Pekel is inderdaad funest voor je motor. Tegen de kou kan je je echter verbazingwekkend goed kleden.quote:Op zondag 4 november 2018 11:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nouja, in veel Aziatische landen is dit al werkelijkheid. Al spreek je daar meer over brommertjes dan motoren.
Het weer in Nederland is er niet geschikt voor. De ergste files staan er in de winter. En dan ga ik echt niet op een motor stappen. Mij te koud.
Bovendien ligt de weg dan vol met pekel.
Dat zal wel, maar mijn handen worden uiteindelijk toch koud. Ik doe niet aan handvatverwarming, windscherm of dat soort onzin. Naked . Maar daardoor ben ik dus wel een mooi weer rijder.quote:Op zondag 4 november 2018 11:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Pekel is inderdaad funest voor je motor. Tegen de kou kan je je echter verbazingwekkend goed kleden.
En dan heel je blok onder het zout.quote:Op zondag 4 november 2018 11:05 schreef mstx het volgende:
In de winter pakte ik juist altijd de motor (tenzij ijzel), dan hoefde ik tenminste niet de ruiten te krabben
Ah ja, dat zijn keuzes inderdaad.quote:Op zondag 4 november 2018 11:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar mijn handen worden uiteindelijk toch koud. Ik doe niet aan handvatverwarming, windscherm of dat soort onzin. Naked . Maar daardoor ben ik dus wel een mooi weer rijder.
Naja, ik moet zeggen: ik rij dus het hele jaar door en die pekel heeft tot nu toe alleen effect gehad op mijn remmen (voorrem liep op een gegeven moment aan, bleek de cilinders in de klauwen verrot te zijn, alle remklauwen maar gelijk laten reviseren). Mijn blok is nog prima.quote:Op zondag 4 november 2018 11:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En dan heel je blok onder het zout.
Voor mij is een motor een gebruiksvoorwerp dus dat boeit me niet zo heel veel, en goed inspuiten voor de winter voorkomt ook al een hoop schade.quote:Op zondag 4 november 2018 11:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En dan heel je blok onder het zout.
uh, dat kan toch alleen op de snelweg en best gevaarlijk als je als een malloot tussen de files doorscheurt.quote:Op zondag 4 november 2018 10:52 schreef DW457 het volgende:
Wanneer het druk is op de wegen (en dat is steeds vaker het geval) zoef ik lekker tussen de files door
Als je als een malloot rijdt ben je sowieso niet lekker bezig. Als je gewoon rustig tussen de file doorrijdt is er niets aan de hand en kan je die onoplettende mobiele zombies netjes ontwijken en toch een enorme tijdswinst boeken. Oh en tussen de auto's doorrijden kan ook op binnenwegen waar auto's in lange rijen voor het verkeerslicht wachten bijvoorbeeld, mits er minimaal twee rijstroken zijn natuurlijk.quote:Op zondag 4 november 2018 11:59 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
uh, dat kan toch alleen op de snelweg en best gevaarlijk als je als een malloot tussen de files doorscheurt.
Genoeg mensen die hier niet aan denken en het is wachten tot er weer zo'n motor een ongeluk veroorzaakt door tegen een onoplettende auto aan te rijden.
Want die gepensioneerde automobilisten die dezelfde manco's hebben zijn veiliger? Wanneer je met de motor een inschattingsfout maakt heb je in de meeste gevallen vooral jezelf ermee. Hoe anders is dat met een auto.quote:Op zondag 4 november 2018 12:03 schreef Fer het volgende:
Nu je toch steeds meer (gepensioneerde) motorrijders ziet, die toch tamelijk incompetent zijn. Die verkeerssituaties niet inzien, in dode hoeken (blijven) rijden en zichzelf op andere manieren in onveiligheid brengen. Zou ik niet willen meemaken, wat de chaos zal zijn met veel meer mensen zo gaan motorrijden.
Nee, met een kloothommel in een auto houd ik weinig rekening. Maar juist door zijn kwetsbaarheid, zal ik voor zo’n incompetente motormuis, toch voorzichtig moeten zijn of ruimte moeten maken.quote:Op zondag 4 november 2018 12:06 schreef DW457 het volgende:
[..]
Want die gepensioneerde automobilisten die dezelfde manco's hebben zijn veiliger? Wanneer je met de motor een inschattingsfout maakt heb je in de meeste gevallen vooral jezelf ermee. Hoe anders is dat met een auto.
wat jij wil. mensen gaan de radiozender verzetten, op hun mobieltje kijken, berichtje typen voor thuis dat ze wat later zijn of hun gedachten dwalen en sturen daardoor naar links of rechts binnen de rijstrook waar jij als aso tussendoor wilt rijden en BAM.quote:Op zondag 4 november 2018 12:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Als je als een malloot rijdt ben je sowieso niet lekker bezig. Als je gewoon rustig tussen de file doorrijdt is er niets aan de hand en kan je die onoplettende mobiele zombies netjes ontwijken en toch een enorme tijdswinst boeken. Oh en tussen de auto's doorrijden kan ook op binnenwegen waar auto's in lange rijen voor het verkeerslicht wachten bijvoorbeeld, mits er minimaal twee rijstroken zijn natuurlijk.
Kijk, en dit is precies de instelling die zo raar is. Automobilisten onder elkaar gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Hoe anders is dat bij motorrijders die elkaar zelfs groeten bij het passeren. Ondenkbaar bij automobilisten. Natuurlijk zal dat groeten ook verdwijnen als we massaal op de motor stappen (anders heb je je stuur nooit meer vast), maar toch. Stukje meer verdraagzaamheid en compassie in het verkeer zou de doorstroming ook erg ten goede komen.quote:Op zondag 4 november 2018 12:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, met een kloothommel in een auto houd ik weinig rekening. Maar juist door zijn kwetsbaarheid, zal ik voor zo’n incompetente motormuis, toch voorzichtig moeten zijn of ruimte moeten maken.
