abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183202480
registreer om deze reclame te verbergen
Dirk is weer opgeknapt. Hij had al 2 dagen vlekjes, maar de koorts is pas sinds gister echt weg. Na een avond veelal ontroostbaar huilen heeft hij de nacht doorgeslapen, en werd -eindelijk weer- vanochtend luid kletsend wakker.

Ldg, dat klinkt niet lekker als t van de buisjes komt. Ik hoop dat terug naar de kno-arts niet nodig blijkt. :*

Prachtige foto fazz! O+
One could tolerate a world of demons, for the sake of an angel.
pi_183204569
Vannacht sliep ie door en vandaag alweer een stuk minder mieperig *O* hopelijk t ergste weer voorbij ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183205212
Nanuke en LDG, dat is fijn dat ze zich weer wat beter voelen!

Hebben jullie tips voor:

- een leuk voorleesboek voor bedtijd? Liefst een boek met korte verhaaltjes en plaatjes. We hebben alle Jip en Jannekes al uit en zoeken nu een opvolger.

- simpele activiteiten voor de dreumes. Ik merk dat ik bij dit weer (kou en regen) niet altijd zo goed weet om iets te doen met Simon. Dierentuin en kinderboerderij zijn leuk, maar wat kun je bv. doen in / om het huis om hem toch een beetje bezig te houden?
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:35:57 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183205974
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 13:55 schreef TolstoiFan het volgende:
- een leuk voorleesboek voor bedtijd? Liefst een boek met korte verhaaltjes en plaatjes. We hebben alle Jip en Jannekes al uit en zoeken nu een opvolger.
Ben je al lid van de bieb? Dat is gratis voor kinderen tm 18 jaar en je zit nooit meer om boeken verlegen :)

quote:
- simpele activiteiten voor de dreumes. Ik merk dat ik bij dit weer (kou en regen) niet altijd zo goed weet om iets te doen met Simon. Dierentuin en kinderboerderij zijn leuk, maar wat kun je bv. doen in / om het huis om hem toch een beetje bezig te houden?
Naar de bieb ;).
Of samen de was doen, een treinbaan maken, kleuren, verven, kleien, naar IKEA, wandelen, bladeren vegen/oprapen uit de tuin, vogeltjes kijken, stukje fietsen, zwemmen, naar de markt, paar haltes met de bus reizen, leren huppelen, kijken bij een bouwplaats in de buurt, de kat eten geven, bakjes uitzoeken, boekje lezen, was in de wasmand doen (of juist in/uit de machine), "helpen koken"... de meeste dagelijkse klusjes zijn al een heel avontuur op deze leeftijd, vaak vinden ze het al super leuk als ze met iets "groots" mogen helpen.
KuikenGuppy
pi_183206240
Burdie, bieb zijn we inderdaad lid van. Maar een echt leuk voorleesboek heb ik nog niet gevonden.
Als ik jouw lijst met activiteiten zo lees, dan denk ik weer "waarom denk ik momenteel zo moeilijk...… ;( " Thanks voor alle tips :)
Zou kleuren, verven en kleien al kunnen voor een 16 maanden oude dreumes? Als ik hem nu een potlood geef, dan weet ie niet wat ie er mee aan moet.
  zaterdag 17 november 2018 @ 15:04:42 #131
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183206583
Als je Jip en Janneke leuk vond, zou ik gewoon opnieuw beginnen (8> . Ik lees niet voor, maar vertel verhaaltjes als er tijd over is. Over een jongetje dat Jacob heet en wat hij allemaal meemaakt.

En Jacob weet helaas prima wat je moet doen met potloden een pennen: op tafel krassen of op de vloer... ik heb van die dikke van de Ikea.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 17 november 2018 @ 18:08:39 #132
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183209245
Tolstoi, ik zette haar in de kinderstoel en plakte dan op het blad een groot vel papier vast. Dan kon ze los gaan met potloden en stickers. Je moet alleen wel potloden hebben die zonder hard te drukken al goed doen, ik merkte iig dat ze anders snel afhaakte. En we hebben van die goedkope relif stickers, die kan ze zelf lospeuteren en opplakken (er weer van het papier peuteren).

Klei vindt ze ook al een tijdje leuk, maar vereiste was wel dat ze niet meer alles in haar mond stopte. Daarvoor gingen we wel kleien met speen in, dan had ze minder de neiging om het te proeven en zo wel, dan had ik het snel door als ze haar speen uitspuugde :P

Wat betreft boeken, Nijntje doet het hier goed. En Mama Kwijt ook :)

Wij waren vandaag bij de intocht in de buurt, eigenlijk voor kleuter maar Ella vond het ook fantastisch. Lekker dansen midden op het pad, gesprekje en high 5'en met de pieten en schuimpjes eten (pepernoten lust ze niet :D). Was erg gezellig! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_183212501
Sylver, dat is een goede tip van dat papier op het blad vastplakken! Dat ga ik proberen!
Simon doet echt alles nog in zijn mond, die loopt zo'n beetje de halve dag met een duploblokje in zijn mond rond, of een poppetje, of zijn bijtring, of onderdelen van zijn foammat :D :P Klei ga ik dus nog maar even niet aan beginnen.

We hebben vanavond Nijntje gelezen, Mama kwijt is ook erg leuk. Die lees ik overdag wel eens voor. Nog een ronde Jip en Janneke doen we wel als Simon er ook echt wat meer van begrijpt, voor nu willen wij wel iets nieuws lezen :)
Lemijn, dat is minder dat gekras op de tafel of vloer, maar wel bedankt voor de Ikea tip!

Vanmiddag heeft Simon een uur met allerlei lege voorraadbakjes en 2 houten lepels gespeeld, was een succes! Nogmaals bedankt Burdie voor de tips :)
  zondag 18 november 2018 @ 11:41:48 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183219988
Wij hebben altijd Play-Doh klei, dat is niet giftig. Je kunt anders ook koekjes gaan bakken, zelfde effect en je houdt er koekjes aan over :7. Dansen is hier trouwens ook altijd een succes.
Overigens realiseer ik me dat ik een topic moet doorschuiven, Guppy is vorige week 2 geworden (en door de "2" in de topictitel hier, had ik me gewoon niet gerealiseerd dat hij toch echt in het volgende topic hoort).
KuikenGuppy
  zondag 18 november 2018 @ 14:55:51 #135
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183223100
Hier is ook al wat Play-Doh verorberd, maar ze doet het nog O-)
Brooddeeg is makkelijk te maken en kan je ook goed mee kleien :Y

Oeh, nog gefeliciteerd Burdie!
Ja ja, geen dreumes meer he, maar een heuse peuter!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_183225563
Is er ergens behang in de aanbieding?
Vandaag is hij heel opstandig.
Gillen en slaan als ik zeg dat iets niet mag :')
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')