abonnement Unibet Coolblue
pi_182981030
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 16:45 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

bedstee is super gaaf, ooit ergens in t Fuda Topic kwamen er ook toffe foto's voorbij.
Je kunt er ook een heerlijk knus leeshoekje maken met plankjes boven in. Die beperkte m2 die je er mee verliest win je onder de trap wel terug.
Jij snapt het! Ik vind het bedstee-element wel wat tegenvallen. :Y) Maar het is ook wel leuk aan een huis om gewoon gekke hoekjes te hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182982350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 16:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, welke leverancier is dat?
Deze had ik gevonden: https://www.houtmerk.nl/e(...)s/%22Arpa%20Fenix%22

Prachtige plannen verder. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
pi_182982829
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:57 schreef LauriLynne het volgende:

[..]

Deze had ik gevonden: https://www.houtmerk.nl/e(...)s/%22Arpa%20Fenix%22

Prachtige plannen verder. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182982840
Alleen die afzuigkap...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182984990
Team IKEA keuken hier. Met als reden dat ik wispelturig ben en dus vast over een jaar iets wil aanpassen. Nu kan dat zonder de hoofdprijs te betalen. Dat geeft rust.

En ja, 40 60 en 80 cm, ik kon er prima mee leven en heb uiteindelijk de muren er gewoon op aangepast. Dat is bij jullie wat lastiger :D
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_182985056
Tof project en een mooie toplocatie.

Vriendelijke bedoelde tip, neem geen vouwwand / vierseizoenenpui als buitenkozijn. En als je dit heel graag wil neem er dan een van aluminium. Deze puien hebben veel problemen met hang- en sluitwerk, nastellen en lekkage als de wind erop staat. Gemiddeld gaan ze niet heel lang goed mee.
Met een schuifpui, bijvoorbeeld een dubbele die in het midden open gaat ben je meestal veel beter af. heb je ook geen last met dichtwaaien of ruimte waar je geen stoel kan zetten op je terras omdat de deur daar draait. En anders zijn dubbele deuren ook mooi.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik het huis zie, dan zie ik:

[ afbeelding ]
...
I believe in God, only I spell it Nature. "Frank Lloyd Wright"
pi_182991550
Tof project, vast een lekker rustige locatie. Hou je van muggen? :P

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 08:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die van de Ikea heb ik nog niet kunnen voelen, maar zo op de foto vind ik 'em prima:

[ afbeelding ]
Wij hebben de betreffende ikea keuken in ons flink verbouwde huis. Er zijn dan natuurlijk nog altijd veel variaties mogelijk. Wij hebben een massief houten blad erbij genomen, in het begin vergt dit wat meer zorg maar daarna kan het aardig veel hebben. Kwaliteit is goed, uitstraling is zeer strak en stoer. Wel van belang dat je voldoende daglicht hebt bij een zwarte keuken, maar dat lijkt bij jouw project goed te zitten. Budget van 15k lijkt mij nogal veel voor ikea toch?

Waarschijnlijk hebben jullie allerlei ontwerpkeuzes gemaakt en daar over nagedacht, maar toch ook nog een paar meer kritische noten. Wat ik nooit zo goed snap, en die gedachte dringt zich toch ook een beetje op als ik jouw plattegronden zie, is waarom er vaak (zo lijkt het) koste wat kost een kookeiland aan te pas moet komen bij een nieuwe keuken. Ik heb meerdere (nieuwbouw)huizen gezien waar een keuken met kookeiland in is gezet terwijl daar eigenlijk geen plaats voor was. Voor een dergelijke inrichting is gewoon veel ruimte nodig en als deze er niet is, is een kookeiland maar een lomp ding wat midden in een huis staat en altijd in het zicht is. Dan zorgt het er eerder voor dat het een huis vol lijkt dan dat je een lekker rustig ruimtelijk gevoel creëert. Een meter rondom het eiland is ook best wel krap. Dit alles nog los van de praktische nadelen die er echt wel zijn bij een kookeiland en het financiele plaatje.

