abonnement Unibet Coolblue
pi_182925808
Uitgerekende data:

31 oktober: eponine

19 november: JaleesaJoia (jongen)
25 november: Tink89

14 december: Hilzillah

2019:

27 januari: Klaprooss
31 januari: krijgerrtje

2 februari: Limone
24 februari: Peejtur

8 maart: Mardy_Bum
22 maart: VenusFlyTrap
24 maart: ***Leintjeuh en kaasplankje***

1 april: Cholula
5 april: Djoess (meisje)
19 april: Rebubbled
19 april: Flav
28 april: CaVaBien

12 mei: Ceviche
19 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria


***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
pi_182925813
In de herhaling:

Oh Djoess, hoe kunnen ze haar nou vergeten? Wat ontzettend stom!
pi_182925836
*O* Sisu! Ik ben nog steeds zo ontzettend blij voor je! *O*
pi_182925860
En als iemand bouwplannen heeft voor een familiebed, ik houd me aanbevolen. Hoewel Sisu ook een punt heeft met het bed omhoog in de kraamweek.
  zaterdag 3 november 2018 @ 22:00:15 #5
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182925961
Ik vergaap me altijd aan familiebedden op Pinterest, maar dat zul jij ook ongetwijfeld doen.
Enige waar ik wel aan denk is; stel 1 kind wordt misselijk en spuugt in bed dan moet iedereen wakker worden voor de wissel van beddengoed.
Daarom lijkt de optie rooming in me dan toch fijner. Bijv een 1 p bed erbij in de slaapkamer. Of een stapelbed (2p onder 1p boven).

Leuke dingen om aan te denken he.

Ik heb Mn eerste baby gerelateerde gebruiksartikel gehaald. Een yayita hangmat. Ben er zo blij mee. Zie baby al helemaal zen in de erker soezen voor het grote raam. Smelt smelt.
Zonder hoop geen leven.
pi_182925979
Oh, jemig! Hier ook 12 weken, waah dat ging ineens snel! *O* Sisu, zo leuk dat we tegelijk lopen :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 3 november 2018 @ 22:04:29 #7
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182926055
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 21:54 schreef Cholula het volgende:
*O* Sisu! Ik ben nog steeds zo ontzettend blij voor je! *O*
Hier groeit het echt elke dag. Durf er nog steeds niet zo goed aan. Komt pas als anderen echt kunnen zien dat ik zwanger ben, denk ik. Totdat voelt het altijd zo nep. Zelf voel ik ‘de buik’ overigens heel goed. En het verandert ook echt wel van spek naar babybuik.

Ben sowieso altijd al lekker gevuld dus tot een maandje of 5 kan ik het nog fijn voor mezelf houden op het werk. Baas weet het wel hoor. Zij bleek zelf ook zwanger te zijn. Weekje langer dan moi! Toevallig toch? Sowieso een babyboom van jewelste. 6 dames zwanger en dan nog 2 vrouwen van collega’s. Prachtig. Ik kan er nu van genieten. Als dit zou gebeuren terwijl ik niet zwanger was zou mijn wereld echt even op zwart gaan.
Zonder hoop geen leven.
  zaterdag 3 november 2018 @ 22:05:57 #8
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182926091
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 22:01 schreef pinquit het volgende:
Oh, jemig! Hier ook 12 weken, waah dat ging ineens snel! *O* Sisu, zo leuk dat we tegelijk lopen :D
Ik stiekem pas maandag hoor. Heb jij je termijnecho al gehad? Bij mij komt het nu op de 20e uit. (Alle dagen daarna tot de 29e zijn bezet door verjaardagen in de familie. Hopelijk komt hij/zij dus op tijd 😅)
Zonder hoop geen leven.
pi_182926189
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 22:05 schreef Sisu het volgende:

[..]

Ik stiekem pas maandag hoor. Heb jij je termijnecho al gehad? Bij mij komt het nu op de 20e uit. (Alle dagen daarna tot de 29e zijn bezet door verjaardagen in de familie. Hopelijk komt hij/zij dus op tijd 😅)
Hier stiekem morgen pas haha! Termijnecho had ik maandag, ben een dagje naar voren geschoven.
Ik heb hetzelfde als jij trouwens, durf er steeds meer van te genieten, maar ik laat het nog niet genoeg toe.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182926316
Aagh, ik heb net een geslachtsecho ingepland voor over 4wk. Daar ben ik (logischerwijs) echt extreem bang voor. Wat wel leuk is, is dat Max toch mee wil O+ *O*
Ik ga er maar gewoon van uit dat alles deze keer wel goed is :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182926347
Heel spannend, Pinq! Stoer van je grote dat hij mee wil, heeft hij het nog over de vorige keer?
pi_182926471
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 22:21 schreef Cholula het volgende:
Heel spannend, Pinq! Stoer van je grote dat hij mee wil, heeft hij het nog over de vorige keer?
Eigenlijk nooit. Maar wij eigenlijk ook niet echt, soms met elkaar, maar niet aan de eettafel ofzo.
Alleen Alex soms, die had het pas nog over een gat graven voor de dode baby :X tijdens het spelen met z'n graafmachine :') O+ Maf wel, bij zo'n kleintje dat het zo blijft hangen wel!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182926497
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 22:04 schreef Sisu het volgende:

[..]

Hier groeit het echt elke dag. Durf er nog steeds niet zo goed aan. Komt pas als anderen echt kunnen zien dat ik zwanger ben, denk ik. Totdat voelt het altijd zo nep. Zelf voel ik ‘de buik’ overigens heel goed. En het verandert ook echt wel van spek naar babybuik.

Ben sowieso altijd al lekker gevuld dus tot een maandje of 5 kan ik het nog fijn voor mezelf houden op het werk. Baas weet het wel hoor. Zij bleek zelf ook zwanger te zijn. Weekje langer dan moi! Toevallig toch? Sowieso een babyboom van jewelste. 6 dames zwanger en dan nog 2 vrouwen van collega’s. Prachtig. Ik kan er nu van genieten. Als dit zou gebeuren terwijl ik niet zwanger was zou mijn wereld echt even op zwart gaan.
Mijn leerlingen weten het ondertussen, een van mijn collega's had het per ongeluk aan zijn mentorklas verteld. Laatst liep ik een lokaal in en vroeg een van de jongens heel zacht aan mijn collega of ik zwanger was, tenminste dat dacht hij. Hij zei het hard genoeg voor de gebarentolk voorin de klas om het te kunnen tolken, _O-. Ik heb hem uitgelegd dat het niet zo netjes is om dat te zeggen, hem even laten zweten en toen aan de klas verteld dat ik inderdaad zwanger ben. Arme jong had het schaamrood op zijn kaken staan.
pi_182926539
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 22:25 schreef pinquit het volgende:

[..]

Eigenlijk nooit. Maar wij eigenlijk ook niet echt, soms met elkaar, maar niet aan de eettafel ofzo.
Alleen Alex soms, die had het pas nog over een gat graven voor de dode baby :X tijdens het spelen met z'n graafmachine :') O+ Maf wel, bij zo'n kleintje dat het zo blijft hangen wel!
Ik sta met regelmaat perplex over wat die van mij allemaal onthoudt. Dat zijn kleine dingen, dit had natuurlijk best wat impact op jullie gezin.
pi_182927070
Niet meegelezen waarvoor mijn excuses
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182927164
Leuk VFT! Gefeliciteerd! :D
Ik zie alleen aan de binnenkant van de taart niks dat op een jongen duidt :'D maar dat zal 't donker wel zijn ;)

Jongens zijn zoo leuk O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 3 november 2018 @ 23:23:06 #17
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_182927610
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 22:57 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Niet meegelezen waarvoor mijn excuses
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk leuk leuk!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 4 november 2018 @ 01:14:18 #18
269689 crew  Viv
pi_182929676
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:02 schreef pinquit het volgende:
Ik zie alleen aan de binnenkant van de taart niks dat op een jongen duidt :'D maar dat zal 't donker wel zijn ;)
Ik had ook van die knalblauwe kleurstof verwacht of zo. :D
pi_182931359
Leuk VFT!
  Moderator zondag 4 november 2018 @ 07:58:08 #20
447051 crew  Peejtur
pi_182931567
Apart om te lezen dat kinderen op best latere leeftijd bij op de kamer liggen. Lijkt mij niks behalve in ochtend vanaf een bepaalde tijd. Gewoon in eigen bed/kamer hier straks hoor.

Wat is daar de reden voor?
pi_182931608
Gefeliciteerd VFT! Heel leuk!

Ik moest ook even goed kijken naar de taart en of het nou een jongen is of meisje, maar bruin staat dus voor jongen en groen zou meisje zijn? :)

Het valt mij trouwens op dat er veel meer jongens zijn geboren/verwacht worden dan meisjes :P

Volgens de chinese geslachtskalender krijg ik ook een zoontje, maar ik wacht even af op het resultaat van de pretecho ;)
  zondag 4 november 2018 @ 08:03:39 #22
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_182931637
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 21:55 schreef Cholula het volgende:
En als iemand bouwplannen heeft voor een familiebed, ik houd me aanbevolen. Hoewel Sisu ook een punt heeft met het bed omhoog in de kraamweek.
Elamanilo heeft dat toch ook?! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_182931663
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 07:58 schreef Peejtur het volgende:
Apart om te lezen dat kinderen op best latere leeftijd bij op de kamer liggen. Lijkt mij niks behalve in ochtend vanaf een bepaalde tijd. Gewoon in eigen bed/kamer hier straks hoor.

Wat is daar de reden voor?
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Ik zou het denk ik ook niet willen, want eenmaal gewend, is het moeilijk om het weer af te leren en het kind weer in eigen kamer te krijgen.

Ik zat zelf te denken om de baby 3 a 4 maanden in mijn slaapkamer te laten slapen, maar daarna echt in de eigen kamer. Vooral niet meer als ze al uit de baby-fase zijn.
pi_182931733
Ohh VFT leuk, ook een jongen!

CVB: het viel mij ook op dat de jongens wat meer vertegenwoordigd zijn dan meisjes hier in de lijst :D

Ik heb voor mijn gevoel geen oog dichtgedaan vannacht. Gisteravond vanaf 20:00 onregelmatige, maar zeurende pijn in m’n onderrug en inmiddels (ben sinds 4:20 aan het timen) gemiddeld om de 9 minuten zo’n anderhalve minuut iets waarvan ik denk dat het rugweeën zijn. Krampachtig/menstruatieachtig gevoel maar dan 10 keer zo erg inclusief tranen in m’n ogen en dan amper kunnen bewegen, komt dat iemand bekend voor?
pi_182931742
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 07:58 schreef Peejtur het volgende:
Apart om te lezen dat kinderen op best latere leeftijd bij op de kamer liggen. Lijkt mij niks behalve in ochtend vanaf een bepaalde tijd. Gewoon in eigen bed/kamer hier straks hoor.

Wat is daar de reden voor?
Zal vast verschillend per persoon zijn. Of je nou erg klein woont, gewoon graag aan co-sleeping doet of het past bij je levensstijl, ieder zo zijn ding.

Hier is het idee voor nu iig dat er een babykamertje ingericht gaat worden, maar ook een slaapmogelijkheid gaat komen op onze slaapkamer, want mijn voorkeur heeft borstvoeding. Dan is het wel zo chill dat je 's nachts niet telkens je warme bed uit moet :+ Ow en lekker uren verliefd naar je baby staren. O+

VFT, wat leuk :D

Maar eerst morgen maar eens kijken of alles goed is. Ben best wel zenuwachtig :X
pi_182931798
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 08:10 schreef eponine het volgende:
Ohh VFT leuk, ook een jongen!

CVB: het viel mij ook op dat de jongens wat meer vertegenwoordigd zijn dan meisjes hier in de lijst :D

Ik heb voor mijn gevoel geen oog dichtgedaan vannacht. Gisteravond vanaf 20:00 onregelmatige, maar zeurende pijn in m’n onderrug en inmiddels (ben sinds 4:20 aan het timen) gemiddeld om de 9 minuten zo’n anderhalve minuut iets waarvan ik denk dat het rugweeën zijn. Krampachtig/menstruatieachtig gevoel maar dan 10 keer zo erg inclusief tranen in m’n ogen en dan amper kunnen bewegen, komt dat iemand bekend voor?
Het klinkt alsof een belletje naar je verloskundige niet overbodig is ;)
pi_182931890
In dezelfde kamer slapen wordt sowieso tot 6 maanden aangeraden. Nabijheid is voor zo'n kleintje dan heel fijn en veilig, en vaak slapen ze er veel beter van dan alleen in hun kamertje.

Ook na 6 maanden kan het nog heel fijn zijn, bijvoorbeeld ivm nachtvoedingen (zeker bij borstvoeding), iedereen beter slaapt of gewoon omdat het gezellig is.

Weer afleren hoeft helemaal niet moeilijk te gaan. Mijn peuter heeft tot 15 maanden op onze kamer geslapen, en is daarna vrij soepel naar zijn eigen kamer gegaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 4 november 2018 @ 08:20:27 #28
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182931892
Ja eponine, dat zou best eens een bevalling kunnen zijn :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 4 november 2018 @ 08:23:19 #29
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182931942
Afleren is hier ook niet aan de orde.
De kinderkamers zijn op zolder (maar al waren ze naast de mijne..), ik ben echt gekke henkie niet die elke nacht m'n bed uit strompelt naar kind om een speen/borst/knuffel/aanraking/snottebel. Veeel te vermoeiend, ik wil ook slapen 's nachts :+
En we slapen beide veel lekkerder en relaxter als we naast elkaar liggen! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182932040
Dat klinkt alsof er een begin is, Eponine.

Wat betreft samen slapen: het is bij ons zo gegroeid. Het heeft erg veel te maken met nachtrust en de behoefte aan geborgenheid van onze zoon. Als ik moet kiezen tussen het bed uit om hem te troosten bij een nachtmerrie of met een simpele hand op zijn rug hem te kunnen kalmeren, dan is voor mij de keuze simpel. Daarnaast zorgt deze constructie ervoor dat mijn man nog wat slaap kan pakken na zijn late diensten en blijven we allemaal functioneren. Voor mij zou het nu apart voelen om hem in zijn eigen kamer weg te leggen. Hoe je er nu in staat, is niet automatisch hoe je het daadwerkelijk gaat doen. Iedereen maakt daar zijn eigen keuzes in. Wij kozen ervoor om Frits en ons gevoel te volgen en ons daarbij zo min mogelijk aan te trekken van wat de norm is. Er komt vanzelf een moment dat hij een eigen bed wil in zijn eigen kamer.

Wat Luna in haar spoiler zegt, is ook heel erg waar.
pi_182932066
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 08:23 schreef pinquit het volgende:
Afleren is hier ook niet aan de orde.
De kinderkamers zijn op zolder (maar al waren ze naast de mijne..), ik ben echt gekke henkie niet die elke nacht m'n bed uit strompelt naar kind om een speen/borst/knuffel/aanraking/snottebel. Veeel te vermoeiend, ik wil ook slapen 's nachts :+
En we slapen beide veel lekkerder en relaxter als we naast elkaar liggen! O+
Ik denk alleen maar aan mijn ouders die vol trots vertellen dat ik vanaf de 1e nacht al doorsliep op mijn eigen kamertje. Lig je daar als vers babytje, 9 maanden gezellig in de buik van je moeder gewoond en dan , hup deur dicht en slapen jij. Nee hoor, aan mijn hormonen is dat niet besteed ;)
  zondag 4 november 2018 @ 08:36:00 #32
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182932130
quote:
17s.gif Op zondag 4 november 2018 08:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik denk alleen maar aan mijn ouders die vol trots vertellen dat ik vanaf de 1e nacht al doorsliep op mijn eigen kamertje. Lig je daar als vers babytje, 9 maanden gezellig in de buik van je moeder gewoond en dan , hup deur dicht en slapen jij. Nee hoor, aan mijn hormonen is dat niet besteed ;)
Haha precies! 't is al heftig genoeg allemaal, niet jezelf onnodig kwellen hoor O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182932149
Ik heb bij S. geleerd dat slaap > principes :Y Cosleepen hebben we maar drie maandjes gedaan en we bleken al snel allebei beter te slapen bij elkaar uit de buurt, maar zo vaak met haar bovenop me geslapen terwijl ik me voorgenomen heb dat niet te doen :D Als ze nu ‘s nachts wakker wordt en ik krijg haar niet binnen 5 minuten weer in slaap dan neem ik d’r nog steeds mee naar ons bed ;)
pi_182932151
Eponine wat spannend! :D
  zondag 4 november 2018 @ 08:40:41 #35
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182932167
Het is natuurlijk superpersoonlijk ook he. Twee vriendinnen van me willen zo graag cosleepen, maar het werkt voor hen niet. De ene wordt wakker van elk geluidje van kind, de ander haar kind wordt wakker als zij zich omdraait.
T is maar net wat wel werkt en de beste manier is er niet maar 1tje :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182932236
Spannend eponine! Klinkt wel als de start van een bevalling!

Ik herinner me opeens dat ik zelf tot mijn 5e bij mijn ouders heb geslapen :D
Dat kwam ook wel een beetje door ruimte tekort, maar ook omdat ik een nakomeling was en enige dochter in huis, dus mijn moeder wilde mij bij haar houden.

Ik ga maar eens inlezen en nadenken over wat ik zelf wil, maar ik denk niet dat ik de baby langer ga laten slapen dan aanbevolen is (4 maanden tot max 12 maanden). De babykamer wordt de kamer naast mijn slaapkamer, dus wat betreft de afstand valt het allemaal mee :)
pi_182932285
't ligt zo aan jezelf, aan je kindje..

Onze baby produceert zoveel geluiden 's nachts dat wij zelf geen oog meer dicht doen. Met een aantal weken is zij dus al naar haar eigen kamer gegaan. Zeker wel jammer, maar wat al eerder gezegd is: slaap > principes. Of je het nu juist wel of juist niet wilde, je doet toch wat zorgt voor de beste slaap bij je kindje/jezelf.
pi_182932325
De beste manier is uiteindelijk wat in jullie situatie werkt, daar is niet één ding beter dan het andere.
pi_182933034
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 08:01 schreef CaVaBien het volgende:
Volgens de chinese geslachtskalender krijg ik ook een zoontje, maar ik wacht even af op het resultaat van de pretecho ;)
Volgens de ene kalender wordt het een meisje en volgens de andere een jongen :')
Weet niet welke de ‘juiste’ is haha.
Morgenochtend weten we het hopelijk O+
pi_182933235
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 09:58 schreef Flav het volgende:

[..]

Volgens de ene kalender wordt het een meisje en volgens de andere een jongen :')
Weet niet welke de ‘juiste’ is haha.
Morgenochtend weten we het hopelijk O+
Haha blijft spannend!
Leuk dat je het morgen al te horen gaat krijgen! Ik ben benieuwd :)

Ik moet nog wachten tot vrijdagmiddag :')
pi_182933692
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 21:55 schreef Cholula het volgende:
En als iemand bouwplannen heeft voor een familiebed, ik houd me aanbevolen. Hoewel Sisu ook een punt heeft met het bed omhoog in de kraamweek.
Ik kon je vorige bericht niet quoten meer.
Onze toen peuter sliep idd gewoon door se babyhuiltjes heen en de paar keer dat hij wakker werd vertelden we hem dat de baby wat wilde drinken dus hij zelf weer lekker kon gaan slapen.

Ons familiebed bestaat uit een 180 en een 90 bed. Hoogte van een boxspring dus dat scheelt al en hoeft niet op klossen. Eventueel een 80 of 90 bed eraanvast zodat die wel op klossen kan de eerste week?
♥ J & S
pi_182933740
Wij slapen nu samen in een familiebed met onze kleuter van bijna 5 en peuter van 2. Baby komt in een cosleeper er naast en zal vast net als broer en zus snel of vaker in het grote bed liggen :') O+ . Hier werkt het heel goed en zijn de kinderkamers meer opslagplaatsen :@ .

Gewoon zoeken wat past en werkt :).
♥ J & S
  zondag 4 november 2018 @ 11:00:21 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_182933757
Spannend eponine! Klinkt als het begin... Succes!

Over familiebedden ed kan ik niet meepraten. Hier is het plan om de baby een paar nachtjes in de kinderwagen naast ons bed te hebben om te kijken of rooming in voor ons werkt. Is dat zo, dan komt er een wieg en anders gaat ukkie naar de eigen kamer.

En ik ben vandaag 37 weken. De tijd kruipt momenteel, maar ergens ben ik ook wel trots dat ik het gered heb. Mijn schoonmoeder begon gisteren over dingen die ik na de bevalling wilde eten en het enige wat ik kon bedenken was dat ik gewoon een bruine boterham met kaas wilde. Dat houd ik nog steeds niet binnen, alleen droog witbrood...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_182934258
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 10:55 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ik kon je vorige bericht niet quoten meer.
Onze toen peuter sliep idd gewoon door se babyhuiltjes heen en de paar keer dat hij wakker werd vertelden we hem dat de baby wat wilde drinken dus hij zelf weer lekker kon gaan slapen.

Ons familiebed bestaat uit een 180 en een 90 bed. Hoogte van een boxspring dus dat scheelt al en hoeft niet op klossen. Eventueel een 80 of 90 bed eraanvast zodat die wel op klossen kan de eerste week?
Dit is ook mijn ervaring. Mini werd in de eerste week af en toe wakker, keek even naar haar broertje, kroop daarna weer lekker tegen man of mij aan en sliep gewoon weer verder.

Ik had voor in de kraamweek een bed van iemand geleend wat voor die tijd op klossen kon, maar heb het uiteindelijk helemaal niet gebruikt. Ons familiebed is een houten bed waarvan we het hoofd- en voeteneind hebben vervangen voor een langer stuk waardoor het nu een driepersoonsned is. Er staat nog een cosleeper naast, maar die staat er meer voor de sier, want micro ligt meestal tegen me aan (en mini trouwens ook) O+
Make your own kind of music.
pi_182935860
Hier geen familiebed maar V heeft tot 6 maanden tussen ons in gelegen, In zijn babynestje op ons dekbed.
Zo veel makkelijker als hij wakker werd voor voeding of speen. Baby 2 staat hetzelfde te wachten.
V is dan wel een stille slaper, die hoor je echt niet waardoor ik vaak checkte of hij nog ademde oO<
Hij slaapt nu, met 15 maanden, nog steeds in zijn babynestje. Hetzij wel aangepast (onderkant los) want hij past er niet meer in :P
pi_182936140
Mijn kinderen slapen allebei vanaf dag 1 in hun eigen bed op hun eigen kamer. Dat klinkt altijd een beetje van ‘Zie het mij eens goed doen’, maar zo bedoel ik het helemaal niet :) Ze slapen daar allebei prima en ik slaap er zelf ook goed bij. Ik heb niet het idee dat ze er “last” van hebben. We doen dat overigens niet omdat we bang zijn dat je ze anders iets af moet leren ofzo, ik denk dat dat wel meevalt.
Juist omdat het goede slapers zijn, vind ik het prima zo. Phi komt al wekenlang maar één keer ‘s nachts of gewoon helemaal niet (ze is nu 4,5 maand). Omgekeerd dag/nacht-ritme hadden ze als newborn allebei niet. Spenen hebben ze ook allebei niet (gehad). Dus ik herken dat ‘honderd keer eruit moeten voor een speen/een voeding etc.’ niet. Heb je een baby die zich elke 1,5 uur meldt, dan hield ik die ook in de buurt :+

Nouja, even als “tegengeluid” tussen alle familiebedden :) Het hangt erg van jezelf en je baby af en wat je vooraf bedenkt, kan zomaar omslaan als het zover is. Ik krijg er wel regelmatig commentaar op, maar :6 Wij slapen allemaal lekker en de kinderen zijn vrolijk, gezond en groeien goed.

Scheer je weg, Fokwet :6
pi_182937045
Peuter sliep bij ons tot ‘ie 4 maanden was, maar eigenlijk werkte dat nooit echt. Ik werd overal van wakker en toen peuter ook van elke halve scheet van ons wakker werd hebben we hem verhuisd naar zijn eigen kamer (hoe jammer ik dat ook vond want ik wilde hem eigenlijk minimaal 6 maanden bij ons).

En nu met baby H. is cosleepen heel anders. Ik slaap prima met haar naast me, wordt niet van elk zuchtje wakker en H. slaapt onwijs goed zo naast mij. Zolang dat zo blijft blijft ze gewoon bij ons. En H. slaapt vaak al door of meldt zich 1 keer voor een voeding, dus ik hoef er ook niet veel uit, maar toch is ook zo cosleepen ideaal voor ons.

Scheelt dus gewoon per kind. Volg gewoon je gevoel op het moment zelf, dan doe je het eigenlijk altijd goed. Want goed of fout is er gewoon niet hierin.
  zondag 4 november 2018 @ 14:24:27 #48
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182937149
Haha Jentin, wilde net schrijven. Uitkijken voor de fokwet!

Slaap is voor iedereen belangrijk en ik vind het goed om te lezen dat ieder daar zijn weg in vind.
Ik heb me vrij lang een rotmoeder gevoeld, omdat we Ro niet in slaap kregen zonder dat iemand erbij sliep. Ik stond soms echt op het punt om 1,2,5,7,10 min etc te gaan toepassen na een paar slechte nachten.

Ik ben deze zwangerschap best bang voor de zwangerschapssuikerziekte. Droom er constant over. Nergens op gebaseerd, maar alles wat me overdag overkomt komt terug in Mn dromen.

-droom- Zo moest ik van de week bloed laten prikken terwijl ik net daarvoor een grote hand winegums op had. Zat net in de auto toen het ziekenhuis me belde. Moest direct terug komen want iedereen was in rep en roer. Mn bloed was bijna versuikert en ik moest aan een machine om Mn bloed weer vloeibaar en minder zoet te krijgen.
En weet je waar ik om vroeg? Een muskietennet, omdat ik bang was om lek gestoken te worden.

Echt. Hoe komt zo’n droom tot stand joh?
Ik moest echt even Mn droom verwerken toen ik wakker werd. Mn man lacht zich drie keer in de rondte en blijft erbij dat ik ze op moet schrijven.
Zonder hoop geen leven.
pi_182937707
Ik vind het gewoon fijn dat ik me omdraai en zie dat het goed gaat xD ook als ik groter had gewoond had ze bij mij blijven slapen EN de luiheid won het van de principes. Er is hier niemand anders die er snachts uitgaat om te troosten of te voeden. Haar bed en mijn bed worden gescheiden door een nachtkastje en als ze bang is of niet lekker of gewoon behoefte aan mij heeft ligt ze met vier stappen naast me. Als straks de baby komt gaat ze van het ikea-meegroeibed (wat alleen op de kleinste stand kan wegens kapotte lattenbodem en nu dus te kort wordt) over in een stapelbed. Zij boven en de baby in een ledikant onder, zoals gezien op pinterest.

Ik hoop dat ze dat allebei nog lang willen xD

Over de schoolfoto’s: ik hoorde dit vrijdagmiddag pas van de schoolfotograaf, dus ik weet niet hoe school dit gaat oppakken. Ze staat wel op de groepsfoto dus ze kunnen niet claimen dat ik in de war ben en ze er heuls niet was. Overigens krijg ik die groepsfoto gratis, dus ik hou geld over voor de balletfoto’s xD
pi_182939314
quote:
17s.gif Op zondag 4 november 2018 08:14 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het klinkt alsof een belletje naar je verloskundige niet overbodig is ;)
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 08:20 schreef pinquit het volgende:
Ja eponine, dat zou best eens een bevalling kunnen zijn :D
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 08:30 schreef Cholula het volgende:
Dat klinkt alsof er een begin is, Eponine.
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 08:38 schreef krijgerrtje het vo[quote]0s.gif [b]Op zondag 4 november 2018 11:00 schreef Tink89 het volgende:
Spannend eponine! Klinkt als het begin... Succes!
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 08:48 schreef CaVaBien het volgende:
Spannend eponine! Klinkt wel als de start van een bevalling!
Even een korte update: vk is net geweest, bmm is verstreken en 2cm ontsluiting. Afspraak om haar om 20:00 even opnieuw te bellen (of eerder, als het nodig is). Weeën zijn alleen wel in frequentie afgenomen van rond de 6 minuten naar rond de 10 minuten dus dat moet weer even omhoog...
pi_182939570
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 16:38 schreef eponine het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Even een korte update: vk is net geweest, bmm is verstreken en 2cm ontsluiting. Afspraak om haar om 20:00 even opnieuw te bellen (of eerder, als het nodig is). Weeën zijn alleen wel in frequentie afgenomen van rond de 6 minuten naar rond de 10 minuten dus dat moet weer even omhoog...
Succes :*
  zondag 4 november 2018 @ 18:05:49 #52
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_182941159
Succes Eponine!
pi_182941804
Succes eponine!
  zondag 4 november 2018 @ 18:56:14 #54
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182942459
Zet 'm op epo!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 4 november 2018 @ 18:57:33 #55
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182942496
Ik schrik me net de piepers omdat ik ipv mama/zwangermultivitaminen de hele tijd al multi voor na de zwangerschap slik :{
Maargoed, de hoeveelheid foliumzuur is in beide gelijk, dus das volgens mij 't enige dat er echt toe doet toch?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182942607
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 18:57 schreef pinquit het volgende:
Ik schrik me net de piepers omdat ik ipv mama/zwangermultivitaminen de hele tijd al multi voor na de zwangerschap slik :{
Maargoed, de hoeveelheid foliumzuur is in beide gelijk, dus das volgens mij 't enige dat er echt toe doet toch?
Heb je ook op de hoeveelheid vitamine a gelet?
  zondag 4 november 2018 @ 19:08:20 #57
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182942729
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 19:02 schreef Djoess het volgende:

[..]

Heb je ook op de hoeveelheid vitamine a gelet?
50% van de adh, dus dat valt mee. Ik gebruik verder geen leverproducten dus dan kan 't vast geen kwaad.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 4 november 2018 @ 19:09:15 #58
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_182942757
Ik kwam er pas na 12 weken achter dat er op de verpakking staat: innemen tijdens de maaltijd.
Gelukkig heeft het hier niet uitgemaakt :@
pi_182942766
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 19:08 schreef pinquit het volgende:

[..]

50% van de adh, dus dat valt mee. Ik gebruik verder geen leverproducten dus dan kan 't vast geen kwaad.
Dan lijkt me inderdaad niet dat het kwaad kan xD
  zondag 4 november 2018 @ 19:15:08 #60
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182942895
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 18:57 schreef pinquit het volgende:
Ik schrik me net de piepers omdat ik ipv mama/zwangermultivitaminen de hele tijd al multi voor na de zwangerschap slik :{
Maargoed, de hoeveelheid foliumzuur is in beide gelijk, dus das volgens mij 't enige dat er echt toe doet toch?
Het kan erger. Ik heb de eerste 8 weken foliumzuur geslikt wat al sinds febr over de datum was. Weet niet maar waar ik het gekocht had dus kon ook niet terug.
Dus nu slik ik voor Mn hormonengemoedstand maar extra door.
Sorry baby. Faalmoeder hier. Bij ro slikte ik ook al maaaanden van te voren foliumzuur. Nu ben ik zo’n beetje begonnen op de dag waarop we sekste dus ook weer zoiets waar ik me soms schuldig over voel.
Zonder hoop geen leven.
pi_182942993
Ik ben op een gegeven moment overgestapt naar alleen foliumzuur (smelttablet, davitamon) omdat daar een dagaanduiding per pil op staat. Ik vergat het anders zo vaak. Maarja, nu toch weer terug naar de mama-multivitamine.
Ik kocht alleen de foliumzuur wel met 2 pakjes tegelijk in de aanbieding, want ik was vast nog wel even bezig. Dus ik heb nu nog 2,5 ongebruikt pakje liggen. :')
  zondag 4 november 2018 @ 19:20:07 #62
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182943010
Pff 't zal allemaal wel meevallen ook, maar moet toch iets te stressen hebben blijkbaar :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 4 november 2018 @ 19:20:36 #63
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182943020
quote:
17s.gif Op zondag 4 november 2018 19:19 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben op een gegeven moment overgestapt naar alleen foliumzuur (smelttablet, davitamon) omdat daar een dagaanduiding per pil op staat. Ik vergat het anders zo vaak. Maarja, nu toch weer terug naar de mama-multivitamine.
Ik kocht alleen de foliumzuur wel met 2 pakjes tegelijk in de aanbieding, want ik was vast nog wel even bezig. Dus ik heb nu nog 2,5 ongebruikt pakje liggen. :')
Alvast voor de volgende *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182943136
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 19:20 schreef pinquit het volgende:

[..]

Alvast voor de volgende *O*
Ja :+ kom maar op.
pi_182943190
Succes epo! O+ :%
  Moderator zondag 4 november 2018 @ 20:31:56 #66
447051 crew  Peejtur
pi_182944538
Nog even terugkomen op wat ik zei over het samen slapen en dergelijke. Was zeker niet bedoeld als (voor)oordeel of als een vervelend commentaar, Iedereen moet natuurlijk doen waar je je goed bijvoelt. Wellicht gebeurt het hier ook vaker dan we nu denken aangezien het onze eerste is.
pi_182944541
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 19:15 schreef Sisu het volgende:

[..]

Het kan erger. Ik heb de eerste 8 weken foliumzuur geslikt wat al sinds febr over de datum was. Weet niet maar waar ik het gekocht had dus kon ook niet terug.
Dus nu slik ik voor Mn hormonengemoedstand maar extra door.
Sorry baby. Faalmoeder hier. Bij ro slikte ik ook al maaaanden van te voren foliumzuur. Nu ben ik zo’n beetje begonnen op de dag waarop we sekste dus ook weer zoiets waar ik me soms schuldig over voel.
Ik heb het bij mijn oudste helemaal niet geslikt. Ze is helemaal gezond gelukkig, maar ik heb me daar ook flink schuldig over gevoeld. Ik wist het simpelweg niet eerder dan de 12 weken en dan is alles al aangelegd.
pi_182944761
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 20:31 schreef Peejtur het volgende:
Nog even terugkomen op wat ik zei over het samen slapen en dergelijke. Was zeker niet bedoeld als (voor)oordeel of als een vervelend commentaar, Iedereen moet natuurlijk doen waar je je goed bijvoelt. Wellicht gebeurt het hier ook vaker dan we nu denken aangezien het onze eerste is.
Ik ben overgestapt op bedsharing toen Kaatje nog een baby was omdat ik merkte dat ik wakker-wakker was als ik mijn bed uit moest snachts en dan ook meteen niet meer kon slapen xD dus zoals al eerder gezegd werd imho moet je altijd bedenken dat slaap > principes.

Los van dat de WHO zes maanden op dezelfde kamer aanraadt, moet je dus ook mensen die gaan gillen dat het Sielugh is om je kind alleen op een kamer te leggen niet serieus nemen, want —> slaap > principes. Voor zowel ouder als kind(eren).
pi_182945398
Slaap > alles :D


Derde trimester is hier pas net begonnen maar mwhruehebe wat zit die buik me al vreselijk in de weg. Kan m’n bijna kleuter niet eens meer fatsoenlijk afdrogen na het douchen, schoenen aandoen is een drama en laten we het helemaal maar niet hebben over opstaan van de bank :'( daarnaast sta ik tegenwoordig gemiddeld 2x per dag onder de douche nu omdat m’n lijf gewoon pijn doet. Kan niet meer te lang lopen/zitten/liggen en dat maakt die werkdagen waarop ik 8u achter een bureau zit ineens wel heel zwaar. Hopelijk gaan de komende 7 weken snel en kan ik in m’n verlof een beetje uitrusten
/einde klaagzang ;)
pi_182945453
Ik was onverwacht zwanger en was dus ook niet op tijd begonnen met foliumzuur slikken. Pas na 6 weken..

Vanaf toen wel braaf multivitaminen voor zwangeren geslikt. Slik ik nu nog steeds (wel een paar dagen vergeten tussendoor).
pi_182945703
Eponine! Spannend! Succes!

Hier hadden we bij de tweede de bedverdeling helemaal anders gedaan. Peuter sliep in zijn eigen bed, man sliep voor een paar maanden in een aparte kamer (heel romantisch), zodat hij in ieder geval een goede nachtrust had, want hij moest er 's ochtends uit voor peuter, en baby sliep lekker bij mij op de kamer naast mij. Wel zo fijn als je er 3 keer uit moet per nacht dat je gewoon in je bed kunt blijven zitten, baby voedt, verschoont en weer gaat liggen. Als je naar een andere kamer moet lopen ben je zo veel wakkerder. Ik denk dat we het deze keer weer zo gaan doen, beviel goed voor alle partijen.
pi_182947629
quote:
17s.gif Op zondag 4 november 2018 19:19 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben op een gegeven moment overgestapt naar alleen foliumzuur (smelttablet, davitamon) omdat daar een dagaanduiding per pil op staat. Ik vergat het anders zo vaak. Maarja, nu toch weer terug naar de mama-multivitamine.
tip, een week of maand pillendoos vullen.
gebruik ik nu nog steeds voor de multivitamine en pak dan tegelijk de vitamine druppels voor de baby. die vergat ik in het begin nog wel eens.
  maandag 5 november 2018 @ 07:12:43 #73
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_182951237
Krijgertje wat vervelend! Zaterdag had ik steeds dat ik bij het voorover reiken bij de balie op mijn toetsenbord drukte met mijn buik. Voelde me net een T-rex alsof ik hele korte armpjes heb.

Wij hebben een cosleeper gekocht. E wilde het eerst niet maar op advies van de kraamverzorgster slaapt de kleine bij ons en dat kan alleen in een wiegje (kleine slaapkamer).

Ik slikte al jaren multivitaminen dus was er inmiddels wel aan gewend om dagelijks in te nemen. Echter nooit gekeken of ik ‘s ochtends of ‘s avonds of tijdens de maaltijd in moet nemen. Achja, de kleine is gezond gebleken op de SEO.

Vandaag het internet afstruinen voor een leuke box! Iemand nog tips? Met la lijkt me hartstikke handig, deze zijn we duurder, ik moet me nog wel even bedenken wat ik er in ga opbergen overigens.
In elk geval komt er een Hangloose boxkleed in.

Fijne maandag allemaal!
pi_182951656
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 21:55 schreef Cholula het volgende:
En als iemand bouwplannen heeft voor een familiebed, ik houd me aanbevolen. Hoewel Sisu ook een punt heeft met het bed omhoog in de kraamweek.
Wij hebben dit in een ietwat aangepaste versie: https://roomed.nl/ikea-hack-van-hoogslaper-naar-familiebed/ :)
pi_182951696
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 22:25 schreef Elleska het volgende:

[..]

tip, een week of maand pillendoos vullen.
gebruik ik nu nog steeds voor de multivitamine en pak dan tegelijk de vitamine druppels voor de baby. die vergat ik in het begin nog wel eens.
Ik heb ze nu op een plek liggen waar ik iedere ochtend sowieso ben, sindsdien vergeet ik het niet meer :)
pi_182951716
ik slaap het liefst alleen, maar helaas ligt er toch nog vaak een man naast :P De kinderen hebben de eerste 4-6 maanden naast mij gelegen in de co-sleeper en zijn daarna naar de 'eigen' kamer gegaan. Ze slapen samen op een kamer, maar voor de jongste is onder een deken blijven liggen nog lastig dus die kruipt 's nachts nog weleens naast mij. Afhankelijk van hoe laat het is, laat ik hem óf een half uurtje opwarmen en breng hem dan weer terug, óf verhuis ik naar zijn bed voor nog een uurtje rustige slaap. Mijn man heeft minder last van een onrustige slaper naast hem. ;)

Ik wisselde deze week naar de 27 weken. Tjee wat gaat het hard zeg. Veel harder nog dan toen ik zwanger was van nummer 2. Ik ben lichamelijk wel een beetje op merk ik. Kan niet zo veel meer actieve dingen doen zonder er twee dagen af te liggen. Gister toch nog een kwartiertje onkruid gewied bij onze vakantietrailer en moet het nu bezuren. En over bezuren gesproken.. :')

Jij ook een fijne maandag VFT! *O*
pi_182951972
quote:
17s.gif Op maandag 5 november 2018 08:34 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb ze nu op een plek liggen waar ik iedere ochtend sowieso ben, sindsdien vergeet ik het niet meer :)
dan valt het nog mee ;) ik vergat ze zelfs als ze vol in het zicht stonden. of ik wist echt niet meer of ik de vitamines die dag al had gehad of nog niet.
pi_182952679
V krijgt een broertje! O+ *O*
Ik word gewoon een jongensmama!! O+ *;
pi_182953121
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 10:03 schreef Flav het volgende:
V krijgt een broertje! O+ *O*
Ik word gewoon een jongensmama!! O+ *;
Gefeliciteerd *O*

Wij hadden net een vroege echo, mooi knipperend hartje en 9mm groot. Voorlopige datum is nu gezet op 24 juni.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182953187
D-E *O* wat een heerlijkheid!

En nog een jongen voor Flav! Yaaay!

Ik denk dat wij ook weer een jongen krijgen. Dat zou dan de 4e zijn :P ik ben ook echt een goed gelukte jongensmama, dus dat komt helemaal goed *O* Maar er is natuurlijk ook gewoon nog 50% kans dat ik een lojke pull, en gewoon een meisje krijg :+ (dat was toch loj, of ben k nu al helemaal dementerend ;( )
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 5 november 2018 @ 11:07:51 #81
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182953621
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 20:31 schreef Peejtur het volgende:
Nog even terugkomen op wat ik zei over het samen slapen en dergelijke. Was zeker niet bedoeld als (voor)oordeel of als een vervelend commentaar, Iedereen moet natuurlijk doen waar je je goed bijvoelt. Wellicht gebeurt het hier ook vaker dan we nu denken aangezien het onze eerste is.
Denk niet dat iemand het negatief heeft opgepakt hoor. :*
En spannend he. Hoe lang moet ze nog?
Zonder hoop geen leven.
pi_182953724
quote:
17s.gif Op maandag 5 november 2018 10:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*

Wij hadden net een vroege echo, mooi knipperend hartje en 9mm groot. Voorlopige datum is nu gezet op 24 juni.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dit gaaf O+ Gefeliciteerd *O*
pi_182953883
Wat fijn D-E! Gefeliciteerd O+ *O*
♥ J & S
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 11:27:40 #84
447051 crew  Peejtur
pi_182954044
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 11:07 schreef Sisu het volgende:

[..]

Denk niet dat iemand het negatief heeft opgepakt hoor. :*
En spannend he. Hoe lang moet ze nog?
3,5 maand ongeveer. En gelukkig maar :)
pi_182954495
De echo was goed *O* Er klopte een hartje O+ de embryo liep een klein beetje voor op groei, wat een goed teken is. Het had armpjes en beentjes. En genoeg vruchtwater. Alles zag er perfect uit O+ Zo bijzonder om dat na ruim drieënhalf jaar te zien :'( O+

De uitgerekende datum is op eind juni gezet. Ik wil liever niet met precieze datum in de OP omdat er maar weinig mensen precies dan bevallen - en van een eerste bevalt de meerderheid van de vrouwen later. Dus ik wil me daar zelf niet teveel aan vasthouden.
pi_182954613
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:48 schreef BobbyMcGee het volgende:
De echo was goed *O* Er klopte een hartje O+ de embryo liep een klein beetje voor op groei, wat een goed teken is. Het had armpjes en beentjes. En genoeg vruchtwater. Alles zag er perfect uit O+ Zo bijzonder om dat na ruim drieënhalf jaar te zien :'( O+

De uitgerekende datum is op eind juni gezet. Ik wil liever niet met precieze datum in de OP omdat er maar weinig mensen precies dan bevallen - en van een eerste bevalt de meerderheid van de vrouwen later. Dus ik wil me daar zelf niet teveel aan vasthouden.
Jaaaa ik ben zo blij voor je O+ Zo fijn dat het helemaal goed zit O+
pi_182954644
Bobby *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182954847
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 10:37 schreef pinquit het volgende:
Ik denk dat wij ook weer een jongen krijgen. Dat zou dan de 4e zijn :P ik ben ook echt een goed gelukte jongensmama, dus dat komt helemaal goed *O* Maar er is natuurlijk ook gewoon nog 50% kans dat ik een lojke pull, en gewoon een meisje krijg :+ (dat was toch loj, of ben k nu al helemaal dementerend ;( )
Ja!
Een zeer duidelijke jongens nub, 75% jongens kans en een 100% jongens gevoel (zelfs nu nog :@ ) en toch echt een meisje!

Gisteren had Li een feestjurkje aan, dus vandaag vandaag een spijkerbroek met een unisex truitje :D

Meisjes zijn tof, maar ik voel mezelf stiekem nog wel meer een jongensmoeder :*
Ik ben benieuwd, wil je het weten Pin?
pi_182954894
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 12:04 schreef Loj het volgende:

[..]

Ja!
Een zeer duidelijke jongens nub, 75% jongens kans en een 100% jongens gevoel (zelfs nu nog :@ ) en toch echt een meisje!

Gisteren had Li een feestjurkje aan, dus vandaag vandaag een spijkerbroek met een unisex truitje :D

Meisjes zijn tof, maar ik voel mezelf stiekem nog wel meer een jongensmoeder :*
Ik ben benieuwd, wil je het weten Pin?
Ja, eind vd maand hebben we echo :) ben zelf ook heel benieuwd!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182955049
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:48 schreef BobbyMcGee het volgende:
De echo was goed *O* Er klopte een hartje O+ de embryo liep een klein beetje voor op groei, wat een goed teken is. Het had armpjes en beentjes. En genoeg vruchtwater. Alles zag er perfect uit O+ Zo bijzonder om dat na ruim drieënhalf jaar te zien :'( O+

De uitgerekende datum is op eind juni gezet. Ik wil liever niet met precieze datum in de OP omdat er maar weinig mensen precies dan bevallen - en van een eerste bevalt de meerderheid van de vrouwen later. Dus ik wil me daar zelf niet teveel aan vasthouden.
Bobby, wat ontzettend fijn dat jullie echo goed is O+ Zo fijn, gewoon een heel mini-mensje in je baarmoeder O+
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 10:37 schreef pinquit het volgende:
D-E *O* wat een heerlijkheid!

quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 11:19 schreef klaprooss het volgende:
Wat fijn D-E! Gefeliciteerd O+ *O*
Dankjewel O+

quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 11:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Jaaaa ik ben zo blij voor je O+ Zo fijn dat het helemaal goed zit O+
Hoi lieve santa van vorig jaar O+ Dankjewel :*
  maandag 5 november 2018 @ 12:37:31 #91
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182955456
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 12:04 schreef Loj het volgende:

[..]

Ja!
Een zeer duidelijke jongens nub, 75% jongens kans en een 100% jongens gevoel (zelfs nu nog :@ ) en toch echt een meisje!

Gisteren had Li een feestjurkje aan, dus vandaag vandaag een spijkerbroek met een unisex truitje :D

Meisjes zijn tof, maar ik voel mezelf stiekem nog wel meer een jongensmoeder :*
Ik ben benieuwd, wil je het weten Pin?
Ach, dat komt vanzelf als je hele huis Frozen en glitter poept 👍

Pinquit ik ben heel benieuwd naar een meisje van jullie :D maar drie broers is ook zo leuk O+
pi_182955729
Hah, ja ik ook Spees! Ik kan me alleen een meisjesversie van Alex voorstellen, maar dat is een kloon van mij dan :P Misschien worden bij een meisje ineens de blonde haren en blauwe ogen van m'n lief zichtbaar wie weeet! Omg zo benieuwd! :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182956024
Even een snelle ego-post: vanochtend om 6:55 is met een spoedkeizersnede wegens foetale nood onze zoon geboren! Hij weegt 4185 gram en ligt nu heerlijk op zijn vader te slapen O+ De bevalling heb ik als vreselijk ervaren tot ik een ruggenprik kreeg. Verhaal deel ik misschien later in het bevallingsverhalentopic!

Naam in spoiler!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door eponine op 07-11-2018 00:02:26 ]
  maandag 5 november 2018 @ 13:19:44 #94
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182956199
Gefeliciteerd, eponine! *O* Hoe voel je je nu? En hoe is het nu met jullie zoon?

Goede echo's voor D-E en Bobby O+ *O* En Flav de jongensmama O+ Heb het idee dat we veel jongens verwachten met z'n allen!
pi_182956207
Eponine dat ego-post mag je weglaten hoor. Want dit is heus geen ego-post want je bent gewoon moeder geworden! Gefeliciteerd! Het klinkt als een zware heftige bevalling lekker bijkomen O+ *O*
pi_182956308
*O* Gefeliciteerd met je zoon, Eponine O+
Wat naar dat de bevalling zo zwaar was. Hopelijk kom je snel bij :*
pi_182956595
Yesss Eponine, van harte gefeliciteerd!! *O* O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182956837
Gefeliciteerd Eponine! Leuke naam! O+

Goede echo's! *O*
pi_182956882
Gefeliciteerd eponine! O+
pi_182956929
Van harte gefeliciteerd Eponine O+ Wat naar dat de bevalling zo'n vervelende ervaring is geworden... Maar nu heerlijk knuffelen en rustig herstellen van alles! :*
pi_182957016


[ Bericht 100% gewijzigd door elamanilo op 05-11-2018 17:48:28 ]
pi_182957045
Even heel erg veel te jompelen hier lees ik:
*G* voor Eponine

*O* voor douche-eendje

*O* voor BobbyMcGee
  maandag 5 november 2018 @ 14:05:02 #103
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182957073
Oei Ela! Nu maar even een maandje rust ofzo :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182957171
Eponine *O* gefeliciteerd met jullie zoon. Wat naar dat je zo'n heftige bevalling hebt gehad. Sterkte met het herstel en een fijne tijd met elkaar toegewenst O+

DE en Bobby *O* Wat mega bijzonder om jullie hier te zien met beide een goede echo O+ *O* Zo speciaal *O*
pi_182957536
Ohh ja, wow *O* *O* *O* Voor de echo's met echte baby's en hartjes en armpje en beentjes O+
pi_182959256
Gefeliciteerd eponine! Een spoedig herstel gewenst en geniet van je verse baby uit buik O+

Yeey flav! Gefeliciteerd! Een lief jongetje erbij voor in de lijst :D

De en Bobby gefeliciteerd met de goede echo's! O+
  maandag 5 november 2018 @ 15:51:06 #107
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182959326
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 14:02 schreef elamanilo het volgende:
Pfff, ik heb ook het gevoel dat ik bevallen ben... :')

Ik was zaterdag op een beurs met een kraampje, dus de hele dag gestaan en gesjouwd en gesocialized en zo.. Ruim anderhalf uur heen gereden en aan het begin van de avond anderhalf uur weer naar huis. Thuis dus bekaf op de bank, kindjes op schoot, lief had eten gemaakt. Gaat de telefoon (ik sta stand-by voor een geboorte) "hoi hoi, het rommelt hier een beetje". Ik nog vlug een uurtje in bed gekropen, maar tegen 12 uur 's nachts was het toch erg serieus. Ik in de auto (naar de andere kant van het land, ruim 2 uur rijden!). Ik kwam daaraan, toen was het baby'tje er al, net geboren! Ik heb prachtige foto's gemaakt van de eerste uren O+ Toen dacht ik: Mwha, ik ben nog te wakker om nu hier te gaan slapen, ik waag me toch aan de terugweg. Halverwege dacht ik echt dat ik in slaap viel.. :o Bij elke parkeerplaats dacht ik: Ik kan nu stoppen en m'n ouders bellen, maar misschien kan ik er nog 1 verder rijden, dan is het wat dichterbij voor ze.
En toen ontdekte ik nog appeltjes in m'n tas die lief er nog had ingestopt vlak voor ik wegging. Die hebben me door het laatste uur van de rit terug heen geholpen. Het was gelukkig nog in de nacht (ik reed van 5 tot 7 terug naar huis), want ik heb volgens mij best geslingerd op een moment... Dus erg safe was het ook niet... maar ik was al zover onderweg en wilde gewoon graag naar huis.
Anyway, thuis nog even geslapen tot 11 uur en toen de hele dag brak op de bank gehangen. Nu nog steeds een beetje. :')

/teveelhooi
Woo..
Nooit meer doen hoor. Vriendin van me is 5 jaar terug geschept door een in slaap gevallen automobilist. Ze loopt sinds dit jaar eindelijk niet meer mank, maar heeft nog steeds pijn van de klap.

Maar.. ik ben echt een zeikerd (!!) met autorijden.
Nul alcohol beleid en kan ook nooit normaal reageren als mensen me verhalen vertellen over wat ze allemaal op hebben voordat ze in de auto zijn gestapt.
Ik schenk daarom ook nooit alcohol aan visite die nog moet rijden. Dus sorry als het agressief overkomt.
In ieder geval heel blij dat je weer thuis bent aangekomen :*

E,
Gefeliciteerd!’ Rot bevalling maar nu wel een zoon rijker. En wat een prachtige naam. <3
Knal maar lekker uit elkaar van liefde en trots en hopelijk genees je snel :*
Zonder hoop geen leven.
pi_182960664
Hoi allemaal, na tijden meelezen ook maar meeposten. Ben inmiddels 28wk zwanger van mn eerste, een jongen... 26jan uitgerekend!
pi_182961832
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 15:51 schreef Sisu het volgende:

[..]

Woo..
Nooit meer doen hoor. Vriendin van me is 5 jaar terug geschept door een in slaap gevallen automobilist. Ze loopt sinds dit jaar eindelijk niet meer mank, maar heeft nog steeds pijn van de klap.

Maar.. ik ben echt een zeikerd (!!) met autorijden.
Nul alcohol beleid en kan ook nooit normaal reageren als mensen me verhalen vertellen over wat ze allemaal op hebben voordat ze in de auto zijn gestapt.
Ik schenk daarom ook nooit alcohol aan visite die nog moet rijden. Dus sorry als het agressief overkomt.
In ieder geval heel blij dat je weer thuis bent aangekomen :*

E,
Gefeliciteerd!’ Rot bevalling maar nu wel een zoon rijker. En wat een prachtige naam. <3
Knal maar lekker uit elkaar van liefde en trots en hopelijk genees je snel :*
Ik drink ook geen druppel en ik rij normaal ook niet met zulke vermoeidheid. Ik heb ook niemand anders in gevaar gebracht, dat lijkt me echt heel erg.

[ Bericht 5% gewijzigd door elamanilo op 05-11-2018 17:53:27 ]
pi_182961974
Gefeliciteerd eponine! O+ Love de naam! Heel veel geluk gewenst :D


En een dikke jompel voor de goede echo’s van DE en Bobby *O*
pi_182962029
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 16:53 schreef Thorinbelly het volgende:
Hoi allemaal, na tijden meelezen ook maar meeposten. Ben inmiddels 28wk zwanger van mn eerste, een jongen... 26jan uitgerekend!
Welkom thor en gefeliciteerd!
Je bent al over de helft, spannend!
pi_182962718
Ela, ik was ook op die beurs, wat jammer dat ik je heb gemist. Ik hoop dat je je ondertussen wat fitter voelt.

Ik begon de dag met een knoepende koppijn, gelukkig trok dat aan het einde van de werkdag weg. Nu vooral heel moe zonder reden.
  maandag 5 november 2018 @ 18:56:39 #113
319308 Tink89
To live is to dance
pi_182963207
Eponine, van harte gefeliciteerd! Het klinkt onwijs heftig, ik hoop dat je snel herstelt en kunt genieten van jullie mannetje.

En jompels voor DE en Bobby *O* *O* *O* wat ontzettend fijn lieverds, het is jullie zo ontzettend gegund.

Ik meld me (dat moet vanaf 37, toch?) met een drukke buikbaby. Vandaag veel te veel gedaan, wat ik moet bekopen met heel misselijk zijn en flinke harde buiken, maar wel alle cadeautjes voor secret santa in huis en dat geeft veel rust in m'n hoofd ~:)

Manlief heeft heel lief vissticks voor me gemaakt, want dat was het enige waar ik zin in had en nu lig ik languit op de bank te relaxen. Morgen rustig aan doen en dan woensdag weer naar de vk. Ben benieuwd of ukkie dan een beetje gezakt is, zo voelt het iig nog niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_182964947
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 12:37 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ach, dat komt vanzelf als je hele huis Frozen en glitter poept 👍

Pinquit ik ben heel benieuwd naar een meisje van jullie :D maar drie broers is ook zo leuk O+
Zouden de jongens dan niet tegenwerken? Frozen komt er echt niet in nu ;)

Ik ben ook heel benieuwd Pin O+
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 20:36:59 #115
447051 crew  Peejtur
pi_182965756
Gefeliciteerd Epo!
pi_182966134
Gefeliciteerd Eponine *O* Fijne herstel en kraamtijd gewenst!
pi_182969164
Wat heftig Epo! Ik hoop dat je goed herstelt en dat je de ervaring een plaatsje kan geven na verloop van tijd. Ik hoop dat het de kraamtijd niet te veel overschaduwt. Gefeliciteerd met je zoon! En wat een mooie naam! O+
pi_182969243
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:48 schreef BobbyMcGee het volgende:
De echo was goed *O* Er klopte een hartje O+ de embryo liep een klein beetje voor op groei, wat een goed teken is. Het had armpjes en beentjes. En genoeg vruchtwater. Alles zag er perfect uit O+ Zo bijzonder om dat na ruim drieënhalf jaar te zien :'( O+

De uitgerekende datum is op eind juni gezet. Ik wil liever niet met precieze datum in de OP omdat er maar weinig mensen precies dan bevallen - en van een eerste bevalt de meerderheid van de vrouwen later. Dus ik wil me daar zelf niet teveel aan vasthouden.
Gefeliciteerd!
Ik ging ook bij mijn volgende baby's overtijd. Ik was eigenlijk van plan om 2 weken erbij te liegen deze keer als mensen mijn uitgerekende datum vroegen, omdat ik toch atijd wel tot de 42e week ga. Maar ik kan niet goed liegen, dus dat werkte niet :') Mijn baby's werden altijd pas geboren als ik er eenmaal helemaal van overtuigd was dat ze er toch nooit meer uit zouden komen, dus misschien dat ik me daar deze keer eerder van kan overtuigen _O-
  dinsdag 6 november 2018 @ 06:43:18 #119
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_182971909
Verse baby voor Epo!
Jongetje voor Flav (als ik het me goed herinner)

Ik had me ook voorgenomen de uitgerekende datum niet te verspreiden danwel twee weken er bij op te tellen. Beetje spijt dat ik het niet gedaan heb. Ik ben gelukkig wel mondig genoeg om de “is de baby er al?” appjes te beantwoorden 😁

We hebben al heel wat baby kleding gekregen en zondag heb ik met E een wasje gedraaid en opgehangen, heeft meneer er ineens een mening over! “Geen beertjes! Geen aapjes!” 🤣 dus binnenkort maar eens langs de Hema
pi_182972328
Eponine, gefeliciteerd! Wat rot dat de bevalling zo naar voor je was, maar het resultaat mag er vast zijn! Mooie naam ook, zou hier ook wel passen.

Hoera voor de goede echo's van DE en BmG! Een goede echo is natuurlijk altijd bijzonder, maar voor jullie wel extra! *O*

En hoera! Voor Flav en haar wasmachine vol slakkenhuizen, schelpen, steentjes en andere schatten. Jongens O+

Ik had eerder Chelseaboots gekocht. Want geen hakken. *O* Maar ook geen rits of makkelijke instap. -O- Hoe lang denken jullie dat ik deze schoenen nog zelfstandig aan kan doen? :')
  dinsdag 6 november 2018 @ 08:14:32 #121
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182972348
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 08:12 schreef Limone het volgende:
Ik had eerder Chelseaboots gekocht. Want geen hakken. *O* Maar ook geen rits of makkelijke instap. -O- Hoe lang denken jullie dat ik deze schoenen nog zelfstandig aan kan doen? :')
Dat hangt er vanaf... heb je een OMSORG in huis? Dan zit je wel goed ^O^ Zo niet, dan even langs de IKEA :P
  dinsdag 6 november 2018 @ 08:20:23 #122
319308 Tink89
To live is to dance
pi_182972397
Een lange schoenlepel is mijn beste vriend, daarmee krijg ik bijna alles nog aan, zelfs laarzen zonder rits (ariat windemere, mocht je het willen weten).

Ik heb ruk geslapen na een hele zooi harde buiken en oefenweeën gisterenavond. Baby was heel druk en elke keer als ik omdraaide, had ik voeten (denk ik?) tussen m'n ribben en was ik dus instant klaarwakker. Ik weet dat het voor ukkie nog steeds beter is om nog even te blijven zitten, maar pfft, wat is mijn lijf ontzettend op inmiddels. Vandaag dus maar heel rustig aan en stiekem hopen dat ukkie het mooie weer een goede reden vindt om geboren te worden...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_182974321
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 08:12 schreef Limone het volgende:
En hoera! Voor Flav en haar wasmachine vol slakkenhuizen, schelpen, steentjes en andere schatten. Jongens O+
Kan niet wachten! O+ O+ O+
pi_182979914
Wooptidoo, we hadden een goede SEO! Door een kansloze planning van mijn kant konden we daarna direct door naar een afspraak bij de vk. Daar wilde ons eigenwijsje zijn hartslag niet meer laten horen. Toen konden we voor de tweede keer ons kindje zien in een uur.
  dinsdag 6 november 2018 @ 16:29:19 #125
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182980592
Yess Cho!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 6 november 2018 @ 17:17:47 #126
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182981598
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 15:52 schreef Cholula het volgende:
Wooptidoo, we hadden een goede SEO! Door een kansloze planning van mijn kant konden we daarna direct door naar een afspraak bij de vk. Daar wilde ons eigenwijsje zijn hartslag niet meer laten horen. Toen konden we voor de tweede keer ons kindje zien in een uur.
Wat is een seo?
En was je niet geschrokken toen je geen hartje hoorde? :-O
Zonder hoop geen leven.
pi_182982280
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:17 schreef Sisu het volgende:

[..]

Wat is een seo?
En was je niet geschrokken toen je geen hartje hoorde? :-O
Structureel echoscopisch onderzoek, oftewel de 20 weken echo.
pi_182982635
:W Hoi!

Ik durf nu wel aan te haken denk ik. Vanmorgen een eerste echo gehad en twee hartjes gezien. Ik ben zwanger geworden door een terugplaatsing van 1 embryo, dus sowieso 1-eiig. Het is nog niet duidelijk wat ze allemaal delen. Er was nu geen vlies tussen de embryo's te zien op de echo.
Na een hele middag google (I know, slecht idee) ben ik niet echt gerustgesteld.
Op 19 november al de eerste afspraak in het gewone ziekenhuis.
pi_182982781
Welkom Bottoms! Spannend van de twee hartjes!

Sisu: ik vond het niet heel erg spannend, maar het was wel gek dat je even daarvoor een bewegend kindje hebt gezien en dat er een halfuur daarna het hartje niet te vinden is.
pi_182982825
Wow Bottoms-up! Twee hartjes :o Dubbel gefeliciteerd, helemaal na het hele traject. :* Al een beetje bijgekomen?

Cholula, yes, fijn dat de seo goed was, en eventjes spannend daarna, maar gelukkig nog steeds alles goed. ;) :D
  dinsdag 6 november 2018 @ 18:31:48 #131
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_182983055
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:11 schreef Bottoms_up het volgende:
:W Hoi!

Ik durf nu wel aan te haken denk ik. Vanmorgen een eerste echo gehad en twee hartjes gezien. Ik ben zwanger geworden door een terugplaatsing van 1 embryo, dus sowieso 1-eiig. Het is nog niet duidelijk wat ze allemaal delen. Er was nu geen vlies tussen de embryo's te zien op de echo.
Na een hele middag google (I know, slecht idee) ben ik niet echt gerustgesteld.
Op 19 november al de eerste afspraak in het gewone ziekenhuis.
Welkom :W
2 hartjes! Maar er hoort dus een vlies tussen te zitten? Hopen op het beste :) googelen is nooit een goed idee als het iets lichamelijk betreft :N
pi_182985223
Iedereen bedankt voor de felicitaties O+

Met F. gaat het heel goed, hij is een heel tevreden jongetje tot nu toe. Morgen mogen we naar huis!

Ik voel mij naar omstandigheden goed, kijk niet heel negatief op de bevalling terug hoe heftig het ook was (of ik het opnieuw zou doen is een ander ding...). Lichamelijk is het alleen echt prut vanwege de spoedkeizersnede maar het belangrijkste voor mij is dat F. er is en dat hij gezond is.

[ Bericht 0% gewijzigd door eponine op 07-11-2018 00:06:06 ]
pi_182986242
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:11 schreef Bottoms_up het volgende:
:W Hoi!

Ik durf nu wel aan te haken denk ik. Vanmorgen een eerste echo gehad en twee hartjes gezien. Ik ben zwanger geworden door een terugplaatsing van 1 embryo, dus sowieso 1-eiig. Het is nog niet duidelijk wat ze allemaal delen. Er was nu geen vlies tussen de embryo's te zien op de echo.
Na een hele middag google (I know, slecht idee) ben ik niet echt gerustgesteld.
Op 19 november al de eerste afspraak in het gewone ziekenhuis.
Wow 2 hartjes. Gefeliciteerd zeg. Spannend.
pi_182986534
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 15:52 schreef Cholula het volgende:
Wooptidoo, we hadden een goede SEO! Door een kansloze planning van mijn kant konden we daarna direct door naar een afspraak bij de vk. Daar wilde ons eigenwijsje zijn hartslag niet meer laten horen. Toen konden we voor de tweede keer ons kindje zien in een uur.
*O* jeej voor de goede SEO! En toch wel even spannend van die hartslag, lijkt me! Fijn dat het daarna weer goed was :)
pi_182986578
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:11 schreef Bottoms_up het volgende:
:W Hoi!

Ik durf nu wel aan te haken denk ik. Vanmorgen een eerste echo gehad en twee hartjes gezien. Ik ben zwanger geworden door een terugplaatsing van 1 embryo, dus sowieso 1-eiig. Het is nog niet duidelijk wat ze allemaal delen. Er was nu geen vlies tussen de embryo's te zien op de echo.
Na een hele middag google (I know, slecht idee) ben ik niet echt gerustgesteld.
Op 19 november al de eerste afspraak in het gewone ziekenhuis.
Bottoms! Wat doe je nu :o Wat fijn dat er twee hartjes te zien waren maar wat bizar dat het een tweeling is! En het is dus ook nog flink spannend.. sterkte met afwachten!

Heel fijn dat je mee doet in dit topic. *O* Ik zat al op je te wachten O+
pi_182986662
Man en ik hebben al onze broers en zussen op de hoogte gebracht. Gisteren een rondje (schoon)ouders en enkele broers/zussen gedaan, en vandaag de rest gebeld. Zo bijzonder om die blije reacties te zien en te horen. Men leefde echt met ons mee, dat merk je dan weer. O+
  dinsdag 6 november 2018 @ 21:06:31 #137
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_182986855
Wow, gefeliciteerd Bottoms_up! Kan me voorstellen dat het spannend is!

Cholula, fijn dat de SEO helemaal goed was!

:W
Leuk om een aantal uit de lichting van mijn eerste zwangerschap hier ook te zien! Cholula, Sisu en pinquit! En Limone volgens mij ook?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_182986940
Nieuwe aanwas! Gefeliciteerd O+ *O*

En Bottoms zelfs 2 hartjes!
♥ J & S
pi_182987276
:W Mariposas! Vertel, hoe gaat het? Hoeveel weken ben je zwanger?
pi_182988205
Gefeliciteerd Bottums! Degene waar wij onze tweelingkamer viavia van hebben overgenomen had dezelfde ervaring. Jarenlang medisch traject, zelfs gevraagd om dubbele terugplaatsing wat werd afgewezen, en toen een spontane eeneiige tweeling. En die zijn ondertussen al een jaar of acht.

Mijn meiden deelden het buitenste vlies en ik heb een probleemloze zwangerschap uit het boekje gehad. Hopelijk vinden ze in het normale ziekenhuis nog wel een vlies tussen ze, dat scheelt al een hoop zorgen.

En verder ook *O* en *O* voor de hartjes bij douche-eendje en Bobby
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 7 november 2018 @ 08:43:32 #141
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182993540
Wauw Bottoms! Spannend en geweldig! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182993615
Wat bijzonder bottums! Gefeliciteerd! O+ O+
pi_182993907
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 08:14 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf... heb je een OMSORG in huis? Dan zit je wel goed ^O^ Zo niet, dan even langs de IKEA :P
Ohja. schoenlepel. 8)7 Die kan mooi op mijn Sinterklaaslijstje..

Tjee Bottums! Gefeliciteerd zeg, twee hartjes voor de prijs van een is een mooie verrassing. Hopen dat het vlies op een volgende echo wel te zien is..

Mari!! :W Gefeliciteerd! Ik zag een prachtige foto. Gaat het goed? Hoeveel weken?
pi_182994516
Gefeliciteerd Bottums! Ik heb je een PB gestuurd als 'ervaringsdeskundige' :*
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_182994744
quote:
17s.gif Op woensdag 7 november 2018 10:03 schreef SilverSjoiis het volgende:
Gefeliciteerd Bottums! Ik heb je een PB gestuurd als 'ervaringsdeskundige' :*
Even hier omdat ik je zie posten. Hoe gaat het met jou?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 november 2018 @ 13:07:50 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_182997765
Spannend bottoms, maar ook wel echt onwijs bijzonder. Ik duim voor jullie.

Vanochtend goed gesprek gehad met de verloskundige. Ukkie is nog steeds niet ingedaald, eerder omhoog gekropen. De vk maakt zich - net als ik - zorgen om m'n conditie en vreest dat ik een natuurlijke bevalling niet vol kan houden als ik daar nog 4,5 week op moet wachten. Nu dus een afspraak bij de gyn gemaakt voor aanstaande maandag om te bespreken hoe lang ze me laten lopen en wat eventueel plan b is: inleiden zou een optie kunnen zijn. Duidelijk is iig dat een natuurlijke bevalling met 41+ weken voor niemand een goed gevoel geeft. Volgende week vrijdag weer terug naar de vk en dan eventueel (da's 38+5) een poging tot strippen als ik al ontsluiting zou hebben.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 7 november 2018 @ 13:13:49 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182997890
Tink, fijn dat je vlk er iig hetzelfde over denkt!
Je bent al helemaal tot hier gekomen O+ ik vind het haske knap van je!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 7 november 2018 @ 15:09:21 #148
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_183000318
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 21:20 schreef Cholula het volgende:
:W Mariposas! Vertel, hoe gaat het? Hoeveel weken ben je zwanger?
16 weken!
Gaat goed, alleen nog steeds belachelijk moe. Ik snak eigenlijk de hele dag naar koffie, voel me net een junk.
En helaas wordt de zwangerschap een beetje overschaduwd doordat ik nu heel erg in een medische hoek wordt geduwd door het verloop van mijn vorige bevalling. :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_183002393
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 15:09 schreef Mariposas het volgende:

[..]

16 weken!
Gaat goed, alleen nog steeds belachelijk moe. Ik snak eigenlijk de hele dag naar koffie, voel me net een junk.
En helaas wordt de zwangerschap een beetje overschaduwd doordat ik nu heel erg in een medische hoek wordt geduwd door het verloop van mijn vorige bevalling. :{
Dat is echt rot om te lezen. En je weet het vast wel maar zoek, als dat moet en indien nodig en zulks, een fijne gyn. Een fijne gyn is goud waard. En er zijn er echt die buiten de wetenschappelijke kaders denken en heel menselijk, lief en fijn zijn. Die je achter het spreekuur aanplannen omdat je extra tijd nodig hebt/omdat je man dan wel mee kan ondanks drukke baan/zodat je bij haar kan ipv bij een collega, die gewoon even onverwacht bellen om te horen hoe het gaat, enz.
Het is dat je niet hier in de buurt woont, anders gaf ik je de naam van mijn gyn.
pi_183002877
Gefeliciteerd Mari! O+
pi_183003288
Fijn dat je vk met je meedenkt, Tink!

Ik weet je bevallingsverhaal niet meer, Mari, maar wat vervelend dat het zon schaduw werpt over je zwangerschap. :*
  woensdag 7 november 2018 @ 17:57:37 #152
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_183003849
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 16:52 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat is echt rot om te lezen. En je weet het vast wel maar zoek, als dat moet en indien nodig en zulks, een fijne gyn. Een fijne gyn is goud waard. En er zijn er echt die buiten de wetenschappelijke kaders denken en heel menselijk, lief en fijn zijn. Die je achter het spreekuur aanplannen omdat je extra tijd nodig hebt/omdat je man dan wel mee kan ondanks drukke baan/zodat je bij haar kan ipv bij een collega, die gewoon even onverwacht bellen om te horen hoe het gaat, enz.
Het is dat je niet hier in de buurt woont, anders gaf ik je de naam van mijn gyn.
Dat is heel lief. :*
Maar ik wil juist in de eerste lijn bevallen en dus helemaal niets met een gynaecoloog of klinisch verloskundige te maken hebben. Alleen heb ik nog niet te horen gekregen of eigen vk hiermee akkoord gaan (minimale kans overigens), gaat nog weken duren. Ik zelf heb geen trauma overgehouden of angst voor een volgende bevalling, maar alle zorgverleners blijkbaar wél. En ik vind het alleen maar irritant dat men het er steeds weer over wil hebben terwijl ik al lang mijn standpunt duidelijk heb weergegeven.

Cholula, schouderdystocie in voorgeschiedenis.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_183004564
*O* voor de nieuwe aanwas!

Ik heb al een paar dagen het idee dat ik iets voel in m’n onderbuik O+
Placenta zit weer aan de voorkant dus het kan ook dat ik me vergis en het toch nog de darmen zijn.
Maar denk zelf niet dat die nog zo laag liggen :P
pi_183010164
Mariposas, ik heb ook twee bevallingen met schouderdystochie gehad. Ik heb verschillende vk’s benaderd en in het eerste gesprek verteld dat ik grote kinderen naar en dus 2 keer schouderdystochie heb gehad en of ze toch nog een thuis bevalling zouden zien zitten (als de rest goed gaat). Daar heb ik onder andere mijn vk op uitgezocht.
Misschien heeft het zin om eerst nu te kijken of je op 1 mijn zit met je vk, en anders 1 vinden die wel met jou op 1 lijn zit?

Ik zelf heb de schouderdystochies niet als traumatisch ervaren. Maar mijn man, die het allemaal kon zien vond het wél heel erg heftig. Het heeft mij wel geholpen me in te lezen in alle mogelijke ingrepen die mogelijk zijn en deze doorspreken met je vk vooraf.
  donderdag 8 november 2018 @ 08:55:55 #155
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_183015821
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:11 schreef Bottoms_up het volgende:
:W Hoi!

