abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 december 2018 @ 19:07:01 #121
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183646877
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:57 schreef miaeak het volgende:

[..]

Mijn vraag was of je iemand nog zo casual kroepoekje zou kunnen noemen op tv of iets dergelijks.
Kan wel, eenmalig met een gigantische shitstorm op social media en afgesloten met een publiek excuus.
And so is the past
pi_183649973
Ik vind het stom eigenlijk. Ik vind het best een onschuldig iets.
pi_183650357
quote:
4s.gif Op maandag 10 december 2018 19:05 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat twitter dan weer helemaal losbarst.
Tegenwoordig mag niets meer.

Mensen zoeken om te rellen om het minste geringste.
Mensen zijn wijzer geworden.
  maandag 10 december 2018 @ 21:41:00 #124
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_183650573
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 21:32 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Mensen zijn wijzer geworden.
mwah, tis hypocriet. Blanken mag je wel publiekelijk voor vanalles en nog wat uitmaken, maar voor elke minderheid in Nederland rollen we jankend door de straten. Slaat nogal door. Zeker als dergelijke woorden in positieve zin gebruikt worden. Maar goed. Ik zal vast wel racist zijn ofzo :{ , doorgeslagen politieke correctheid. Met dank aan allerlei reguliere media die er maar al te graag bovenop duiken in de hoop meer zieltjes hun kant op te trekken.
pi_183650620
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 21:41 schreef bleiblei het volgende:

[..]

mwah, tis hypocriet. Blanken mag je wel publiekelijk voor vanalles en nog wat uitmaken, maar voor elke minderheid in Nederland rollen we jankend door de straten. Slaat nogal door. Zeker als dergelijke woorden in positieve zin gebruikt worden. Maar goed. Ik zal vast wel racist zijn ofzo :{ , doorgeslagen politieke correctheid. Met dank aan allerlei reguliere media die er maar al te graag bovenop duiken in de hoop meer zieltjes hun kant op te trekken.
^O^ _O_
pi_183654468
Volgens mij zijn we inmiddels op het punt aanbeland dat je van minderheden geen karikatuur meer mag maken.
pi_183654864
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 21:41 schreef bleiblei het volgende:

[..]

mwah, tis hypocriet. Blanken mag je wel publiekelijk voor vanalles en nog wat uitmaken, maar voor elke minderheid in Nederland rollen we jankend door de straten. Slaat nogal door. Zeker als dergelijke woorden in positieve zin gebruikt worden. Maar goed. Ik zal vast wel racist zijn ofzo :{ , doorgeslagen politieke correctheid. Met dank aan allerlei reguliere media die er maar al te graag bovenop duiken in de hoop meer zieltjes hun kant op te trekken.
Ik vind niet dat je iemand uit mag maken voor iets omdat ze een bepaalde kleur hebben. Ook niet voor blanken. Daarbij gebeurt het hier vrij weinig. En ik vind het een zeer slechte reden om het ook maar te doen (maar zei doen het oohook boehoe).
En ik kan het nog zo goed bedoelen, als wat ik zeg overduidelijk kwetsend overkomt bij een minderheid, is het gewoon not done.

Maar doe wat je niet laten kunt. Ik vind het simpel gedrag. Er zijn best woorden te verzinnen die de persoon complimenteren, niet de afkomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2018 06:07:54 ]
  dinsdag 11 december 2018 @ 07:45:19 #128
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_183655357
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 18:33 schreef oranjevogel1 het volgende:
Op fok! kan alles, zolang Danny het goed vindt.
Hear hear
pi_183656080
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 06:07 schreef wolfjeamadeus het volgende:
als wat ik zeg overduidelijk kwetsend overkomt bij een minderheid, is het gewoon not done
Tegenwoordig is iedereen en z'n moeder meteen gekwetst. Mensen moeten eens leren dat in een open en vrije samenleving je niet het recht hebt om niet gekwetst te worden. Normale mensen ontwikkelen daar ook gewoon een schild tegen.
pi_183656365
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 02:08 schreef Gehrman het volgende:
Volgens mij zijn we inmiddels op het punt aanbeland dat je van minderheden geen karikatuur meer mag maken.
Ik vind minderheden een erg kwetsend en negatief woord, ik vind dat we dat woord niet meer mogen gebruiken! Minderheden zijn toch niet minder dan de rest? :(
  dinsdag 11 december 2018 @ 10:10:51 #131
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_183656619
We leven in een vrij land. Alles mag gezegd worden zolang het maar geen geweld oproept. Maar mensen denken dat zomaar iemand van Indonesische afkomst een kroepoekje noemen niet denigrerend is. Of een donker persoon zwartje of zwarte piet, dan ben je gewoon lomp en dom.

Ik ben zelf vaak op straat en in het uitgaansleven op rare en lompe manieren aangesproken met allerlei opmerkingen. De toon is altijd: je bent minderwaardig en raar. En de opmerkingen komen vaak uit de hoek van karikaturen dat rond mijn afkomst bestaan.

Het valt mij op dat mensen zogenaamd onder de mom van vrijheid van meningsuiting allerlei racistische en stereotype beelden willen goedpraten, juist de vrijheid van anderen willen beperken. Zoals de anti-pieten demonstranten. Ik vind het zelf een groepje losers, maar mensen die (verbaal) geweld tegen hen gebruiken nog grotere losers.

[ Bericht 29% gewijzigd door Zihuatanejo op 11-12-2018 10:17:27 ]
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_183657149
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 10:10 schreef Zihuatanejo het volgende:
We leven in een vrij land. Alles mag gezegd worden zolang het maar geen geweld oproept. Maar mensen denken dat zomaar iemand van Indonesische afkomst een kroepoekje noemen niet denigrerend is. Of een donker persoon zwartje of zwarte piet, dan ben je gewoon lomp en dom.

Ik ben zelf vaak op straat en in het uitgaansleven op rare en lompe manieren aangesproken met allerlei opmerkingen. De toon is altijd: je bent minderwaardig en raar. En de opmerkingen komen vaak uit de hoek van karikaturen dat rond mijn afkomst bestaan.

Het valt mij op dat mensen zogenaamd onder de mom van vrijheid van meningsuiting allerlei racistische en stereotype beelden willen goedpraten, juist de vrijheid van anderen willen beperken. Zoals de anti-pieten demonstranten. Ik vind het zelf een groepje losers, maar mensen die (verbaal) geweld tegen hen gebruiken nog grotere losers.
Als je daadwerkelijk het programma had gezien had je geweten dat het "kroepoekje" van Jos Brink naar Sandra Reemer niet denigrerend bedoeld of gebracht was. Je kan veel van hem zeggen maar niet dat ie lomp en dom was.

Of iets denigrerend is, zit natuurlijk ook in "the eye of the beholder" en is heel afhankelijk van de tijdgeest. Tegenwoordig wordt alleen benoemen dat iemand op welk gebied dan ook anders is, al als denigrerend gezien. Niks kan meer omdat de tenen van hier tot Tokyo lopen en iedereen doelbewust op zoek lijkt te zijn om zich verongelijkt te kunnen voelen en boos te worden. Als iemand een knalrood pak aantrekt mag je niet eens meer zeggen "so haha dat is wel een heel rood pak he!" want je hebt meteen een probleem: "Ey niet haten vuile onderdrukker, ik heb het recht om een rood pak te dragen ja, zoek je ruzie ofzo?!" Vervolgens wordt er een hashtag in het leven geroepen #rodepakkenmogenbest waar de hele community maandenlang over schuimbekt en worden er opeens ook andere mensen inelkaar geslagen omdat ze twaalf jaar geleden een keer een opmerking over een paars pak hebben gemaakt.
pi_183657198
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 09:24 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Tegenwoordig is iedereen en z'n moeder meteen gekwetst. Mensen moeten eens leren dat in een open en vrije samenleving je niet het recht hebt om niet gekwetst te worden. Normale mensen ontwikkelen daar ook gewoon een schild tegen.
Laat maar.
pi_183657204
Vandaag zei iemand nog dat de buurvrouw rookt als een ketter. Ook al zou ik eerder agnost zijn, ik voelde me wel aangesproken. Maar niemand keek verontwaardigd.
pi_183662265
In hetzelfde thema:
Raymond van het Groenewoud - liefde voor muziek

Lyrics:
quote:
Beminde gelovigen

Gisteren ging ik naar de cinema, ole ola
U weet wel met zo'n doek en een camera, ole ola
En wat ik daar zag heeft mij blij gemaakt, ole ola
Wat ik daar zag heeft mij diep geraakt, ole ola

Ik zag de grootvader van Prince en hij leidde daar een kerkdienst, ole ola
Oeh beminde gelovigen, dat was nogal eens een kerkdienst, ole ola
Niet zoals hier waar menige uitgescheten kruidenier met een wezenloos grijs kostuum komt luisteren naar een mummelende pastoor, ole ola
Nee het was een stel uitgelaten zwarte apen on de zotste stond van voor, ole ola
Kwam gisteren nog voorbij op Radio 2. Zou je die plaat nu nog uit kunnen brengen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2018 15:01:50 ]
  dinsdag 11 december 2018 @ 15:14:20 #136
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183662296
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:13 schreef BroesWillems het volgende:
In hetzelfde thema:
Raymond van het Groenewoud - liefde voor muziek

Lyrics:

[..]

Kwam gisteren nog voorbij op Radio 2. Zou je die plaat nu nog uit kunnen brengen?
Vond ik destijds al storend.
With the stars as her umbrella
pi_183682356
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:13 schreef BroesWillems het volgende:
In hetzelfde thema:
Raymond van het Groenewoud - liefde voor muziek

Lyrics:

[..]

Kwam gisteren nog voorbij op Radio 2. Zou je die plaat nu nog uit kunnen brengen?
Bedoel je t stukje "zwarte apen"?
pi_183682436
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 15:01 schreef miaeak het volgende:

[..]

Bedoel je t stukje "zwarte apen"?
yes
pi_183686888
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 15:06 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

yes
Ik denk dat het hele punt daarachter ook was omdat het niet kon. Net ff die rand over.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 12 december 2018 @ 20:02:34 #140
39237 crew  H_T
2733
pi_183688144
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:14 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Vond ik destijds al storend.
Ja. Alsof er een camera in de bioscoop staat :{w Dat heet een projector, mijnheer Van het Groenewoud!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_183688260
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ja. Alsof er een camera in de bioscoop staat :{w Dat heet een projector, mijnheer Van het Groenewoud!
Maar dat rijmt niet!
pi_183696925
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ja. Alsof er een camera in de bioscoop staat :{w Dat heet een projector, mijnheer Van het Groenewoud!
:D


Dat kan echt niet meer!
pi_183696932
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:09 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ik denk dat het hele punt daarachter ook was omdat het niet kon. Net ff die rand over.
Zou kunnen idd, was ook verbaasd toen ik het op zocht dat het nummer nog zo 'jong' was.
  zondag 23 december 2018 @ 09:43:03 #144
403253 Meke
after all this time? always.
pi_183913879
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 05:33 schreef -Miauw- het volgende:
Apenkooien! O+ Dat je de gymzaal binnen komt en je ziet een hysterische opstelling met alle toestellen, banken, bruggen, trampolines, touwen, wandrekken en dikke matten _O_

Maar dat mag tegenwoordig ook niet meer. Althans, kinderen mogen alleen apenkooien onder begeleiding van een docent die bevoegd is om gym te geven én dan nog is het zo dat scholen zelf de keuze mogen maken of apenkooien verboden is of niet. Hetzelfde geldt voor ringzwaaien en trampoline springen.
Heb ik op al mijn scholen tot nu toe nog gewoon gezien hoor :D Dat van die bevoegde leraar klopt wel, lijkt me alleen maar wenselijk ;)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_184269840
In GTST werd er over een donker persoon gesproken als "neger" en "roetmop".
Toen ik het hoorde moest ik toch even cringen.
pi_184270057
Tegenwoordig wordt ook iedere karikatuur van een neger meteen als racisme bestempeld. Dat terwijl satire juist een van de fundamenten is van een open en vrije samenleving. Die anti-racisme hype is echt volkomen doorgeslagen en dat hebben we allemaal te danken aan die gestoorde Amerikanen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2019 22:16:35 ]
pi_184270110
Zouden donkere mensen nooit grappen maken over blanke mensen? Zo denk ik altijd maar.
%%%
pi_184270138
Ik moest vooral cringen omdat ik bang was voor de reacties die er eventueel op zouden komen.
pi_184275861
Ik denk dat deze sketch tegenwoordig juist nog wel kan, maar toch leuk om even in dit topic te posten:
Zie hem nu weer voor het eerst in 10 jaar denk ik :D
pi_184612484


Niet heel on-topic maar ik vind dit een hele rare reclame.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')