abonnement Unibet Coolblue
pi_182903271
Bij de Aldi vandaag kwam ik een smoezelige maar joviale vent tegen die mij allervriendelijkst groette. Dus ik ben joviaal terug en vraagt hoe het met hem gaat. ''Slecht'' zegt hij en ik vraag waarom; hij had maar een paar euro en niet genoeg voor een pak shag. Hmm tjsa..shit happens, dacht ik, niet mijn probleem.
Maar omdat ik in een goede bui zat wou ik hem wel tegemoet komen en zei dat ik wel een pakje goedkoopste shag zou meenemen. Maar nee, meneer wou graag een duur merk. 'Je hebt nogal wat wensen' zei ik overrompeld vanwege de brutaliteit. Ik had daar al moeten afkappen :{w
Maar wie A zegt moet ook B zeggen en ik hou niet van loze beloften.
Uiteindelijk heb ik hem zover gekregen dat hij zijn eigen laatste geld zou inleggen en de rest zou ik bijbetalen. Prima deal dus. ^O^ Hij blij, ik blij.

Ennieweej; dit is ook voorlopig weer de laatste keer geweest dat ik een 'arm' mens ga helpen. :')
Geef ze een vinger en ze trekken zowat je arm eraf..Schaamteloos.

>>Vertel hier je ervaringen met inhalige bedelaars<<
´
pi_182903353
Twee meisjes van een jaar of 15/16 met mobiel in de klauwen, sigaret in de handen, dure zonnebril op het hoofd, dure jas en schoenen aan, spraken me aan bij A'dam Zuid of ik een euro had zodat ze met de trein naar huis konden.
Ik heb ze hartelijk uitgelachen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182903662
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Twee meisjes van een jaar of 15/16 met mobiel in de klauwen, sigaret in de handen, dure zonnebril op het hoofd, dure jas en schoenen aan, spraken me aan bij A'dam Zuid of ik een euro had zodat ze met de trein naar huis konden.
Ik heb ze hartelijk uitgelachen.
Allicht. Ik kan ook geen andere passende reactie bedenken
Schaamteloos idd :{w
´
  vrijdag 2 november 2018 @ 19:33:47 #4
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_182904482
De laatste keer dat ik in de trein er eentje een euro gegeven hebt (2003 denk ik), liep hij regelrecht naar een frisdrankautomaat en gooit die euro er in terwijl hij mij strak aankijkt... Dat was de laatste keer dat ik iemand in het openbaar wat toestop. Ik heb het zelf al lastig genoeg en betaal al genoeg belasting voor types aan de rand van de samenleving :W
pi_182904687
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:33 schreef Hi_flyer het volgende:
De laatste keer dat ik in de trein er eentje een euro gegeven hebt (2003 denk ik), liep hij regelrecht naar een frisdrankautomaat en gooit die euro er in terwijl hij mij strak aankijkt... Dat was de laatste keer dat ik iemand in het openbaar wat toestop. Ik heb het zelf al lastig genoeg en betaal al genoeg belasting voor types aan de rand van de samenleving :W
Ok..maar misschien verging die persoon wel van de dorst? Dan is die euro toch goed besteedt? Of had hij een ander smoesje voor de hoge nood van een euro?
´
pi_182904811
Wel lief van je :)

Ik geef bedelaars niets, vertrouw ze voor geen meter. Niemand hoeft te bedelen in Nederland en genoeg reportages gezien om te weten dat er vaak complete bendes achterzitten.

Heb wel eens een oude man bij de supermarkt zijn boodschappen betaald, meneer had niet genoeg geld en had snoep gehaald voor zijn kleinkinderen. Dat gezicht van die man vergeet ik nooit meer, had er zo'n medelijden mee, krijg nu zelfs buikpijn als ik er weer aan denk. Dus heb zijn boodschappen betaald, zijn dankbaarheid was erg groot. Zoiets doe ik dan weer graag.
pi_182904854
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:40 schreef spijkerbroek het volgende:
Twee meisjes van een jaar of 15/16 met mobiel in de klauwen, sigaret in de handen, dure zonnebril op het hoofd, dure jas en schoenen aan, spraken me aan bij A'dam Zuid of ik een euro had zodat ze met de trein naar huis konden.
Ik heb ze hartelijk uitgelachen.
Als ze 16 waren had ik ze die euro wel laten verdienen.
pi_182904975
oh god, hier bij de bouwmarkt is een daklozenopvang. Nu het kouder wordt, zal deze weer daklozen aantrekken die voor een paar euro kunnen overnachten.

Probleem, als je dan in de avond even iets moet halen, spreken ze je alweer aan zodra je uit se auto komt. Soms geef dan wat, maar er zitten een paar tussen die dan om meer vragen, zodat ze gelijk naar de opvang kunnen, ipv even doorgaan tot ze genoeg omgehaald hebben.
.
  vrijdag 2 november 2018 @ 19:56:24 #9
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_182905011
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:48 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Wel lief van je :)

Ik geef bedelaars niets, vertrouw ze voor geen meter. Niemand hoeft te bedelen in Nederland en genoeg reportages gezien om te weten dat er vaak complete bendes achterzitten.

Heb wel eens een oude man bij de supermarkt zijn boodschappen betaald, meneer had niet genoeg geld en had snoep gehaald voor zijn kleinkinderen. Dat gezicht van die man vergeet ik nooit meer, had er zo'n medelijden mee, krijg nu zelfs buikpijn als ik er weer aan denk. Dus heb zijn boodschappen betaald, zijn dankbaarheid was erg groot. Zoiets doe ik dan weer graag.
Ik heb ook ooit zo'n verhaaltje verzonnen. Leverde me erg veel centimeters op.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_182905306
Dit jaar nog: in een grote stad. Had mijn vakantiegeld net binnen en liep gewoon op straat. Komt er een vrouw op me af die zichtbaar zwaar getekend was door het leven. Of ik iets aan haar kon geven. Och, ik was in een goede stemming en ik kreeg medelijden met dat zielig hoopje mens. Dus ik trek een biljet van 20 te voorschijn en geef het haar.
Zo wat was die dankbaar zeg! Een beetje te dankbaar. Want ze vloog me recht op mijn mond en hield me stevig vast. En wat stonk ze naar de drank!
Ik raakte compleet onthutst. Toen ze me eindelijk liet gaan stonk ik een uur in de wind. En mijn mond stonk een partij naar alcohol en ik moest de trein nog in. En ik had zelf geen druppel gedronken.
Ik heb nog in het stationtoilet nog mijn mond staan spoelen, maar ik kreeg de geur er maar niet uit.
Ik voelde me ellendig en vies.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182905345
Heb niet echt verhalen, om veel meer dan een paar euro voor de opvang of een pak kipfilet hebben ze me nooit gevraagd.
pi_182905507
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:11 schreef Lokasenna het volgende:
Heb niet echt verhalen, om veel meer dan een paar euro voor de opvang of een pak kipfilet hebben ze me nooit gevraagd.
Ik heb eens een keer iemand eten gegeven dat ik net had gehaald. Die zei: u gaat zo lekker eten, och meneer ik heb zo’n honger, heeft u wat euro’s voor mij dat ik ook zulk lekker eten kan kopen?

Ik dacht, weet je wat? Ik haal voor mij wel een nieuwe portie. Dus ik gaf mijn eten ( van de snackbar, nog in de zak, niet aangeraakt) aan hem.

Wordt die vent een partij kwaad!! En hij slingert zo die hele zak naar mijn hoofd zeg! En een partij schelden!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182905590
Idd. Een euro voor de opvang of voor voedsel is 99% een euro voor een fles drank, drugs of sigaretten. Ik ga geen slechte gewoonten sponsoren. Een broodje kunnen ze krijgen, geld niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182905596
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:17 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik heb eens een keer iemand eten gegeven dat ik net had gehaald. Die zei: u gaat zo lekker eten, och meneer ik heb zo’n honger, heeft u wat euro’s voor mij dat ik ook zulk lekker eten kan kopen?

Ik dacht, weet je wat? Ik haal voor mij wel een nieuwe portie. Dus ik gaf mijn eten ( van de snackbar, nog in de zak, niet aangeraakt) aan hem.

Wordt die vent een partij kwaad!! En hij slingert zo die hele zak naar mijn hoofd zeg! En een partij schelden!

Niet!? :o
´
pi_182905680
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:20 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Niet!? :o
Hij wilde blijkbaar geld.
En daarna kon ik ook nog mijn eigen eten van de grond rapen.

Probleem met bedelaars is ook dat ze een geheugen van een olifant hebben. Als ze je een keer wat geeft, dan hebben ze zelfs de vernuftigheid om een dag later je in de menigte te herkennen en dan heb je echt een probleem als dan niks bij je hebt.
Ik had er zelfs eentje die zei, nou dan ga je toch even pinnen?

Ja daag!!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182905705
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:20 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Niet!? :o
Oh die niet staat daar verkeerd. Te snel getikt.
Ik gaf het dus wel. Zal het nooit meer vergeten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 2 november 2018 @ 20:29:31 #17
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_182905766
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:24 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Hij wilde blijkbaar geld.
En daarna kon ik ook nog mijn eigen eten van de grond rapen.

Probleem met bedelaars is ook dat ze een geheugen van een olifant hebben. Als ze je een keer wat geeft, dan hebben ze zelfs de vernuftigheid om een dag later je in de menigte te herkennen en dan heb je echt een probleem als dan niks bij je hebt.
Ik had er zelfs eentje die zei, nou dan ga je toch even pinnen?

Ja daag!!
:o _O-
pi_182906115
Ook een keer een bedelaar op een fiets, een fiets die er nieuwer en duurder er uit zag dan die van mij. En dan vragen om geld.
Hoe brutaal ben je dan? :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182906149
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:11 schreef Lokasenna het volgende:
Heb niet echt verhalen, om veel meer dan een paar euro voor de opvang of een pak kipfilet hebben ze me nooit gevraagd.
Nouja, in de meeste gevallen weet je wel dat het geld niet besteedt wordt aan hetgeen ze vragen..
Maakt in feite ook niet uit. Zo kun je iemand tot tranen toe blij maken met 1 blikje bier en wat menselijke aandacht, en een ander gaat er als een ondankbare haas snel vandoor met een goedgevulde tas met etenswaren..Ook goed. Maar idd minder leuk en nodigt niet uit tot een nieuwe goede bui ten opzichtige van de 'zielige medemens'.

Ik ben het er mee eens dat in NL niemand zo hoeft te leven, maar goed, niet iedereen is even wijs of heeft de skills. Wees maar blij dat wij [de gemiddelde FOK!ker] gewoon veilig en warm achter onze pc op de zolder kunnen zitten zonder te moeten bedelen voor onze gewoontes die zo vanzelfsprekend zijn...
´
pi_182906290
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:24 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Hij wilde blijkbaar geld.
En daarna kon ik ook nog mijn eigen eten van de grond rapen.

Probleem met bedelaars is ook dat ze een geheugen van een olifant hebben. Als ze je een keer wat geeft, dan hebben ze zelfs de vernuftigheid om een dag later je in de menigte te herkennen en dan heb je echt een probleem als dan niks bij je hebt.
Ik had er zelfs eentje die zei, nou dan ga je toch even pinnen?

Ja daag!!
Oh wat erg :o
Ja, dan ben je wel klaar met een goede bui :{w
´
pi_182906801
Je hebt natuurlijk ook de lichte gevallen. Zo stond ik een keer in een toko op Curacao (een toko is daar een Portugese kruidenier, te vergelijken met de kruidenier hier van de jaren 50, maar daar is het de gewoonte dat je daar ook een pilsje kunt drinken en een babbeltje kunt maken) en er stond een Nederlandse jongen wat verloren bij. Ik vroeg: heb je je laatste centje versnoept? Inderdaad, dat had hij. Hij ging over twee dagen op het vliegtuig, maar had geen cent meer. Hoe kan ik je helpen? Vroeg ik. Nou met een flinke bak Chinees, want hij had al twee dagen niet gegeten en hij bietste wat van de klanten. Een blokje kaas, een gegeven biertje en zo.
Nou, dat vind ik geen probleem, bij de Chinees ernaast gelijk twee bakken besteld.
En zorg dat je overmorgen je vliegtuig pakt!
Ja, dat was goed.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182907484
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 21:02 schreef Sigaartje het volgende:
Je hebt natuurlijk ook de lichte gevallen. Zo stond ik een keer in een toko op Curacao (een toko is daar een Portugese kruidenier, te vergelijken met de kruidenier hier van de jaren 50, maar daar is het de gewoonte dat je daar ook een pilsje kunt drinken en een babbeltje kunt maken) en er stond een Nederlandse jongen wat verloren bij. Ik vroeg: heb je je laatste centje versnoept? Inderdaad, dat had hij. Hij ging over twee dagen op het vliegtuig, maar had geen cent meer. Hoe kan ik je helpen? Vroeg ik. Nou met een flinke bak Chinees, want hij had al twee dagen niet gegeten en hij bietste wat van de klanten. Een blokje kaas, een gegeven biertje en zo.
Nou, dat vind ik geen probleem, bij de Chinees ernaast gelijk twee bakken besteld.
En zorg dat je overmorgen je vliegtuig pakt!
Ja, dat was goed.
Mooi ^O^
´
pi_182907688
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 november 2018 21:30 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Mooi ^O^
Ik had het te doen met die jongen. Stond ie daar met z’n kloffie.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182907873
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Idd. Een euro voor de opvang of voor voedsel is 99% een euro voor een fles drank, drugs of sigaretten. Ik ga geen slechte gewoonten sponsoren. Een broodje kunnen ze krijgen, geld niet.
Dit dus.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182907930
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 21:37 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik had het te doen met die jongen. Stond ie daar met z’n kloffie.
Sommige mensen raken je...anderen weer niet.

Ik vergeet dus nooit meer die man met een zichtbaar gehavend gezicht [[bloed en blauwe ogen], nog niet eens opdringerig, maar wel duidelijk op zoek naar een gratis versnapering in de vorm van alcohol.. Don't care of ik daarmee medeschuldig ben aan zijn verslaving, maar een biertje krijgt hij. :Y In mijn ogen is er nooit iemand geweest die het meer verdiende dan hij, de vreemde man...
´
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')