Ik durf nu wel aan te haken denk ik. Vanmorgen een eerste echo gehad en twee hartjes gezien. Ik ben zwanger geworden door een terugplaatsing van 1 embryo, dus sowieso 1-eiig. Het is nog niet duidelijk wat ze allemaal delen. Er was nu geen vlies tussen de embryo's te zien op de echo.
Na een hele middag google (I know, slecht idee) ben ik niet echt gerustgesteld.
Op 19 november al de eerste afspraak in het gewone ziekenhuis.
Wauw, na zo'n traject dan dit nieuws O+ Gefeliciteerd!

O, en ehm.... :W :@
  donderdag 8 november 2018 @ 09:44:15 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183016415
Welkom frummel en mariposas, gefeliciteerd!

En flav, wat leuk, de eerste trappeltjes :D

Ik meld me met baby in de buik en de eerste twee overgeefsessies van de dag al achter de rug. Slecht geslapen en m'n lijf trekt dat niet zo goed, geloof ik... -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 8 november 2018 @ 09:49:34 #157
447051 crew  Peejtur
pi_183016494
Mijn vrouw zag gisteren de eerste bultjes naar buiten komen door een voetje of handje. <3

Nu 24 weken en 4 dagen.
pi_183016516
:o Welkom Frummeltje!

Peejtur, wow, wat bizar he, om te zien O+

Tink :* Kut.... Hopelijk gaat het de rest van de dag wat fijner.
  donderdag 8 november 2018 @ 10:01:22 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_183016669
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 08:55 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Wauw, na zo'n traject dan dit nieuws O+ Gefeliciteerd!

O, en ehm.... :W :@
nummer 3 alweer! :o :D gefeliciteerd!
Zo zit je jarenlang in de molen, en zo heb je er 3 onder de leeftijd van 4 _O- zal wel lekker druk worden ;)
disclaimer
pi_183016701
:* Tink. Ik deed vanochtend met je mee. Ik had te lang gewacht met ontbijten.

Welkom Frummel!

Ik hoop dat je een verloskundige vindt die je wil begeleiden, Mari.

Hoe gaat het met jou, Elamanillo?
pi_183017279
Frummeltje. Gefeliciteerd *O*
pi_183017373
Gefeliciteerd frummel! *O*
  donderdag 8 november 2018 @ 11:10:30 #163
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_183017811
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nummer 3 alweer! :o :D gefeliciteerd!
Zo zit je jarenlang in de molen, en zo heb je er 3 onder de leeftijd van 4 _O- zal wel lekker druk worden ;)
Dank voor de felicitaties, allemaal! We zijn er zelf ook aardig van onder de indruk. Niet helemaal gepland dat er nog een derde zou komen... maar hij of zij is welkom! Ben nu volgens eigen berekening rond de vijf weken, dus het is nog erg pril. Met twee guppies thuis van bijna 3 en net 1 gaat dit inderdaad pittig worden ;)
pi_183017948
Frummeltje, gefeliciteerd *O*. Het is weer druk aan het worden hier O+
pi_183021578
Gefeliciteerd Mariposas en frummeltje *O*
pi_183034686
gefeliciteerd frummel en mari!
  vrijdag 9 november 2018 @ 04:38:11 #167
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183036150
Jaaaa weer nieuwe aanwas en wát voor 1!
Super leuk dit!

Ik weet niet meer precies wie het postte, maar als je je niet gehoord /begrepen of ondersteund voelt door je vk: zoek iemand anders. Er zijn echt zo veel goede professionals. Dat dat verschil groot merk ik nu ook!
Mijn vk :inlove: echt.
Zij is gespecialiseerd in vrouwen met lijfelijke en sexuele trauma’s. Behandelt me door hele subtiele aanpassingen te doen, maar waardoor ik me helemaal relaxed voel i.p.v. gespannen. Dag en nacht verschil met ee vorige.

Ff een andere vraag. Sinds 3 weken erg verkouden. Er lijkt slijm uit Mn neus naar beneden te zakken in Mn keel. Hierdoor ben ik non stop aan het rochelen (? Heet dat zo?) om het op te hoesten. Kan er gewoon niet van slapen. En niet slapen is killing!
Heeft er iemand een tip?
Zonder hoop geen leven.
pi_183040043
Nog even een vraagje met betrekking tot de kinkhoest vaccinatie, is dat kostentechnisch verstandiger om het via de Huisarts of via de GGD te regelen? :+


Sorry sisu, geen tips. Zit zelf ook al weken vol snot en keelpijn en hoesten. Niet zwanger zou ik er al lang vanaf zijn maar nu heb ik het gevoel de hele zwangerschap al verkouden te zijn. :X
pi_183040141
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 12:24 schreef krijgerrtje het volgende:
Nog even een vraagje met betrekking tot de kinkhoest vaccinatie, is dat kostentechnisch verstandiger om het via de Huisarts of via de GGD te regelen? :+
Via de huisarts, de GGD rekent ook consultkosten geloof ik. Bij de huisarts betaal je alleen voor het vaccin zelf, het zetten valt onder de basisverzekering.
pi_183040542
Oh top! Ik had juist gedacht dat het goedkoper was via de GGD ^O^ binnenkort eens een afspraak plannen denk ik.
  vrijdag 9 november 2018 @ 13:01:42 #171
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_183040696
Moet je kinkhoestvaccinatie in een bepaalde tijd (zwangerschapsduur) laten zetten of maakt dat niet uit?

Sisu, helaas geen tips voor je, ik heb rond week 19 een week thuis gezeten met een flinke verkoudheid, wat voor mij hielp was thuis uitzieken.
pi_183040812
Venus, beste tijd was volgens mij tussen 28 en 32 weken, maar hij wordt daarna ook nog gezet. In ieder geval 3e trimester
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 13:10:26 #173
447051 crew  Peejtur
pi_183040860
Moet iedere zwangere vrouw dit? Wij hadden hier nog niks over gehoord.
pi_183040959
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:10 schreef Peejtur het volgende:
Moet iedere zwangere vrouw dit? Wij hadden hier nog niks over gehoord.
Het moet niet, maar wordt wel aangeraden, ter bescherming van het kindje tot het zelf ingeënt kan worden. Omdat het nog niet in het rijksvaccinatieprogramma zit moet je het wel zelf regelen en betalen.
pi_183041033
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:10 schreef Peejtur het volgende:
Moet iedere zwangere vrouw dit? Wij hadden hier nog niks over gehoord.
Volgens RIVM krijgt iedere zwangere vrouw dit vanaf de zomer 2019 aangeboden. https://www.rivm.nl/Onder(...)oor_zwangere_vrouwen

Wist ik ook nog niet, maar ik zet het nu op mijn bespreek/vragenlijstje.
pi_183041884
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:18 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Volgens RIVM krijgt iedere zwangere vrouw dit vanaf de zomer 2019 aangeboden. https://www.rivm.nl/Onder(...)oor_zwangere_vrouwen

Wist ik ook nog niet, maar ik zet het nu op mijn bespreek/vragenlijstje.
Goed plan, ik ga het ook even navragen. Ik moet hem wss zelf betalen, maar ik kom wel elke dag op een basisschool xD

Overigens vroeg ik me vorige week nog af hoe ‘aaaaal die andere moeders’ met deze termijn (19 weken, wisseldag!) nog zo fris en fruitig zijn en ik mijn eigen schoenen niet meer aankrijg en altijd buiten adem ben.

Sinds gisteren is dat mysterie opgelost. Met de controle bij de gyn met 15,5 weken bleek mijn fundushoogte al 1/2 nx, en dat komt dus overeen met een zwangerschapsduur van 32 weken :')
pi_183042112
Tip: kijk bij je zorgverzekering hoe het zit met de vergoeding van reizigersvaccinatie. Wellicht dat deze dan gewoon vergoed kan worden.
  vrijdag 9 november 2018 @ 14:36:36 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183042530
Cocci, ik krijg alle reisvaccinaties vergoed, maar kinkhoest is voor geen enkele bestemming een reisvaccinatie, helaas.

De huisarts is btw inderdaad goedkoper, houd er rekening mee dat het vaccin tussen week 28 en 32 moet en dat het in de koelkast bewaard moet worden als je het opgehaald hebt bij de apotheek.

Ik lig al de hele dag op de bank. Ik slaap echt nog maar 3 uur per nacht ofzo inmiddels. Vast prima voorbereiding op nachten met een baby, maar ik raak wel aardig uitgeput zo. Gelukkig maandag naar de gyn, nog drie nachtjes slapen tot we in ieder geval een plan gaan maken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183042637
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 14:36 schreef Tink89 het volgende:
Cocci, ik krijg alle reisvaccinaties vergoed, maar kinkhoest is voor geen enkele bestemming een reisvaccinatie, helaas.

De huisarts is btw inderdaad goedkoper, houd er rekening mee dat het vaccin tussen week 28 en 32 moet en dat het in de koelkast bewaard moet worden als je het opgehaald hebt bij de apotheek.

Ik lig al de hele dag op de bank. Ik slaap echt nog maar 3 uur per nacht ofzo inmiddels. Vast prima voorbereiding op nachten met een baby, maar ik raak wel aardig uitgeput zo. Gelukkig maandag naar de gyn, nog drie nachtjes slapen tot we in ieder geval een plan gaan maken.
Ik ken een paar die de dktp gewoon vergoed kregen als reizigersvaccinatie.
Ik zou het nog uitzoeken voor mezelf, maar toen kwam de groeiachterstand er tussen en had ik wel wat anders aan mijn hoofd.
pi_183043163
Bij mij werd 2 maanden geleden de kinkhoest vaccinatie wel vergoed. Toen ik hem kwam halen bij de apotheek hoefde ik niks te betalen. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik bij de apotheek direct 35 euro betalen. Toen ik er naar vroeg heeft de apotheker het nagekeken en vertelde dat het nu vergoed werd voor zwangeren. Tot op heden ook nog geen rekening van mijn zorgverzekering gehad.
De meeste leven alsof het leven iets is wat nog moet komen maar het leven is wat zich nu afspeelt
pi_183043375
Ik heb de kinkhoestvaccinatie gewoon ingediend bij mijn verzekering nadat ik m zelf betaald had en kreeg deze vergoed onder dekking van reizigersvaccinatie. Ik zou het dus gewoon proberen :7
pi_183045571
Vandaag pretecho gehad ennnn....

It's a girl! *O*

Ik ben zo verliefd O+
pi_183046040
Leeeuk CaVaBien! Ik ben bevooroordeeld maar meisjes zijn leuk O+ :D
  vrijdag 9 november 2018 @ 17:58:39 #184
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183046152
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:14 schreef CaVaBien het volgende:
Vandaag pretecho gehad ennnn....

It's a girl! *O*

Ik ben zo verliefd O+
Wat leuk! *O*
  zaterdag 10 november 2018 @ 09:13:16 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183056993
Leuk cvb!

Ik meld me met baby in de buik en kramp in m'n been. Kon vannacht niet lekker in slaap komen, dus we doen maar (alweer) rustig aan vandaag... -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183064778
Ik kom uitzwaaien :W

F. is inmiddels 5 dagen oud en goed onderweg terug naar zijn geboortegewicht. Hij is een tevreden en blij jochie.
Mijn herstel gaat ook naar wens, elke dag voel ik me een beetje beter en de wond van de KS heelt goed.
Man mag ik natuurlijk niet vergeten; hij is de liefste papa die er is O+

Ondanks dat ik niet heel actief mee heb gepost tijdens de zwangerschap heb ik wel heel veel meegelezen en meegeleefd met iedereen hier. Ik hoop dat jullie zwangerschappen zo goed als mogelijk zullen verlopen en jullie net zulke mooie, lieve baby's mogen verwelkomen als ik afgelopen maandag mocht doen :s)

Ik ga kijken of ik binnenkort kan aanhaken in het babytopic.
pi_183065509
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 12:30 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Via de huisarts, de GGD rekent ook consultkosten geloof ik. Bij de huisarts betaal je alleen voor het vaccin zelf, het zetten valt onder de basisverzekering.
Klopt, rond 25-35¤ als je bij de huisarts haalt. Rons 60-75¤ als je naar GGD gaat. Helaas niet zo laagdrempelig. Factuur gewoon indienen, nee heb je.

Als je in omgeving Delft woont kun je ook terecht bij het reizigersvaccinatiecentrum van SGZ, zij rekenen ook 35¤. Op verzoek van de verloskundigen uit regio Delft zijn de prijzen daar gelijk getrokken met de huisartsen.
Www.sgz.nl voor online inplannen van afspraak.
:)
pi_183065609
O, ik was bij de huisarts toch wel 40 euro kwijt.
pi_183065709
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 18:34 schreef lunapuella het volgende:
O, ik was bij de huisarts toch wel 40 euro kwijt.
Zou kunnen hoor. Prijzen die ik noem zijn wat mij bekend is hier uit de regio. Kan zomaar zijn dat er bij de ene apotheek wat meer kosten bij komen dan bij de andere.
:)
pi_183074329
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 17:46 schreef eponine het volgende:
Ik kom uitzwaaien :W

F. is inmiddels 5 dagen oud en goed onderweg terug naar zijn geboortegewicht. Hij is een tevreden en blij jochie.
Mijn herstel gaat ook naar wens, elke dag voel ik me een beetje beter en de wond van de KS heelt goed.
Man mag ik natuurlijk niet vergeten; hij is de liefste papa die er is O+

Ondanks dat ik niet heel actief mee heb gepost tijdens de zwangerschap heb ik wel heel veel meegelezen en meegeleefd met iedereen hier. Ik hoop dat jullie zwangerschappen zo goed als mogelijk zullen verlopen en jullie net zulke mooie, lieve baby's mogen verwelkomen als ik afgelopen maandag mocht doen :s)

Ik ga kijken of ik binnenkort kan aanhaken in het babytopic.
Wat fijn dat alles goed gaat! Heel veel plezier met je mannen!

CVB, een meisje! Wat leuk. Die komen hier weinig voor. :D

Wij hebben onverwacht een gezinswoning in een ander stadsdeel aangeboden gekregen. Groter en veel goedkoper dan mijn juppenappartement midden in de stad. Dus we gaan er wel voor hebben we besloten. Dat betekent wel dat we dus moeten gaan verhuizen, nieuwe verloskundige, nieuwe kraamzorg, nieuw ziekenhuis.. Dat vind ik allemaal best stressvol en ik vraag me af of ik er goed aan doe. Tevens loop ik sinds week 10 met bekken problemen bij de fysio en ben dus beperkt mobiel. Is gelukkig de enige klacht die ik heb verder. De zwangerschap verloopt zeer soepel. 17 weken alweer.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 11 november 2018 @ 16:45:13 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183080759
Dat klinkt als een mooie vooruitgang en een flinke uitdaging, zo'n nieuw huis. Succes!

Fijn dat het goed gaat eponine!

Ik ben er ook nog hoor, maar had even een bijslaapnacht en -dag. Vannacht met medicatie in het ziekenhuis geslapen op aanraden van de vk nadat ik gisteren mezelf en de auto onderspuugde van pure uitputting en dat spul werkte vandaag nog door, dus net ook nog drie uur gemaakt. Wat kan een mens daarvan opknappen zeg... Nu afwachten wat de gyn morgen zegt. M'n lijf is op, dus ik hoop dat we actie gaan ondernemen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 11 november 2018 @ 16:57:22 #192
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183081039
Sterkte Tink! Hopelijk komt er snel een plan.
pi_183081423
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 16:45 schreef Tink89 het volgende:
Dat klinkt als een mooie vooruitgang en een flinke uitdaging, zo'n nieuw huis. Succes!

Fijn dat het goed gaat eponine!

Ik ben er ook nog hoor, maar had even een bijslaapnacht en -dag. Vannacht met medicatie in het ziekenhuis geslapen op aanraden van de vk nadat ik gisteren mezelf en de auto onderspuugde van pure uitputting en dat spul werkte vandaag nog door, dus net ook nog drie uur gemaakt. Wat kan een mens daarvan opknappen zeg... Nu afwachten wat de gyn morgen zegt. M'n lijf is op, dus ik hoop dat we actie gaan ondernemen.
Fijn dat je vannacht en vandaag in ieder geval beter hebt kunnen slapen Tink, ik hoop ook voor jou dat er actie wordt ondernomen. Geef in ieder geval duidelijk aan hoe je je voelt!! Succes :*
pi_183081701
Jeetje Tink, hopelijk kun je de kleine zo snel mogelijk in je armen sluiten.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_183082280
Tink, fijn dat je even goed hebt kunnen slapen nu. Ik hoop voor je dat er nu snel een plan van aanpak komt hoor :*

Ik ben gisteren wezen babyknuffelen bij mn beste vriendinnetje. Wat is dat mooi hoor, zo'n klein klein mensje. Ook ergens nog een beetje gek dat wij volgend jaar ook zo'n mooi klein mensje in huis mogen hebben O+
  zondag 11 november 2018 @ 21:44:24 #196
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_183089722
Tink! O nee weer een prut dag! Hopelijk gaat het gauw beter
pi_183093018
He gats Tink, dat klinkt echt alsof je lijf aan het eind van z'n Latijn is. Ik hoop dat er snel verandering in komt!

Hier morgen 12 weken echo. Leuk om weer even te gaan babyspieken.

Even een vraagje aan jullie: vanaf wanneer gaan jullie met zwangerschapsverlof? Vanaf 37 weken, of al eerder? Ik weet dat ik de laatste weken altijd zo zwaar vind, maar kan me niet meer herinneren wanneer ik ook al weer mijn verlof in liet gaan :')
  maandag 12 november 2018 @ 06:56:39 #198
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183094334
Hopelijk heb je wat rust kunnen pakken en komt er vandaag een mooi plan, Tink :* Hoe ver ben je nu?

Dodoria: sowieso uiterlijk met 36 weken ;) Plan is nu om tot 36 weken te werken, maar ik wil even aankijken hoe dat gaat. Mijn vorige leidinggevende vond het prima dat ik richting het einde iets meer thuis werkte of iets kortere dagen werkte, waardoor dat goed uit te houden was. Mijn huidige leidinggevende vindt het al helemaal niks dat ik na mijn verlof nog wat langer thuis wil blijven, dus die zie ik helaas niet zo flexibel zijn -O-
Verder gaat de tijd me veel te hard. Al bijna op de helft!
pi_183094414
Dodoria, met 34 weken hier! En dan heb ik standaard, stressloos kantoorwerk dat ik ook gewoon vanuit huis kan doen :+ Maar merk nu al dat ik er heel erg aan toe ben, vooral het fietsen naar en van werk wordt nu echt zwaar :')
  maandag 12 november 2018 @ 08:08:43 #200
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183094705
Ik hoop 4 weken van te voren met zwangerschapsverlof te gaan. Daarna de normale weken plus zomervakantie.
Dit keer dus 3 maanden thuis. Bij Ro een hele luxe 5 maanden. Ik twijfel er over om toch langer met verlof te gaan, maar ben bang dat ik dan mezelf in Mn vingers snijd, omdat ik dan de start van het schooljaar mis.
En met pubers wil je echt die start niet missen :D
Zonder hoop geen leven.
  maandag 12 november 2018 @ 08:28:06 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183094856
Ik lag er al vroeg uit ivm hg, dus kan weinig zinnigs zeggen over 'wanneer met verlof'.