Op de plattegrond zie ik 2 deuren vanuit de hal, waarom is daar voor gekozen? Zeker bij een open keuken lijkt me dit niet noodzakelijk. Het zorgt er voor dat, bij een niet al te grote begane grond, de indelingsopties kleiner worden en dat je in dit geval ruimte verliest voor de keuken. Zouden dit dan allebei glazen taatsdeuren worden? Dat is wel een interessante keuze en zijn echte eyecatchers, wij hebben een dergelijke stalen schuifdeur van 2 meter breed. Wel vind ik het bij keuze voor zo'n deur belangrijk dat het type deur echt wat bijdraagt aan de functie (niet alleen maar om het hippe) en past bij andere elementen in het huis (zwarte keuken is dat zeker)

Plattegrond 1e verdieping: deze wordt flink overhoop gegooid ivm de oude situatie en lijkt me opzich mooi. Ik zou me echter ook kunnen voorstelen dat het geheel (zonder iets te weten van de leidingen etc) dat het makkelijker en dus stuk goedkoper zou zijn om de huidige badkamer om te bouwen tot washok waardoor de open ruimte iets anders van vorm wordt (oppervlakte oude wc erbij getrokken)
pi_182992914
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:58 schreef Brutus.nl het volgende:
Tof project en een mooie toplocatie.

Vriendelijke bedoelde tip, neem geen vouwwand / vierseizoenenpui als buitenkozijn. En als je dit heel graag wil neem er dan een van aluminium. Deze puien hebben veel problemen met hang- en sluitwerk, nastellen en lekkage als de wind erop staat. Gemiddeld gaan ze niet heel lang goed mee.
Met een schuifpui, bijvoorbeeld een dubbele die in het midden open gaat ben je meestal veel beter af. heb je ook geen last met dichtwaaien of ruimte waar je geen stoel kan zetten op je terras omdat de deur daar draait. En anders zijn dubbele deuren ook mooi.

[..]

Dank je! Ik weet dat de architect een aluminium pui van het merk Solarlux voor ogen heeft. Dat zou een heel betrouwbare, Duitse leverancier zijn waarmee goede ervaringen bestaan. Ken je die toevallig?

Een schuipui heb ik liever niet meer. Mijn ervaring is dat die op den duur steeds stroever open en dicht gaat. (Dat heb ik nu al met twee nieuwe puien meegemaakt). Bovendien moet de schuifpui zo groot worden dat je niet echt profiteert van een grote opening. Het voordeel vind ik maar marginaal.

Openslaande deuren zouden wat mij betreft ook nog wel een optie kunnen zijn, zeker als ze goedkoper zijn. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182992999
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 00:18 schreef elplato het volgende:
Tof project, vast een lekker rustige locatie. Hou je van muggen? :P
}:|

quote:
Wij hebben de betreffende ikea keuken in ons flink verbouwde huis. Er zijn dan natuurlijk nog altijd veel variaties mogelijk. Wij hebben een massief houten blad erbij genomen, in het begin vergt dit wat meer zorg maar daarna kan het aardig veel hebben. Kwaliteit is goed, uitstraling is zeer strak en stoer. Wel van belang dat je voldoende daglicht hebt bij een zwarte keuken, maar dat lijkt bij jouw project goed te zitten. Budget van 15k lijkt mij nogal veel voor ikea toch?
Wat fijn dat je daar goede ervaringen mee hebt! Ik ga dan maar snel bij de Ikea langs voor een tekening. Vind je 15k inderdaad veel voor Ikea? Mijn indruk was dat de keuken op zich bij Ikea niet zo duur is, maar dat de uiteindelijke kosten nog vrij hoog zijn door de montage. Wij gaan de keuken niet zelf monteren, dus die kosten moeten erbij.

quote:
Waarschijnlijk hebben jullie allerlei ontwerpkeuzes gemaakt en daar over nagedacht, maar toch ook nog een paar meer kritische noten.
Die zijn heel welkom!

quote:
Wat ik nooit zo goed snap, en die gedachte dringt zich toch ook een beetje op als ik jouw plattegronden zie, is waarom er vaak (zo lijkt het) koste wat kost een kookeiland aan te pas moet komen bij een nieuwe keuken. Ik heb meerdere (nieuwbouw)huizen gezien waar een keuken met kookeiland in is gezet terwijl daar eigenlijk geen plaats voor was. Voor een dergelijke inrichting is gewoon veel ruimte nodig en als deze er niet is, is een kookeiland maar een lomp ding wat midden in een huis staat en altijd in het zicht is. Dan zorgt het er eerder voor dat het een huis vol lijkt dan dat je een lekker rustig ruimtelijk gevoel creëert. Een meter rondom het eiland is ook best wel krap. Dit alles nog los van de praktische nadelen die er echt wel zijn bij een kookeiland en het financiele plaatje.
Point taken. Ik zei eerder al dat ik op het Tweakersforum meelees in het keukenopic. Daar is men ook heel sceptisch ten aanzien van eilanden. Ik kan er niets anders op antwoorden dan dat het inderdaad een emotionele keuze is. Ik zie het niet als een obstakel, maar een meubel en een extra plek om op een andere manier bij elkaar te zijn.

Het is wel een keuze die ten koste gaat van ruimte in de woonkamer/keuken. Ik ben eindeloos m.b.v. de 3D-weergave in Floorplanner naar dit soort zaken aan het kijken of ik ze nog acceptabel vind. En natuurlijk doe ik dat ook in het huis zelf. Straks ga ik nog even bij de architect langs om haar 3D-model te bekijken. Ik zal je kritische noten meenemen!

quote:
Op de plattegrond zie ik 2 deuren vanuit de hal, waarom is daar voor gekozen? Zeker bij een open keuken lijkt me dit niet noodzakelijk. Het zorgt er voor dat, bij een niet al te grote begane grond, de indelingsopties kleiner worden en dat je in dit geval ruimte verliest voor de keuken. Zouden dit dan allebei glazen taatsdeuren worden? Dat is wel een interessante keuze en zijn echte eyecatchers, wij hebben een dergelijke stalen schuifdeur van 2 meter breed. Wel vind ik het bij keuze voor zo'n deur belangrijk dat het type deur echt wat bijdraagt aan de functie (niet alleen maar om het hippe) en past bij andere elementen in het huis (zwarte keuken is dat zeker)
Daar is voor gekozen vanwege de zichtlijnen die ontstaan. Als je in de hal staat merk je meteen dat het de ruimte goed doet, er meer lucht in brengt. Er komen inderdaad in beide kozijnen glazen taatsdeuren, alleen niet van staal maar van hout. In het huis zit veel hout, dus ik denk dat het beter past. (De vouwdeur is daar de enige uitzondering op.)

quote:
Plattegrond 1e verdieping: deze wordt flink overhoop gegooid ivm de oude situatie en lijkt me opzich mooi. Ik zou me echter ook kunnen voorstelen dat het geheel (zonder iets te weten van de leidingen etc) dat het makkelijker en dus stuk goedkoper zou zijn om de huidige badkamer om te bouwen tot washok waardoor de open ruimte iets anders van vorm wordt (oppervlakte oude wc erbij getrokken)
Mee eens. Het is ook iets wat ik in mijn hoofd heb door keuzes die we ooit hebben gemaakt voor onze nieuwbouwwoning: hoe ingrijpender je veranderingen, hoe meer geld je betaalt voor het verleggen van leidingen en dergelijke. Aan de andere kant is deze verbouwing al ingrijpend en blijven we de rest van ons leven in dit huis wonen, dus we hebben ook zwaarwegende redenen om niet voor de goedkoopste optie maar het mooiste ontwerp te kiezen. Het is een voortdurend wikken en wegen, waar we nog niet uit zijn tot we een aannemer hebben. Want dan pas weten we de daadwerkelijke kosten.