Ik doe het dagelijks meerdere keren en doordat ik het rustig aan doe kan ik op tijd remmen en zie ik die zombies al ruim van te voren verschuiven. Anticiperen heet dat. Daardoor ben ik tot nu toe elke dag zonder kleerscheuren thuisgekomen.quote:Op zondag 4 november 2018 12:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
wat jij wil. mensen gaan de radiozender verzetten, op hun mobieltje kijken, berichtje typen voor thuis dat ze wat later zijn of hun gedachten dwalen en sturen daardoor naar links of rechts binnen de rijstrook waar jij als aso tussendoor wilt rijden en BAM.
en dat 'voorkruipen' bij een verkeerslicht wordt door heel veel mensen ook niet gewaardeerd trouwens.
ga maar eens 200km rijden bij -5, dan ga ik je daarna nog een keer spreken.quote:Op zondag 4 november 2018 11:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Pekel is inderdaad funest voor je motor. Tegen de kou kan je je echter verbazingwekkend goed kleden.
Wie gaat er dan ook 200 rijden bij -5...quote:Op zondag 4 november 2018 18:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ga maar eens 200km rijden bij -5, dan ga ik je daarna nog een keer spreken.
En je vergeet er ook bij te vertellen dat onderhoud stiekem net zo duur is als bij een auto.. Zéker bij een moderne toerfiets, én dat een motorfiets niet zo lang meegaat als een auto, en dat je, als je een beetje verkeerd op je smoel klettert niet alleen je fiets compleet afschrijft, maar ook jezelf, dus de verplichte ziektekostenverzekering zal ook een klein tikkie omhoog gaan.
AFSTAND, dude.. 2½ uurtje snelweg bij die temperatuur.. En natuurlijk maakt het wel uit;je levert de luxe van een lekkere stoel, warmte en geen omkleed gedoe plus een aardige dot extra risico in voor niks, nouja, weinig. In sommige gevallen misschien wat tijdwinst en iig minder sjagrijn omdat je niet in de file staat, maar die tijd ben je weer kwijt aan omkleden.quote:Op zondag 4 november 2018 19:31 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook 200 rijden bij -5...
En als t onderhoud net zo duur is, dan maakt t toch niet uit? Ook niet echt een argument dus.
En ja, dat je kwetsbaarder bent, dat heb ik ook benoemd. Of dat uiteindelijk ook leidt tot hogere ziektekosten valt nog maar te bezien.
herkenbaar; lekker in je eigen coconnetje, al vind ik die file niet echt wat. Maar met de auto (of whatever) rijden is voor mij geen straf.quote:Op zondag 4 november 2018 20:56 schreef autoknutselaar het volgende:
Ik kan nu helaas met het ov naar werk. En kan ook niet echt parkeren bij werk. Maar heb het een tijd met de auto gedaan. Anderhalf uur heen en anderhalf terug. ik vond het heerlijk. Lekker warm op een goede stoel zitten. Koffie mee, shaggie erbij.Eventueel onderweg een broodje halen of een blikje cola. Beetje naar het geklets op radio 1 luisteren.
Meestal half uurtje doorrijden. Dan half uurtje file. en weer half uurtje door. file zag ik als een soort pauze. Heerlijk.
Zit nog steeds af en toe te zoeken naar vacatures buiten de stad en wat verder van huis. Die 15 uur per week. 60 uur per maand heerlijk op mijzelf zijn. Geen gezeur, geen telefoon, geen stress. Heerlijk.
Ik probeerde altijd achter een rijtje vrachtwagens te komen. Dan gaat het wel langzaam maar niet steeds starten stoppen. Als de file er niet was ging ik gewoon even bij een tankstation koffie drinken om niet te vroeg op de zaak te komen.quote:Op zondag 4 november 2018 21:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
herkenbaar; lekker in je eigen coconnetje, al vind ik die file niet echt wat. Maar met de auto (of whatever) rijden is voor mij geen straf.
worden er zat gevraagd nu, krijg je je rbw erbij.quote:Op zondag 4 november 2018 21:50 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Ik probeerde altijd achter een rijtje vrachtwagens te komen. Dan gaat het wel langzaam maar niet steeds starten stoppen. Als de file er niet was ging ik gewoon even bij een tankstation koffie drinken om niet te vroeg op de zaak te komen.
Ik zou eigenlijk wel vrachtwagen chauffeur willen zijn. Maar het verdient wel een heel pak minder.
En als de rijtijdenwet nog niet genoeg is; komt de Europese werktijdenwet er nog eens bij. Heb je eindelijk de rijtijdenwet onder de knie, wordt het weer in de war gegooid met de verplichte pauze na x uur, als je niet over je rijtijden heen bent gegaan.quote:Op zondag 4 november 2018 21:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
worden er zat gevraagd nu, krijg je je rbw erbij.
Bereid je voor op rond de klok van 3 uur opstaan, en eind vd middag pas klaar, veel wachttijd, deadlines en een rijtijdenwet waar je voor gestudeerd moet hebben om eraan te voldoen en geen gigantische boetes op te lopen en een baas/planning die per GPS van minuut tot minuut kan zien wat je doet.
Mij niet gezien.
Vroeger was er redelijk decent geld te verdienen als vrachtwagenchauffeur trouwens, want je maakte toen lekker uurtjes. Kan allemaal niet meer.
Hij die niet kijkt, die niet ziet.. Je kunt jezelf in een fluorescerend Spiderman pak hijsen, maar dat gaat je niet helpen. Op een motor in het verkeer, en zéker in druk spitsverkeer, ben je compleet op jezelf aangewezen. Als je gewoon opstapt en tussen je oren houdt dat niemand je ziet en iedereen je wil platrijden blijf je het langste heel..quote:Op maandag 5 november 2018 00:32 schreef DieselTank het volgende:
En als vrachtwagenchauffeur mag je smerige kut koffie drinken bij de klanten. nee bah.
Ik ga binnenkort ook mijn motorrijbewijs halen maar zit er ook over te denken om een zwaailamp op mijn helm te schroeven want allemachtig wat zitten er soms debielen in het verkeer, en dat constateer ik vanuit mijn ''veilige'' blik op 4 wielen.
Ik vind 200 km sowieso erg ver op de motor, dus dat zie je me niet gauw doen (in de auto vind ik dat trouwens ook een pokke eind) en inderdaad, al helemaal niet met min 5. Maar goed, dat is dan ook wel gelijk extreem. Voor de reguliere kou i.c.m. reguliere afstanden kan je je prima kleden. En inderdaad, je levert in op luxe. Al doe ik dat graag, want je krijgt er een hoop vrijheid en flexibiliteit voor terug. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.quote:Op zondag 4 november 2018 20:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
AFSTAND, dude.. 2½ uurtje snelweg bij die temperatuur.. En natuurlijk maakt het wel uit;je levert de luxe van een lekkere stoel, warmte en geen omkleed gedoe plus een aardige dot extra risico in voor niks, nouja, weinig. In sommige gevallen misschien wat tijdwinst en iig minder sjagrijn omdat je niet in de file staat, maar die tijd ben je weer kwijt aan omkleden.
Maar goed, aan je manier van reageren op mijn poging om een conversatie te beginnen denk ik dat je het allemaal al hebt meegemaakt als doorgewinterde motorrijder.
200km is idd een aardig eindje; laten we er 100 van maken. Ik heb jarenlang 100km heen en 100km terug gedaan op de motor; weer of geen weer, inclusief sneeuw, hagel, onweer, storm, alles.. Je kunt kleden wat je wilt, maar volgens alle natuurkundige wetten ga je gewoon afkoelen, en bij -5 heb je na een km of 50 al serieus kouwe fikken (ik had geen handgreepverwarming), en ik had echt dé winterhandschoenen..quote:Op maandag 5 november 2018 18:23 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik vind 200 km sowieso erg ver op de motor, dus dat zie je me niet gauw doen (in de auto vind ik dat trouwens ook een pokke eind) en inderdaad, al helemaal niet met min 5. Maar goed, dat is dan ook wel gelijk extreem. Voor de reguliere kou i.c.m. reguliere afstanden kan je je prima kleden. En inderdaad, je levert in op luxe. Al doe ik dat graag, want je krijgt er een hoop vrijheid en flexibiliteit voor terug. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
En inderdaad, ook ik heb wel vloekend en scheldend op de motor gezeten omdat ik mijn reet niet meer voelde vanwege het lange zitten in één houding, mijn vingers niet meer voelde vanwege de kou of opeens op de snelweg een diepe plas in reed (wat best spannend is op de motor),
In deze post kan ik me helemaal vinden. Toen ik 1,5 jaar geleden begon met motorrijden schrok ik inderdaad wel van de effecten van regen en harde wind op het rijden. Dat maakt het allemaal wel spannend inderdaad. Zonder handvatverwarming krijg je behoorlijk koude klauwen en is het fijn om even een tussenstop te maken bij een tankstation om daar je handen (met handschoenen aan, tip!) even op de koelribben van je motor te leggen. En inderdaad regen kan ook écht heel nat zijn, zeker in combinatie met harde wind is dat niet fijn en maak ook ik de afweging of ik niet toch liever in de file wil staan.quote:Op maandag 5 november 2018 18:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
200km is idd een aardig eindje; laten we er 100 van maken. Ik heb jarenlang 100km heen en 100km terug gedaan op de motor; weer of geen weer, inclusief sneeuw, hagel, onweer, storm, alles.. Je kunt kleden wat je wilt, maar volgens alle natuurkundige wetten ga je gewoon afkoelen, en bij -5 heb je na een km of 50 al serieus kouwe fikken (ik had geen handgreepverwarming), en ik had echt dé winterhandschoenen..
Ga eens vragen in het motortopic; daar zitten mafkezen die 1000+ op een dag doen op een vakantieritje.
Motorrijden is niet een universeel iets wat je 'even' gaat doen, maar dat weet je zelf inmiddels ook wel een klein beetje na een half jaartje, maar je hebt ook wel een goed jaar uitgezocht; veel te weinig water en veel te veel zon. Als je in een normale herfstmaand stug door blijft rijden trek je 's ochtends je kleffe pak van 's avonds aan en waai je minstens één keer per maand uit je ondergoed, en daar is 90% van de motorrijders al niet voor te porren, laat staan mensen die hun hele leven al achter een rond stuur zitten met de kachel op sambal en Sky Radio op de achtergrond
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het wat op zou lossen.. Files worden wellicht minder lang, maar er komen dan vanzelf weer andere probleempjes bovendrijven.
Als vrachtwagenchauffeur zag ik vrijwel iedereen op de weg als debiel, inclusief een behoorlijk aantal collega's. Heb een jaar pallets afgeleverd voor DHL Express in Den Haag en omstreken en de beste rijstijl in de stad bleek volkomen paranoia te zijn: ga er voor elke verkeersdeelnemer vanuit dat hij/zij op het meest ongelukkige moment het stomste doet wat hij/zij op dat moment kan doen en het kan alleen maar meevallen als dat niet gebeurd.quote:Op maandag 5 november 2018 00:32 schreef DieselTank het volgende:
En als vrachtwagenchauffeur mag je smerige kut koffie drinken bij de klanten. nee bah.
Ik ga binnenkort ook mijn motorrijbewijs halen maar zit er ook over te denken om een zwaailamp op mijn helm te schroeven want allemachtig wat zitten er soms debielen in het verkeer, en dat constateer ik vanuit mijn ''veilige'' blik op 4 wielen.
en dan? Blij dat ik glij?quote:Op woensdag 14 november 2018 15:25 schreef BMWK111RS het volgende:
en ligt mijn linkerhand al op de achterremhendel
Non argumenten.... Een knap pak is warm zat, en dan kun je er nog elektrische verwarmingselementen in aan laten brengen.quote:Op zondag 4 november 2018 11:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nouja, in veel Aziatische landen is dit al werkelijkheid. Al spreek je daar meer over brommertjes dan motoren.
Het weer in Nederland is er niet geschikt voor. De ergste files staan er in de winter. En dan ga ik echt niet op een motor stappen. Mij te koud.
Bovendien ligt de weg dan vol met pekel.
Nope, de achterrem kan je prima gebruiken om wat bij te remmen. In het ideale geval zou je beide handen op de remmen hebben maar gas geven met je hand op de voorrem is behoorlijk lastig. En met de moderne opgesneden slicks waarvan het gros van de motoren en scooters tegenwoordig voorzien zijn heb je verrassend weinig grip, wat dus eigenlijk het effect van ABS weer teniet doet. En helaas ben ik niet zo kapitaalkrachtig dat ik er 2 sets banden op na kan houden.quote:Op woensdag 14 november 2018 15:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
en dan? Blij dat ik glij?
De voorrem gebruik je altijd als eerste.. de achterrem is eigenlijk alleen maar bijzaak..
De positie op de weg, en de manoeuvreerbaarheid is wat je gaat redden..
Countersteering is in dat geval heel bruikbaar.. en zou eigenlijk verplicht moeten zijn bij lessen (veel instructeurs leren je het, anderen niet)quote:Op woensdag 14 november 2018 18:03 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Nope, de achterrem kan je prima gebruiken om wat bij te remmen. In het ideale geval zou je beide handen op de remmen hebben maar gas geven met je hand op de voorrem is behoorlijk lastig. En met de moderne opgesneden slicks waarvan het gros van de motoren en scooters tegenwoordig voorzien zijn heb je verrassend weinig grip, wat dus eigenlijk het effect van ABS weer teniet doet. En helaas ben ik niet zo kapitaalkrachtig dat ik er 2 sets banden op na kan houden.
Positie op de weg en manoeuvreerbaarheid helpen je al te weinig meer als de 1 of andere malloot weer eens een "spontane actie" uithaalt waardoor hij/zij de plek op de weg inneemt waar jij je al bevindt. Ik rij zoals het me geleerd is, op ongeveer 2/3 tot 3/4 van de rijstrook, gezien vanaf de rechterkant, oftewel ik maak me "breed." Ik voer altijd verlichting, draag motorkleding met fluorescerende strepen en dan nog heb ik het idee dat er een soort bulls-eye op mijn scooter staat waar medeweggebruikers op mikken. Mijn manier van rijden heeft me al heel wat keren gered en het feit dat dat het geval is, zegt mij dat ik dus kennelijk iets goed doe.
Countersteering is prachtig als je (ietwat) voorovergebogen op je motor zit zodat de gewichtsbalans klopt. Op mijn Yamaha T-Max 500 is dat dus absoluut niet het geval: het meeste gewicht (in dit geval de bestuurder ) zit op het achterwiel waardoor countersteering vrijwel onmogelijk is.quote:Op woensdag 14 november 2018 18:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Countersteering is in dat geval heel bruikbaar.. en zou eigenlijk verplicht moeten zijn bij lessen (veel instructeurs leren je het, anderen niet)
Remmen doe ik altijd met 1 of 2 vingers.. dus dat gaat wel tijdens gas geven maar misschien ben ik te verwend met heel goed doseerbare remmen..
Ik heb geen abs trouwens.. maar ik houd hem rechtop met een geblokkeerd wiel op nat gras (mijn eigenweg is begroeid en daar kan ik met 50km/u mooi oefenen)
Goed waar ging dit topic ook al weer over?
Ook op een tmax lukt dat.. (Ik heb ook nog een scooter waar ik hetzelfde mee doe.. countersteer en blokkerend voorwiel, maar ik ben ook best groot, en dan heb je al snel wat meer overwicht)quote:Op woensdag 14 november 2018 18:23 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Countersteering is prachtig als je (ietwat) voorovergebogen op je motor zit zodat de gewichtsbalans klopt. Op mijn Yamaha T-Max 500 is dat dus absoluut niet het geval: het meeste gewicht (in dit geval de bestuurder ) zit op het achterwiel waardoor countersteering vrijwel onmogelijk is.
En een blokkerend achterwiel is inderdaad niet zo'n heel groot probleem, in tegenstelling tot een blokkerend voorwiel, wat vrijwel altijd "game over" is. Ik heb zelf in de tijd voordat ABS op motoren zat aan de hand gehad met een Honda VFR 750 F en ik had de mazzel dat mijn voorwiel blokkeerde op een natte weg terwijl ik remde voor een verkeerslicht voor een rotonde op de snelweg bij Heerenveen. (kan je vertellen dat het geen leuk gevoel is als met zo'n 100 km/uur op de teller je voorwiel ineens stil staat in plaats van dat je motor afremt )
Dan heeft jouw scooter waarschijnlijk betere banden. Die van mij staat op Pirelli's, ik dacht Diablo's, en dat zijn letterlijk slicks met voor de vorm wat groefjes erin gesneden. Grip op nat wegdek zo goed als nul.quote:Op woensdag 14 november 2018 18:37 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ook op een tmax lukt dat.. (Ik heb ook nog een scooter waar ik hetzelfde mee doe.. countersteer en blokkerend voorwiel, maar ik ben ook best groot, en dan heb je al snel wat meer overwicht)
En een paar keer flinke schuivers maken helpen je inzicht ook..
Maar je hebt wel gelijk.. het onafgeveerde gewicht is gewoon heel groot bij een scooter, en dat werkt ontzettend tegen..
Blokkerende achterwielen genoeg gehad met al die vastlopers.. en das altijd bovenin toeren dus je schrikt je de pleuris.. Maar goed, koppeling in en je rolt wel weer vrij..
Ik heb op het moment een stel keiharde "nylon" banden.. en ook geen zin om te investeren voor korte tijd.. Dus in deze periode ga ik ontzettend hoekig en rechtop rijden (echt verschrikkelijk, hij glijd direct) Ik moet echt wennen als ik iets anders rij..
Het is geen recht, krullebol. Het wordt gedoogd. En waarom zou ik op jou moeten wachten, omdat jij dat andersom niet wilt?quote:Op zondag 4 november 2018 12:14 schreef DW457 het volgende:
En tja, dat mensen het niet kunnen waarderen als ik op mijn motor vooraan ga staan bij een verkeerslicht zegt meer over hun dan over mij.