En ik vergat gisteren m'n weekwisseldag. 38+1 vandaag. Nu m'n bed uit, broodje erin, douchen en naar de gyn. Ik update straks wel even hoe dat gegaan is :) iig txs voor de lieve woorden hier! O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183094895
Succes vandaag, Tink. Ik hoop dat er een plan komt waar je tevreden mee kan zijn. :*

Dodoria, ik stop met 35 weken met werken. Mijn verlof start met 36 weken, maar er zit een weekje vakantie voor.
pi_183094935
Succes Tink! Ik hoop voor je dat ze met een kordaat plan komen en dat je je baby heel snel uit de buik hebt. Het is wel genoeg geweest. :*
pi_183095584
Succes Tink, super benieuwd naar het plan.

Ik ben ondertussen 17.4 en voel nog niks schoppen. Tot wanneer duurde dat bij jullie?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 12 november 2018 @ 09:40:50 #205
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_183095686
Ook ik stop bij 34 weken. Ik heb bijna een uur woon/werk verkeer en daarbij moet ik ook veel lopen om op mijn werk te komen en van mijn werkplek(-ken) naar de kantine.
Gelukkig werk ik twee keer per maand op een andere locatie, dan is het een klein half uur met de auto en hoef ik maar een klein stukje te lopen van mijn auto naar de werkplek. Nadeel hier is dat de werkdagen 10 uur zijn.
De bedrijfsarts heeft het al gehad over eerder stoppen ivm vermoeidheid en dat mijn lichaam niet mee werkt maar dit zie ik zelf nu (nog!) niet zitten.

Rebubbled, hier de eerste schopjes bij 13+5 weken en nu bij 21 schopt meneer er flink op los. De een ligt gunstiger dan de ander. Volgens mij moet je je er pas bij 22 weken zorgen over maken. Maar ik ben geen expert.

Hoe is het met Tink?
pi_183095711
Ik hoop ook tot 36 weken te kunnen blijven werken, misschien de laatste 2 weken wat vakantie of plb-uren opnemen om wat eerder naar huis te kunnen. Neem wel aansluitend 3 weken vakantie op aan mijn verlof, dus dat gaat een lange zomer worden ;)
pi_183095730
Succes Tink!

Hier ook met 34 weken.
Vorige keer gestopt met 36 weken maar die laatste 2 weken waren een hel.
Heb een staand beroep en heb werkdagen van 9 uur.
En dan heb ik nog even tijd met V alleen voordat zijn broertje komt O+
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 10:06:03 #208
447051 crew  Peejtur
pi_183096115
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 09:34 schreef Rebubbled het volgende:
Succes Tink, super benieuwd naar het plan.

Ik ben ondertussen 17.4 en voel nog niks schoppen. Tot wanneer duurde dat bij jullie?
Ik hoorde van onze vk dat je de kleine vanaf week 24 elk dagdeel een keer zou moeten voelen. Daarvoor kan het nog wel eens een poosje stil zijn. Mijn vrouw voelde het vanaf week 18 al eigenlijk dagelijks vaak.
pi_183096396
Ik stop met 36 weken. De laatste zware weken zijn grotendeels tijdens kerst en dat valt met mijn parttimedagen super gunstig. Ik plak achter mijn verlof nog een maand vakantie.
pi_183096538
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 09:34 schreef Rebubbled het volgende:
Succes Tink, super benieuwd naar het plan.

Ik ben ondertussen 17.4 en voel nog niks schoppen. Tot wanneer duurde dat bij jullie?
Het ligt er ook aan of je placenta voor of achter ligt. Ik voelde mijn baby al heel vroeg vlinderen door mijn buik, maar dat is niet de standaard. Bij de vorige zwangerschap voelde ik hem met 16 weken in mijn buik ploppen, maar duurde het even voor ik met zekerheid durfde te zeggen dat ik hem voelde.
pi_183096656
Ik ben vandaag 20 weken zwanger *O*.
Stiekem ben ik mijn werkweken al een beetje aan het aftellen. Ik kijk er iedere zondag een beetje tegen de komende werkweek op. Als ik eenmaal ben begonnen dan is het ook allemaal weer prima. Herkenbaar voor anderen?

Van het weekend even besproken met mijn lief hoeveel ik ga werken na mijn verlof. We gaan kijken of ik de eerste tijd een halve dag ouderschapsverlof op kan nemen zodat ik drie dagen per week ga werken.
pi_183096784
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:49 schreef Cholula het volgende:
Ik ben vandaag 20 weken zwanger *O*.
Stiekem ben ik mijn werkweken al een beetje aan het aftellen. Ik kijk er iedere zondag een beetje tegen de komende werkweek op. Als ik eenmaal ben begonnen dan is het ook allemaal weer prima. Herkenbaar voor anderen?

Jeuh, 20 weken!! *O*

Ik herken het wel van toen ik zo 16 weken was, maar nu vind ik juist weer dat het veel te snel gaat! :o
pi_183097451
Succes Tink!

Rebubbled, ik begon de baby te voelen vanaf 15+2 weken. Het zijn nog geen schopjes, maar meer plopjes :) Mijn placenta ligt achter, dus dat helpt denk ik ook mee.
pi_183098152
Weet niet zeker of ik in het juiste topic ben maar heb een vraagje.

Ik ben momenteel 32 weken zwanger en heb een PCOS diagnose. Om die reden is er bij 27 weken een suikertest afgenomen. Deze test was helemaal goed.

Nu kom ik vandaag bij de gynaecoloog en zegt ze dat ik opnieuw een suikertest moet doen tussen de 32 en 34 weken, wederom vanwege die PCOS. De groei-echo van vorige week gaf aan dat het kindje volledig gemiddeld is qua grootte etc. Dus daar zit geen extra reden voor de 2e suikertest.

Zijn hier dames die ook een 2e suikertest moesten doen zonder dat daar echt een aanleiding toe was? Ik vond deze test erg vervelend en zie er dan ook tegenop om hem weer te laten doen...
pi_183098246
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:14 schreef Jeltje het volgende:
Weet niet zeker of ik in het juiste topic ben maar heb een vraagje.

Ik ben momenteel 32 weken zwanger en heb een PCOS diagnose. Om die reden is er bij 27 weken een suikertest afgenomen. Deze test was helemaal goed.

Nu kom ik vandaag bij de gynaecoloog en zegt ze dat ik opnieuw een suikertest moet doen tussen de 32 en 34 weken, wederom vanwege die PCOS. De groei-echo van vorige week gaf aan dat het kindje volledig gemiddeld is qua grootte etc. Dus daar zit geen extra reden voor de 2e suikertest.

Zijn hier dames die ook een 2e suikertest moesten doen zonder dat daar echt een aanleiding toe was? Ik vond deze test erg vervelend en zie er dan ook tegenop om hem weer te laten doen...
Ik heb zelf geen ervaring met PCOS maar je mag de test weigeren he. Als de groei goed is en er geen extra reden is om aan te nemen dat jij suiker hebt nu kan je dat prima doen.
♥ J & S
pi_183098259
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 10:56 schreef Limone het volgende:

[..]

Jeuh, 20 weken!! *O*

Ik herken het wel van toen ik zo 16 weken was, maar nu vind ik juist weer dat het veel te snel gaat! :o
Het gaat snel he nu! :o man en het bevallijstje is ook al zo kort deze aankomende maanden _O- .
Kerst voor je verlof is chill! Fijn dat je zo toch wat langer door kan!
♥ J & S
pi_183098312
En wisseldagen jompels *O*! Ik was gisteren 29 weken zwanger, waar blijft de tijd! Er is nog zoveel te doen :o .

Think ik duim voor een goed fijn plan, nog ffies :*
♥ J & S
pi_183098339
Hoe zou het met JaleesaJoia zijn?

*O* Cholula op de helft! Wow, wat een mijlpaal! Ik kan me voorstellen dat je al meer behoefte krijgt aan je coconnetje. :*

Lief dat je nog naar me vroeg laatst. Hier gaat het goed. Ik denk af en toe wat te voelen, spannend!

*O* 29 weken voor Klap! Wow! Dat vliegt ook voorbij :o Ik heb zelf al het gevoel dat ik superveel moet doen :') En ik ben pas net op weg hahaha. Lekker nestelen jij. O+

Jeltje: Wat Klaprooss zegt, je kunt weigeren. Je kunt ook (nog?) meer informatie inwinnen, waarom zij willen dat je de test doet bijv. En ze uitleggen waarom jij het niet nodig vindt. :*
  maandag 12 november 2018 @ 12:33:19 #219
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183098537
Rebubbled, bij m'n dochter lag de placenta voor en was ik natuurlijk niet bekend met hoe het zou voelen. Rond 18 weken voelde ik de eerste beweging, weekje later wist ik zeker dat het de baby was. Deze keer ligt de placenta achter en heb ik zelf het idee dat ik de baby zelfs al rond 9 weken voelde.

Heel herkenbaar, Cho! Deze maand is ook gewoon erg druk, december zal niet veel rustiger worden. Ik kom dus ook niet echt tot rust, waardoor ik op zondagavond helemaal nog niet bijgekomen ben van de week ervoor. Maar op maandag rol je zo weer in de chaos in en voor je het weet is de week alweer voorbij.

Jeltje, ik heb ook PCOS, bij baby 1 is nooit suikeronderzoek gedaan en op de echo's leek ze gemiddeld. Bij de geboorte bleek ze 'onverwacht' groot, dus verwacht deze keer wel wat meer onderzoeken.. Wat klap zegt: vraag waarom ze het nodig vinden en leg uit waarom je twijfelt. Hoe voel je je verder?
  maandag 12 november 2018 @ 12:43:39 #220
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183098787
Mijn contract loopt ongeveer 7 weken af voor mijn ud, ik denk dat ik dan 6 wk van tevoren mijn verlof laat ingaan, dit vanwege de financiën :+ en daarna ben ik werkloos maar het plan is 3,5 maand na de ud weer aan het werk te gaan. Heb ik nog tijd om te solliciteren.
Wij gaan, als alles goed gaat, voor die tijd nog verhuizen en dan zoek ik liever een baan in de buurt. Dus dan ben ik in totaal 5 maanden thuis.

Hier nu 14 weken en het viel me vorige week ineens op hoe dik ik ben geworden :@ ben juist 7 kilo afgevallen, dus het moet wel en zwangerschapsbuikje zijn. Ik heb overgewicht, daarom dacht ik dat het nog weken zou duren voor er überhaupt wat te zien zou zijn, maar ineens was het daar. Probeer het nog verborgen te houden maar dat gaat dus niet echt lukken :@
pi_183099156
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:14 schreef Jeltje het volgende:
Weet niet zeker of ik in het juiste topic ben maar heb een vraagje.

Ik ben momenteel 32 weken zwanger en heb een PCOS diagnose. Om die reden is er bij 27 weken een suikertest afgenomen. Deze test was helemaal goed.

Nu kom ik vandaag bij de gynaecoloog en zegt ze dat ik opnieuw een suikertest moet doen tussen de 32 en 34 weken, wederom vanwege die PCOS. De groei-echo van vorige week gaf aan dat het kindje volledig gemiddeld is qua grootte etc. Dus daar zit geen extra reden voor de 2e suikertest.

Zijn hier dames die ook een 2e suikertest moesten doen zonder dat daar echt een aanleiding toe was? Ik vond deze test erg vervelend en zie er dan ook tegenop om hem weer te laten doen...
Ik heb er geen ervaring mee maar lees geïnteresseerd mee. Ik hoorde ook in het ziekenhuis bij de eerste echo dat ik een suikertest zou moeten. Heb daar eigenlijk helemaal geen zin in, dus ik wil me goed informeren over de noodzaak ervan.
pi_183099572
Ik moet ook een verplichte? suikertest doen vanwege mijn afkomst.

Dames die uit mediterraans gebied komen hebben blijkbaar gemiddeld gezien meer kans op zwangerschapssuiker.

Ik heb me er verder nog niet in verdiept, dus ik lees ook even mee..
pi_183100107
Jeltje, je kunt ook vragen of je een glucose dagcurve mag doen ipv een ogtt. Bekende van mij heeft dat gedaan, suikerdrankje was bij haar geen optie vanwege HG. Is er trouwens een reden dat je bij de gynaecoloog loopt ipv verloskundige?

Ik zal er ook wel aan mogen geloven met pcos.
pi_183100342
Thnx voor de voeltips. Ik zal 3 december bij de 20 weken echo vragen waar de placenta zit. :)
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 12 november 2018 @ 15:21:45 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183102127
Ik voelde de baby met 16 weken, mijn placenta ligt vooraan en bovenin. Met suikertesten heb ik geen ervaring.

En het gesprek met de gyn was heel raar. Ze had m'n dossier niet gelezen en wist niet waarvoor ik kwam, zei vervolgens iets over 'heel normaal bij een tweede kindje' terwijl het de eerste is.... Bij de echo maar even aangegeven dat we niet kwamen voor een reguliere controle en toen ging ze alsnog lezen. Hebben een plan gemaakt dat bestaat uit slaaptabletjes en een inleiding. Ik wil ivm meelezers niet delen wanneer ik precies ingeleid wordt, maar de termijn is voor mij nu te overzien en dat brengt rust.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183102401
Fijn Tink dat er alsnog een goed plan gekomen is :* Wel heel raar dat de gyn totaal niet ingelezen was :{
Heel veel sterkte met de allerlaatste loodjes voordat je baby er is :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Fuchsia_roze op 12-11-2018 15:50:24 ]
  maandag 12 november 2018 @ 17:07:03 #227
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183104435
Jeetje Tink, wat onhandig :{ wel fijn dat er nu een plan is. Hoop dat je je erin kunt vinden.
  maandag 12 november 2018 @ 17:59:01 #228
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183105284
Ah Tink, daar mag je echt een klacht over indienen hoor. Vind het heel slordig!
Wel fijn dat er nu een datum is. Ik hoop dat je nog wat heerlijke uren slaap kan pakken dankzij die medicatie. Jammer dat het zo moet, maar wat héérlijk dat het kan!

Cho, je bent gewoon op de helft! Doe normaal. Kan het appje van ‘succesvol gekloond’ nog zo herinneren. Alsof het gisteren was.. fijn dat alles zo goed gaat!
Dat je minder zin hebt om te werken is ook heel herkenbaar. Weet niet zo goed wat daar aan te doen is behalve er niet elke keer aan toe te geven 🙈. Laten we maar zeggen: Het is maar goed dat ik me op zo avond niet kan ziekmelden..

Verlof;
Ik bedacht me net dat ik ook een weekje meivakantie heb voordat Mn verlof begint dus toch 35 weken dan. Heerlijk. Kijk er al naar uit.

13 weken vandaag!
Zonder hoop geen leven.
  maandag 12 november 2018 @ 18:39:52 #229
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183106074
Mariposas,
Hoe gaat het met jou?


Hoe en wanneer hebben jullie het aan je collega’s verteld eigenlijk?
Ik merk dat ik die stap vrij groot vind. Ben nu 13 weken dus het zou makkelijk kunnen. Benieuwd hoe jullie het ter sprake hebben gebracht.
Zonder hoop geen leven.
pi_183106181
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:14 schreef Jeltje het volgende:
Weet niet zeker of ik in het juiste topic ben maar heb een vraagje.

Ik ben momenteel 32 weken zwanger en heb een PCOS diagnose. Om die reden is er bij 27 weken een suikertest afgenomen. Deze test was helemaal goed.

Nu kom ik vandaag bij de gynaecoloog en zegt ze dat ik opnieuw een suikertest moet doen tussen de 32 en 34 weken, wederom vanwege die PCOS. De groei-echo van vorige week gaf aan dat het kindje volledig gemiddeld is qua grootte etc. Dus daar zit geen extra reden voor de 2e suikertest.

Zijn hier dames die ook een 2e suikertest moesten doen zonder dat daar echt een aanleiding toe was? Ik vond deze test erg vervelend en zie er dan ook tegenop om hem weer te laten doen...
Toch even reageren (ik lees trouw mee maar post eigenlijk nooit): ik heb ook pcos, ben nu 30 weken zwanger na hormoonbehandelingen. Kennelijk verschilt het beleid per regio, bij mijn intake (en laatst ook bij controle) werd gezegd dat pcos volgens de richtlijn. geen reden meer is voor een suikertest dus doen ze het in mijn verloskundigenpraktijk niet meer (wel als er andere redenen zijn). Ik heb er dus helemaal geen gehad.
Een vriendin van mij is verloskundige in een andere regio, bij haar in de praktijk wordt het nog wel gedaan als je pcos hebt.
Die eerste test staat dus al ter discussie, vraag me af waarom je dan nog een keer zou moeten als de uitslag goed was...
  maandag 12 november 2018 @ 18:50:40 #231
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183106374
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 18:39 schreef Sisu het volgende:
Mariposas,
Hoe gaat het met jou?


Hoe en wanneer hebben jullie het aan je collega’s verteld eigenlijk?
Ik merk dat ik die stap vrij groot vind. Ben nu 13 weken dus het zou makkelijk kunnen. Benieuwd hoe jullie het ter sprake hebben gebracht.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Heb een collega die problemen heeft met zwanger worden en die in de medische molen zit, dus ik vind het erg spannend om te vertellen.
Ik werk er trouwens pas 2 maanden dus ik ken m'n collega's niet zo goed.
pi_183106479
Sisu: ik heb het rond de twaalf weken verteld tijdens een vergadering met ons team, we hebben altijd een rondje lief en leed.
pi_183106530
Wij zijn uit de naam, denk ik. *O*
pi_183107258
Tink, wat suf van de gyn zeg, dat ze geen idee had waarom je daar zat! Maar fijn dat jullie nu een plan hebben waar je je goed bij voelt.

Dank voor jullie antwoorden over wanneer met verlof. Dat doet me goed! Hier gaan mensen vaak tot de UD of bevalling door, of ze gaan eventueel met 39 weken ‘al’ met verlof. Dus ik voelde me al zo ‘lui’ dat ik met 37 weken ging. Maar ik trek het echt niet zo lang doorwerken. Jullie antwoorden sterken mij wel om voor mijzelf te kiezen en gewoon vrij te nemen wanneer nodig.

Cholula een naam! Dat maakt het wel heel echt hè? Fijn!
  maandag 12 november 2018 @ 20:03:09 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183108043
Dodo, waar woon jij dan? Want in NL ben je verplicht om met 36 weken met verlof te gaan...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 12 november 2018 @ 20:53:18 #236
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_183109481
Cho een naam, wat leuk! Wij hebben ook een naam voor onze knul, alleen vind E mijn voorstel voor de tweede naam niet leuk. Maar we hebben gelukkig nog alle tijd.

Ik heb het aan de collega’s geappt in mijn zomervakantie (13w denk ik?) en zo is het via het roddelcircuit wereldwijd bekend geworden 🤣.

Vandaag begonnen met de zwangerschapscursus. Nu al zin in volgende week :-)
pi_183109837
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 20:03 schreef Tink89 het volgende:
Dodo, waar woon jij dan? Want in NL ben je verplicht om met 36 weken met verlof te gaan...
buitenland: Nieuw-Zeeland. Hier geen verplichte startdag. Dus vandaar dat men zo lang mogelijk doorwerkt denk ik. Maar ik trek dat dus niet...
pi_183110099
Sisu, met 12 weken verteld aan leidinggevende en met ongeveer 16 weken uiteindelijk pas aan de rest. Had cake gebakken met roze/blauwe muisjes. Vond dat ook best een ding en spannend eigenlijk :') ik had het net zo lief gewoon met een appje gedaan, maar ik houd ook niet zo van al die aandacht :+
  maandag 12 november 2018 @ 21:17:37 #239
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183110214
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 21:13 schreef krijgerrtje het volgende:
Sisu, met 12 weken verteld aan leidinggevende en met ongeveer 16 weken uiteindelijk pas aan de rest. Had cake gebakken met roze/blauwe muisjes. Vond dat ook best een ding en spannend eigenlijk :') ik had het net zo lief gewoon met een appje gedaan, maar ik houd ook niet zo van al die aandacht :+
Ik heb nu dus 3 collega’s die rond mij zijn uitgerekend en die heb ik gefeliciteerd zien worden (lees:
Gezoend) en dat vind ik 3x niks.
Vandaar.
Ik denk dat ik ook wacht tot een week of 16.
Er zijn wel een paar collega’s die dicht me om me heen staan die het wel al weten.


Cho, een naam!! Wow. Daar is Mn man ECHT nog niet mee bezig.
Zonder hoop geen leven.
pi_183110741
Je kan ook prima nog even wachten, Sisu. Je kan ook zeggen dat je liever niet gezoend wordt, maar ik weet dat dat moeilijk voor je is :*.

En ja, een naam! We hoorden gisteren een naam, keken elkaar aan en zeiden tegelijk dat we dat een hele leuke naam vonden. Nu zorgen dat Frits het niet hoort, hij vangt meer op dan we soms doorhebben.
pi_183111017
Tink wat stom zeg dat het op zo'n manier is gegaan. Heel raar. Ik zou ook kijken of er misschien een klacht ingediend kan worden.
In ieder geval fijn dat er nu een datum is :)

Sisu, ik heb het alleen nog maar aan teamleider verteld (met 6 weken al). Ik had last van misselijkheid en ernstige vermoeidheid, dus heb het eigenlijk alleen maar verteld zodat ze er rekening mee kan houden. Aan de rest ga ik het over een maandje vertellen, ben dan 20 weken.

Leuk cholula! *O*
Wij weten de naam ook al, maar dat is vooral omdat ik al sinds 5/6 jaar een naam in gedachten had en mijn vriend vindt het gelukkig ook een mooie naam :P
pi_183111041
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 18:50 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Heb een collega die problemen heeft met zwanger worden en die in de medische molen zit, dus ik vind het erg spannend om te vertellen.
Ik werk er trouwens pas 2 maanden dus ik ken m'n collega's niet zo goed.
Collega die in medische molen zit het eerst (en even apart) vertellen. Geef diegene ook de ruimte voor haar emoties, want zulke berichten kunnen nogal overweldigend zijn. En vraag ook gerust hoe het bij hun&met haar gaat. En nog een mooi artikel van Freya: https://www.freya.nl/kind(...)dat-je-zwanger-bent/. Ow en dingen die je absoluut niet moet zeggen, https://www.freya.nl/fertiliteitsbingo/ ;).

Mijn teamleider, manager en 2 directe collega's weten het al, maar ik werk met reprotoxische stoffen dus bepaalde werkzaamheden doe ik nu niet meer. Wij hebben de avond na de termijnecho nog iets met werk, alle collega's van mijn afdeling zijn daarbij dus ik wil het dan vertellen.
pi_183111311
Bij de zwangerschap van Frits ben ik eerst met twee van mijn (mannelijke) collega's gaan zitten om het te vertellen, ik wist dat ze met hun partner in de medische molen zaten. Ze vonden dat prettig.

Deze keer had graag eerst iemand op de hoogte gebracht voor ik het wereldkundig maakte, maar toen ontkloonde ik mezelf. Gelukkig werd ze vrij vlot na mij zwanger O+.
  maandag 12 november 2018 @ 22:21:54 #244
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183111865
quote:
17s.gif Op maandag 12 november 2018 21:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Collega die in medische molen zit het eerst (en even apart) vertellen. Geef diegene ook de ruimte voor haar emoties, want zulke berichten kunnen nogal overweldigend zijn. En vraag ook gerust hoe het bij hun&met haar gaat. En nog een mooi artikel van Freya: https://www.freya.nl/kind(...)dat-je-zwanger-bent/. Ow en dingen die je absoluut niet moet zeggen, https://www.freya.nl/fertiliteitsbingo/ ;).

Mijn teamleider, manager en 2 directe collega's weten het al, maar ik werk met reprotoxische stoffen dus bepaalde werkzaamheden doe ik nu niet meer. Wij hebben de avond na de termijnecho nog iets met werk, alle collega's van mijn afdeling zijn daarbij dus ik wil het dan vertellen.
Die bingo :o zeggen mensen echt zulke dingen? Ik ging het wel wat tactvoller brengen :+ staan wel goede tips in, heel fijn om even door te lezen ^O^
pi_183114555
Goede echo, baby lag gezellig in de kleermakerszit. Nekplooi was netjes (2.1 mm). Ik ben helemaal verliefd.
De echografe was bezig met een onderzoek naar de nubtheorie, en ze dacht een duidelijke jongensnub te zien. Een jongen, zo leuk!
pi_183115727
Goedemorgen!

Na een lange radiostilte kom ik hier eventjes melden dat gisteren om 11.44 uur onze zoon Jayson Alejandro is geboren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 06:56:13 #247
447051 crew  Peejtur
pi_183115762
Gefeliciteerd!!
pi_183115774
Jaleesa gefeliciteerd! Wat een mooierd!
pi_183115779
Gefeliciteerd Jaleesa! O+ Wat is ‘ie mooi! :D
  dinsdag 13 november 2018 @ 07:14:18 #250
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183115825
Gefeliciteerd JJ!! Wat een mooierd O+ Hoe gaat het met jullie?
pi_183115840
Gefeliciteerd! Wat fijn dat hij er is! *O*
pi_183115873
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 12:22 schreef klaprooss het volgende:
En wisseldagen jompels *O*! Ik was gisteren 29 weken zwanger, waar blijft de tijd! Er is nog zoveel te doen :o .

Think ik duim voor een goed fijn plan, nog ffies :*
Wat moet je allemaal nog? Wij moeten ALLES nog voor de baby, maar ik ben gestresst over sint en kerst bij mijn schoonouders. Jammer dat mijn probleemoplossend vermogen weggehormoond zijn, want in plaats van dat ik zeg: ‘nee, Sinterklaas vieren als jullie weer terug zijn van vakantie, daar heb ik geen zin in’, huil ik tegen mijn man dat hij het NU moet oplossen.. :')
pi_183115988
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 22:21 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Die bingo :o zeggen mensen echt zulke dingen? Ik ging het wel wat tactvoller brengen :+ staan wel goede tips in, heel fijn om even door te lezen ^O^
Ik kan er 14 afstrepen van die kaart :X. En nog een toevoegen, iemand die vond dat ik mij niet zo aan moest stellen want ' ze was zelf ook een half jaar bezig geweest om zwanger te worden'. Alsof je gelijk naar het ziekenhuis rent omdat het in ronde 1 niet lukt :')

Jaleesa, wat is hij mooi O+
pi_183115996
Gefeliciteerd Jaleesa!
pi_183116128
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:21 schreef Tink89 het volgende:
Ik voelde de baby met 16 weken, mijn placenta ligt vooraan en bovenin. Met suikertesten heb ik geen ervaring.

En het gesprek met de gyn was heel raar. Ze had m'n dossier niet gelezen en wist niet waarvoor ik kwam, zei vervolgens iets over 'heel normaal bij een tweede kindje' terwijl het de eerste is.... Bij de echo maar even aangegeven dat we niet kwamen voor een reguliere controle en toen ging ze alsnog lezen. Hebben een plan gemaakt dat bestaat uit slaaptabletjes en een inleiding. Ik wil ivm meelezers niet delen wanneer ik precies ingeleid wordt, maar de termijn is voor mij nu te overzien en dat brengt rust.
Bijzondere behandeling kreeg je daar, Tink. Fijn dat er een plan is. Hopelijk kan je nog een beetje ‘genieten’ van de dagen/uren/minuten dat jullie met nog met zn tweetjes zijn!
pi_183116210
JaleesaJoia! Wow, gefeliciteerd *O* Wat ontzettend fijn dat je kleine mannetje toch nog zo lang in je buik heeft kunnen groeien. Hij is nu echt prachtig afgebakken O+

Cholula, wat tof, een naam! Gisteren opperde mijn dochter hier weer een naam, en mijn lief zei meteen: Ohh jee, pas op, straks gaat ons kind echt zo heten. :') Het was best een toffe naam overigens, maar misschien een klein beetje awkward met de achternaam?! Ik zet hem stiekem toch ergens op de long list. Je weet maar nooit. :P
pi_183116289
Als het aan onze zoon ligt dan heet de baby straks Kiko.

Tink, ik hoop dat je je kunt vinden in het plan van de gynaecoloog. Slordig dat ze niet ingelezen was.
pi_183116781
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 21:58 schreef Cholula het volgende:
Bij de zwangerschap van Frits ben ik eerst met twee van mijn (mannelijke) collega's gaan zitten om het te vertellen, ik wist dat ze met hun partner in de medische molen zaten. Ze vonden dat prettig.

Deze keer had graag eerst iemand op de hoogte gebracht voor ik het wereldkundig maakte, maar toen ontkloonde ik mezelf. Gelukkig werd ze vrij vlot na mij zwanger O+.
O+
  dinsdag 13 november 2018 @ 09:49:04 #259
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183117521
Ohh JJ, wat fijn, hij is er! Gefeliciteerd *O* en wow wow wat een mooierd weer O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183117568
Daar is hij JJ, eindelijk! Hopelijk kan je nu lekker genieten na zo’n zwangerschap. Gefeliciteerd *O*
♥ J & S
pi_183117624
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 07:27 schreef Limone het volgende:

[..]

Wat moet je allemaal nog? Wij moeten ALLES nog voor de baby, maar ik ben gestresst over sint en kerst bij mijn schoonouders. Jammer dat mijn probleemoplossend vermogen weggehormoond zijn, want in plaats van dat ik zeg: ‘nee, Sinterklaas vieren als jullie weer terug zijn van vakantie, daar heb ik geen zin in’, huil ik tegen mijn man dat hij het NU moet oplossen.. :')
Nou opzich weinig voor de baby, ik heb besloten lekker te kopen waar ik zin in heb dus dat heb ik afgelopen maand flink gedaan. Eerste pakje hebbiknnog niet dus stress! Maar klusjes in huis, even dat ene muurtje behangen of dat muurtje verven, dat kastje kopen en neerzetten en bleeeeeh. Vent klust niet ik doe alles normaal maar als we het na de baby doen dan zit ik nog zeker een jaar in deze situatie en dat kan mijn hoof nu niet aan :+ . En idd kerst en sint stress :') kado’s, eten, hoelaaaaaat en welke dag vieren we het?! Ik wil het nu vastzetten ;( _O- .
Hormonen...
♥ J & S
  dinsdag 13 november 2018 @ 10:07:10 #262
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183117838
Hahaha! Arme klap! 't komt wel goed hoor :*

Ik ben nog een beetje kopintzand wat betreft klusjes in huis. We moeten echt nog best veel serieuze dingen voordat de baby komt, en het is natuurlijk nog laaaaaang geen eind mei :') dat blijf ik ws 4/5 maanden denken.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 13 november 2018 @ 10:30:21 #263
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_183118207
JJ gefeliciteerd met je mooie mannetje. Ik hoop dat de bevalling goed is verlopen en je herstel goed gaat.
pi_183118453
Wat een knap ventje Jaleesa, gefeliciteerd! En mooie naam ook :)

Ik heb serieus nog helemaal niets gekocht voor de baby (behalve 2 rompertjes).
Ik denk dat ik daar vanaf eind december/begin januari mee ga beginnen. Ben dan ongeveer 22/23 weken.
pi_183118466
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:33 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Rebubbled, bij m'n dochter lag de placenta voor en was ik natuurlijk niet bekend met hoe het zou voelen. Rond 18 weken voelde ik de eerste beweging, weekje later wist ik zeker dat het de baby was. Deze keer ligt de placenta achter en heb ik zelf het idee dat ik de baby zelfs al rond 9 weken voelde.

Heel herkenbaar, Cho! Deze maand is ook gewoon erg druk, december zal niet veel rustiger worden. Ik kom dus ook niet echt tot rust, waardoor ik op zondagavond helemaal nog niet bijgekomen ben van de week ervoor. Maar op maandag rol je zo weer in de chaos in en voor je het weet is de week alweer voorbij.

Jeltje, ik heb ook PCOS, bij baby 1 is nooit suikeronderzoek gedaan en op de echo's leek ze gemiddeld. Bij de geboorte bleek ze 'onverwacht' groot, dus verwacht deze keer wel wat meer onderzoeken.. Wat klap zegt: vraag waarom ze het nodig vinden en leg uit waarom je twijfelt. Hoe voel je je verder?
Ik heb gevraagd waarom het nodig is en dat is vanwege de PCOS. Dan schijn je een verhoogde kans te hebben. Op de vraag waarom het dan 2x nodig zou zijn werd een beetje ontwijkend gereageerd. Eerst moest ik het doen en daarna werd gezegd dat het alleen een advies is...dus niet heel consequent.

Ik voel me verder helemaal prima. Merk wel dat mijn lichaam niet meer alles kan en ik wat meer rust moet pakken, dat heb ik er uiteraard graag voor over!
pi_183118496
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 13:38 schreef douche-eendje het volgende:
Jeltje, je kunt ook vragen of je een glucose dagcurve mag doen ipv een ogtt. Bekende van mij heeft dat gedaan, suikerdrankje was bij haar geen optie vanwege HG. Is er trouwens een reden dat je bij de gynaecoloog loopt ipv verloskundige?

Ik zal er ook wel aan mogen geloven met pcos.
Ik loop bij de gynaecoloog omdat het zwanger raken niet vanzelf is gegaan. Daar werd de diagnose PCOS gesteld en een behandeltraject aangeboden. Nadat ik zwanger raakte heb ik de keuze gekregen om of in het ziekenhuis te blijven of naar een gewone vk te gaan. Ik heb voor dat eerste gekozen omdat ik me daar het fijnste bij voel.
  dinsdag 13 november 2018 @ 10:51:54 #267
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_183118501
Gefeliciteerd jaleesajoia! *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_183118525
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 18:44 schreef T.A.S. het volgende:

[..]

Toch even reageren (ik lees trouw mee maar post eigenlijk nooit): ik heb ook pcos, ben nu 30 weken zwanger na hormoonbehandelingen. Kennelijk verschilt het beleid per regio, bij mijn intake (en laatst ook bij controle) werd gezegd dat pcos volgens de richtlijn. geen reden meer is voor een suikertest dus doen ze het in mijn verloskundigenpraktijk niet meer (wel als er andere redenen zijn). Ik heb er dus helemaal geen gehad.
Een vriendin van mij is verloskundige in een andere regio, bij haar in de praktijk wordt het nog wel gedaan als je pcos hebt.
Die eerste test staat dus al ter discussie, vraag me af waarom je dan nog een keer zou moeten als de uitslag goed was...
Bedankt voor je reactie. Bijzonder dat er nog zo verschillend mee om wordt gegaan. Ik heb besloten dat ik eerst de volgende groeiecho ga afwachten. Mocht die afwijkend zijn dan kan ik de 2e test alsnog doen maar ik ga er vanuit dat dat niet van toepassing zal zijn.
  dinsdag 13 november 2018 @ 11:03:56 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183118677
Jaaaa, JJ, daar is hij dan eindelijk! Van harte gefeliciteerd :D

En nu sta ik dus op 1, wow... Ondanks dat ik al weet wanneer ik ingeleid word, voelt dat toch ineens raar. Ik wijt het aan m'n hormonen O-)

En meerdere mensen gaven aan dat ik een klacht moest of kon indienen, maar dat ga ik niet doen. De gyn was idd slordig, maar toen we eenmaal aangegeven hadden hoe de vork in de steel zat, hebben we wel een goed gesprek gehad en heeft ze me prima geholpen, inclusief wetenschappelijke onderbouwing van haar advies toen ik daarom vroeg enzo. Ik denk dat ze het gewoon heel druk had en vind het dan een beetje overdreven om een officiële klacht in te dienen omdat ze zich niet ingelezen had. We zijn allemaal mensen en behalve niet of niet goed genoeg lezen, heeft ze niets fout gedaan. Ik laat het er dan ook bij.

Overigens sliep ik op m'n magische pilletjes bijna 12 uur vannacht. Dat wordt afkicken als baby er is...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 13 november 2018 @ 11:11:48 #270
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183118794
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2018 07:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik kan er 14 afstrepen van die kaart :X. En nog een toevoegen, iemand die vond dat ik mij niet zo aan moest stellen want ' ze was zelf ook een half jaar bezig geweest om zwanger te worden'. Alsof je gelijk naar het ziekenhuis rent omdat het in ronde 1 niet lukt :')

Jaleesa, wat is hij mooi O+
14 :o wat zeggen mensen toch nare dingen }:| en wat een rotopmerking zeg :{
Toen ik depressief was kreeg ik weleens te horen dat ik gewoon wat meer vitamine d moest slikken of gewoon de schouders eronder moest zetten. Toen heb ik wel besloten dat mensen dat soort dingen niet kunnen handelen en dat ik het beter voor mezelf kon houden. Bevalt best eigenlijk maar het is wel raar dat het zo 'moet'.

