abonnement Unibet Coolblue
pi_182920292
Ik heb een deel van de rioolpijp in de achtertuin uitgegraven. Nu zit dat best wel diep en als ik een aantal dagen wacht (waarin ook nog regen valt) staat de hele pijp onderwater. Nu dacht ik aan een breuk of koppeling die niet in orde is. Er zit precies daar namelijk een koppelstuk.

Bij het leegscheppen van de put komt er al snel zo'n 100 liter water uit. maar het ruikt nergens naar en ik heb het idee dat het wellicht geen breuk is maar dat het wellicht gewoon het grondwater peil is.

Ik weet niet hoe ik het kan uitsluiten, maar is het aannemelijk dat ik op dat niveau op het grondwater niveau zit ?

Het is naar schatting ongeveer 60 á 70 cm. onder het maaiveld.
pi_182920537
K&W / Riool in tuin

Deze, zeg maar?
pi_182920680
Exact, maar wil het topic niet verder vervuilen, want mijn vraag is nu wat versimpeld.
pi_182921101
4 meter verderop eem gat graven van dezelfde diepte en dan kijken of er water staat.
  zaterdag 3 november 2018 @ 22:52:39 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182926990
Denk gewoon grondwater als het schoon ruikt
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183219942
Ja water ruikt schoon. paar meter verderop is er op dezelfde diepte vrijwel geen water te bekennen.
Ben nog aan 't zoeken naar een breuk, maar heb nog niks gevonden.

Heb hem ruim een week geleden leeg gemaakt, maar nu staat er alweer een cm. of 30 á 40 in.


Moet ik hier wat mee of toch gewoon grondwater en dicht gooien die put ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')