Vind jij....ik kies voor stoelverwarming, premium audio en lekkere lederen fauteils. Motorrijden bij -3 of in natte sneeuw heb ik al jaren achter me.quote:
Op mij wachten? Ik ben al weg voordat de gemiddelde automobilist zijn gaspedaal heeft gevonden. Dus van wachten is geen sprake.quote:Op donderdag 15 november 2018 02:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is geen recht, krullebol. Het wordt gedoogd. En waarom zou ik op jou moeten wachten, omdat jij dat andersom niet wilt?
Je bent dan ook niet goed bij je paasei als je dagelijks 200 km enkele reis naar je werk doet en terugquote:Op zondag 4 november 2018 20:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
AFSTAND, dude.. 2½ uurtje snelweg bij die temperatuur.. En natuurlijk maakt het wel uit;je levert de luxe van een lekkere stoel, warmte en geen omkleed gedoe plus een aardige dot extra risico in voor niks, nouja, weinig. In sommige gevallen misschien wat tijdwinst en iig minder sjagrijn omdat je niet in de file staat, maar die tijd ben je weer kwijt aan omkleden.
Maar goed, aan je manier van reageren op mijn poging om een conversatie te beginnen denk ik dat je het allemaal al hebt meegemaakt als doorgewinterde motorrijder.
quote:Op zondag 4 november 2018 12:14 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hoe anders is dat bij motorrijders die elkaar zelfs groeten bij het passeren. Ondenkbaar bij automobilisten.
Tsja, ik zit nou eenmaal in de randstad (net zoals driekwart van Nederland).quote:Op donderdag 15 november 2018 07:17 schreef Chia het volgende:
[..]
Is in het buitengebied gewoon gebruikelijk, maar oké.
Ik ook maar ik doe dan ook geen generaliserende uitspraken die niet kloppenquote:Op donderdag 15 november 2018 07:51 schreef DW457 het volgende:
[..]
Tsja, ik zit nou eenmaal in de randstad (net zoals driekwart van Nederland).
Het is wel degelijk een recht volgens de Wegenverkeerswet... Al sinds de jaren 90 zelfs...quote:Op donderdag 15 november 2018 02:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is geen recht, krullebol. Het wordt gedoogd. En waarom zou ik op jou moeten wachten, omdat jij dat andersom niet wilt?
Nee die heeft ook verschrikkelijke banden.. wel goed profiel, maar dat zegt niets over een band..quote:Op woensdag 14 november 2018 21:00 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Dan heeft jouw scooter waarschijnlijk betere banden. Die van mij staat op Pirelli's, ik dacht Diablo's, en dat zijn letterlijk slicks met voor de vorm wat groefjes erin gesneden. Grip op nat wegdek zo goed als nul.
Daarnaast moeten je reflexen goed zijn en hoewel dat vroeger bij mij wel goed zat en ik menige schuiver heb kunnen voorkomen, hebben mijn reflexen door noodzakelijk medicijngebruik en een gedeeltelijk uitvallend zenuwstelsel nogal te lijden gehad. Onder gewone omstandigheden gaat het allemaal nog, maar zodra het kritisch wordt reageer ik domweg te laat zodat ik al onderuit lig voordat ik in het de gaten heb. Met de leeftijd komen de gebreken zal ik maar zeggen, hoewel 53 nog redelijk aan de jonge kant is , maar niets aan te doen.
Dat laatste is zeker waar en gelukkig zit je al vlakbij de grond dus val je niet zo heel ver.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:15 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee die heeft ook verschrikkelijke banden.. wel goed profiel, maar dat zegt niets over een band..
De rubbersamenstelling (silicagehalte oa) is heel belangrijk.. en soms verschilt de samenstelling met de zijkanten en het midden van het loopvlak.. (er zijn bijv. banden met drie verschillende samenstellingen op het loopvlak)
Ik ben zelf erg te spreken over bridgestone..
Voor mij is het trouwens absoluut niet van belang hoe lang een band meegaat, zolang ie tijdens alle weersomstandigheden (met name op nat en koud wegdek) maar als een rol plakband functioneert.. (en die banden bestaan)
Dat ze dan wat sneller slijten vind ik geen punt.. het rijcomfort maakt dat meer dan goed..
Maar inderdaad.. je gevoel voor balans en motoriek gaat gewoon achteruit naarmate je ouder word.. Ik rij zelf ook niet meer als een mafkees toen ik 18 was.. (en dat is misschien maar goed ook, sinds die periode heb ik ook geen schuivers meer gemaakt)
En ach.. zolang je er nog op kan klimmen blijft de lol in het rijden er wel..
Dat is het mooie van motorrijden: als het niet meer gaat val je vanzelf om..
Denk jij.quote:Op donderdag 15 november 2018 07:08 schreef DW457 het volgende:
Op mij wachten? Ik ben al weg voordat de gemiddelde automobilist zijn gaspedaal heeft gevonden. Dus van wachten is geen sprake.
Behalve als je Harley of BMW rijdt, natuurlijk. Dan groet je berijders van 'Japanse yoghurtbekers' niet.quote:Op zondag 4 november 2018 12:14 schreef DW457 het volgende:
Hoe anders is dat bij motorrijders die elkaar zelfs groeten bij het passeren. Ondenkbaar bij automobilisten.
Wat een onzin.. Ik heb dat eerder bij die zondagsrijdende tweeling stelletjes die drie keer per jaar met 20 km/u al wiebelend van onzekerheid onderweg zijn.. ongeacht wat ze rijden..quote:Op donderdag 15 november 2018 23:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Behalve als je Harley of BMW rijdt, natuurlijk. Dan groet je berijders van 'Japanse yoghurtbekers' niet.
