ze zo heetten. Wel meermalen rond zien rijden hier met meerdere kindjes erin. Prima. Die krengen hebben voldoende uitzicht, rijden op het fietspad, niet al te hard. Kijken over geparkeerde auto's heen ook. Top!
quote:
]

Toen ik voor de eerste keer over de stint las, viel mijn bek open. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat het toegestaan was, om met die badkuip op wielen, 10 kinderen te vervoeren?
Nou, dat zullen de mensen een jaar of 70 (?) geleden ook gedacht hebben toen de eerste lijnvliegtuigen de lucht in dingen. Zo'n metalen geval, met tientalllen mensen erin de lucht in :D Hoe kan dat in godsnaam? Dat dat is toegstaan! En nu vliegen ze nog steeds, en komen er some een paar honderd mensen om bij een crash. En dat terwijl die piloten allemaal een gedegen opleiding hebben gehad.

Tja, c'est la vie! Af en toe gaat er weleens wat mis met dingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Inbox op 19-11-2018 17:48:24 ]
  maandag 19 november 2018 @ 17:44:31 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183246663
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:35 schreef Inbox het volgende:

Wat boeit die statistiek mij nu in deze. Ik zie het als een noodlottig ongeval waar helaas 4 kinderen zijn overleden omdat het ding noodlottig genoeg vol door een trein werd geraakt.
... omdat de bestuurder niet in staat was dat onding tot stilstand te brengen. En de kinderen (gordels) er niet op tijd uit konden komen.

quote:
Ik ook niet. Nouja, ik wist neit dat ze zo heetten. Wel meermalen rond zien rijden hier met meerdere kindjes erin. Prima. Die krengen hebben voldoende uitzicht, rijden op het fietspad, niet al te hard. Kijken over geparkeerde auto's heen ook. Top!
En mogen, met volle belading en bestuurder, meer dan 600kgs wegen. En daarmee mag je op stap zonder enige vorm van rijvaardigheidsattest. terwijl je voor het besturen van een voertuig voor meer dan 8 personen (exclusief de bestuurder) minimaal twee rijbewijzen nodig hebt. Als je dat 'top' noemt, dan is er veel dat je niet begrijpt.

quote:
Nou, dat zullen de mensen een jaar of 70 (?) geleden ook gedacht hebben toen de eerste lijnvliegtuigen de lucht in dingen.
En de lijnvliegtuigen van toen lijken in vrijwel niets meer op de lijnvliegtuigen van nu. Goh, waarom zou dat zijn?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183246874
Dat ze een 17 jarige op een stint zetten kan ik wel begrijpen. Heb weleens een 4x jarige op zo’n ding gezien, die reed over een hobbel, toen schudde dus der hele derriere mee op en neer.
.
pi_183246911
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

... omdat de bestuurder niet in staat was dat onding tot stilstand te brengen. En de kinderen (gordels) er niet op tijd uit konden komen.

Ik denk dat de trein dodelijker was dan het ding niet tot stilstand brengen. En dat die gordels in dit geval helemaal geen verschil maakten. Kindjes van een paar jaar, klauteren niet binnen een paar tellen uit dat ding als het echt moet. Ook niet als de bestuurster roept dat ze dat direct moeten doen.

quote:
En mogen, met volle belading en bestuurder, meer dan 600kgs wegen. En daarmee mag je op stap zonder enige vorm van rijvaardigheidsattest. terwijl je voor het besturen van een voertuig voor meer dan 8 personen (exclusief de bestuurder) minimaal twee rijbewijzen nodig hebt. Als je dat 'top' noemt, dan is er veel dat je niet begrijpt.

Fantastisch toch? Tot 600kg! Zonder rijvaardigheidsbewijs. En jarenlang ging dat goed, zonder ook maar een ongeval. Tot er een noodlottig ongeval plaatsvond. Toen was het hek van de dam. Omdat er toevallig kindjes bij betrokken waren. Hadden er pakjes van PostNL ingezeten,w as die ophef er niet.

Een rijvaaardigheidsbewijs had hier waarschijnlijk niets aan veranderd. En gezien menig 17-jarige het ding al veilig met kindjes door het verkeer heeft geleid, enigzins betuttelend.

De ontbeende bestuurster, die zal vast wel een rijbewijs hebben gehad ook en menig keer eerder op zo'n stint hebben gereden.
quote:
En de lijnvliegtuigen van toen lijken in vrijwel niets meer op de lijnvliegtuigen van nu. Goh, waarom zou dat zijn?
Paar weken terug was er nog een toestel van Lion Air verongelukt met >100 doden.
Verbieden die hap! En rap!
  maandag 19 november 2018 @ 18:05:05 #78
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183247119
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:55 schreef Inbox het volgende:

Ik denk dat de trein dodelijker was dan het ding niet tot stilstand brengen.
Zeg je dit nou echt?

quote:
Fantastisch toch? Tot 600kg! Zonder rijvaardigheidsbewijs. En jarenlang ging dat goed, zonder ook maar een ongeval.
Met een handjevol stints tegen tientallen duizenden taxibusjes. En toch is de stint betrokken bij een ongeval waar 4 kinderen het leven laten en de taxibusjes niet. Statistiek, anyone?

quote:
Paar weken terug was er nog een toestel van Lion Air verongelukt met >100 doden.
Verbieden die hap! En rap!
8)7
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183247222
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeg je dit nou echt?

Jazeker. Zonder die trein was het ongeval een stuk minder fataal geweest.

quote:
Met een handjevol stints tegen tientallen duizenden taxibusjes. En toch is de stint betrokken bij een ongeval waar 4 kinderen het leven laten en de taxibusjes niet. Statistiek, anyone?

Waarbij N=1, dus niet echt representatief om er conclusies aan te verbinden.

Had dit ongeval niet gebeurd, had die stint niet opeens veel veiliger geweest namelijk.
  maandag 19 november 2018 @ 18:11:32 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183247249
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:09 schreef Inbox het volgende:

Had Was dit ongeval niet gebeurd, dan had was die stint niet opeens veel veiliger geweest namelijk.
Om er Nederlands van te maken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183247277
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Om er Nederlands van te maken.
Bedankt, Hans!
pi_183247304
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 16:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, en?
En nu is de verkeerssituatie bij de school die mijn kind bezoekt een stuk overzichtelijker en dus onveiliger geworden.

Zo moeilijk is het allemaal toch niet wat ik schrijf?
  maandag 19 november 2018 @ 18:21:30 #83
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183247427
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 18:14 schreef Samhain het volgende:

En nu is de verkeerssituatie bij de school die mijn kind bezoekt een stuk overzichtelijker en dus onveiliger geworden.
Ok, maar dat is alleen maar gebaseerd op je gevoel, niet op echte cijfers dus. Dus jouw stelling dat taxibusjes minder veilig zijn dan de stint, is gebaseerd op lucht.

quote:
Zo moeilijk is het allemaal toch niet wat ik schrijf?
Krijg een beetje de indruk dat je niet eens weet wat je zelf opschrijft....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183253146
Nog 1 keertje dan: in mijn specifieke situatie, waaarin mijn kind op de fiets gaat naar een school die in een woonwijk ligt, zie ik liever Stints dan taxibusjes. Omdat de taxibusjes gevaarlijker situaties voor ons creëren dan dat de Stints deden.
pi_183259182
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:07 schreef Samhain het volgende:
Nog 1 keertje dan: in mijn specifieke situatie, waaarin mijn kind op de fiets gaat naar een school die in een woonwijk ligt, zie ik liever Stints dan taxibusjes. Omdat de taxibusjes gevaarlijker situaties voor ons creëren dan dat de Stints deden.
Zolang een man de taxibus bestuurd is er niks aan de hand.
pi_183267606
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:22 schreef Nober het volgende:

[..]