De reden dat het washok niet op de plek van de huidige douche komt is deels vanwege het licht. De twee kleine ramen (één in de huidige douche en één in het huidige toilet) worden samengevoegd tot één groot raam. We denken dat de hal een volwaardige derde kamer wordt door de ruimte die ontstaat en het vele licht dat er straks in valt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182993026
Aannemer-update in een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182993035
Je zou alle kasten van de keuken zelf in elkaar kunnen zetten. Gewoon bouwpakketten zoals je van IKEA gewend bent, als je de 1e door hebt fiets je de rest zo in elkaar. Dan kost de montage je amper meer dan een normale keuken.
pi_182993041
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:19 schreef Makrolon het volgende:
Je zou alle kasten van de keuken zelf in elkaar kunnen zetten. Gewoon bouwpakketten zoals je van IKEA gewend bent, als je de 1e door hebt fiets je de rest zo in elkaar. Dan kost de montage je amper meer dan een normale keuken.
Denk je dat dat te doen is voor iemand die alleen ervaring heeft met Ikeameubels in elkaar zetten? Toegegeven, daar ben ik heel goed in, maar ik weet niets van leidingwerk en zo. En mijn kitskills zijn zeer beperkt. Of bedoel je dat ik het in elkaar zetten van die keuken deels uitbesteed?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182993049
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Denk je dat dat te doen is voor iemand die alleen ervaring heeft met Ikeameubels in elkaar zetten? Toegegeven, daar ben ik heel goed in, maar ik weet niets van leidingwerk en zo. En mijn kitskills zijn zeer beperkt.
De keuken plaatsen zou ik gewoon laten doen;) alleen je kan wel met de monteur afspreken dat alle kasten al in elkaar zitten als hij aan komt, dat kan je prima zelf doen als je ervaring hebt met IKEA meubels!
pi_182993061
Klopt, het in elkaar zetten van kasten en lades van IKEA kost tijd, maar is echt niet moeilijk. Als je dat zelf doet en je laat vervolgens het plaatsen over aan een vakman bespaar je veel. En dan is die 15k ruim. Wij hebben apparatuur niet bij IKEA gedaan en hebben heel veel kasten met veel laden (duurder dan deuren) maar hebben dat echt niet uitgegeven.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  woensdag 7 november 2018 @ 07:55:34 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182993196
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:17 schreef Claudia_x het volgende:
Aannemer-update in een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, dat vind ik lef hebben hoor!
Wel verstandig, maar lef, want mogelijk caravan.
Gelukkig ga je dan wel naar de zomer, dat scheelt.

Ik denk dat het een goede zet is, want de kans op oneindig budgetoverschrijding is anders groot, maar heel stoer dat je je niet laat opjagen door het "we hebben geen andere keuze" sentiment.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182993278
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:17 schreef Claudia_x het volgende:
Aannemer-update in een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dappere keus, en de juiste. Als het om zoveel geld gaat moet je een goed gevoel hebben bij een aannemer. Als er in dit stadium al foutjes gemaakt worden zou ik er niet met een lekker gevoel in gaan qua wat er nog komen gaat aan fouten.
Goed dat jullie je niet gek laten maken door de het aanbod (of gebrek) van aannemers. Deze moet gewoon goed zijn en je moet er een goed gevoel bij hebben.
pi_182993397
Ik heb ook een ikea keuken overwogen, maar ben uiteindelijk voor nobilia gegaan omdat die meer maten had en ook opties voor ondiepere lades. Bijkomend voordeel is dat die kasten gemonteerd worden geleverd, dus totale montagekosten zijn lager. Nobilia is een Duits merk dat onder andere superkeukens en ikook verkopen.
  Moderator woensdag 7 november 2018 @ 10:49:05 #168
5428 crew  miss_sly
pi_182995177
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:17 schreef Claudia_x het volgende:
Aannemer-update in een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat dit heel verstandig is. Je gevoel bij de aannemer moet goed zijn, en de offerte moet compleet en gespecificeerd zijn, anders ga je geheid in de problemen komen. Hebben jullie al contact met andere aannemers?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182995331
Ik heb verleden jaar een nieuwe keuken gekocht en kwam tot de ontdekking dat een ikea keuken incl montage net zo duur is als een keuken bij de keukenboer. En minder keuze / opties qua maatvoering, frontjes etc. Ben je handig en kun je het zelf, dan is het een ander verhaal.
pi_182995566
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 00:18 schreef elplato het volgende:
Tof project, vast een lekker rustige locatie. Hou je van muggen? :P

[..]

Waarschijnlijk hebben jullie allerlei ontwerpkeuzes gemaakt en daar over nagedacht, maar toch ook nog een paar meer kritische noten. Wat ik nooit zo goed snap, en die gedachte dringt zich toch ook een beetje op als ik jouw plattegronden zie, is waarom er vaak (zo lijkt het) koste wat kost een kookeiland aan te pas moet komen bij een nieuwe keuken. Ik heb meerdere (nieuwbouw)huizen gezien waar een keuken met kookeiland in is gezet terwijl daar eigenlijk geen plaats voor was. Voor een dergelijke inrichting is gewoon veel ruimte nodig en als deze er niet is, is een kookeiland maar een lomp ding wat midden in een huis staat en altijd in het zicht is. Dan zorgt het er eerder voor dat het een huis vol lijkt dan dat je een lekker rustig ruimtelijk gevoel creëert. Een meter rondom het eiland is ook best wel krap. Dit alles nog los van de praktische nadelen die er echt wel zijn bij een kookeiland en het financiele plaatje.

Een meter is net voldoende. Maar 1,20 rondom een kookeiland is wel vele prettiger.

Maar het probleem bij Claudia_x is meer dat dit niet echt een kookeiland is maar meer een eeteiland... Het kookgedeelte is heel beperkt. Deze staat in de breedte. Dus 100cm volgens tekening. Doe je een kookplaat van 80cm, dan heb je aan weerszijden 10cm. Dat is echt niet lekker werken. Neem je een kookplaat van 60-70cm, dan is dat ook weer niet lekker koken als je meer dan 1 pan/wok hebt...
Als je dan echt wilt "koken voor de crowd", dan is een teppanyakiplaat daar nog een betere optie. Om het fornuis/kookplaat gewoon langs de muur te houden..

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Denk je dat dat te doen is voor iemand die alleen ervaring heeft met Ikeameubels in elkaar zetten? Toegegeven, daar ben ik heel goed in, maar ik weet niets van leidingwerk en zo. En mijn kitskills zijn zeer beperkt. Of bedoel je dat ik het in elkaar zetten van die keuken deels uitbesteed?
Mijn vorige keuken is een Ikea keuken. Het in elkaar zetten van de kasten is niet moeilijk. Kost wel veel tijd. Als je voor zelfbouw wilt gaan, dan is kvik misschien ook een optie.
pi_182999457
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 11:15 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Een meter is net voldoende. Maar 1,20 rondom een kookeiland is wel vele prettiger.

Maar het probleem bij Claudia_x is meer dat dit niet echt een kookeiland is maar meer een eeteiland... Het kookgedeelte is heel beperkt. Deze staat in de breedte. Dus 100cm volgens tekening. Doe je een kookplaat van 80cm, dan heb je aan weerszijden 10cm. Dat is echt niet lekker werken. Neem je een kookplaat van 60-70cm, dan is dat ook weer niet lekker koken als je meer dan 1 pan/wok hebt...
Mee eens! Dat is echt onhandig als je wat bakjes met ingrediënten naast de kookplaat wilt hebben staan. Daar komt het kookgedeelte dus ook niet. Ik zat zelf aan deze plek te denken (dit is het eerste ontwerp van de eerste keukenboer met opmerkingen van mij erin - de indeling verandert nog wel wat):



De architect zorgt dat de hoge kast rechts meer ruimte krijgt, minstens 60 cm. Daar kan dan de vriezer staan met de oven/magnetron erboven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182999674
Fijn trouwens dat jullie mijn gevoel bij de aannemer onderschrijven! Nog iets meer over de aannemerkwestie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanochtend ben ik weer bij de architect geweest. We hebben geen 3D-model bekeken maar weer heel veel besproken. Ik licht wat uit:

- De trap van de begane grond naar de eerste verdieping gaan we maar slopen en geheel vervangen. We moeten er sowieso geld in stoppen voor de renovatie terwijl de trap zelf niet zo mooi is (er zit vloerbedekking op) en bovendien kraakt. Nu blijkt dat er een probleem ontstaat met de trap doordat de vloer 4 cm hoger wordt door de vloerverwarming. Dan maar eruit halen.
- De beste optie voor de keuken lijkt nu te zijn om die helemaal zwart te laten zijn. Dat wordt volgens de architect heel mooi met al het groen om ons huis (we hebben rondom veel ramen - een voordeel van een vrijstaand huis).
- Boven het huidige trapgat in de zolder laten we waarschijnlijk (verticaal) een glazen plaat zetten zodat er een verbinding blijft tussen de verdiepingen.
- Bij het aanleggen van de elektra houden we er alvast rekening mee dat er in de toekomst mogelijk zonnepanelen op het dak komen. Het is een ideaal dak omdat het op het zuiden ligt.
- De offerte voor de vouwdeur valt nog een paar duizend euro tegen. Ik heb (met dank aan jullie!) geopperd om dan maar openslaande deuren te nemen. Dat is een optie die we nu serieus gaan verkennen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_182999987
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:35 schreef Claudia_x het volgende:

- De beste optie voor de keuken lijkt nu te zijn om die helemaal zwart te laten zijn. Dat wordt volgens de architect heel mooi met al het groen om ons huis (we hebben rondom veel ramen - een voordeel van een vrijstaand huis).
Vergeet dan niet om ook wat over te houden voor een waterontharder in huis. Zal je veel schelen qua kalkresten. (*hadden ook een zwarte keuken+zwarte badkamervloer.)
pi_183000939
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:48 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Vergeet dan niet om ook wat over te houden voor een waterontharder in huis. Zal je veel schelen qua kalkresten. (*hadden ook een zwarte keuken+zwarte badkamervloer.)
Kun je die niet wegpoetsen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183000951
Het idee voor de tuindeuren zou dan zoiets zijn (maar dan met 4 deuren):





I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 7 november 2018 @ 15:52:18 #176
5428 crew  miss_sly
pi_183001153
O, dat hebben onze oude buren! Die hebben een uitbouw van 4 meter gemaakt en daar inderdaad zulke deuren in. Ziet er prima uit, maar ik heb ze nog niet open gezien, want ze zijn de dag dat wij verhuisden pas ingehuisd. Oktober dus, dus niet echt weer voor open deuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183001734
Met een aannemer moet je goed kunnen samenwerken. Vertrouwen daarin is belangrijker dan de som onderaan de offerte.

Denk je dat er enige kans is dat het ietwat bewoonbaar gaat zijn vóórdat je je oude huis moet opleveren?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 7 november 2018 @ 16:34:13 #178
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183001944
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 15:42 schreef Claudia_x het volgende:
Het idee voor de tuindeuren zou dan zoiets zijn (maar dan met 4 deuren):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit is ook wat wij nu hebben uitgekozen alleen wij hebben 2 open deuren, 2 dichte ramen met kachel en tv ervoor en weer 2 open deuren. Mijn man vind dat fijn want dan kunnen de deuren opengeslagen worden voor de ramen maar ik ga ook nog even dit plaatje laten zien want ik houd nog steeds van het idee dat alles open kan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_183002074
Ik vind die deuren ook heel mooi. Iets vergelijkbaars hebben wij bij ons bedrijfspand gedaan. Was industrieel dus ik had ook al van die stalen kozijnen in m'n hoofd - totdat ik de offertes daarvan zag. :o

Nu een mooie pui met 1 dubbele openslaande deur, 1 enkele deur, 1 paneel met glas maar geen deur, en boven de deuren ook nog glas (het is 4 meter hoog). Ook mooi. Wel even opletten met je aannemer en architect dat de details van de pui goed uitgewerkt zijn. Bij ons is er een foutje gemaakt door de aannemer die de details van de architect niet goed gevolgd heeft waardoor er nu 1 deur klemt :{ Maar goed, eerst maar eens een aannemer. Ook voor dit soort gevallen is het belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij de aannemer - wij hebben nog steeds een goede werkrelatie met hem waardoor ook later nog opleverpunten/garantiepunten meestal goed worden opgelost. Hij was niet de goedkoopste offerte maar we hebben met de architect samen de offertes heel goed doorgenomen en tot op details uitgewerkt, waardoor het allemaal binnen budget is gebleven. Behalve waar wij zelf opeens duurdere keuzes gingen maken... Maar toch. Binnen de termijn, binnen budget.
pi_183002419
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2018 16:22 schreef sigme het volgende:
Met een aannemer moet je goed kunnen samenwerken. Vertrouwen daarin is belangrijker dan de som onderaan de offerte.

Denk je dat er enige kans is dat het ietwat bewoonbaar gaat zijn vóórdat je je oude huis moet opleveren?
Ja hoor, daar gaan we nu nog steeds vanuit. Het verbouwen moet in drie maanden te doen zijn. De aannemers die we hebben benaderd hebben tijd. En er valt een bepaalde volgorde in de verbouwing aan te brengen: de badkamer is bijvoorbeeld belangrijker dan de keuken. Een paar weken bivakkeren in eigen huis is ook geen ramp.

Als we er met de resterende aannemers niet uitkomen deze maand, dan ga ik kijken naar een luxe keet voor in de tuin of een huurhuis in de buurt. Voordeel is dat we de opslag van onze meubels in onze eigen garage kunnen doen...

-Edit- We hebben nu nog zo'n vijf maanden, maar we moeten natuurlijk rekening houden met enkele weken die wegvallen in december en een mogelijk strenge vorst.

[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 07-11-2018 17:08:45 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183002526
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 16:39 schreef yinu het volgende:
Ik vind die deuren ook heel mooi. Iets vergelijkbaars hebben wij bij ons bedrijfspand gedaan. Was industrieel dus ik had ook al van die stalen kozijnen in m'n hoofd - totdat ik de offertes daarvan zag. :o
Die stalen kozijnen vind ik ook heel mooi; ze hebben een ranker profiel. Maar daar betaal je inderdaad de volle mep voor. Ik denk dat wij straks op hout uitkomen en genoegen nemen met een dikker profiel. Het is wel jammer dat het uitzicht dan minder open wordt dan met het grote raam nu. Dat is dan maar zo.

quote:
Wel even opletten met je aannemer en architect dat de details van de pui goed uitgewerkt zijn.
Ah, dank voor de tip! Ik heb het inmiddels zo vaak mis zien gaan met kozijnen in Grand Designs dat ik er haast vanuit ga. :+

quote:
Ook voor dit soort gevallen is het belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij de aannemer - wij hebben nog steeds een goede werkrelatie met hem waardoor ook later nog opleverpunten/garantiepunten meestal goed worden opgelost. Hij was niet de goedkoopste offerte maar we hebben met de architect samen de offertes heel goed doorgenomen en tot op details uitgewerkt, waardoor het allemaal binnen budget is gebleven. Behalve waar wij zelf opeens duurdere keuzes gingen maken... Maar toch. Binnen de termijn, binnen budget.
Goed om te horen! Dat is precies mijn idee erbij. De aannemer die mijn voorkeur heeft komt uit de buurt. Hij kent onze nieuwe buren bijvoorbeeld. Dat vind ik een fijn idee.

Ik ga komende zaterdag met de architect naar de keukens kijken die de aannemer zelf heeft gemaakt en in de werkplaats heeft staan! :s)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183002558
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 16:34 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dit is ook wat wij nu hebben uitgekozen alleen wij hebben 2 open deuren, 2 dichte ramen met kachel en tv ervoor en weer 2 open deuren. Mijn man vind dat fijn want dan kunnen de deuren opengeslagen worden voor de ramen maar ik ga ook nog even dit plaatje laten zien want ik houd nog steeds van het idee dat alles open kan.
Heb je voor kunststof, hout of aluminium gekozen? Ik ben ook heel benieuwd op wat voor bedrag je (ongeveer) uitkwam. Mag ook via dm!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 7 november 2018 @ 18:37:26 #183
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183004561
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 17:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je voor kunststof, hout of aluminium gekozen? Ik ben ook heel benieuwd op wat voor bedrag je (ongeveer) uitkwam. Mag ook via dm!
Het wordt hout, maar ze zijn nog niet besteld dus ik weet van deze nog geen prijs.

[ Bericht 5% gewijzigd door SV-tje op 07-11-2018 18:43:21 ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_183004602
Wij laten onze stalen binnenkozijnen maken door een lokaal bedrijf dat vanalles met metaal doet, een soort moderne smederij. Dat was echt enorm veel goedkoper dan de bedrijven die zich speciaal op stalen deuren richten. Want nu hip dus duur.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  woensdag 7 november 2018 @ 19:15:41 #185
4330 PJ
Tja.....
pi_183005262
quote:
Dank je! Ik weet dat de architect een aluminium pui van het merk Solarlux voor ogen heeft. Dat zou een heel betrouwbare, Duitse leverancier zijn waarmee goede ervaringen bestaan. Ken je die toevallig?

Wij hebben zo'n ding. Is prima. Let wel even op de isolatievarianten. Het slot gaat bij ons ook erg stroef. Dit is volgens solarlux normaal. Maar dat geloof ik niet en ben bang dat het op termijn leidt tot schade aan de 3-puntsbeveiliging. Tenslotte moet de overspanning boven het kozijn extra stijf zijn tegen het doorhangen anders gaat het klemmen.

Voku in mijdrecht heeft een testopstelling staan.

Prijs voor 6 meter pui was ¤10.000. Erg veel geld maar krijg je ook erg veel voor terug. De hele achterkant van het huis schuift open en loopt door in de tuin,
pi_183006469
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 06:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dank je! Ik weet dat de architect een aluminium pui van het merk Solarlux voor ogen heeft. Dat zou een heel betrouwbare, Duitse leverancier zijn waarmee goede ervaringen bestaan. Ken je die toevallig?

...
Geen ervaring mee, ik weet van houten puien en het hang- en sluitwerk omdat ik zelf houten kozijnen verkoop. Zo'n vierseizoenenpui is een van de weinige dingen die wij niet meer doen/verkopen vanwege de vele problemen en aluminium heeft daar minder last mee.
I believe in God, only I spell it Nature. "Frank Lloyd Wright"
pi_183007084
Dank, Brutus en PJ!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183007118
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 18:39 schreef d.k. het volgende:
Wij laten onze stalen binnenkozijnen maken door een lokaal bedrijf dat vanalles met metaal doet, een soort moderne smederij. Dat was echt enorm veel goedkoper dan de bedrijven die zich speciaal op stalen deuren richten. Want nu hip dus duur.
Hm, interessant.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183008171
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 15:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kun je die niet wegpoetsen?
Tuurlijk. Dat zal je ook blijven doen. De eerste paar maanden :)
pi_183008388
Ik heb ook zo'n vouwpui, echt heerlijk. Je haalt buiten er echt mee naar binnen, met een opstelling van meerdere open slaande deuren heb je dat toch echt minder.
pi_183009166
Hier een achterpui van 7 meter breed met 2 hele grote schuifpuien en 2 ramen aan weerszijden met zwart aluminium kozijnen. In ons vorige huis hadden we openslaande deuren. Leuk, echt, maar even iets openzetten werkte niet, voor ons dan. Altijd een van de deuren helemaal open, of op kort haakje. En er dan tussendoor kruipen.

Met deze puien werkt het voor ons dus wel. En een kleine, smalle hor voor dagen dat een opening lekker is, maar liever geen vliegbeesten binnen.
Is dat zo?
pi_183009503
Ik vind dus zelf een schuifpui niet handig. Die gaat op den duur stroef open en dat is zeker voor de kinderen onhandig. In deze fase sluit ik alleen nog niks uit; uiteindelijk gaat het erom wat binnen het budget past. Dit is echt een post waarop we makkelijk kunnen bezuinigen (in tegenstelling tot bijv. loodgieterswerk). Optie 1 blijf een O+ vouwdeur O+.

Ik heb net trouwens even een keukenopstelling met de tool van de Ikea gemaakt en die prijs valt me enorm mee (6000 euro). De Quookerkraan ontbreekt en misschien willen we wat duurdere apparatuur. Ik wil sowieso een ander blad, maar dat wordt niet duurder. En montage moet er nog bij. Maar ik kan me niet voorstellen dat we dan in de buurt van ons maximumbudget van 15.000 euro gaan komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183009555
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 20:47 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Tuurlijk. Dat zal je ook blijven doen. De eerste paar maanden :)
Ik ben een goede huisvrouw.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183009582
Hebben die ikea keukens niet Afwijkende maten?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183009594
quote:
6s.gif Op woensdag 7 november 2018 21:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben een goede huisvrouw.
Als je een budget van 15k hebt voor je keuken, doe dan even een 1k opzij voor een waterontharder.
pi_183009605
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 21:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hebben die ikea keukens niet Afwijkende maten?
Ik kom goed uit, alleen wordt het eiland dan 2 meter lang en niet 2,10 meter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183009624
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 21:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hebben die ikea keukens niet Afwijkende maten?
ja, maar je kan wel die mooie bamboe bestekvakken gebruiken. Die ik helaas niet in mijn Schuller keuken kan gebruiken...
pi_183009646
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 21:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kom goed uit, alleen wordt het eiland dan 2 meter lang en niet 2,10 meter.
Nee bedoel ook met andere dingen zoals apparatuur en kast inzetten enzo. Dat je dan altijd aan ikea vast zit.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183009670
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 21:31 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

ja, maar je kan wel die mooie bamboe bestekvakken gebruiken. Die ik helaas niet in mijn Schuller keuken kan gebruiken...
Mooi ik relatief ;)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183009678
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 21:30 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als je een budget van 15k hebt voor je keuken, doe dan even een 1k opzij voor een waterontharder.
1k? No way! Ik poets wel.

Ik zei vandaag nog tegen een collega dat echt al het extra's 1-1,5k kost. Als ik tien van die dingen heb, dan zit ik op 10-15k. Dat is een klein fortuin. Ik moet ook op de 'kleine' posten blijven letten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')