Ongeveer 12 jaar en 180dkm motor gereden. Ik spreek uit ervaring. En ik heb het sommigen zelfs letterlijk horen zeggen.quote:
Ik spreek ook uit ervaring.. en rij 20 jaar op alles wat los en vast zit, met iedereen..quote:Op vrijdag 16 november 2018 14:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ongeveer 12 jaar en 180dkm motor gereden. Ik spreek uit ervaring. En ik heb het sommigen zelfs letterlijk horen zeggen.
Oh, jij bent zo'n type die wel even voor anderen bepaalt waar ze wel en niet last van hebben? Daar ken ik er wel meer van. Roepen ook vaak 'vrijheid, blijheid', maar bedoelen dan hoofdzakelijk hun eigen 'vrijheid, blijheid'. Daar is een woord voor in de Nederlandse taal: egoïsten.quote:Op vrijdag 16 november 2018 15:09 schreef DW457 het volgende:
Klopt, gebaseerd op dagelijkse ervaring.
Leuk voor je. Maar doen alsof alle motorrijders 'vrienden' van elkaar zijn, getuigt m.i. alleen van een serieus gebrek aan mensenkennis.quote:Op vrijdag 16 november 2018 15:24 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik spreek ook uit ervaring.. en rij 20 jaar op alles wat los en vast zit, met iedereen..
Ook een hoop harleylui, buurman was handelaar.. Heb vrienden met bmw.. die dan vaak een vriend meeneemen op een japanse chopper..
Dus ik heb een ietwat andere ervaring zeg maar..
Ik ken die lui al jaren man..quote:Op maandag 19 november 2018 16:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leuk voor je. Maar doen alsof alle motorrijders 'vrienden' van elkaar zijn, getuigt m.i. alleen van een serieus gebrek aan mensenkennis.
Veel plezier in je utopie.quote:Op maandag 19 november 2018 17:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik ken die lui al jaren man..
En als je het over vreemden hebt: Overal op de wereld kun je motorrijders aanspreken, 90% is wel nieuwsgierig/in voor een praatje.. en de rest heeft een kutdag, maar kun je de dag erna ook gewoon mee babbelen..
Misschien moet je gewoon eens een ander rondje rijden..
Dankjewelquote:Op maandag 19 november 2018 17:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Veel plezier in je utopie.
De vergelijking laat ik even links liggen, want die slaat natuurlijk gewoon nergens op, maar ik ben wel benieuwd waarvan jij last hebt als ik vooraan ga staan bij een stoplicht (tussen de rij door uiteraard), in het ergste geval voor jouw auto. Het wordt groen en ik zoef weg, trek sneller op dan jouw auto op een normale manier. Ik geen last van jou omdat ik moet inhouden, jij geen last van mij omdat je normaal kan optrekken. Iedereen tevreden.....toch...Jack....Cap'n....Sparrowtje...?quote:Op maandag 19 november 2018 16:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, jij bent zo'n type die wel even voor anderen bepaalt waar ze wel en niet last van hebben? Daar ken ik er wel meer van. Roepen ook vaak 'vrijheid, blijheid', maar bedoelen dan hoofdzakelijk hun eigen 'vrijheid, blijheid'. Daar is een woord voor in de Nederlandse taal: egoïsten.
Typisch gedrag van een egoist; als ik zeg dat zijn gedrag hinderlijk is, dan doe ik zuur. Enige vorm van reflectie is niet aanwezig.quote:
Terwijl je hem hierboven toch echt onderstreept.quote:De vergelijking laat ik even links liggen, want die slaat natuurlijk gewoon nergens op
Omdat ik daar al sta.quote:maar ik ben wel benieuwd waarvan jij last hebt als ik vooraan ga staan
Als ik 2 mm achter je sta en tik mijn gas aan, dan lig jij al om voordat je je koppeling los hebt gelaten. En nu ga je stoer doen en roepen dat dat niet waar is, maar in 95% van de gevallen dat een motorrijder denkt dat hij voor me mag staan, rolt mijn auto voordat ze bewegen.quote:trek sneller op dan jouw auto op een normale manier.
Dus jouw gedrag is niet zuur...? Whoa...ik wil jou echt niet meemaken als je wel zuur bentquote:Op maandag 19 november 2018 22:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Typisch gedrag van een egoist; als ik zeg dat zijn gedrag hinderlijk is, dan doe ik zuur. Enige vorm van reflectie is niet aanwezig.
Ok, goed, vergelijken en logisch redeneren zijn niet jouw sterkste kanten. Helemaal niet erg, daar gaat de discussie gelukkig ook niet over, dus we gaan door.quote:Terwijl je hem hierboven toch echt onderstreept.
Ok...goede argumentatie geven blijkbaar ook niet. Ik stel de vraag gewoon nog eens: Waarom is het erg als ik voor jouw auto ga staan met mijn motor?quote:[..]
Omdat ik daar al sta.
Allereerst vind ik mezelf dan wel echt een baas als het mij is gelukt 2 mm voor jou in te voegen. Heb je enig idee hoe moeilijk dat is? Dat is echt heel erg knap! Verder heb je wel gelijk, als jij dan je koppeling op laat komen, raak je mijn motor, want ja, 2 mm is echt heel erg weinig!quote:[..]
Als ik 2 mm achter je sta en tik mijn gas aan, dan lig jij al om voordat je je koppeling los hebt gelaten. En nu ga je stoer doen en roepen dat dat niet waar is, maar in 95% van de gevallen dat een motorrijder denkt dat hij voor me mag staan, rolt mijn auto voordat ze bewegen.
Maar waarom ga je eigenlijk vooraan staan? Je kunt toch gewoon aansluiten in de rij. Of denk jij dat je meer bent dan andere weggebruikers?
Ik zou die lui met die leren hesjes en doodskoppen en zeisen enzo op hun rug wel overslaan...pro tipquote:Op maandag 19 november 2018 17:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik ken die lui al jaren man..
En als je het over vreemden hebt: Overal op de wereld kun je motorrijders aanspreken, 90% is wel nieuwsgierig/in voor een praatje.. en de rest heeft een kutdag, maar kun je de dag erna ook gewoon mee babbelen..
