abonnement Unibet Coolblue
pi_182942800
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 15:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De meeste Pakistanen willen dat deze vrouw wel degelijk vervolgd wordt en de doodstraf krijgt.
Onzin
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_182943143
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 19:11 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Onzin
Kom dan eens met bronnen van je bewering zoals al eerder is gevraagd? Je doet een aanname en blijkbaar mogen aannames zodra het gaat om het downplayen van de ellende die een bepaalde ideologie veroorzaakt wel zonder enig bewijs te leveren.

Hoeveel mensen zijn er de straat op gegaan om te protesteren voor de vrijheid van deze vrouw? Is dit uniek of komt dit veelvuldig voor in de islamitische cultuur? Ze gaan zelfs massaal de straat op moord en brand schreeuwen voor wat tekeningetjes, maar jij weet te melden dat het maar een minderheid is. Een minderheid die dan blijkbaar overal ter wereld voor dezelfde ellende zorgt. Zelfs hier in een beschaafd land kun je geen kritiek hebben op die ideologie en hun profeet dan vervallen ze ook tot holmensen die schuimbekkend doordraaien, maar in dat achterlijke land wat zwaar onder invloed staat van die radicale ideologie zou de meerderheid wel met kritiek kunnen omgaan.

:')
pi_182947981
quote:
17s.gif Op zondag 4 november 2018 18:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Remember Sylvana Simmons.
Hoezo? Is ze overleden?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182948003
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 22:42 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Hoezo? Is ze overleden?
Nee, hoezo?
pi_182948127
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 19:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kom dan eens met bronnen van je bewering zoals al eerder is gevraagd? Je doet een aanname en blijkbaar mogen aannames zodra het gaat om het downplayen van de ellende die een bepaalde ideologie veroorzaakt wel zonder enig bewijs te leveren.

Hoeveel mensen zijn er de straat op gegaan om te protesteren voor de vrijheid van deze vrouw? Is dit uniek of komt dit veelvuldig voor in de islamitische cultuur? Ze gaan zelfs massaal de straat op moord en brand schreeuwen voor wat tekeningetjes, maar jij weet te melden dat het maar een minderheid is. Een minderheid die dan blijkbaar overal ter wereld voor dezelfde ellende zorgt. Zelfs hier in een beschaafd land kun je geen kritiek hebben op die ideologie en hun profeet dan vervallen ze ook tot holmensen die schuimbekkend doordraaien, maar in dat achterlijke land wat zwaar onder invloed staat van die radicale ideologie zou de meerderheid wel met kritiek kunnen omgaan.

:')
pi_182948437
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 17:46 schreef Loekie1 het volgende:
Gevlucht na doodsbedreigingen militante moslims
’Advocaat Pakistaanse christen in Nederland'

Saiful Malook, de Pakistaanse advocaat van Asia Bibi, de christen wier leven in Pakistan gevaar loopt omdat zij de profeet Mohammed zou hebben beledigd, zou dit weekeinde in Nederland zijn aangekomen. Italiaanse media berichten dit weekeinde dat Malook via Rome naar Nederland zou zijn doorgereisd.
https://www.telegraaf.nl/(...)hristen-in-nederland
Goeie zaak. Nu Asia en familie nog.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_182948656
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 19:11 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Onzin
Daarom buigt de Staat voor die extremisten. :') . Omdat het een kleine, schreeuwerige minderheid is. :')

Je domme reactie aan het begin van dit topic ga ik nog even maar herhalen:

quote:
Het grappige is dat ondanks de reacties hier Pakistan hun extremistenprobleem meer in de hand heeft dan de afgelopen 20 jaar jet geval was.

Ook de reacties van deze extremistische minderheid laat zien dat ze niet veel (meer) kunnen in vergelijking tot het verleden. En die president heeft duidelijk gezegd dat die extremisten een minderheid zijn en de meerderheid zich niet laat intimideren.
Wake up. Pakistan en de Pakistanen zijn volkomen achterlijk en horen in de middeleeuwen thuis . Het riool van de wereld.
  maandag 5 november 2018 @ 00:22:20 #233
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182949582
Nou, nou.

[ Bericht 98% gewijzigd door Jellereppe op 05-11-2018 00:42:13 ]
pi_182950873
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 19:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hoeveel mensen zijn er de straat op gegaan om te protesteren voor de vrijheid van deze vrouw?
Tot noch toe 0.

Maar dat zegt niet alles. Ga je kijken naar de extremistische partij die achter de protesten zit dan zitten ze niet eens in het nationale parlement. Zoveel stemmen hebben ze gekregen. Enkel in een provinciaal parlement met drie zetels. De demonstranten op meer dan 200milj Pakistanen, of hoeveel hebben we het?

De heersende regering bestaat na afgelopen verkiezingen uit een centrum-progressieve coalitie. De top drie partijen uit die verkiezingen zijn centrumpartijen of links. Niet islamitisch. De regeringspartij die de premier levert Imran Khan heeft tot de vorige verkiezingscampagne altijd gezegd de blasfemiewet te willen aanpassen "omdat het ernstig wordt misbruikt en met name minderheden de dupe ervan zijn". Helaas hebben ze in de campagne als taktische zet waarschijnlijk een ommezwaai gemaakt en gezegd de blasfemiewet niet te willen wijzigen.

Na het grote incident met de Rode Moskee heeft Pakistan geprobeerd de ongereguleerde religieuze madrassas onderhevig te maken aan de staat en ministerie van religieuze zaken om er grip op te krijgen.

Het mag duidelijk zijn dat die achterlijke blasfemiewet als een molensteen om de Pakistaanse nek oftewel samenleving heen hangt. Maar er is een grotere groep dan die extremisten die in de uitspraak van het gerechtshof in deze specifieke zaak rechtvaardigheid zien. 100%.

Er bestaat al veel langer een breed gedragen opvatting dat de blasfemiewetten ernstig misbruikt worden;

quote:
The government paid little attention to the need to save innocent persons from suffering, and often heavily, for being falsely accused of blasphemy when the much-maligned human rights defenders raised this issue. But it should have woken up when the Supreme Court observed the following in the Mumtaz Qadri case:

“It is an unfortunate fact which cannot be disputed that in many cases registered in respect of the offence of blasphemy false allegations are levelled for extraneous purposes and in the absence of adequate safeguards against misapplication or misuse of such law by motivated persons, the persons falsely accused of commission of that offence suffer beyond proportion or repair.

“The majority of blasphemy cases are based on false accusations stemming from property issues or other personal or family vendettas rather than genuine instances of blasphemy, and they inevitably lead to mob violence against the entire community.”

A consensus has thus developed over the past many years that something should urgently be done to protect the victims of false accusations. A few religious leaders, such as Maulana Fazlur Rahman, too, have, off and on, backed such suggestions.
Hier kan je meer lezen over een peiling gehouden in 2015 wat betreft de blasfemiewet:

https://www.dawn.com/news/1158174

quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 23:17 schreef Confetti het volgende:
Daarom buigt de Staat voor die extremisten. :') . Omdat het een kleine, schreeuwerige minderheid is. :')
Lees je hierboven Ff mee Pipo?

De staat buigt voor extremisten omdat volgens de premier er twee opties waren; hard ingrijpen tegen de demonstranten en dus bloedvergieten (zijn woorden), of een deal settelen waarin het "geven en nemen is". Het geven van de staat's kant is dat men wacht op de uitspraak na het hoger beroep tegen de vrijspraak.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aloulu op 05-11-2018 03:51:15 ]
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 5 november 2018 @ 03:52:53 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182950887
Een land vol religious retards....

Mooi....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 5 november 2018 @ 03:56:08 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182950892
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 18:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Negers worden gediscrimineerd in Nederland.
Ze spelen in het Nederlands elftal....valt misschien wel mee met dat discrimineren, dan?

Maar niet on-topic.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 5 november 2018 @ 04:03:31 #237
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182950903
Centrum-progressief en links betekent in Pakistan natuurlijk niet hetzelfde als in Nederland. In het kamp waar ik woon heel veel Pakistanen, zeg maar de crème de la crème, engineers en professionals, veelal met woon en werk ervaring in usa of Canada. Toch merk ik nog heel veel conservatisme en af en toe gewoon domheid. Ook een flinke voorliefde voor complot theorieën.
Als deze mensen het beste zijn dat Pakistan te bieden heeft, heb ik toch niet zo’n rooskleurig beeld.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182950948
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 03:45 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Tot noch toe 0.

Maar dat zegt niet alles. Ga je kijken naar de extremistische partij die achter de protesten zit dan zitten ze niet eens in het nationale parlement. Zoveel stemmen hebben ze gekregen. Enkel in een provinciaal parlement met drie zetels. De demonstranten op meer dan 200milj Pakistanen, of hoeveel hebben we het?

De heersende regering bestaat na afgelopen verkiezingen uit een centrum-progressieve coalitie. De top drie partijen uit die verkiezingen zijn centrumpartijen of links. Niet islamitisch. De regeringspartij die de premier levert Imran Khan heeft tot de vorige verkiezingscampagne altijd gezegd de blasfemiewet te willen aanpassen "omdat het ernstig wordt misbruikt en met name minderheden de dupe ervan zijn". Helaas hebben ze in de campagne als taktische zet waarschijnlijk een ommezwaai gemaakt en gezegd de blasfemiewet niet te willen wijzigen.

Na het grote incident met de Rode Moskee heeft Pakistan geprobeerd de ongereguleerde religieuze madrassas onderhevig te maken aan de staat en ministerie van religieuze zaken om er grip op te krijgen.

Het mag duidelijk zijn dat die achterlijke blasfemiewet als een molensteen om de Pakistaanse nek oftewel samenleving heen hangt. Maar er is een grotere groep dan die extremisten die in de uitspraak van het gerechtshof in deze specifieke zaak rechtvaardigheid zien. 100%.

Er bestaat al veel langer een breed gedragen opvatting dat de blasfemiewetten ernstig misbruikt worden;

[..]

Hier kan je meer lezen over een peiling gehouden in 2015 wat betreft de blasfemiewet:

https://www.dawn.com/news/1158174

[..]

Lees je hierboven Ff mee Pipo?

De staat buigt voor extremisten omdat volgens de premier er twee opties waren; hard ingrijpen tegen de demonstranten en dus bloedvergieten (zijn woorden), of een deal settelen waarin het "geven en nemen is". Het geven van de staat's kant is dat men wacht op de uitspraak na het hoger beroep tegen de vrijspraak.
Dan hebben we er alle vertrouwen in dat er alsnog recht gesproken wordt, vrijspraak blijft, en dat de blasfemiewet naar de prullenbak kan.

Dikke vinger naar de achterlijkheid.

Toch?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 5 november 2018 @ 08:57:08 #239
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182951895
Pakistan is het afvoerputje van de wereld. In de UK zien we al wat symptomen. Verkrachtingen, criminaliteit, haatbaarden etc. En dat te bedenken dat ze een info-europese taal spreken.
  maandag 5 november 2018 @ 08:57:40 #240
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_182951902
Je zou toch denken, zoveel drone-strikes in die regio... Kan er nou niet eentje worden "omgeleid" naar die ophitser? Zal ook in de toekomst veel gespeelde boosheid schelen. :)
pi_182952007
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 12:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik krijg altijd het gevoel dat het een van bovenaf georganiseerde rel is om ergens - eigen falen - de aandacht van af te leiden en door bepaalde - zeker religieuze - gevoeligheden breed in de media uit te meten werkt dan heel goed. Alsof je als arme werkloze Pakistaan niets beters heb om je druk over te maken.
Gebruiken overheden in het Midden Oosten niet allemaal diezelfde tactiek om hun eigen falen te verdoezelen? Af en toe even een lekkere rel creëren?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 5 november 2018 @ 09:54:43 #242
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_182952534
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 04:03 schreef nixxx het volgende:
Centrum-progressief en links betekent in Pakistan natuurlijk niet hetzelfde als in Nederland. In het kamp waar ik woon heel veel Pakistanen, zeg maar de crème de la crème, engineers en professionals, veelal met woon en werk ervaring in usa of Canada. Toch merk ik nog heel veel conservatisme en af en toe gewoon domheid. Ook een flinke voorliefde voor complot theorieën.
Als deze mensen het beste zijn dat Pakistan te bieden heeft, heb ik toch niet zo’n rooskleurig beeld.
Je kunt individuele eigenschappen als domheid niet projecteren op een groep. :)
Zeggen dat Pakistanen dom zijn, is hetzelfde als zeggen dat roodharigen dom zijn. :)

Ongeletterd, kan. Ongeschoold, kan. Geïndoctrineerd, kan. Maar het zegt niets over slimheid of domheid.

De mensen die hieraan meedoen zijn oprecht overtuigd van hun gelijk en hun recht om dit te doen.

Het zijn de ophitsers die je moet hebben. :(
Want dit is zoals met alles, gewoon weer een kwestie van macht. Macht over de bevolking, macht over de regering, zelfs macht over Nederland met die cartoon wedstrijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door BorisDeLul op 05-11-2018 10:51:50 ]
  maandag 5 november 2018 @ 10:07:51 #243
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182952735
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 09:54 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Je kunt individuele eigenschappen als domheid niet projecteren op een groep. :)
Zeggen dat Pakistanen dom zijn, is hetzelfde als zeggen dat roodharigen dom zijn. :)

Ongeletterd, kan. Ongeschoold, kan. Geïndoctrineerd, kan. Maar het zegt niets over slimheid of domheid.

De mensen die hieraan meedoen zijn oprecht overtuigd van hun gelijk en hun recht om dit te doen.

Het zijn de ophitsers die je moet hebben. :(
Want dit is zoals met alles, gewoon weer een kwestie van macht. Macht over de bevinding, macht over de regering, zelfs macht over Nederland met die cartoon wedstrijd.
Ik kan wel een gevolgtrekking maken dat als ik al zoveel domheid zie bij de meest hoogopgeleide Pakistanen, ik geen hoge verwachtingen heb van de laag- of niet- opgeleide pakistanen.

Religie is naar mijn mening idd puur een uitvinding om macht over mensen uit te oefenen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182962899
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 03:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ze spelen in het Nederlands elftal....valt misschien wel mee met dat discrimineren, dan?

Damn, ik ben met stomheid geslagen. :{
pi_182965518
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 05:39 schreef Montagui het volgende:
Dan hebben we er alle vertrouwen in dat er alsnog recht gesproken wordt, vrijspraak blijft, en dat de blasfemiewet naar de prullenbak kan.

Dikke vinger naar de achterlijkheid.

Toch?
Nee. Heb ik ook nooit gesteld dat die blasfemiewet naar de prullenbak gaat omdat "de meerderheid dat wil". Dus jouw reactie is wel misplaatst en kan wel naar de prullenbak. Wat ik wel heb gesteld is dat inzake Bibi, deze vrouw, het een minderheid is die wil dat ze wordt veroordeeld volgens de blasfemiewet. Een meerderheid van de Pakistanen weet al veel langer dat er heel veel misbruik wordt gemaakt middels die wet. Het is schering en inslag. Dat veel Pakistanen dat onderschrijven (misbruik van en wet) probeerde ik aan te tonen dmv een survey en bijv huidige premier Imran Khan die dat (meermaals) eerder heeft beaamd. Hetzij voor zijn laatste verkiezingscampagne. En zijn partij al langer stelt. Neemt niet weg dat helaas een meerderheid van het Pakistaanse politieke establishment "en principe" de blasfemiewet onderschrijft.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 5 november 2018 @ 21:17:08 #246
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182967263
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 09:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Gebruiken overheden in het Midden Oosten niet allemaal diezelfde tactiek om hun eigen falen te verdoezelen? Af en toe even een lekkere rel creëren?
Met name daarom dus inderdaad.
  maandag 5 november 2018 @ 21:48:35 #248
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182967597
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 09:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Gebruiken overheden in het Midden Oosten niet allemaal diezelfde tactiek om hun eigen falen te verdoezelen? Af en toe even een lekkere rel creëren?
Goed voor de relspieren.

Ze yeeten en dabben alleen niet genoeg.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182967622
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 20:29 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Nee. Heb ik ook nooit gesteld dat die blasfemiewet naar de prullenbak gaat omdat "de meerderheid dat wil". Dus jouw reactie is wel misplaatst en kan wel naar de prullenbak. Wat ik wel heb gesteld is dat inzake Bibi, deze vrouw, het een minderheid is die wil dat ze wordt veroordeeld volgens de blasfemiewet. Een meerderheid van de Pakistanen weet al veel langer dat er heel veel misbruik wordt gemaakt middels die wet. Het is schering en inslag. Dat veel Pakistanen dat onderschrijven (misbruik van en wet) probeerde ik aan te tonen dmv een survey en bijv huidige premier Imran Khan die dat (meermaals) eerder heeft beaamd. Hetzij voor zijn laatste verkiezingscampagne. En zijn partij al langer stelt. Neemt niet weg dat helaas een meerderheid van het Pakistaanse politieke establishment "en principe" de blasfemiewet onderschrijft.
Wat verwacht jij dan wat er met Asia Bibi gaat gebeuren? Vrijspraak zoals de meerderheid wil, of toch een veroordeling en daarmee aangeven dat een minderheid de meerderheid gegijzeld houdt?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_182967699
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 21:50 schreef Montagui het volgende:
Wat verwacht jij dan wat er met Asia Bibi gaat gebeuren? Vrijspraak zoals de meerderheid wil, of toch een veroordeling en daarmee aangeven dat een minderheid de meerderheid gegijzeld houdt?
Ik heb echt geen idee. Ken het land veel te weinig. Hoop op vrijspraak maar dan zal ze sowieso moeten vluchten. Die lijpe extremisten zullen haar en waarschijnlijk ook de rechter vogelvrij verklaren en oproepen hen te doden. Ik hoop dat na een vrijspraak premier Khan en het leger een lijn trekken en als die extremisten weer gaan rellen er hard op inslaan ten faveure van de rechtstaat. Maar het probleem van die blasfemiewet is nog steeds intact. Dus zal zich snel een volgend slachtoffer aandienen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')