Jaleesa *O*

Ik koop kleertjes als ik de echt leuk vind, een kerstshirt bijvoorbeeld. Alleen wel alles in maat 62 ofzo, zonde als de baby er snel uitgroeit :') en die gratis dozen haal ik ook. Gisteren de zwangerdoos gehaald, ik was wel blij met de inhoud.
Ik kan alleen niet teveel halen omdat we nog willen/gaan verhuizen.
pi_183124489
Gefeliciteerd JJ!

Vanochtend een groeiecho gehad en de kleine loopt nogal voor. Natuurlijk ben ik dolgelukkig dat hij het goed heeft binnen, maar aiii...

Ben 29,5wk en hij werd gemeten op 32,5.Gelukkig wel op alle aspecten dat hij zo voorloopt... Zou ong. 1400gr moeten zijn, maar qua metingen komen ze uit op 1950gr...en ik moet nog 2,5mnd,help!

Over 4 wk weer een echo... Iemand ervaring met zo'n groeiend manneke?
pi_183124541
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 06:47 schreef JaleesaJoia het volgende:
Goedemorgen!

Na een lange radiostilte kom ik hier eventjes melden dat gisteren om 11.44 uur onze zoon Jayson Alejandro is geboren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Van harte gefeliciteerd!! *O* Wat fijn dat hij er is! Wat was jouw zwangerschap zwaar, ik hoop dat de bevalling verder goed verlopen is en dat jullie nu eindelijk vol kunnen gaan genieten van dit mooie knulletje :*.
pi_183124690
JJ, gefeliciteerd! *G*

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:46 schreef Thorinbelly het volgende:
Gefeliciteerd JJ!

Vanochtend een groeiecho gehad en de kleine loopt nogal voor. Natuurlijk ben ik dolgelukkig dat hij het goed heeft binnen, maar aiii...

Ben 29,5wk en hij werd gemeten op 32,5.Gelukkig wel op alle aspecten dat hij zo voorloopt... Zou ong. 1400gr moeten zijn, maar qua metingen komen ze uit op 1950gr...en ik moet nog 2,5mnd,help!

Over 4 wk weer een echo... Iemand ervaring met zo'n groeiend manneke?
Ja, waar onze oudste te klein was in mijn buik, was onze jongste groot. Hij is bij 38 weken en 4 dagen gehaald met een geplande keizersnede (om een andere reden dan zijn grootte). Maar als die keizersnede niet al gepland had gestaan, hadden ze me ingeleid vanwege de grootte.
Hij was bij geboorte 4010 gram.

Moet je nu ook een suikertest?
  dinsdag 13 november 2018 @ 16:26:15 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_183125217
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:46 schreef Thorinbelly het volgende:
Gefeliciteerd JJ!

Vanochtend een groeiecho gehad en de kleine loopt nogal voor. Natuurlijk ben ik dolgelukkig dat hij het goed heeft binnen, maar aiii...

Ben 29,5wk en hij werd gemeten op 32,5.Gelukkig wel op alle aspecten dat hij zo voorloopt... Zou ong. 1400gr moeten zijn, maar qua metingen komen ze uit op 1950gr...en ik moet nog 2,5mnd,help!

Over 4 wk weer een echo... Iemand ervaring met zo'n groeiend manneke?
nee, maar wel met een meiske. Veel gedoe, suikertest op suikertest en "gedwongen" inleiding wegens monsterbaby.
Bevalling: moeiteloos in 3,5 uur, klein scheurtje, na 2 uur weer naar huis, gezonde baby van 8 pond.

Moraal: laat je niet gek maken, luister naar en vertrouw op je lichaam, het formaat van je baby zegt weinig over hoe de bevalling gaat verlopen. Laat je niks opdringen wat je zelf niet wil. Ook grote baby's worden geboren ;)
disclaimer
pi_183125467
JJ O+ Echt een moppie!
pi_183126039
Suikertest al gehad, was helemaal goed. Toch schrik ik ff.. Zal in de komende dagen wel weer wegzakken... Dank voor jullie reacties!
(droomt stiekem toch nog van monsterbabys van 8 kilo...)
  dinsdag 13 november 2018 @ 17:06:24 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_183126103
8 kilo komt in Nederland gelukkig nooit meer voor, lang leve monitoren :D en ze zitten er al gauw een pond naast.

Ik begrijp dat je er even van bent geschrokken, maar het zegt echt weinig, behalve dat je waarschijnlijk een lekker actieve placenta hebt ;)
disclaimer
pi_183131305
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 18:44 schreef T.A.S. het volgende:

[..]

Toch even reageren (ik lees trouw mee maar post eigenlijk nooit): ik heb ook pcos, ben nu 30 weken zwanger na hormoonbehandelingen. Kennelijk verschilt het beleid per regio, bij mijn intake (en laatst ook bij controle) werd gezegd dat pcos volgens de richtlijn. geen reden meer is voor een suikertest dus doen ze het in mijn verloskundigenpraktijk niet meer (wel als er andere redenen zijn). Ik heb er dus helemaal geen gehad.
Een vriendin van mij is verloskundige in een andere regio, bij haar in de praktijk wordt het nog wel gedaan als je pcos hebt.
Die eerste test staat dus al ter discussie, vraag me af waarom je dan nog een keer zou moeten als de uitslag goed was...
Heb je een bron voor de bewering dat die eerste test al ter discussie staat? Ik lees in de richtlijnen (iig van het umcg) dat een glucosetest als screening wel de norm is bij bepaalde risicofactoren, waaronder dus pcos.

Zie bijvoorbeeld hier:
http://www.umcg.net/zwdm2010.pdf
pi_183131366
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
8 kilo komt in Nederland gelukkig nooit meer voor, lang leve monitoren :D en ze zitten er al gauw een pond naast.

Ik begrijp dat je er even van bent geschrokken, maar het zegt echt weinig, behalve dat je waarschijnlijk een lekker actieve placenta hebt ;)
SQ, ik vind het zo prettig om jouw relativering te lezen! Ik heb daardoor echt het vaste voornemen om me niet de kop gek te laten maken in zulke situaties.
En gewoon tof dat je bevalling zo goed verliep, ondanks inleiding en alles ^O^
  dinsdag 13 november 2018 @ 21:02:41 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183131369
Hooray, we made it through another day! *O*

ik ben - net als Bobby - ook wel benieuwd naar een bron. Heb zelf geen pcos, maar een zwanger vriendinnetje wel en zij 'moest' ook gescreend, maar de vk kon niet precies vertellen hoe en wat, zei ze, dus nu twijfelt ze.

En nu ga ik weer 12 uur slapen op m'n magische pilletjes. Tot morgen dames :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183131383
Slaap lekker Tink! Hopelijk gaan de dagen vlot voorbij :*
pi_183136706
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 09:54 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Nou opzich weinig voor de baby, ik heb besloten lekker te kopen waar ik zin in heb dus dat heb ik afgelopen maand flink gedaan. Eerste pakje hebbiknnog niet dus stress! Maar klusjes in huis, even dat ene muurtje behangen of dat muurtje verven, dat kastje kopen en neerzetten en bleeeeeh. Vent klust niet ik doe alles normaal maar als we het na de baby doen dan zit ik nog zeker een jaar in deze situatie en dat kan mijn hoof nu niet aan :+ . En idd kerst en sint stress :') kado’s, eten, hoelaaaaaat en welke dag vieren we het?! Ik wil het nu vastzetten ;( _O- .
Hormonen...
Whaaa! :D Van dat klussen begrijp ik wel. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar mijn bekken gaat met rasse schreden achteruit. Met dat behangen zou ik denk ik niet te lang wachten. Heb je een kastje op het oog? O+
pi_183136753
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:46 schreef Thorinbelly het volgende:
Gefeliciteerd JJ!

Vanochtend een groeiecho gehad en de kleine loopt nogal voor. Natuurlijk ben ik dolgelukkig dat hij het goed heeft binnen, maar aiii...

Ben 29,5wk en hij werd gemeten op 32,5.Gelukkig wel op alle aspecten dat hij zo voorloopt... Zou ong. 1400gr moeten zijn, maar qua metingen komen ze uit op 1950gr...en ik moet nog 2,5mnd,help!

Over 4 wk weer een echo... Iemand ervaring met zo'n groeiend manneke?
Mijn oudste was 4040 bij de geboorte. We werden van te voren niet gemonitord. Ze is thuis geboren na een hele vlotte bevalling. Omdat zij zo groot was, werden mij bij de tweede groeiecho’s aangeboden. Die heb ik geweigerd, omdat ik eerder een reuzebaby er met gemak uit had gekregen en ik hier en bij vriendinnen zie dat groeiecho’s vaak voor onnodige paniek zorgen. De tweede was maar 3880.

Ik vind zulke spekbaby’s wel lekker voor de winter. Wat extra reserves kan geen kwaad! ;)
pi_183136783
Ooh zo lekker Tink, 12 uur slapen! Tikkeltje jaloers wel. Op die twaalf uur slaap dan. Niet op de pilletjes en overgeven en een uitgeput lichaam. :*
pi_183136841
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 10:51 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Ik loop bij de gynaecoloog omdat het zwanger raken niet vanzelf is gegaan. Daar werd de diagnose PCOS gesteld en een behandeltraject aangeboden. Nadat ik zwanger raakte heb ik de keuze gekregen om of in het ziekenhuis te blijven of naar een gewone vk te gaan. Ik heb voor dat eerste gekozen omdat ik me daar het fijnste bij voel.
Ah vandaar, ik was nieuwsgierig :). Hier ging het ook niet vanzelf, als het goed is heb ik over 3 weken afsluitend gesprek in het ziekenhuis.

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:11 schreef Ceviche het volgende:

[..]

14 :o wat zeggen mensen toch nare dingen }:| en wat een rotopmerking zeg :{
Toen ik depressief was kreeg ik weleens te horen dat ik gewoon wat meer vitamine d moest slikken of gewoon de schouders eronder moest zetten. Toen heb ik wel besloten dat mensen dat soort dingen niet kunnen handelen en dat ik het beter voor mezelf kon houden. Bevalt best eigenlijk maar het is wel raar dat het zo 'moet'.

Ja dat soort opmerkingen liggen een beetje in hetzelfde straatje. :X

Tink 12 uur slaap *O*
pi_183136937
Ik moet over 2 weken ook een glucose test doen. Omdat mijn vader diabetes 2 heeft. Kijk er al naar uit om het drankje binnen te houden. Bij mij is de test thuis.

Verder ben ik met dik 23 weken nog steeds dagelijks aan het overgeven en momenteel strontverkouden. 🤧
  woensdag 14 november 2018 @ 08:12:09 #287
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_183137022
Niets moet, je hebt een keuze!
  woensdag 14 november 2018 @ 08:47:22 #288
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_183137348
In de richtlijn “diabetes mellitus en zwangerschap” van de NVOG staat dat zwangeren met PCOS in de risicogroep vallen en in aanmerking komen voor een screening in het tweede trimester.


https://www.nvog.nl/wp-co(...)p-2.0-04-06-2010.pdf
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_183137968
Pff ik trek in zwangere staat de nachtelijke spookbuien van peuter echt sleeecht! Echt koppijn van.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183137980
Verder krijg ik eind deze week of begin volgende week uitslag van de NIPT, en heb ik voor morgenochtend een echo ingepland. Zoveel stresssss, misschien komt de koppijn daar wel van :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183137982
Er is een wildgroei aan protocollen, richtlijnen en studies, ook op het gebied van diabetes gravidarum. Volgens het recentste predictiemodel, gebaseerd op oa Nederlandse studie, is PCOS geen factor meer.
https://www.evidencio.com/models/show/1095
  woensdag 14 november 2018 @ 10:27:08 #292
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183138577
Fijn om jouw ervaring te lezen, Limone! Mijn dochter kwam met 37+4 en was toen 3800. Iedereen schrok hoe zwaar ze was want niemand zag het aankomen. Ik heb mijn bevalling als zeer prettig (nouja, het blijft wel een bevalling natuurlijk :+ ) ervaren. Nu gaven ze ook aan een extra groeiecho te willen doen, maar ik ben bang voor allemaal escalaties en ingrepen, terwijl ik nu nog heel sterk het vertrouwen heb dat mijn lichaam heus geen baby bouwt die het er niet uit kan werken.
Maarja, als dan degene die er het meest verstand van zou moeten hebben iets anders adviseert..

Spannende week dus, pinq! En heel herkenbaar hoor, dat je die nachtelijke spookbuien minder trekt. Ik heb ook echt 0,0 lont als dochter niet gewoon slaapt als ze duidelijk moe is. Dan is ze voor man :{w

En Tink met goede nachten *O* jammer dat het zo lang heeft moeten duren en na zo'n zware zwangerschap, maar hopelijk kun je nu genoeg energie opbouwen voor de bevalling :*
  woensdag 14 november 2018 @ 10:53:46 #293
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183139029
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:45 schreef pinquit het volgende:
Verder krijg ik eind deze week of begin volgende week uitslag van de NIPT, en heb ik voor morgenochtend een echo ingepland. Zoveel stresssss, misschien komt de koppijn daar wel van :')
Ik mag eind november pas weer ;(
Ik heb vorige week woensdag de nipt test laten doen. Maar ben alweer compleet vergeten hoe ik de uitslag zou krijgen. Over de telefoon? Via een brief? E-mail?
Hoe doen ze dat bij jou?
De uitslag van Mn andere bloeduitslagen heb ik welslagen binnen. De vitamine d was veel en veel te laag dus daar krijg ik nu 3x daags een pilletje voor.

Ik ben gewoon klachtenvrij op een zware verkoudheid na. Heerlijk.

Ik heb trouwens aan een collega die ongewild kinderloos is verteld dat ik zwanger ben. Was bang dat ze het anders via via zou horen. Vond ze erg fijn.
Nu kan ik het binnenkort eens gaan uitschreeuwen. Ik wacht nog op Mn volgende echo, denk ik.
Zonder hoop geen leven.
pi_183139080
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:53 schreef Sisu het volgende:

[..]

Ik mag eind november pas weer ;(
Ik heb vorige week woensdag de nipt test laten doen. Maar ben alweer compleet vergeten hoe ik de uitslag zou krijgen. Over de telefoon? Via een brief? E-mail?
Hoe doen ze dat bij jou?
De uitslag van Mn andere bloeduitslagen heb ik welslagen binnen. De vitamine d was veel en veel te laag dus daar krijg ik nu 3x daags een pilletje voor.

Ik ben gewoon klachtenvrij op een zware verkoudheid na. Heerlijk.

Ik heb trouwens aan een collega die ongewild kinderloos is verteld dat ik zwanger ben. Was bang dat ze het anders via via zou horen. Vond ze erg fijn.
Nu kan ik het binnenkort eens gaan uitschreeuwen. Ik wacht nog op Mn volgende echo, denk ik.
Ik krijg een appje als alles goed is, als er iets mis is word ik denk ik gebeld.
Ik ben ook wel benieuwd naar m'n vitD, over die labuitslagen krijg ik ook alleen iets te horen als het afwijkt.
Wat fijn dat je kwaaltjes weg zijn!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183139096
Ik weet nog niet wanneer ik het iedereen ga vertellen. Ik ben nog veel te bang dat ik het jinx
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183139247
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:45 schreef WupWup het volgende:
Er is een wildgroei aan protocollen, richtlijnen en studies, ook op het gebied van diabetes gravidarum. Volgens het recentste predictiemodel, gebaseerd op oa Nederlandse studie, is PCOS geen factor meer.
https://www.evidencio.com/models/show/1095
^O^
  woensdag 14 november 2018 @ 11:29:21 #297
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183139580
Txs WupWup!

En ik heb best prima geslapen. Hoop idd dat mijn lijf de laatste paar babyloze dagen nog een klein beetje wil opladen en dat dat de bevalling 'te doen' maakt. Moet eerlijk bekennen dat ik 'm een beetje begin te knijpen doordat zowel de vk als de gyn steeds aangeven dat m'n lijf zo op is dat de bevalling weleens heel heftig zou kunnen worden. Ik vind het heel fijn dat ze eerlijk zijn, maar tegelijkertijd was ik tot nu toe heel relaxed over bevallen en dat wordt wel echt minder doordat zij hun zorgen zo expliciet uiten.

Over wanneer je het gaat vertellen Pinq en Sisu: Ik heb de aanstaande opa, oma's en ooms en tantes ingelicht op de dag dat ik twee streepjes plaste, mijn baas en beste vriendin (die toen nog ongewenst kinderloos leek te blijven, maar nu 26 weken zwanger is O+ ) in week 6, omdat ik toen opgenomen werd met HG en ik last-minute werkafspraken en de verhuizingshulp voor dat vriendinnetje moest afzeggen... De rest van de wereld in week 8, na de - in ons geval derde - echo waarop een keurig kloppend hartje te zien was. Ik was zo ziek dat veel mensen zich echt zorgen maakten. Is ook niet raar, ik kwam niet verder dan 'uitgedroogd en ondervoed, maar we weten niet waardoor'.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 14 november 2018 @ 11:47:29 #298
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183139962
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:53 schreef Sisu het volgende:

[..]

Ik mag eind november pas weer ;(
Ik heb vorige week woensdag de nipt test laten doen. Maar ben alweer compleet vergeten hoe ik de uitslag zou krijgen. Over de telefoon? Via een brief? E-mail?
Hoe doen ze dat bij jou?
De uitslag van Mn andere bloeduitslagen heb ik welslagen binnen. De vitamine d was veel en veel te laag dus daar krijg ik nu 3x daags een pilletje voor.

Ik ben gewoon klachtenvrij op een zware verkoudheid na. Heerlijk.

Ik heb trouwens aan een collega die ongewild kinderloos is verteld dat ik zwanger ben. Was bang dat ze het anders via via zou horen. Vond ze erg fijn.
Nu kan ik het binnenkort eens gaan uitschreeuwen. Ik wacht nog op Mn volgende echo, denk ik.
Ik werd na 1,5 week gebeld dat alles goed was. Ik heb de bloeduitslagen alleen nog niet. Het is een kleine praktijk dus voel me bezwaard daarover te bellen :@
pi_183140431
Tink, in jouw geval snap ik het helemaal dat je het vrij snel hebt verteld!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 14 november 2018 @ 13:11:33 #300
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_183141765
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:47 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik werd na 1,5 week gebeld dat alles goed was. Ik heb de bloeduitslagen alleen nog niet. Het is een kleine praktijk dus voel me bezwaard daarover te bellen :@
Als je het in een ziekenhuis hebt laten prikken en dit ziekenhuis heeft een online patiëntendossier, zou je het wellicht daar kunnen vinden.

En spannend pinquit en Sisu, wachten op de uitslag.
Ik kreeg na 12 dagen telefonisch de uitslag.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_183142786
Mijn beste vriendin en moeder wisten al dat ik bezig was, net als mijn tante en de bestie van mijn moeder (mijn soort van tweede moeder dus). Die wisten het op de dag van de positieve test. De rest van de wereld (familie etc) heb ik het pas met 16 weken verteld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')