Misschien moet je gewoon eens een ander rondje rijden..
Och ik liep als kind al op mc feestjes.. niet zo spannend allemaal hoor..quote:Op maandag 19 november 2018 22:47 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik zou die lui met die leren hesjes en doodskoppen en zeisen enzo op hun rug wel overslaan...pro tip
En je bevestigt je onvermogen om je in anderen te verplaatsen gewoon nog een keer = egoistisch.quote:
Omdat ik al vooraan sta.quote:Ok...goede argumentatie geven blijkbaar ook niet. Ik stel de vraag gewoon nog eens: Waarom is het erg als ik voor jouw auto ga staan met mijn motor?
De dagelijkse praktijk is, dat ik in 95% van de gevallen moet wachten met accelereren, op de motorrijder die vindt dat hij er wel voor mag.quote:Maar goed, terug naar de dagelijkse praktijk:
Je verandert de parameters, omdat de genoemde situatie je niet uitkomt. Wat voldoende afstand is, bepaal jij niet. Als de bumper van mijn auto boven de witte streep hangt, is er niet genoeg ruimte voor jou om er voor te gaan staan. Wedden dat je dat dan toch doet?quote:Dus laten we dat even in bovenstaande vraag meenemen, dan krijg je dus: Waarom is het erg als ik met voldoende afstand tussen ons, voor jouw auto ga staan met mijn motor?
Oh, is dat het? Dus omdat ik ook altijd sneller optrek dan anderen, mag ik ook vooraan gaan staan?quote:De reden dat ik graag vooraan wil staan is trouwens omdat automobilisten niet erg vlot zijn en ik, ook bij normaal optrekken, aanzienlijk sneller ben dan de gemiddelde vierwieler.
Het is helemaal geen 'ruilhandel'. Jij pakt gewoon wat je wil en je vindt dat anderen daar niks van mogen zeggen, want dan noem je ze 'zuur'. Dus je vindt jezelf wel degelijk meer dan anderen.quote:Dus nee, ik acht mezelf niet hoger of beter dan andere weggebruikers, maar pak wel andere voordelen mee door weer andere voordelen in te leveren. Soort ruilhandel dus.
Ik denk niet dat we hier uit gaan komen en laat het ook voor wat het is nu. Ik blijf vrolijk vooraan staan en jij blijft je daaraan vrolijk irriteren. Iedereen dus blijquote:Op dinsdag 20 november 2018 15:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En je bevestigt je onvermogen om je in anderen te verplaatsen gewoon nog een keer = egoistisch.
[..]
Omdat ik al vooraan sta.
[..]
De dagelijkse praktijk is, dat ik in 95% van de gevallen moet wachten met accelereren, op de motorrijder die vindt dat hij er wel voor mag.
[..]
Je verandert de parameters, omdat de genoemde situatie je niet uitkomt. Wat voldoende afstand is, bepaal jij niet. Als de bumper van mijn auto boven de witte streep hangt, is er niet genoeg ruimte voor jou om er voor te gaan staan. Wedden dat je dat dan toch doet?
[..]
Oh, is dat het? Dus omdat ik ook altijd sneller optrek dan anderen, mag ik ook vooraan gaan staan?
[..]
Het is helemaal geen 'ruilhandel'. Jij pakt gewoon wat je wil en je vindt dat anderen daar niks van mogen zeggen, want dan noem je ze 'zuur'. Dus je vindt jezelf wel degelijk meer dan anderen.
De enige manier dat 'wij' er uit gaan komen, is als er bij jou wat bewustwording en reflectie optreedt. Tot dat moment zul je wel een ego blijven.quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:10 schreef DW457 het volgende:
Ik denk niet dat we hier uit gaan komen en laat het ook voor wat het is nu.
Meestal sta ik zo ver naar voren, dat 'jij' niet het verkeerslicht kunt zien, als je er toch nog voor wil staan. Dan bestaat er natuurlijk het risico dat, als per ongeluk mijn voet van de rem schiet, ik je achterwiel aantik. Dan ben jij niet blij, kan ik je vertellen.quote:Ik blijf vrolijk vooraan staan en jij blijft je daaraan vrolijk irriteren. Iedereen dus blij
Je mag niet doorrijden na een ongeluk.. jij bent achteropgekomen en dus schuldig.. etc..quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De enige manier dat 'wij' er uit gaan komen, is als er bij jou wat bewustwording en reflectie optreedt. Tot dat moment zul je wel een ego blijven.
[..]
Meestal sta ik zo ver naar voren, dat 'jij' niet het verkeerslicht kunt zien, als je er toch nog voor wil staan. Dan bestaat er natuurlijk het risico dat, als per ongeluk mijn voet van de rem schiet, ik je achterwiel aantik. Dan ben jij niet blij, kan ik je vertellen.
quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De enige manier dat 'wij' er uit gaan komen, is als er bij jou wat bewustwording en reflectie optreedt. Tot dat moment zul je wel een ego blijven.
[..]
Meestal sta ik zo ver naar voren, dat 'jij' niet het verkeerslicht kunt zien, als je er toch nog voor wil staan. Dan bestaat er natuurlijk het risico dat, als per ongeluk mijn voet van de rem schiet, ik je achterwiel aantik. Dan ben jij niet blij, kan ik je vertellen.
Waar staat dat ik door rij? En ik ben helemaal niet 'achterop gekomen', ik stond er al. De vraag is hoe die motorrijder voor de stopstreep terecht is gekomen? En met gladde zolen, kan je voet natuurlijk makkelijk een keer van de rem glippen. Als er dan maar 10 cm tussen mijn bumper en de motor zit, gaat de gendarmerie echt wel even vragen aan die motorrijder, waar hij denkt dat hij mee bezig is.quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:22 schreef Zolderkamer het volgende:
Je mag niet doorrijden na een ongeluk.. jij bent achteropgekomen en dus schuldig.. etc..
Nergens.. dat zeg ik.. je bent dus minimaal een uur verder voor je weer verder mag rijden..quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Waar staat dat ik door rij? En ik ben helemaal niet 'achterop gekomen', ik stond er al.
