er staat anders niets raars of onwaars in de tweede alinea.quote:Op zaterdag 3 november 2018 15:05 schreef Postbus100 het volgende:
Loekie
Houd het gewoon bij de eerste alinea. Klaar.
En trieste situatie. Hoe is het met zijn vrouw? (en hoe krijg je dit zo voor elkaar?)
Alsof het dagelijkse kost is.quote:Op zaterdag 3 november 2018 15:07 schreef Symphonic het volgende:
[..]
er staat anders niets raars of onwaars in de tweede alinea.
Ben het er mee eens ook.
Jullie weten schijnbaar wat de toestand van die vent was? Graag even delen dan.quote:Op zaterdag 3 november 2018 15:07 schreef Symphonic het volgende:
[..]
er staat anders niets raars of onwaars in de tweede alinea.
Ben het er mee eens ook.
Zodra je ze een keer nodig hebt ben je er blij mee. Als je dan ook nog eens weet hoe je ze moet gebruiken. Veel mensen weten dat niet eens ondanks dat ze zo een hamertje hebben.quote:Op zaterdag 3 november 2018 15:34 schreef Jordy-B het volgende:
maar of je er blij van wordt om twee van die feloranje dingen in je auto geplakt te hebben...
Loekie kan niet leven met het feit dat er ongelukken gebeuren. In werkelijk élk topic over een ongeluk is ze aan het fantaseren over een schuldige.quote:Op zaterdag 3 november 2018 15:05 schreef Postbus100 het volgende:
Loekie
Houd het gewoon bij de eerste alinea. Klaar.
En trieste situatie. Hoe is het met zijn vrouw? (en hoe krijg je dit zo voor elkaar?)
Gezien de stand van de Rijn denk ik dat de impact de oorzaak was en niet het verdrinken. Schepen kunnen nog nauwelijks aanleggen, van de week kon de zonnebloem niet aanleggen.quote:Op zaterdag 3 november 2018 14:42 schreef Loekie1 het volgende:
Een 39-jarige man die vannacht met de auto van de Rijnkade in Arnhem af rolde en in de rivier belandde, is overleden. Samen met zijn vrouw zat hij in de wagen. Hij werd vannacht in kritieke toestand met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht waar hij later is overleden, zo meldt de politie.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-overleden~aaee676f/
Zo vaak lees je dat een auto te water raakt en de inzittende(n) zijn overleden. Ik dacht dat bij rijlessen aan bod zou komen hoe je het beste uit een auto komt als die te water raakt, maar je hoort er niks meer van. Er zou ook zichtbaar een soort hamertje in de auto aanwezig moeten zijn om een ruit in te slaan.
Zo snel mogelijk uit de autoquote:Op zaterdag 3 november 2018 17:18 schreef Fer het volgende:
Optie 1 is de ramen gewoon openen, zelfs electrische ramen blijven nog wel even werken in het water, voldoende tijd om ze gelijk te openen.
Optie 2 de deur open is lastiger, door de druk van het water. De deur een stuk openen, een hap lucht nemen en verder is openen als er meer water (en dus minder tegendruk) zou de manier moeten zijn.
Optie 3 raam kapot slaan met een hard voorwerp, zoals een hamer.
Optie 4 met 2 personen, zou je het voorraam eruit kunnen trappen, als je tegelijk trapt.
Maar zitten een gevarendriehoek en life-hammers niet standaard bij de auto?quote:Op zaterdag 3 november 2018 15:34 schreef Jordy-B het volgende:
Ten eerste rij je niet zomaar de rivier in, en als je met z'n tweeën bent, is het knap lastig om beiden uit de auto te kruipen.
Gek genoeg zijn er in Nederland nauwelijks verplichtingen voor hulpmiddelen bij pech of ongelukken. Je hoeft hier geen gevarendriehoek, veiligheidsvestjes, brandblusser, EHBO-kistje en dus ook geen life-hammer. Dat dat niet verstandig is, is een tweede. Eigenlijk zou je twee life-hammers moeten hebben (een voor de bestuurder en een voor de passagier), maar of je er blij van wordt om twee van die feloranje dingen in je auto geplakt te hebben...
Als dit klopt, zou het een idee zijn dat iedereen dit kopieert, ergens opbergt en om de zoveel tijd naleest.quote:Op zaterdag 3 november 2018 17:18 schreef Fer het volgende:
Optie 1 is de ramen gewoon openen, zelfs electrische ramen blijven nog wel even werken in het water, voldoende tijd om ze gelijk te openen.
Optie 2 de deur open is lastiger, door de druk van het water. De deur een stuk openen, een hap lucht nemen en verder is openen als er meer water (en dus minder tegendruk) zou de manier moeten zijn.
Optie 3 raam kapot slaan met een hard voorwerp, zoals een hamer.
Optie 4 met 2 personen, zou je het voorraam eruit kunnen trappen, als je tegelijk trapt.
gevarendriehoek wel, zit nog wel eens tegen de bekleding van de klep van de kofferbak. Life-hammers niet volgens mij (ligt aan het land)quote:Op zaterdag 3 november 2018 17:23 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar zitten een gevarendriehoek en life-hammers niet standaard bij de auto?
In de Radar-uitzending wordt gezegd dat als de auto op zijn kop ligt, je in de gordels hangt die daardoor moeilijk los te maken zijn. Daarom is een hammer handig want die kan ook een gordel lossnijden.quote:Op zaterdag 3 november 2018 20:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb weleens een onderzoek gelezen waaruit bleek dat bij ongelukken waarbij een auto te water raakt preventie waarschijnlijk effectiever is om het aantal doden te verminderen dan hulpmiddelen om te kunnen ontsnappen. Dat komt dan omdat zeker de helft van de doden niet ten gevolge van verdrinking overlijdt maar door verwondingen die bij het ongeval onstaan. De verdrinkingsdoden worden deels veroorzaakt doordat auto's schade oplopen waardoor bijvoorbeeld portieren geblokkeerd worden. Deels wordt ontsnappen bemoeilijkt omdat auto's nog wel eens ondersteboven te water raken. Overigens zijn de bestuurders bij dit soort ongevallen relatief vaak jonge mannen met een slok op.
Gooi hem dan gewoon meteen weg.quote:Op zaterdag 3 november 2018 21:16 schreef Fer het volgende:
Ik vind die hamertjes irritant in de deur. Schroef ze er altijd af en leg de hamer los in de deur.
Met het risico op nekletsel. Als je op een veilige manier jezelf wil losmaken dan moet je niet je gordel doorsnijden als je ondersteboven hangt. Even er vanuitgaand dat je verder niet gewond bent moet je je schrap zetten tegen het dashboard, dan volg je als bestuurder de gordel met je linkerrechterhand vanaf je schouder (om te voorkomen dat je per ongeluk de bijrijder losklikt) en kun je jezelf losklikken. Als bijrijder gebruik je je rechterlinkerhand. De andere hand kun je dan gebruiken om jezelf enigzins op te vangen.quote:Op zaterdag 3 november 2018 20:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In de Radar-uitzending wordt gezegd dat als de auto op zijn kop ligt, je in de gordels hangt die daardoor moeilijk los te maken zijn. Daarom is een hammer handig want die kan ook een gordel lossnijden.
Mm, heb het hamertje in het handschoenenvakje zitten, misschien toch beter om dat in je deur te hebben zitten?quote:
zelf rijdende auto 'squote:
quote:Op zaterdag 3 november 2018 21:16 schreef Fer het volgende:
Ik vind die hamertjes irritant in de deur. Schroef ze er altijd af en leg de hamer los in de deur.
Of de Rijn dempen.quote:
Precies.quote:Op zondag 4 november 2018 00:52 schreef Momo... het volgende:
Denk dat veel mensen in paniek niet meer goed kunnen nadenken en daarna handelen in zo'n situatie. Is makkelijk zeggen als je auto ter water gaat moet je dit en dit doen. Maar in de praktijk raken best veel mensen in paniek of bevriezen in pure verwarring waarschijnlijk op zon moment.
Want die gooien de bestuurder er zelf uit als ze in het water terechtkomen?quote:
quote:Op zaterdag 3 november 2018 17:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als dit klopt, zou het een idee zijn dat iedereen dit kopieert, ergens opbergt en om de zoveel tijd naleest.
Want je vergeet het ook zo weer.
Optie 2 en 3 kende ik. Vooral bij optie 2: dat je moet wachten tot je bijna bent ondergelopen, dan kan je de deur wel 'makkelijk' opendoen.quote:Op zaterdag 3 november 2018 17:18 schreef Fer het volgende:
Optie 1 is de ramen gewoon openen, zelfs electrische ramen blijven nog wel even werken in het water, voldoende tijd om ze gelijk te openen.
Optie 2 de deur open is lastiger, door de druk van het water. De deur een stuk openen, een hap lucht nemen en verder is openen als er meer water (en dus minder tegendruk) zou de manier moeten zijn.
Optie 3 raam kapot slaan met een hard voorwerp, zoals een hamer.
Optie 4 met 2 personen, zou je het voorraam eruit kunnen trappen, als je tegelijk trapt.
ik heb het gelijk geprint en ern geplastficeert kaartje van gemaakt. zit nu bij mijn rijbewijs.quote:Op zaterdag 3 november 2018 17:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als dit klopt, zou het een idee zijn dat iedereen dit kopieert, ergens opbergt en om de zoveel tijd naleest.
Want je vergeet het ook zo weer.
Welk lettersize en font heb je gebruikt voor creditcard formaat?quote:Op zondag 4 november 2018 22:40 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik heb het gelijk geprint en ern geplastficeert kaartje van gemaakt. zit nu bij mijn rijbewijs.
bedankt voor de tip.
Heb je al eens langs de grachten geparkeerd?quote:Op maandag 5 november 2018 11:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
Waarom zijn er parkeerplekken waarbij het mogelijk is de Rijn in te rijden? Is het niet overal afgebakend daar waar er openbare weg of parkeerplaatsen zijn?
Moron 8ptquote:Op maandag 5 november 2018 11:30 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Welk lettersize en font heb je gebruikt voor creditcard formaat?
Welke grachten? A'dam? Utrecht?quote:Op maandag 5 november 2018 11:31 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Heb je al eens langs de grachten geparkeerd?
Zodat je na een botsing wanneer je ondersteboven in het water ligt je hem makkelijk kan vinden want hij vliegt dan niet heel de auto door of zo?quote:Op zaterdag 3 november 2018 21:16 schreef Fer het volgende:
Ik vind die hamertjes irritant in de deur. Schroef ze er altijd af en leg de hamer los in de deur.
Zal die dan niet op het plafond liggen? Ze zaten aan de deur geklemd, maar bleef telkens met de jas of broek haken eraan. Die aan het tapijt vast zitten heb je ook niks aan als je ondersteboven hangt.quote:Op maandag 5 november 2018 14:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zodat je na een botsing wanneer je ondersteboven in het water ligt je hem makkelijk kan vinden want hij vliegt dan niet heel de auto door of zo?
Dan kun je de hamer net zo goed thuis laten...
Nouja, los daarvan, als je daar je auto neerzet kun je hem ook zo de gracht inrijden. Daar zit geen beveiliging in.quote:Op maandag 5 november 2018 13:01 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Welke grachten? A'dam? Utrecht?
Daar vermijd ik het centrum met de auto het liefst. Overal eenrichtingsverkeer, kamikazefietsers en achterlijke parkeertarieven. Dan is parkeren in een P+R en de rest met de tram/metro toch veel praktischer.
Zou die op het plafond liggen? Ja als je geluk hebt ligt hij op het plafond als jij precies plat op je dak ligt, de hamer niet door het raam naar buiten is gevlogen, zie je hem liggen en kun je er ook bij. In de praktijk lig je schuin op je kant, ben je gedesoriënteerd door de klap en zie je die hamer nooit meer terug want die ligt ergens in een hoekje onder de achterbank.quote:Op maandag 5 november 2018 17:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Zal die dan niet op het plafond liggen? Ze zaten aan de deur geklemd, maar bleef telkens met de jas of broek haken eraan. Die aan het tapijt vast zitten heb je ook niks aan als je ondersteboven hangt.
Doorgaans geef ik in paniek situaties geen ruk aan het stuur, dus hopelijk komt het nooit voor.
Meestal staan er paaltjes, hekwerk of van die betonnen ronde gevallen op straatniveau zodat auto's hooguit schade oplopen en niet de plomp in gaan.quote:Op maandag 5 november 2018 17:41 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Nouja, los daarvan, als je daar je auto neerzet kun je hem ook zo de gracht inrijden. Daar zit geen beveiliging in.
Die houden niks tegen.quote:Op dinsdag 6 november 2018 07:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Meestal staan er paaltjes, hekwerk of van die betonnen ronde gevallen op straatniveau zodat auto's hooguit schade oplopen en niet de plomp in gaan.
Eerste foto staat inderdaad niks, maar daar is het haaks parkeren. Op de onderste twee foto's is een laag hekwerkje te zien, Ik denk dat bij stapvoets inparkeren dat dat wel wat tegenwerking geeft. Onderste foto lijkt mij als iemand die te veel gas gaf of dacht hem in zijn achteruit te hebben staan.quote:Op dinsdag 6 november 2018 11:56 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Die houden niks tegen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |