abonnement Unibet Coolblue
pi_182901259
Ik geloof dat er in ieder geval een elite groep bestaat de macht in handen heeft. Ik denk dat het gaat om een groep van een paar honderd of een paar duizend mensen. Maar wie die groep is kan ik niet met zekerheid zeggen.

Sommige mensen geloven dat het de illuminati is, of sommige specifieke families.

Als je kijkt naar de toestand in de wereld is het niet moeilijk te geloven dat er echt een elite groep is die de touwtjes in handen heeft.

Nederland is ook een schijndemocratie, want eigenlijk hebben we niks te zeggen. Je kan wel stemmen op een politieke partij, maar uiteindelijk bepalen zij wat er in het land gebeurt. Ze houden niet elke week een referendum ofzo.

Maar we moeten er gedegen onderzoek naar doen. Willekeurige onbewezen complottheorieën snijden geen hout. Dus hoe weten we dan wie de touwtjes in handen heeft?

Sommige complottheorieën hierover kloppen misschien wel, maar er moet bewijs geleverd worden. Er zijn zo veel complottheorieën over en sommigen zijn pure onzin.

Ik geloof wel dat veel mainstream muziek gemaakt wordt door pionnetjes van de illuminati.
Bijv in "Ariana Granda - Side to side" wordt uit de lyrics al duidelijk dat ze een satanist is en mogelijk een pionnetje van de illuminati. Het liedje gaat over seks en Ariana Grande zingt dat ze deals maakt met de duivel.

Veel mainstreammuziek gaat helemaal nergens over. Het gaat vaak over seks of drugs. De songtekst is niet goed voor je geestelijke gesteldheid. Er zijn overigens aanwijzingen dat de muziek waar je naar luistert invloed heeft op je gedachtegang. De lyrics is daarbij belangrijk.

In je onbewuste (subconscious mind) worden bepaalde berichten gestopt. En ik geloof dat de elite dit wil omdat ze daar belang bij hebben.

Daarnaast geloof ik ook dat veel films gemaakt worden door de elite. Veel films worden gebruikt om mensen te hersenspoelen. Let maar eens heel goed op wat je eigenlijk precies kijkt en wat de boodschap is. Op TV word je geleerd hoe je moet denken, hoe je eruit moet zien, hoe je moet zijn en in wat voor auto je moet rijden. Veel mensen zijn ongelukkig omdat ze niet daaraan kunnen voldoen. Verder krijgen mensen ook bepaalde stereotypes te zien als ze films en series kijken. Straks gaan ze nog denken dat die stereotypes kloppen, terwijl dat misschien helemaal niet zo is.

Maar wat denken jullie: Wie heeft de macht in handen? En zijn de muziekindustrie en de filmindustrie in handen van de elite?

Natuurlijk wordt niet alle muziek door de elite gemaakt en ook niet alle films, maar sommigen wel. Althans, dat geloof ik.
pi_182901591
Als er al een groep is, denk ik dat deze 150 man groot is of kleiner. Voor een heerschappij is eenheid nodig. Een grote groep zal altijd segmenteren in kleinere groepen, en dat zal tot verdeling leiden.
pi_182901597
Dit is een beetje bagger. Je kan inhoudelijk reageren in de BNW topics die je aanspreken.
pi_182901896
Ik open hem weer, ik heb denk ik een verkeerde beslissing genomen om hem te sluiten. Verzoek aan TS: Probeer een lange OP even samen te vatten en daarna je vraag te stellen. Nogmaals excuus.
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:13:19 #5
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_182901953
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:58 schreef ChrisCarter het volgende:
Ik wilde deze reactie net plaatsen in het "Wie is aan de macht topic" van Firewarrior:

Ik denk dat het satanisme teveel credits krijgt binnen de conspiracy wereld. Ik geloof er eerder in dat er veel (op hoofdlijnen) bepaald wordt door grote corporaties. Zeker in de huidige fase van de maatschappij is het naar mijn idee een groep van corporaties die de meeste sturing hebben binnen de politieke landschappen. Zonder hun goedkeuring zullen grote hoofdlijnen niet zomaar veranderen. Denk dan aan de hoofdthema's in de wereld van nu. Denk dat ook de wereldreligies nog hun best doen om nog zoveel macht te hebben als vroeger. Gelukkig neemt dat meer af. Daar hebben ze het satanisme in mijn ogen overigens steeds voor mis/gebruikt; om een soort gezamenlijke vijand te maken
pi_182902000
Bilderberg groep blijft de beste aanwijzing als je wil weten wie namens de echte machthebbers de boel bespreekt.
pi_182902408
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bilderberg groep blijft de beste aanwijzing als je wil weten wie namens de echte machthebbers de boel bespreekt.
Ik geloof zelf ook dat de Bilderberg groep in het geheim veel macht heeft. Want waarom zou de Bilderberg conferentie anders zo geheimzinnig zijn?

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:13 schreef ChrisCarter het volgende:
Ik wilde deze reactie net plaatsen in het "Wie is aan de macht topic" van Firewarrior:

Ik denk dat het satanisme teveel credits krijgt binnen de conspiracy wereld. Ik geloof er eerder in dat er veel (op hoofdlijnen) bepaald wordt door grote corporaties. Zeker in de huidige fase van de maatschappij is het naar mijn idee een groep van corporaties die de meeste sturing hebben binnen de politieke landschappen. Zonder hun goedkeuring zullen grote hoofdlijnen niet zomaar veranderen. Denk dan aan de hoofdthema's in de wereld van nu. Denk dat ook de wereldreligies nog hun best doen om nog zoveel macht te hebben als vroeger. Gelukkig neemt dat meer af. Daar hebben ze het satanisme in mijn ogen overigens steeds voor mis/gebruikt; om een soort gezamenlijke vijand te maken
[..]

Ik geloof wel dat die mensen satanisten zijn. Sommige popliedjes (en andere mainstreammuziek) bevatten referenties naar de duivel. Maar dat er veel bepaald wordt door grote bedrijven zou zeker waar kunnen zijn.

Zo heeft de wapenindustrie veel invloed. Volgens sommige mensen zorgen zij er voor dat oorlogen gestart worden zodat ze wapens kunnen verkopen.

De grote bedrijven die bewerkte voeding maken hebben ook veel macht. Ze stoppen allerlei rotzooi in je eten. Veel e-nummers zijn slecht voor je gezondheid. En die stofjes zijn vaak ook gewoon overbodig. Het zou ook kunnen dat de pharmaceutische industrie er weer belang bij heeft als die rotzooi in het eten zit, want zij verkopen medicijnen die helpen tegen psychische stoornissen.

Er zijn mensen die beweren dat ADHD veroorzaakt kan worden door bepaalde kleurstoffen en dat E621 (mononatriumglutamaat/msc) mogelijk autisme kan veroorzaken. Maar dat is niet bewezen.
pi_182904075
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:37 schreef Firewarrior het volgende:
Ik geloof dat er in ieder geval een elite groep bestaat de macht in handen heeft. Ik denk dat het gaat om een groep van een paar honderd of een paar duizend mensen.
De wereld bestaat sowieso al uit 194 landen...

Ik heb verder geen verstand van politiek. Ik ben wel blij dat ik in Nederland woon en niet ergens in een arm land geboren ben.

Wat je verder wil, begrijp ik niet helemaal. Je schrijft heel vaak "ik geloof dit en ik geloof dat"

Wat wil je daarmee bereiken?
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_182904185
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:16 schreef Eficaz het volgende:

[..]

De wereld bestaat sowieso al uit 194 landen...
Dat neemt niet weg dat het mogelijk is dat minder dan 200 mensen op de één of andere manier in het verborgene de macht in handen hebben.
quote:
Ik heb verder geen verstand van politiek. Ik ben wel blij dat ik in Nederland woon en niet ergens in een arm land geboren ben.

Wat je verder wil, begrijp ik niet helemaal. Je schrijft heel vaak "ik geloof dit en ik geloof dat"

Wat wil je daarmee bereiken?
Ik schrijf gewoon hoe ik denk dat de vork in de steel zit. Ik kan het niet met absolute zekerheid zeggen.

Ik wil gewoon een discussie voeren over wie de macht in handen zou hebben, bijv een bepaalde rijke familie of een geheime genootschap. En ik heb ook gepost wie dat naar mijn idee zou kunnen zijn.

Als je kijkt naar wat er in de wereld allemaal gaande is, is het niet moeilijk om te geloven dat er een bepaalde "elite groep" in het verborgene de wereld bestuurd. De vraag is alleen wie dat zijn.
pi_182904820
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:21 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat het mogelijk is dat minder dan 200 mensen op de één of andere manier in het verborgene de macht in handen hebben.

[..]

Ik schrijf gewoon hoe ik denk dat de vork in de steel zit. Ik kan het niet met absolute zekerheid zeggen.

Ik wil gewoon een discussie voeren over wie de macht in handen zou hebben, bijv een bepaalde rijke familie of een geheime genootschap. En ik heb ook gepost wie dat naar mijn idee zou kunnen zijn.

Als je kijkt naar wat er in de wereld allemaal gaande is, is het niet moeilijk om te geloven dat er een bepaalde "elite groep" in het verborgene de wereld bestuurd. De vraag is alleen wie dat zijn.
En die mogelijkheid is fascinerend he? En ook heel eng.
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 20:56:05 #11
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_182906597
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:21 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat het mogelijk is dat minder dan 200 mensen op de één of andere manier in het verborgene de macht in handen hebben.

[..]

Ik schrijf gewoon hoe ik denk dat de vork in de steel zit. Ik kan het niet met absolute zekerheid zeggen.

Ik wil gewoon een discussie voeren over wie de macht in handen zou hebben, bijv een bepaalde rijke familie of een geheime genootschap. En ik heb ook gepost wie dat naar mijn idee zou kunnen zijn.

Als je kijkt naar wat er in de wereld allemaal gaande is, is het niet moeilijk om te geloven dat er een bepaalde "elite groep" in het verborgene de wereld bestuurd. De vraag is alleen wie dat zijn.
Er zijn conspiracies waarin wordt beweerd dat bepaalde families tot de elite zouden horen:
o.a. Rotschild, Rockefeller, Soros.
En de Bilderberg members zouden daar ook bij horen.
A child is born with no state of mind.
pi_182916521
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:56 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Er zijn conspiracies waarin wordt beweerd dat bepaalde families tot de elite zouden horen:
o.a. Rotschild, Rockefeller, Soros.
En de Bilderberg members zouden daar ook bij horen.
Die complottheorieën heb ik ook voorbij zien komen. Bedoel je trouwens George Soros i.p.v Soros, of echt de hele familie?

Dat de Bilderberg groep tot de elite behoort vind ik nog het geloofwaardigste. Maar of al die families erbij horen is maar de vraag. Wat voor bewijs heb je dat het zo is?

De Rothschilds hebben volgens sommige mensen 100 triljoen dollar/euro, maar er is minder geld in de wereld dan dat. Dan nog zou het wel kunnen dat ze tot de elite behoren, maar ik weet niet of ik dat moet geloven.

En hoe het zit met die andere families heb ik niet echt onderzocht.
pi_182933469
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:01 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Die complottheorieën heb ik ook voorbij zien komen. Bedoel je trouwens George Soros i.p.v Soros, of echt de hele familie?

Dat de Bilderberg groep tot de elite behoort vind ik nog het geloofwaardigste. Maar of al die families erbij horen is maar de vraag. Wat voor bewijs heb je dat het zo is?

De Rothschilds hebben volgens sommige mensen 100 triljoen dollar/euro, maar er is minder geld in de wereld dan dat. Dan nog zou het wel kunnen dat ze tot de elite behoren, maar ik weet niet of ik dat moet geloven.

En hoe het zit met die andere families heb ik niet echt onderzocht.
Ik ben benieuwd naar jou bewijzen voor alles wat jij hier schrijft dat jij claimt te geloven. :)
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_182934422
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:01 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Die complottheorieën heb ik ook voorbij zien komen. Bedoel je trouwens George Soros i.p.v Soros, of echt de hele familie?

Dat de Bilderberg groep tot de elite behoort vind ik nog het geloofwaardigste. Maar of al die families erbij horen is maar de vraag. Wat voor bewijs heb je dat het zo is?

De Rothschilds hebben volgens sommige mensen 100 triljoen dollar/euro, maar er is minder geld in de wereld dan dat. Dan nog zou het wel kunnen dat ze tot de elite behoren, maar ik weet niet of ik dat moet geloven.

En hoe het zit met die andere families heb ik niet echt onderzocht.
Niet letterlijk geld he, kunst, huizen, vastgoed, hard assets zoals goud maar denk dan ook aan infrastructuur zoals spoorwegen en banken etc.
  Moderator donderdag 8 november 2018 @ 13:59:09 #15
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_183020923
Ik denk dat het een soort dynamiek is. Er zijn altijd machtsbeluste mensen, die echt kicken op macht. Dan heb je machtspersonen met gezamenlijke belangen, maar ook persoonlijke belangen. Die gezamenlijke belangen en persoonlijke belangen kunnen botsen, afhankelijk van wat de belangen zijn. Dus de bestaande elite is een bepaalde dynamiek; het kan aan verandering onderhevig zijn.

Of die elite ook handelt in bestwil van de bevolking is een interessante vraag.
Hoeveel invloed de elite heeft op de overheid, banken en overige maatschappelijke elementen is ook een interessante vraag.

[ Bericht 1% gewijzigd door SuperHartje op 08-11-2018 20:13:29 ]
A child is born with no state of mind.
  zondag 25 november 2018 @ 18:43:58 #16
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_183365764
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_183752425
quote:
Wacht nog even. Ik kom zeer binnenkort met een beter boek op de markt. Is ook iets duurder.
  zaterdag 15 december 2018 @ 23:13:44 #18
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_183754873
Ik koop m ben een volger van je !!!!
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_183761571
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 23:13 schreef DeMolay het volgende:
Ik koop m ben een volger van je !!!!
Ik waardeer dat zeer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bilderberg groep blijft de beste aanwijzing als je wil weten wie namens de echte machthebbers de boel bespreekt.
Volgens mij is Bilderberg prima geregistreerd en heeft het publiek een prima idee van wat daar besproken is of wordt. Het voornaamste in dergelijke bijeenkomsten zijn dat het ringen van contacten zijn die bijeen willen komen om te praten en te luisteren om zo een bepaald evenwicht te vinden. Als je als ondernemer op een bedrijventerrein zit met andere bedrijven kun je samen met de gemeente b.v. optreden tegen diefstal en georganiseerde criminaliteit dat zich er rondom afspeelt. Dat is veel handiger dan dat ieder individu een individueel akkoord moet maken. Maar wie dat de meest efficiente weg vindt, hou ik niet tegen.
pi_183763385
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 21:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wacht nog even. Ik kom zeer binnenkort met een beter boek op de markt. Is ook iets duurder.
Serieus? Laat je het dan hier ook even weten? Dan kunnen geïnteresseerden het kopen.
pi_183771228
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 13:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Serieus? Laat je het dan hier ook even weten? Dan kunnen geïnteresseerden het kopen.
ik hou jullie op de hoogte.
pi_183771298
quote:
14s.gif Op zondag 16 december 2018 19:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik hou jullie op de hoogte.
Fijn!
  Moderator zondag 16 december 2018 @ 21:35:19 #23
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_183773582
quote:
14s.gif Op zondag 16 december 2018 19:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik hou jullie op de hoogte.
Nice.
A child is born with no state of mind.
pi_183773885
Take your pick, schrap of vul aan:

(rogue) CIA (/Mossad)
(rogue) NASA
IMF
BiS
MIC (military industrial complex)
FED
Google
Wallstreet (?)
The City of London (in London)
Rothschild/Goldman Sachs/Rockefeller
Vatican City
Skull n bones
Templars
13 families
Swiss Guards
7 perfect number
Freemasons
Aughtfellowship
New World Order
Nights of malta
Illuminati
Bolsheviks
300 comitee
All Seeing Eye
Cabal/Deep State (US/GB)
Oliesjeiks & oliebedrijven
Frankfurt Schule
Zionists/Israelis/'Jews'
Bilderberg
Koningshuizen
Internationale Kartel-Corporaties
(5 á 6) Media-corporaties
Swiss Guards
Templars
NAVO

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2018 21:54:50 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')