Zolang een man de taxibus bestuurd is er niks aan de hand.
True!
pi_183271382
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:07 schreef Samhain het volgende:
Nog 1 keertje dan: in mijn specifieke situatie, waaarin mijn kind op de fiets gaat naar een school die in een woonwijk ligt, zie ik liever Stints dan taxibusjes. Omdat de taxibusjes gevaarlijker situaties voor ons creëren dan dat de Stints deden.
Ja die taxibussen denken ook maar overal te mogen staan.
Gaan ze parkeren bij de kiss&ride😑
  dinsdag 20 november 2018 @ 21:44:10 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183273508
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:07 schreef Samhain het volgende:
Nog 1 keertje dan: in mijn specifieke situatie, waaarin mijn kind op de fiets gaat naar een school die in een woonwijk ligt, zie ik liever Stints dan taxibusjes. Omdat de taxibusjes gevaarlijker situaties voor ons creëren dan dat de Stints deden.
Als een stint van 600kgs, die niet meer kan stoppen vanwege een kabelbreuk, over jouw kind heenrijdt, is het ook niet best.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 21 november 2018 @ 21:46:48 #90
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183293866
quote:
Idd, vreemd dat die scootmobielen, afwachtende het SWOV onderzoek en overleg fabrikanten, niet ook per direct werden/worden verboden..... oh nee..... ik snap het... daar zijn geen flitslevende kindjes mee dood gegaan.
Rare wereld wanneer politici zich door een "incident" zich zo (laten) gaan bemoeien met publicitaire veiligheidsmaatregelen..... natuurlijk begrijp ik dat je met de dood van een kind, kennelijk geen discussie meer schijnt te kunnen mogen voeren.

quote:
Bron: column SchagenFM 15okt18 In 2016 zijn volgens de nieuwe cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) 38 bestuurders van een scootmobiel omgekomen in het verkeer. Dit is drie minder dan in 2015. In 2014 kwamen 27 scootmobielrijders om het leven in het verkeer en in 2013 32. Ook het aantal mensen dat op de spoedeisende hulp terechtkwam steeg sterk. In 2010 waren dat 1000 mensen, 1300 mensen in 2013 en in 2016 belandden 1600 mensen op de spoedeisende hulp.
Interessant is trouwens wel dat net als de Stint, je bij de meeste scoormobielen, de gashendel moet loslaten om te remmen.....

Ik sluit niet uit dat bij/met de verongelukte Stint, simpelweg de gashendel bleef hangen of buiten werking was. Remmen met het overblijvend linker fietsremmetje zal sws niet optimaal zijn, waarna je dan alleen nog kunt proberen door de 350kg zware (voertuig 190kg+kids+b) Stint met een bocht op z'n zijkant te leggen door krap (in) te sturen.
Gezien de mij bekende foto's is het ding, echter dwars door de (halve) houten spoorbomen gereden met het rampzalig en trieste gevolg.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 10 december 2018 @ 12:27:13 #91
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183638847
Gaat er nog nieuws komen voor het einde van dit jaar? Duurt wel erg lang allemaal - zo ingewikkeld is zo'n Stint toch niet?
"Hoka Hey!"
  maandag 10 december 2018 @ 12:39:46 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183639037
Volgend jaar komt een aangepaste versie terug de weg op was laatst in het nieuws.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183639430
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:55 schreef Inbox het volgende:
[..]

Fantastisch toch? Tot 600kg! Zonder rijvaardigheidsbewijs. En jarenlang ging dat goed, zonder ook maar een ongeval. Tot er een noodlottig ongeval plaatsvond. Toen was het hek van de dam. Omdat er toevallig kindjes bij betrokken waren. Hadden er pakjes van PostNL ingezeten,w as die ophef er niet.

Dat er kinderen zijn verongelukt is al erg genoeg. Het probleem zit 'm ook in de gebruiksdoel. Ook al zou een postbode een Stint als elektrische pakjesbak gebruiken, zo'n Stint wordt nu eenmaal vaker ingezet als personenvervoer. En dát is juist de reden dat de Stint is onttrokken aan het wegverkeer. Niet vanwege het ongeluk an sich, maar omdat de kans dat er nog een Stint mét kinderen op hol slaat vrij groot is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_183639644
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 12:39 schreef daNpy het volgende:
Volgend jaar komt een aangepaste versie terug de weg op was laatst in het nieuws.
Beter had men die aangepaste versie al gehad, dan wat het helemaal nooit ter sprake hoeven komen toch.
  maandag 10 december 2018 @ 13:19:30 #95
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183639736
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 13:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Beter had men die aangepaste versie al gehad, dan wat het helemaal nooit ter sprake hoeven komen toch.
Een stint gaat nooit veilig zijn. Pas als men dat kan zien kun je verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 10-12-2018 15:58:04 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183639762
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 13:19 schreef daNpy het volgende:

[..]

Een stint gaat nooit veilig zijn. Pas als men dat kun ziet kun je verder.
O een reden dus om hem maar zo toe te staan op straat zoals die is?
pi_183639775
Zelfs ik als voetganger kan nooit veilig zijn, waarom ik leef niet alleen op die straat.
  maandag 10 december 2018 @ 14:01:56 #98
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183640474
Ok, maar mijn vraag was hoe lang dat onderzoek nog duurt? Zo moeilijk zit zo'n Stint toch niet in elkaar?
"Hoka Hey!"
  maandag 10 december 2018 @ 14:18:04 #99
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183640831
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 13:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

O een reden dus om hem maar zo toe te staan op straat zoals die is?
Dat zeg ik niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183641395
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 14:18 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
Ik zou niet zeuren maar kun ziet begreep ik al niet, maar ik ben niet zo een taal junkie maakt mij niks uit hoor, wat je zegt is mij dus niet duidelijk. schrijft dan he.
  maandag 10 december 2018 @ 14:45:16 #101
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183641509
Zucht :?
"Hoka Hey!"
  maandag 10 december 2018 @ 16:00:33 #102
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183643231
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 14:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zou niet zeuren maar kun ziet begreep ik al niet, maar ik ben niet zo een taal junkie maakt mij niks uit hoor, wat je zegt is mij dus niet duidelijk. schrijft dan he.
Gefixed, auto correct zat te vervelen en/of niet goed opgelet (mobiel...)
De stint is en wordt geen veilig voertuig. Het is een plastic bak met kindertjes of pakketjes erin.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183643249
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 16:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

Gefixed, auto correct zat te vervelen en/of niet goed opgelet (mobiel...)
De stint is en wordt geen veilig voertuig. Het is een plastic bak met kindertjes of pakketjes erin.
Uiteraard niet is dat veilig, daar mag bij of van alleen vandoor gaan gerust bij?
  donderdag 13 december 2018 @ 00:16:47 #104
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183695139
Donderdag 13 dec 8:30h eindelijk het rapport van TNO over de verongelukte Stint. Ben benieuwd.
"Hoka Hey!"
pi_183695347
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 00:16 schreef matspontius het volgende:
Donderdag 13 dec 8:30h eindelijk het rapport van TNO over de verongelukte Stint. Ben benieuwd.
Ondertussen is ook de hele administratie opgehaald bij mijnheer Stint...

quote:
OM neemt administratie van Stint-fabrikant in beslag voor onderzoek

De recherche heeft op meerdere plekken onderzoek gedaan. De uitkomst van het justitieonderzoek laat naar verwachting nog maanden op zich wachten.

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft woensdag de administratie in beslag genomen van de Stint-fabrikant. Op verschillende locaties heeft de recherche eveneens onderzoek gedaan. Aanleiding is het ongeluk met de elektrische bolderkar in Oss, waarbij eind september vier jonge kinderen omkwamen, en een vijfde kind en een begeleidster zwaargewond raakten.

Het is onduidelijk waar het OM, tweeënhalve maand na het ongeluk, precies naar op zoek is. Een woordvoerder wil daar niets over zeggen. “Wij moeten zorgvuldig beoordelen of bij het drama van 20 september een strafrechtelijk verwijt valt te maken”, zegt persofficier Janine Kramer in een schriftelijke reactie. Daarbij wordt volgens haar ook gekeken naar de rol van de maker van de Stint. Afronding van het justitieonderzoek kan volgens het OM nog “maanden” duren.
Verschillende onderzoeken

Er lopen op dit moment vier onderzoeken naar de Stint, inclusief dat van justitie. De Onderzoeksraad voor Veiligheid doet onderzoek naar het ongeluk zelf, en onderzoekt inmiddels ook of de toelatingsprocedure voor voertuigen als de Stint op de openbare weg wel goed verloopt. De uitkomst van dat onderzoek volgt waarschijnlijk tegen het eind van de zomer.

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) bekijkt samen met TNO of de Stint wel veilig is. Daarnaast wordt onderzocht of elektromagnetische velden van het spoor, veroorzaakt door bijvoorbeeld de bovenleiding, van invloed zijn geweest op het ongeluk. Daarvoor wordt samengewerkt met het Agentschap Telecom.

Ook werkt de ILT mee aan het onderzoek van de politie. De eerste resultaten van het onderzoek van ILT en TNO worden eind deze maand verwacht.

Spoorbeheerder ProRail doet zelf geen onderzoek, maar heeft wel informatie geleverd aan onderzoekers.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er nog wel wat meer lijken uit de kast gaan komen dus.
  donderdag 13 december 2018 @ 05:44:27 #106
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183696692
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 00:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ondertussen is ook de hele administratie opgehaald bij mijnheer Stint...

[..]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er nog wel wat meer lijken uit de kast gaan komen dus.
De beerput gaat nu open inderdaad! De schuldigen moeten zich heel diep gaan schamen. Dat die invallen plaatsvinden gebeurt natuurlijk niet zo maar ...
"Hoka Hey!"
pi_183697067
Nog een half uurtje.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_183697218
https://nos.nl/artikel/22(...)terug-de-weg-op.html

quote:
De stint is onvoldoende veilig voor personenvervoer. Dat blijkt uit het onderzoek dat TNO deed naar de elektrische bakfiets. Volgens minister Van Nieuwenhuizen betekent dat dat de stint voorlopig niet terug de weg op kan. Pas als er aanpassingen zijn gedaan, kan het voertuig weer toegelaten worden.

Het onderzoek werd uitgevoerd naar aanleiding van het ongeluk met de elektrische bakfiets op een spoorwegovergang in Oss. Daarbij kwamen eind september vier kinderen om en raakten een vijfde kind en de begeleidster zwaargewond.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 13 december 2018 @ 08:34:25 #109
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183697290


[ Bericht 59% gewijzigd door matspontius op 13-12-2018 09:49:20 ]
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 december 2018 @ 09:49:03 #110
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183698018
Dit TNO-rapport staat los van het onderzoek dat naar het ongeluk in Oss wordt uitgevoerd door het Nederlands Forensisch Instituut NFI. Conclusie: een Stint is geen veilig vervoer middel!

Ah ok, dus dat volgt nog. De directe oorzaak voor het ongeluk wordt nog steeds onderzocht.
"Hoka Hey!"
pi_183698023
quote:
Slechte rem

TNO keek naar zes aspecten van de veiligheid en vindt de Stint op al die aspecten niet voldoende veilig. Vooral de rem is slecht. Daardoor heeft het voertuig een veel te lange remweg. De Stint staat na zes meter stil, terwijl dat hooguit drie meter mag zijn. Ook de elektronica deugt niet. De nuldraad van de gashendel kan loslaten en dan slaat de Stint op hol.


Kortom er deugt niks van dat apparaat.

Maar ja, GereDathan cs. zullen het wel weer zo spinnen dat TNO het toch echt verkeerd heeft.

[ Bericht 9% gewijzigd door AchJa op 13-12-2018 09:56:43 ]
  donderdag 13 december 2018 @ 10:04:26 #112
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183698198
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 09:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Kortom er deugt niks van dat apparaat.

Maar ja, GereDathan cs. zullen het wel weer zo spinnen dat TNO het toch echt verkeerd heeft.
De conclusie van het NFI zal hier niet veel van afwijken - benieuwd of de verantwoordelijken voor dit drama te zijner tijd ter verantwoording worden geroepen
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 december 2018 @ 11:06:40 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183699329
En dat is allemaal niet aan de orde gekomen toen het ding zijn goedkeuring kreeg van het ministerie?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183699513
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:06 schreef Leandra het volgende:
En dat is allemaal niet aan de orde gekomen toen het ding zijn goedkeuring kreeg van het ministerie?
Hindsight is 20/20

https://nos.nl/artikel/22(...)moeten-beginnen.html

quote:
De Stint had nooit mogen worden toegelaten op de openbare weg. Dat zeggen Tweede Kamerleden naar aanleiding van het rapport van TNO over de veiligheid van het voertuig. TNO concludeert dat de Stint op alle aspecten niet veilig is en in de huidige vorm niet geschikt voor personenvervoer.

De elektrische bolderkar werd in 2011 toegelaten als 'bijzondere bromfiets'. Er werd daarbij niet nauwkeurig gekeken naar de veiligheid. Kinderopvangcentra gingen de Stint op grote schaal gebruiken om kleine kinderen mee te vervoeren. Afgelopen september kwamen vier kinderen om het leven bij een ongeluk op een spoorwegovergang in Oss.

"Het toetsingkader was destijds niet op orde en het toezicht was niet goed. Dat is triest", zegt Kamerlid Remco Dijkstra van regeringspartij VVD. "We hadden er nooit aan moeten beginnen." Hij wijst erop dat de Tweede Kamer nooit op de rem is gaan staan. "Ik hoop dat we daar lessen uit leren."

Veiligheid niet voorop

Oppositiepartij SP begrijpt het besluit van minister Van Nieuwenhuizen dat de Stint voorlopig niet meer de weg op mag. "Veiligheid staat voorop, maar dat gold de afgelopen jaren kennelijk niet. Er heeft jarenlang een onveilig voertuig op de weg gereden", zegt Kamerlid Lacin.

GroenLinks wil vooral weten hoe het kan dat er zo'n verschil zit tussen de regels en wat er daadwerkelijk veilig is. Kamerlid Kröger noemt het schokkend dat dat verschil zo groot is.

De Tweede Kamer gaat binnenkort uitgebreid spreken over het TNO-rapport en de toekomst van de Stint.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 13 december 2018 @ 11:43:09 #115
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183700222
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:06 schreef Leandra het volgende:
En dat is allemaal niet aan de orde gekomen toen het ding zijn goedkeuring kreeg van het ministerie?
Nee want er is een "bijzondere" toelating afgegeven :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183700382
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 05:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

De beerput gaat nu open inderdaad! De schuldigen moeten zich heel diep gaan schamen. Dat die invallen plaatsvinden gebeurt natuurlijk niet zo maar ...
Nou ja, de RDW moet buiten schot blijven natuurlijk.
pi_183700469
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, de RDW moet buiten schot blijven natuurlijk.
Rijks dienst voor wegverkeer, wie is daar de werkgever van?
  donderdag 13 december 2018 @ 12:01:50 #118
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183700603
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 09:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Kortom er deugt niks van dat apparaat.

Maar ja, GereDathan cs. zullen het wel weer zo spinnen dat TNO het toch echt verkeerd heeft.
Je hebt gelijk... hoewel het iets wat te kort door de bocht is.

Mij rijst de vraag rijst hoe dat voertuig(type) destijds dan ooit WEL kon worden goedgekeurd.
Zover ik het heb begrepen heeft de fabrikant het voertuig JUIST doorontwikkeld.

Zelf vind ik, als techneut, het het aantal geconstateerde problemen niet zo heftig is als men doet voorkomen. Wanneer men dat op die toer voortzet, kan je op termijn ook verwachten dat diverse andere hulpkarretjes worden verboden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 13 december 2018 @ 12:04:08 #119
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183700652
Het gaat niet om een hulpkarretje maar om een gemotoriseerd voertuig waarmee men personen vervoert over de openbare weg. Het is werkelijk onbegrijpelijk dat dit in deze huidige vorm door de overheid wordt toegelaten op de weg.
pi_183700710
Werd toegelaten, ik zou (mijn) kind er niet in laten vervoeren zelfs al was/is dat ding nog op straat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2018 12:06:41 ]
  donderdag 13 december 2018 @ 12:21:09 #121
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183700977
quote:
Dit dus. Schandalig dat dit voertuig ooit toegelaten is en schandalig dat een fabrikant zo'n falend apparaat op de markt brengt en mag brengen. Nu er 4 jonge kinderen dood zijn wordt er pas goed gekeken naar dit vervoermiddel - mosterd na de maaltijd!
"Hoka Hey!"
pi_183701144
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 09:49 schreef matspontius het volgende:
Dit TNO-rapport staat los van het onderzoek dat naar het ongeluk in Oss wordt uitgevoerd door het Nederlands Forensisch Instituut NFI. Conclusie: een Stint is geen veilig vervoer middel!

Als ik zo de eisen lees zouden we ook meteen de scootmobiels dan moeten verbieden. :D

Wedden dat dit niet gaat gebeuren.
  donderdag 13 december 2018 @ 12:35:15 #123
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183701261
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:04 schreef kaasplankje het volgende:
Het gaat niet om een hulpkarretje maar om een gemotoriseerd voertuig waarmee men personen vervoert over de openbare weg. Het is werkelijk onbegrijpelijk dat dit in deze huidige vorm door de overheid wordt toegelaten op de weg.
Het is best te begrijpen, dat het NU deze verbazing geeft is wat mij stoort.
Het andere dat wat onderbelicht blijft is de voortdurende onveiligheid die het spoor in onze samenleving (op)eist.

Het karretje sluit perfect het vervoersgat dat er nu is. Tussen lopen en taxibusjes is voor het verplaatsen van groepjes kinderen nu geen oplossing.
De kosten van taxibusjes zijn (chauffeur & - soms meerdere - voertuigen), significant hoger en taxibusjes komen lang niet zo makkelijk waar je met Stint wel - o.a. voor de deur - kunt zijn.
De Sint is daarnaast ook leuker en spontaner te gebruiken, met mooi weer FF de speel/water/zand/bosplaats etc.

Hoe (on)veilig denk je dat al die scootmobielen, laat staan invalide rolstoelen zijn ?

Wedervraag, zou je de Stint - met betere remmen - wel willen toestaan voor zeg post & pakketvervoer ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 13 december 2018 @ 12:36:31 #124
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183701284
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik zo de eisen lees zouden we ook meteen de scootmobiels dan moeten verbieden. :D

Wedden dat dit niet gaat gebeuren.
Zijn die door een adequate keuring getoetst? Zo niet, dan zie ik daar hetzelfde probleem opdoemen.
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 december 2018 @ 12:39:54 #125
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183701352
quote:
12s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is best te begrijpen, dat het NU deze verbazing geeft is wat mij stoort.
Het andere dat wat onderbelicht blijft is de voortdurende onveiligheid die het spoor in onze samenleving (op)eist.

Het karretje sluit perfect het vervoersgat dat er nu is. Tussen lopen en taxibusjes is voor het verplaatsen van groepjes kinderen nu geen oplossing.
De kosten van taxibusjes zijn (chauffeur & - soms meerdere - voertuigen), significant hoger en taxibusjes komen lang niet zo makkelijk waar je met Stint wel - o.a. voor de deur - kunt zijn.
De Sint is daarnaast ook leuker en spontaner te gebruiken, met mooi weer FF de speel/water/zand/bosplaats etc.

Hoe (on)veilig denk je dat al die scootmobielen, laat staan invalide rolstoelen zijn ?

Wedervraag, zou je de Stint - met betere remmen - wel willen toestaan voor zeg post & pakketvervoer ?
Ik vind dat er voor ieder gemotoriseerd voertuig wat de openbare weg op mag er veiligheidseisen moeten zijn. En, zodra dat voertuig aan die eisen voldoet zouden daar prima goederen mee vervoert kunnen worden.
  donderdag 13 december 2018 @ 12:46:19 #126
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183701490
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik vind dat er voor ieder gemotoriseerd voertuig wat de openbare weg op mag er veiligheidseisen moeten zijn. En, zodra dat voertuig aan die eisen voldoet zouden daar prima goederen mee vervoert kunnen worden.
Conclusie in deze kan wel zijn dat de overheid gigantisch gefaald heeft bij het toelaten van de Stint - deze knullige constructie had dus niet de weg op gemogen

Pas nadat 4 jonge kinderen omgekomen zijn wordt er actie ondernomen - heel typisch
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 december 2018 @ 13:00:16 #127
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183701781
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:46 schreef matspontius het volgende:

[..]

Conclusie in deze kan wel zijn dat de overheid gigantisch gefaald heeft bij het toelaten van de Stint - deze knullige constructie had dus niet de weg op gemogen

Pas nadat 4 jonge kinderen omgekomen zijn wordt er actie ondernomen - heel typisch
Dat roep ik al de hele tijd in dit topic.
  donderdag 13 december 2018 @ 13:52:19 #128
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183702900
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2018 13:00 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat roep ik al de hele tijd in dit topic.
Daar zijn we het dan in ieder geval volledig over eens :Y
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 december 2018 @ 15:07:38 #129
80382 manny
30 is best veel
pi_183704612
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2018 13:00 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat roep ik al de hele tijd in dit topic.
Vandaag is het rapport gepresenteerd. Mmmm.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 13 december 2018 @ 15:19:03 #130
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183704809
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:07 schreef manny het volgende:

[..]

Vandaag is het rapport gepresenteerd. Mmmm.
Dus?
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 december 2018 @ 18:14:45 #131
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183708028
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:07 schreef manny het volgende:

Vandaag is het rapport gepresenteerd. Mmmm.
Met een beetje inzicht, gezond verstand en normaal redeneren, kon die conclusie eigenlijk op de dag van het ongeluk al worden getrokken.


quote:
TNO heeft de stint gecontroleerd op zes punten die belangrijk zijn voor de veiligheid van een voertuig. De stint blijkt op al die punten niet veilig. Zo komt het onderzoeksinstituut tot de conclusie dat er problemen kunnen optreden met de rem van de stint en de lengte van de remweg. Daarnaast kan er een "onbeheersbare versnelling" optreden, waardoor de stint als het ware op hol slaat.

TNO schrijft dat een fors aantal aanpassingen nodig is om de stint zo veilig te maken dat het voertuig weer de weg op kan. De aangepaste stint moet voor een toelating tot de openbare weg opnieuw gekeurd worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 december 2018 @ 18:18:57 #132
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183708098
quote:
12s.gif Op donderdag 13 december 2018 12:01 schreef Vallon het volgende:

Mij rijst de vraag rijst hoe dat voertuig(type) destijds dan ooit WEL kon worden goedgekeurd.
Zover ik het heb begrepen heeft de fabrikant het voertuig JUIST doorontwikkeld.
Nou, 'doorontwikkeld'. Hij heeft wijzigingen doorgevoerd die hij had moeten melden bij het RDW en dat heeft hij niet gedaan.

quote:
Zelf vind ik, als techneut, het het aantal geconstateerde problemen niet zo heftig is als men doet voorkomen.
Mwoh, ik vind zaken zoals remvertraging en 'op hol slaan' wel relevant.

quote:
Wanneer men dat op die toer voortzet, kan je op termijn ook verwachten dat diverse andere hulpkarretjes worden verboden.
Prima, dat moet dan maar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 december 2018 @ 18:26:37 #133
80382 manny
30 is best veel
pi_183708200
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met een beetje inzicht, gezond verstand en normaal redeneren, kon die conclusie eigenlijk op de dag van het ongeluk al worden getrokken.

[..]

ok. dat is fijn. is overigens wel een trend. bij elk nieuwsbericht allemaal experts op internet die alles al meteen weten

waarom we nog instanties als TNO, de politie of rechters nodig hebben is me een raadsel.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183708206
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:07 schreef manny het volgende:
Vandaag is het rapport gepresenteerd. Mmmm.
De Stint is nooit veilig geweest: de weg ligt open voor schadeclaims

Wat iedereen al vermoedde, werd vandaag bevestigd door de experts van TNO: de Stint is bij lange na niet veilig genoeg om uw kinderen op te vervoeren. En dat was-ie al niet toen de toenmalige minister in november 2011 de elektronische bolderkar op de weg toeliet. Met deze snoeiharde conclusie komt de weg open te liggen voor schadeclaims. ^O^

Onderzoekers verdrinken meestal in nuance en gaan zelden kort door de bocht. Maar het onafhankelijke TNO laat er ditmaal geen misverstand over bestaan: alle drie de gekeurde varianten van de Stint - inclusief de allereerste officiële versie die bij de RDW in de garage stond - voldoen niet aan de zes veiligheidseisen die inmiddels zijn opgesteld.

Deze eisen zijn eigenlijk heel logisch. Zo moet het karretje altijd veilig tot stilstand gebracht kunnen worden, mag het voertuig nooit onverwacht accelereren, moet de Stint altijd handmatig naar een veilige plek geduwd kunnen worden, dient de bolderkar altijd bestuurbaar te blijven, mag het wagentje nooit onverwacht remmen en moet de Stint een deugdelijke parkeerstand hebben.

Het TNO-rap­port toont definitief aan dat het toezicht op de veiligheid van de Stint jarenlang is verwaar­loosd

Alleen maar rode schermen bij TNO, op al deze onderdelen. Er zijn problemen met de rem en de lengte van de remweg van het voertuig. Er treedt een ‘onbeheersbare versnelling op als de nuldraad van de gashendel losraakt’. En de bestuurder kan van het voertuig afvallen. O ja, ook de parkeerstand levert een gevaarlijke situatie op.

Kortom, de 3500 Stints die nu aan de ketting staan bij kinderdagverblijven en soms ook particulieren, mogen in de huidige vorm absoluut niet meer de weg op. Deze conclusie van verkeersminister Van Nieuwenhuizen was onvermijdelijk na het glasheldere TNO-rapport. Ze gaat binnenkort met kinderopvang om tafel over veiliger vervoer van kinderen.

Maar Van Nieuwenhuizen weigert vooralsnog iets te doen om de branche schadeloos te stellen, :( :r terwijl de kinderopvang nu opgescheept zit met onbruikbare elektronische bolderkarren en extra kosten moet maken voor verbeteringen of veilig alternatief vervoer. De minister verwijst ook naar haar collega staatssecretaris Van Ark (kinderopvang) voor oplossingen.

Compensatie niet aan de orde :( :r
De woordvoerster van Van Ark windt er geen doekjes om: financiële compensatie is ook volgens haar niet aan de orde. Terwijl het TNO-rapport definitief aantoont dat het toezicht op de veiligheid van de Stint jarenlang is verwaarloosd. Dus is het afwachten tot de eerste organisatie of de complete branche zich nu meldt met een fikse schadeclaim.

Volgens oud-politica Sharon Gesthuizen, voorzitter van de Branchevereniging Maatschappelijke Kinderopvang, staan de kosten wel op het programma in de aankomende gesprekken met de overheid. Iedere kinderopvang is nu tegen de 100 euro per week kwijt per stilstaande Stint. En sommige organisaties hebben er tientallen staan.

Gesthuizen vindt het ‘een heel relevante vraag’ aan de bewindspersonen of die rekening naar de ouders moet worden doorgeschoven of dat daarvan ook best een deel door de overheid kan worden betaald.

Nog even een praktisch ding: zelfs een compleet gereviseerde Stint zal de komende maanden nog niet de weg op kunnen. De minister werkt zeker nog tot februari aan nieuwe keuringseisen. Zodat niet langer vernieuwingsdrang, maar veiligheid voorop komt te staan bij de toelating. Want de fouten uit het verleden, die zullen - als het aan deze bewindspersoon ligt - niet meer worden herhaald.

Als het kalf verdronken is...

https://www.ad.nl/politie(...)hadeclaims~a256aa0f/

Nieuwenhuizen is om te :r :r :r :r
  donderdag 13 december 2018 @ 18:42:24 #135
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183708520
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:26 schreef manny het volgende:

waarom we nog instanties als TNO, de politie of rechters nodig hebben is me een raadsel.
Alleen maar om te bevestigen wat wij allemaal al wisten, natuurlijk. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 december 2018 @ 19:05:22 #136
80382 manny
30 is best veel
pi_183709073
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Alleen maar om te bevestigen wat wij allemaal al wisten, natuurlijk. :)
tja. die sukkels werken met bewijs en degelijk onderzoek en zo. en gaan pas communiceren als dingen uitgezocht zijn i.p.v. mensen beschuldigen voor je iets zeker weet. wat een loosers.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 13 december 2018 @ 19:09:34 #137
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183709186
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:05 schreef manny het volgende:

[..]

tja. die sukkels werken met bewijs en degelijk onderzoek en zo. en gaan pas communiceren als dingen uitgezocht zijn i.p.v. mensen beschuldigen voor je iets zeker weet. wat een loosers.
Wie heb jij beschuldigd zonder bewijs, dan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 december 2018 @ 19:55:39 #138
80382 manny
30 is best veel
pi_183710284
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wie heb jij beschuldigd zonder bewijs, dan?
ik begon met een reactie op meneer of mevrouw kaasplankje, maar als je dit topic terugleest is het al vanaf dag 1 volop beschuldigen door diverse users.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 13 december 2018 @ 20:04:56 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183710563
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:55 schreef manny het volgende:

[..]

ik begon met een reactie op meneer of mevrouw kaasplankje, maar als je dit topic terugleest is het al vanaf dag 1 volop beschuldigen door diverse users.
Mevrouw kaasplank was al geïnformeerd over de electronica in de Stint door een deskundig persoon dus je kan concluderen dat zij handelde met voorkennis van zaken.

Waarvan akte. ;)
  donderdag 13 december 2018 @ 20:07:39 #140
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183710641
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:55 schreef manny het volgende:

ik begon met een reactie op meneer of mevrouw kaasplankje, maar als je dit topic terugleest is het al vanaf dag 1 volop beschuldigen door diverse users.
Oh, really? Is mij niet opgevallen. Wel veel users die stelden dat de Stint niet veilig was, waarvan akte.

En een paar users die de minister van alles en nog wat beschuldigden en wat achteraf onterecht blijkt te zijn.

Zal wel een kwestie van inzicht zijn, vermoed ik zo.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 december 2018 @ 20:14:53 #141
80382 manny
30 is best veel
pi_183710849
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mevrouw kaasplank was al geïnformeerd over de electronica in de Stint door een deskundig persoon dus je kan concluderen dat zij handelde met voorkennis van zaken.

Waarvan akte. ;)
Volgende keer die deskundige maar bellen dan i.p.v. TNO inhuren. die kan blijkbaar in een hele korte tijd al weten waar TNO weken / maanden voor nodig heeft.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 13 december 2018 @ 20:18:33 #142
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183710954
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:14 schreef manny het volgende:

[..]

Volgende keer die deskundige maar bellen dan i.p.v. TNO inhuren. die kan blijkbaar in een hele korte tijd al weten waar TNO weken / maanden voor nodig heeft.
Een vermoeden wat je hebt op basis van wat een deskundige zegt is iets anders dan een technisch onderzoek door een officiële instantie maar wat is je punt precies?
  donderdag 13 december 2018 @ 21:07:45 #143
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183712678
De Stint is te onveilig om deel te nemen aan het verkeer, concludeerde TNO vandaag. De fabrikant moet de elektrische bolderkar verbeteren. Omdat er ook nieuwe wetgeving nodig is, kan het nog wel even duren voordat je weer een Stint op de weg ziet.

In het TNO-rapport staat onder meer dat de rem van het voertuig niet krachtig genoeg is en dat dat de automatische parkeerrem kan leiden tot gevaarlijke situaties. Het ontbreken van een zitplaats vergroot de kans dat de bestuurder valt. Ook kan de Stint kan bij technische problemen plotseling oncontroleerbaar versnellen.

Nieuw prototype
De fabrikant wilde nog niet inhoudelijk reageren op het rapport en eerst alle bevindingen bestuderen. Eerder had directeur Edwin Renzen al gezegd dat hij werkt aan een verbeterde versie van de Stint. Een die voldoet aan alle normen en Europese regelgeving. Mogelijk zou er in februari een prototype klaar zijn voor keuring.

Hoogleraar autotechniek Maarten Steinbuch, van de Technische Universiteit Eindhoven, denkt dat de benodigde aanpassingen "technisch goed te doen" zijn. Het TNO-rapport is volgens hem immers in overeenstemming met de Europese regels voor dit soort voertuigen. En die regels houdt de fabrikant naar eigen zeggen al aan bij het ontwerp voor de verbeterde Stint.

Ik vermoed dat er vertraging zal ontstaan, omdat de overheid nu heel voorzichtig is om dit soort voertuigen toe te laten op de openbare weg.
Hoogleraar Maarten Steinbuch
"De aanbevolen aanpassingen zijn dus redelijk snel te ontwerpen en te keuren. Technisch gezien zou de Stint in april weer de weg op kunnen. Maar ik vermoed dat er vertraging zal ontstaan, omdat de overheid nu, heel begrijpelijk, heel voorzichtig is om dit soort voertuigen toe te laten op de openbare weg."

Onduidelijke regels
Sinds het Stint-ongeluk in Oss afgelopen september, waarbij vier kinderen om het leven kwamen, ligt de voertuigklasse van 'bijzondere bromfietsen' onder een vergrootglas. Daaronder vallen ook segways, e-bikes en hoverboards. Fabrikanten en verzekeraars zeggen tegen Nieuwsuurdat de huidige regels te onduidelijk zijn.

Minister Van Nieuwenhuizen wil nieuwe eisen opstellen voor deze voertuigcategorie. Adviezen van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) en Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) vormen de basis voor het nieuwe toetsingskader. De minister wil uiterlijk februari een voorstel naar de Tweede Kamer sturen.

Zomer 2019
Hoogleraar Steinbuch verwacht daarentegen dat het tot begin zomer 2019 duurt voordat de nieuwe eisen wettelijk zijn vastgelegd. Omdat alle betrokken instanties uiterst zorgvuldig te werk willen gaan en er veel stappen te nemen zijn.

"Ik zou willen dat het sneller zou kunnen. Maar het kan niet zomaar een goedkeuring zijn voor een aangepaste bromfiets, bij wijze van spreken. Er moet écht iets gezegd worden over de eisen en regels voor dit soort voertuigen."

Dus die fabrikant kan een ondeugdelijk voertuig op de markt brengen, waar van alles qua veiligheid aan mankeert. Vervolgens vind een drama plaats waar 4 jonge kinderen de dood vinden. Dezelfde fabrikant kan nu weer een verbeterde versie gaan bouwen die wel voldoet aan alle eisen en normen?
"Hoka Hey!"
pi_183713044
De Stint had nooit de weg op gemogen. Dat zeggen de experts van het onafhankelijke TNO die diverse Stints hebben onderzocht naar aanleiding van het dramatische ongeluk in Oss. De elektronische bolderkar voldoet niet aan de veiligheidseisen. Minister van Infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen reageert op het rapport en onderzoekt of de Stint nog perspectief heeft.

https://pauw.bnnvara.nl/nieuws/vanavond-bij-pauw-237

Vanavond komt Nieuwenhuizen ff haar geblunder goedpraten :( :r :r
  donderdag 13 december 2018 @ 22:48:12 #145
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183715930
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:07 schreef matspontius het volgende:

Dus die fabrikant kan een ondeugdelijk voertuig op de markt brengen, waar van alles qua veiligheid aan mankeert. Vervolgens vind een drama plaats waar 4 jonge kinderen de dood vinden. Dezelfde fabrikant kan nu weer een verbeterde versie gaan bouwen die wel voldoet aan alle eisen en normen?
Er worden ook nog steeds Toyota's verkocht toch?

Als de nieuwe stint wél aan de veiligheidseisen voldoet, wat is dan het probleem?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183716198
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:48 schreef daNpy het volgende:

Er worden ook nog steeds Toyota's verkocht toch?

Als de nieuwe stint wél aan de veiligheidseisen voldoet, wat is dan het probleem?
Het zal verder iedereen ook jeuken als er met de Toyota, Stint of wat voor apparaat dan ook de eigen kinderen of pakketten rondgebracht gaan worden. Het is wel een probleem als er tien kinderen in vervoerd gaan worden.
pi_183716263
Nieuwenhuizen zit alweer klaar om onzin te verkopen bij Pauw :r :r :r
  donderdag 13 december 2018 @ 23:06:57 #148
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183716433
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Er worden ook nog steeds Toyota's verkocht toch?

Als de nieuwe stint wél aan de veiligheidseisen voldoet, wat is dan het probleem?
Het probleem is dezelfde faal fabrikant
"Hoka Hey!"
pi_183716567
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Er worden ook nog steeds Toyota's verkocht toch?

Als de nieuwe stint wél aan de veiligheidseisen voldoet, wat is dan het probleem?
Dat er dan nog steeds dodelijke ongelukken mee kunnen gebeuren. En dat kun je dus nooit helemaal uitsluiten.
pi_183716602
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zal verder iedereen ook jeuken als er met de Toyota, Stint of wat voor apparaat dan ook de eigen kinderen of pakketten rondgebracht gaan worden. Het is wel een probleem als er tien kinderen in vervoerd gaan worden.
Nee. Het wordt enkel tijdelijk een probleem als er 10 kinderen inzitten en er weer een ongeval mee gebeurd. Want dan treedt de emotie weer op: 'kinderen', 'onveilig' en vooral heel veel gehuil van boze mensen die het ding onveilig vinden omdat er 10 kinderen in kunnen.
pi_183716748
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:13 schreef Inbox het volgende:

Nee. Het wordt enkel tijdelijk een probleem als er 10 kinderen inzitten en er weer een ongeval mee gebeurd. Want dan treedt de emotie weer op: 'kinderen', 'onveilig' en vooral heel veel gehuil van boze mensen die het ding onveilig vinden omdat er 10 kinderen in kunnen.
Als je zo redeneert kun je ook personen/ kinderen gaan vervoeren met een heftruck op de lepels of je stopt ze in een goederenlift...

Je snapt toch wel dat de eisen voor personenvervoer anders liggen dan voor goederenvervoer? Maar goed, pleur alles en iedereen maar los in de trailer want vervoer is vervoer toch?
pi_183716911
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je zo redeneert kun je ook personen/ kinderen gaan vervoeren met een heftruck op de lepels of je stopt ze in een goederenlift...

Je snapt toch wel dat de eisen voor personenvervoer anders liggen dan voor goederenvervoer? Maar goed, pleur alles en iedereen maar los in de trailer want vervoer is vervoer toch?
Is er nog niet genoeg bureaucratie?
pi_183717039
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:24 schreef Inbox het volgende:

[..]

Is er nog niet genoeg bureaucratie?
Als men uitvoeren doet waar men voor daar is denk ik wel.
pi_183717070
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als men uitvoeren doet waar men voor daar is denk ik wel.
Ik heb een beetje moeite om deze zin goed te begrijpen :/
pi_183717090
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:24 schreef Inbox het volgende:

[..]

Is er nog niet genoeg bureaucratie?
Wat je met je eigen kinderen doet net zoals vroeger is prima, dat boeit me geen flikker. Echter heb je ook te maken met andermans kinderen en dan heb je je gewoon te houden aan regelgeving.
pi_183717104
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:13 schreef Inbox het volgende:

[..]

Nee. Het wordt enkel tijdelijk een probleem als er 10 kinderen inzitten en er weer een ongeval mee gebeurd. Want dan treedt de emotie weer op: 'kinderen', 'onveilig' en vooral heel veel gehuil van boze mensen die het ding onveilig vinden omdat er 10 kinderen in kunnen.
10 personen mag ik nog niet vervoeren vind ik wel erg veel ja!
pi_183717128
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:29 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik heb een beetje moeite om deze zin goed te begrijpen :/
Als de RDW gedaan had waarvoor ze daar zijn was het voertuig dan geschikt of ongeschikt bevonden?

Al vermoed ik dat de stint welke de typegoedkeuring kreeg niet zo in elkaar gezeten heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2018 23:33:57 ]
pi_183717290
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat je met je eigen kinderen doet net zoals vroeger is prima, dat boeit me geen flikker. Echter heb je ook te maken met andermans kinderen en dan heb je je gewoon te houden aan regelgeving.
Prima.
Maar niet alles hoeft in regelgeving vastgelegd te worden.
pi_183717328
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

10 personen mag ik nog niet vervoeren vind ik wel erg veel ja!
Jij mag gewoon 10 personen vervoeren hoor. Gewoon met 2 bolderkarren. Eentje aan iedere hand met 5 koters erin :)
pi_183717335
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:38 schreef Inbox het volgende:

[..]

Prima.
Maar niet alles hoeft in regelgeving vastgelegd te worden.
Prima toch dan bouw ik morgen de skelter om tot gemotoriseerd voertuig.

En mag daarmee de openbare weg op!
pi_183717353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:39 schreef Inbox het volgende:

[..]

Jij mag gewoon 10 personen vervoeren hoor. Gewoon met 2 bolderkarren. Eentje aan iedere hand met 5 koters erin :)
Dom uit de hoek lallen kan ik ook hoor.
pi_183717357
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Prima toch dan bouw ik morgen de skelter om tot gemotoriseerd voertuig.

En mag daarmee de openbare weg op!
Is vast wel regelgeving voor ;)

Maar als er geen regelgeving voor is. Gewoon doen!
pi_183717369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dom uit de hoek lallen kan ik ook hoor.
Top! Ben je in ieder geval tot iets in staat ^O^
  vrijdag 14 december 2018 @ 00:05:38 #164
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183717868
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als de RDW gedaan had waarvoor ze daar zijn was het voertuig dan geschikt of ongeschikt bevonden?

Al vermoed ik dat de stint welke de typegoedkeuring kreeg niet zo in elkaar gezeten heeft.
Kern wat ik nu begrijp dat er destijds geen Stint, letterlijk is gekeurd noch ooit een keuring heeft plaatsgevonden. Met OK van de overheid mocht wat op wielen gebouwd was gaan rijden.

Iedereen inclusief nu over elkaar buitelende instituten, was daar letterlijk superblij mee om 's geen stringente regels te hebben voor simpel stadsvervoer. Kinderen hier (en ouders) vonden/vinden de Stint helemaal geweldig.

Beetje oneerlijk om nu (indirect) de fabrikant te verwijten niet te voldoen aan de kleine lettertjes en in de tussentijd wel degelijk tal van technische verbeteringen heeft gedaan en daartoe steeds bereid is (geweest). We zijn nu helaas aangekomen van niets durven doen totdat het ooit wel goed is..... wat totaal geen garantie is dat er dan nooit meer een ongeluk met dodelijk afloop zal plaatsvinden. De oorzaak, samenhang en of het ongeluk dan te voorkomen was, is ook nog niet duidelijk.

Degene die fout en in gebreke is gebleven is vooral dan de minister met direct daar achteraan de welwillende Tweede Kamer en daarmee ook wijzelf dus.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183717888
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2018 00:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kern wat ik nu begrijp dat er destijds geen Stint, letterlijk is gekeurd noch ooit een keuring heeft plaatsgevonden. Met OK van de overheid mocht wat op wielen gebouwd was gaan rijden.

Iedereen inclusief nu over elkaar buitelende instituten, was daar letterlijk superblij mee om 's geen stringente regels te hebben voor simpel stadsvervoer. Kinderen hier (en ouders) vonden/vinden de Stint helemaal geweldig.

Beetje oneerlijk om nu (indirect) de fabrikant te verwijten niet te voldoen aan de kleine lettertjes en in de tussentijd wel degelijk yan van technische verbeteringen heeft gedaan en daartoe steeds bereid is (geweest). We zijn nu helaas aangekomen van niets durven doen totdat het ooit wel goed is..... wat totaal geen garantie is dat er dan nooit meer een ongeluk met dodelijk afloop zal plaatsvinden. De oorzaak, samenhang en of het ongeluk dan te voorkomen was, is ook nog niet duidelijk.

Degene die fout en in gebreke is gebleven is vooral dan de minister met direct daar achteraan de welwillende Tweede Kamer en daarmee ook wijzelf dus.
Hoe zeg ik dat als de fabrikant de moraal mist zijn kleine lettertjes helemaal niet verkeerd, ik kan wel iemand voor het hoofd kijken maar nooit erin!

Al weet ik niet of moraal het juiste woord is excuses ervoor.
pi_183717942
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2018 00:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Degene die fout en in gebreke is gebleven is vooral dan de minister met direct daar achteraan de welwillende Tweede Kamer en daarmee ook wijzelf dus.
Wijzelf ik ga stemmen dan wordt er een coalitie gevormd met juist een partij welke ik verafschuwen doe, nu nog eens wijzelf aub!
pi_183718377
Bakfietsen en bolderkarren zijn veilig. Kunnen ze ook het schoolplein mee op.
Is nog gezond ook fietsen.
pi_183718721
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 00:59 schreef quirina het volgende:
Bakfietsen en bolderkarren zijn veilig. Kunnen ze ook het schoolplein mee op.
Is nog gezond ook fietsen.
Mits goed onderhouden zijn ze veilig, maar als jij met je bakfiets rondrijdt met bijv. een gerafeld remkabeltje of remmen die niet lekker werken, is dat ding ook onveilig. Dan kan zo'n levensgevaarlijke stint die binnen 6 meter stilstaat in plaats van binnen de max. 3 meter toch een stukje veiliger zijn.
  vrijdag 14 december 2018 @ 06:15:47 #169
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183719396
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 01:49 schreef Inbox het volgende:

[..]

Mits goed onderhouden zijn ze veilig, maar als jij met je bakfiets rondrijdt met bijv. een gerafeld remkabeltje of remmen die niet lekker werken, is dat ding ook onveilig. Dan kan zo'n levensgevaarlijke stint die binnen 6 meter stilstaat in plaats van binnen de max. 3 meter toch een stukje veiliger zijn.
Dat is wel gebleken ja afgelopen september.

Als fabrikant ben je zelf ook verplicht om een deugdelijk voertuig de weg op te sturen. De fout ligt zowel bij de fabrikant als de overheid.

Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg ...
"Hoka Hey!"
pi_183719407
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 06:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat is wel gebleken ja afgelopen september.

Als fabrikant ben je zelf ook verplicht om een deugdelijk voertuig de weg op te sturen. De fout ligt zowel bij de fabrikant als de overheid.
Uiteraard. Maar als je een goedkeuring krijgt, mag je er als fabrikant vanuit gaan dat jouw ontwerp prima in orde is.

Op dit moment en kijkend naar wat ik mee heb gekregen gisteren, acht ik de overheid fouter dan de fabrikant eigenlijk :/

quote:
Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg ...
Bij jou misschien, maar niet bij mij en denk ik vele anderen. Op het moment dat er aan de (nieuwe?) eisen voldaan is, maakt het mij echt niet uit of dat ding nu door Stint of door -ik noem maar wat- Ferrari op de markt wordt gebracht. Het zal een heel ander product zijn, dat aangepast is en nu wel aan de gestelde veiligheidseisen voldoet.

Neem aan dat er voor ie weer op de weg mag, nu wel kritisch gekeken en gekeurd wordt en dat dat in de toekomst zal blijven gebeuren. En dat die veiligheidseisen ook goed vastgelegd zijn.
  vrijdag 14 december 2018 @ 07:46:30 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183719823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:11 schreef Inbox het volgende:

[..]

Dat er dan nog steeds dodelijke ongelukken mee kunnen gebeuren. En dat kun je dus nooit helemaal uitsluiten.
Precies.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:06 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het probleem is dezelfde faal fabrikant
Ja dat is bij Toyota evenzo. En die worden nog steeds gekocht. Er is geen verbod op Toyota's of auto's in het algemeen.

Zoals ik al eerder zei; die Stint is een palstic bak met kinderen erin. Die gaat nooit veilig zijn.
Net als dat je het te voet of met een fiets aflegt tegen een auto, met een auto tegen een vrachtwagen of trein, etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 14 december 2018 @ 07:48:57 #172
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183719841
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 06:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg ...
Nogmaals, deel je die mening ook over Toyota en andere auto merken?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 14 december 2018 @ 08:11:09 #173
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183720002
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

Precies.

[..]

Ja dat is bij Toyota evenzo. En die worden nog steeds gekocht. Er is geen verbod op Toyota's of auto's in het algemeen.

Zoals ik al eerder zei; die Stint is een palstic bak met kinderen erin. Die gaat nooit veilig zijn.
Net als dat je het te voet of met een fiets aflegt tegen een auto, met een auto tegen een vrachtwagen of trein, etc.
Als daar ongelukken met fatale afloop door zijn veroorzaakt wel ja.

De opzet van de Stint is prima, de uitvoering ronduit beroerd. Zowel aan de kant van de fabrikant als de overheid!
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 december 2018 @ 08:14:54 #174
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183720024
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 06:21 schreef Inbox het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar als je een goedkeuring krijgt, mag je er als fabrikant vanuit gaan dat jouw ontwerp prima in orde is.

Op dit moment en kijkend naar wat ik mee heb gekregen gisteren, acht ik de overheid fouter dan de fabrikant eigenlijk :/

[..]

Bij jou misschien, maar niet bij mij en denk ik vele anderen. Op het moment dat er aan de (nieuwe?) eisen voldaan is, maakt het mij echt niet uit of dat ding nu door Stint of door -ik noem maar wat- Ferrari op de markt wordt gebracht. Het zal een heel ander product zijn, dat aangepast is en nu wel aan de gestelde veiligheidseisen voldoet.

Neem aan dat er voor ie weer op de weg mag, nu wel kritisch gekeken en gekeurd wordt en dat dat in de toekomst zal blijven gebeuren. En dat die veiligheidseisen ook goed vastgelegd zijn.
Dus als je als fabrikant een ronduit onveilig voertuig op de markt brengt en dit voertuig door een falend overheidssysteem goedgekeurd wordt (wat nooit had mogen gebeuren) dan tref je als fabrikant geen enkele blaam?

Wel eens gehoord van zelf inzicht en eigen verantwoordelijkheid?

Ik zou als fabrikant een degelijke en betrouwbare keuring eisen - zij moeten na verloop van tijd toch ook hebben ingezien dat die keuring van de overheid nergens op sloeg. Dat moet je bij jezelf te rade gaan - kan ik als fabrikant verantwoorden dat een door mij geproduceerd voertuig voor kinderen niet adequaat gekeurd is?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:38:42 #175
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183720865
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:38 schreef Inbox het volgende:

[..]

Prima.
Maar niet alles hoeft in regelgeving vastgelegd te worden.
Tot er 3 peuters de dood vinden onder een trein. Dan denkt men tja dit had eigenlijk nooit mogen gebeuren.
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:48:32 #176
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183720994
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tot er 3 peuters de dood vinden onder een trein. Dan denkt men tja dit had eigenlijk nooit mogen gebeuren.
4 peuters! Daarnaast een zusje en begeleider met een trauma voor het leven. Ouders, machinist, hulpverleners en omstanders idem dito. Ik denk als je dit gezien hebt dat je dit niet meer van je netvlies krijgt ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:52:28 #177
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183721036
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nogmaals, deel je die mening ook over Toyota en andere auto merken?
Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:19:34 #178
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183721367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
Professioneel geregeld dus. Heel wat anders dan dat geklungel bij de Stint fabrikant.
"Hoka Hey!"
pi_183721397
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:19 schreef matspontius het volgende:

[..]

Professioneel geregeld dus. Heel wat anders dan dat geklungel bij de Stint fabrikant.
Want?
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:22:55 #180
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183721408
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:22 schreef Inbox het volgende:

[..]

Want?
Want wat?
"Hoka Hey!"
pi_183721461
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:22 schreef matspontius het volgende:

[..]

Want wat?
waarom professioneel geregeld bij Toyota, maar geklungel bij Stint?
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:37:58 #182
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183721561
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:29 schreef Inbox het volgende:

[..]

waarom professioneel geregeld bij Toyota, maar geklungel bij Stint?
Vragen naar de bekende weg he, als je dat verschil al niet snapt :N
"Hoka Hey!"
pi_183721654
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:37 schreef matspontius het volgende:

[..]

Vragen naar de bekende weg he, als je dat verschil al niet snapt :N
Nee, Waarom noem je het geklungel bij Stint.
Omdat het bij Stint een klein bedrijf is zonder miljardenomzet? Omdat de Stint geen botsproef ondergaan heeft? Omdat de makers van de stint Hollandse boerenpummels zijn, in plaats van nerderige Japanners die wagens voornamelijk door robots in elkaar laten zetten?
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:50:58 #184
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183721754
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als er bij Toyota een issue is met het voertuig roept de fabrikant de gehele productielijn terug en wordt dat kostenloos vervangen/gerepareerd, zoals recent met de airbags. Mijn Peug moest ook al terug voor een fmogelijk falend onderdeel, vervangend vervoer dat je mee krijgt is op kosten van de fabrikant.
Dus dat is wat er met de stint ook moet gebeuren, er hoeft geen van op deze fabrikant te komen zoals hier in dit topic beweerd wordt?

quote:
Waarom dezelfde fabrikant straks opnieuw de kans krijgt om een aangepast voertuig de weg op te sturen is mij een compleet raadsel. Het vertrouwen is zo'n falende constructeur is toch volledig weg
Ik had het overigens over de op hol slaande Toyota's, aangezien dat beter vergelijkbaar is met dit probleem.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:56:11 #185
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183721827
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:43 schreef Inbox het volgende:

[..]

Nee, Waarom noem je het geklungel bij Stint.
Omdat het bij Stint een klein bedrijf is zonder miljardenomzet? Omdat de Stint geen botsproef ondergaan heeft? Omdat de makers van de stint Hollandse boerenpummels zijn, in plaats van nerderige Japanners die wagens voornamelijk door robots in elkaar laten zetten?
Nee, omdat de fouten en veiligheid issues gebagitalliseerd worden door dit bedrijf. De betreffende Stint was al 4x gerepareerd! Ach, een veertje bij de gashendel, een accu die 3x stuk ging, etc., niets bijzonders. Nee, daarom sloeg dat ding ook op hol en kwam onder een trein terecht.

Lees de rapporten eens door die inmiddels door meerdere mensen zijn opgemaakt en zie waar het schort aan de veiligheid - schrikbarend.
"Hoka Hey!"
pi_183721935
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:56 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, omdat de fouten en veiligheid issues gebagitalliseerd worden dor dit bedrijf. De betreffende Stint was al 4x gerepareerd! Ach, een veertje bij de gashendel, een accu die 3x stuk ging, etc. Lees de rapporten eens door die inmiddels door meerdere mensen zijn opgemaakt en zie waar het schort aan de veiligheid - schrikbarend.
4x gerepareerd. Nou, pfoe! Je moet eens weten hoe vaak nieuwe auto's bij de dealer staan voor kinderziekten, of hoevaak een elektrische fiets terug mag omdat ie uitviel zonder ogenschijnlijke reden. Op papier klopt het allemaal, maar de praktijk zal het allemaal uitwijzen allemaal.

Geen reden om het bedrijf te zien als klungelbedrijf.
  vrijdag 14 december 2018 @ 12:32:07 #187
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183723408
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 11:04 schreef Inbox het volgende:

[..]

4x gerepareerd. Nou, pfoe! Je moet eens weten hoe vaak nieuwe auto's bij de dealer staan voor kinderziekten, of hoevaak een elektrische fiets terug mag omdat ie uitviel zonder ogenschijnlijke reden. Op papier klopt het allemaal, maar de praktijk zal het allemaal uitwijzen allemaal.

Geen reden om het bedrijf te zien als klungelbedrijf.
Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?

Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
"Hoka Hey!"
pi_183723617
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:32 schreef matspontius het volgende:

[..]

Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?

Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
Met pek en veren door het dorp jagen dan maar?
Het is toch tijden goed gegaan met dat ding?
  vrijdag 14 december 2018 @ 12:44:24 #189
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183723632
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:43 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Met pek en veren door het dorp jagen dan maar?
Het is toch tijden goed gegaan met dat ding?
Lees het rapport!!!! Dat het tijden goed is gegaan heeft alles met geluk en niets met wijsheid te maken. En of er niet genoeg akkefietjes met die Stints zijn geweest ....
"Hoka Hey!"
pi_183723640
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:32 schreef matspontius het volgende:

[..]

Rapport van TNO gelezen wat gisteren gepresenteerd is? En dan durf je nog te beweren dat de op de markt gebrachte Stint een prima product was en dat het bedrijf hier goed mee omgegaan is?

Nog even over die Japanners. Die weten tenminste van nederigheid en schaamte inhoudt, die proberen hun fouten niet te verbergen of goed te praten. Als dit in Japan gebeurt wordt het hele management op straat gezet of nog erger! Aan die nederige houding kan het Stint management een voorbeeld nemen.
In Japan plegen ze harakiri. Of dat nou zo’n goed idee is..
  vrijdag 14 december 2018 @ 12:47:19 #191
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183723672
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:44 schreef quirina het volgende:

[..]

In Japan plegen ze harakiri. Of dat nou zo’n goed idee is..
:) Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
"Hoka Hey!"
pi_183724757
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

:) Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
Stel eens voor je bent werkgever, ten alle tijden op de hoogte zijn dat je werknemers veilig werken.
Zo toch ook de overheid? Denk je niet dat hier meerdere evt schuld dragen?
  vrijdag 14 december 2018 @ 13:54:37 #193
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183724849
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stel eens voor je bent werkgever, ten alle tijden op de hoogte zijn dat je werknemers veilig werken.
Zo toch ook de overheid? Denk je niet dat hier meerdere evt schuld dragen?
Zucht. Lees toch eens goed de posts door. De overheid is inderdaad net zo schuldig aan dit drama - door de zeer onzorgvuldige keuringen die ze hebben uitgevoerd heeft men dit voertuig jarenlang kunnen gebruiken terwijl het totaal niet aan de veiligheidsnormen voldeed. Dat er niet eerder een zwaar ongeval is gebeurd is een "wonder"
"Hoka Hey!"
pi_183724872
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Zucht. Lees toch eens goed de posts door. De overheid is inderdaad net zo schuldig aan dit drama - door de zeer onzorgvuldige keuringen die ze hebben uitgevoerd heeft men dit voertuig jarenlang kunnen gebruiken terwijl het totaal niet aan de veiligheidsnormen voldeed. Dat er niet eerder een zwaar ongeval is gebeurd is een "wonder"
Gebeurde er niet vaker dingen meet dat object, bestuurders eraf vallen etc etc zijn daar geen politie rapporten van? En wat deed men ermee, onderop de stapel leggen?
pi_183724929
Of is het zo dat het overheidsorgaan niet meer werkt/functioneert met een manager aan de top?
  vrijdag 14 december 2018 @ 14:04:25 #196
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183725037
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gebeurde er niet vaker dingen meet dat object, bestuurders eraf vallen etc etc zijn daar geen politie rapporten van? En wat deed men ermee, onderop de stapel leggen?
Goede vraag - wat is er met die meldingen van die gebreken gedaan in het verleden? Blijkbaar niet ernstig genoeg. Tot afgelopen september - dan wordt men ineens wakker en komen allerlei zaken aan het licht
"Hoka Hey!"
pi_183729407
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

:) Tegenwoordig niet meer hoor. Alleen de nederigheid en schaamte bij fouten staat me veel meer aan dan die houding bij fouten hier in Nederland. Stel je voor zeg dat je in dit land iemand ter verantwoording roept voor mismanagement en een klunzige uitvoering van een product - dat mag niet in dit land hoor. Zelfs niet als er 4 jonge kinderen door omkomen.
Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?

Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?

Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.

En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
  vrijdag 14 december 2018 @ 18:06:55 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183729707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:

[..]

Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?

Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?

Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.

En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
Er wordt nu formeel "gespe(e)ld" en ingegraven.... Het rapport omtrent oorzaak is er (nog) niet (eens).

Nofi is ook niet ondenkbeeldig dat het apparaat inadequaat is bestuurd of al vooraf al bijdragende problemen heeft gehad en dan toch - goed bedoeld - is gebruikt. Zaken hebben, in mijn ervaring, meestal een voorafgaande en samengestelde aanleiding. Ook het trein-aandeel als voertuig blijft in het verhaal qua hoofdoorzaak angstvallig onderbelicht (een trein kan immers "niet" tijdig stoppen ter voorkoming van....).

Los daarvan is het vervoer van kinderen sws een uiterst emotioneel beladen onderwerp waar mensen (begrijpelijk) al snel buiten proportionele beslissingen in (gaan) nemen.
Dat trachten te nuanceren is bijkans onmogelijk want.... dan ben je iemand die (de) kinderen (dus) de dood in wil jagen. Net zoiets als, hoe kan je tegen (de) veiligheid(eisen) zijn.... en dan niet willen luisteren dat die schijn mensen opsluit zonder enige garantie dat er geen ongelukken gebeuren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 14 december 2018 @ 19:04:17 #199
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_183730598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 17:46 schreef Inbox het volgende:

[..]

Wat was de werkelijke reden van het ongeval. Is dat al bekend gemaakt? Is ie inderdaad op hol geslagen?

Dat rapport dat nu naar buiten is gebracht, is toch niet het rapport dat de verkeersongevallendienst heeft gemaakt?

Maar, volgens mij was de hele kinderopvangbranche uiterst tevreden met de stint. Dr waren er dan ook een paar duizend in gebruik en volgens mij tot volle tevredenheid. Dat klungelige valt dus wel mee, heb ik zo het idee.

En dat er doden bij zijn gevallen heeft alles te maken met het feit dat er een trein bij betrokken was. De doden zouden er waarschijnlijk ook geweest zijn als dezelfde kindjes in een auto zaten die frontaal door een trein geramd zouden worden.
Het rapport van de NFI zal natuurlijk flink afwijken van het rapport van TNO. Dat is een logisch vervolg in dit geheel.

De doden hadden ook kunnen vallen bij een botsing van de Stint met een ander voertuig dan een trein. Gelezen hoe onveilig die bak is?
"Hoka Hey!"
pi_183730773
Trottoir is nog niet veilig laat staan een voertuig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')