Over reflectie gesproken.quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:27 schreef Sounddragon het volgende:
.... nare steekjes onder water en een beetje zuigen om te kijken of iemand op de kast wil klauteren voor je, want dan ben je pas écht in je element.
Ok...nuff said....quote:
In dat geval mag je niet rijden.. Ook op sokken en slippers mag je niet rijden..quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En met gladde zolen, kan je voet natuurlijk makkelijk een keer van de rem glippen.
Met van Bommel's met leren zolen mag je niet rijden. Tuurlijk.quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
In dat geval mag je niet rijden.. Ook op sokken en slippers mag je niet rijden..
Je mag overige weggebruikers niet in gevaar brengen nee..quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met van Bommel's met leren zolen mag je niet rijden. Tuurlijk.
Oh, da's waar ook, jij leeft in je eigen fantasiewereld. Was ik even vergeten. Fijne avond.quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je mag overige weggebruikers niet in gevaar brengen nee..
En na tig posts over het wegglijden van je schoenen op de pedalen doe je dat dus ook nog met voorbedachte rade..
Poging tot doodslag..
Vast op het bureau.. rijbewijs ingevorderd.. auto weggesleept.. verzekering zwarte lijst.. etc etc
Aaaw.. ga je weg?quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, da's waar ook, jij leeft in je eigen fantasiewereld. Was ik even vergeten. Fijne avond.
Ok, ik hap toch nog maar een keertje, gewoon omdat het kan.quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waar staat dat ik door rij? En ik ben helemaal niet 'achterop gekomen', ik stond er al. De vraag is hoe die motorrijder voor de stopstreep terecht is gekomen? En met gladde zolen, kan je voet natuurlijk makkelijk een keer van de rem glippen. Als er dan maar 10 cm tussen mijn bumper en de motor zit, gaat de gendarmerie echt wel even vragen aan die motorrijder, waar hij denkt dat hij mee bezig is.
Dan sta je, als ik vooraan sta, dus midden op de kruising. Dat wordt leuk.quote:Op dinsdag 20 november 2018 19:02 schreef DW457 het volgende:
Wanneer je met de motor vooraan gaat staan zit er al gauw een aantal meter (geen milli, geen centi, gewoon meter) tussen.
Doe nou niet, want hij moet en zal het laatste woord hebben.quote:Op dinsdag 20 november 2018 19:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ok, ik hap toch nog maar een keertje, gewoon omdat het kan.
10 cm is nog steeds erg weinig. Wanneer je met de motor vooraan gaat staan zit er al gauw een aantal meter (geen milli, geen centi, gewoon meter) tussen. Je gaat niet voor een auto staan en dan achteruit steppen, veel te veel moeite.
Dus, om me te raken moet je best wel wat doorrijden en aangezien je me dan, in jouw voorbeeld, aan de achterkant raakt ben je hoe dan ook aansprakelijk. Dus doe je ding, ik teer graag op jouw bonus malus.
Daarvoor heb ik een woonwerk fiets, naast m'n "fun motor". Ik rijd gewoon het hele jaar op de motor, mits mogelijk. Met ijzel en (veel) sneeuw liever niet. Ideaal. Liever met -5 op dat ding, dan als een zombie elke dag in de file.quote:Op zondag 4 november 2018 11:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En dan heel je blok onder het zout.
Precies dit!quote:Op vrijdag 23 november 2018 13:22 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Daarvoor heb ik een woonwerk fiets, naast m'n "fun motor". Ik rijd gewoon het hele jaar op de motor, mits mogelijk. Met ijzel en (veel) sneeuw liever niet. Ideaal. Liever met -5 op dat ding, dan als een zombie elke dag in de file.
Jarenlang gedaan, lol gaat eraf na een paar ongelukjes.quote:Op vrijdag 23 november 2018 13:22 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Daarvoor heb ik een woonwerk fiets, naast m'n "fun motor". Ik rijd gewoon het hele jaar op de motor, mits mogelijk. Met ijzel en (veel) sneeuw liever niet. Ideaal. Liever met -5 op dat ding, dan als een zombie elke dag in de file.
Gewoon iets lichters nemen.. Hoe lichter hoe meer lol in de winter..quote:Op vrijdag 23 november 2018 21:40 schreef K.loon het volgende:
[..]
Jarenlang gedaan, lol gaat eraf na een paar ongelukjes.
ik heb nu een lichtgrijze auto, dat is inderdaad meer lol in de winterquote:Op vrijdag 23 november 2018 21:44 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Gewoon iets lichters nemen.. Hoe lichter hoe meer lol in de winter..
(wel iets met grote wielen)
Ik weet niet hoor.. dat lijkt me echt pijnlijk aan je ballen als je daar op gaat zitten..quote:Op vrijdag 23 november 2018 21:51 schreef K.loon het volgende:
[..]
ik heb nu een lichtgrijze auto, dat is inderdaad meer lol in de winter
Alleen als de stoelverwarming op standje BBQ blijft hangen.quote:Op vrijdag 23 november 2018 21:52 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor.. dat lijkt me echt pijnlijk aan je ballen als je daar op gaat zitten..
Ongelukken zijn inderdaad altijd rottig met de motor...quote:Op vrijdag 23 november 2018 21:40 schreef K.loon het volgende:
[..]
Jarenlang gedaan, lol gaat eraf na een paar ongelukjes.
voor mij is motor/brommer rijden heel simpel. Rijdt alsof niemand je ziet en iedereen je dood wil hebben. Automobilisten verwachten vaak ook alleen maar auto's. Mensen die al langer motorijden of al op 2 wielen reden voordat zij hun autorijbewijs hebben gehaald houden hier veel sneller rekening mee. (denk aan filteren op de snelweg).quote:Op zondag 4 november 2018 10:52 schreef DW457 het volgende:
het donorprobleem hiermee ook gelijk is opgelost, wat ergens misschien ook wel waar is, aangezien motorrijden aanzienlijk gevaarlijker is dan autorijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |